Jäähdytinneste (156)

Alfoista

Valvoja: Moderators

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Itse laitoin Lanciaan Paraflu nesteen, joka on vakio tavara kun Italialaiset tulevat tehtaalta ja sitä Paraflutta suositellaan käytettäväksi kaikissa italialais vehkeissä. Ei italialainen neste voi olla huono! :mrgreen:
Nothing beats cubic inch

anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

Parafluta vai Teboilia? :-)

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

Näyttäisi 1,5v vanhan 147:nkin jäähdytysneste olevan hieman minimin alla. Tiedä sitten miksi.. DA asensi autoon moottorinlämmittimen, ehkä unohti lisätä nestettä.

Onko nyt siis niin, että kun autossa on ennestään punaista nestettä tehtaan/DA:n huollon jäljiltä, niin voin lisätä siihen mitä vain punaista jäähdytysnestettä? Vai pitääkö huomioida jotain muutakin?

"Paraflu for Alfa Romeo" kuullostaa hiukan yliampuvalta, kun kyseessä ei nyt ole mikään viimeisen päälle viritetty urheiluauto...

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Re: Parafluta vai Teboilia? :-)

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

anssi_ok kirjoitti:Näyttäisi 1,5v vanhan 147:nkin jäähdytysneste olevan hieman minimin alla. Tiedä sitten miksi.. DA asensi autoon moottorinlämmittimen, ehkä unohti lisätä nestettä.

Onko nyt siis niin, että kun autossa on ennestään punaista nestettä tehtaan/DA:n huollon jäljiltä, niin voin lisätä siihen mitä vain punaista jäähdytysnestettä? Vai pitääkö huomioida jotain muutakin?

"Paraflu for Alfa Romeo" kuullostaa hiukan yliampuvalta, kun kyseessä ei nyt ole mikään viimeisen päälle viritetty urheiluauto...
Kyllä vain. Älä missään nimessä mene laittamaan sekaan vihreää nestettä koska ne eivät sekoitu keskenään ja sen jälkeen jäähdytys järjestelmäsi on täynnä puuroa. Mieluiten samaa myrkkyä mitä siellä on tälläkin hetkellä...

Paikalla
Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4857
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Noinhan se on, samaa jo GM:n kursseilla toitotettiin kun nuo punaiset (olikohan silikaatti/vapaa muutos) tulivat että ei saa sekoittaa, menee puuroksi. Onko kellään kokemusta että menee oikeasti puuroksi?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Melka
Viestit: 31
Liittynyt: 02 Elo 2008, 21:06
Car(s): AR 156 1.8 TS 2004
Paikkakunta: TRE

Viesti Kirjoittaja Melka »

Nyt selkes meikäläisen jäähdytinnesteen häviämisen syy. Jäähdytin tosiaan vuoti repsikan puolelta, nyt vaan täytyy venata että saa uuden tilalle ja auto taas ajoon. Toivottavasti se uusi jäähdytin tulisi mahdollisimman nopeasti korjaamolle.

anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

Eipä näytä DA:kaan Parafluta myyvän. "King Arctic" 1L 9,50 €.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Vanha threadi, mutta herätellään henkiin.
Nyt tilanne on siis tämä, että tuo -99 2.0 TS 156:n hukkaa jäähdytinnestettä vähän turhan hälyttävää tahtia. Sitä ei ole lisätty ja kesällä se oli pääosin millin-pari alarajan alla - nyt se on noin puolivälissä alarajan merkistä ja letkusta... eli reippaasti alle alarajan.

Mitenkä noissa menee tuo jäähdytinsysteemi, eli kun haluisin vilkasta vähän minkänäköstä se on (säiliöhän on läpikuultava, eli näen, että se ei ole MUSTAA), pitääkö moottori olla käynnissä (isäpappa näin sanoo, että suljetuissa systeemeissä koneen täytyy olla käynnissä, kun jäähdytinnesteen korkin avaa) vai "ei väliä" ? Ilmakuplia siellä näyttäis olevan myöskin, muttei mitenkään erityisen paljon. Ne ilmakuplat on siis säiliön kannessa. Vähän huolettaa, josko se sitten vuotaakin jostain - tai pahempaa, kansi menossa. Varsinaisia läikkiä ei oikein mistään ole mihinkään, mutta sehän nyt ei paljoa kerro.

Yleensä ajon jälkeen raja on suurinpiirtein alarajan kohdilla nytkin kyllä, eikä ole lämmötkään korkealle nousseet - jää aina siihen 90:iin ja flekti huutaa hunajaa sen minuutin, jonka jälkeen taas jäähdytelty. Tästä päättelen, että kenno olisi ihan kunnossa.

Ainiin, sanotte ettei saa sotkea kahdenväristä jäähdytinnestettä - mitäs, jos säiliössä onkin väritöntä tai lähes väritöntä? Kattelen tuossa huomenissa jo ehkä, niin voinen kuviakin sitten ottaa.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

syytä voi alkaa etsiä varmaan syyläristä, jos sitä ei ole vielä vaihdettu
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Sitäpä tässä peljätäänkin. Noh, vastahan se pari kuukautta sitten sai uuden startin, tulpat ja ilmin... sekä vähän pakosarjan kiinnikeitä kiristetyksi (pahuksen kallis remppa tuokin, vaikka ns. nyrkkipajassa teetätin). Siellä sanoivatkin, että kannattaa tota jäähytinnestettä vähän tarkkailla - se oli jo helmikuussa alarajassa pomppimassa, mutta nyt ihan viimesen 2vko aikana tilanne on huonontunut selvästi.

Et vastannut tuosta jäähytinsysteemin availusta, jos sinne lisää litkua laittaneis ja on vähän ristiriitaista ohjeistusta saanut... Eli samanväristä litkua vaan sisään (check), mutta pitääkö koneen nyt olla kylmä vai kuuma ja pitääkö sen olla käynnissä litkua lisättäessä vai ei?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Käynnissä tai sammuksissa, ei ole väliä. Heti ajon jälkeen kuumana jos korkin avaa niin varovasti, järjestelmässä on kova paine.

Nestettä lisätään min- ja max-merkin välillä, sillä välillä sen pitäisi olla kylmänä ja kuumana sekä käynnissä ja sammuksissa.

Jos nesteestä ei näe minkä väristä se on, silloin seos on todennäköisesti liian laihaa, eli ennen talvea kannaattaa vaihtaa ettei jäädy.

Korjaamoilla on usein laite millä pystyy tekemään jäähdytinjärjestelmään alipaineen, tällä on aikas helppo paikantaa vuodot.

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

Markkinoilla on myös värittömiä nesteitä. Sekä keltainen neste ajan saatossa laimenee helposti lähes värittömäksi, tosin niitä on nähny vain GeeÄmmän koneissa ja nekin jotain 90-lukulaisia.
Vaikeahan on tietää mitä ennestään sielä on sisässä, joten perusteellinen huuhtelu ja punaiset nesteet sisään (alumiinilohko ystävällisempi).

Jos on laiska, tälläinen on hyväksi todettu: MaxLife Coolant AF

http://www.valvoline.fi/tuotteet/jaahdy ... index.html

Myydään esim. Motonet, tosin litrahinta jotain 10e luokkaa.

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Epezi kirjoitti: Nestettä lisätään min- ja max-merkin välillä, sillä välillä sen pitäisi olla kylmänä ja kuumana sekä käynnissä ja sammuksissa.
Vaan osaatteko sanoa mistä voi johtua, että kylmänä neste maksimissa, koneen käydesssä kuumana painuu pinta minimiin, jopa alle. :?
Kaikki kuluu mikä hemppuu.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Terzius kirjoitti:Vaan osaatteko sanoa mistä voi johtua, että kylmänä neste maksimissa, koneen käydesssä kuumana painuu pinta minimiin, jopa alle. :?
Itellä juuri päinvastoin. Kylmänä minimissä ja kuumana jopa vähän yli maksimin.

Hurja veikkaus: Kovemmassa paineessa letkut pullistelee ja tilavuus kasvaa. 8)

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Terzius kirjoitti:
Epezi kirjoitti: Nestettä lisätään min- ja max-merkin välillä, sillä välillä sen pitäisi olla kylmänä ja kuumana sekä käynnissä ja sammuksissa.
Vaan osaatteko sanoa mistä voi johtua, että kylmänä neste maksimissa, koneen käydesssä kuumana painuu pinta minimiin, jopa alle. :?
Voisko olla ilmaa systeemissä? Pitäis mennä just toisinpäin kyllä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Vähän päivitystä: neste on täysin veden näköistä, mutta ei ole vettä. Haisee ehkä hieman sitruunaiselle se aine ja tiedän vedettömyyden siitä, että se ei jäätynyt talvella. Määräkin lisääntyi kummasti lyhyen ajolenkin jälkeen sauman korkeudelle ja korkin avattua melkein minimiin. Mihin ihmeeseen se neste pääsee piiloon? Ennen lenkkiä kun korkin avasi ei pinta noussut ollenkaan, vaan jäi noin puoliväliin minimin ja letkun välille... Vuotoja tai kosteutta en mistään löytänyt myöskään. Nesteessä ei ollut vaahtoa tms ja öljykorkkikin noli vain öljyinen, joten jos vuotoa on se on sitten vissiin syylärin tienoilla?

Kiitos kaikesta avusta jo :)

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Aquatica kirjoitti:Vneste on täysin veden näköistä, mutta ei ole vettä. Haisee ehkä hieman sitruunaiselle se aine ja tiedän vedettömyyden siitä, että se ei jäätynyt talvella.
Tuulilasinpesunestettä?

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Sitruunainen tuoksu vaikuttaa oudolta, vaikka jäähdytysnestehän on sellaista makeaa tavaraa :)

Jos näkyviä vuotoja ei näy ja nestettä katoaa, niin edelleen on vaihtoehtoja jäljellä. Tässä pari, jotka omassa autossani tuli käytyä läpi ja syyllinen löytyi. Syyläri saattaa pistää vuotavan nesteen höyrynä taivaan tuuliin. Tää höyryäminen näkyy kyllä, varsinkin ilmojen viilentyessä. Lämmityslaitteen kenno voi myös falskata eli puskea nestettä tuulilasille/sisätiloihin. Tämänkin vuodon kyllä huomaa hajusta auton sisätiloissa. Itselläni syyläri vuoti aika pahasti.

Tuo nesteen määrän vaihteleminen viittaa mun käsityksen mukaan siihen, että järjestelmässä on ilmaa. Syylärissä on ilmausruuvi auton edestä päin katsottuna ylhäällä syylärin vasemmassa nurkassa jos systeemissä on pahasti happea:)

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Kyllä mulla on useammankin merkkisessä autossa pikkuhiljaa hieman nesteet haihtuneet. Kerran-pari vuodessa on joutunut vähän (alaraja->yläraja) lisäämään monessakin, enkä ole asiaa pitänyt huolestuttavana.

Nykyisessä näyttää aika nopeasti laskeutuvan siihen alarajaan, mutta ei enää siitä alemmas.

Toki pinnan tarkastus kannattaa tehdä aina samanlämpöisellä autolla (kylmänä), jotta saa todellisen kuvan siitä, väheneekö nestemäärä. Pinnan tasohan vaihtelee lämpimän ja kylmän välillä ihan luonnollisesti. Onhan kyseessä nimensä mukaisesti PAISUNTA säiliö.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

En löytänyt ketjuista vastausta, kumpi on parempaa monoetyyliglykooli vai propyleenipohjainen neste. Vai etyleeniglykooli.

Motonetin hyllyssä ohje meni jotenkin näin:
-Sekoitusta ei suositella (propyleeni vs. monoetyyli)
-Propyleeni erityisesti alumiinimoottoreille

Paraflu Up on monoetyyliä.
Toisaalta Paraflu 11 ja Paraflu 11 Alfa Romeo taas etyleeniglykoolia :?

Kaikki ovat sävyltään vihreitä.
Edit2: Propyleeni olikin vaalean punaista, myynnissä oli punaisella ja vihreällä korkilla olevia astioita

Tätä ostin http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-9843
Huuhtelun teen ennen talvea kun vaihdan nesteet.
Liikaa vaihtoehtoja, menikö reisille? :roll:
Vai onko mitään väliä?

Edit: Ainakin se ostamani oli kalliimpaa..
Kenelläkään näppituntumaa noista litkuista?
Viimeksi muokannut Finest, 13 Loka 2010, 06:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Itse itseĺleni vastaten:
(myyjäkään ei ollut aivan varma)
Propyleeni uudempaa alumiinikoneille.
Sama vaikka laitaa punaista kunhan huuhtelee hyvin. Siinä pidempi vaihtoväli.

Ostin siis toiset 3 (1:1=6l) litraa propyleeniglykoolia, johan alkaa riittämään ja huuhtelu ainetta veden sekaan kaadettavaksi.

Saakohan noi vanhat litkut viedä kaatikselle ongelmajätteeseen ilmaiseksi?
Maahankaan ei ihan kaikkea viitsisi kaataa :wink:

Edit:
Sain noin 8 litraa nestettä ulos, paisuntasäiliössä oli vain tippa pohjalla.
Paisarin tilavuus?
Takaisin meni n. 8 litraa ja paisari täysi :evil: . Nostin molemmista etukulmista, ilmausruuvi oli auki samoin paisarin korkki. Myös lämmitin kuumalla. Mitä muuta voi vielä tehdä?
Ja olipa hanlaksi tehty vesien vaihto tuon alapalkin takia, kenno tosiaan kannattaa tukea yläpuolelta ennen palkin irroitusta :oops:
Laitoin laudat imusarjan ja "lukkopellin" päälle + nippusiteet syyläriin.

beta
Viestit: 154
Liittynyt: 30 Maalis 2009, 17:10
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja beta »

Kysynpäs tässä, niin ei tarvitse uutta ketjua aloittaa:

Eli minkä väriset jäähdytysnesteet 147 1.6 t.s:ään oikeasti kuuluu? (ja mielenkiinnosta myös 156 jts)? Käykö glykoli elikkäs tavallinen sininen Zero?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Vihreet nuo mahtaa alunperin olla. Värillä ei väliä, kun vaihdat nesteet kokonaan uusiin kuitenkin.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kunnolla huuhtelee, niin aika sama mitä laittaa tilalle. Punainen voisi olla hyvä vaihtoehto, pidempi vaihtoväli.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Alfassa jäähdytinnestettä häviää ja se muovinen jäähdytinputki siinä pakosarjan päällä näyttää kastuvan hihnan puoleisesta päästä.
Onko siellä mitään muuta kohtaa mistä jäähdytinneste voisi vuotaa, kun on roiskinut sitä nestettä niin ettei tarkkaa vuotokohtaa näy?

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

No jollei letkuliitoksista vuoda niin se muovi kanava/putki vuotaa, eli uutta vaan. Noita taitaa mennä ja itsellä meni jossai 75 tkm kohdalla. On "kätevä" vaihtaa, pikaohjeena tälläinen: käyttöremmi ja sen remmisuojaa pois, sitten ilmastoinni kompura irti ja roikkumaan vaikka nippusiteiden kanssa laudanpätkä kannattimena, sitten ne alumiinipellit irti siitä pakos./katalysaatoreiden päältä. sitten vain kompuran jalka senverran löysään jotta saa sen muovihäkättimen pois ja uuden tilalle ja kasaan. se pakosarjan takana oleva kompuranjalan pultti on hieman pahassa paikassa ja piukassa mutta sopivalla sirolla hylsyllä ja nivelvääntimellä lähtee kyllä. vesiletkuja saa myös vähän takeloida irti.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Nesteiden väristä sanoi huoltomiäs 156 TS:ään seuraavaa:

"Joissaki on punaset, joissakin on siniset, joissakin on vihreät ja jossakin jopa väritöntä. Mitään eroa ei ole sillä onko punasta vai sinistä, ihan tasan yhtä hyvin toimii vaikka punasta alumiinisille suositellaankin enempi - käytännössä vaihtoväli on siltikin sama, joten sillä ei ole mitään merkitystä"

Ja tämä siis sen jäljiltä kun tuohon meirän tessuun heitettiin siniset litkut sen "epämääräsen" sijasta. :)

jude
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Heinä 2008, 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jude »

Kiuakaalle tuli taas löylyä niin, että höyrysi ja haisi. Tällä kertaa ei ollut kyseessä perinteinen leveä muoviputki, joka on jo vaihdettu. Moottorin etupuolella hyvin alhaalla on jokin ympyräkartion muotoinen apulaite tms, jonka lähellä sihisee jäähdytysnestettä. Sen lämpöpellillä suojatun jutun alapuolella. Mikäköhän mahtaa olla?

Näytti että vuoto on laitteessa, mutta ihan yhtä hyvin se voi olla jossain liitoksessa siinä lähistöllä, mutta hyvin alhaalla se näytti olevan. Huolimatta selkeästä vuodosta (neste oli maassa punaista eli jäähdytysnestettä), niin paisuntasäiliön taso oli ok eli mitään jättivuotoa ei ollut. Täytyy katsoa paremmalla valolla tässä hetikohta.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Oisko se öljyfiltterin juuressa oleva jäähdytyskierukka?

taistelija
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Heinä 2013, 22:24
Car(s): 156 2.0 JTS 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Jäähdytinneste (156)

Viesti Kirjoittaja taistelija »

Uteliaisuudesta: Onko 2.0 JTS:n jäähdytysnesteen kokonaismäärä toi 8 l, minkä Finest oli saanut pihalle vai jääkö järjestelmään vielä vähän sisälle?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Jäähdytinneste (156)

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Enpä muista nyt mikä on virallinen arvo. pikku V6 kyseessä, JTS luultavasti vetää ihan eri määrän.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Jäähdytinneste (156)

Viesti Kirjoittaja palkus »

jtässän tilavuus on 6,9 l.

Vastaa Viestiin