156 V6 MCSF ja kalkattava ääni

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

156 V6 MCSF ja kalkattava ääni

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Elikkäs... vaimo kurvaili tänään tuolla meitin biilillä ja ajon aikana ilmaantui Motor Control System Failure ruutuun. Teksti ja moottorinkuva vilkkuivat ruudulla noin 10 sek ja katosivat. Auto toimi tämän jälkeen (kuulema) normaalisti.

Kun vaimo palasi kotiin niin menin tutkimaan tilannetta.

Auto käynnistyi normaalisti ja kävi tyhjäkäynnillä nätisti.

Sitten annoin hieman kierroksia ~6000 asti muutaman kerran polkaisten nopeasti.

Kun kierrokset tippuivat, ne tippuivat noin 500 ja moottori alkoi käymään todella levottomasti (kuin olisi tukehtunut) ja samalla koneesta alkoi kuulua voimakasta naputusta. Mitään virheilmoitusta tms. ei ruutuun enää tullut.

Moottori sammuksiin ja kävin vilkaisemassa konehuonetta. Kaikki näyttää olevan kunnossa. Öljyä on ja jakohihna näyttää kaikinpuolin ehjältä (vaihdettu noin 10tkm sitten viimekesänä).

Tästä rohkaistuneena auto uudelleen käyntiin ja kalkatus jatkuu ja muuttuu kierrosten mukana. Käynti kuitenkin on normaalia.

Ideoita...?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Erikoiset oireet, testeriin ja mahd. vikakoodit pihalle! Mikä vuosimalli muuten?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Jos se on otsikon mukainen kalkattava ääni, niin saattaisi olla polttoaineen syötössä häikkää? Yleensä "kalliin mekaanisen vian" kuuloinen kalkatus on tullut rikkinäisistä korkeapainepumpuista tai vuotavista suuttimista jne. tämähän on vain heitto, Testeriin, eipä noita kannata lähteä arpomaan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jep jep...

Tänään palaa taas vikavalo ruudussa kylmäkäynnistyksen jälkeen.

Voisi kuvitella että se ei pala jos koneessa on mekaaninen vika (?)

Katsotaan jos uskaltaisin ajella sen milanoon kohta.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

Noille mekaanisille kuullostaville äänille löytyy joskus mielenkiintoisia selityksia. Itselläni tuota Alfettaa kiusasi vikinä. Kuullostin joltain hitaalta laakerilta: virranjakajan, nokan, vesipumpun ääni, jakoketjun kiristäjän. Tuli imupuolelta ja koneen edestä. Tämä osoittautui imuvuodoksi. Olin ihan varma että olisi ollut tuo jakoketjun kiristinrullan laakeri. Ei ollut. Ja toinen sellainen jännä naputtava ääni kiihdytettäessä tulee pakosarjan pienestä vuodosta. Sen pystyin diagnosisoimaan jo aiemman kokemuksen perusteella.

Mutta nyt on taas hiljainen kone :-)

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tjoo..

Testailin vielä aamulla lisää kun meinasin ajaa automilaoon näyttämään...

Autolla oli tosi vaikea startti, mutta lähti kumminkin ja tyhjäkäynti oli tosi epätoivosta, eikä meinannut ottaa kierroksia.

Ääni tuli käynnistyksessä ja pysyi... annoin vähän kierrosta (1500) ja annoin mennä tyhjäkäynnille... koneesta kuului ihmeellinen vinkunan säestämä nakutus jonka päätteeksi kone alkoi käydä normaalisti ilman ääntelyä.

tätä kesti noin 10 sekuntia ja nakuttava ääni palasi takaisin.

Eiv oi ymmärtää... Nyt ollaan vanhempien luona viettämässä juhannusta. Pitää maanantaina hoitaa auto hinauksella milanoon.

Maanantaina mennään katsomaan firmalle Fiat pakua niin saadaan joku auto käyttöön.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Auto lähti eilen lavalla kohti milanoa.

Nyt vaan odotellaan tuomiota.

Jos kone menee uusiksi niin kannattaako ja voiko tilalle vaihtaa 3 litrasen? ;)

Heti se suuruudenhulluus iskee :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ei kannata, voi laittaa ja tuskin saa laittaa.

GTA pata samantien :lol:

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tuollainen 3-litrainen V6 156 on olemassa. Muistaakseni Muukkosen asentama pata. Jos tarkkoja ollaan niin tuollaista muutosta tuskin saa tehdä, mutta toisaalta nuo kaksi eri 24 venttiilistä konetta ei taida ulkoisesti erota toisistaan.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

mattijus kirjoitti:Ei kannata, voi laittaa ja tuskin saa laittaa.
Ilonpilaaja :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Autosi taitaa olla sen verran uusi, että sitä rasittavat jo tyyppihyväksynnät. Teoriassa kai olisi mahdollista muuttaa auto vastaamaan GTA-mallia, jolloin GTA:n tyyppihyväksyntää voisi hyödyntää.

Kunhan mutuilen.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Taitaa hyväksyntöjen muutos yms. olla kallista puuhaa

No joo... katsotaan nyt mikä siinä on vikana.

Jos vaikka pääsen muuttamaan tuota avatar kuvaa vastaamaan teikäläisen ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
pasinoffi
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja pasinoffi »

Ei mikään katsastus mies erota 3 litrasta vakiosta :P... ja kyllä saa laittaa käsittääkseni

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Pasi kirjoitti:Auto lähti eilen lavalla kohti milanoa.
Luin että laivalla kohti Milanoa :crazyeyes:

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tjees...

Kone ei enää kalkata...

Nyt kuuluu kuulema vain "suhisevaa" ylimääräistä ääntä. Yläpäässä ei vikaa. MCSF johtunut 3 ja 6 sylinterin sytytshäiriöistä.

Parin viikon sisällä saa tietää selviääkö pelkällä kampiakselin laakereiden vaihdolla (tms) vai meneekö kone uusiksi.

Hyvää kesää kaikille!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Noniin!

Koneessa tähän mennessä vikoja:

Venttiilijousi poikki
Yksi tulppa "räjähtänyt" ja puolet tulpasta kateissa.
5 pytyn kiertokangen laakeri rikki


Haluaako joku heittää kommenttia, miten nämä kaikki 3 vikaa tulevat esiin yhtä aikaa 1 päivän aikana?

Venttiilit ovat ehjät (puristuspaineet kohdallaan) ja jousen ja tulpan vaihdon jälkeen auto alkoi käymään normaalisti, mutta lämpöisenä laakeri "kolauttaa" kun antaa kierroksia.

Missä lienee irtilähteneet osat tulpasta!?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mitäs tuossa. Tulppa hajonnut, mennyt murusina 5 sylinteriin, painunut pakokanavan kautta pihalle, samalla mäntä lyönyt venttiiliin, rikkonut jousen sekä kiertokangenlaakerin.

Mutta jos nuo kaikki viat oli eri sylintereissä niin sitten on aikas erikoinen tapaus.

Oli miten oli, niin lieneekö kannattavaa enään korjata. V6:sia näyttäisi niin pilkkahinnalla saavan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei kai tulpan luulisi itsekseen kappaleiksi menevän? Tai pystyvän katkaisemaan venttiilinjousta ja vielä niin että itse venttiili ei mene mutkalle?

Ei silti, ei mulla ole kyllä mitään parempaakaan selitystä tarjota.

Tulpanjämät on varmaan menneet pakokanavaa pitkin maailmalle. Tai ainakin katalysaattorille asti.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Gasolina
Viestit: 4692
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Ilmeisesti alakerta koneesta on auki vai miten kk-laakerin hajoaminen on paikallistettu 5. sylinteriin?
Siinä tapauksessa, että kampiakselin kaula on ehjä tai vain vähillä naarmuilla pitäisi kolina häipyä laakeriliuskojen vaihdolla.
Giulia Super -69

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Gasolina kirjoitti: Siinä tapauksessa, että kampiakselin kaula on ehjä tai vain vähillä naarmuilla pitäisi kolina häipyä laakeriliuskojen vaihdolla.
Tätä yritetään.

Eikä auton vaihto ole optio, kun tuosta on vielä velkaa jonkun verran ja tuli pistetty rahaa kiinni maalaamiseen ym juuri pari kk sitten enemmän kuin kehtaan myöntää.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tjoo... kammet tarkastettu ja laakerit ehjinä eikä alapäässä mitään muutakaan näkyvää häikkää.

Kolina on kuitenkin tiessään kun tulppa sekä jousi uusittu.

Jäljellä on enää vaimea ääni joka kuuluu kun koneen ajaa lämpöiseksi.

Jos jollain on max ~150k ajettua ~2003 156 V6 koneella purussa, niin moottoria saa tarjota. Uutta ei aleta nyt laittamaan ainakaan ennenkuin vanha sanoo itsensä lopullisesti irti.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

JLM
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Joulu 2009, 09:59
Car(s): 156 V6 sw 159 2,4 JTDm 147 2,0 TS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja JLM »


Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

hmmm... käykö 99 kone suoraan 03:een? eli siis plug & play?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Pasi kirjoitti:hmmm... käykö 99 kone suoraan 03:een? eli siis plug & play?
Saat multa koko auton 3 k€:llä.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kone vaan kiinnostaa, kun ei ole oikein paikkaa säilöä kokonaista autoa. Tosin jos tarpeeksi halvalla lähtee, niin äkkiäkös sitä koneen ja myyntikelpoiset tavarat irrottaa ja pistää myyntiin.

Niin joo... 99 kone käy 03 mutta tarvitsee vanhasta koneesta jotain osaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Sain auton takaisin tänään... Ja siellä tosiaan on sellainen "ihmeellinen" ääni, joka kuuluu parhaiten pienillä kierroksilla... Venttiilin naputtava ääni tms. :roll:

Auto kuitenkin käy muuten ihan normaalisti, mutta ei sillä kyllä kauppaa lähikauppaa pidemmälle huvittaisi ajaa.

Pitäisiköhän sitä alkaa nyt etsimään vaihtokonetta ihan tosissaan :crazyeyes:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Ihan vaan varmistuksena, ettei olisi tällainen ääni:

http://www.youtube.com/watch?v=61FlYZ48aKw

Tuo on sitä kun jakohihna on löysällä. Ääni katosi kun hihnan sääti oikeaan kireyteen...
Cheer up, the worst is yet to come.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Hmmmmm........ Täytyy vertailla.

Kyllä ne mielestäni jakohihnan tarkastivat.

Tänään katsastukseen ottamaan hylky ja ajokielto :(
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jep jep... Tulppa toimitettu boschille tutkittavaksi. Saa nähdä palaavatko ikinä asiaan.

Katsastuksessa hylky... mutta ainoastaan pelkääjänpuolen jarrulevystä joka oli päässyt liian ohueksi (ja laahaa hieman).

Kaiken tämän jälkeen tuo oli positiivinen yllätys, kun sitä oli varautunut uusimaan ties mitä varsia ja luita alustasta.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

taitavat lähettää sulle boschilta laatikollisen uusia tulppia ja lippiksen :-D

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

_L_T_V_ kirjoitti:taitavat lähettää sulle boschilta laatikollisen uusia tulppia ja lippiksen :-D
"kiitti" :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jees, auto on ollut nyt ajossa viikonlopun. Tuli kurvailtua noin 200km lenkki helsingistä orimattilaan ja takaisin.

Auto toimi hienosti koko matkan sinne, mutta takasin tultaessa piti hiekkatieltä ahtaa autojonon väliin isommalle tielle ja siinä tuli annettua vähän enemmän potkua moottorille.

Noin 5500rpm oli mittarissa kun aloin vaihtaa isommalle ja menossa tuntui sellainen "töksähdys" ja vika ilmoitus pomppasi ruudulle vilkkumaan... Auto röpötti ja kävi jotenkin vajaasti. Rullasin sen lähellä olleelle pysäkille. Tyhjäkäynnillä moottori piti samanlaista ääntä kuin joskus nuorena tuli ajettua mopolla jossa ketjut löysällä... siis sellaista kilisevää kolkotusta.

Ei muuta kuin moottori sammuksiin ja hetken odottelu... pohdin jo että paljonkohan hinaus maksaa orimattilasta helsinkiin. :crazyeyes:

No ajattelin sitten kuitenkin testata vielä käyntiin. Ja lähtihän se ongelmitta ja moottori kuulosti täysin normaalilta! Siitä sitten ajeltiin ilman ongelmia takaisin helsinkiin. Varmuudenvuoksi en kierrostanut konetta missään vaiheessa yli 3500.

Huomena käyn luettamassa vian. Jännä nähdä missä mättää.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^ En oikeen usko mekaaniseen vikaan, ne kun ei korjaannu itsestään. Legendaarinen veikkaus: ILMI.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mutta mistä kilinä? :?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Eikö uudelleen startatessa sitten enään kuulunut ylimääräistä ääntä? Pakko yhtyä Epezi;n veikaukseen, tuskin mekaaninen vika. Mekaaniset viat harvemmin tekevät vikakoodia (poikkeuksena tietenkin sylinterin 'vuotaminen' kun sytytys ei pelitä)
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

Voisiko tuo kilinä olla nakutusta? Tosin harvemmin se tyhjäkäynnilla ilmenee.

Entäpä jokin lämpösuoja?

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

No alkuperäinen ongelman aiheuttaja kun on sylinterissä jauhettu tuplan sivu elektrodi, niin en usko että tälläinen ääni nyt mistään lämpösuojasta alkaisi tulemaan tässä vaiheessa....


Noh..............

Uusi (käytetty) kone saapui tänään. Hihnat, kytkin ja startti vaihtuu uusiin tai siis mitään noista ei tässä uudessa koneessa entuudestaan ole ja nykyisessä nuo ovat melko loppu.

Kone on ilmeisesti selespeed laatikolla olleesta autosta.

Johtosarja on onnistuttu tärvelemään niin että se pitää ottaa mukaan vanhasta :roll:

Ehkä tästä vielä kalu saadaan, mutta kokonaiskustannukset ovat siinä ~5000 euron tienoilla.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Vähän OT:

- Selespeed on joko 2.0 TS tai 3.2 GTA.

- Perinteinen automaagi 166:sta joko 2.5 tai 3.0

Eikö?
Cheer up, the worst is yet to come.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tekijä kirjoitti:Vähän OT:

- Selespeed on joko 2.0 TS tai 3.2 GTA.

- Perinteinen automaagi 166:sta joko 2.5 tai 3.0

Eikö?
Näistä en tiedä, kunhan toistan mitä minulle on sanottu
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Varmaankin 156 2.5 Q-systemistä.

Vittumainen homma kaiken kaikkiaan.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Nyt olisi meitin 156 uudessa koneessa tuore jakohihna vesipumppuineen ja rullineen, uusi kytkin, uusi termari ja uusi startti...

Vielä kun saisi auton maalarilta niin päästäisiin laittamaan uutta konetta keulille :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

Pasi kirjoitti:Nyt olisi meitin 156 uudessa koneessa tuore jakohihna vesipumppuineen ja rullineen, uusi kytkin, uusi termari ja uusi startti...

Vielä kun saisi auton maalarilta niin päästäisiin laittamaan uutta konetta keulille :)
Teillä taitaapi olla foorumin kallein alfa, ikään ja varusteihin katsoen.
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Joo... moni olisi varmaan luovuttanut :D

Eiköhän tästä vielä auto saada :)

Luultavasti keskiviikkona alkaa uusi kone asentumaan autoon.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Todelliset alfa kuskit kestävät autoltaan isommatkin puuteet :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Itsekin olen tuumaillut, että alfan pitoni kävisi DNA:n mainokseen.
Saisin huokalla ... elämä on kallista!
5K€ koneremppa takana myös. :shock:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Pasi kirjoitti:Eiköhän tästä vielä auto saada
Eiköhän ja toivotaan, on sulla ollut jo kohtuuttoman paljon huonoa tuuria sen kanssa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mulle jää nyt sitten käteen yksi V6 kone... ajattelin viedä tallille 33 seuraksi ja purkaa sen molekyyleiksi ajan kanssa. Olisi jännä nähdä, mitä kaikkea siellä nyt oikeesti on rikki.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

TJees.... Alfa pajalla... huomena alkaa koneen irroitus ja toivonmukaan ensiviikolla olisi uusi masiina keulilla.

Tänään tuo vanha kone oireili hieman viimeisellä matkallaan (epätasainen käynti).

Katsotaan nyt mitä siitä joutuu sitten oikeasti ottamaan mukaan tähän "uuteen" koneeseen.

Voi olla että vanha jää odottamaan itselleni varastoon varaosiksi (sillä nyt on kuitenkin ajettu vasta 108tkm).

Alfan saa talveksi ajoon niin sanotusti ... toisaalta tekisi mieli laittaa :( tuohon perään, mutta pitää ajatella positiivisesti että saa rempatun koneen niin laitetaan :-D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Näillä näkymin auto olisi alla ensiviikolla. Uusi kone on jo keulilla, mutta jotain pieniä probleemia on tullut eteen.

Ainakaan keväällä ostetut renkaat eivät ole juurikaan kuluneet kesän aikana ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Aina pitää jotain positiivistä keksiä... Kyllähän Alfa ja hieno syksy menee yhteen siinä missä kesäkin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin