lastutukseen liityviä kysymyksiä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

lastutukseen liityviä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Olisi muutama kysymys,

-Onko kenelläkään tietoa gtv V6 turbon ruiskusuuttimien maksimi virtauksesta?
-gtv V6 tb:n turbon maksimi virtaus (Garret T2538)?

esim. Squadra tuningin lastulla otetaan näköjään irti 1,3 bar ahtopaine 3500rpm:llä mutta vain 1,1bar 6000rpm:llä. (norm. 0,85bar)
Oletan että tämä johtuu siitä että joko suuttimien maksimiviratus ei riitä tai ettei turbon maksimivirtaus riitä enempään. Voi tietenkin johtua lämpöteknisistäkin syistä.
______________________________________

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Voihan hukkaporttia säätää kunhan pitää järjen siinä hommassa mukana. Joskaan "turbo ruuvikaan" ei ole vaikea toteuttaa...kunhan katsoo ettei paineet nouse liikaa ja seos ei mene liian laihaksi. Cooleri on kanssa yksi hyvä lääke jos on tuttuja kylmäjaite asentajia niin saa kustannukset pidettyä kurissa.

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

aar kirjoitti:Voihan hukkaporttia säätää kunhan pitää järjen siinä hommassa mukana. Joskaan "turbo ruuvikaan" ei ole vaikea toteuttaa...kunhan katsoo ettei paineet nouse liikaa ja seos ei mene liian laihaksi. Cooleri on kanssa yksi hyvä lääke jos on tuttuja kylmäjaite asentajia niin saa kustannukset pidettyä kurissa.
Ei oo tarkoitus lähteä hukkaporttia "musta tuntuu" menetelmällä säätämään. Kiinnostaa vain tietää minkä takia squadra tuningin lastulla on alhaisempi ahtopaine 6000rpm:llä kuin 3500rpm:llä.
______________________________________

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tuskin tuotto riittää ylemmillä kierroksilla.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Pääsetkö katsomaan numerosarjan suutinten kyljestä?

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

T25 riittää 240-250hv asti, joten siinä on mielestäni syy. Voi olla muutenkin parempi, ettei max. kierroksilla ole kovimmat paineet.

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Haeppas jostain turbollisen auton vääntökäyriä, paras vääntö on yleensä 3500-4800 kierroksilla. Kompressoripyörä ei pysty tuottamaan enempää turbiinipyörälle kierroksia(painetta). Olet oikeassa ettei TBO:n virtaus riitä. :-D :-D .

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

"Keltsin" vääntökäyrä:

http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... pic_id=518

Turbo taisi olla To3/4?

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Mistä

Viesti Kirjoittaja alfista »

Abarth kirjoitti:"Keltsin" vääntökäyrä:

http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... pic_id=518

Turbo taisi olla To3/4?
Mistä johtuu tuo kuoppa vajaa 3000rpm?

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Mistä

Viesti Kirjoittaja 90 »

alfista kirjoitti:Mistä johtuu tuo kuoppa vajaa 3000rpm?
eikös keltsi ollut sutinut dynossa tai jotain vastaavaa onkelmaa...näin muistelen...olenkos väärässä..

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

GAMMA500 kirjoitti:Pääsetkö katsomaan numerosarjan suutinten kyljestä?
Täytyy katsoa jos pääsen niihin käsiksi.

Kiitos muuten vastauksista!!!
______________________________________

Vastaa Viestiin