Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 21 Tammi 2019, 09:39



Vastaa viestiin  [ 1121 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Seuraava
Mitkä öljyt alfaan? 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 07 Heinä 2009, 23:10
Viestit: 294
Auto: 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Mitkä öljyt alfaan?
Elikkä tarkoitus ois tehdä tuo Forte käsittely Alfalle, ja nyt tietoa, mitkä öljyt heitän sinne? En aio lähteä tilaamaan Seleniaa, vaan jotain Mobilia vai mitä olette käyttäneet.

Ja autohan oli 156 2.0 TS '99

_________________
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!


06 Kesä 2010, 17:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Viestit: 1563
Paikkakunta: Sisä-Suomi
Auto: Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Mobil 5W50:stä ne ovat laittaneet tuolla eräässä Fiatin merkkihuollossa. Ihan hyvin pysynyt sisällä, litran max joutuu lisäämään.

_________________
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen


06 Kesä 2010, 18:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Viestit: 4527
Paikkakunta: Lahti
Auto: 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Kuukauden päivät ollu Castrol Edge 10w-60 (tais olla jopku 'sport' vielä päälle...) ja ne on pysynnyt tähän asti sisällä. Tosin, tarjonat oli heikkoa sillä hetkellä, joko nuo Castrolit tai 2 x 4l Gulf 10w-60, koska ei löytynnyt pienempää pakettia...

Kunhan osuu tuonne 10w-60 akselille tai lähelle, mobil, valvoline... ACEA A1 normi pitäisi täyttyä. Jos ei ole talvella mahdollista lämmittää autoa ennen ajoa niin sitten pitää olla rohkea ja laittaa liukkampaa tai vaihtaa toiset öljyt talveksi

_________________
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean


06 Kesä 2010, 18:40
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Viestit: 7433
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Auto: 164 Q4, Maserati 430, Fiat Croma
Vastaa lainaamalla
Viesti 
^eipäs sekoteta TS:ää ja JTS:ää :wink:

eli kysyjän TS:ään suosittelen täyssynteettistä 5W-40 normaalikäyttöön. Merkillä nyt ei ole niin suurta merkitystä, Valvoline, Castrol, Mobil, jne.

Jos on jo paljon ajettu ja on öljynkulutusongelmaa niin Valvoline Maxlife 5W-40 tai 10W-40


06 Kesä 2010, 20:12
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Viestit: 4856
Paikkakunta: Vantaa
Auto: harmaa tojota
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Tuosta loppuunajettujen miinojen MaxLife:stä (10W-40) on useammastakin autosta hyviä kokemuksia. Sitä läträsin omaan V6:een.


06 Kesä 2010, 20:17
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7883
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: 166 JTD,166 3.2,
3x90V6 164V6 +
QP IV V6 evoluzione
Vastaa lainaamalla
Viesti 
maxlifelle propsit myös täältä, useamassa alfassa olen tuota käyttänyt ja ei voi kuin kehua.. :)


06 Kesä 2010, 23:01
Profiili WWW

Liittynyt: 13 Loka 2008, 07:05
Viestit: 49
Paikkakunta: Laitila
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Neste Citypro on hyvin pysynyt TS koneessa


07 Kesä 2010, 09:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Viestit: 2291
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Auto: V60 D5 R-Design
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Valvolinen SynPowerit on myös palvelleet hyvin tessussa (5W-40). 3dl vieny 10tkm matkalla ja autolla ajeltu kuitenkin jo karvaa vaille 200tkm.


07 Kesä 2010, 09:48
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Touko 2006, 07:18
Viestit: 754
Paikkakunta: Järvenpää
Auto: GTV V6 TB
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Epezi kirjoitti:
^eipäs sekoteta TS:ää ja JTS:ää :wink:

eli kysyjän TS:ään suosittelen täyssynteettistä 5W-40 normaalikäyttöön.


Tehtaan uusimmissa suosituksissa oli ainakin 20w60 wanhaan 2.0 JTS ja 2.0TS. Muihin nelipyttysiin peruskamaa.

_________________
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.


07 Kesä 2010, 20:42
Profiili

Liittynyt: 07 Heinä 2009, 23:10
Viestit: 294
Auto: 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Mistähän tuota Maxlifeä olette ostaneet?

_________________
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!


07 Kesä 2010, 21:12
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Viestit: 556
Paikkakunta: Littoinen
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Otsosmi kirjoitti:
Epezi kirjoitti:
^eipäs sekoteta TS:ää ja JTS:ää :wink:

eli kysyjän TS:ään suosittelen täyssynteettistä 5W-40 normaalikäyttöön.


Tehtaan uusimmissa suosituksissa oli ainakin 20w60 wanhaan 2.0 JTS ja 2.0TS. Muihin nelipyttysiin peruskamaa.


Tarkoitat varmaan 10W60, mikä on se ainoa mitä suositellaan JTS:ään.


07 Kesä 2010, 21:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Viestit: 1929
Paikkakunta: Kuopio
Vastaa lainaamalla
Viesti 
jyskyed kirjoitti:
Mistähän tuota Maxlifeä olette ostaneet?


Tossa listaa jälleenmyyjistä:
http://www.valvoline.fi/maxlife_kampanja.html


07 Kesä 2010, 23:27
Profiili

Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Viestit: 443
Paikkakunta: Rannikko
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Maxlifeä hankin taannoin Tarjousladosta eli Tarjoustalosta. Olisiko se sitten kaikissa työkaluja myyvissä em. liikkeissä tarjolla. Ja Motonetistä saa myös MH-toimituksena nykyään. Sekä joissakin yksittäisissä varaosamyymälöissä enemmän tai vähemmän satunnaisesti. Hyvää tavaraa vaikuttaisi olevan se.


07 Kesä 2010, 23:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Touko 2006, 07:18
Viestit: 754
Paikkakunta: Järvenpää
Auto: GTV V6 TB
Vastaa lainaamalla
Viesti 
>>Kaitsu kirjoitti:
Tarkoitat varmaan 10W60, mikä on se ainoa mitä suositellaan JTS:ään.


Kyllä. :lol:

_________________
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.


08 Kesä 2010, 17:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Touko 2010, 21:07
Viestit: 337
Paikkakunta: Kemiönsaari
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Olen laittanut 156 2.0 JTS:ään Mobil 5W-40 öljyä (samaa kuin edellinen omistaja siis), ja ajettuani n 10 000 km sitä on mennyt n 1,5-2 litraa.

Kuinkahan usein muut täällä lisäävät öljyä? Edellinen omistaja kyllä sanoi, että auto jonkun verran tuosta öljystä tykkää, mutta viittaako tuo yllä mainittu kulutus johonkin ongelmaan vai onko ihan normi rajoissa?

Entä oisko parempi käyttää jotain toista öljyä? Auto on ajettu 170 000km.


09 Kesä 2010, 19:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Huhti 2003, 19:47
Viestit: 2011
Paikkakunta: luvia
Auto: pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Vastaa lainaamalla
Viesti 
omissa alfoissa
alfa 164 ts-94 aj yli 300tkm mobil 3000
gtv v6tb-96 aj yli 200tkm mobil 2000
166 v6 2.5-99 aj alle 200tkm valvoline maxlife
kaikissa kulutus vähäistä


09 Kesä 2010, 19:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Touko 2010, 21:07
Viestit: 337
Paikkakunta: Kemiönsaari
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Tässä sitten oikeen kunnon poropeukalo-nainen-ratissa-tyyppinen kysymys: jos haluan vaihtaa öljy-tyyppiä, niin ilmeisesti sitä ei pidä noin vaan kaataa sinne vanhan jatkoksi, vaan kannattaako ennemmin tehdä öljyvaihdon yhteydessä? Eli ostan sitä öljyä jota haluan käyttää ja otan sinne huoltoon mukaan, jossa vaihtavat öljyt? Tämän ajattelin tehdä syksyllä...


09 Kesä 2010, 20:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Huhti 2003, 19:47
Viestit: 2011
Paikkakunta: luvia
Auto: pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Samat w arvot kun on,niin voi lisäillä,tietenkin parasta olisi laittaa samaa.
Huoltoon voit viedä omat öljyt mukana,jolleivat vaihda tuomiasi niin vaihda huolto paikkaa


09 Kesä 2010, 20:25
Profiili
Avatar

Liittynyt: 29 Kesä 2009, 22:37
Viestit: 199
Paikkakunta: Salo
Auto: 156 2.0 JTS -03
156 SW 1.8 TS -02
Vastaa lainaamalla
Viesti 
^^ Jep juuri noin, eri viskositeetin öljyjä ei passaa mennä sekoittamaan keskenään eli öljyt kokonaan vaihtoon. JTS on tiettävästi melkoisen ronkeli öljyn suhteen: tehtaan suositus on 10W-60 kesät talvet ja muut laadut tuppaa valumaan pihalle. Tosin ei tuo 1,5-2 litraa / kymppitonnilla mitenkään pahalta kuulosta vaan päinvastoin ihan normaalilta sen perusteella mitä täältä on penkonut (öljystä ja sen kulutuksesta löytyy paaaljon ketjuja haulla, rakas aihepiiri Alfan omistajille :lol:) ja mitä oma JTS on kuluttanut.

_________________
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.


09 Kesä 2010, 20:31
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Touko 2010, 21:07
Viestit: 337
Paikkakunta: Kemiönsaari
Vastaa lainaamalla
Viesti 
OK! Kiitos näistä! Lähdenkin tästä tutustumaan öljy-aiheisten viestiketjujen ihmeelliseen maailmaan :wink:

_________________
"Jos et pidä siitä missä olet, siirry. Sinä et ole puu."


09 Kesä 2010, 21:24
Profiili

Liittynyt: 19 Tammi 2010, 20:24
Viestit: 67
Paikkakunta: Iittala
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Valvoline MaxLife 10W-40 kesät talvet. Ei kuluta kuin 4-5 desiä vaihtovälillä.


10 Kesä 2010, 12:54
Profiili

Liittynyt: 07 Heinä 2009, 23:10
Viestit: 294
Auto: 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Juuri tuota itse hain motonetistä eilen. 5l 29,90e. Suodatin seittemällä eurolla.

_________________
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!


10 Kesä 2010, 17:41
Profiili

Liittynyt: 06 Elo 2009, 17:21
Viestit: 101
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Autooni vaihdettiin jokin aika sitten suht kallis Shell Helix Ultra Extra 5w/30 öljy. Ennen oli Nesteen oljyt Deltasta.
Nyt tuntuu että moottori käy tasaisemmin ja on myös hiljaisempi. Onkohan tämä luulottelua vaan?
Onko muilla vastaavia kokemuksia?


19 Kesä 2010, 11:31
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Huhti 2003, 19:47
Viestit: 2011
Paikkakunta: luvia
Auto: pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Tuli tuossa päivällä katsottua 166 2.5 öljyt,öljyinä valvoline maxlife.5000km ajettu ja tikussa ollut max määrässä koko ajan ilman lisäystä,mutta nyt oli tippunut minimiin.Eli Voiko olla että valvolinen ominaisuudet loppuivat tuohon 5000km?


03 Loka 2010, 22:36
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2004, 15:11
Viestit: 881
Paikkakunta: Espoo
Auto: ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti 
alfa164 kirjoitti:
Eli Voiko olla että valvolinen ominaisuudet loppuivat tuohon 5000km?

Valvolinesta en tiedä, mutta takavuosina Rallyformula teki juurikin tuota 164 TS koneessa. Ekat 5000km kului ehkä vajaa puoli litraa, mutta seuraavat 5000 sai lisätä jo parikin litraa.


04 Loka 2010, 08:59
Profiili

Liittynyt: 13 Syys 2009, 11:32
Viestit: 815
Paikkakunta: Helsinki
Auto: Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Vastaa lainaamalla
Viesti 
alfa164 kirjoitti:
Tuli tuossa päivällä katsottua 166 2.5 öljyt,öljyinä valvoline maxlife.5000km ajettu ja tikussa ollut max määrässä koko ajan ilman lisäystä,mutta nyt oli tippunut minimiin.Eli Voiko olla että valvolinen ominaisuudet loppuivat tuohon 5000km?


En tiedä mutta mulla 2.0ts kone syö valvolinea, mutta teboilin diamondia ei kulunut ollenkaan?!?!?


04 Loka 2010, 15:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Loka 2006, 16:04
Viestit: 5168
Paikkakunta: Turku
Auto: Volvo S80 2.5T
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Vastaa lainaamalla
Viesti 
288tkm ajettu 2l TS ja Valvoline 10W-40 maxlife. vie n.1l/2500-3000km.

Valvoline 10W-60 vie suunnilleen saman verran. Sama homma myös Selenialla.

Kerran tehty RVS-käsittely, ei mitään vaikutusta.


04 Loka 2010, 15:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Elo 2006, 16:47
Viestit: 650
Paikkakunta: Nuovo capitale
Vastaa lainaamalla
Viesti 
alfa164 kirjoitti:
Tuli tuossa päivällä katsottua 166 2.5 öljyt,öljyinä valvoline maxlife.5000km ajettu ja tikussa ollut max määrässä koko ajan ilman lisäystä,mutta nyt oli tippunut minimiin.Eli Voiko olla että valvolinen ominaisuudet loppuivat tuohon 5000km?

Sitähän se tarkoittaa... Tai sitten oot ajanut öljyt niin kuumaksi että sakeuttimet ovat leikkaantuneet ja ovat sen jälkeen aika vettä...


04 Loka 2010, 21:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Viestit: 7883
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Auto: 166 JTD,166 3.2,
3x90V6 164V6 +
QP IV V6 evoluzione
Vastaa lainaamalla
Viesti 
alfa164 kirjoitti:
Tuli tuossa päivällä katsottua 166 2.5 öljyt,öljyinä valvoline maxlife.5000km ajettu ja tikussa ollut max määrässä koko ajan ilman lisäystä,mutta nyt oli tippunut minimiin.Eli Voiko olla että valvolinen ominaisuudet loppuivat tuohon 5000km?


sepäs jännä juttu.. allekijoittaneella samat ölpät koneessa ja myös palttiarallaa 5000km ajetut, autona 166 3.0 V6.. tarkistuksen jälkeen todettu että noin 2mm on tipahtanut ylämerkistä..

litroinahan tuo ei tee vielä mitään kun näissä min ja max väli on vain n 1L eli ei tuo litra/5000km ole vielä paljon mitään..


04 Loka 2010, 21:50
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 16 Huhti 2003, 19:47
Viestit: 2011
Paikkakunta: luvia
Auto: pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Joo,eihän tuo paljon mitään määrässä,mutta pisti vaan silmään,kun tähän asti öljy ollut kokoajan maksimissa.
Auto siis emännän työmatka käytössä,ja maantie ajoa 40km suunta,eli tuskimpa ölpät paljon kuumenee :)


04 Loka 2010, 22:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Viestit: 7433
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Auto: 164 Q4, Maserati 430, Fiat Croma
Vastaa lainaamalla
Viesti 
^ei ole vastaavia kokemuksia tullut vastaan. Valvolinen Maxlifea on tullut laskettua autoihin tuhansia litroja.


05 Loka 2010, 18:32
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Viestit: 516
Auto: Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Mobil 5W-50 on kesät talvet, kuluisiko sitä jotain litra 10 000 kilometrin matkalla. Muistelisin että taannoin autonvalmistajat sanoivat että litra tuhannella kilsalla ois vielä normaalia... joten A Romeo tiukka kone... :wink:


05 Loka 2010, 20:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Viestit: 7433
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Auto: 164 Q4, Maserati 430, Fiat Croma
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Hieman lisää Valvoline Maxlife 10W-40 kokemuksia.

Vaihdoin omaan 156 2.0 TS (ajettu noin 200tkm) heti ostettaessa öljyt, samalla huomasin että kampiakselin takastefa vuotaa.

Ensimmäisellä 5tkm meni öljyä litra, lisäsin max merkkiin ja nyt olen ajanut 3tkm ja oli edelleen ylämerkissä. Stefan vuoto on lakannut tyystin, sillon tällön venttiilikopan tiiviste pudottaa tipan pakosarjalle (tämä on helppo havaita kajuutassa).

Iso remppa siis peeruuntui tai ainakin siirtyi myöhäsemmälle.


17 Helmi 2011, 17:34
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13099
Paikkakunta: Kerava
Auto: Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Täällä ollut nyt ~5tkm Mobilin 5W40 sisällä. Viimeksi tuossa pari viikkoa sitten katsottuna oli edelleen ylärajassa kiltisti, yhtään ei ole vielä lisätty.
Autohan on siis 156 '99 2.0TS.

EDIT:
Autolla ajettu (ainakin mittarin mukaan :D) päältä 135tkm.


18 Helmi 2011, 06:40
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Viestit: 499
Paikkakunta: Tampere
Auto: AR 156 SW JTDm -05
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Tee niinkuin kiekkolegenda Raipe Helminen teki auton renkaiden kanssa.
Olimme takavuosina perätysten tamperelaisen rengasliikkeen tiskillä ja kun myyjä kysyi että minkäslaiset laitetaan niin Raipe mietti hetken ja tokaisi että; " Emmää tiä, paa jotkut hyvät". :lol:

_________________
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.


18 Helmi 2011, 11:03
Profiili
Avatar

Liittynyt: 14 Joulu 2009, 22:56
Viestit: 26
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Täältä ääni Mobil RF 5W-50:lle, toimii aina.


19 Helmi 2011, 21:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Huhti 2003, 19:47
Viestit: 2011
Paikkakunta: luvia
Auto: pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Vastaa lainaamalla
Viesti 
pastorisilli kirjoitti:
Valvoline MaxLife 10W-40 kesät talvet

näillä keleillä tuo valvoline on jo puuroa,kokemusta on


19 Helmi 2011, 22:30
Profiili

Liittynyt: 31 Maalis 2003, 14:28
Viestit: 136
Paikkakunta: Kangasala
Vastaa lainaamalla
Viesti Öljytesti -35C asteessa
alfa164 kirjoitti:
pastorisilli kirjoitti:
Valvoline MaxLife 10W-40 kesät talvet

näillä keleillä tuo valvoline on jo puuroa,kokemusta on


Toissa-aamuna meillä -35C
Muutama öljypänikkä yön yli ulkona ja aamupäivällä kaatotesti:
1. Mobil RF 5w-50, tuli vaivatta ulos purkista
2. Castrol 10w-60, tuli hieman huonommin mutta tuli kuitenkin.
3. Valvoline synpower 10-40, tuli huonosti ulos, kuin siirappia.
4. Monza halpisöljy, sai kääntää purkin ylösalaisin ja pikkuhiljaa valui ulos.

Jos juoksevuudesta jotain voi sanoa niin RF selvästi juoksevinta tuossa lämpötilassa. Siis tämä oli vain pakkasjuoksevuustesti, ei mitään muuta.


20 Helmi 2011, 08:10
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Elo 2006, 16:47
Viestit: 650
Paikkakunta: Nuovo capitale
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Juu RF on erinomainen kylmäkännistysöljy mutta kuumapäässä onkin sitten toivomisen varaa. Kun tuon päästää kunnolla lämpenemään niin öljynpaineet romahtaa ja öljy ei ole enää entisellään kun leikkaantuu vaikka mainosvideot sanoisi mitä :mrgreen: . Tästä on ihan omakohtaiset kokemukset mutta sen toteaminen edellyttää että kamppeesta löytyy öljynpainemittari, ja on ne öljynlämmötkin hyvä tietää. Siksi öljy pitäisikin aina valita käyttötarkoituksen mukaan ja käyttöautossa pitää tehdä tuon suhteen vaan kompromissi. Eteläsuomessa täyssynteettinen 10w-60 voisi olla aika hyvä siihen varsinkin jos pystyy lohkarissa autoa pitämään, tai sitten 5w-40 joka ainakin Castrolin Magnatecinä tuntui kestävä huomattavasti paremmin lämpöä kuin tuo Moblan 5w-50 sakeutinhirviö... Esteripohjaiset kestää lämpöä sitten ihan eri tavalla kuin nuo PAO-pohjaiset.

10w-40 maxlifehän ei ole täyssynteettinen vaan siitä tuoteperheestä löytyy sellaisena 5w-40 joka taitaisi olla sitten se kylmäkäynnitysöljy. Täyssynteetinen öljyssähän on luontainen moniasteisuus, siksi se juoksee kylmässä paremmin.


20 Helmi 2011, 11:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 4689
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Mistä tuo muuten johtuu että Alfa suosittelee vielä nykyäänkin jotain 60:n kuumaviskositeettia, kun melkein kaikki muut suosittelee jotain 5W-30 öljyjä? Eihän nuo enää ole sukua ikiaikaisille twincameille eikä ne mitään kilpamoottoreitakaan ole, eikä normaalissa liikenteessä luulisi lämpöjenkään niin mahdottoman korkealla pyörivän että kisaöljyjä tarvittaisi...


20 Helmi 2011, 11:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Viestit: 7433
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Auto: 164 Q4, Maserati 430, Fiat Croma
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Öljytesti -35C asteessa
Coupe kirjoitti:
3. Valvoline synpower 10-40, tuli huonosti ulos, kuin siirappia.
Tarkoitit ilmeisesti Valvoline MaxLife 10W-40? Synpowerit on täysynteettisiä ja niistä ei tuommoista 10W-40 viskositettia olekaan.

Niinkuin HH kirjoitti niin tuo 10W-40 maxlife on osasynteettinen, tämä varmasti vaikuttaa kylmänä juoksuvuuteen, näillä pakkasilla olisi tietystin parempi vaihtoehto 5W-40 täyssynteettinen Maxlife.


20 Helmi 2011, 12:06
Profiili WWW

Liittynyt: 07 Heinä 2009, 23:10
Viestit: 294
Auto: 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Ajattelin hakea Valvolinen 10w-60. Muuta tuolla viskositeetillä ei näkynyt motonetissä olevan.

Huoltokirjasta luin, viime öljynvaihto 18tkm sitten, laitettu Ultra Helix 10w-60, ja öljynpinta ylärajassa edelleen.. Auto ollut mulla noin 14tkm.

_________________
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!


09 Maalis 2011, 18:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Viestit: 1546
Paikkakunta: Oulu
Auto: beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Vastaa lainaamalla
Viesti 
-HH- kirjoitti:
Juu RF on erinomainen kylmäkännistysöljy mutta kuumapäässä onkin sitten toivomisen varaa. Kun tuon päästää kunnolla lämpenemään niin öljynpaineet romahtaa ja öljy ei ole enää entisellään kun leikkaantuu vaikka mainosvideot sanoisi mitä :mrgreen: . Tästä on ihan omakohtaiset kokemukset mutta sen toteaminen edellyttää että kamppeesta löytyy öljynpainemittari, ja on ne öljynlämmötkin hyvä tietää. Siksi öljy pitäisikin aina valita käyttötarkoituksen mukaan ja käyttöautossa pitää tehdä tuon suhteen vaan kompromissi. Eteläsuomessa täyssynteettinen 10w-60 voisi olla aika hyvä siihen varsinkin jos pystyy lohkarissa autoa pitämään, tai sitten 5w-40 joka ainakin Castrolin Magnatecinä tuntui kestävä huomattavasti paremmin lämpöä kuin tuo Moblan 5w-50 sakeutinhirviö... Esteripohjaiset kestää lämpöä sitten ihan eri tavalla kuin nuo PAO-pohjaiset.

10w-40 maxlifehän ei ole täyssynteettinen vaan siitä tuoteperheestä löytyy sellaisena 5w-40 joka taitaisi olla sitten se kylmäkäynnitysöljy. Täyssynteetinen öljyssähän on luontainen moniasteisuus, siksi se juoksee kylmässä paremmin.


No niin kysästäänpä tähän liittyen neuvoa. En jaksaisi itse lähteä öljyjä hakemaan (ei sekään tosin mahdoton ajatus ole, jos esim motonetistä löytyy) ja nuo muutama paikka mitä kattelin käyttää mobilin öljyjä. Eli puhtaasti kesäajossa auto, yllä olevan perusteella tuo RF ei ilm paras vaihtoehto. Muita mahdollisuuksia?


12 Huhti 2011, 11:20
Profiili
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 1930
Paikkakunta: Turenki
Auto: GT 3.2 Q2
159 3.2 Q4
156 2.5
Vastaa lainaamalla
Viesti 
routasydän kirjoitti:
No niin kysästäänpä tähän liittyen neuvoa. En jaksaisi itse lähteä öljyjä hakemaan (ei sekään tosin mahdoton ajatus ole, jos esim motonetistä löytyy) ja nuo muutama paikka mitä kattelin käyttää mobilin öljyjä. Eli puhtaasti kesäajossa auto, yllä olevan perusteella tuo RF ei ilm paras vaihtoehto. Muita mahdollisuuksia?

Haet motonetistä vaikka tätä, niin kestää kovempaakin ajoa.

_________________
ex. Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS ja Alfetta 2000L


12 Huhti 2011, 11:28
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Viestit: 1546
Paikkakunta: Oulu
Auto: beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Tiige kirjoitti:
routasydän kirjoitti:
No niin kysästäänpä tähän liittyen neuvoa. En jaksaisi itse lähteä öljyjä hakemaan (ei sekään tosin mahdoton ajatus ole, jos esim motonetistä löytyy) ja nuo muutama paikka mitä kattelin käyttää mobilin öljyjä. Eli puhtaasti kesäajossa auto, yllä olevan perusteella tuo RF ei ilm paras vaihtoehto. Muita mahdollisuuksia?

Haet motonetistä vaikka tätä, niin kestää kovempaakin ajoa.


Ja kun ole ikinä vaihtanut itse (enkä vaihda nytkään), niin tästä toinen kysymys, eli riittääkö tuo 5l pänikkä vai pitääkö ostaa toinen varalle?


12 Huhti 2011, 11:38
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Huhti 2004, 14:22
Viestit: 1108
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Mitäs öljyä on 3.2 JTS:n omistajat käyttäneet?
Itsellä vaihto lähestyy ja pohdiskelen vaihtoehtoja. Ex-Bussossa oli vuoden ympäri 5W-50.

_________________
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.


12 Huhti 2011, 13:58
Profiili

Liittynyt: 07 Syys 2010, 16:03
Viestit: 184
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Heikalta tarttui mukaan lauantaina Selenia Racing 10W-60 öljyt jotka olisi tarkoitus huomenna valuttuttaa Ysin koneeseen. Eiköhän nuo hoida asiansa.


12 Huhti 2011, 15:05
Profiili

Liittynyt: 31 Maalis 2003, 14:28
Viestit: 136
Paikkakunta: Kangasala
Vastaa lainaamalla
Viesti 
-HH- kirjoitti:
Juu RF on erinomainen kylmäkännistysöljy mutta kuumapäässä onkin sitten toivomisen varaa. Kun tuon päästää kunnolla lämpenemään niin öljynpaineet romahtaa ja öljy ei ole enää entisellään kun leikkaantuu vaikka mainosvideot sanoisi mitä :mrgreen: . Tästä on ihan omakohtaiset kokemukset mutta sen toteaminen edellyttää että kamppeesta löytyy öljynpainemittari, ja on ne öljynlämmötkin hyvä tietää. Siksi öljy pitäisikin aina valita käyttötarkoituksen mukaan ja käyttöautossa pitää tehdä tuon suhteen vaan kompromissi. Eteläsuomessa täyssynteettinen 10w-60 voisi olla aika hyvä siihen varsinkin jos pystyy lohkarissa autoa pitämään, tai sitten 5w-40 joka ainakin Castrolin Magnatecinä tuntui kestävä huomattavasti paremmin lämpöä kuin tuo Moblan 5w-50 sakeutinhirviö... Esteripohjaiset kestää lämpöä sitten ihan eri tavalla kuin nuo PAO-pohjaiset.

10w-40 maxlifehän ei ole täyssynteettinen vaan siitä tuoteperheestä löytyy sellaisena 5w-40 joka taitaisi olla sitten se kylmäkäynnitysöljy. Täyssynteetinen öljyssähän on luontainen moniasteisuus, siksi se juoksee kylmässä paremmin.


Öljynpaineet romahtaa?? Kyllä on kone silloin jo aikas väljä ja huonossa hapessa. Ite ajelin viimekesänä kesämesellä Saksan motarilla melkein 300km yhteensoittoon 180-200km/h ja öljynpaineet kokoajan tapissaan. Koneessa siis Mobil RF 5-50:set.


12 Huhti 2011, 16:08
Profiili

Liittynyt: 14 Syys 2005, 16:56
Viestit: 86
Vastaa lainaamalla
Viesti 
routasydän kirjoitti:
Ja kun ole ikinä vaihtanut itse (enkä vaihda nytkään), niin tästä toinen kysymys, eli riittääkö tuo 5l pänikkä vai pitääkö ostaa toinen varalle?

Autodata tarjoaa 5,9 litraa öljytilavuudeksi.


12 Huhti 2011, 18:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Viestit: 4527
Paikkakunta: Lahti
Auto: 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti 
johon kanataa laskea noin 1,5-2 desiä lisää jotta saa ihan MAX-merkkiin

_________________
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean


12 Huhti 2011, 18:27
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 1121 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Topperharley ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com