156 :n lämmityslaitteen puhallin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 409
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

156 :n lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Terve teille!

Nyt on oikeestaan ensimmäistä kertaa Alfan kanssa sormi suussa. Osaisko joku auttaa, kun puhallin ei toimi? Oireena on, jotta välillä toimii ja sit ei. Tämä talvenakin on kolme kertaa olut pimeänä, mutt alkanut itsestään toimimaan. Viimeksi kun vaikeni niin vaihdoin uuden puhaltimen. Tänä aamuna oli taas pimeenä. Vaikuttais jonkin asteilta sähkövialta :wink:

Onkos siellä josskin jokin rele joka ohjaa puhallinta. Korjaus CD-ltä en sellaista löytänyt, mutta se ei mitään todista. :oops:

Auto on vm 2001, 1.8 litrasella koneella ja manuaalisella ilmastoinnilla (Suomi-asennus)
Kautta likaisten varpaitteni!

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 156 :n lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

Rölli ja metsänhenki kirjoitti:Terve teille!

Nyt on oikeestaan ensimmäistä kertaa Alfan kanssa sormi suussa. Osaisko joku auttaa, kun puhallin ei toimi? Oireena on, jotta välillä toimii ja sit ei. Tämä talvenakin on kolme kertaa olut pimeänä, mutt alkanut itsestään toimimaan. Viimeksi kun vaikeni niin vaihdoin uuden puhaltimen. Tänä aamuna oli taas pimeenä. Vaikuttais jonkin asteilta sähkövialta :wink:

Onkos siellä josskin jokin rele joka ohjaa puhallinta. Korjaus CD-ltä en sellaista löytänyt, mutta se ei mitään todista. :oops:

Auto on vm 2001, 1.8 litrasella koneella ja manuaalisella ilmastoinnilla (Suomi-asennus)
autodatasta jotain
Failure of engine coolant blower motor resistor.
Check and clean engine coolant blower motor resistor multi-plug terminals. Replace engine coolant blower motor resistor

Onkohan apuja?
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 409
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Lämppärin puhallin

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

NO ei juuri ole, kun kyse ei oo syylärin "puhaltimesta" siis flektistä, vaan lämmityslaitteen puhaltimesta.

No tänään kaikki taas toimi. Sen verran sain irti korjaus CD:ltä että siellä on rele jossakin siellä puhaltimen tykönä (siel on hirvee hässäkkä piuhoja ja liittimiä, illalla tsekkasin). Nyt tarvis se löytää ja katsoa on hapettumia. Maattohäiriö se ei ole kun kaikki muut sähkövempaimet toimii. Ja sen maaton pitäis löytyä siitä jalkatilan sivusta.

Katotaan mitä löytyy!
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
milanonmies
Viestit: 39
Liittynyt: 30 Syys 2005, 11:34
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milanonmies »

Tuosta manuaali-ilmastoinnin toiminnasta en mene kyllä vannomaan, mutta ainakin automaattiversiossa on puhallinkotelon pohjalla puhaltimen etupuolella jalkatilassa parilla ruuvilla kiinni se "esivastus-transistori"- joka ainakin omalle kohdalle sattuneessa yksilössä oli pettänyt aiheuttaen alkuun puhaltimen sammuilua ja lopulta puhaltimen totaalisen mykistymisen.

Tuo mokkulahan ohjaa maattopuolta, joten kannattaa kokeilla napata puhaltimen liiti irti ja testata antaa suoraan maata puhatimelle, jos se hurahtaa pyörimään, niin kannattaa kokeilla uudella esivastuksella, omalla kohdalla ainakin auttoi murheeseen.

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Yleensä jos puhaltimen vastus on rikki niin isoin puhallus nopeus toimii silti, koska sitä ei vastuksella ohjata.

Tässä tapauksessa voi hyvinkin olla että puhaltimen hiilet ovat jumissa tai lopussa. Puhallin on todella helppo ottaa irti ja tutkia. Pelkääjän puolen jalkatilan yläverhoilu pois, jonka jälkeen puhallin näkyy hyvin. Puhaltimessa on yksi sähköliitos ja yksi lukitusruuvi. Liitin irti ja lukitusruuvi auki, sen jälkeen käännetään puhallinta jolloin se tipahtaa pois paikoiltaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 409
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Puhallin

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Puhallin on vaihdettu. Ja kun se toimii niin kaikki nopeudet toimii ja kun ei, niin mikään nopeus ei toimi. Tuo esivastus on tuttu tapaus 164:sta aikoinaan.

Laantuis vaan noi pakkaset niin tarkenis kattoo sinne kojelaudan taakse uudestaan, tosin nyt se taas toimii :wink:
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

No nyt on meidän 156:ssa samat "oireet" eli mykkä lämmityslaitteen puhallin. Itse asiassa toinen kerta tänä talvena kun ei pöhise. Mikään puhaltimen nopeus ei toimi.

Ensimmäisellä kerralla noin kolme viikkoa sitten alkoi toimimaan kun auto seisoi työpäivän ajan pihassa.

Tänä aamuna mykistyi sitten toisen kerran. Välillä toimi moitteettomasti.

Onko Rölli ja metsänhenki käynyt jo kurkistamassa mikä autoa vaivasi?

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Noin se mullakin silloin aikoinaan pelleili. Kovemmilla pakkasilla kun puhallusta ois aamutuimaan tarvinnut niin ei pyörähtänyt puhallin. kun kelit lämpes niin toimi sekin taas.

Silloin oli kyllä talvet huomattavasti lämpimämpiä joten ei haitannut kuin muutaman kerran talvessa :wink:

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

Jatketaan aiheesta sen verran, että tunnin odottelun jälkeen lämmityslaitteen puhallin alkoi taas toimimaan :?

Ehkä kärsin tästä lopputalven ja kesällähän voi sitten ajella ikkunat auki jos ei pöhistin toimi.

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Itselläni oli sama ongelma tuossa 156:ssa. Aina välillä ei toiminut, mutta kun sai lämpimään sisälle, niin taas toimi. Vajaa viikko sitten lakkasi toimimasta kokonaan. Ei auttanut yli päivänkään lämmitys tallissa.

Vein huoltoon. Puhaltimen moottorin hiilet oli kuulemma ihan palasina. Vaihdettiin moottori. Nyt taas puhaltaa.

-tommi

Avatar
Xehpuk
Viestit: 790
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Minullakin on 156:n puhallin jättänyt pari kertaa toimimatta. Lisämausteena on puhalluksen suunnan jumiutuminen naamalle-asentoon. Jotenkin nämä yhdistyvät niin, että automaagi-ilmastoinnin huurteenpoistoasento ei aina lisääkään puhallinnopeutta, ja puhallusnopeuden auto-asento käyttää vain pientä hönkäystä tai suunnilleen 3-nopeutta (puhalluksen käyttö manuaalisesti 4-nopeudella "herättää" jonkin, kun puhallus on jumittunut hönkäysnopeuteen, ja tuo nopeampi puhallus käynnistyy). Tämän seurauksena matkustamon lämpötila ei pysy sopivana. Manuaalisesti puhallinnopeuden voi kuitenkin säätää kaikkiin eri nopeuksiin.

Voiko puhaltimen moottorin hiilet vaihtaa erikseen? Vai onko se paketoitu niin, että ainoastaan uusi moottori on vaihtoehtona? Voiko pelkkä moottorin (hiilien) kuluminen aiheuttaa nämä sekoilut?

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Itsellä tänä aamuna odotti sama yllätys liikkeelle lähtiessä eli puhallin ei toiminut. Parin kymmenen kilometrin ajelun jälkeen olo oli niin jäinen että hermostuksissani päätin ajaa levikkeelle ja kopauttaa puhaltimen koteloa apukuskin jalkotilassa ja kas, puhallin lähti pyörimään. Ensimmäisen kerran sattui minun kohdalle ja tietysti yli 20 asteen pakkaskelillä. Olisko hiilet loppumassa puhaltimen moottorista?

Avatar
Mokomakin
Viestit: 718
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Maunu kirjoitti:Yleensä jos puhaltimen vastus on rikki niin isoin puhallus nopeus toimii silti, koska sitä ei vastuksella ohjata.

Tässä tapauksessa voi hyvinkin olla että puhaltimen hiilet ovat jumissa tai lopussa. Puhallin on todella helppo ottaa irti ja tutkia. Pelkääjän puolen jalkatilan yläverhoilu pois, jonka jälkeen puhallin näkyy hyvin. Puhaltimessa on yksi sähköliitos ja yksi lukitusruuvi. Liitin irti ja lukitusruuvi auki, sen jälkeen käännetään puhallinta jolloin se tipahtaa pois paikoiltaan.
hmmm, mulla olis juurikin tällainen ongelma 156 kanssa...eli suurin puhallus toimii, muut pimeinä..onkos tuo ohjausvastus moottorin yhteydessä siinä hanttarin jalkotilassa vaiko jossain muualla? Näitä vastuksia tietty on monta erilaista ja se jonka sain varaosaksi on tietty ihan erilainen kuin auton alkuperäinen joten kysellää ennenkun hutkitaan..

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Siinä moottorin vieressähän se on.

Avatar
Härmälänkolli
Viestit: 126
Liittynyt: 13 Helmi 2010, 19:19
Car(s): Kona Dew Plus
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Härmälänkolli »

Minulla olis ongelmana moottorin vikinä, siis tuulettimen, eli mistäs moisen edullisimmin sais ostettua pirkanmaalta? Muuten pelaa kaikki asennot ym nopeudet, niin automaagiset kuin väkisinkin asetettavat.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Härmälänkolli kirjoitti:Minulla olis ongelmana moottorin vikinä, siis tuulettimen, eli mistäs moisen edullisimmin sais ostettua pirkanmaalta? Muuten pelaa kaikki asennot ym nopeudet, niin automaagiset kuin väkisinkin asetettavat.
Oletko varma, että se on tuuletin? Siinä keskikonsoolipanelissa on rivotus, jonka takana sijaitsee sisälämpötilan mittaus anturi. Siinä on myös pienoispuhallin, joka varsinkin kylmässä vikisee aikansa, kunnes kabiini hiukan lämpeää. Joskus huuto on voimakastakin.

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 409
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

156 puhallin

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Eilen kävin taas siellä kojelaudan alla ja mitään vikaa ei löytynyt. Tämän sai aikaan taas toiminaton puhallin (perjantaina, launataina toimi :? .

Maaton tarkistin siitä A-pilarin alta ja kaikki kunnossa. Mystisiä on Alfojen sähköt. Ei vaiskaan, melkein kolkyt vuotta alfoja takana ja tässä on ylivoimaisesti mystisin vika. Mutta jonain päivänä, kun tarpeeks ottaa päähän, niin vian selätän.

Joo, se etuvastus on mukavasti siinä puhaltimen vieressä ja helppo tarkistaa jos sitä epäilee.
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
Härmälänkolli
Viestit: 126
Liittynyt: 13 Helmi 2010, 19:19
Car(s): Kona Dew Plus
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Härmälänkolli »

Oletko varma, että se on tuuletin? Siinä keskikonsoolipanelissa on rivotus, jonka takana sijaitsee sisälämpötilan mittaus anturi. Siinä on myös pienoispuhallin, joka varsinkin kylmässä vikisee aikansa, kunnes kabiini hiukan lämpeää. Joskus huuto on voimakastakin.[/quote]

Sellainen kurnutus ja pieni vikinä kokoajan kuuluu, sitten kun kovemmalle asennolle laittaa niin kurnutus loppuu ainakin

Avatar
Härmälänkolli
Viestit: 126
Liittynyt: 13 Helmi 2010, 19:19
Car(s): Kona Dew Plus
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Härmälänkolli »

^^ ja kun kääntää 0-asentoon, hiljenee tietty koko paketti

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Härmälänkolli kirjoitti:^^ ja kun kääntää 0-asentoon, hiljenee tietty koko paketti
Tuo kyllä kuullostaa lämmityslaitteen puhaltimen laakerilta? :(

Avatar
Härmälänkolli
Viestit: 126
Liittynyt: 13 Helmi 2010, 19:19
Car(s): Kona Dew Plus
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Härmälänkolli »

Niinpä, sama diagnoosi itellä. Tuohan taitaa olla tosiaan helppo irroittaa mutta laakerin vaihto on sitten eri juttu, taitaa olla pronssiholkki vain?

Avatar
Härmälänkolli
Viestit: 126
Liittynyt: 13 Helmi 2010, 19:19
Car(s): Kona Dew Plus
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Härmälänkolli »

Tuuletin irroitettu akrobaattisin liikkein, teräketjuöljyä moottorin molempien päitten laakereihin ruiskittu, asennettu ja todettu vikisemättömäksi. Toivottavasti toimii hieman aikaa. Irroitus kakunpala, kunhan muistaa kääntää sen ruuvin alla olevan lipareen pois tieltä kääntämisen ajaksi.

Avatar
Mokomakin
Viestit: 718
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

hmmmm itekkin sain tänään omani toimimaan..toimi siis vain suurin nopeus ja syypää on tässä

http://i109.photobucket.com/albums/n75/ ... 010086.jpg

Vähän näytti kolvia ja taas pelaa : )

Avatar
Härmälänkolli
Viestit: 126
Liittynyt: 13 Helmi 2010, 19:19
Car(s): Kona Dew Plus
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Härmälänkolli »

Kyllä naapurit katto taas kun ähellys kuului autosta ja ihmettelivät että taas se setä jaksaa väkertää. En vie huoltoon, osaan itte :)

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Eihän tuulettimelle pitäisi päästä kosteuuta, mutta ei sitä koskaan tiedä... Ja kun on pakkasta niin homma jäätyyy? tämä tosin polttanee sulakkeen?

perstuntumalla 2 tapausta 3:sta jumiutuneesta tullettimesta korjaantuu sillä, että ottaa tuulettimen ja karistaa liat pois, etenkin silloin kun vika tuntuu olevan on/off sortti...

Mulla piti pakkasella (-25) se sisälämpötila anturi hirveää örinää ja räpätystä, suihkasin air intake cleaneria ja johan hiljeni, sitten myöhemmin vähän perään paineilmaa, niin ei jää liejuiseksi.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
dilledong
Viestit: 428
Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
Paikkakunta: Tampere

mahtaako liittyä?

Viesti Kirjoittaja dilledong »

Mahtaako liittyä samaiseen okelmaan, lähdin työmaalle kylmähköllä koneella, n. 10km ajon jälkeen huomasin et lämmöt mittarin mukaan n.100. heti kun huomasin lähti laskemaan ja putos sinne 75:n asteen tienoille. 1km ajoa ja jäi roikkumaan 90:n nurkille. Kabiiniin sisään antaa nupit kaakossa lämmint ja ei-lämmintä vuorotellen noin 10 sek. kumpastakin. onks lämppärinpuhallinsysteemissä vikaa voisko olla esim lämppärin kenno, vespumppu tai jotain.... jos nollakelillä nousee 100 asteeseen koneen lämmöt ni en haluu kesään asti oottaa...

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

^Onko siellä riittävästi jäähdytysnestettä?

Jos on niin sitten kuullostaa kannentiivistevialta...

Avatar
dilledong
Viestit: 428
Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
Paikkakunta: Tampere

neesua

Viesti Kirjoittaja dilledong »

vaihdoin neesut kuukaus aikaa ja eipä ole ainakaan lammikoita näkyny. täytynee vielä tarkistaa.... miten kallis toi kannentiivistehomma sit mahtas ollenkaan olla?

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Kallis. Mutta ei vielä anneta tuomiota.

Selvittele nyt häviääkö nestettä johonkin vai miksi lämmöt seilaa.

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Re: 156 :n lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Hyvää vaalipäivää vaan!

Osaisiko joku neuvoa näin lonkalta tai muulla tavoin mistä löytäisi -00 156 TS Alfonsoon tollaista puhaltimen esivastusta?

Jonkun aikaa jo puhallellut vaan nelosella ja Motonetin ja Fixuksen vaihtoehdot ei tohon käy... Eli tollanen piirilevykortti pitäis löytää jostain?

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Re: 156 :n lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja katiska »

Oiva kirjoitti:Osaisiko joku neuvoa näin lonkalta tai muulla tavoin mistä löytäisi -00 156 TS Alfonsoon tollaista puhaltimen esivastusta?
Mulle myös yksi, alfaparts24 levittelee käsiään samoin ebay tarjoaa vain A/C-mallin pulikkaa..
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Re: 156 :n lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja katiska »

Oiva kirjoitti:Jonkun aikaa jo puhallellut vaan nelosella ja Motonetin ja Fixuksen vaihtoehdot ei tohon käy... Eli tollanen piirilevykortti pitäis löytää jostain?
Yleensähän noista on se lämpösuoja-jousi lauennut ja sen saa korjattua suuremman sulamislämpötilan omaavalla tinalla.
Omasta oli haljennut koko keraaminen levy.
En tyytynyt tavanomaiseen.

oalfi
Viestit: 37
Liittynyt: 15 Tammi 2012, 20:14
Car(s): 156 V6

Re: 156 :n lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja oalfi »

Ei oikeat lämpösulakkeetkaan ei montaa euroa maksa, mahtaakohan linkki toimia, nämä ihan yleismallisia aksiaalikomponentteja:
https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~ ... t_aksiaali" onclick="window.open(this.href);return false;"

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Re: 156 :n lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Sain tollasen uuden esivastuksen, sellasen piirikorttimallisen, kun vein auton Carboys-korjaamolle Hernesaareen, oli jostain kauempaa tilannut. Suomesta kuitenkin löytyy siis mutta en tiedä mistä. Kuitissa lukee osan hintana 129e mutta en usko että pitää paikkaansa... :roll:

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 156 :n lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^siis mitä et usko?

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Re: 156 :n lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja katiska »

katiska kirjoitti:Mulle myös yksi, alfaparts24 levittelee käsiään samoin ebay tarjoaa vain A/C-mallin pulikkaa..
Oma tarve tyydytetty. eBay:n kautta löytyi Irlannista ja 30€ tuli kustannuksia yhteensä. Harvoin noita kyllä näkee myynnissä (yli puoli vuotta päivittäin tsekkasin).
En tyytynyt tavanomaiseen.

Futuh
Viestit: 56
Liittynyt: 13 Tammi 2010, 07:14
Car(s): Fiat Brava 1.6
Fiat Stilo 1.6
Fiat Barchetta 1.8
Alfa Romeo 156 2.4jtdm
Alfa Romeo 159 2.4jtdm
Bmw 530D

Re: 156 :n lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja Futuh »

156 Facelift automaatti-ilmastoinnilla toimii vaan kun tähtien asento on oikea. Oli seisonnassa 2 kuukautta ja akku oli kuollut (nyt vaihdettu traneen kun muutenkin oli huono) No nyt sit puhallin ei lähe päälle kuin satunnaisesti..? Joskus auttaa ku kytkee virrat monta kertaa putkeen mutta joskus taas ei auta vaikka tunnin remppais virtoja takas ja pois. Ja kun se sitten menee päälle niin sitten se kyllä toimii vaikka sammuttaiski mutta jos taas antaa vartinkin seisoa niin lähtee vain jos arpa suosii. Mistähän kannattais lähteä vikaa paikantaan? Jännä että aina kun puhallin ei toimi niin ulkolämpömittariki näyttää viivaa eli siis ei toimi? Jos peilistä on antura hajalla niin vaikuttaako puhaltimen toimintaan? Puhallin nappulat on siis pimeitä kun ei toimi.
Vikakoodit luin ja siellä tönötti U1100

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156 :n lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja palkus »

jos virrat poikki pidempään (3 varttia taitaa riittää) niin akun kytkennän jälkeen täytyy odottaa väh. n.5min ennen virtojen päälle laittoa, ja sitten virta päällä mielellään minuutin ennen käynnistystä. Ja sitten jos ulkölämpöanturi paskana niin puhallin/ilmastointi/sydeemi ei toimi.

Futuh
Viestit: 56
Liittynyt: 13 Tammi 2010, 07:14
Car(s): Fiat Brava 1.6
Fiat Stilo 1.6
Fiat Barchetta 1.8
Alfa Romeo 156 2.4jtdm
Alfa Romeo 159 2.4jtdm
Bmw 530D

Re: 156 :n lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja Futuh »

Ok, täytyy huomenna irrottaa tunniks akku ja tehä kyseiset toimenpiteet uusiks. Kokonaan rikki ei se antura ainakaan ole kun sillontällön toimii.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156 :n lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja palkus »

se oven pääliitin ja anturin liitin siinä mustan muovikolmion takana kajuutan puolella peilijalan kohilla kannattaa tarkistaa hapettumien varalta.

Futuh
Viestit: 56
Liittynyt: 13 Tammi 2010, 07:14
Car(s): Fiat Brava 1.6
Fiat Stilo 1.6
Fiat Barchetta 1.8
Alfa Romeo 156 2.4jtdm
Alfa Romeo 159 2.4jtdm
Bmw 530D

Re: 156 :n lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja Futuh »

Nonii ecu resetoitu, ja liitin tarkastettu, ei vaikutusta. Mutta nyt huomasin että kun laittaa virrat päälle ja ottaa virrat pois niin n.60sec jälkeen autosta kuuluu hurinaa (ilmeisesti puhallin) ja sitten käynnistää niin puhallin lähtee aina toimimaan.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: 156 :n lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Omasta Alfasta tuli korjattua tuo sillointällöin toimiva lämmityslaitteen puhallin tänään pihalla tihkusateessa. (Juu, ei sitä kuivalla kalillä kannata korjata, eihän silloin ikkunat huurustu...)
Vikana oli etuvastukselle menevän maapiuhan huono kontakti = ylimenovastusta = hieman kärähtänyt liitin. Moottorin toiminnan testasin antamalla sille suoraan maata siihen vaaleanpunaiseen johtoon. Putsailin liittimet, kiristin sitä kärähtänyttä naarasliitintä hieman, laitoin oxide cleaneria ja jotain contact protectoria. Toimi se ainakin muutaman minuutin testilenkin.
Tulipahan samalla putseiltua puhaltimen moottori pahimmista lioista. Vielä kun joku kaunis päivä jaksaisi vaihtaa raitisilmasuodattimen. Se on ainakin seitsemän vuotta vanha ja uus on ollut jo hetken aikaa tossa hyllyssä...

Toi kuvan etualalla näkyvä liitin oli se kärvahtänyt.

Kuva
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 156 :n lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja willez »

jknracing kirjoitti: Vielä kun joku kaunis päivä jaksaisi vaihtaa raitisilmasuodattimen. Se on ainakin seitsemän vuotta vanha
Siellä voi olla pikku yllärit jos tosiaan noin vanhaksi päässyt. Vuodessa jo menee täyteen mujua kaupunkiajossa..

Vastaa Viestiin