ETCC Alfa Romeo GTA vm.2004
Valvoja: Moderators
ETCC Alfa Romeo GTA vm.2004
Pahus kun näyttää hyvältä:
http://www.fiatouringcars.com/press/pic ... fa%202.jpg (iso kuva, joten linkkinä vaan)
Kuka haluaa sponssata mulle uudet muovit
http://www.fiatouringcars.com/press/pic ... fa%202.jpg (iso kuva, joten linkkinä vaan)
Kuka haluaa sponssata mulle uudet muovit
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- alfa 156 v6
- Viestit: 5374
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5760
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Tuossa autossa jokaisella osalla lienee form and function.... beauty is not enough
Levitykset luonnollisesti suurempien ja leveämpien renkaiden vuoksi, ja tuo etupato ilmanvastuksen ja nosteen pienentämiseksi. Hmm. takasiipi... muistaakseni sillä ei ole oikeasti muutakuin ulkonäköä... tai sitten muistan BTCC säännöistä joissa ainakin siipi sai tuoda vain 10 kiloa downforcea lisää.
Levitykset luonnollisesti suurempien ja leveämpien renkaiden vuoksi, ja tuo etupato ilmanvastuksen ja nosteen pienentämiseksi. Hmm. takasiipi... muistaakseni sillä ei ole oikeasti muutakuin ulkonäköä... tai sitten muistan BTCC säännöistä joissa ainakin siipi sai tuoda vain 10 kiloa downforcea lisää.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4862
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Aerodynamiikka on aikas vaikee juttu.Silmä ja ajatus ei aina kulje ilmavirran mukana.(SORRY ) esim."vanhan" 911 turbon takasiipi on kaiken järjenvastainen ja siitä oli joskus kysymys,jossain .Niin kyllä siinä selitettiin ko.siiven vaikutus vaikka se näyttää lähinnä halvalta juottokaukalolta.
Ps..mut komea on.Sivukuva ois kiva nähdä....
Ps..mut komea on.Sivukuva ois kiva nähdä....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Tuo uusi kori tuli julkisuuteen Imolan testeissä, jotka on käsittääkseni ajettu tänään. Kolme kuvaa, jotka kaikki ovat etuviistosta (www.fiatouringcars.com).Alfistipohjoosesta kirjoitti:...
Sivukuva ois kiva nähdä....
Testit jatkuvat huomenna. Tiedä sitten oliko kyse aerodynamiikasta, mutta vanhalla korimallilla ajava Oregon-privaattitiimin Luca Rangoni ajoi nopeamman ajan kuin uudella ajavat tehdaskuskit.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4862
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4862
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Jep taitaa olla.Aerodymiikan kehityksen huomaa ku ajattelee vanhoja kilpa-autoja jolloin tajuttiin kyllä sen vastustava voima ja perus ajatus oli että pisara tai torpedo on parhaat muodot.Vieläkin kompuutteri aikana voidaan kyllä mennä täysin metsään justu tuolla puolella.Ku ei ole ainostaan se vastuksen minimointi ku sieltä löytyy ainakin ajatuksia siihen että saataisiin alas painavaa voimaa,moottorin/jarrujen jäähdytystä,peesaajan hyödyn minimointia,tietty sääntöjä ja niiden tulkintaa (porsaan reikien hyödyntämistä)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11223
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5760
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ei tarvitse viritellä auraa ajettavan ruohonleikkurin eteen talvisin kun on tuollainen etuspoileri autossa.Vittorio Jano kirjoitti:Ihan paska. Etuspoileri ottaa talvisin lumikökköihin kiinni. En voi kyllä ymmärtää tuota teinituningia...
Tuo eurostc.com on muuten saman sivuston entinen URL, joka vielä toistaiseksi toimii. Nykyään ns. virallinen on fiatouringcars.com. Tuo eurostc tuli sanoista European Super Touring Championship, mitä ei ole ajettu enään pariin vuoteen kun Super Touring sääntöjen tilalle tuli Super 2000 säännöt.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11223
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Mistähän muuten johtuu tuo jatkuva sääntöjen rukkaaminen? Ainakin tällainen täydellinen maallikko luulisi, että jokin pitkäjänteisempi linja olisi järkevämpi.BSTR kirjoitti:Tuo eurostc tuli sanoista European Super Touring Championship, mitä ei ole ajettu enään pariin vuoteen kun Super Touring sääntöjen tilalle tuli Super 2000 säännöt.
Silmäilin nopeasti eurostc.comia läpi ja jos oikein ymmärsin, niin tulevalla kaudella Alfojen ja Bemareiden sekaan starttaa myös Civicejä ja Pösön 307-malleja. Ja näyttipä mukana olevan oma luokkansa dieseleille.
Olisi mukava lukea BSTR:n kommentteja - eräänlainen insaideri kun olet.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Outsider pikemminkin mitä noihin ulkomaan sarjoihin tulee, mutta seuraan tapahtumia keskimääräistä kiinnostuneempana. Eurosportilta tulee noista kisoista enemmän lähetystä tänä vuonna kuin kertaakaan aiemmin. 27.-28. maaliskuuta tulee ymmärtääkseni avauskilpailu suorana.
Kirjoitan raportin kisatunnelmista sitten Monzan avauskilpailun, jonne mennään emännän kanssa turismoimaan, jälkeen retkikertomuksen.
Pitää myös tutkia tuota Super 2000 156 GTA:ta hieman enemmän, kun näyttää siltä että kotimaan sarjassakin on mahdollista ottaa kansallisen luokituksen pohjalta noita ratkaisuja omaan autoon. Tänään oli keskustelutilaisuus ensi kesän ratakisoista Allun Grillillä ja täytyy sanoa että väkeä ei ollut paljoa mutta henki oli huomattavan positiivinen aiempiin vastaaviin tilaisuuksiin verrattuna. Oman kilpurini muuttaminen joko kauden alussa tai aikana Super 2000 sääntöjen mukaiseksi ei ole täysin poissa laskuista. Enään puuttuu rahat Muuntaminen kustantaa käytetyistä ratkaisuista riippuen 10-50 tuhatta euroa
Super 2000 tekniset säännöt ovat pitkästä aikaa parasta mitä koppiautoilulle on tapahtunut. Nyt on periaatteessa mahdollista rakentaa lähes minkä automerkin autosta tahansa kilpailukykyinen peli.
Sport 2000 säännöissä imusarjat ovat olleet ratkaiseva tehoa rajoittava ja epätasaisuutta tuonut tekijä. N-ryhmän sääntöihin perustuvissa säännöissä vaikuttaa liikaa automallin alkuperäinen kohdeostaja - paljon vääntöä alhaalla, pieni huipputeho=mummoille hyvä kauppakassi, heikko vääntö alhaalla, kiertää kovaa ja korkealta=nuorisolle tai 50-villityksen kourissa kärvisteleville...
Kirjoitan raportin kisatunnelmista sitten Monzan avauskilpailun, jonne mennään emännän kanssa turismoimaan, jälkeen retkikertomuksen.
Pitää myös tutkia tuota Super 2000 156 GTA:ta hieman enemmän, kun näyttää siltä että kotimaan sarjassakin on mahdollista ottaa kansallisen luokituksen pohjalta noita ratkaisuja omaan autoon. Tänään oli keskustelutilaisuus ensi kesän ratakisoista Allun Grillillä ja täytyy sanoa että väkeä ei ollut paljoa mutta henki oli huomattavan positiivinen aiempiin vastaaviin tilaisuuksiin verrattuna. Oman kilpurini muuttaminen joko kauden alussa tai aikana Super 2000 sääntöjen mukaiseksi ei ole täysin poissa laskuista. Enään puuttuu rahat Muuntaminen kustantaa käytetyistä ratkaisuista riippuen 10-50 tuhatta euroa
Super 2000 tekniset säännöt ovat pitkästä aikaa parasta mitä koppiautoilulle on tapahtunut. Nyt on periaatteessa mahdollista rakentaa lähes minkä automerkin autosta tahansa kilpailukykyinen peli.
Sport 2000 säännöissä imusarjat ovat olleet ratkaiseva tehoa rajoittava ja epätasaisuutta tuonut tekijä. N-ryhmän sääntöihin perustuvissa säännöissä vaikuttaa liikaa automallin alkuperäinen kohdeostaja - paljon vääntöä alhaalla, pieni huipputeho=mummoille hyvä kauppakassi, heikko vääntö alhaalla, kiertää kovaa ja korkealta=nuorisolle tai 50-villityksen kourissa kärvisteleville...
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Eurosportilta tulee kunnon lähetykset. Saisivat HTV:n verkossa sen vielä digitaalisenakin näkymään... piti tulla tässä kuussa, mutta lykkäsivät sopimusteknisistä syistä.
Tuossa uutisessa on vielä kuva, joka on pikkusen eri suunnasta:
http://www.fiatouringcars.com/Default.a ... asp&id=656
Tuossa uutisessa on vielä kuva, joka on pikkusen eri suunnasta:
http://www.fiatouringcars.com/Default.a ... asp&id=656
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Jaksaisiko BSTR (tai joku muu) laittaa threadin pystyyn missä olisi kisa-aikataulut? Samassa threadissa voisi sitten keskustella kilpailusta ja muistuttaa huonomuistisia ("Tänään ajetaan taas.") Tuppaa aina menemään ohi noi vaikka kiinnostaisikin seurata.BSTR kirjoitti:Eurosportilta tulee kunnon lähetykset. Saisivat HTV:n verkossa sen vielä digitaalisenakin näkymään... piti tulla tässä kuussa, mutta lykkäsivät sopimusteknisistä syistä.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Jatkan mieluummin tässä säikeessä tämän asian pyöritystä (kopioin muutaman kommentin tänne):
4-cylinder in line, transversally installed; distribution: two overhead camshafts, 16 valves; displacement: 1998 cc; bore x stroke 86 x 86 mm; compression ratio: 14:1; maximum output: 275 bhp @ 8200 rpm; maximum torque 260 nm @ 7000 rpm; engine management: Magneti Marelli MR3; lubrication: wet sump
Viime vuonna oli tehohuippu muistaakseni 260bhp@8500 rpm, joten ovat muuttaneet moottoria tälle vuodelle jonkin verran. Tai sitten vain ilmoittavat muut arvot. Eihän noita kukaan pakota dynolle menemään.
Toisaalta noissa tiedoissa mainitaan puristussuhteeksi 14:1 ja säänöt sallivat vain 11:1 joten saattaa muutkin tiedot olla vääriä (2000 vuoden Super Touring alfan tietoja?!?)
Pitää kevään kuluessa kaivaa luokitukset esiin tuosta uudesta autosta. Josko se sittenkin olisi 2.0TS:stä tehty kun tuo 8200 kuulostaa samalta kierrosluvulta mitä ennenkin on ylärajana pidetty tuolle 2.0TS:n vakioiskunpituudelle (tosin vakiokangilla).
BSTR kirjoitti:Kun viime vuonna kaikki olivat GTA nimellä (myös privaattitiimit). Nyt todennäköisesti johtuen luokitusvaatimuksista on yksityisten autot vanhalla nokalla GTA nimellä ja tehtaan uudella nokalla olevat TS nimellä. Moottorihan niissä on periytynyt 1.8 TS moottorista jotta saadaan muuttaa iskunpituutta ja siksi TS eikä JTS.
Tekniset tiedot linkin takaa:jiiässä kirjoitti:hyvä vääntö noissa alfan koneissa 260nm/7000rpm...
4-cylinder in line, transversally installed; distribution: two overhead camshafts, 16 valves; displacement: 1998 cc; bore x stroke 86 x 86 mm; compression ratio: 14:1; maximum output: 275 bhp @ 8200 rpm; maximum torque 260 nm @ 7000 rpm; engine management: Magneti Marelli MR3; lubrication: wet sump
Viime vuonna oli tehohuippu muistaakseni 260bhp@8500 rpm, joten ovat muuttaneet moottoria tälle vuodelle jonkin verran. Tai sitten vain ilmoittavat muut arvot. Eihän noita kukaan pakota dynolle menemään.
Toisaalta noissa tiedoissa mainitaan puristussuhteeksi 14:1 ja säänöt sallivat vain 11:1 joten saattaa muutkin tiedot olla vääriä (2000 vuoden Super Touring alfan tietoja?!?)
Pitää kevään kuluessa kaivaa luokitukset esiin tuosta uudesta autosta. Josko se sittenkin olisi 2.0TS:stä tehty kun tuo 8200 kuulostaa samalta kierrosluvulta mitä ennenkin on ylärajana pidetty tuolle 2.0TS:n vakioiskunpituudelle (tosin vakiokangilla).
Alfaton ainakin hetkellisesti...