156 JTS 03 kiihtyvyys

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Hepa11
Viestit: 50
Liittynyt: 23 Helmi 2004, 05:33
Paikkakunta: Turku

156 JTS 03 kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja Hepa11 »

Onko kellään tietoa mikä on 156 TJS:n todellinen kiihtyvyys 0-100km/h.

Esite ilmoittaa 8.2 sekuntia, mutta joku autolehti sanoi, ettei se kiihdy siinä ajassa, mikä mahtaa olla oikea tieto.

Hepa

Avatar
155156
Viestit: 2087
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Minäkään en tiedä sitä oikeaa kiihtyvyyttä, mutta täytyy sen verran oikaista, että se Alfa Romeon suorasuihku-bensakone on JTS (ei TJS).

Hepa11
Viestit: 50
Liittynyt: 23 Helmi 2004, 05:33
Paikkakunta: Turku

JTS

Viesti Kirjoittaja Hepa11 »

Kiitos :-D menee uutena Alfistina lyhenteet vielä sekaisin.

akik1
Viestit: 32
Liittynyt: 14 Elo 2003, 19:36

Viesti Kirjoittaja akik1 »

TM:n mukaan eivät saaneet otettua kesähelteillä ensimmäisestä 02 versiosta 9,1 sekuntia vähempää irti. Totesivat myös, että varmasti ei kulje kuten tehdas lupaa missään olosuhteissa.

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juri »

joo, ei kiihtyneet 156 ja 147 selespeeditkään lupauksien mukaisesti ellei mennyt hervannan mäkeen kiihdytteleen, tamperelaiset tietänevät paikan.

tyypillistä italialaisten toimintaa, suuret puheet...

milläkähän polttoaineella noi mittaukset on tehty? käsittääkseni oktaaniluvulla voi olla näillä nykyisillä tietokoneohjatuilla moottoreilla merkitystä.


-juri
932 937 955 955

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Mikäs tuon 147 nokan ruttasi ?

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Zenery kirjoitti:Mikäs tuon 147 nokan ruttasi ?
eikös siihen jurin alfan keulaan osunut peura....

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

JTS:n kiihtyvyydestä puheenollen..

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rolle kirjoitti:JTS:n kiihtyvyydestä puheenollen..
no kun alfa kiihtyy niin peurakin osuu helpommin keulaan...eiks jeh.. :)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

akik1 kirjoitti:TM:n mukaan eivät saaneet otettua kesähelteillä ensimmäisestä 02 versiosta 9,1 sekuntia vähempää irti. Totesivat myös, että varmasti ei kulje kuten tehdas lupaa missään olosuhteissa.

http://tinyurl.com/ypznp
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juri »

joo, peurahan se, oli muuten kolmastoista päivä.
taitaa melkein kaikilla autovalmistajilla olla vaikeuksia totuudessa pysyttelemisessä noissa kiihtyvyysluvuissa. lisäksi alfaahan ei tunneta tasalaatuisista tuotteistaan...
onhan se tietysti käytettävien kierrosten suhteen melko tarkkaa hommaa, mutta melkein kyllä luottaisin tuohon tekniikanmaailman setien tulokseen. tuskin helle vie noin paljoa tehoa tai pitoa???



-juri
932 937 955 955

Hepa11
Viestit: 50
Liittynyt: 23 Helmi 2004, 05:33
Paikkakunta: Turku

kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja Hepa11 »

Jostain lehdistä luin oisko ollut 1998 156 ts:n kiihtyvyys olisi ollut 8.8 sek. 0-100

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Oma 156 JTS '03 kyllä pesee 147TS '03:n kiihdytyksessä ja varsinkin alaväännössä. Tosin 156TS tuntuu jotenkin pirteämmältä kun vääntöero on sen verran suuri pienillä ja suurilla kierroksilla. Pitäisi oikeen ottaa kisaa viivalta niinkuin aikanaan kun oli Solkkusuitzassa kasikymppinen läppäventtiilipytty ja 22mm kaasari&tehoputki. '04 JTS:n pitäisi olla jo selvästi tehokkaampi kuin 02:set.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Quottroruotessa saivat uuden GT:n (2,0 JTS) kiihdytettyä sataseen 9,7 sekunnissa ja huippua noin 212 km/h. Aika aneemista on ilmoitettuihin teholukemiin nähden.

Avatar
jamppa
Viestit: 99
Liittynyt: 16 Syys 2003, 17:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Eikös juuri näissä JTS:issä ollu kovasti paljon eroja eri yksilöiden välillä? Toisissa enemmän hummia kuin toisissa. Tämä tosin taisi koskea enemmän alkupään autoja. Silti mainittu kiihtyvyys GT:lle vaikuttaa melko heikolta. :cry:

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Hepa11 kirjoitti:Jostain lehdistä luin oisko ollut 1998 156 ts:n kiihtyvyys
olisi ollut 8.8 sek. 0-100
Automotor und sport niin muistikuvieni mukaan 156 0-100 km/h 8,7s ja
156 SW 8,8s jos en ihan väärin muista!

TM vaan käyttää sisäänajamattomia autoja testeissä hyvinkin usein
ainakin näin luki TM:ssä joskus!

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

Curva Grande kirjoitti:Quottroruotessa saivat uuden GT:n (2,0 JTS) kiihdytettyä sataseen 9,7 sekunnissa ja huippua noin 212 km/h. Aika aneemista on ilmoitettuihin teholukemiin nähden.
Mielenkiintoista muuten - eilen DA:ssa autoa huollosta odotellessa lueskelin GT:n esitettä (yksi A4 vain, ei vielä ihan "oikea" esite) ja vertailin lukemia JTS-moottorilla 156:n vastaaviin. Hassusti niissä on sama kone, GT on 40kg kevyempi, mutta kiihtyvyyslukemaksi ilmoitettiin muistaakseni 8.7s, 156:lle taas tuo 8.2. Myös kulutuslukemissa oli pieniä eroja 156:n hyväksi, huippunopeus taas 156:ssa oli karvan verran pienempi. Mahtaakohan GT:ssä olla erilaiset välitykset kuin 156:ssa vai lienevätkö koko erot peräisin vain markkinointimiehen päästä?

Tuli vain mieleen että jos toi GT vielä tulee maksamaan vähintään saman kuin 156 niin mitä sillä rahalla saa? Pienemmät tavaratilat, 2 ovea, heikomman kiihtyvyyden ja huonomman kulutuksen? Kai se täytyy käydä ajamassa sitten kun niitä Suomeen tulee, jospa eroa löytyisi luonnossa enemmän kuin esitteissä.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Veikkaan, että tehdas on suosiolla ilmoittanut GT:lle heikommat arvot. Täytyy odotella millaisen koneen saavat JTS:n ja ison kuutosen väliin. Noin 200 hv bensakonetta kaipailen.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

GiuliaSuper kirjoitti:TM vaan käyttää sisäänajamattomia autoja testeissä hyvinkin usein ainakin näin luki TM:ssä joskus!
Kuten myös kahden hengen kuormaa ja parinsadan kilon testilaitteistoa tjsp.

Hepa11
Viestit: 50
Liittynyt: 23 Helmi 2004, 05:33
Paikkakunta: Turku

kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja Hepa11 »

Mutta harvemmin kait nykyisissä autoissa on enään sisäänajoa ja jos vaikkapa katsoo tm:n 60000 km testejä missä kiihtyvyys alkukilometreillä ja runsaimmilla niin ei yleensä ole 2 sadasosaa enempää eroa ole.

Sanoisin jopa huijaamiseksi, jos on ostamassa urheilullista autoa ja todellisuudessa saa jopa 1.5 sekuntia hitaammin kiihtyvän auton, eli auto siirtyykin sporttiluokasta tavalliseen perheautojen luokkaan. Voi olla että hymy hyytyy kun todellisuudessa huomaa kun tavallinen toyota kiihtyykin paremmin.

No toivottavasti olen väärässä ja kiihtyvyyslukemat ovat edes jokseenkin suuntaanantavia. :-D
Hepa

Alfa Romeo 156 JTS 2004 (03)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja V6 »

Hepa11 kirjoitti:Mutta harvemmin kait nykyisissä autoissa on enään sisäänajoa ja jos vaikkapa katsoo tm:n 60000 km testejä missä kiihtyvyys alkukilometreillä ja runsaimmilla niin ei yleensä ole 2 sadasosaa enempää eroa ole.

Sanoisin jopa huijaamiseksi, jos on ostamassa urheilullista autoa ja todellisuudessa saa jopa 1.5 sekuntia hitaammin kiihtyvän auton, eli auto siirtyykin sporttiluokasta tavalliseen perheautojen luokkaan. Voi olla että hymy hyytyy kun todellisuudessa huomaa kun tavallinen toyota kiihtyykin paremmin.

No toivottavasti olen väärässä ja kiihtyvyyslukemat ovat edes jokseenkin suuntaanantavia. :-D
tuolla sekunnin 0-100km/h erolla ei ole käytännössä mitään väliä, loppupeleissä ratkaisee raaka voima ja kuskin kantti. Lisäksi hyvä kuski kuittaa tuollaisen eron helposti. 0-400m ajasta alkaa jo näkemään missä sitä voimaa on ja missä ei. Lisäksi välitykset vaikuttavat tuohon 0-100
jossain pääsee 2sella ja jossain kolmosella tuohon esim tässä V6sessa tarvitaan tuohon 7.3s 3matta vaihdetta.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Vastaa Viestiin