Alfan "virallinen" alustasarja?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Alfan "virallinen" alustasarja?

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Olen hankkimassa Konalan Delta-Auton kautta Alfa 156 2.5 V6:sta ja kyselin heiltä "vähän jämäkämpää alustaa". Tarjosivat "virallista" Alfan alustasarjaa johon kuuluun einbachin jouset ja asennus hintaan 790e.

Settiin ei näemmä kuulu iskareita vaan "alkuperäiset toimivat hyvin". Käsittääkseni edesmenneissä sportpackeissäkin tuli toiset iskarit, joten mitenköhän on?
-Kristian - 156 2.5 V6

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Yllättäen sikahinta!
Kyselin eibachia myös omaan peliin, mutta se kariutu kun ei ollut heti saatavilla noita jousia.
Eibachin jouset olisi maksanut 290€. Joten jää siinä aika hyvät katteet jos viet Deltaan. Automilanossa ottivat asennuksesta kait 140€.. tai 120€, ei muista tarkkaan...

Otin siis novitecin jouset ja asennutin ne automilanossa, mikä myös myy noita. Hintaa tuli vähän alle 400€.

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

En noiden Eibachien hyvyydestä tiedä, mutta oma kokemus pelkistä madallusjousista ei ole kovin hyvä. Ostin Alfani vuoden vanhana ja siinä oli silloin Novitecin 35mm jouset ja vakioiskarit. Pompottivat törkeästi töyssyissä, ei ollenkaan hyvä. Sitten sijoitin Novitecin iskunvaimentimiin niin käytös muuttui täysin.

Ei ne alkuperäisiskaritkaan kovin lopussa varmaan voineet olla kun olivat vasta 27 tkm ajetut.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Mitäs tuollainen jousi+iskari+asennus sitten maksoi?
Aaltosella näyttävät nuo Eibachit maksavan: 346e
http://www.aaltonenmotorsport.com/eibach/hinnasto.htm

Selvennykseksi sanottakoon että hakusessa ei ole mikää rata-alusta vaan tuollainen jämäkähkö urheilullinen alusta, jolla on vielä mukava ajaa mukulakiviäkin.
-Kristian - 156 2.5 V6

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

tv kirjoitti:En noiden Eibachien hyvyydestä tiedä, mutta oma kokemus pelkistä madallusjousista ei ole kovin hyvä. Ostin Alfani vuoden vanhana ja siinä oli silloin Novitecin 35mm jouset ja vakioiskarit. Pompottivat törkeästi töyssyissä, ei ollenkaan hyvä. Sitten sijoitin Novitecin iskunvaimentimiin niin käytös muuttui täysin.

Ei ne alkuperäisiskaritkaan kovin lopussa varmaan voineet olla kun olivat vasta 27 tkm ajetut.
Mites kävi pintakovuuden kanssa? Muuttuiko paljon "kovemmaksi" mukulakivillä? Siis kun vaihdoit iskarit?

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Maho (ja muut) : Eli sinulla on siis Novitecit vakio iskareilla? Miten toimii? Lähinnä kiinnostaa tuleeko noita pohjaamisia ihan normaalissa ajossa vai vain kun ajaa 150km/h 90 asteen mutkaan, jossa on "speed bumppeja" ;)
-Kristian - 156 2.5 V6

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

steelduck kirjoitti:Maho (ja muut) : Eli sinulla on siis Novitecit vakio iskareilla? Miten toimii? Lähinnä kiinnostaa tuleeko noita pohjaamisia ihan normaalissa ajossa vai vain kun ajaa 150km/h 90 asteen mutkaan, jossa on "speed bumppeja" ;)
Ei pysty sanomaan vielä. Ainakaa vakio renkailla ei mitään kosketusta tiehen ole vielä tullut vaikka on ollut vähän enemmänkin porukkaa kyydissä. Jos se kesä joskus tulis niin pääsis kokeilemaan ottaako kiinni 18" vanteilla... (joo ja on renkaatkin vanteilla, en aja pelkästään vanteilla :))
Vähän se kyllä hypyttää, mutta on vielä mukava ajaa mukulakivilläkin vakioiskareilla. Tosin jos iskarit tuntuu olevan vähänkin loppu niin suosittelen kyllä niiden vaihtoa samalla!!!

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Maho 156 V6 kirjoitti:
Ei pysty sanomaan vielä. Ainakaa vakio renkailla ei mitään kosketusta tiehen ole vielä tullut vaikka on ollut vähän enemmänkin porukkaa kyydissä.
Onko se tunkeilla ollut koko ajan kun ei ole kosketusta tiehen tullut? :-D :-D :crazyeyes: :wink:

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

GAMMA500 kirjoitti:
Maho 156 V6 kirjoitti:
Ei pysty sanomaan vielä. Ainakaa vakio renkailla ei mitään kosketusta tiehen ole vielä tullut vaikka on ollut vähän enemmänkin porukkaa kyydissä.
Onko se tunkeilla ollut koko ajan kun ei ole kosketusta tiehen tullut? :-D :-D :crazyeyes: :wink:
Pitihän se arvata. Täällä saa olla pirun tarkka sanoissaan tai heti näppästään korville :)

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Maho 156 V6 kirjoitti: Mites kävi pintakovuuden kanssa? Muuttuiko paljon "kovemmaksi" mukulakivillä? Siis kun vaihdoit iskarit?
On se vähän pintakova, pakko myöntää. Kaikkeen tottuu ja kuoppia väistelee jo selkäytimellä :) MUTTA jos mukavuus on ykkösprioriteetti niin en lähtisi operaatioon.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Taidanpa sitten laitattaa Eibachin pro-kit jouset ja pro-damper iskarit. Luulisi toimivan yhteen....kyllä sitten kelpaa ajella länsiväylää edestakaisin töihin ja kotiin ja vaimon käydä kaupassa. :)

http://www.aaltonenmotorsport.com/eibac ... htm#prokit
-Kristian - 156 2.5 V6

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Kannattaa kysästä tarjousta myös

http://www.kiiltovaunu.com

Tuolta ainakin itse sain aikanaan lagunaan parhaan hinnan konin iskareista ja eibachin jousista.

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

steelduck kirjoitti:Taidanpa sitten laitattaa Eibachin pro-kit jouset ja pro-damper iskarit. Luulisi toimivan yhteen....kyllä sitten kelpaa ajella länsiväylää edestakaisin töihin ja kotiin ja vaimon käydä kaupassa. :)
Kuullostaa huomattavasti fiksummalta kuin pelkät jouset.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Jorma Verho
Viestit: 43
Liittynyt: 31 Tammi 2010, 13:26
Paikkakunta: Hämeenlinna

Miksi alustasarja

Viesti Kirjoittaja Jorma Verho »

Paljon muidenkin merkkien ajo-ominaisuuksia pilataan madallussarjoilla,vaikka niissä ei ole mitä milata. Alfan alustan muuttaminen on täysin turhaa, elleikilpaile radalla. Normaali liikenteessä pitää päästä mottujen yli ja talvella hangessa ym. En ymmärrä miksi pitää muuttaa jo täydellisiä ajo-ominaisuuksia. Eli vähän sama asia kuin,että itse virittäminen onnistui hyvin teho laski vain 10 prosenttia. olen ajanut aika montaa madallettua autoa ja jousitus on yleensä niin kova,että auto on todella epämiellyttävä ajaa ja joka monttu on väistettävä kun autossa ei ole jousia. Poikasten leikkiä sanon minä.
Joppe

zarre
Viestit: 119
Liittynyt: 17 Kesä 2003, 14:47
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja zarre »

steelduck kirjoitti:Taidanpa sitten laitattaa Eibachin pro-kit jouset ja pro-damper iskarit. Luulisi toimivan yhteen....kyllä sitten kelpaa ajella länsiväylää edestakaisin töihin ja kotiin ja vaimon käydä kaupassa. :)

http://www.aaltonenmotorsport.com/eibac ... htm#prokit

Osta originelli gtan alusta setti.
AUTO on kaunis kun se VOITTAA

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Miksi alustasarja

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jorma Verho kirjoitti:olen ajanut aika montaa madallettua autoa ja jousitus on yleensä niin kova,että auto on todella epämiellyttävä ajaa ja joka monttu on väistettävä kun autossa ei ole jousia.
Olet ajanut aika montaa huonolla alustalla varustettua autoa :wink:

Mukavuuskin on vähän jokaisen kuskin omassa hanskassa. Toiselle monttuja nielevä jenkkimaasturi on mukava, kun taas toiselle erittäin jäykäksi vedetty kilpuri, jolla voi kiitää mutkat kaksi kertaa edellistä nopammin.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Ja painavat tarvikevanteet kruunaa kokonaisuuden. Ex 75:en hankin aikanaan jotkut Alessiot kun halvalla sain ja heitin alle. Ennen suhteellisen mukava vaikkakin madallettu alusta muuttui kivireeksi. Kun palasin takaisin niihin vanhempiin ja huomattavasti kevyempiin vanteisiin niin alustakin oli jälleen mukava, vaikkakin jämäkkä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Miksi alustasarja

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Jorma Verho kirjoitti:olen ajanut aika montaa madallettua autoa ja jousitus on yleensä niin kova,että auto on todella epämiellyttävä ajaa ja joka monttu on väistettävä kun autossa ei ole jousia. Poikasten leikkiä sanon minä.
Minusta on mukava ajaa epämiellyttävällä alustalla.

t: nimim. mieluummin 60-vuotias kuin aikuinen

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Hieman aihetta sivuten: Omassani on joku alustasarja, joka on merkitty rekisteriotteeseenkin, mutta merkistä ei ole tietoa. Lukisikohan se jossain iskarissa sitten, en tiedä? Pitänee sitten talvirenkaita vaihdellessa katsoa. Keltaiset iskarit näkyy ainakin olevan.

Plussaa: Näyttää hyvältä ja on erittäin hauska ajaa mutkaista tietä näkymättömiin, kun ei juurikaan kallistele.

Miinusta: Saa olla varovainen kadunreunakiveysten kanssa, ettei pohja/helmat ota kiinni ja toisaalta ei todellakaan ole mikään mukava ajaa kuoppaisella tiellä.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Mitä jäykempi ja matalampi, sen parempi. No tiettyyn mittaan asti.. :) Kurveissa saa hymyillä. I have a million problems but my stance ain't one.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Mulle laitettiin Konin sport kit pari viikkoa sitten ja iskarit pehmeillä asetuksilla mukavampi kuin orkkisalusta, mukulakivikaduillakaan ei äijä enää hytky. Taitaa silti johtua enämpi noista Konin jousista, jotka eivät ole kai kovin pintakovat.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Vastaa Viestiin