Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^Joo ei, mutta on kiinnittimet aika pitkät "tikut" joilla tulee kiinni säleikköön.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Helpommat ne on, kuin nippusiteillä... Noi on itseasiassa varsin toimivat ja kätevät. Samanlaisia käytetään myös ainakin PSAn alkuperäisissä suojissa, todennäköisesti kaikilla muillakin - mitta vaan vaihtuu mallin mukaan.

samu_m
Viestit: 74
Liittynyt: 30 Tammi 2012, 18:53
Car(s): Giulia Super 2.0 -16
ex Giulietta 2.0 JTDm TCT -13
ex 159 2.4 JTDm Qtronic -07
Paikkakunta: Orimattila

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja samu_m »

Täs ku on ollu juttua jakohihnan vaihtoväleistä, niin mikäs on se viimeisin ohje tolle 2,0 diisselille? Huoltovihkossa lukee 140tkm ja sen verran sillä ekalla päästelin kyl menemäänkin :)

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dam »

Ipi76 kirjoitti:^Saisivat laittaa Alfalla auton mukaan viimasuojat kun uusi auto luovutetaan asiakkaalle. appiukon Qashgaihin ja työkaverin uuteen Passattiin tuli mukana kun uutena autot ostivat.

Vielä ei ole. On siis heillä selvityksessä mitä asialle tehdään. Tuli siis puhelu tänään, tekniseltä osastolta pitää kysellä vielä jotain. Lähinnä ilmeisesti sitä mikä ratkaisu tähän olisi järkevin tai jotain vastaavaa..

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Sain auton takaisin 270000km määräaikaishuollosta. Vaihdettiin 60k ajettu jakopää ja vesipumppu uuteen, niin ei tarvitse jossitella kestääkö se vai ei. Vielä pitäisi käyttää katsastuksessa kokeilemassa saako siihen tuoreen leiman.

Päädyin tuossa alkuviikosta erinäisistä syistä Itä-Eurooppalaiselle foorumille, missä keskusteltiin Fiatien ja Alfojen huoltamisesta. Moottorin likaantuminen sisältä näytti olevan sielläkin ongelmana johtuen siitä 30k öljynvaihtovälistä. Karun näköistä tavaraa. Itselle uutena asiana tuosta moottorista löytyy turbolle oma suodatin, joka on kätketty sen turbon päällimmäisen banjopultin sisään. Joku tiesi kertoa, että Garrett vaatii öljylle 20 micronin suodatusta ja konsernin suodattimet pystyvät noin 40 micronin suodatustarkkuuteen. Tästä heräsi sitten kysymys, että missähän kunnossa mahtaa olla tuo nylon-suodatin omassa moottorissa. Huollossa ottivat tuon sitten auki ja suodattimesta oli jäljellä pelkkä muovirunko. Suodatinverkko on kadonnut jonnekin öljynkiertoon tai sitten se löytyy turbon sisältä. No, koska noita öljyjä ei ole suodatettu ties kuinka pitkään aikaan, niin päädyttiin laittamaan vaan tyhjä banjopultti tilalle. Turbo vielä kuitenkin viheltää ja aivastelee normaaliin tapaan, joten hajotkoon sitten kun aika on. Lieneekö tätäkään tarkistusta mainittu huolto-ohjelmassa.

Kuvat on jostain toisesta autosta.

Kuva
Kuva

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Pieni OT tähän välii . Mahtaa olla sulla Matti Suomen eniten ajettu G ?
Makaroonia jo vuodesta -98

hapankaali
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hapankaali »

Kas kummaa, kun ei Defan piuhalla yrittänyt, niin sopii... :roll: Nooh, oppia ikä kaikki.

Tyhmiä kysymyksiä vol 3: mites Giuliettan antennin irrotus esim. pesua varten? Kiertämällä, vetämällä, laulamalla? Ohjekirjasta ei pahemmin ollut hyötyä, eikä antenni tunnu millään konstilla irtoavan...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

En tiedä onko eri tyyppejä, mutta mulla se oli ihan kiertämällä. Nuo tuppaa jämähtämään toki paikallensa aika tehokkaasti...

Greymaniac
Viestit: 25
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
Car(s): 2012 Giulietta MA170
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Greymaniac »

^Itselläkin tehnyt kertaalleen kovalla pakkasella saman. Vikakoodi viittasi tuolloin MAF-anturiin, mutta muutoin normaalista auton toiminnasta päätellen kyseessä taisi olla lähinnä jäinen anturi. En huolestuisi siis suotta.

Omaan vaihdelaatikkotapaukseen on tullut hieman päivitystä. Myyjäliike lupautui korvaamaan 50% remontin hinnasta. Nyt pitäisi tästä Oulun (tai Pohjois-Pohjanmaan) alueelta katsoa sopiva korjaamo jonne auton voisi viedä laatikon tarkastusta varten (jotta päätetään jatkotoimenpiteet). Onko teillä suosituksia korjaamojen suhteen?

Uusilla öljyillä ääni vaimeni kuuluvasti. Onneksi ei ole suunnitteella pitempiä ajoreissuja näin talvisaikaan.

Edit: oho, topicci olikin mennyt aika paljon eteenpäin. Näin tässä käy kun ei sammuttele tietokonetta välissä :-D

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dam »

jkk kirjoitti:Mulla ei nyt oo manuaalia sylissä, mutta avain lukittuu virtalukkoon 30s jälkeen, jolloin se avautuu kääntämällä sitä mar asentoon tai vapauttamalla sieltä pienestä kolosta mikä on virtalukon alapuolella niissä muoveissa
Nyt oli manuaali viimein pöydällä, ei Suomenkielisessä tai Brittiversiossa ollut mitään ajasta tai kolosta. Serviceohjeet löytyi jos TCT vaihteistollisessa autossa akku tyhjenee niin miten puretaan suojat ratin alapuolelta että pääsee vääntämään sitä vipua. Suojuksissa on tosin aukko siinä kohtaa ja sitä pääsee sormenpäällä hiplaamaan päästä. Suomen manuska oli vanhan sisustan mukainen, Britti taas oman sisustan mukainen. Eikä tuota lukittautumista tapahdu joka kerta ja tapahtuu silloinkin kun auton sammuttaa jo koittaa heti avainta irroitella.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Dam kirjoitti:
jkk kirjoitti:Mulla ei nyt oo manuaalia sylissä, mutta avain lukittuu virtalukkoon 30s jälkeen, jolloin se avautuu kääntämällä sitä mar asentoon tai vapauttamalla sieltä pienestä kolosta mikä on virtalukon alapuolella niissä muoveissa
Nyt oli manuaali viimein pöydällä, ei Suomenkielisessä tai Brittiversiossa ollut mitään ajasta tai kolosta. Serviceohjeet löytyi jos TCT vaihteistollisessa autossa akku tyhjenee niin miten puretaan suojat ratin alapuolelta että pääsee vääntämään sitä vipua. Suojuksissa on tosin aukko siinä kohtaa ja sitä pääsee sormenpäällä hiplaamaan päästä. Suomen manuska oli vanhan sisustan mukainen, Britti taas oman sisustan mukainen. Eikä tuota lukittautumista tapahdu joka kerta ja tapahtuu silloinkin kun auton sammuttaa jo koittaa heti avainta irroitella.
Joo mulla oli mennyt muistissani kirjat sekaisin kun fontti on sama myös tct manuaalissa kuin tuossa tavallisessa ohjekirjassa. Eli tää lukitus juttu on TCT-manuaalista.

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dam »

No nyt oli avaimet virtalukossa pari tuntia, virrat pois ja avain lähti ihan normaalisti.

Samalla tuli vähän katseltua sen moottorin suojuksen alle mikä lähtikin ihan vain nykäisemällä irti ja näin ensimmäistä kertaa sen huohotinsysteemin. Siinähän on "eristeenä" joku ohkainen huopa :roll: Scudetton läpi kun tiirailee niin sieltähän se huohotin näkyy ihan suoraan :shock: Lähellä on pakosarjan lämpökilpi ja jos se olisi edes hieman korkeampi niin se ihan suora näköyhteys häviäisi. + olisi tavallaan lämmitettävä kun se kilpi lämpenee kuitenkin. Olisi pitänyt olla tiirailematta kokonaan, nyt ärsyttää vielä enempi...

[Edittiä kun unohtui. Eikös vakionopeuden säädin lähde pois päältä jos TCT vaihteistossa vaihtaa pienemmälle vaihteelle vai muistanko ihan väärin? Nyt se ei sitä ainakaan tee..]

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^kokeilin äsken töihin ajaessa niin mulla ainakin putosi vakkari pois kun näpäytti läpästä pienempää vaihdetta.

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Siis että kuuluuko avaimen lukittua virtalukkoon vai ei? Oli meinaan minunkin autollani (vm 2012 TCT) epätietoisuutta asiasta - välillä tuntui lukittuvan melkein heti sammutuksen jälkeen (eli max 30 s kulessa), joskus ei useamman minuutinkaan aikana.

Ratin läpyköjen tapailu tosiaan tiputti vakionopeussäätimen pois. Viagraviatista tämä typeryys on karsittu pois (mutta korvattu uudella; jos vaihdekepin tyrkkää vapaalle auton rullatessa hitaasti, niin pykälän saa päälle vain survomalla jarrun pohjaan - kiva ylläri, kun koitin kytkintä säästellä hyvin hitaasti matelevassa jonossa), ehkä sama ominaisuus myös uudemmissa Giulietoissa tai tulee päivityksen myötä?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dam »

insinörtti kirjoitti:Siis että kuuluuko avaimen lukittua virtalukkoon vai ei? Oli meinaan minunkin autollani (vm 2012 TCT) epätietoisuutta asiasta - välillä tuntui lukittuvan melkein heti sammutuksen jälkeen (eli max 30 s kulessa), joskus ei useamman minuutinkaan aikana.

Ratin läpyköjen tapailu tosiaan tiputti vakionopeussäätimen pois. Viagraviatista tämä typeryys on karsittu pois (mutta korvattu uudella; jos vaihdekepin tyrkkää vapaalle auton rullatessa hitaasti, niin pykälän saa päälle vain survomalla jarrun pohjaan - kiva ylläri, kun koitin kytkintä säästellä hyvin hitaasti matelevassa jonossa), ehkä sama ominaisuus myös uudemmissa Giulietoissa tai tulee päivityksen myötä?
Ei minun mielestä ainakaan kuuluisi lukittua, mitä hyötyä siitä nyt olisi? Välillä lukittuu heti, välillä taas saa olla parikin tuntia eikä lukitu.

Tuo vakionopeuden säätimen putoaminen pois muistaakseni toimi niin että jarrua tai pienempää vaihdetta ellei halua siitä nupistä kääntää pois päältä. Lähinnä vain varmistusta että muistin oikein, nyt se ei nimittäin putoa pois päältä enää. Jotain outoa vaihteistossa muutenkin tuntuu olevan, ei vaihda enää niin nätisti kuin ennen. Ihankuin siellä olisi jotain säädettävää kireämmälle kytkimissä, nyt kun vakkaria koittaa ottaa pois päältä vaihtamalla pienemmälle, kierrokset heilahtaa hieman ja matka jatkuu samalla nopeudella kuin ennenkin. Kait ne huollossa sitten tutkii kunhan muistan ilmoittaa tuosta ongelmasta.

jmi
Viestit: 1482
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

matti_vuorio kirjoitti:Sain auton takaisin 270000km määräaikaishuollosta. Vaihdettiin 60k ajettu jakopää ja vesipumppu uuteen, niin ei tarvitse jossitella kestääkö se vai ei. Vielä pitäisi käyttää katsastuksessa kokeilemassa saako siihen tuoreen leiman.

Päädyin tuossa alkuviikosta erinäisistä syistä Itä-Eurooppalaiselle foorumille, missä keskusteltiin Fiatien ja Alfojen huoltamisesta. Moottorin likaantuminen sisältä näytti olevan sielläkin ongelmana johtuen siitä 30k öljynvaihtovälistä. Karun näköistä tavaraa. Itselle uutena asiana tuosta moottorista löytyy turbolle oma suodatin, joka on kätketty sen turbon päällimmäisen banjopultin sisään. Joku tiesi kertoa, että Garrett vaatii öljylle 20 micronin suodatusta ja konsernin suodattimet pystyvät noin 40 micronin suodatustarkkuuteen. Tästä heräsi sitten kysymys, että missähän kunnossa mahtaa olla tuo nylon-suodatin omassa moottorissa. Huollossa ottivat tuon sitten auki ja suodattimesta oli jäljellä pelkkä muovirunko. Suodatinverkko on kadonnut jonnekin öljynkiertoon tai sitten se löytyy turbon sisältä. No, koska noita öljyjä ei ole suodatettu ties kuinka pitkään aikaan, niin päädyttiin laittamaan vaan tyhjä banjopultti tilalle. Turbo vielä kuitenkin viheltää ja aivastelee normaaliin tapaan, joten hajotkoon sitten kun aika on. Lieneekö tätäkään tarkistusta mainittu huolto-ohjelmassa.



Kuvat on jostain toisesta autosta.

Kuva
Kuva
Eipä ole ollut minullakaan tietoa että turbossa on suodatin.
Multiairin tai turbonkaan suodatinta ei taideta näissä määräaikaishuolloissa mitenkään tarkastaa?

Nuo varmaan pystyy itse puhdistamaan ilman öljynvaihtoa, onko tuossa multiairin suodattimen irroituksessa jotain erityistä?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Multiairin suodatin on kiinni lukitteella. Muuta outoa ei ole, tietääkseni...

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Tänne kun noita jakohihnan vaihdon hintoja on aina postailtu, niin hintavertailuna meidän Giluun 1,4 MA jakopääsarja+ vesipumppu töineen 390,00€.
Remmillä mentiin 90tkm.Ois menty pidempäänkin, mutta vuodet tuli täyteen.

Greymaniac
Viestit: 25
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
Car(s): 2012 Giulietta MA170
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Greymaniac »

Kysytäänpä vielä pikakysymys, eli riippumatta siitä minkä Giuliettan koneen kyljestä c635 aski on irroitettu, niin passaa myös omaan malliin?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Greymaniac kirjoitti:Kysytäänpä vielä pikakysymys, eli riippumatta siitä minkä Giuliettan koneen kyljestä c635 aski on irroitettu, niin passaa myös omaan malliin?
Voi sen siihen pultata paikoilleen, mutta välitykset ei passaa. Oheessa muutama varaosanumero, perävälitys ja missä moottorissa se on.

Osanro. Välitys Moottori
55211764 17/70 CC1.4 + KW88
55216034 19/65 CC1.6, CC2.0
55216035 19/68 CC1.8, CC1.4 + KW88 + CMBBG
55216036 18/69 CC1.4 + KW125

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Voisiko noiden kytkinkoteloiden (bell housing) kiinnityksissä moottoriin olla eroja, kun on eri tyypin koneetkin. Vai onko niissä oikeasti samat kiinnitykset samoilla kohdilla? Tällä haen vain laatikon sopivuutta eri konemallien kesken. Heitänpä tämän otaksuman pureksittavaksi. Muistan, että ennen laatikon laakerointia hain tietoja käytetyistä laatikoista, niin jokainen firma pyysi minulta erikseen vielä moottorikoodin. Useasti näistä tuli suoraan vastaus, että ei sovi.

Edit (eli muistuipa mieleeni): Niin, joo, niissähän on vielä eroja myös eri vaihteiden välityksissäkin. Cars Datasta voit selailla tietoja auton mallin mukaisesti. Sieltä löytyy tiedot myös vaihteiden välityssuhteista. Esimerkiksi kun vertaa Giuliettaa ja MiToa samalla koneella (1.4 T MA 170hv), niin äkkiä voisi luulla, että samoilla välityksillä mennään, mutta niinpä ei tuon lähteen mukaan ole. Toki laatikon koodinumerossakin on eroa.

Greymaniac
Viestit: 25
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
Car(s): 2012 Giulietta MA170
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Greymaniac »

^^

Kiitoksia. Ensimmäinen auto, jossa joutunut tällaisia opiskelemaan. Säästyi hieman oppirahaa, kun ei ole summassa liikenteessä. :P

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Viikolla 9 Giulietta menossa jakopäähuoltoon ja samalla vaihdetaan MA suodatin. Olikohan hinta jakopää+vesipumppu töineen 340 euroa siihen päälle sitten 60 tkm huolto, MA suodatin+jarrujen ja bensaluukun mekanismin herkistelyä. Pyynnöstä laittavat Selenian Pure Energy öljyt koneeseen.

Eipähän sitten tarvitse miettiä onko oikeat öljyt koneessa ja onko kaikki tarpeelliset huollot tehty :roll:

Josko sitten 90 tkm kohdalla se turbonsuodatin vaihtoon ja taas huohotinkotelon putsaus.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

JiiPee kirjoitti:^ Voisiko noiden kytkinkoteloiden (bell housing) kiinnityksissä moottoriin olla eroja, kun on eri tyypin koneetkin.
Niissäkin voi olla eroja. Muistelen vaan joskus tutkineeni räjäytyskuvaa perän laakeroinnista ja siellä oli noita eri välityssuhteita.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Tunnistaako kukaan hyvä kanssa-Alfista tämän myynnissä olevan Giuliettan.
Kunhan ihmettelin mahd. historiaa ja sitä että mikä se ratin lähelle asennettu Valeon pieni diginäyttö mahtaa olla josta lähtee johto todennäköisesti diagnoosipiuhaan? Kyseinen vehke ei ollut päällä koeajon aikana.
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/9427068
Kuva

seppo
Viestit: 1360
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja seppo »

Näyttö on todennäköisesti peruutustutkiin kytketty etäisyysnäyttö, näyttää siis etäisyyden metreinä piippauksen lisäksi. Vanhassa GT:ssä se toimii moitteetta :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Käy nyt ainakin kokeilemassa myös paremmat penkit (puolinahka). Ero on aika... huima.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Aquatica kirjoitti:^^
Käy nyt ainakin kokeilemassa myös paremmat penkit (puolinahka). Ero on aika... huima.
Kiitti vinkistä. Ihan hyvä idea!
Tuossahan kuvien perusteella hieman rumat penkit, mutta pimeänä iltana ne oli hieman odotettua siedettävemmät.
Manuaali-ilmastointi on tosiaan miinus kun tasan 10 vuotisen Alfista vuosieni aikana en ole omistanut manuaali-ilmastointi autoa!
Toisaalta BOSE äänentoiston laatu tuossa oli positiivinen yllätys.
Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kokemuksesta voin sanoa, että jos on ollut automaagi-ilmastointi, ei kannata siitä luopua. Hermo menee...

Lisäksi Xenon-valot on aivan loistavat. Ainakin jos ne on suunnattu hyvin...

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Onkos kukaan joutunut vaihtamaan pyörän laakereita?
Tuossa aloin kuuntelemaan kevyttä urinaa ajossa ja kun otin vasemman etusen ylös, niin se pyörii aika heikosti käsillä pyöritellessä ja samalla kuuluu kahinaa.
Muut pyörii paremmin. Autolla ajettu 87 tkm.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

^Kyllä, oikea etu meni vaihtoon kun auton ostin 120 tkm kohdalla ja vasen seurasi perässä noin 8 tkm myöhemmin.

samu_m
Viestit: 74
Liittynyt: 30 Tammi 2012, 18:53
Car(s): Giulia Super 2.0 -16
ex Giulietta 2.0 JTDm TCT -13
ex 159 2.4 JTDm Qtronic -07
Paikkakunta: Orimattila

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja samu_m »

^^
Mulla meni vasen takalaakeri 145 tkm kohdalla. Muut on edelleen alkuperäisiä. Nyt on 200 tkm mittarissa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kuittien perusteella mulle vaihdettu jo ainakin yks, saattoi peräti kaksi olla... Edestä. Jossain 70tkm nurkilla lie? Nyt 146tkm mittarissa.

Gusse
Viestit: 890
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Pujazuba kirjoitti:Tunnistaako kukaan hyvä kanssa-Alfista tämän myynnissä olevan Giuliettan.
Kunhan ihmettelin mahd. historiaa ja sitä että mikä se ratin lähelle asennettu Valeon pieni diginäyttö mahtaa olla josta lähtee johto todennäköisesti diagnoosipiuhaan? Kyseinen vehke ei ollut päällä koeajon aikana.
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/9427068
Onpas heikoilla varusteilla ja harvemmin näkee noin riisutun malli. Onko tuo nyt se perus turismo? Tuosta kun näyttäisi puuttuvan myös vakkari. Onko tuossa muka oikeasti muka BOSEn stereot kun ei ratin perusteella ole edes blue@ me:tä? Tuon version itse ainakin unohtaisin kun tinkaamalla saa samalla hinnalla jo paremmin varusteltuja.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Etsiskelin sitä Blue&Me:tä tuloksetta. Ei ainakaan mittariston eikä radion menusta löytynyt sellaista. Mistä se nyt kuuluisi löytyä?
Tuohon lyö päälle vielä sen mitä myyjä tarjosi omasta vaihdossa + se että se ei tiputtanut Giuliettan hintaa tippaakaan ei houkutellut.
PS. Maalipinnassa naarmuja kuin autoa olisi säännöllisesti pesty Nesteen *askaharjapesussa.
Kuva

Gusse
Viestit: 890
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^ Ei sitä Blue&me:tä tuossa ole. Tunnistaa helposti ainakin ratista. Niissä joissa on B&M on ratissa neljät napit ja yhdessä niistä vinkkari logo.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
About samaan hintaan, toki liki 140tkm ajettuna 170hp Multiair, missä mm, Blue & Me (navi tilttasi, joten toiminta vajaa :D), cruise, AFS-xenonit, sporttisempaa luukkia, ilmeisesti sporttisempaa alustaa (vaikka ePerin perusteella iskarit ja jouset samat kaikissa malleissa?), näyttävät vanteet (17" ja 18"), öö... Puolinahkasisusta, TUMMA kattoverhoilu (!!) ja jotain muuta kivaa, mitä ei nyt osaa listata. Ainiin, sisääntaittuvat peilit, lämmitetyt pissapojan suuttimet ja tuulilasin alareuna ja ja ja...
Automaaginen 2-aluekylmästöinti, ilmakanvissa äänestä päätellen lämpövastukset (ja kovassa pakkasessa nopeasti kyllä puhaltaa lämmintä, että kai ne jotain tekee?) ja sitä rataa ja niin edelleen...

Ja omassa maalipinta on todella siisti, mitä nyt vähän kiveniskemiä on ja ilmeisesti Keravalaiset kateelliset saaneet muutaman naarmun tehtyä kylkiin...

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Mitäs sitä tekisi ilman tämän forumin porukkaa ja heidän neuvoja. :-D :idea:
Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Giulietta on hieno, siitä ei pääse mihkään. Mutta käy nyt ainakin kokeilemassa ne toisetkin penkit. Itse kokeilin täysnahkat ja alusta oli siinä autossa lulla, ei vakuuttanut. Ei sitten mitenkään.
Tuo mikä mulla on? Vakuutti! ;)

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Pujazuba kirjoitti:Mitäs sitä tekisi ilman tämän forumin porukkaa ja heidän neuvoja. :-D :idea:
Suosittelen hankkimaan hyvin varustellun mallin, koska varusteet tekee niin paljon lisää autoon. Ihan sama onks alfa vai ei, jos ei oo muuta kuin ratti ja polkimet niin käy kyllä tylsäksi nopee :roll:

Gusse
Viestit: 890
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

jkk kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:Mitäs sitä tekisi ilman tämän forumin porukkaa ja heidän neuvoja. :-D :idea:
Suosittelen hankkimaan hyvin varustellun mallin, koska varusteet tekee niin paljon lisää autoon. Ihan sama onks alfa vai ei, jos ei oo muuta kuin ratti ja polkimet niin käy kyllä tylsäksi nopee :roll:
Tälle iso peukku! Pätee myös nimittäin Giuliettaan ja se ei ole 156:n verrattuna niinkään hauska ajettava, että sitä jaksaisi pitää pitkään ilman kunnon varusteita ja kannattaa hankkia MA malli. (Tähän sellainen disclaimer, että tämä on oma mielipide ja muut saavat olla eri mieltä. )

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kyllähän ne varusteet on ihan mukavia etenkin mitä pidempään aikoo autoa pitää.
Oman Giuliettani halusin valkoisena, punaisilla nahkoilla, lasikatolla, TCT:llä, Multiairilla ja Xenoneilla. Sellainen käytetty löytyi (ihme kyllä) Suomesta ja vielä ruostesuojattuna! Ei ole ihan heti tarvetta luopua autosta..

Joskus moitin ainoastaan rengasmelua ja ajoasentoa Giulietassa. Rengasmeluun helpotti uudet kesärenkaat ja kun otin mallia rallikuskeista ajoasennon säätöön, niin sekin helpotti.

Ai niin.. SKF:n laakeri tilattu eteen Sparetolta. Postikuluineen noin 100€.
Senza cuore saremmo solo macchine

Hondamies
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hondamies »

Onko kukaan huomannu omassa Giulietoissaan, että äänitorvi nousisi intervalleja soinniltaan(sävelkorkeudeltaan)? Tykkään välillä painella torvea motarilla, Lahteen mentäessä oli matalampi ääni ja Helsinkiin päin taas korkeampi :D en tiedä vaikuttaako pakkaset tuohon...

Greymaniac
Viestit: 25
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
Car(s): 2012 Giulietta MA170
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Greymaniac »

Maanantain kunniaksi huohotin oli saattanut itsensä jäähän. Hiukan säikäyttikin, kun oli ruikannut öljyä alapuolen väsähtäneen o-renkaan läpi kuumalle pakosarjalle, jolloin tietenkin aiheutti mukavat hajut myös kuskin konttoriin. Onneksi löytyi lähes vierestä huoltamo, jossa sitten huohotin putsattiin ja o-rengas vaihdettiin.

Hauskaa maanantaita! :mrgreen:

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Hondamies kirjoitti:Onko kukaan huomannu omassa Giulietoissaan, että äänitorvi nousisi intervalleja soinniltaan(sävelkorkeudeltaan)? Tykkään välillä painella torvea motarilla, Lahteen mentäessä oli matalampi ääni ja Helsinkiin päin taas korkeampi :D en tiedä vaikuttaako pakkaset tuohon...
Stilo ja bravo ainakin tekivät tuota.
Molemmat piti katsastaa kun ilma oli plussalla, muuten torvi oli mykkänä.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^ihan mielenkiinnosta, oliko huohotinkoteloa putsattu koskaan aikaisemmin ja oliko keulalla viimasuojia?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Taloon tuli autopäivitys. Diesel Giulietta 140hp. Kuvia pitää laittaa kun ehtii!
Mutta suoraan asiaan kun on uusi auto ja talven kovimmat pakkaset etelässä. Oliko näihin dieseleihen varatoimenpiteitä ja tunnettuja huohotin yms ongelmia. Työmatkaa on päivittäin 35-50 km /suunta maantieviimassa.
Kuva

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Diesel moottoreista täällä ei ole muistaakseni valitettu. Heitä nyt kuitenkin ne suojat keulalle. Jos ei muuta, niin ainakin sen jälkeen on lämmin(kuuma) kyyti.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Kiitos. Eilisen AR-vastaiset uutislinkit ehtivät pistää miettimään. "Alfa ongelmallisin diesel" blaablaa!
Kyllä se viimasuoja on tarkoitus hankkia kerran kun tähän maliin saa virallisen sellaisen. Kabiinin lämmöt alkaa nousta paljon aiemmin kuin tuossa entisessä 156 JTS:ssä ja automaatti clima. on toistaiseksi ollut toimiva. :)
Kuva

Greymaniac
Viestit: 25
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
Car(s): 2012 Giulietta MA170
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Greymaniac »

Ipi76 kirjoitti:^^ihan mielenkiinnosta, oliko huohotinkoteloa putsattu koskaan aikaisemmin ja oliko keulalla viimasuojia?
Ei tietoa aiemman omistajan toimista, oletan että on kun sitä kakkaa ei ollut ihan hirveästi huohottimessa. Pitänee itselleni ottaa tavaksi. Viimasuojat on vasta tulossa mutta ehtinevät vielä näille pakkasille testiin.

Vastaa Viestiin