Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 18 Tammi 2019, 18:23



Vastaa viestiin  [ 5564 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112  Seuraava
Giulietta 940 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 02 Kesä 2005, 17:02
Viestit: 795
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: Giulietta MA TCT
ex. 159 JTDm Q-Tronic
ex. 155 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Kirjoitellaan nyt omia häiritseviä kokemuksia TCT MultiAir-kombosta. En tiedä johtuvatko vaihteistosta, moottorista, softasta vai onko jotain rikki:

1. Minulla on parkkiruutu siten, että sieltä peruuttaessa on lievä ylämäki. Jos aamulla kylmällä koneella lähtee heti startin jälkeen matkaan (N-moodi), niin kone tuntuu jotenkin ponnettomalta pakittaessa ruudusta. Sitten kun lähden hiljalleen kiihdyttelemään, niin kakkoselle vaihtaminen nytkäyttää autoa melko häiritsevästi siten että oma pää heilahtaa. Sitten sadan metrin päässä risteyksestä kun lähtee kääntymään, niin välillä tuntuu ettei auto liiku mihinkään ja kone meinaa tukehtua. Ensimmäinen kakkoselle tai kolmoselle vaihtaminen siis nytkäyttää autoa jos lähtee heti matkaan. Jos parkkiruudussa odottelee noin puoli minuuttia (sen verran mitä turvavyön merkkivalot vilkkuu peruutuspeilin vieressä) ennen liikkeelle lähtöä, niin tätä nytkähdystä ei tapahdu liikkeelle lähdön jälkeen. Alfaownerissa on tästä aika paljon juttua ja moni kyselee onko vika vai ominaisuus. Osalla auttaa tosiaan tuo odottelu ennen liikkeelle lähtöä ja jotkut on saanut TCT softan päivitettyä ja lähtenyt silloin pois. Osaakohan foorumin raati sanoa paremmin mikä tähän olisi syynä?

2. Ruuhkassa matelu vauhdilla 10-20 km/h ei ole mukavaa D- eikä N-moodilla. A-moodilla se jotenkin menee. N-moodillakin tuo 1-2 vaihto voi nykäistä ja varsinkin jos automaatti ehtii juuri vaihtaa kun on itse päästämässä kaasua pois. Jos laittaa manuaalivaihtamisen päälle, niin ongelmaa ei ole koska ei tule "turhia" vaihtoja. Muutenkin tuntuu että kaasupolkimessa on vain ON/OFF asento, kun ruuhkassa ajelee, mikä tekee ajamisesta nykivää.

3. Kiihdyttäessä ihan kunnolla kaasu pohjassa D-moodilla jotkut vaihdot saattavat nytkähtää. Samoin ihmetyttää myös jos kunnolla kiihdyttää nopeuteen X, ja päästää kaasun pois halutussa nopeudessa, niin kierrokset jäävät useaksi sekunniksi pyörimään 4000 kierroksen korville ennen kuin auto vaihtaa isommalle. Onko tässä kyse nyt siitä moottorijarrutuksesta, mitä TCT tekee?

Joku foorumilainen mainitsi myös, että 98-bensalla pääsisi turhista nykäyksistä eroon. En ole kyllä vielä kokeillut. Kannattaako tuohon TCT-lootaan muuten vaihtaa öljyjä kuinka usein? Itsellä nyt 78 tkm mittarissa.

Olen nyt 12 tkm ajanut tällä, enkä vielä ole huomannut onko automaatti oppinut mitään ajostani vai ei. Ajaminen on noita yllämainittuja kohtia lukuunottamatta ollut mukavaa, ja vaihtaminen on ollut sujuvaa.

_________________
Kuva


17 Syys 2018, 19:25
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13100
Paikkakunta: Kerava
Auto: Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Manuaali tykkää kylmänä kääntyessä kakoa kanssa, ihan siis kunnon veto päälle-pois tai täydellinen tukehtuminen. Ei tee aina ja 98:lla selvästi vähemmän.... Ärsyttävä temppu kuitenkin.


17 Syys 2018, 19:46
Profiili

Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Viestit: 1635
Paikkakunta: Vantaa
Auto: viagraviat
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^^ nuo nykäykset taitaa olla enempi ominaisuus ja hassusti nimenomaan puolilämpimällä lootalla/koneella. Siis lämpimäksi ajettuna OK, paukkupakkasilla kylmästartin jälkeen OK, mutta lauhalla säällä tuleekin kaikkea kummallista hetki käynnistyksen jälkeen. Ja suurimpana syynä tosiaan moottorin eikä niinkään lootan kenkkuilu.

Kaasupolkimen löysääminen juuri silloin, kun loota on päättänyt vaihtaa, tekee myöskin nykäyksen. Moottorinohjaushan joutuu pyytämään koneelta erilasta momenttia vaihteen vaihduttua, jottei kiihtyvyyteen tulisi pykälää. Ihan selvästi homma toimii niin, että kaasupolkimen asento = kuskin pyytämä momentti "lukitaan" vaihdon ajaksi, ettei projektista tule liian haastava. Vaihteen vaihduttua päivitetään speksit kertarysäyksellä - vrt. mitä tapahtuu, jos vaikkapa kesken jyrkkää ylämäkeä napasauttaa vakkarin pois päältä.

_________________
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.


17 Syys 2018, 21:21
Profiili
Avatar

Liittynyt: 05 Syys 2011, 11:40
Viestit: 79
Paikkakunta: Uusimaa
Auto: Giulietta MA TCT -13
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^^^ Cloverleaf: Allekirjoitan nuo kaikki kolme kohtaa, eli samoilla ominaisuuksilla täällä ainakin mennään. Mittarissa 83 tkm (omia 20tkm) ja tankissa ysikasia.


18 Syys 2018, 15:46
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Kesä 2005, 17:02
Viestit: 795
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: Giulietta MA TCT
ex. 159 JTDm Q-Tronic
ex. 155 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^ Taitaa siis olla enemmän ominaisuuksia kuin vikoja. Kuljettajan pitänee siis oppia (ja sopeutua) auton käytöksestä enemmän kuin mitä auto pystyy oppimaan kuskin käytöksestä. :)

_________________
Kuva


18 Syys 2018, 17:20
Profiili

Liittynyt: 09 Heinä 2009, 12:14
Viestit: 1596
Paikkakunta: Rauman seutu
Auto: 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Suomalaiset ovat kuin pingviinit - ne vaan sopeutuu.


18 Syys 2018, 19:22
Profiili

Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Viestit: 1635
Paikkakunta: Vantaa
Auto: viagraviat
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Nuo ovat enimmäkseen sellaista nipo nipo -osastoa.

Vrt. ennen TCT:n hankintaa oli netistä kaivellut, mitä voi pahimmillaan olla edessä - siis sen lisäksi, että koko keksintö sanoo poks. Noissa paremmissa merkeissä on mm. esiintynyt tällaisia ominaisuuksia:
    - liikkeellelähdöt mallia on/off eli auto ryntäilee liikkeellelähdöissä
    - paina jarrua ja heti perään kaasua (esim. liikenneympyään tultaessa) -> laatikko on ihan hukassa ja saa tovin odottaa, ennen kuin vetoa löytyy
    - ruuhkassa ajettaessa kytkimet ylikuumenevat -> huilitauko
    - taskuparkkiin peruuttaminen alamäessä enemmän kuin haastavaa
    - sporttitila vinguttaa konetta koko ajan liki 3000 rpm kierroksin

Kannattaa myös lukea TM ja Tuulilasin datsun kasvaimen käyttötestit. Kyllä automaatin, jopa portaattoman variaattorin, pystyy kämmäämään huolella. TM autoon jopa vaihdettiin vialliseksi luultu loota surkean toiminnan vuoksi, muttei se siitä kummemmaksi tullut. Vaan ei etenkään Tuulilasi enää uskalla datsunia haukkua, ettei toimitus taas täyty datsunpingviinien vihaisesta palautteesta. Järkiauto on järkävä, joten siinä ei ole mitään vikaa!

_________________
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.


19 Syys 2018, 05:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Kesä 2005, 17:02
Viestit: 795
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: Giulietta MA TCT
ex. 159 JTDm Q-Tronic
ex. 155 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 2010
EsaKoo kirjoitti:
Olisiko hyviä ideoita, mistä Giuliettaa voisi tunkata, josko vaikka vaihtaisi itse renkaat? Käsikirja ei sano mitään ja omassani ei ole sitä tunkkiakaan. 159:ssä oli vielä kohtuu selvät paikat, mutta nyt menee meikäläisellä arvailuksi. Hallitunkille pitäisi paikat löytää....

Talvirengaskausi alkaa lähestyä, joten nostetaan tätä. Tähän olikin jo aiemmin vastailtu, mutta ei vieläkään allekirjoittaneelle täysin avautunut tuo nostokohta.
159:ssä oli heti helmassa selkeät vahvistetut paikat josta sai nostaa. Giuliettassa on kyllä selkeät nuolen paikat, mutta ei avautunut ihan että kuinka kaukaa helmasta auto pitää nostaa. Helmakotelot on painuneet kuopalle eli liian läheltä on aikanaan nosteltu. Siellä pohjassa tulee se pokkaus/sauma alaspäin, niin kestääkö se nostaa siitä tai ihan sen vierestä? Omaan silmään ei mitään täsmäkohtaa löydy nostamiselle.

_________________
Kuva


24 Syys 2018, 18:19
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13100
Paikkakunta: Kerava
Auto: Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Ei varmaan helpota, mutta itse löysin apurungon taaemman kiinnityskohdan runkoon olevan hyvä. Ainakin sportkittisenä nousee koko kylki ilmaan :roll:


24 Syys 2018, 18:20
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:23
Viestit: 1491
Paikkakunta: Järvenpää
Auto: Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^^ Siitä saumasta helmalevikkeen nuolen kohdalta olen omaani hallitunkilla nostellut, jääkiekko "pehmusteena".


24 Syys 2018, 19:08
Profiili

Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Viestit: 1410
Paikkakunta: Suomen Turenki
Auto: Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Meillä teki TCT myös meille tullessaan noita erikoisia vaihtoja N modella (kaasupolkimen nostolla heti isompi tai pienempi "väärällä" kierrosluvulla) ja 3 -> 4 vaihto oli tosi raaka D modella. Autoa piti "opettaa" todella pitkään jotta temppuilu hävisi. Käytännössä niin että molemmilla moodeilla vaihdoin käsin aina kun huomasin että "väärä" vaihto on osumassa kohdalle. F40 teki hihnanvaihdon yhteydessä jonkun totaaliresetin ja nyt noista ongelmista ei ole tietoakaan. Autolla ajettu nyt vajaa 150tkm.


25 Syys 2018, 17:14
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Kesä 2005, 17:02
Viestit: 795
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: Giulietta MA TCT
ex. 159 JTDm Q-Tronic
ex. 155 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
_rico kirjoitti:
Spotify ym toimii puhelimesta ohjattuna tällaisen kanssa:

https://www.ebay.com/itm/Car-USB-Blueto ... 2749.l2649

Giulietta siis vm. 2012 Huima 2,30€ sijoitus.


Tilasin tuolloin 12.8.2018, kun kirjoitit viestisi. Eilen 1.10.2018 saapui postilaatikkoon. Suojatulppa päreinä, ja USB-liitin mutkalla. Onneksi ei ollut iso sijoitus. :mrgreen:
Kuva

_________________
Kuva


02 Loka 2018, 18:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2008, 16:56
Viestit: 660
Paikkakunta: Salo
Auto: 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^ rouvalla giulietassa tuo ei toimi kovin hyvin, itsellä gtv:ssä pioneerin mankassa ihan moitteettomasti.


02 Loka 2018, 19:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Kesä 2011, 23:06
Viestit: 996
Paikkakunta: Espoo
Auto: Giulietta MA -12
Exinä pari 156:sta
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Cloverleaf kirjoitti:
_rico kirjoitti:
Spotify ym toimii puhelimesta ohjattuna tällaisen kanssa:

https://www.ebay.com/itm/Car-USB-Blueto ... 2749.l2649

Giulietta siis vm. 2012 Huima 2,30€ sijoitus.


Tilasin tuolloin 12.8.2018, kun kirjoitit viestisi. Eilen 1.10.2018 saapui postilaatikkoon. Suojatulppa päreinä, ja USB-liitin mutkalla. Onneksi ei ollut iso sijoitus. :mrgreen:
Kuva



No näin. Laita palaute niin saat ainakin ne pari euroa takaisin


02 Loka 2018, 21:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13100
Paikkakunta: Kerava
Auto: Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Mulla siis tuo sama. Hermo mennyt, on ihan uskomatonta sontaa (no, tuohon hintaan ei muuta voi olettaa).

Tekniikka on simppeli:
Tikulla on .wav ja .mp3 (tai mp4) - tiedostot, jotka on kumpikin siis oma raitansa.

Puhelin yhdistää Bluetoothilla ja alkaa kirjoittamaan näihin tiedostoihin soitettavaa biisiä.

Laatu on surkea: pätkii, hyppii, äänenlaatu huono. Lisäksi viive n20s kaikelle, eli jos vaihdat biisiä niin uusi kappale alkaa soimaan vasta 20s päästä jne.

Kaiken lisäksi tuo romu tekee sitä, että hetki auton käynnistämisestä automaattisesti menee AUX-tilaan, vaikka olisi radio päällä FM-puolella. Ei tee aina, mutta usein....


05 Loka 2018, 15:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Kesä 2011, 23:06
Viestit: 996
Paikkakunta: Espoo
Auto: Giulietta MA -12
Exinä pari 156:sta
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Aquatica kirjoitti:
Mulla siis tuo sama. Hermo mennyt, on ihan uskomatonta sontaa (no, tuohon hintaan ei muuta voi olettaa).

Tekniikka on simppeli:
Tikulla on .wav ja .mp3 (tai mp4) - tiedostot, jotka on kumpikin siis oma raitansa.

Puhelin yhdistää Bluetoothilla ja alkaa kirjoittamaan näihin tiedostoihin soitettavaa biisiä.

Laatu on surkea: pätkii, hyppii, äänenlaatu huono. Lisäksi viive n20s kaikelle, eli jos vaihdat biisiä niin uusi kappale alkaa soimaan vasta 20s päästä jne.

Kaiken lisäksi tuo romu tekee sitä, että hetki auton käynnistämisestä automaattisesti menee AUX-tilaan, vaikka olisi radio päällä FM-puolella. Ei tee aina, mutta usein....



Tasaista Kiina laatua siis. Mulla toimii vieläkin ihan ok. Ei mitään viiveitä tai pätkimistä. Tekee tosin tuota AUX-tilaan menemistä koko ajan auton käynnistämisen jälkeen ja äänen laatu ei korvia hivele.


05 Loka 2018, 19:26
Profiili

Liittynyt: 02 Heinä 2018, 18:08
Viestit: 23
Paikkakunta: Klaukkala
Auto: Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170, Alfa 159 sw 1750 TBi ti
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Ratin musta muovimaali nappuloiden vieressä lähtenyt pahasti kupruilemaan. Muilla samaa?


07 Loka 2018, 18:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1867
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Giulietta JTDm
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Minulla vain itse ratti klo 10 kohdalla on melko kulunut. Seurauksena vältän sitä kohtaa. :roll:

_________________
Kuva


08 Loka 2018, 00:34
Profiili
Avatar

Liittynyt: 05 Syys 2011, 11:40
Viestit: 79
Paikkakunta: Uusimaa
Auto: Giulietta MA TCT -13
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Syksyn sateet tulivat ja samalla vettä takakonttiin. Kuuluisa takapyyhkijän tiiviste on näemmä vanhaa mallia. Piti vähän aikaa harkita tilaanko lasisen tulpan ja poistan koko pyyhkijän moottoreineen, päädyin kuitenkin tilaamaan uudemman mallin tiivisteen. Toivottavasti saa ulkokautta vaihdettua.

Edit: Ensiapuna poistin ne luukun alalaidan kumitulpat.


09 Loka 2018, 10:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Kesä 2005, 17:02
Viestit: 795
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: Giulietta MA TCT
ex. 159 JTDm Q-Tronic
ex. 155 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^ Raportoi sitten, että onnistuuko vaihto ulkokautta, niin minäkin tiedän tilata.

_________________
Kuva


09 Loka 2018, 18:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1867
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Giulietta JTDm
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Mullakin tilauksessa. Vettä on tullut harvoin läpi mutta hyvä se on vaihtaa ennen talvea.
Toivon että pelkän pyyhkijän varren irrottamisella ulkokautta saisi uuden tiivisteen paikalleen.

_________________
Kuva


10 Loka 2018, 00:09
Profiili

Liittynyt: 08 Heinä 2016, 12:50
Viestit: 5
Auto: Giulietta MA -13
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Osittain varmaan tuon tiivisteongelman takia takaluukun alareuna kuplii huolestuttavasti. Mitähän tuolle nyt kannattaisi ensi hätään tehdä?


Liitteet:
IMG_20180930_125909-992x662-800x534.jpg
IMG_20180930_125909-992x662-800x534.jpg [ 60.95 KiB | Katsottu 3832 kertaa ]
11 Loka 2018, 21:04
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Touko 2005, 06:04
Viestit: 3024
Paikkakunta: Savonlinna
Auto: AR Giulietta MA TCT -11
Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD -08
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Giulietta taitaa vaatia huoltoa. Tai on se sitä saanut, mutta sinnikäs jakarin kuva on ruudussa.
Lähteekös tuo itsekseen pois vai vaatiiko kuittauksen?

_________________
Senza cuore saremmo solo macchine


11 Loka 2018, 21:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 766
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
atte iluig kirjoitti:
Osittain varmaan tuon tiivisteongelman takia takaluukun alareuna kuplii huolestuttavasti. Mitähän tuolle nyt kannattaisi ensi hätään tehdä?


Jos ei ole kunnollisia tiloja ja välineitä, niin vie maalarille. Ei tuolla tieten niin kiire ole, mutta maalauksesta tulee kalliimpi jos tuo mätä ehtii kiertää näkyvälle puolelle. Mulla teki takapuskurin maalauksen oheessa 150€ lisää tuo luukun alaosan maalaus.


11 Loka 2018, 22:17
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1867
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Giulietta JTDm
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
hagger16 kirjoitti:
Giulietta taitaa vaatia huoltoa. Tai on se sitä saanut, mutta sinnikäs jakarin kuva on ruudussa.
Lähteekös tuo itsekseen pois vai vaatiiko kuittauksen?


Ei se itse pois mene. Valikosta voit vielä tarkistaa Service kohdasta onko laskurin mukaan huolto-aika koittanut.

_________________
Kuva


11 Loka 2018, 23:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Touko 2005, 06:04
Viestit: 3024
Paikkakunta: Savonlinna
Auto: AR Giulietta MA TCT -11
Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD -08
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Pujazuba kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:
Giulietta taitaa vaatia huoltoa. Tai on se sitä saanut, mutta sinnikäs jakarin kuva on ruudussa.
Lähteekös tuo itsekseen pois vai vaatiiko kuittauksen?


Ei se itse pois mene. Valikosta voit vielä tarkistaa Service kohdasta onko laskurin mukaan huolto-aika koittanut.


Kävin kysymässä pystyvätkö Motomaatin pikahuollossa kuittaamaan valon. Heidän testerit ei pysty tähän, mutta poijat kaivoivat Youtuben esille.. Olihan siellä ohjeet. Vielä kun ne ymmärtäisi.

https://www.youtube.com/watch?v=lHhmjbAe0YM

_________________
Senza cuore saremmo solo macchine


13 Loka 2018, 16:00
Profiili

Liittynyt: 18 Heinä 2016, 14:37
Viestit: 290
Paikkakunta: Lahti
Auto: GT 2.0 JTS 2005
Vastaa lainaamalla
Viesti Giulietta 940
Touho kirjoitti:
Syksyn sateet tulivat ja samalla vettä takakonttiin. Kuuluisa takapyyhkijän tiiviste on näemmä vanhaa mallia. Piti vähän aikaa harkita tilaanko lasisen tulpan ja poistan koko pyyhkijän moottoreineen, päädyin kuitenkin tilaamaan uudemman mallin tiivisteen. Toivottavasti saa ulkokautta vaihdettua.

Edit: Ensiapuna poistin ne luukun alalaidan kumitulpat.


Ei se taida mahtua tulemaan sieltä akselin ja lasin välistä ulospäin.
Tosin eipä ole iso homma irrottaa tuota moottoria.
Luukun verhous pois. Kolmen niitin poraus ja moottorin saa pois. Pulteilla takas kiinni ja verhous paikoilleen.
Ehkä tunnin jobi.


Sent from my iPhone using Tapatalk


13 Loka 2018, 22:13
Profiili

Liittynyt: 16 Heinä 2005, 04:50
Viestit: 366
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Auto: VW Polo GTI -18
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Onko Giuliettan maahantuonti loppunut, kun mallia ei näy enää Suomen Alfan sivuilla?


14 Loka 2018, 05:37
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1867
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Giulietta JTDm
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
AVe kirjoitti:
Touho kirjoitti:
Syksyn sateet tulivat ja samalla vettä takakonttiin. Kuuluisa takapyyhkijän tiiviste on näemmä vanhaa mallia. Piti vähän aikaa harkita tilaanko lasisen tulpan ja poistan koko pyyhkijän moottoreineen, päädyin kuitenkin tilaamaan uudemman mallin tiivisteen. Toivottavasti saa ulkokautta vaihdettua.

Edit: Ensiapuna poistin ne luukun alalaidan kumitulpat.


Ei se taida mahtua tulemaan sieltä akselin ja lasin välistä ulospäin.
Tosin eipä ole iso homma irrottaa tuota moottoria.
Luukun verhous pois. Kolmen niitin poraus ja moottorin saa pois. Pulteilla takas kiinni ja verhous paikoilleen.
Ehkä tunnin jobi.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hyvä tietää. Tuo poraus itsessään monimutkaistaa homman kun en saa sähköporauskonetta sinne ulos. Mites pulttien koot?

_________________
Kuva


14 Loka 2018, 11:28
Profiili

Liittynyt: 18 Heinä 2016, 14:37
Viestit: 290
Paikkakunta: Lahti
Auto: GT 2.0 JTS 2005
Vastaa lainaamalla
Viesti Giulietta 940
Olisko niitit 4-5mm paksuja...en muista enää kun moottorin poistosta on jo hyvän aikaa menny.


Sent from my iPhone using Tapatalk


14 Loka 2018, 15:09
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Viestit: 123
Paikkakunta: Turku
Auto: Giulia 1600 Super Biscione -70
ex-159 2.0 JTDm 170
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
winorloose kirjoitti:
Onko Giuliettan maahantuonti loppunut, kun mallia ei näy enää Suomen Alfan sivuilla?


Onko kaikkien uusien alfojen maahantuonti loppumassa, siihen malliin myydään giulian ja stelvion maassa olevia yksilöitä ?

_________________
- Kari


14 Loka 2018, 17:52
Profiili
Avatar

Liittynyt: 05 Syys 2011, 11:40
Viestit: 79
Paikkakunta: Uusimaa
Auto: Giulietta MA TCT -13
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
AVe kirjoitti:
Touho kirjoitti:
Syksyn sateet tulivat ja samalla vettä takakonttiin. Kuuluisa takapyyhkijän tiiviste on näemmä vanhaa mallia. Piti vähän aikaa harkita tilaanko lasisen tulpan ja poistan koko pyyhkijän moottoreineen, päädyin kuitenkin tilaamaan uudemman mallin tiivisteen. Toivottavasti saa ulkokautta vaihdettua.

Edit: Ensiapuna poistin ne luukun alalaidan kumitulpat.


Ei se taida mahtua tulemaan sieltä akselin ja lasin välistä ulospäin.
Tosin eipä ole iso homma irrottaa tuota moottoria.
Luukun verhous pois. Kolmen niitin poraus ja moottorin saa pois. Pulteilla takas kiinni ja verhous paikoilleen.
Ehkä tunnin jobi.


Jep, nyt kun tuon uuden tiivisteen sai käteen, niin ei sitä ainakaan saa ilman moottorin irrotusta paikalleen. Tuskin siis vanhaakaan pois. Saa nähdä ulkoistanko pian tulevan huollon yhteyteen.


14 Loka 2018, 17:54
Profiili

Liittynyt: 22 Syys 2011, 16:29
Viestit: 583
Paikkakunta: Espoo
Auto: Sportage -16 & Niro -18 ex: F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
vapsu kirjoitti:
winorloose kirjoitti:
Onko Giuliettan maahantuonti loppunut, kun mallia ei näy enää Suomen Alfan sivuilla?


Onko kaikkien uusien alfojen maahantuonti loppumassa, siihen malliin myydään giulian ja stelvion maassa olevia yksilöitä ?


Maassa olevat on vanhalla mittaustavalla maahantuotuja ja siksi ovat alella myynnissä.


14 Loka 2018, 20:34
Profiili

Liittynyt: 02 Heinä 2018, 18:08
Viestit: 23
Paikkakunta: Klaukkala
Auto: Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170, Alfa 159 sw 1750 TBi ti
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Kuskin puolen aurinkolippa hajalla, palautusjousi ilmeisesti katkennut. Onko tietoa saako jousen tilattua jostain vai pitääkö hankkia kokonaan uusi lippa?


15 Loka 2018, 11:31
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1867
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Giulietta JTDm
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Onko muilla ilmennyt vastaavaa ongelmaa jossa etupuolen kattovalaisin ei toimi kuten pitää kun nappi on OVI asennossa.
Käytännössä valo jää joko päälle autosta poistuessa (ovet kiinni) tai ei mene päälle ollenkaan ovia avatessa.
Takapuolen kattovalaisin toimii kuten pitää.

_________________
Kuva


15 Loka 2018, 12:37
Profiili

Liittynyt: 22 Touko 2012, 18:00
Viestit: 34
Paikkakunta: Uusimaa
Auto: Giulietta MA
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Pujazuba kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:
Giulietta taitaa vaatia huoltoa. Tai on se sitä saanut, mutta sinnikäs jakarin kuva on ruudussa.
Lähteekös tuo itsekseen pois vai vaatiiko kuittauksen?


Ei se itse pois mene. Valikosta voit vielä tarkistaa Service kohdasta onko laskurin mukaan huolto-aika koittanut.


Omasta autosta on onnistunut katoamaan koko Service kohta valikosta. Huoltomuistutuksiakaan ei enää tule.


16 Loka 2018, 19:25
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1867
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Giulietta JTDm
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^Onko käyttöohjeessa Huolto kappaletta? :)

_________________
Kuva


16 Loka 2018, 21:43
Profiili

Liittynyt: 22 Touko 2012, 18:00
Viestit: 34
Paikkakunta: Uusimaa
Auto: Giulietta MA
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^juu on :-D ja huollettukin ajallaan. Ihmettelin 240tkm:n lähestyessä kun huoltoilmoitusta ei tullut. Eipä ollut valikossakaan enää service-kohtaa, uutena toimi kyllä. Lieneekö jossain huollossa kuitattu huoltomuistutus pysyvästi.


17 Loka 2018, 09:12
Profiili

Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
Viestit: 16
Paikkakunta: Uuleopori
Auto: 2012 Giulietta MA170
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Kuva

Siinä nyt renkaat suorana-asento. Jotain vissiin hajosi työpaikan pihalta lähtiessä? Yrittää kääntyä vasemmalle ajaessa.

Kesällä tehtiin nelipyöräsuuntaus, mutta ei siinä ollut kulma lähellekkään noin radikaali lähtötilanteessa..


17 Loka 2018, 16:35
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1867
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Giulietta JTDm
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^Huoltoon siitä ja välttäisin ylimääräistä liikenteessä oleskelua sillä aikaa.

_________________
Kuva


17 Loka 2018, 17:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3018
Paikkakunta: Metsälä
Auto: MiTo tct & BMW F34 lci Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Mites se oli - muuttuiko tct mitenkään faceliftin mukana? Tietyt ominaisuudet hieman kyrsii tuossa MiTon toteutuksessa ja samat harmit lienee läsnä Giuliettan versiossa - ainakin siis fl:ään asti. Tarkoitan kylmänä ryömintävauhdin hieman väkivaltaista vedon kytkeytymistä / rullaamista ja loivan rinteen (kun jarruassistentti ei kytkeydy) liukumista. Nykykäytössä kuvattuja tilanteita tulee suht usein. Kolmatta poljinta en kaipaa, mutta jos tct toimisi paremmin tuoreessa Giuliettassa? Näitä kun on välillä tarjolla sopuhintaan eikä pojan kanssa takaovestakaan olisi haittaa... Toki kokonaisuutena fanitan MiToa, mutta tämän auton tct sopii suburbiaan paremmin kuin laitakaupungille.


25 Loka 2018, 16:06
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1867
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Giulietta JTDm
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Aamukiireessä katumaasturi ajoi perään kun jarrutin antaakseni tietä pyöräilijälle. Astuttuamme molemmat ulos emme havainneet merkin merkkiäkään vaurioista tai naarmuista. Matka jatkui siitä suht tyytyväisenä. myöhemmin päivänvalossa vasta tarkalla silmällä huomasin että takapuskurin muovisten osien kiinnitykset ovat hieman irti toisistaan. Ei kuitenkaan tunnu millään tavalla löysältä eikä rikkinäiseltä. Mahtaakohan homma olla alakautta hoidettavissa napsauttamalla takaisin paikoilleen.

_________________
Kuva


25 Loka 2018, 17:26
Profiili

Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Viestit: 480
Paikkakunta: Helsinki
Auto: Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71

ex. Giulietta MA -11 ja 147 1,6 -02
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Suosittelen tarkkaa tutkimista, koska muovipuskuri antaa periksi yllättävän paljon jopa ilman naarmuja ja vauriot ovatkin puskurin sisäpuolella... mistäkö tiedän :roll:


25 Loka 2018, 20:04
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 766
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Voiko moottorin elinkaaren vaihetta todeta mittaamalla siitä jotain kuten puristuspaineita tai öljynpaineita? Voiko turbosta todeta silmämääräisesti kuinka kulunut se on? Ajattelin, että jos antaa korjaamolle jonkinlaisen toimeksiannon mitata tai tutkia näitä asioita seuraavan huollon yhteydessä, niin mitä ne tutkittavat asiat kenties ovat?


27 Loka 2018, 17:08
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1867
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Giulietta JTDm
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
peksu kirjoitti:
Suosittelen tarkkaa tutkimista, koska muovipuskuri antaa periksi yllättävän paljon jopa ilman naarmuja ja vauriot ovatkin puskurin sisäpuolella... mistäkö tiedän :roll:

Hoitui samalla kun olin pukemassa maskisuojat päälle.
Takapuskurin mustan alimman osan ruuvit pois. Makaamalla maassa sain alakautta hieman vääntämällä käden sisään ja toisella kädellä ulkokautta painamalla sopivaan kohtaan osat napsahtivat sopivasti paikoilleen.

_________________
Kuva


27 Loka 2018, 17:44
Profiili

Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
Viestit: 48
Paikkakunta: Uusimaa
Auto: Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
matti_vuorio kirjoitti:
Voiko moottorin elinkaaren vaihetta todeta mittaamalla siitä jotain kuten puristuspaineita tai öljynpaineita? Voiko turbosta todeta silmämääräisesti kuinka kulunut se on? Ajattelin, että jos antaa korjaamolle jonkinlaisen toimeksiannon mitata tai tutkia näitä asioita seuraavan huollon yhteydessä, niin mitä ne tutkittavat asiat kenties ovat?


Ainakin puristuspaineet kertoo onko männänrenkaat vaihtokunnossa. Jos painetta on niin on kone hyvässä tikissä :) jos ei kalkata kone niin on alakertaki kunnossa. Turbon kunnon ainakin voi testata, kokeilemalla onko akselissa klappia ja silmämääräisesti katsoa missä kunnossa siivekkeet. Jos ahdon aikana yskii sinisen väristä savua niin voi olla, että öljyä vuotaa.


06 Marras 2018, 17:23
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 766
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Omakustanteinen testiajo on edennyt seuraavalle etapille, joten ajattelin raportoida hieman tarkemmin mitä huolia ja murheita Giulietan kanssa saattaa esiintyä. Mallin hinnat alkaa painumaan alle 10k, joten väistämättä näistäkin tulee harrasteautoja tai kauppakasseja lähitulevaisuudessa. Kokemuksen mukaan Giulietalla voi ajaa lähes "ilmaiseksi" noin 200k nurkalle ja viisas mies luopuu autosta 250k kohdalla. Viimeistään tässä vaiheessa takapään kaikki nivelet, jarrut ja laakerit ovat lopussa ja sinne uppoaa helposti se 2k€. Itse asentamalla tietysti säästää, jos on välineet ja osaa. Panostukset ulkonäköön ovat vapaaehtoisia, mutta 250k kohdalla vanteet ja takapuskuri olivat pahasti kivenhakkaamilla sekä takakontin kannen sisäreuna ruosteessa, joten sinne meni taas 1,2k€. Rahareikää näyttäisi olevan seuraavaksi etupäässä jarrujen, alatukivarsien ja hieman jalkapohjaan värräävän kytkinpolkimen muodossa. Niin ja vetonivel on hieman väljä ja turbossa on joku jännä sivuääni. Vaihdon välineeksi tätä ei myöskään kannata enää laittaa, koska epäilen tämän vastaavan 2-3k€ summaa kauppakirjassa. Ajetaan siis viat ulos kunnes vian korjaus maksaa liikaa suhteessa auton arvoon.

Kuva
Kuva
Kuva


07 Marras 2018, 22:11
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2008, 16:56
Viestit: 660
Paikkakunta: Salo
Auto: 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Mitenkäs näissä multiaireissa akun vaihto? Pitääkö tietokoneelle käydä kertomassa akun vaihtuneen uuteen, pitääkö olla virtaa vaihdon aikana vai onnistuuko vanhanaikaisesti? Mitä seurauksia jos toimii väärin?


13 Marras 2018, 08:29
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13100
Paikkakunta: Kerava
Auto: Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Vanha irti, uusi kiinni. Mun tapauksessa ei tainnut ees radion koodia tarvita, mut ajotietokoneen asetukset piti vetää uusiksi (siis valoherkkyydet ja nuo).


13 Marras 2018, 20:34
Profiili

Liittynyt: 21 Syys 2017, 13:09
Viestit: 29
Auto: Alfa Romeo Giulietta QV -11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
matti_vuorio kirjoitti:
Kokemuksen mukaan Giulietalla voi ajaa lähes "ilmaiseksi" noin 200k nurkalle ja viisas mies luopuu autosta 250k kohdalla.

Jaa, täytynee laittaa oma pulkka siis pikkuhiljaa kierrätykseen ja etsimään seuraavaa, 230k tulee varmaankin kesään mennessä täyteen :-D Sääli kun ei markkinolla ole oikein mitään Alfan persoonaa omaavaa korvaajaa tarjolla, uuteen kun ei ole varaa...


18 Marras 2018, 21:58
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 5564 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: jyrkip ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com