164 lämmön varoitusvalo

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
artesala
Viestit: 43
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:43
Paikkakunta: kylmäkoski

164 lämmön varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja artesala »

no niin...missähän lämpötilassa 164 TS:n moottorinlämpö pitäs olla kun toi varotusvalo syttyy?(kivan punainen pimeällä) mulla näyttää mittari n.85astetta ja onko sillä oma anturi. :roll:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »


Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Juu, tuolle lämpömittarille ja ylikuumenemisen merkkivalolle on kummallekin oma anturinsa. Valon pitäisi syttyä vasta n. 110 asteessa, eli sulla on ilmeisesti se varoitusvalon anturi (lämpökytkin) sökö. 164:n tyyppivikoja nuo varoitusvalojen anturit.
- Epäkelpokeräilijä -

artesala
Viestit: 43
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:43
Paikkakunta: kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja artesala »

kiitos ja kumarrus :drinking:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eipäs muuten homma taidakaan olla niin kuin tuossa kirjoitin :oops: Eilen V6:sta käpistellessäni huomasin, että ainakin siinä on yksi anturi, johon tulee kaksi johtoa ja joista toinen ilmeisesti menee mittarille ja toinen merkkivalolle. Johdot kun kytki väärin päin niin lämpömittari hyppäsi tappiin ja varoitusvalo paloi koko ajan. Veikkaan, että tuohon samaan tökkeliin on rakennettu sekä lämpökytkin merkkivalolle että PTC- tms. vastus mittarille, siis ikään kuin kaksi anturia samassa kökötissä.
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Omassa TS:säni alkoi tuo valo palamaan jo hieman alle 100c-asteessa (mittarin mukaan), kuitenkin flekti käynnistyi vasta valon jälkeen :?

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

TS:ssä on kaksi anturia valolle ja mittarille.
V6:ssa tuo Rasviksen mainitsema yksi anturi.

Vastaa Viestiin