Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jussit
Viestit: 76
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 22:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jussit »

Tarttis tätäkin hommaa jatkaa välillä... :)
Elikkäs mistä pääsee käsiks kytkimen pääsylinteriin? Hytin puolelta vai konehuoneesta? Ja tarviiko paljon purkaa?

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Tyhmiä kysymyksiä 75:sesta

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Sisäpuolelta 2 8mm

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sesta

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

[quote="rasvanäppi"]Sisäpuolelta kaksi 8mm pulttia pois, ja männänvarren sokka pois, joten männänvarsi irtoaa kytkinpolkimesta, konehuoneenpuolelta nesteputki irti, ja säiliöltä tuleva letku irti, ja eikun tilaamaan tiivistekumit ,joita saa Motonetista, tai Heikka/ Muukkonen.

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Minkäs kätisellä kierteellä on 2.0 TC -padan kampuran mutteri?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2383
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Ihan normikierteellä.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Tänks.

Carlo Coppa
Viestit: 734
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Kävin 75:llä loppiaisena kahvilla ABC:llä . Tai tarkoitus oli. Mennessä auto toimi aivan normaalisti, mutta kun piti lähteä pois niin auto sadan metrin ajamisen jälkeen täysin varoittamatta sammui ja siihen jäi. Auto on vuosien varrella pari kertaa aikaisemminkin tehnyt saman tempun ja 10-15 minuuttia myöhemmin startannut kuin ei mitään. Yritin siis nytkin toista tuntia startata autoa, mutta se ei edes luvannut vaikka akussa riitti mainiosti virtaa ja starttimoottori pyöritti. Sitten soitin naapurini paikalle ja yritimme vielä hinata autoa käyntiin onnistumatta siinä. Liukkaan kelin takia päätimme jättää auton ABC:n pihaan parkkiin.

Seuraavana aamuna soitin hinurin paikalle (kärryssä on kasko joka korvaa hinaamisen, sitä tarvittiin nyt ekaa kertaa). Hinuri koitti käynnistää autoa ennen mukaan ottamista ja se käynnistyi kuulemma kuin palmun alta mikä ei ollut minulle varsinaisesti yllätys. Hän kuitenkin hinasi sen korjaamolle josta soitettiin minulle päivällä että olivat käyneet ajamassa autolla eikä siitä mitään vikaa löytynyt. Menin töiden jälkeen hakemaan autoa pois ja - yllätys yllätys - sepä ei käynnistynytkään. No auto jäi sitten korjaamolle ja oli siellä kaksi viikkoa, jona aikana siihen vaihdettiin virranjakajan kansi ja pyörijä, mutta apua siitä ei ollut. Auto oli kyllä osien vaihdon jälkeen käynnistynyt ja sillä oli ajettu pari kilometriä kunnes se sammui kesken ajon. Vihdoin viime perjantaina asiaan tuli jotain tolkkua - vai tuliko? Auto oli hinattu autosähkökorjaamolle ja siellä selvisi hetikohta, että jakohihna ei ole kohdallaan ja ongelmat johtuvat siitä.

Sitten seuraa se tyhmä kysymys: Jos jakohihnan kohdistus on pari pykälää pielessä, onko mahdollista, että auto välillä ei käynnisty ja välillä käynnistyy ja toimii täysin normaalisti? Autoa ajanut asentaja ainakin kehui autoa erityisen tehokkaaksi takavetoiseksi ja sain vaikutelman, että auto ei tahtonut pysyä hänellä lapasessa. Ja eikö normaalijärjellä varustettu asentaja (joita tuollakin korjaamolla on useita) olisi havainnut tuollaista vikaa. Asentaja oli tuon kahden viikon aikana kysellyt vian mahdollisesta aiheuttajasta monestakin paikasta mm. Tiippanalta. Ja onko loogista, että autosähkökorjaamo välittömästi paikantaa vian jakohihnaan?

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3250
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Sähkökorjaamot taitaa kans lähteä liikkeelle ihan perusjutuista, kun vikaa selvitetään. Jakohihnan hyppäys ei sinällään ole uusi asia hinaus-starttauksessa. Kuitenkin vika ei taida olla tuossa paikassa, ajoittamisen jälkeen tullee tekemään samaa settiä uudestaan.

-jäikö virrat päälle kun sammui? (virtalukon pohjaa mietin)
jos syttyvirta pääsee katkeamaan, oireet voisivat olla kuvailemiasi.

75 malleissa sähköiset viat johtuvat usein mädistä pelleistä. Kojelauta irti näkee lasin alusen, josta vettä pääsee sisään kivasti - mennen suoraan sulakerasiaan. Saman vuotokohdan voisi tarkastaa konepeiton saranan ja lokarin välistä konehuoneesta.. hankala nähdä ilman valoa, mutta USEIN läpimätä.
..ammattina autoslalom..

Avatar
kterkkila
Viestit: 2383
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Tuskin (lue ei) on syynä väärä jako moiseen sammuiluun. Jos ei nuo kumimuumin mainitsemat ongelmaa aiheuta, niin sitten ehkä joku moninapaliittimistä apukuskin jalkotilassa..
Kimmo / alfatune.fi

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Viesti Kirjoittaja nisa »

mikähän tos 75:sen mittaristos taas on ku nyt ei toimi mikää mittari kunnol, Eli kiekka mittari ei nouse yli 3 tonnin vaikka kone hakkaa rajotint vasten, Nopeusmittari nousee heti 40 kmh kohalle ku kääntää virrat päälle, matkamittari pyörii ympyrää ja lisäilee kilometrei vaikka auto ei oo käynnis mut virrat on päällä ja öljynpaine mittari ampasee heti sinne maksimii ku auto on käynnis mut tippuu sit normaaleihin lukemii ku auto on käyny jonkuu aikaa? mut muut mittarit jatkaa sekoiluaa vaikka auto kävis tunnin.. Enkä usko et kosteutta on enää missää ku Alfa on seissy joulust asti lämpöses ja kuivas tallis... :?

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Viesti Kirjoittaja nisa »

Mikähän noist releist ohjaa vilkkuija/ onks se ees siel kuskin jalkatilas?

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

nisa kirjoitti:Mikähän noist releist ohjaa vilkkuija/ onks se ees siel kuskin jalkatilas?
Ohjekirjan mukaan alemman rivin toinen rele vasemmalta on suunta- ja varoitusvilkuille.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

^^ Oletkos mittariston/lähistön maadotukset tarkistanut?
Vanha öljynpaineanturi teki minulla samaa oiretta. Kun anturin vaihdoin niin alkoi näyttämään normaalisti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Viesti Kirjoittaja nisa »

missäpäin siin mitttariston alueel on niit maadotus paikkoi?.. helpottas vaa kummast ku tietää suunillee missäpäin ne on :)

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Eero kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:VEikkaisin maadoitusvikaa.
Siltä tuo vähän haistkahtaa. Missä mahtaa olla maadoituspiste mittaristolle? Anyone?
Samaa kyselin jo aikaisemmin ja edelleen tiedolle olisi tarvetta. En ole purkanut kojetaulua sen enempää; onko maadoituspisteet jossain sen syövereissä?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eikös sen konepellin avausvivun vieressä ole maadoituspiste?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Viesti Kirjoittaja nisa »

Mul ei ollu konepellin avausvivun vieres mitää maapaikkaa vaa kakki maapaikat oli kojetaulun takaan..

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

nisa kirjoitti:Mul ei ollu konepellin avausvivun vieres mitää maapaikkaa vaa kakki maapaikat oli kojetaulun takaan..
No löytyikö sieltä jotain huolestuttavaa? Eli tuliko sillä mittaristo kuntoon?

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Viesti Kirjoittaja nisa »

Mult oli menny yks maajohto poikki eli vaihoin sen, puhalsin paineilmal pölyt pois mittariston takaant ja katoin et muut maajohot oli maissa ja kojetaulu nippuu jonka jälkee mittaristo heräs henkii ja toimii normaalist :)

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

nisa kirjoitti:Mult oli menny yks maajohto poikki eli vaihoin sen, puhalsin paineilmal pölyt pois mittariston takaant ja katoin et muut maajohot oli maissa ja kojetaulu nippuu jonka jälkee mittaristo heräs henkii ja toimii normaalist :)
Hieno homma!
Jouduitko siis purkamaan koko kojetaulun veks että pääsi käsiksi maadoituksiin?

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Ellen ihan väärin muista niin maadoituspaikka näkyy sieltä kuskin jalkatilasta, eikä tainnut olla edes kovin paha paikka vaikka kojetaulu paikallaan tekisi.

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Viesti Kirjoittaja nisa »

Mie ainaki irrotin koko kojetaulun mut en nostanu sit kokonaa pois paikaltaa vaa nostin sen virtalukon takapuolelle jolloin mahtu tökkii johot paikallee ja sai vaihettuu sen yhen johon.... Mie en kyl ees kattonu et oisko sinne maapaikkaa päässy kuski Jalkatilast mut eipä se ollu ku 30min homma purkaa kojetaulu ja laittaa takas nippuu :)
Viimeksi muokannut nisa, 26 Maalis 2011, 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ehkä kannattaa tarkentaa tarkoitetaanko kojetaululla koko auton leveydellä olevaa kojetaulua vai kojetaulussa olevaa mittaristoa?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Viesti Kirjoittaja nisa »

Kojetaulu= auton leveydellä oleva kojetaulu eikä mittaristo

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

ok. Taitaa olla se mittariston takaakin niin suljettu että sieltä ei mahtunut mitään tekemään. Itsellä mennyt jo 5 :? vuotta kun on 75:sta viimes räplännyt. Näyttää muistikuvat jo sekoittuneet toisiin autoihin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Hiekkapuhalsin noi eilen, tänään huomasin et noihan on erilaiset. Sisälle pistetty joku tuki tuohon toiseen, miksiköhän? Onko jossain tietyssä vuosimallissa, vai olisko toinen noista ylätukivarsista vanhemmasta Alfasta.
Liitteet
IMG_14822.jpg
IMG_14822.jpg (54.6 KiB) Katsottu 15626 kertaa

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Tyhmiä kysymyksiä 75:sesta

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Pistä tukivarret vaan paikoilleen, mulla on sama juttu kun otin tukivarret pois yhdessä oli vaan vahvike. Ilmeisesti vanhemmissa 75:sissa on kummassakin vahvike. Eli sulla on toinen vaihdettu jossain vaiheessa.

nisa
Viestit: 149
Liittynyt: 12 Syys 2010, 16:08

Viesti Kirjoittaja nisa »

Mikähän mahtaa olla tos 75:ses takanavan halkasija..? pitäs huomen ruveta spacereit sinne tekee ni tietää et minkä kokoset niist tekee (halkasijaltaa)

jussit
Viestit: 76
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 22:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jussit »

Kävin herättelemässä alfaa talviunilta, ja oli tarkotus vaihtaa kytkimen pääsylinteri. Ne hytin puolella olevat pultit oli kuitenkin niin pahassa paikassa, etten keksinyt miten niihin pääsisi käsiksi. Täytyykö purkaa koko kojelauta..?

Mites takajarrupalojen vaihto, tarviiko irrottaa mitään pois tieltä, muuta kun vaihtaa palat vaan?

Entäs, missä iskarin yläpää on kiinni? Pääseekö helposti käsiksi?

Tässä taas muutama kysymys. :)

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

jussit kirjoitti:Mites takajarrupalojen vaihto, tarviiko irrottaa mitään pois tieltä, muuta kun vaihtaa palat vaan?
Ei tarvitse periaatteessa irroittaa mitään ylimääräistä. Takajarrujen männät ruuvataan sisään säätöruuveista. Sisempien mäntien ruuvit löytyvät käsijarruvipujen lähistöltä ja ulompien mäntien ruuvit satuloiden päädyistä muovisten tulppien alta(näissä on vielä lisäksi lukitusmutteri). Uudet palat kuuluu säätää samoilla ruuveilla 0.1mm päähän levystä (automaattisäätö huolehtii että välys pysyy samana palojen kuluessa). Säätäessä tarvitsee olla käsijarrunvaijeri löysätty. Kannattaa henkisesti valmistautua myös siihen että satuloiden säätöruuveihin koskiessa ainakin joku niiden o-renkaista korkkaa ja sitten saakin purkaa vähän enemmän. :roll:
jussit kirjoitti: Entäs, missä iskarin yläpää on kiinni? Pääseekö helposti käsiksi?
Takana niihin pääsee käsiksi raottamalla takakontin verhoilua tai ottamalla takapenkin pois. Edessä ne löytyy kun kurkkii konehuoneeseen.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Tyhmiä kysymyksiä 75:sesta

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Kytkimen pääsylinterin pultit lähtee ohjaamon puolelta pois. Pitää olla taipuisa niska ja selkäranka, sekä pienen hylsyn jatkovarsia ja nivel. Pultit on 8mm, ja avain väli 13mm. Vai oliko ne pulti kuusiokoloja. Joka tapauksessa 8mm.

noose
Viestit: 184
Liittynyt: 07 Syys 2010, 17:03
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose »

Mitäs kaikkea täytyy varautua purkamaan jos haluaa vaihtaa moottorin tukikumit? Kaasarit täytyy irroittaa laipan vaihdon takia, joten samalla hoitaisi tuonkin pois päiväjärjestyksestä. Käsikirjoissa näytti olevan vain "pura kaikki ympäriltä ja nosta kone pois" ohjeita.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Onko ne molemmat vaihtokunnossa? Kuskin puoleinenhan niistä ensin kypsyy.

Kunhan sinne ensin pääsee käsiksi niin siitähän sen vaihtaa kun vaikka hallitunkilla nostaa konetta että saa sen kumin vaihdettua. Mulla on yksi ylimääräinen neloskoneen kumi varastossa jos on tarvista, saa edullisesti...

noose
Viestit: 184
Liittynyt: 07 Syys 2010, 17:03
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose »

Kuskinpuoleinen on se haperompi. Molemmat kuitenkin hankittuna, mutta apparin puoleinen taitaa vaatia startin irroittamista?
Tunkilla nostamalla lähti koko kori nousemaan, vaikka mutterit olivat jo poissa.

Kuuluukos venttiilikoppien olla samassa tasossa vai onko kallellaan? Tässä nimittäin näyttäisi olevan kuskin puolelle notkollaan. Oletukseni on, että kuuluisi olla "pystyssä" ja nyt halkeillut kumi on antanut myöten.

Mistä pirusta löytyy ilmausruuveja takasatuloihin? Motonetin myymät olivat liian lyhyitä -> vuotaa.

legza
Viestit: 894
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Sen koneen kuuluu olla lievästi kallellaan, tai mullakin on vaikka molemmat moottorin tukikumit vaihtanut.

noose
Viestit: 184
Liittynyt: 07 Syys 2010, 17:03
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose »

^Hyvä niin. Ongelmaksi näyttää muodostuvan se, että apukuskin puolen alamutterista on mennyt kierteet eikä suostu lähtemään auki. Tuloksena kori tosiaan nousee kun yrittää nostaa pelkkää konetta. Vinkkejä millä tuon mutterin saisi pois? Yritin alapuolelta painaa samalla kuin avaa, muttei auttanut.

noose
Viestit: 184
Liittynyt: 07 Syys 2010, 17:03
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose »

TC:ssä ilmanputsarin koteloon tulee normaalin neljän lisäksi kaksi muutakin reikää kaasuttajilta. Ovatko nämä jotain bensahöyryjen kierrätystä, lisäilmaa varten vai jotain muuta? Dellorton kaasarit kyseessä.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Tyhmiä kysymyksiä 75:sesta.

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Ne pienemmät reiät on kaasarien kohokammion tuuletus, tai paineen tasaus reiät.

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Eilen hajosi vilkun viiksi, tämähän taisi olla tyyppivika näissä peleissä. Saako jostain vielä uusia tai pystyykö peräti korjaamaan? Eli vilkku ei jää "päälle".
Edittiä, täällähän tuosta oli turinaa
Silti kiinnostaa, saako noita viiksiä vielä uusina. Tietoa?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Muutama vuosi sitten olisi Muukkoselta ainakin vielä saanut, tuoreempaa tietoa ei ole.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Mikäs on vaihdelaatikon irroituksessa purkujärjestys. Vetarit on jo irti ja jarrulevyt, kardaanin takimmaisesta nivelestä irroitin kolme pulttia. Sitten irroitin takapalkin ja laskin sitä puolisenttiä alaspäin.

Pitääkö vaihdelaatikkoa liikuttaa taaksepäin jotta irtoaa kardaanista, laskenko alas ensiksi etu vai takapään, onko väliä?

Mitä kaikkea pitäisi irroittaa (vaihteensiirtäjä on irti)

legza
Viestit: 894
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Satakuusnelonen kirjoitti:Mikäs on vaihdelaatikon irroituksessa purkujärjestys. Vetarit on jo irti ja jarrulevyt, kardaanin takimmaisesta nivelestä irroitin kolme pulttia. Sitten irroitin takapalkin ja laskin sitä puolisenttiä alaspäin.

Pitääkö vaihdelaatikkoa liikuttaa taaksepäin jotta irtoaa kardaanista, laskenko alas ensiksi etu vai takapään, onko väliä?

Mitä kaikkea pitäisi irroittaa (vaihteensiirtäjä on irti)
Jarruletkun, pakkivalon katkaisijan, nopeusmittarin anturin, kytkimen työsylinterin ja käsijarruvaijerin varmaan olet myös muistanut irroittaa.

Muistaakseni se munkki kannattaa irrotettessa jättää kardaaniin kiinni, ei tarvitse niin paljoa liikuttaa lootaa taaksepäin. Kun irroittaa dedionin etupalkin 6 pulttia niin pitäisi saada kammettua tarpeeksi taaksepäin että kardaani irtoaa. Parempihan olisi myös vaihdelaatikon takakiinnike ottaa pois tässä vaiheessa, jos saat sen tuettua hyvin. Melkein samalla vaivalla ottaa koko takapalkin vaihteistoineen pois.

Saa korjata... en niin tarkalleen muista.

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

mistäs 75 omistajat ostelee raidetangon sisempiä päitä?ei tunnu löytyvän mistään :?
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ihan Motonetista ostin omani. Eikö sieltä enää saa? Nyt en muista mistä tukusta ne tuli, mutta merkki oli Optimal.

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

saatavuus motoneteissä nolla...kävin sitten läheisessä varaosa liikkeessä kysymässä niin tuli vastaus saatavuus nolla
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Yrititkö siis tilata sitä Motonetista vai katsoitko vain varastosaldon?

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

Vain varastosaldon
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ei sitä varastosaldoa kannata tuijottaa. Siitä näkee vain ettei sitä voi käydä hakemassa hyllystä mukaan. Tilaat semmoisen niin tilaavat sen sulle tukusta.

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

okei,alkuviikosta siis motonettiin
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Tulipa pitkästä aikaa vietettyä laatuaikaa 75:n kanssa moottorin irroitusta valmistellessa ja nyt alkaa kaikki tarvittava olemaan irti kardaania lukuunottamatta, jotta koneen voisi nostaa pois, mutta miten on, mahtuiko kone tulemaan pois vauhtipyöräkotelon kanssa vai pitääkö sekin irroittaa?

Vastaa Viestiin