Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Juu, saa opastaa. :-D

Paikallinen Motonetkin myy näköjään vahvistettua versiota kyseisestä yhdystangosta, joten kokeillaan sitä.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Olikos nuo vahvistetut niitä missä varsi on paksumpi ja painavampi, mutta nivelet samanlaiset kuin "tavallisissa". Ainakin eräällä toisella merkillä oli näin...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onpahan tullut sellainenkin vastaan, että motonetin vakio ja vahvistettu oli saman valmistajan/(toimittajan) pussissa, eri tuotenumerolla, niin oikein tutkittiin, mitä eroa niissä oli. Ei mitään, paitsi... syvemmälle tutkittuna vahvistetusta löytyi kumin sisältä rasvat, tavallisesta ei. Sitä ei tiedä, oliko tuo rasvan puute/lisä vain sattumaa, tai oliko jotain muuta sisäistä eroa, mutta kaikki mitattavissa olevat mitat oli samat.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Stilossa Motonetin halpis koiranluut edessä kesti asfalttitie ajoa 25000km ennen kuin alkoi kolistaa.
Katsotaan nyt onko nuo Lemförderit sitten laadukkaammat.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tuolla vi**n ropposella ei päässy tänään edes parkkiruudusta pois. Laitoin tyhjäkäynnille lämpenemään ja kohta alkoi haisemaan pakokaasu öljylle. Juurikin tuo tyhjäkäynnin läppä ja putki oli tukossa. Tuota joutuu putsaamaan varmaan kuukausittain jotta pääsee halutessaan liikkeelle.

Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 15003
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mikähän sen tukkii? Pätkäajo? Väärät öljyt? Siis sen lisäksi, että design on ihan perseestä...

Avatar
palkus
Viestit: 5464
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

Tuohon majoneesiin tai siis määrään vaikuttaa myö käytettävä öljy. Mitä siis koneessa?

Koiranluista sen vertaa, että Meyle hd/hd on on itellä kestänyt. Toiset kestävät oli ensiasennukset. Lemförderit kesti vajaat 2 vuotta
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Niin siis mikä osa tuossa menee noin pahalle mönjälle? Ajattelin jos kurkkaisin tuonne 500X:n pellin alle ja katsoisin onko tuon suhteen tullut mitään parannusta designiin.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Koneen päällä oleva huohotinboksi. Kuvassa oikeassa reunassa.

Eilen vaihdoin kuskin puolelle Meyle HD yhdystangon. Vanhan tangon niveliä pystyi sormilla pyörittelemään, kuin joystickiä joskus lapsuudessa Commodore 64:llä..
Uudessa tangossa melko jämäkät, eikä käsin liiku mihinkään! Luulisi jossain tuntuvan ajossakin.

Vaihto oli melko helppoa huonoilla työkaluillakin (ja vähäisellä kokemuksella). Toisella tunkilla auto ylös ja toisella puristin alatukivarresta iskari/jousi pakettia sen verran kasaan, että yhdystanko lähti nätisti pois -> uusi tilalle. Ainoa ongelma on alemman mutterin kanssa työskentely, kun tilaa on melko vähän. Ja siis ne huonot työkalut.. Hylsy/räikkä tuohon sitten lopulta oli se paras.

Sanoisin, että aika helppoa kuitenkin, jos vertaa 156:een. :-D
Liitteet
20130603_081103.jpg
20130603_081103.jpg (77.47 KiB) Katsottu 9393 kertaa
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

hagger16 kirjoitti:^Koneen päällä oleva huohotinboksi. Kuvassa oikeassa reunassa.
Tattista. Vilkaisen tuota jahka tässä saa järjestettyä sisätiloja. Tuolla sateessa ei tee mieli konetilassa leikkiä.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

hagger16 kirjoitti:Eilen vaihdoin kuskin puolelle Meyle HD yhdystangon.
Nyt vaihtui apukuskin puolellekin. Noin puoli tuntia meni, kun oli harjoitellut ensin toiselle puolelle. Ihan yhtä löysät oli nivelet vanhassa tangossa.
Huomenna suoritetaan koeajo.

Edit. Koeajo suoritettu. Kolinat loppui siihen!
Viimeksi muokannut hagger16, 28 Joulu 2017, 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Paikat putsattu ja koeajoa noin tunti takana. Pätkäajon piikkiin tuota kuraa ei voi normaalissa arjessa laittaa, mutta nyt oli poikkeama olosuhteissa ja myös käytössä. Ajelin pätkäajoa lauantaina ja siinä samalla oli koko talven rankin lumisade. Ilmeisesti tuosta se sitten veti lumet keuhkoon.

Kasaamisen jälkeen puhdistetulla huohottimella oli luonnollisesti alussa hyvä alipaine kampikammiossa. Noin 10min käytön jälkeen se meni uudestaan tukkoon. Käyttelin sitten sitä öljykorkki raollaan hetkisen ja kyllä se siitä vielä ilman purkamista suli. Ilmeisesti siinä öljyn seassa oli vaan niin paljon vettä, mikä sitten koneen lämmetessä lähti höyrystymään. Pitää vielä loppuviikosta purkaa kertaalleen ja puhdistaa josko sinne kammioihin jotain näkyvää töhnää ehti kertymään.

Castrol Magnatec tuolla koneessa on ollu viimesen 1,5 talvea ja noita ongelmia on ollu myös yllättäen 1,5 talvea. Pitäisikö tästä vetää jotain johtopäätöksiä? Eikä nuo öljyt niin vanhatkaan ole. Ne on vaihdettu 5.10 ja niillä on rullattu 11k.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15003
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mää syyttäsin öljyä. Magnatec itsessään ei huonoa ole, mutta MultiAir on ihan pirkuleen nirso öljystä?
En omaa huohotinpönttöä ole vielä avannut - en ole uskaltanut - mutta so far so good. Lähinnä jossain turbon tienoolla joku likimain tyyppivian kaltainen öljyvuoto, mikä pitäs pistää kuriin (tulee tietyissä oloissa öljyn käryä kabiiniin, yleensä pitkän tasaisen kovan kuormituksen jälkeen... Ei tosin aina) ja brittiforumilla olivat löytäneet jonkun falskanneen tiivisteen tekevän tasan just tuota. Öljyä ei myöskään tunnu liiemmin karkailevan maailmalle.

PS.
MultiAir-öljy Mäkelän Koneesta Järvenpäässä oli vaan 14€/l, ei tuo mikään kovin kallis hinta ole. AutoFilaro pyytää samasta öljystä 16€ ja risat litralta, ainakin kuittien perusteella.
Sit herääkin kysymys, et mikä on sitä OIKEAA MA-öljyä, kun siinäkin taitaa olla jotain uskomusasiaa tai vuosimalli-eroja...

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Oikeasta tai väärästä öljystä en osaa sanoa.
Meidän Gilulla oli ostettaessa mittarissa muistaakseni 48tkm. Nyt 125tkm.
Huohotinta en ole kertaakaan avannut, ja uskoisin ettei ole aiemminkaan kurkittu.
Mitään viimasuojia tms. ei ole käytetty. Auto ulkosäilytyksessä.
Emäntä sillä ajelee työmatkaa 30km/suunta.
Kotona saa tarvittaessa esilämmitykseen. Työpaikalla ei.
Öljynä meillä ollessa käytetty TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W40.
Vaihtovälinä 10tkm. Ei ongelmia.
Toki mielessä on ollut että ihan uteliaisuudesta pitäisi avata tuo paljon puhuttu huohotin. :roll:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15003
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ainakin siinä on Fiatin virallinen suositus (manuaalissa tuo S2 ainakin on). Yleensä tuo on se taikasana. Magnatec Professional OE 5W-40 se löytyy, mutta näemmä myös Magnatec 5W-40 C3:ssa. Sen sijaan Magnatec 5W-40 A3/B4:ssä luokitusta ei ole.

Mitäs Magnateccia siellä matti_vuoriolla on?

On muuten hyvä tietää, että tuossa Total Quartzin INEOssa luokitukset on. Se kun on järkihintasta ja hyvin saatavilla...

EDIT:
Korjattu tiedot Magnatecista, olikin vain A3/B4-öljy, mistä luokitus uupui... C3:ssa se on.
Viimeksi muokannut Aquatica, 30 Joulu 2017, 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Ainakin Motonetin sivulla lukee yhden Magnatecin kohdalla "ei MultiAir".
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/1285/ ... malli=2011

Ei ole koskaan omalle kohdalle huohotinongelmia osunut. Mikähän noihin sitten vaikuttaa ja mistä johtuu?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Aquatica
Viestit: 15003
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Castrol siis tarjoaa tuota Professional OE:ta. Lisäksi Magnatec 5W40 C3, se on eri kamaa kuin Magnatec 5w40 A3/B4.

Professionalia en ole missään myynnissä nähnyt, siksi mainitsin markettikaman.

EDIT:
Lisätty C3-ölpän pätkä.
Viimeksi muokannut Aquatica, 30 Joulu 2017, 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/9215071


onkos tosta kenelläkään kokemusta, liekö "täältäpäin" käytössä ollut auto? :drinking:

Avatar
Josef Matula
Viestit: 142
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

^

Kyllä on kokemusta, ostin tuon uutena ja vaihdoin 15tkm ajettuna Webastolliseen Mersuun kun työpaikalta lähti pistokepaikat.

Hyvä peli oli kaikin puolin ja tuo vaihto on välillä harmittanutkin. Mitään vikoja tuossa ei meidän aikana ollut.

Omistajia on kylläkin kaksi, seuraava ajoi suunnilleen saman kuin minä.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Onko kellään kokemusta seuraavasta:

Takalasinpyyhkimellä on oma elämä. Kun viiksestä pyöräyttää niin pyyhin pyyhkii n.5 kertaa jääden milloin minnekin sattumanvaraisesti. Ei siis oletuksena lepoasentoon.
Vesi tulee ja kaikki muutkin takaluukun toiminnot tuntuvat toimivan, en siis lähtisen kyseistämään johtosarjaa ensimmäisenä.
Pyyhkimen kartio kiinnitys moottoriin on kireä, itseasiassa ruosteen kiristämä :-D
Ei kai auta kun ottaa verhoilut veks ja alkaa tonkimaan.

Vai ?
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

^Takalasin pyyhkimen toiminta menee sinne kuun asento ja vastaavat kategoriaan.
Mulla on johtosarjat korjattu vuosi takaperin ja se toimii silti ihan sattumanvaraisesti.. Odottele rauhassa, että takaluukusta valotkin lopettaa toimintansa ja ala vasta sitten korjailemaan johtoja.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15003
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Jollakin brittifoorumilla oli ollu tsamaa vikaa. Syynä moottorin sisällä oleva tauhka, joka aiheutti vähän sähköhäröä. Toinen on et näähän tykkää ruostua umpeen, joten kosteutta sinne kyllä pääsee...

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Aquatica kirjoitti:^
Ainakin siinä on Fiatin virallinen suositus (manuaalissa tuo S2 ainakin on). Yleensä tuo on se taikasana. Kauppa-Magnatecissa ei, Magnatec Professional OE 5W-40 se kyllä taas löytyy. Mitäs Magnateccia siellä matti_vuoriolla on?
Mulla on ihan kauppa-Magnatecia missä on luokitukset kunnossa. Sotket nyt varmaan nämä öljyt keskenään, kun 5W-40 Magnatecia on sekä luokituksella että ilman. Tämä on siis SAE 5W-40 ACEA C3, Meets Fiat 9.55535-S2. Taisi ollakin jossain ketjussa puhetta, että se Motonetin kommentti Multiair yhteensopimattomuudesta on lähinnä heidän omaa keksintöään.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Purin tuossa taas huohottimen pois ja tarkistin onko nyt kertynyt mitään ylimääräistä moskaa. Suhteellisen puhdas, mutta pientä sinappia oli seinämillä kuitenkin. Tarkastelin sitten ihan ajatuksen kanssa tuon kuntoa ja ei auta kun tilata uusi boxi. PCV-venttiilin kumi on murtunut reunasta, joten se saa imettyä tuon kautta raitista ilmaa ja kaikki se on sitten pois varsinaisesta huohotuksesta. Toinen ongelma on sitten tuo imusarjan takaiskuventtiili, eli sen ohi saa puhallettua kohtuullisen helposti ilmaa. Tämä vaikuttaa ainakin ahtopaineeseen negatiivisesti ja toisaalta tämäkin huonontaa huohotusta jos ajetaan ahtopaineen kanssa. Samalla koetin perehtyä tuon toimintaperiaatteeseen ja piirsin siitä loogisen kuvan.

Kuva
Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 15003
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mukavan havainnollistava piirros.

Ja näemmä oma moka, pitääpi korjata. Castrolin tuotelistaus ei näyttänyt oletuksena C3-öljyä (eli jos sulla sitä on, niin sillä tuo hiivatin luokitus löytyy) vaan A3/B4, mikä toki onkin väärää.
Nyt kyllä vähän hävettää tää oma puusilmäisyys...

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Meets ymmärtääkseni Castrolin kielellä tarkoittaa, että Castrolin mielestä öljy täyttää ko. speksin, mutta speksaaja ei ole sitä testannut ja virallisesti leimannut. Ei sinänsä tee öljystä huonoa, on todennäköisesti vain testaamatta, syystä tai toisesta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Eli voipi ostaa ja juottaa MA koneelle jos S2 lukee tönkän kyljessä.
Makaroonia jo vuodesta -98

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Tuolla Castrolilla on nyt parit öljynvaihdot suoritettu eikä sen puolesta ole mitään ongelmia tullut. Taas olisi vaihto ajankohtainen piakkoin ja samaa meinasin taas tunkea. Autolla ajettu nyt vajaa 106tkm.


Sent from my iPhone using Tapatalk

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

Josef Matula kirjoitti:^

Kyllä on kokemusta, ostin tuon uutena ja vaihdoin 15tkm ajettuna Webastolliseen Mersuun kun työpaikalta lähti pistokepaikat.

Hyvä peli oli kaikin puolin ja tuo vaihto on välillä harmittanutkin. Mitään vikoja tuossa ei meidän aikana ollut.

Omistajia on kylläkin kaksi, seuraava ajoi suunnilleen saman kuin minä.

auto oli iha kiva mitä kävin oikein ajamassa, renkaiden paineista jotain valitteli + tärinä hakkas paikat renkaista konetiellä :mrgreen: liekö pitkä seisonta tehnyt tehtävänsä, mutta loppuviimeks kauppa jäi kiinni myyjän asenteesta jättään viimenen 500€ pudottamatta :mrgreen: ostajassahan EI ole koskaan mitään vikaa :mrgreen: tästä ****tuuntuneena sitten Rintajoupilla kierroksella ja tuli tehtyä tilauskupongit uudesta Kiiasta :drinking: vaihto järkiautoiluun siis :drinking:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

matti_vuorio kirjoitti:Paikat putsattu ja koeajoa noin tunti takana.
Katselin tuota muovihäkkyrää, aika prässätyltä vaikuttaa. Siinä päällänolevassa ympyrän muotoisessa näyttää
olevan jonkinlaiset kynnet. Uskaltaako siitä availla? Vai miten olet omasi siivonnu? Vedellä?
Makaroonia jo vuodesta -98

Pentti
Viestit: 173
Liittynyt: 17 Tammi 2017, 17:42
Car(s): MiTo QV '11
Paikkakunta: Riihimäki

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pentti »

Tuo kiinnostaisi itseäkin varmuuden vuoksi. Ongelmia ei ole itsellä toistaiseksi ollut mutta ikinähän ei tiedä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15003
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Komppaan myös.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

puuha kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Paikat putsattu ja koeajoa noin tunti takana.
Katselin tuota muovihäkkyrää, aika prässätyltä vaikuttaa. Siinä päällänolevassa ympyrän muotoisessa näyttää
olevan jonkinlaiset kynnet. Uskaltaako siitä availla? Vai miten olet omasi siivonnu? Vedellä?
Niistä kynsistä sitä availlaan. Sisällä on sitten jousi ensimmäiseksi, joten kannattaa katsoa mistä välistä se lentää. :-D
Vesi ei tuolle töhnälle paljoa tee, joten kannattaa käyttää jotain jäykempää. Tosin itsekin vain vedellä ja paineilmalla viimeksi putsailin, mutta ei se ehkä paras ole.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Osanumerolla kun pikaisesti googletin, niin briteistä uusi 37£ (43€). Vois ihan huvikseen käydä kysymässä marmorilta hintaa. Eihän se olis pahitteex jos olis toinen varalla. On sit tosipaikan tullen helppa vaihdella.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Siis koko pömpeli? Ei paha..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Siis ihan koko muovirimpula. Tiedä sitten tuleeko siihen sitä venakopassa olevaa o-rengasta, yritin eper sitä etsiä. Ei oikeen onnistunu...

https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... sku=268271

Tuohon 17.90£ posteja päälle. Yht 55£ eli n.62€
Veikkaan että marmori pistää hitusen paremmaksi...
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Josef Matula
Viestit: 142
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

oon_joo kirjoitti: auto oli iha kiva mitä kävin oikein ajamassa, renkaiden paineista jotain valitteli + tärinä hakkas paikat renkaista konetiellä :mrgreen: liekö pitkä seisonta tehnyt tehtävänsä, mutta loppuviimeks kauppa jäi kiinni myyjän asenteesta jättään viimenen 500€ pudottamatta :mrgreen: ostajassahan EI ole koskaan mitään vikaa :mrgreen: tästä ****tuuntuneena sitten Rintajoupilla kierroksella ja tuli tehtyä tilauskupongit uudesta Kiiasta :drinking: vaihto järkiautoiluun siis :drinking:
Valitettavan paljon on vielä nykyäänkin automyyjiä jotka ovat olevinaan asiakkaan yläpuolella :roll:

Tuossahan on se renkaan kehää mittaava painejärjestelmä, resetillä poistuu ainakin hetkeksi herja. Vanteissa tuskin on vikaa, alkuperäiset alfalaiset, jossei sitten edellinen omistaja ole ajanut kiville :)

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

Josef Matula kirjoitti:
oon_joo kirjoitti: auto oli iha kiva mitä kävin oikein ajamassa, renkaiden paineista jotain valitteli + tärinä hakkas paikat renkaista konetiellä :mrgreen: liekö pitkä seisonta tehnyt tehtävänsä, mutta loppuviimeks kauppa jäi kiinni myyjän asenteesta jättään viimenen 500€ pudottamatta :mrgreen: ostajassahan EI ole koskaan mitään vikaa :mrgreen: tästä ****tuuntuneena sitten Rintajoupilla kierroksella ja tuli tehtyä tilauskupongit uudesta Kiiasta :drinking: vaihto järkiautoiluun siis :drinking:
Valitettavan paljon on vielä nykyäänkin automyyjiä jotka ovat olevinaan asiakkaan yläpuolella :roll:

Tuossahan on se renkaan kehää mittaava painejärjestelmä, resetillä poistuu ainakin hetkeksi herja. Vanteissa tuskin on vikaa, alkuperäiset alfalaiset, jossei sitten edellinen omistaja ole ajanut kiville :)

en usko että oli vanteissa vika, akku oli tyhjä ja ensin myyjä valitteli että reilun kk. ollu sielä pölyä keräämässä. :D Alkuun asenne oli ihan jees myyjällä, myönsi ettei oikein tiedä näistä alfoista mitään, on hankala myydä jne. Mutta kun hintaa väännettiin, kaveri kävi jo vaihdokin ajamassa + tarkistamassa, kehui niin sitten alkoi "mun ny vielä kyllä pitääkin soittaa huollolle ja pomolle, en oikein tiedä " jne tarina niin keitti yli :mrgreen: hemmetti, jos ollaan jo lähellä kauppoja niin eihän siinä enää MYYJÄ saa puihin vetää :D

Avatar
ORBITA
Viestit: 221
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Jousijalan tukilaakerit alkaneet ääntämään. Mistä ootte moisia hankkinut?
Nopeesti katsoen autodoc loppu ja misterautosta en löytänyt.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15003
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mitäs sanoo Spareto?

MiToon ostin itse jotkut pösön osat (no, sama valmistaja). Oli muistaakseni 30,- kpl, eli "aivan se ja sama" :)

Avatar
ORBITA
Viestit: 221
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Sielläkin oli toimitusaika kuukausi.
http://www.shop4parts.co.uk tuolla on "in stock" , mutta yli tuplahintainen 24€ vs 46£.

Täytyy varmaan silti briteistä ottaa, kun ei jaksais tota naksunaa kuunnella.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Osaakos joku sanoa paljos giuliettassa on nopeusmittarin mittarivirhe?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15003
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Riippuu renkaista?

225/45 R17 talvinakeilla ~4kmh näyttää yli oikean täällä.

GPS:ään on helppo verrata...

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Aquatica kirjoitti:^
Riippuu renkaista?

225/45 R17 talvinakeilla ~4kmh näyttää yli oikean täällä.

GPS:ään on helppo verrata...
Oletko seurannut onko mittarivirhe sama nopeudesta riippumatta?

Koska ajan melko paljon tieosuuksilla joissa on linnunpönttöjä tien varressa olen tasanopeussäätimen asetuksia verrannut GPS:n 60 - 80 - 100 - 120 km/h kohdilla ja ainakin tämän hetkisessä ei-Alfassa 60 km/h kohdalla mittari heittää noin 3 km/h ja 120 km/h kohdalla noin 5 km/h.

Avatar
Isola
Viestit: 1958
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Isola »

Olisi aika yllättävää, jos virhe ei olisi suhteellinen ja likimain sama läpi koko nopeusalueen (prosentteina, ei km/h), kun mittarin neulaa käänellään sähköisesti. Vanhan ajan vaijerivetoisissa mittareissa virhe ei välttämättä ollut lineaarinen itse mittarin mekaniikan vuoksi.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15003
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Niin lähelle 4kmh, ettei 60 ja 120 välillä ainakaan GPS:ään verraten voi erottaa. Mahdollinen heitto menee jo pelkästään mittarin luennasta johtuvaan heittoon. Cruisen kanssa tuntuu ero olevan ehkä 1kmh verta enemmän.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Isola kirjoitti:Olisi aika yllättävää, jos virhe ei olisi suhteellinen ja likimain sama läpi koko nopeusalueen (prosentteina, ei km/h), kun mittarin neulaa käänellään sähköisesti. Vanhan ajan vaijerivetoisissa mittareissa virhe ei välttämättä ollut lineaarinen itse mittarin mekaniikan vuoksi.
Italiaanoilla voi olla eri ajatus, saksalaisilla on ollut jo pitkään tapana lisätä sähkömittariin n km/h (esmes BMW:llä tyypillisesti 4km/h) varmistaakseen, että kuluneilla tai edes vähän alikokoisilla renkailla ei tule negatiivista heittoa ja ikävää keskustelua aiheesta. Tuohon päälle (tai alle) tulee sitten renkailta suhteellinen heitto. Eli on tuo absoluuttinenkin heitto hyvin mahdollista nykyäänkin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Aquatica kirjoitti:^^
Niin lähelle 4kmh, ettei 60 ja 120 välillä ainakaan GPS:ään verraten voi erottaa. Mahdollinen heitto menee jo pelkästään mittarin luennasta johtuvaan heittoon. Cruisen kanssa tuntuu ero olevan ehkä 1kmh verta enemmän.
Varsinaista mittarin luentavirhetta ei prosessissa tule jos vertailee tasanopeussäätimen ja GPS:n lukemia jotka molemmat indikoidaan digitaalisesti.

Anyway, erot eivät ole suuria mutta sääntö-Suomessa 1 km/h arviovirhe nopeudessa voi linnunpoönttöselfien joten mittarivirhe on sikäli kiinnostava aihe.

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja seppo »

Vanhasta Tuulilasista (3/2011), jossa ajoivat Giulietta 1.4 Multiairin, oli mittarivirhe aika looginen, talvirenkaat 225/45-17.
todellinen nopeus 50km/h mittari 54km/h, 80-85, 100-106, 120-127. Hyväksyttyjä rengaskokoja tässäkin on aika monta, 205/55-16, 225/45-17, 225/40-18 ja pienimmälläkään vierintämatkalla loppuun kuluneella renkaalla (16) nopeus ei saa näyttää todellista nopeutta vähempää, sanoo laki. Suurin vierintämatka on näistä 18" renkaalla, jolloin autoon kelautuu vähiten kilometrejäkin, mutta mittarivirhe on suurin. Tarkin on lyhimmällä vierintämatkalla oleva kulunut rengas, tässä tapauksessa 205/55-16. ASR suorittaa myös itsesäädön, jos vierintämatka ero on alle 3%, vaikuttaako se mittariin asti, en nyt muista.

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dam »

Omassa mittarivirhettä on 80 km/h nopeudella noin 5 km/h ja 112 km/h nopeudella noin 106 km/h oikeasti. Vakkari vatkaa noissa nopeuksissa välillä vähän kohtuuttoman paljon, 111-116 km/h vaikka olisikin tasainen tie. Renkaat on 205/55 R16.

75 tkm huolto oli just, 193.15€ köyhdyin siitäkin. Jotain jännää kuitenkin on vielä selvitettävänä, CAN väylässä jotain outoa; välillä jää avain virtalukkoon ja välillä ei käynnisty ekalla kerralla. Joku mystinen imuvuoto tietokoneen mukaan, mitään ei löytynyt eikä ilmoitus ole vielä toistunut. Paitsi tänään aamulla kun koitin saada D:ltä A:lle jotta näen mitä nopeutta auto luulee menevänsä ja samantien tehot pois ja pröööp. Kolmannella käynnistyksellä siitä ainakin toistaiseksi pääsin eroon. Ulkolämmön mittari ottanut etäyhteyden johonkin päiväntasaajalle, tänään oli reilu 30 C° auton mukaan ja luonnollisesti ilmastointi oli vähän ihmeissään. Ei ihan ongelmatonta matkantaittamista ole toistaiseksi ollut mutta ei sentään mitään ihan hirveääkään ongelmaa. Ei vielä tietoa mitä ongelmia tuo CAN väylän ongelma oikeasti on ja liittyykö näistä muista ongelmista siihen edes jollain tasolla. Jotain selvinnee tällä viikolla kuitenkin.

Vastaa Viestiin