Jäähdytinneste (156)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Black Adder
Viestit: 43
Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
Paikkakunta: Oulu

Jäähdytinneste (156)

Viesti Kirjoittaja Black Adder »

Miten muilla Alfisteilla jäähdytinnesteen pysyminen? Itse täytin auton jäähdytinnestesäiliön reilu 2 kk sitten ja nyt neste oli laskenut maksimista minimiin. Kaveri sanoi, että ainakin Wolsuissa se laskee aina minimin pintaan. Miten muilla 156:n omistajilla? Pysyykö nestemäärä maksimissa vai laskeeko minimi viivaan melko pian täytön jälkeen?
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Hyvin on pysynyt, ei ole tarvinnut lisäillä. Tosin "imasee" nesteet johonkin kuumana, säiliö näyttää olevan lähes tyhjä. Kun korkin avaa, ne tulee takaisin... taikuutta.. 8)

Kai ne letkut sen verran turpoo paineessa että nesteet menee sinne. :roll:

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

Johonkin ne mullakin häipyy - olen ihmetellyt että kutistuuko neste/letkut kylmässä niin vahvasti. Menee nimittäin minimiin ja allekin. En ole nyt ihan viime aikoina pitänyt kirjaa että miten nopeasti ne katoaa. Jossain vaiheessa olen aina täyttänyt sen maksimiinsa siltä varalta että neste ei ole jossain systeemissä piilossa vaan oikeasti kadonnut taivaan tuuliin :wink:

Toissa talvena näkyi hangessa ihan selkeästi nestepisaroita siinä kohtaa missä auto oli ollut parkissa. Käytin huollossa jossa olivat kuulemma kiristäneet jotain klemmaria (tästä taisi jossain threadissa olla jo puhettakin). Seuraavana talvena sitä kiristettiin taas. Nyttemmin neste häviää sen verran hitaasti etten ole ihan varma vuotaako se vai minne se katoaa - nykyään ei ole nesteläikkiä maassa näkynyt, mutta toisaalta auto on päivät parkkitalossa ja yöt katoksessa joten ei sen alla ole luntakaan jossa ne näkyisivät.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Mullakin auto tosin 75 niin katosi nestettä mutta "vika" korjaantui
ostamalla uus paisuntasäiliön korkki! vanhassa korkissa ei ulkoisesti
mitään viikaa mut joka kerta vähä märkää ympärillä! Eli ei pitäny kunnol
paineit sisällä!

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

En nyt ole varsinaisesti asiantuntija, mutta tietääkseni jäähdytys piiri on suljettu piiri ja sieltä ei pitäisi karata nesteet. Ainakin noissa vanhemmissa ;) Mulla karkas nesteet pikkuhiljaa kun oli toinen kansista haljennut eikä auton alla näkynyt minkäänlaisia lätäköitä. Tosin tuon kannen helkeaminen ei ole lienee kovin yleistä. Ja jos kannen tiiveisteet on mennyt niin silloinkaan ei taida tiputtaa nesteitä. Mutta tosiaan en ole asian tuntija, että toivottavasti tää on vain aiheetonta pelottelua.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Mulla nestepinta on pysynyt paikoillaan, kylmänä minimiviivan tuntumassa. En ole koskaan lisännyt.

Niin siis eihän tässä ole kyse siitä että nesteet on vaihdettu ja pinta laskee pian uusien nesteiden laiton jälkeen?

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Kannattaa tsekata moottorinlämmittimen klemmarit onko tiukalla - tod. näk. autossasi on letkulämmitin ja klemmarit tuppaa löystymään lämpöliikkeestä. Kannattaa kirirtään kun letku on lämmin.
MP

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Talvella saa lisäillä vähän väliä. Kesällä taas ei.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Curva Grande kirjoitti:Talvella saa lisäillä vähän väliä. Kesällä taas ei.
Veikkailisn, että sulla sama kuin mulla oli eli vuotaa moottorinlämmittimen letkuliitoksesta. Kun sen sai kunnolla tiiviiksi niin ei oo tarvinnu lisäillä nestettä sitten viime talven. Kun mootori alämmitetään niin juuri se tahtoo löysyttää sen klemmariliitoksen. Kesällähän lämmitintä ei pahemmin käytetä.
MP

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

MP kirjoitti:
Curva Grande kirjoitti:Talvella saa lisäillä vähän väliä. Kesällä taas ei.
Veikkailisn, että sulla sama kuin mulla oli eli vuotaa moottorinlämmittimen letkuliitoksesta. Kun sen sai kunnolla tiiviiksi niin ei oo tarvinnu lisäillä nestettä sitten viime talven. Kun mootori alämmitetään niin juuri se tahtoo löysyttää sen klemmariliitoksen. Kesällähän lämmitintä ei pahemmin käytetä.
Näin minäkin olen arvellut, mutta en ole saanut itseäni tarttumaan asiaan vielä neljässä vuodessa.

Black Adder
Viestit: 43
Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Black Adder »

Täytin tuossa vajaa kk sitten nestesäiliön taas ja nyt jo alkaa lähennellä minimiä. Näyttäis siltä, että se vaan laskee siihen minimiin aika pian ja istten pitää paikkansa. Outoa.
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

Nostetaanpas tätä vanhaa ketjua esille...eli edellisen postauksen jälkeen autokin on jo vaihtunut JTS:ään, mutta nesteet ne vain katoilee tässä uudessakin. Ennen ne vähenivät sen verran hitaasti etten asiasta huolestunut, kun ne tuntuvat muillakin mystisesti vähenevän.

Mutta tänä talvena on katoaminen ollut nopeampaa, joten katsoin vähän tarkemmin että vuotaako siellä oikeasti joku. Ja vuotaahan siellä.

Eli tälläviisiin: kuva 1

Kuvassa punaisen nuolen kohdasta näkyy mistä nestettä vuotaa, siitä alaspäin lähtevä paksu putki nimittäin on kauttaaltaan tahriintunut ja pohjapanssarin päälläkin nestettä näkyy, ks. kuva 2.

Kiintoisasti sitä on pitkästi muuallakin - pitkin saumaa aina tuolla sinisen nuolen kohdalla saakka. Ja kotelon taustapuolella sama homma.

Noh, ensin ajattelin että kiristänpä noita klemmareita mitä näkyy. Vihreän nuolen kohdassa näkyvä klemmari kiristyy näppärästi 8mm avaimella, tosin ei se kyllä siitä kohtaa taida vuotaa.

Muut ovatkin eksoottisempaa sorttia. Ensin ihmettelin että minne hiivattiin on ylipäätään piilotettu kiristyskohta tuossa kuvan 2 klemmarissa. Sitten kun oikein vinosta kurkistaa, niin sehän on täällä eli mahdollisimman hankalasti letkun taustapuolella.

Muutenhan tuota voisi yrittää kiristää jos vain suinkin sormet yltävät, mutta kertokaas joku viisas minulle miten tuommoista klemmaria kiristetään? Samanlainen löytyy paisuntasäiliön vierestä - siinä on vähän niinkuin kaksi sisäkkäistä liparetta eikä mitään mihin voisi avaimen tai meisselin tunkea?

Ja entäpä yleensä ottaen - nestettä näyttäisi olevan vähän siellä täällä, joten liekö vika koko klemmarissa lainkaan? Muualta sitä ei kyllä ole alas valunut kuin tuon paksun putken kohdalta.

Nimim. kääntyisinkö sittenkin luottamuksella valtuutetun Alfahuollon puoleen :)

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Käänny toki sinne D-A:n puoleen, sillä nekin tekisi kuin minä. :wink: Eli vaihtaisin tilalle "kunnon" klemmarin, kun mielestäni tuota toista ei pysty edes kiristämään. Itsellä oli imusarjan kumit samoilla kiinni ja vaihdoin kaikki , kun kerran auki oli ja on huomattavasti helpompaa kiristellä ja löysäillä tuollaisilla perinteisillä klemmareilla.

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansku »

itselläni sama vika,nesteet katos...ja katos termari vaihdon jälkeenkin...sit kaikki klemmarit uusiks niin nyt pysyivät nesteet säiliössä :)

miksa
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 22:15
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja miksa »

sami_r kirjoitti: Ja entäpä yleensä ottaen - nestettä näyttäisi olevan vähän siellä täällä, joten liekö vika koko klemmarissa lainkaan? Muualta sitä ei kyllä ole alas valunut kuin tuon paksun putken kohdalta.
Mikä oli lopputulos, oliko vika klemmareissa vai siinä paisuntasäiliön ja syylärin välissä olevassa muovikotelossa. Itselläni sama vika ja tuntuu olevan liikaa nestettä pitkin sen muovilootan saumaa ollakseen vika jossain muualla.

Ja josko joku kertoisi mikä sen laatikon (sami_r:n kuva 1) funktio on ja onko siinä ylipäänsä saumaa / tiivistettä / kiristysmahdollisuutta.

Avatar
Maunu
Viestit: 3479
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Siis tuo "laatikko" on jäähdytysjärjestelmän putki, joka lähtee koneen vasemmaltapuolelta, kulkee pakosarjanpäältä koneen oikealle puolelle missä nuo vuotavat letkunkiristimet ovat.

Hintaa muuten putkella Deltassa 158euroo. Projekti Alfa kaipaisi uutta, mutta toistaiseksi halvempi vaihtoehto hakusessa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Nesteet katoaa täälläkin... tosin vain talvella... 2kk sisällä katosi noin 4dl

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

miksa kirjoitti: Mikä oli lopputulos, oliko vika klemmareissa vai siinä paisuntasäiliön ja syylärin välissä olevassa muovikotelossa. Itselläni sama vika ja tuntuu olevan liikaa nestettä pitkin sen muovilootan saumaa ollakseen vika jossain muualla.
Kyllä sinne se putki vaihdettiin. Maahantuoja tuli sen verran vastaan että maksoivat osan (kun oli takuuaika jo ummessa, takuun aikana olin asiasta joskus maininnut mutta se oli jäänyt puheelle että seuraillaan, eikä auton historiaan ollut tullut asiasta merkintää) ja minä maksoin työt.

Avatar
Maunu
Viestit: 3479
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Jäikös vanha putki sinulle????
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

Ei jäänyt. Ajattelitko että jos siitä olisi saanut vielä korjattua?

Avatar
luigster
Viestit: 128
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 02:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja luigster »

Kahteenkertaan on viimesen vuoden aikana joutunu alfa remppaan jäähdytinnesteiden katoamisen takia.
Viimeviikolla vaihtu alavesiletku....

Avatar
Maunu
Viestit: 3479
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Projekti alfa olis kaivannut kyseistä putkea. Kaipa sen olis jollain saanut hitsattua kasaan :)
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

Yhtään ei tarvii lisätä on kesä tai" talvi " pinta on pysynyt vakaana,viime talvena jouduin kiristämään letkulämppärin klemmaria,kun pikkasen vuoti
Auto 2,0TS
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Kannattaa vilkasta joskus syylärin ala-osaa sieltä flektien alta...itellä 148 mittarissa ja hikoillu nestettä reilusti ulos,vaikkei tippoina valukkaan.Kanavien väliset "syheröt"irtoilee hipaisemalla.Heikalta syyläri 220,mutta deltalla asennus 275e.. :)
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Compare Orso
Viestit: 95
Liittynyt: 12 Helmi 2007, 22:09
Car(s): 156 2.0 TS 1999

Viesti Kirjoittaja Compare Orso »

Moi

Mitenkään paremmuutta tuntematta toteaisin, että nesteiden katoaminen ei ole mikään sisäänrakennettu ominaisuus. Jäähdytysnetettä en ole joutunut koskaan lisäämään normaalien vaihtovälien aikana. Sama tuuri jatkuu tosin voitelupuolellakin: tavallinen Mobiloil pysyy sisällä niin hyvin, että litran varapänikkä ei ehdi yhdellä öljynvaihtovälillä tyhjentyä. Ehkä tässä on kysymys siitä, että Alfat ovat yksilöitä.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Ehjäkennoinen -99 ois kyllä semmonen yksilö että ittekkin haluaisin nähdä.. :-D En tiiä,kyllä kai ne joillakin voi olla kunnossakin,osa taas ei älyä kattoa...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tuohon vaikuttaa hieman onko autossa ilmastointi vai ei...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Meinaat lämpötilaeroja kennon pinnalla? Siis ilmastoinninputkien takia.Muuten syylärille on kyllä yks vitun lysti onko ilmastointia vai ei...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ei nyt löydy kuvaa mutta kun ne kennot on peräkkäin sinne väliin jää helpommin paska tms hankaamaan tms tai näin on mulle ainakin selitetty....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Eiks se toinen ollukkaan öljynlauhdutin?Etumpi?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Silvio kirjoitti:Eiks se toinen ollukkaan öljynlauhdutin?Etumpi?
Lauhduttimessa aineen olomuoto muuttuu. Etummaisin on ilmastoinnin kenno, tämän jälkeen syyläri.
VMP

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Noin iso lauhdutin ilmastoinnille.. No silti olin hakoteillä,en oo putkia sen kummemmin ziigannu,mutta luulin öljäriks,sori.. :oops:
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Pizzu
Viestit: 42
Liittynyt: 07 Marras 2007, 17:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pizzu »

Itelläni 156 -99 Melkei 200 000 ajettu. Neste ei katoa mihinkään eikä syyläris ole hapristunut mihinkään... En tosin tiedä onko se joskus vaihdettu... Edellisen omistajan aikana ei ainaskaan... Mutta eikös kaikissa jäähdytys järjestelmissä nestettä "haihdu" jonkin verran??? Vai onko huhu puhetta???
Too fast to live, too young to die

Tiinaksi
Viestit: 46
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 16:09
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Tiinaksi »

Tulipas tarkasteltua moottoritilaa pitkästä aikaa ja havaitisin että jäähdytinnestettä on alle min rajan.

Tohtiiko tuohon v6 pannuun laittaa jäähdytinnesteeksi vettä, kun on muutenkin menossa vaihtoon n. parin viikon sisällä?

Avatar
iituva
Viestit: 50
Liittynyt: 11 Helmi 2008, 21:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja iituva »

Ei ole suositeltavaa laittaa pelkkää vettä.

Tiinaksi
Viestit: 46
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 16:09
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Tiinaksi »

Eipä taida ei ... tuli lisättyä vähän... meni jotain 0.5l....
parin viikon päästä pääsee vaihtaan...

jännä juttu oli, että lisäsin min-max puoleen väliin, mutta kävin ajamassa ja tulin pihaan ja tarkistin tilanteen, niin oli jonkin verran yli max rajan..

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^ei mitään haittaa, jos vaohdatat parin viikon päästä, tuskin muutenkaan jos sen 0,5 l lisää vanhojen sekaan.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tiinaksi kirjoitti:jännä juttu oli, että lisäsin min-max puoleen väliin, mutta kävin ajamassa ja tulin pihaan ja tarkistin tilanteen, niin oli jonkin verran yli max rajan..
Kyllähän se neste lämmetessään tuon verran helposti laajenee.

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Neste pitää täyttää aina kylmään moottoriin max-rajaan asti.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Neste pitää täyttää aina kylmään moottoriin max-rajaan asti.
Voi täyttää mutta kun se lämpenee niin ylimääräset tulee pois ja sittem katot määrän seuraavan kerran kylmänä niin varmasti on alle max merkin...

Siinä puolivälissä tai minimin yläpuolellla kun pitää niin pysyy määrä parhaiten vakiona, aina jostain vähän hikoilee että sitä kuluukin.

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Mitäs tavaraa näihin kannattaa käyttää nesteenä? Ja osaako kukaan kehua mitään erityistä jäähdytysjärjestelmän puhdistusainesta. Olisi tarkoitus pikku pesut tehdä jossain välissä.
Kaikki kuluu mikä hemppuu.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Samma här.
JTS tihkuu nestettä sen muovikotelon ja ylävesiletkun klemmarista.
Mystiikkaakin on tosin asiassa.

- Paisuntasäiliössä neste on punaista
- Klemmarista tihkuva neste on punaista
- Muovikotelon reunalla oleva neste on... vihreää !

Ei, en ole käynyt optikolla enkä ole menossa :shock:

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

kehua mitään erityistä jäähdytysjärjestelmän puhdistusainesta. Olisi tarkoitus pikku pesut tehdä jossain välissä.
Fortelta löytyy aine joka oikeesti toimii jos jotain putsattavaa on, olen omin silmin nähnyt kun sillä aukesi yön yli liuotuksessa oleva Vw Transportterin lämmityslaitteen kenno joka oli täysin umpitukossa, meinaattin jo vaihtaa kenno mutta kokeiltiin kuitenkin Fortea ja se toimi.

Forte on periaatteessa vain ammattikäyttöön mutta ainakin AD Varaosamaailma myy joitakin tuotteita myös siviileille.

http://www.tecalemit.fi/files/File/PDF/ ... rimaan.pdf

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

DA myy myös Forte liemiä.

Josta sitten tulikin ihmettely eräässä toisessa putiikissa, aineita kuulemma ei saa myydä amatööreille.
Ainoastaan PRO-luokituksen omaaville mekatsuille :)

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Itselle tulossa paraflu up.. heikka suositteli, tosin itsellä ei tietoa sen enempää :D

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Ainoastaan PRO-luokituksen omaaville mekatsuille Smile
Tää koskee käytännössä lähinnä motor flushia jolla pölvästi voi rikkoa moottorin.. :-D AD kumminkin myy sitä, vastuu siirtynee ostajalle, merkkiliike esim Delta ei ota sitä riskiä..

Avatar
Melka
Viestit: 31
Liittynyt: 02 Elo 2008, 21:06
Car(s): AR 156 1.8 TS 2004
Paikkakunta: TRE

Viesti Kirjoittaja Melka »

Jaahas, nyt olen reilu pari viikkoa seuraillut tilannetta eli johonkin se jäähdytinneste tuntuu häviävän. Auton alle ei kyllä mitään lätäkköä ole tullut parkissa. Säiliön korkin avatessa sinne on selvästi painetta muodostunut koska sihisee mukavasti. Moottoriöljy ei tosin vaahtoa, mutta voisiko syynä olla kannen tiiviste? Pitää kyllä hoitaa asia kuntoon piakkoin.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Saattaa se neste hävitä vuotavan syylärinkin takia, vaikka mitään läikkää ei olisikaan auton alla. Paineen kerää, jos termari on kiinni, niin eihän se neste silloin siellä kennossa kulje.

Mielestni noita jäähdyttäjiä on 156:ssa jonkinverran vaihdeltu. (mitä täältä on lukenut)
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Black Label
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Black Label »

^juuri näin. Syylari saattaa olla siisti ylhäältä päin katsoen, mutta alempaa täysin hapero. Alfastani meni noin vuosi sitten vaihtoon.

Avatar
Melka
Viestit: 31
Liittynyt: 02 Elo 2008, 21:06
Car(s): AR 156 1.8 TS 2004
Paikkakunta: TRE

Viesti Kirjoittaja Melka »

Kiitos vastauksista. Pitää katsoa tosiaan sitä syyläriä hieman tarkemmin alhaaltakin.

Vastaa Viestiin