Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 17 Helmi 2019, 02:27



Vastaa viestiin  [ 5664 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 110, 111, 112, 113, 114
Giulietta 940 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Viestit: 2305
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Auto: V60 D5 R-Design
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
hagger16 kirjoitti:
Tänään töissä kuuntelin, kun wolkkari-miehet keskustelivat ja mainitsivat Borassa olevan huohottimen lämmitysvastuksen.

Pieni googletus ja netistäkin löytyi asiasta tietoa. Eli wolkkareihin ovat näitä asentaneet ja citikoihin ilmeisesti myös maahantuojan kutsusta.
Pitäisikö jonkun käydä kyselemässä wolkkari tai citroen huollosta asiasta? Jospa vastus menisi helposti Alfankin huohottimen yhteyteen.

Ei PSA:n ratkaisu ainakaan ihan heittämällä mene Alfaan. Lämmitys on kiinteä osa huohotinputkea. Käytännössä pieni lämmitysvastus huohotinputken lähdössä.

Vastaavia/identtisiä ratkaisuja löytyy FCA-konsernin sisältäkin jo ennestään, joten ei pitäisi olla tuntematon asia.


Viimeksi muokannut Jarsan päivämäärä 11 Helmi 2019, 17:46, muokattu yhteensä 1 kerran



11 Helmi 2019, 17:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 1963
Paikkakunta: Turenki
Auto: GT 3.2 Q2
159 3.2 Q4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^^^Se tässä vähän itseäkin ihmetyttää että multiairissa vaan putsaillaan huohottimia ja kiroillaan kun jäätyy uudestaan. Moniin muihin merkkeihin on laitettu sähkövastuksia tai jäähdytinnesteletku laittettu kiertämään huohottimen vierestä ja eristettä päälle. Ei luulis olevan tekemätön paikka multiairiinkaan. Ymmärrän kyllä että takuun alaisiin autoihin ei aleta omia ranetuksia tekemään mutta iso osa taitaa olla jo takuun ulkopuolella.

_________________
ex. 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta


11 Helmi 2019, 17:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Viestit: 1864
Paikkakunta: Mellilä
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Letkun välissä oleva sähköinen lämmitysvastus taitaa olla aika yleinen, ja ei niin uusikaan keksintö.
Ainakin muinoin -97 Peugeot Boxerissani oli sellainen, eikä ollut mikään itse tehty jälkiasennus.
Tuollaisen asentaminen vain Giuliettan huohotin elementtiin ei onnistu, koska mikään jäätyvä letku ei ole ongelma.
Toki jos joku nikkaroi tuollaista letkulämmitintä apuna käyttäen vastuksen sinne huohotinpömpelin sisään niin sitten.
Toimivampana sen näkisin kuin vesikierukoiden rakentelun.
Veden lämpiämisessä on kovilla pakkasilla viive, ja sitä ennen huohotin on jo ehtinyt jäätyä ja pukata tikun ylös.

Mutta jos joku ongelmien kanssa painiva voisi kokeilla tuota aiemmin esittämääni alle 5 minuutissa toteutettua, 0€ kulut- ratkaisua jossa pakosarjan lämpöä hyödynnetään ja samalla estetään se viiman pääsy huohottimelle, niin nähtäisiin onko siitä oikeasti apua. :roll:

Toki nyt pakkaset meni ohi, niin asia ei ole ajankohtainen. :lol: 8)

_________________
www.lanciadeltateam.fi


11 Helmi 2019, 18:45
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 1963
Paikkakunta: Turenki
Auto: GT 3.2 Q2
159 3.2 Q4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^Tottahan se on että jos huohotinventtiili on jäässä heti käynnistyksessä niin ei vesikiertoinen lämmitys auta vaan tikku nousee. Niin se kyllä tekee siinä tapauksessa myös pakosarjalämmiteisenä. Paras olisi jos saisi poistettua koko purkin talveksi.

_________________
ex. 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta


11 Helmi 2019, 19:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Touko 2005, 06:04
Viestit: 3046
Paikkakunta: Savonlinna
Auto: AR Giulietta MA TCT -11
Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD -08
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Miksi se lämmitin pitää sinne huohotin boksin sisään saada? Käytetäänhän katoillakin ja ränneissä lämmityskaapeleita ja olipa semmoinen muuten työmaaparakin vesijohtojen yhteydessäkin rakennusaikana.
Ei sen aina tarvitse niin hieno vivirtys olla. Kierukka jotain lämmityskaapelia huohotinboksin pohjaan? Senhän voi yhdistää vaikka lohkolämmittimeen, niin on paikat sulana lähdettäessä. Lisäksi estettynä ajoviiman pääsy, niin jospa se siitä.

Mitä tapahtuu, jos koko boksin heitää kuikkaan?

Ideoita, ideoita. Ei siinä ole järkeä, että huohottimen takia on piloilla hyvä auto.

_________________
Senza cuore saremmo solo macchine


11 Helmi 2019, 20:29
Profiili

Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Viestit: 111
Auto: Giulietta 2015
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Omana ajatuksena tuo huohottimen haudutin oli siksi kun itse tulee ajettua melko usein muutaman tunnin pätkiä ja siinä ajassa se sinne vesi saattaisi mahdollisesti haihtua sen verran ettei jäädy. Ehkä. Lämmitinvastus siellä sisällä ei omalla kohdalla välttämättä toimisi ollenkaan kun jos se on jäässä ja lähtee liikkeelle, ei se vastus sitä ehdi vielä lämmittämään sulaksi, riippuu toki tehosta. Jos taas tikun nouseminen tarkoittaisi sitä että se huohotin jäätyy niin joko minulla on sitten muu ongelma kun ei se ole vielä kertaakaan noussut itsestään. Kaikilla ei taida kuitenkaan olla ongelmana tuo huohottimen jäätyminen mutta aivan liian monella kuitenkin?

Te joilla se on ongelmana ja käytätte valtuutettua huoltoa, tehkää siitä tiketti. Jos se on joskus aikaisemmin ollut ongelmana, tehkää siitä silti tiketti. FCA ei puhelinkeskustelun perusteella vielä tiedä sen tarkkaa laajuutta joten ei ole mitään kovin hyvää ideaakaan millä siitä pääsisi lopullisesti eroon. Pyysivät että minä veisin valtuutettuun huoltoon missä tiketöinti onnistuisi mutta lähin paikka olisi Salossa mihin viitsisin viedä joten musta ei ole tikettiä siitä tekemään ainakaan näillä näkymin. Huollon vastaanottajat ei välttämättä puhu aiheesta mitään huoltohenkilökunnan kanssa joten siinä on jo ensimmäinen tietokatkos. FCA taas ei keskustele huoltohenkilökunnan kanssa ilmeisesti, ainakaan aktiivisesti. Sieltä kuitenkin saisi tarkempaa tietoa mikä tilanne on. Jos Italiaan lähtee kerralla reilu määrä tikettejä, joko asialle on paremmat perustelut hoitaa kuntoon tai sitten päätetään ettei myydä kylmiin oloihin? Giuliettaa nyt enää muutenkaan tänne saa uutena niin sen suhteen ei aiheuta mitään muutosta enää... Mistä syystä minuakaan ei tämä huohotinongelma enää kauaa koske, tänään vedetty nimi paperiin ja odottelua että saan toisen merkkisen pitkäkaton kun valikoima nyt on mitä on.

Toki jatkan FCA:n kanssa keskustelua aiheesta kunnes sieltä tulee joku järkevä vastaus. Nyt siellä on kysymyksenä miksi Selenia kerää majoneesia itseensä niin paljon ja jäätyessään aiheuttaa ongelmia kun taas toisen merkkiset hyväksytyt öljyt ei sitä tee, ainakaan siinä mittakaavassa. Onko siinä ratkaisuna joku mekaaninen korjaus / päivitys, lisätä jotain käärmeöljyä sinne öljyyn talvella mikä ehkäisee majoneesin muodostumisen vai ohjeistus ajaa pienemmillä vaihteilla aina välillä ettei se huohottimen venttiili jäädy sijoilleen. Ehkä joku teflonholkki sen venttiilin ympärille ettei se jäädy siihen niin herkästi kiinni tms. Ei se välttämättä ole mikään iso ongelma oikeasti kun sen vain saa ratkaistua. Jäätymiseen kuitenkin riittää yhden asteen vaihtuminen.


13 Helmi 2019, 21:30
Profiili

Liittynyt: 06 Huhti 2007, 10:02
Viestit: 54
Paikkakunta: vierumäki
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Kyseessä -11 mallinen G ja kuulostaa siltä että takapyörän laakeri on alkanut ääntämään.
Haulla en löytänyt vinkkiä millainen tuo on vaihtaa, varaosahan ei ole kallis ja siinä näyttäisi tulevan napa mukana.
Brittifoorumillakaan ei ollut tuohon apuja.
Onko täällä joku ehtinyt tehdä tuollaisen vaihdon ja voisi kertoa onko hommassa jotain erikoista??


14 Helmi 2019, 14:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1664
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^ Uumoilen, että vaihto sujuisi about tuon videon osoittamalla tavalla? Tuossa videossa on kyseessä Punto jarrurummuin, mutta uskoakseni periaate on ihan sama. G:n takapyörän laakeri releineen kuvissa näyttää ulkoisesti ihan samalta kuin Mito:n. Itse vaihdoin MiTo:oon videon osoittamalla tavalla. Kiristysmomentti taisi olla jotakin 260-280NM?

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


14 Helmi 2019, 18:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1882
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Giulietta JTDm
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^^Tässä ohjeet.
https://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_giulietta_front_wheel_bearing_change.shtml

_________________
Kuva


14 Helmi 2019, 23:32
Profiili

Liittynyt: 06 Huhti 2007, 10:02
Viestit: 54
Paikkakunta: vierumäki
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Minusta tuo kuvallinen ohje on etupyörän laakerin vaihdolle


15 Helmi 2019, 08:13
Profiili

Liittynyt: 06 Huhti 2007, 10:02
Viestit: 54
Paikkakunta: vierumäki
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Joo, videolla näyttää sellaiselle miten sen ajattelinkin.
Lähinnä mietin et kuinka tiukassa tuo laakerin sisäkooli on akselilla, mutta ei tuo ainakaan Puntossa näyttänyt ahdistavan.
Pitää nyt kuulostella vielä ääntä, jos on tosiaan laakeriääni, niin vaihdan samalla molemmille puolille suosiolla.
Kokemusta on siitä että ensin vaihdetaan se laakeri mikä ei pidä ääntä ja sitten vasta se rikkinäinen kun ääni ei poistunutkaan :roll: :-D


15 Helmi 2019, 08:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1664
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^ Omien kokemusten mukaan tulee pois akselilta ihan sormivoimilla yhtenä pakettina.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


15 Helmi 2019, 08:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1882
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Giulietta JTDm
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Giuliettaa kaksi sukupolvea aikaisempi 146:n takalaakeri oli aikamoinen homma saada pois akselilta. Tulityöhön silloin joutui turvautumaan. En muista oliko sopivan ulosvetäjän puute haasteena vai jokin muu.

_________________
Kuva


15 Helmi 2019, 11:25
Profiili

Liittynyt: 06 Huhti 2007, 10:02
Viestit: 54
Paikkakunta: vierumäki
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Tuli tuossa mieleen, että jos on kovin "löysä" tuo sisäkoolin välys siihen akseliin, niin laakerin jumiessa on mahdollisuus että sisäkooli alkaa pyöriä akselin ympärillä. Tosin taitaa olla niin että päätymutteri lukitsee sisäkoolin paikoilleen ja tuo mahdollisuus poistuu.


15 Helmi 2019, 12:15
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 5664 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 110, 111, 112, 113, 114

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Exabot [Bot], Google [Bot] ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com