Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
foobar
Viestit: 80
Liittynyt: 06 Loka 2003, 21:31
Car(s): Giulietta, GTV V6 TB, 164TS, 75TS, Spider S2
Paikkakunta: Laitila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja foobar »

Hep. Meikä lienee syypää tähän moottorin vaihtoon. Olettaisin.
Ei 90:n iniezone:n padan laatikkoineen päivineen heitin 75:een.

Kulutus putosi paljon ja tuossa on myös lukkoperä.

Sami

Rokkendaali kirjoitti:Oman 75 historiasta ei ole oikeastaan mitään tietoa. On kuulemma konetta vaihdettu jne. Nyt joku viisas kertoo, mikä kone kuvassa esiintyy?
6534.JPG

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

OL kirjoitti:Onko jotain kikkoja, jolla saisi huurteenpoistoa tehostettua? Lämppärin esiin kaivaminen ja lehtien poistaminen sieltä tulee kysymykseen vasta keväämmällä, mutta jotain mitä voisi tehdä jo sitä ennen. Heti jos on kyytiläisiä, niin rupeaa menemään sivulasit huuruun. Itsekseen ajellessa ei ongelmia. Vai ovatko nuo kyytiläiset sitten niin tuskanhikisiä :)
Aika jännä, omassani ei mene ikkunat huuruun kuin silloin kun on sisäkierto päällä. En edes käytä puhallinta juuri ollenkaan, vain jos ajan pitkään alle 40mkh.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

mulla vetää kanssa aika huolella sivulasit umpeen, oven etunurkassa on pieni kirkas alue. Vähän kun raottaa etuikkunoita niin hiukan helpottaa. Kai tuo huurtuminen liittyy jotenkin siihen että kostea ilma ei pääse pois kabiinista?

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Tai hyvin todennäköisesti teidän puhaltimet on jo alkaneet vähän ryytyä :P

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Ilman pitäisi päästä c-pilareissa olevista kanavista pois. Ei kai teillä ole kanavan päällä jäätä?
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

legza kirjoitti:Tai hyvin todennäköisesti teidän puhaltimet on jo alkaneet vähän ryytyä :P
täysillä puhaltaa hyvin, muilla nopeuksilla on vähän nihkeempää..... tarttis tehrä jotain :roll:

Pitää etsiä ne kanavan päät ja putsailla, jos vaikka auttais

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja OL »

legza kirjoitti:Tai hyvin todennäköisesti teidän puhaltimet on jo alkaneet vähän ryytyä :P
Tämä on hyvinkin todennäköistä :D
Satakuusnelonen kirjoitti:Ilman pitäisi päästä c-pilareissa olevista kanavista pois. Ei kai teillä ole kanavan päällä jäätä?
Jäätä ei periaatteessa pitäisi olla, auto on katoksessa eikä siten kovin altis päälle satavan lumen sulamiselle. Millä tavalla nuo kanavat on rakennettu. En ole koskaan purkanut, niin mietin vain, että meneekö sinne kuinka herkästi lehdet ja havunneulaset? Näiden tukossa oleminen kyllä selittäisi herkkää huurtumista. Kosteuttakaan ei mielestäni autossa pitäisi sisällä juurikaan olla, kun olen sitä aina välillä kuivatellut tallissa. Itsekseen ajaessa ei minunkaan tarvitse käyttää puhallinta kuin taajamanopeuksissa, jos niissäkään. Mutta heti tosiaan kun on useampi henkilö, ei tahdo puhallinkaan riittää.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Tuohon huurtumis hommaan sanoisin, että 75 on lämpimimpiä autoja mitä mulla on ollut. Lehti ei pääse kanaviin, mutt kyllä lämppärin kennoon. Todennäköisesti on aivan tukossa, ja on aika savotta purkaa lämppäri pois. Kojelauta irti muuten ei pääse käsiksi. Sitten tietysti termostaatti, siihen ei saa kun yhdenlaista termostaattia, mutta se kyllä riittää kovemmillakin pakkasilla

Harrikka
Viestit: 152
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Lämmintä kyllä piisaa,mut lasithan o aina huurussa.Miten noi läpyskät irtoo tuolta takapilareista,ei siellä vissiin oo mitään reikii ulos.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4863
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ongelman syynä voi olla myös sisäkiertoläppien rikkoutuminen/puuttuminen. Jalkatilassa, keskikonsolin molemminpuolin, on ritilät joissa kuuluu olla kumiläpyskät. Insinööri on suunnitellut että sisäkierrolle siirtyessä alipaine avaa ko.suuntaventtiilit. Mielestäni ko.venttiilit kannattaa teipata kokonaan umpeen. Tuolloin ei ole vaaraa että lämmityslaite kierrättäisi samaa ilmaa ja myös estetään että ajaessa ei jalkatilaan vuoda kylmää ilmaa. Toki tuon jälkeen ei sisäkierto toimi mutta tarvitaanko sitä?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Tulihan tutkittua, ulkona tuulessa ja tuiskussa :evil:
Joku aiempi seppä oli käyttänyt kojelaudan irti ja kiinni laittaessaan oli jättänyt pelkääjän puolelle menevän ilmakanavan laittamatta kohdalleen. Putki oli siis liian alhaalla, n. puolet lämppäriltä tulevalta aukosta oli kohdakkain putken kanssa. Tämä sitten esti lämpätilasäätimen toimintaa siten, että hanaa ei saanut max. asentoon. Säädin liikkui vain n. 4/5 osaa liikeradastaan. Sisäkierto oli päällä, ja säätövaijerin kuori irti sen klipsin alta. Klipsin kun laittoi paikalleen ja koitti kääntää sisäkierron pois niin kuori irtosi taas. Pihdeillä suoraan vaijerista työntämällä sai sisäkierron pois, aluksi ajattelin jättää vaijerin kokonaan irti säätimestä mutta muutaman kerran pihdeillä eestaas työnneltyäni läppä herkistyi sen verran, että klipsi jaksoi pitää kuoren paikallaan. Väänsin myös siinä klipsissä olevaa piikkiä vähän aukipäin, pitääpähän paremmin. Lyhyen koeajon perusteella lämpöä tulee enemmän, ja lasit tuntui aukeavan paremmin. Pitää ajella huomenna pitempi pätkä niin tietää varmemmin.

Ja sitten tyhmä kysymys :wink:
Missä mahtaa olla persgrillin sulake? keskikonsolin alla on pari relettä, joita ohjaa konsolissa olevat napit. mutta kun releille ei tuu virtaa...
Sulakerasiassa kaikki sulakkeet ehjiä.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Parilat on jälkiasenteiset joten sulaketaulusta niiden sulakkeita on tosiaan turha hakea. Etäistäkään muistikuvaa mulla ei kyllä ole missä ne voisi olla, nykyisessä 75:ssä niitä ei edes ole...

Toimimattomuus ei välttämättä johdu sulakkeesta, se säätösysteemi lienee vikaherkkä.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Tuomas K kirjoitti:Parilat on jälkiasenteiset joten sulaketaulusta niiden sulakkeita on tosiaan turha hakea. Etäistäkään muistikuvaa mulla ei kyllä ole missä ne voisi olla, nykyisessä 75:ssä niitä ei edes ole...

Toimimattomuus ei välttämättä johdu sulakkeesta, se säätösysteemi lienee vikaherkkä.
Juu, mutta jos sais edes syötön releille niin vois jatkaa tutkimista. Pitää vetää hyppylangalla suoraan akulta :silly: Eikä tossa muuten ole edes säätöä, vaan päälle/pois nappi. Edellisessä 75ssa oli jotkut itse laitetun näköiset potikat siinä keskikonsolissa

Harrikka
Viestit: 152
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Sulake ,ainakin noissa mun autoissa rattiakselin paikkeilla roikkuu.Varmesits tai jottain lukee johdossa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

vesamaan kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Parilat on jälkiasenteiset joten sulaketaulusta niiden sulakkeita on tosiaan turha hakea. Etäistäkään muistikuvaa mulla ei kyllä ole missä ne voisi olla, nykyisessä 75:ssä niitä ei edes ole...

Toimimattomuus ei välttämättä johdu sulakkeesta, se säätösysteemi lienee vikaherkkä.
Juu, mutta jos sais edes syötön releille niin vois jatkaa tutkimista. Pitää vetää hyppylangalla suoraan akulta :silly: Eikä tossa muuten ole edes säätöä, vaan päälle/pois nappi. Edellisessä 75ssa oli jotkut itse laitetun näköiset potikat siinä keskikonsolissa
Jaa, onko se tuontiauto? Ne maahantuojan asentamat on yleensä niitä potikalla säätyviä veronkiertomalleja.

Onko sulla 75:n sähkökuvia? Jos ne onkin tehtaan asentamat niin niistäkin olisi apua.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Tuomas K kirjoitti:
vesamaan kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Parilat on jälkiasenteiset joten sulaketaulusta niiden sulakkeita on tosiaan turha hakea. Etäistäkään muistikuvaa mulla ei kyllä ole missä ne voisi olla, nykyisessä 75:ssä niitä ei edes ole...

Toimimattomuus ei välttämättä johdu sulakkeesta, se säätösysteemi lienee vikaherkkä.
Juu, mutta jos sais edes syötön releille niin vois jatkaa tutkimista. Pitää vetää hyppylangalla suoraan akulta :silly: Eikä tossa muuten ole edes säätöä, vaan päälle/pois nappi. Edellisessä 75ssa oli jotkut itse laitetun näköiset potikat siinä keskikonsolissa
Jaa, onko se tuontiauto? Ne maahantuojan asentamat on yleensä niitä potikalla säätyviä veronkiertomalleja.

Onko sulla 75:n sähkökuvia? Jos ne onkin tehtaan asentamat niin niistäkin olisi apua.
En tiedä onko tää semmoinen legendaarinen Suomi-auto vai uittomalli :roll:
Netistä oon kaivanut jotain kuvia, niitä vaan joutuu välillä soveltamaan kun eivät osu ihan mallin ja vuosimallin mukaan. Pitää jatkaa tutkimista...

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

No niin.
Männät lattialla.
Pitipäs tuota ruuvia pyörittää tosi paljon.
Yksi mekanismi saanut jotain isoa työkalua, mutta kunhan saa tuollaisen lukkosokan, saa noista vielä ehjät tehtyä.
Ja mekanismihän on varsin sama mitä käytetään themassa.
Tuossa on siis ilmeisesti automaattisäätö joka männänliikkeen kasvaessa säätää tapin pituutta hassulla systeemillä.
Erona tosiaankin on tuo säätöpyörä, joka tuuppaa männät ulos jos ei ole männät ruostuneet jumiin.

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja OL »

Enpä muistanut noita Alfistipohjoosesta mainitsemia sisäkierron läppiä, vaikka edellisestä ne tuli juuri tuolla tavalla tukittua. Äkkiä sitä unohtaa. Täytyy ne tarkastaa ja koittaa kuikuilla josko tuolla ilman poistoaukoissa on tukoksia. Keväämmällä sitten puhaltimen kimppuun. Edelliseen tuli se tehtyä, joten tiedän nyt paremmin, etten ryhdy siihen operaatioon kireällä aikataululla.

Seuraava kysymys. Käykö 1.6 TC:n jarrupääsylinteri TS:ään?

Avatar
Tiige
Viestit: 2846
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

OL kirjoitti:Seuraava kysymys. Käykö 1.6 TC:n jarrupääsylinteri TS:ään?
Käy se.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Carlo Coppa
Viestit: 737
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Tilasin Muukkoselta tarvikkeet 75:n jakohihnaremonttiin. Hän kertoi, että kiristintä ei saa enää mistään :shock: ja jos vanhassa on vikaa niin sitä voi jotenkin tekohengittää/modernisoida (hän puhui vissiin jostain öljyreikien tukkimisesta tms.) Onko todella niin, että tällaiseen tavalliseen käyttöautoon ei saa enää kulutusosia? (on täälläpäin ainakin kaksi muuta seiskavitosta ympärivuotisessa käytössä)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Eikös tuohon vielä saa uudempaa mekaanista kiristintä jos vanhasta aika jättää. Hydrauliseen pitäisi kyllä saada ainakin tiivistesarjaa vielä. Heikalla oli laakeria ainakin joskus.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

ei sitä vanhaa voi tekohengittää kuin uudella tiivistesatsilla.. tuo öljyreikien tukkiminen koskee juurikin tuotaa uudempaa öljynpainetoimisen korvannutta mekaanista kiristintä..

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Savo »

Carlo Coppa kirjoitti:Tilasin Muukkoselta tarvikkeet 75:n jakohihnaremonttiin. Hän kertoi, että kiristintä ei saa enää mistään :shock: ja jos vanhassa on vikaa niin sitä voi jotenkin tekohengittää/modernisoida (hän puhui vissiin jostain öljyreikien tukkimisesta tms.) Onko todella niin, että tällaiseen tavalliseen käyttöautoon ei saa enää kulutusosia? (on täälläpäin ainakin kaksi muuta seiskavitosta ympärivuotisessa käytössä)
Joo, mulle ei saatu viimeks vaihdettua myöskään kiristintä.

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Mistäs ootte tilannu noita mekaanisia kiristinsarjoja?

Werneri
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Siis häh?

"Tilasin Muukkoselta tarvikkeet 75:n jakohihnaremonttiin. Hän kertoi, että kiristintä ei saa enää mistään :shock: ja jos vanhassa on vikaa niin sitä voi jotenkin tekohengittää/modernisoida (hän puhui vissiin jostain öljyreikien tukkimisesta tms.) Onko todella niin, että tällaiseen tavalliseen käyttöautoon ei saa enää kulutusosia? (on täälläpäin ainakin kaksi muuta seiskavitosta ympärivuotisessa käytössä)"

Eihän siinä mitään hihnaa ole, vaan lähes ikuinen tuplariviketju ja mekaaninen kiristin jota ei kyllä yleensä auton iässä tartte uusia...parin kympin välein vapauttaa kannen edessä olevasta pultista lukituksen ja pyörittää käsin pari kierrosta konetta niin taas on tiukalla. Mistäs te oikein nyt puhutte?

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

V6:t hihnalla ja muut ketjulla. mites dieselit? tai ainakin näin olen ymmärtänyt :)

Werneri
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Jaa_a, se olikin keskustelu muuttunut V6:een muutama topicci ylempänä. Luulin, että edelleen oli kyse joko TS:stä tai tuosta kuvan 2.0i:stä. Sitten muuttuu ymmärrettäväksi...

Avatar
SilBazze
Viestit: 293
Liittynyt: 03 Heinä 2011, 13:52
Car(s): 164 QV
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja SilBazze »

Mikä mahtaa olla se pistoke mikä majailee konehuoneessa... Jonkin näköinen obd?

Avatar
Tiige
Viestit: 2846
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

SilBazze kirjoitti:Mikä mahtaa olla se pistoke mikä majailee konehuoneessa... Jonkin näköinen obd?
Jos meinaat sitä töpseliä mikä on syylärin vieressä, niin se on juurikin obd. Siihen saa jonkun jeesuksen vanhat testerin tai sitten itse pystyy tekemään ledistä/lampusta ja kytkimesta testerin jolla saa luettua mahdolliset vikakoodit.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
SilBazze
Viestit: 293
Liittynyt: 03 Heinä 2011, 13:52
Car(s): 164 QV
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja SilBazze »

Löytyykö tuolle pistokkeelle tarkka nimi jos saisi vaikka adapteria perus obd-ii tai jotain vastavaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Sen pistokkeen nimi on OBD :) OBD2 on siis tuo, mikä on se scart-liitintä muistuttava härpätin ja se on aina auton sisällä, 20cm (tms) säteellä rattiakselista.
Vanha kunnon OBD on sitten konehuoneessa missä milloinkin, mallejakin saattaa olla useita. Kaikki ei tietenkään standardejakaan lue... Mutta OBD2-testerillä päässee kiinni kyllä vanhaan OBD:henkin ihan adapterilla; tai ainakin tällaisia on nähty. Kerrottu myös, mitkä pinnit vastaa mitäkin pinniä jne. noiden adapteritekijöiden toimesta, muistaakseni Fiatecuscannin sivuilta ja/tai foorumilta löytyi myös ohje OBD2-OBD-hyppylankojen tekemiseen.

Avatar
SilBazze
Viestit: 293
Liittynyt: 03 Heinä 2011, 13:52
Car(s): 164 QV
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja SilBazze »

Ihan live dataa haluaisin nähdä yms.
Onko kellään antaa linkkiä tai jotain noihin adaptereihin.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Aquatica kirjoitti:Sen pistokkeen nimi on OBD :) OBD2 on siis tuo, mikä on se scart-liitintä muistuttava härpätin ja se on aina auton sisällä, 20cm (tms) säteellä rattiakselista.
Vanha kunnon OBD on sitten konehuoneessa missä milloinkin, mallejakin saattaa olla useita. Kaikki ei tietenkään standardejakaan lue... Mutta OBD2-testerillä päässee kiinni kyllä vanhaan OBD:henkin ihan adapterilla; tai ainakin tällaisia on nähty. Kerrottu myös, mitkä pinnit vastaa mitäkin pinniä jne. noiden adapteritekijöiden toimesta, muistaakseni Fiatecuscannin sivuilta ja/tai foorumilta löytyi myös ohje OBD2-OBD-hyppylankojen tekemiseen.
Pilkkua kun ruvettiin nusuttelemaan niin pannaan faktat oikein:
On board diagnostics on nimestään huolimatta oikeasti:
"itsediagnoosijärjestelmä päästöjä lisäävien vikojen automaattiseen tunnistukseen. Auto valvoo moottorin ja saasteidenestojärjestelmien toimintaa ja varoittaa kasvaneista päästöistä kuljettajaa".
"OBD edellyttää että moottorinohjausjärjestelmä informoi kuljettajaa vioista häiriömerkkivalolla ja että viasta tallentui ohjainlaitteen muistiin vikakoodi. Vikakoodien tulostamiseksi riitti vilkkukooditekniikka"
Tuo pistoke ei siis ole OBD pistoke. Ja OBD2 pistokkeen tulee olla puolen metrin säteellä ratista.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4863
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=7&t=4280" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa on 164 t.s ohjeet. Uskoisin että käy myös 75 t.s:ään. Ovat vain nyt kadoksissa. Liekkö tämä forumin muutto syynä?
Jossain laatikon syvyyksistä voisin vielä nuo ohjeet löytää jos ovat täältä lopullisesti kadonneet.

Ja tuolla ei ole OBD standardin kanssa mitään tekemistä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Tiige
Viestit: 2846
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Tästä löytyy ohjeet lukemiseen ja koodien selitykset. Ohjeet ovat 33:lle jossa näyttäisi olevan tuollainen 4-napainen tökkeli ecun lähellä. Omassa 75 tessussa oli 9-piikkinen töpseli syylärin vieressä. Johtojen värit olivat kuitenkin samat joten lukulaitteen teko noilla ohjeilla onnistuu. Itse napsasin sen 9-piikkisen töpselin sivareilla pois ja korvasin 4-napaisella molex liittimellä. Näin sai kätevästi tehtyä irttoitettavan lukulaitteen. Mitään realiaikaista tietoa antureista ei tuota kautta saa. Siihen on ilmeisesti ollut joku hieno lisälaite joka liitetään suoraan johtosarjan ja ecun liittimen väliin. Tämmöisen olen ainakin jossain korjaamomanuualaisessa nähnyt.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

gYdEbUh kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Sen pistokkeen nimi on OBD :) OBD2 on siis tuo, mikä on se scart-liitintä muistuttava härpätin ja se on aina auton sisällä, 20cm (tms) säteellä rattiakselista.
Vanha kunnon OBD on sitten konehuoneessa missä milloinkin, mallejakin saattaa olla useita. Kaikki ei tietenkään standardejakaan lue... Mutta OBD2-testerillä päässee kiinni kyllä vanhaan OBD:henkin ihan adapterilla; tai ainakin tällaisia on nähty. Kerrottu myös, mitkä pinnit vastaa mitäkin pinniä jne. noiden adapteritekijöiden toimesta, muistaakseni Fiatecuscannin sivuilta ja/tai foorumilta löytyi myös ohje OBD2-OBD-hyppylankojen tekemiseen.
Pilkkua kun ruvettiin nusuttelemaan niin pannaan faktat oikein:
On board diagnostics on nimestään huolimatta oikeasti:
"itsediagnoosijärjestelmä päästöjä lisäävien vikojen automaattiseen tunnistukseen. Auto valvoo moottorin ja saasteidenestojärjestelmien toimintaa ja varoittaa kasvaneista päästöistä kuljettajaa".
"OBD edellyttää että moottorinohjausjärjestelmä informoi kuljettajaa vioista häiriömerkkivalolla ja että viasta tallentui ohjainlaitteen muistiin vikakoodi. Vikakoodien tulostamiseksi riitti vilkkukooditekniikka"
Tuo pistoke ei siis ole OBD pistoke. Ja OBD2 pistokkeen tulee olla puolen metrin säteellä ratista.
Mitähän tuossa mun maininnassa oli nyt niin väärin. OBD-töpselihän se on, tässä tapauksessakin? Vai miten selität sen, että k.o piuhasta saa vikatietoa irti? Suora paste nyt siitä melkein luotettavasta lähteestä, eli wikipediasta: "Mittauksessa selvitetään ajoneuvon ajonaikaiset virhetilanteet. OBD (On-Board Diagnostics) eli ajoneuvon sisäinen valvontajärjestelmä valvoo auton moottorin ohjausyksikön komentoja ja niiden vasteita."

Sama lähde kertoo, että noita sovelluksia on ollut jo vuodesta 1975 enemmän tai vähemmän käytössä.

Ja OBD-standardihan määrittelee sen, missä sen pistokkeen pitää olla ja niin edelleen... OBD2 on vaan huomattavasti tarkempi sen suhteen mitä aikasempi/semmat revikat siitä.
Tuota en tiennyt, ettei livedataa saa noista vanhoista, mutta toisaalta enpäs sitä edes väittänyt :)

Joka tapauksessa: töpseli, mistä saa jotain diagnoosidataa irti = OBD, oli se sitten miten rajoittunut tahansa. Protokollista jos aletaan puhumana, olen itsekin jatkuvasti puhunut virheellisesti; OBD2:lla tarkoitan toki OBD-II:tä. Mutta ei viitsi nysvätä ihan liikaa :D Joka tapauksessa OBD-II kehitettiin OBD:stä ja sen ideana oli keskittyä päästöihin, mutta myös muihin vikoihin joita ohjausyksikkö havaitsee... Näin ainakin Wikipedian ja Autowikin perusteella ymmärsin.
Joka tapauksessa jos k.o töpseli on "diagnostiikkatöpseli", sen SAA toimimaan esimerkiksi KKL:n tai ELM:n läpi siinä missä OBD-II:n tai uudemmankin, kunhan adapteri sitä tukee ja ohjelma osaa tulkita sitä kautta saatavaa signaalia, eli hyppylankaratkaisu, kuten mm. Tiige sanoi.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4863
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Olen ymmärtänyt että obd-standardin tarkoitus oli tuon sekavan kirjavan vikadiagnisoinnin avaaminen. Hieno ajatus oli että kaikilla korjaamoilla olisi suht edullista päästä auton aivoihin. Samalla viranomaiset pääsevät järjestelmään helpommalla.
OBD nimitys taidettiin keksiä tai ainakin yleistyi 90-luvulla.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Aquatica kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Sen pistokkeen nimi on OBD :) OBD2 on siis tuo, mikä on se scart-liitintä muistuttava härpätin ja se on aina auton sisällä, 20cm (tms) säteellä rattiakselista.
Vanha kunnon OBD on sitten konehuoneessa missä milloinkin, mallejakin saattaa olla useita. Kaikki ei tietenkään standardejakaan lue... Mutta OBD2-testerillä päässee kiinni kyllä vanhaan OBD:henkin ihan adapterilla; tai ainakin tällaisia on nähty. Kerrottu myös, mitkä pinnit vastaa mitäkin pinniä jne. noiden adapteritekijöiden toimesta, muistaakseni Fiatecuscannin sivuilta ja/tai foorumilta löytyi myös ohje OBD2-OBD-hyppylankojen tekemiseen.
Pilkkua kun ruvettiin nusuttelemaan niin pannaan faktat oikein:
On board diagnostics on nimestään huolimatta oikeasti:
"itsediagnoosijärjestelmä päästöjä lisäävien vikojen automaattiseen tunnistukseen. Auto valvoo moottorin ja saasteidenestojärjestelmien toimintaa ja varoittaa kasvaneista päästöistä kuljettajaa".
"OBD edellyttää että moottorinohjausjärjestelmä informoi kuljettajaa vioista häiriömerkkivalolla ja että viasta tallentui ohjainlaitteen muistiin vikakoodi. Vikakoodien tulostamiseksi riitti vilkkukooditekniikka"
Tuo pistoke ei siis ole OBD pistoke. Ja OBD2 pistokkeen tulee olla puolen metrin säteellä ratista.
Mitähän tuossa mun maininnassa oli nyt niin väärin. OBD-töpselihän se on, tässä tapauksessakin? Vai miten selität sen, että k.o piuhasta saa vikatietoa irti? Suora paste nyt siitä melkein luotettavasta lähteestä, eli wikipediasta: "Mittauksessa selvitetään ajoneuvon ajonaikaiset virhetilanteet. OBD (On-Board Diagnostics) eli ajoneuvon sisäinen valvontajärjestelmä valvoo auton moottorin ohjausyksikön komentoja ja niiden vasteita."

Sama lähde kertoo, että noita sovelluksia on ollut jo vuodesta 1975 enemmän tai vähemmän käytössä.

Ja OBD-standardihan määrittelee sen, missä sen pistokkeen pitää olla ja niin edelleen... OBD2 on vaan huomattavasti tarkempi sen suhteen mitä aikasempi/semmat revikat siitä.
Tuota en tiennyt, ettei livedataa saa noista vanhoista, mutta toisaalta enpäs sitä edes väittänyt :)

Joka tapauksessa: töpseli, mistä saa jotain diagnoosidataa irti = OBD, oli se sitten miten rajoittunut tahansa. Protokollista jos aletaan puhumana, olen itsekin jatkuvasti puhunut virheellisesti; OBD2:lla tarkoitan toki OBD-II:tä. Mutta ei viitsi nysvätä ihan liikaa :D Joka tapauksessa OBD-II kehitettiin OBD:stä ja sen ideana oli keskittyä päästöihin, mutta myös muihin vikoihin joita ohjausyksikkö havaitsee... Näin ainakin Wikipedian ja Autowikin perusteella ymmärsin.
Joka tapauksessa jos k.o töpseli on "diagnostiikkatöpseli", sen SAA toimimaan esimerkiksi KKL:n tai ELM:n läpi siinä missä OBD-II:n tai uudemmankin, kunhan adapteri sitä tukee ja ohjelma osaa tulkita sitä kautta saatavaa signaalia, eli hyppylankaratkaisu, kuten mm. Tiige sanoi.
Todistit juuri olevasi tyhmä OBD asioihin liittyen koska katsot tietosi netistä etkä ole oikeasti opiskellut ja läpäissyt koulussa mm. OBD:n koulutusta. Minun tietoni tulevat nykyaikaisesta OBD opetusmateriaalista. Ja OBD-standardi tuli käyttöön alkaen -88 amerikassa. Sanat Onboard diagnostics on varmasti kehitetty lukuisia vuosikymmeniä sitten, mutta sehän ei tähän liity. Autonvalmistajat ovat liittäneet tuohon saasteenvalvontajärjestelmään myös muut valvontajärjestelmät meidän iloksi. Mulla on tässä vain sellainen pointti ettei välttämättä tarvitse levittää väärää tietoa asiallisella foorumilla.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
En ottanut quotea, jottei tule hirveä romaani.
Jatkettakoon puoli-OT:ta nyt vielä sentään hieman:
Aika "reilua" on haukkua toista tyhmäksi vain, koska katsoo netistä asioita mistä ei tiedä tarpeeksi kinastellakseen. Toki faktat on hyvä - ja pitääkin - korjata, tosin senkin VOI tehdä kohteliaasti... mutta jos valmistajat ovat käyttäneet nimitystä OBD '75 lähtien, ei se minun vikani ole :)
Kirjoitin myös pitkän romaanin vastaukseksi ja totesin, että anti olla.
Tässä lyhyempi versio nyt kuitenkin.

Sanottakoon nyt niin, että ei se koulutus ja nykyaikainen oppimateriaali takaa kaikkea. Eikä sen puuttuminen (eli tässä tapauksessa se, etten ole suorittanut autoasentajankoulutusta?) nyt automaattisesti tarkoita, että faktat olisi pielessä?
Ensin oli OBD. Terminä sitä käytettiin jo ennen 80-lukua. Sen idea oli saada auton aivoista irti vikakoodia ongelmatilanteissa, mutta se muovautui standardiksi vasta myöhemmin ('96 lähtien pakollinen jenkkilässä, eikös?).
Sitten tuli OBD-II. Käytännössä tämä on päivitetty ja laajennettu versio aikaisemmasta, johon otettiin jos jonkinmoista päästösysteemiäkin mukaan.

Eurooppaan tuli EOBD. Tämä on OBD:n euroversio.
Sitten tuli EOBD2. Tämä on OBD:n euroversion päivitys. Näinhän se meni?

Sitten näillä on omat protokollavaihtoehtonsa, mikä taasen on valmistajan päätöksen alla. Jenkkiversio ei toimi yhteen Euroversion kanssa pakosti jne.
Eli väittämäni, että kyseinen diagnostiikkaväylä on OBD, on täysin oikein. Se ei ole ehkä standardin käsittämä OBD, mutta OBD aina kaikki.
Sama kuin mulla on Elisan mokkula. Se on toki "mobiililaajakaista", mutta mokkula on terminä yleistynyt ja yleiskielessä käytössä, jolla tarkoitetaan laitetta minkä avulla saadaan liikkuva laajakaista.
DNA yritti rekisteröidä Mokkula-nimen tavaramerkiksi, mutteipä onnistunut. Oikeus päätti, että se on jo yleistynyt termi kaikille moisille vermeille eikä sitä voida rekisteröidä - piste.

Diagnostiikkaväylä lienee paras mahdollinen termi jollekin liittimelle tai johdolle minkä kautta vikakoodeja voinee lukea tavalla tai toisella, mutta ainakin autoasentajat (siis ne ihan oikeasti ammatikseen moisia tekevät tyypit) puhuu kyllä OBD:stä yleisesti (ei tietenkään jokainen ja aina, ehkä tilanteesta ja siitäkin riippuen kenen kanssa puhuvat. Eihän ATK-tukihenkilökään puhu mokkuloista ja servereistä ummikolle, kenellä ei ole harmaintakaan aavistusta mitä kaikkea ne on), kun se kerta on lyhenne k.o härpättimestä. Lisäksi OBD ei terminologisesti sisällä mitään, mikä liittyisi päästöihin mitenkään. Ei se ole "On-Board Emission Diagnostics" :)

Mutta jos nyt vaikka sovitaan, että diagnostiikkaväylä ja sitä kautta voipi vikakoodeja selvittää?

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Aquatica kirjoitti:Sanottakoon nyt niin, että ei se koulutus ja nykyaikainen oppimateriaali takaa kaikkea. Eikä sen puuttuminen (eli tässä tapauksessa se, etten ole suorittanut autoasentajankoulutusta?) nyt automaattisesti tarkoita, että faktat olisi pielessä?

Sama kuin mulla on Elisan mokkula. Se on toki "mobiililaajakaista", mutta mokkula on terminä yleistynyt ja yleiskielessä käytössä, jolla tarkoitetaan laitetta minkä avulla saadaan liikkuva laajakaista.
DNA yritti rekisteröidä Mokkula-nimen tavaramerkiksi, mutteipä onnistunut. Oikeus päätti, että se on jo yleistynyt termi kaikille moisille vermeille eikä sitä voida rekisteröidä - piste.
Ihan laatikon ulkopuolelta ja off topic:

Koulutus on jees, mutta se ei tosiaankaan aina takaa osaamista. Mullakin on ollut duunikaveri, joka luuli datan liikkuvan pisteestä A pisteeseen B nopeammin, jos data siirretään ensin kohteeseen C, koska C oli maantieteellisesti lähempänä B:tä. Ja mies siis oli käynyt koulunsa. Itse kun olen tämmöinen itseoppinut, niin vähän huvitti välillä. Kuka sanoikaan, että "vain itseoppinut on opiskellut, muut ovat opetettuja"? Vai miten se meni!

Mokkula taas ei minulle ole pelkkä mobiililaajakaista. Setäni käytti sanaa 70-luvulla tarkoittaessaan ohjelmakoodin pätkää, joka tarvittiin ohjelman korjaamiseksi. Siitä hän laajensi käytön autonkorjaukseen ja muuhunkin sopivaan yhteyteen.

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Ei ehkä kuuluu suoraan tähän topikkiin, mutta tuli mieleen kysyä suosituksia, mistä kannattaa hankkia seiskafemmaan varaosia. Täytyisi päivittää jarruja, pakoputkikin kaipaisi huomiota.

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Suba »

Täältä löytyy jotain.
http://www.alfa-service.com/modx/index.php?id=61" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Niin ja tässä linkkin siihen puljuun joka toimittaa Hämiksen osia.
http://www.international-auto.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
One life, live it!

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ Thänks! Ainakin mallikohtaisista katalogeista päätellen tuntuu olevan ihan hyvä valikoima. Oletko tilannut tuolta mitään? Palveluntaso ja toimitusajat?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Alfa-Servicestä olen muutamaan otteeseen tilannut ja palvelu/toimitusajat on olleet hyvää luokkaa. Vajaassa viikossa yleensä osat tulleet. CARF:n jäsenenä saa vielä 10% rabattia.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ Alfa-Servicehän alkaa kuulostaa aina vaan paremmalta. :)

Täytynee laittaa osaa tilaukseen.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Hepa kirjoitti:CARF:n jäsenenä saa vielä 10% rabattia.
onko noin? :shock:

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Suba »

^ On!
Ilmoita tilauksen yhteydessä jäsenyytesi ja jäsennumerosi. He tallentavat sen järjestelmään joten jatkossa sitä ei tarvitse enää ilmoittaa.

Alfa Serviceltä olen tilannut varmaan kymmenkunta kertaa ja aina on pelannut homma hienosti.
One life, live it!

Avatar
Tiige
Viestit: 2846
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Sitten on tietysti myös kotimaiset heikka ja muukkonen. Nettikaupoissa ei ole oikein mitään esillä kummassakaan, mutta soittamalla saanut aika eksoottistakin osaa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Palvelu taitaa noilla suomalaisilla vaan riippua vähän päivästä. Muukkoselta joskus meinasin tilata osaa, mutta kun ei hintaa saanut kerrottua niin ostin muualta. Heikalta olen saanut sekä loistavaa että luokatonta palvelua, mm. puhelimessa sanoi että osa on kädessä ja lupasi pistää heti matkahuollossa tulemaan kun osalle olisi ollut tarvista, lähetti kuitenkin vasta seuraavalla viikolla, postissa ja väärään paikkaan.

Carlo Coppa
Viestit: 737
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

^ +1

Vastaa Viestiin