Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dam »

Cloverleaf kirjoitti:Giuliettan kuskinpuoleinen sivupeili tärisee ja heiluu aika kovaa ajettaessa moottoritiellä. Apukuskin puolella pysyy stabiilina. Onko muilla ollut vastaavia pulmia? Huono kiinnitys vai jotain rikki peilin sisällä?
Koko peilikö vai heijastava pinta? Mun Giuliettaan vaihdettiin se heijastinosa kun peilin lämmitin ei toiminut. Huollossa ne kampesi sen sieltä pois ja katsoin että joku muovipala kaksipuoleisella teipillä heijastinpinnassa ja se kiinnittyy jollain rautalankarinkulalla peilin kiinnikkeeseen. Koittanut sormilla työntää sitä molemmilta sivuilta? Ei sen paljoa tarvitsene liikkua että alkaa väpättämään. Jos koko peili, en osaa sanoa kun en ollut sen vaihtoa katsomassa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Onkos Multiairiin kuinka hankala vaihtaa ilmaputsari? Katsoin, että alakautta-työ kuten 159 2.4JTDm:ssä - onko nosturi edellytys vai onnistuuko 20e tunkin varassa? Pohjamuovin irrotus ainakin tulee olemaan persiistä.

Joo, töissä ois nosturi. Pitäis jaksata varata :D

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Dam kirjoitti:Huollossa ne kampesi sen sieltä pois ja katsoin että joku muovipala kaksipuoleisella teipillä heijastinpinnassa ja se kiinnittyy jollain rautalankarinkulalla peilin kiinnikkeeseen.
Eli sama systeemi kun 159 , josta aemmin mainitsin.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Dam kirjoitti:
Cloverleaf kirjoitti:Giuliettan kuskinpuoleinen sivupeili tärisee ja heiluu aika kovaa ajettaessa moottoritiellä. Apukuskin puolella pysyy stabiilina. Onko muilla ollut vastaavia pulmia? Huono kiinnitys vai jotain rikki peilin sisällä?
Koko peilikö vai heijastava pinta? Mun Giuliettaan vaihdettiin se heijastinosa kun peilin lämmitin ei toiminut. Huollossa ne kampesi sen sieltä pois ja katsoin että joku muovipala kaksipuoleisella teipillä heijastinpinnassa ja se kiinnittyy jollain rautalankarinkulalla peilin kiinnikkeeseen. Koittanut sormilla työntää sitä molemmilta sivuilta? Ei sen paljoa tarvitsene liikkua että alkaa väpättämään. Jos koko peili, en osaa sanoa kun en ollut sen vaihtoa katsomassa.
Heijastava pinta heiluu. Aika jäykältä se käsin heiluttaessa tuntuu, mutta heiluu se vähän käsillä. Uusi peilipinta ei hirveästi maksa, mutta en tiedä osaanko vaihtaa sitä itse uuteen.

Osaako joku muuten sanoa kuinka pitkän pultin voi vakiovanteiden kanssa laittaa Giuliettaan? Nykyiset pultit aivan ruosteessa ja haluaisin sinkityt tilalle. Meneekö 28 mm kierteellä? Esim. nämä.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

^en kyllä suosittele noin pitkiä pultteja. Eikö ne alkuperääset ole 22mm ?
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^Taitaa olla 22 mm alkuperäiset, ajattelin vain jos siinä olisi varaa olla pidempi. Pitänee siis yrittää metsästää jostain saman kokoiset sinkityt.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

^6mm ylimittaa on liikaa, ottaa helposti kiine. Toinen murhe on se, että se ylimääränen kierre paskastuu/ruostuu siellä ja sitten kun availee, niin kuluttaa navan kierteitä. Mulla on n. 4mm ylimittaset liukupultit ja saisivat olla lyhkäsemmät kyllä. Tarvikevanteissa on tyypillisesti n. 5mm enemmän paksuutta kiinnityskohdassa, jolloin 26-28 mm pultti on sopiva.
"puhun niin totta kuin osaan"

qaz
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja qaz »

Cloverleaf kirjoitti: Heijastava pinta heiluu. Aika jäykältä se käsin heiluttaessa tuntuu, mutta heiluu se vähän käsillä. Uusi peilipinta ei hirveästi maksa, mutta en tiedä osaanko vaihtaa sitä itse uuteen.
Tästä videosta näkee jotenkuten millainen kiinnitys peilissä on, joskin Giulietassa ei aivan identtinen tuon 159:n kanssa muistaaksein ollut.
https://www.youtube.com/watch?v=uPByh1GyjFo

Oman yksilön peili käyttäytyi jossain vaiheessa samoin ja uteliaisuuttani aloin nitkuttelemalla kokeilemaan miten herkässä se kiinnityksissään on. En malttanut lopettaa ennen kuin teippi oli pettänyt kokonaan ja sen jälkeen pääsikin kätevästi käsiksi johtoihin ja alkuperäisen peilin kiinnittimeen, peilin kuorta ei tainnut tarvita irroittaa lainkaan. Kovakätinen kaveri saanee vastapuolen kiinnitykset tai liikemekaniikan purkaessa rikottua, muttei tuo vaikea vaihto ole.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

matti_vuorio kirjoitti:Tuleva talvi kokeillaan kuvan mukaisella setillä konehuoneessa.
Kuva
Ehdin asentamaan tuon tenan jo kuukausi takaperin, mutta se piti vaihtaa tänään puhtaaseen. Ajelin nuo ensimmäiset -20C -pakkaset ilman yläviimasuojaa ja heti nakkasi tikun ylös. Tällä virityksellä se öljy ei vaan pääse sotkemaan paikkoja. Uutena tälle talvelle on tuo huohotinputken eristäminen ajoviimalta.

Tästäkin muuten paukahti tuon öljykorkin räikkämekanismi viime huollossa rikki, joten se lienee mekaanisesti aika heikko esitys. Sain uuden korkin tilalle.
Tänään uskalsin purkaa nuo vaipat pois haisemasta. Jospa se nyt menee ilman jäätymistä tällä kelillä. Varauduin henkisesti tuntikausien siivousurakkaan konehuoneessa talven jäljiltä, mutta iloisena yllätyksenä konehuone on ihan jees kunnossa parin tunnin puunaamisella. Suurin kiitos on tuolla kuvassa näkyvällä rätillä, miten hyvin se on öljyt keränny talteen. Öljykorkin osalta pientä haastetta, kun sitä ei saanu kylmästä moottorista auki. Räikkämekanismi raksuttaa myös avauksen suuntaan. Testilenkin jälkeen lämmin korkki kuitenkin lopulta aukesi.
Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Olikos sulla viimasuojia?
Hyvin öljytty kyl...

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Mulla on kaikki tunnetut loitsut käytössä jos lämpötila alle 0 astetta.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Eikös tuosta paisarin paluuletkusta voisi tehdä lämmityksen, reilu metrin kieppi alumiiniputken rinnalla ja siitä huohotinkotelon pohjan kautta takaisin paisarille. Samankaltaista virutystä marmori tekee 159 2.4 jtdm koneeseen.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Onko Giuliettan aerodynamiikka jotenkin sellainen että altistaa tuulilasin enemmän kiveniskuille? Ihmetyttää kun parin kuukauden sisällä tuulilasi on tullut melko hakatun näköiseksi! Mun italialaisella välimatkalla edessä ajavaan saattaa olla jotain tekemistä sen kanssa mutta se ei nyt ole uutta, vaan auto.
Kuva

4LF4
Viestit: 48
Liittynyt: 24 Touko 2005, 15:36
Car(s): ex 156 2.5 V6 -99
Giulietta Multiair 170 TCT -12

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja 4LF4 »

Multiair ongelmaa? :?
Giulietta 1.4 MA 170 TCT 2012 77tkm mittarissa.

Käynnistyy aamulla aivan kun kävisi kolmella pytyllä, käy hyvin epätasaiseen.
Liittynee siihen, että on seissyt yön? Töistä lähtiessä ei ole koskaan tehnyt tätä.
Palautuu muutaman sekunnin jälkeen ja käy normaalisti.

Nyt on parina päivänä syttynyt moottorivalo kesken ajon. Tehot lähtee hetkeksi, mutta palautuu pian ja toimii taas normaalisti.
Tosin S&S ja DNA pois pelistä, kunnes nollaa koodit.

Koodia tulee P1063-71 Cylinder 3 UniAir actuation electrovalve signal - Actuator stuck

Ongelma alkoi öljynvaihdossa.
Olen käyttänyt Castrol Magnatec 5W-40 ongelmitta 35tkm. Nyt Liquimoly Toptec 4100 5W-40.
Öljynsuodattimia kokeiltu nyt kahta eri merkkiä. Seuraavaksi vaihdan varmaan Castrolit takaisin koneeseen.
Seleniaa tähän suositellaan? Eihän sitä mistään saa, ellei sitten netistä tilaa..

Huohotin putsattu, oli vettä jonkinverran, mutta ei kovin paha.
Multiair suodatin irroitettu myös ja putsattu, ei vaihdettu uuteen kuitenkaan.
Tulpat vaihdettu uusiin.

Muilla samaa, mitäs tälle vielä keksisi?
La Meccanica delle emozioni

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

^Multi-air yksikköhän siellä temppuilee. Huoltoon vain ja kasa käteistä mukaan. Joku täällä oli itsekin tuon avannut ja vaihtanut, mutta ei tainnut olla ihan plug & play tyylinen operaatio. Projektiosiosta löytyy.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^en tiedä missä päin asustelet, mutta ainakin Nokialta saa Seleniaa hyllytavarana.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Giulietta poistui ja mitään uutta sopivan pientä ja vikkelää ei ole konsernissa näköpiirissä eli jäiköhän viimeiseksi Alffaksi meidän taloudessa (jos en muuta kivaa löydä niin kai mä sit taas ostan G:n).

Viimeisenä? omana kommenttina voisi sanoa tuosta huohotin asiasta, että kohtuullisen pieni ongelma ja siihen yritetään keksiä kaikenlaisia virityksiä. Itsellä ei sen kanssa ole ollut missään kolmessa multi-air koneisessa. Filaron Arin mukaan pakkasten tultua nokka kiinni ja toimii ja tarvittaessa se 40 euron huohotinpesu ennen talvea vaikka Filarossa. Giulietta on kyllä ilmeisen hyvä ja vähävikainen peli kun juuri muusta ei ole kysyttävää/harmia kuin tuosta huokailijasta.

Vakin tuotteisiin en kuitenkaan ole kajoamassa edes harrastelu mielessä voisi tulla ikävä huohottimen jäätymis murheita.

Sataviisysi kiittää asiantuntevasta ja asiallisesta foorumista - ehkä paras mitä tästä maasta löytyy merkki foorumeita nyt kun Kissankulmassakin alkaa olla suunnilleen kaksi nimimerkkiä kirjoittelemassa suomi24 tyylistä höpöä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Eipä siinä, jää tänne hengailemaan ja kohta sulla onkin joku 75 tai 155 pihassa ;)

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

4LF4 kirjoitti:Käynnistyy aamulla aivan kun kävisi kolmella pytyllä, käy hyvin epätasaiseen.
Liittynee siihen, että on seissyt yön? Töistä lähtiessä ei ole koskaan tehnyt tätä.
Palautuu muutaman sekunnin jälkeen ja käy normaalisti.

Nyt on parina päivänä syttynyt moottorivalo kesken ajon. Tehot lähtee hetkeksi, mutta palautuu pian ja toimii taas normaalisti.
Tosin S&S ja DNA pois pelistä, kunnes nollaa koodit.

Koodia tulee P1063-71 Cylinder 3 UniAir actuation electrovalve signal - Actuator stuck

Ongelma alkoi öljynvaihdossa.
Olen käyttänyt Castrol Magnatec 5W-40 ongelmitta 35tkm. Nyt Liquimoly Toptec 4100 5W-40.
Öljynsuodattimia kokeiltu nyt kahta eri merkkiä. Seuraavaksi vaihdan varmaan Castrolit takaisin koneeseen.
Seleniaa tähän suositellaan?
Ei sitä vanha juoppokaan voi viinoja vaihtaa toisenväriseen kesken putken. Normi homma tuo kolmella käynti öljynvaihdon jälkeen jos vanha ja uusi öljy poikkeaa jotenkin merkittävästi niin laadullisesti tai likaisuuden suhteen.

Oikeastaan tuohon Multiairiin ei voi vaihtaa mitään ilman että hämmentää testeriä. Olipa kyse sitten vaikka jakohihnan vaihdosta, niin sekin pitäisi kertoa boxille. Öljynvaihto ei tee tässä poikkeusta, eli sille hydrauliikalle pitää kertoa että öljyn laatu on muuttunut. Riippuen ohjelmistoversiosta, niin noita vaihtoehtoja ei välttämättä ole näin montaa. Dispersion correction kalibroi Multiairin uudelle öljylle ja parametrien nollaus aloittaa tutustumisen uuteen öljyyn puhtaalta pöydältä. Ne tuossa nyt kannattaa ensin kokeilla ennenkuin lähtee yksikköä vaihtamaan.

-Oil Change
-Replacement of Uniair Module
-Uniair actuator dispersion correction
-Self-adaption parameters reset

4LF4
Viestit: 48
Liittynyt: 24 Touko 2005, 15:36
Car(s): ex 156 2.5 V6 -99
Giulietta Multiair 170 TCT -12

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja 4LF4 »

Eli nämä pitäsi tehdä jollain softalla siis? Esim. MultiEcuScan? Onnistuuko ilmaisversiolla?
-Uniair actuator dispersion correction
-Self-adaption parameters reset
Me ollaan luettu koodit EasyDiag android apilla.
Hyvät ohjeet löytyi kyllä Multiairiin tutustumista topicista, jos siihen joutuu. Kiitos Pentille.
Helpoin ehkä vaihtaa vaan ne Castrolit takaisin jos hän niillä tykkää toimia..

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Multiecuscanin maksullisessa versiossa on nuo toiminnot. Paluu Castrolliin on taas osin uutta kun se on jossain määrin jo opetellu tuota toista öljyä. Kannattaa käydä jossain johdon nokassa tai sitten täällä foorumilla oli joku topicci missä oli listattuna kenellä ja millä paikkakunnalla on noita maksullisia Multiecuscan ohjelmistoja.

Edit: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... aaehtoiset

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Klonks kuuluu taas etupäästä kun kääntelee rattia. Ylätuet vaihdettiin viime keväänä uuteen, joten olipa harvinaisen heikot tälläkertaa. :roll:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Onko millanen homma vaihtaa ylätuet?
Makaroonia jo vuodesta -98

Pentti
Viestit: 173
Liittynyt: 17 Tammi 2017, 17:42
Car(s): MiTo QV '11
Paikkakunta: Riihimäki

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pentti »

Selvittelin tuota MES-asiaa viime kesänä (sattuneesta syystä), ja totesin että tuota Oil Change -proseduuria EI kuulu tehdä öljynvaihdon yhteydessä.

Omassa projektissa mentiin vähän perse edellä puuhun johtuen vajavaisista ohjeista (kaikki netissä kirjoitettu ei ollutkaan totta, tuli hieman yllätyksenä :D), mutta näin jälkikäteen ajateltuna kun tietää, miten kaikki pitää tehdä, ei tuo Multiair-yksikön vaihto mikään ylitsepääsemätön projekti ole.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tuossa katellu noin vuoden outoa rypylää takaluukun alareunassa, pokkauksen vieressä. Rypylä elää sormella painaessa, joten maali on ainakin irti pellistä. Hieman kovemmin painaessa tuosta maalin läpi tirskahti punertavaa vettä. Uteliaisuus vei lopulta voiton ja rapsuttelin puukolla tuon auki. Maali lähti helposti suurina laattoina ja alla on jotain sinkin tapaista ja ruostetta. Rypylä näyttää muodostuvan kun pellin ja maalin väliin pääsee vettä ja pakkanen pullistaa maalin irti pellistä. Tila on vähän ahdas käsihiontaan, joten tuo pitänee hiekkapuhaltaa. Oikeastaan tuosta pitää ottaa auki koko takaluukun kannen alaosa, koska samanlaista rypylää on kannen molemmissa nurkissa.
Kuva

Ei sinänsä yllätys että tuo ruostuu. Mikäpä tuon kannen suunnittelussa olisi onnistunut.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Nyt on yli tuhat kilsaa autolla takana. Positiivista on tosiaan ulkonäkö, ajotuntuma, sporttisuus ja nätti sisusta. Negatiivista on tosiaan heikko reisituki penkissä, kova meteli moottoritieajossa, kulutus on myös ollut korkeampi kuin oletin. Radion vastaanottokyky on myös surkea. En tiennyt että radio voi olla huonompi kuin 159:ssä. :lol: Tampereen ja Helsingin välillä ei mikään radiokanava kuulunut. Onneksi Blue&Me osaa soittaa musiikkia tikulta. TomTomin navi on myös todella hidas. Pidän sen kiinni lähinnä sen takia että näkee tarkemmin oman nopeutensa.

Olisi aika hankkia Giuliettaan vähän osaa:
- Viimasuoja talveksi. Onko porukalla kokemusta tästä? Ilmeisesti peittää scudetton ja puskurin alareunassa olevat ritilät?
- Omassa autossani ei ole kuraläppiä eikä maali ole vielä hioutunut pois sen takia. Kuitenkin monessa Giulietassa olen nähnyt että varsinkin edessä kivet on hakanneet maalin pois. Taakse näyttää saavan viralliset kuraläpät, mutta saako jostain eteen sopivia? Ilman että joutuisi askartelemaan.
- Ovet vähän naksahtelee avatessa. Onko joku vaihtanut ovistopperit etuoviin? Saako diskanttikaiuttimen ympärillä olevan muovin poistamalla riittävän aukon, josta osan saa ujutettua pois?

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Se radion kuuluvuus johtuu antennista, vaihda se antennijalka uuteen niin johan alkaa kuulumaan.
Aiheesta ollut keskustelua ketjussa aiemmin.
Makaroonia jo vuodesta -98

MikaT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Viimasuoja: Minulla oli tuollainen sarja ja toimi hyvin. Tilasin jostakin Suomalaisesta liikkeestä, hinta oli juuri tuossa paikkeilla. Kolme osaa, kaikissa tavalliset kiinnikkeet, koskaan ei irronnut. Lämmityksen töpselinpaikka oli helppo puukolla tehdä.
Antennin jalka vaihdettiin kahdesti viiden vuoden aikana. Antennia EI saa pyörittää liian tiukalle. Toisen vaihdoin itse, ja yritin laittaa jotain tiivistettä väliin ettei kosteus pääse väliin. Ja oma asennus toimi parhaiten koko aikana.
Kuraläpät: Eteen löytyi jostakin tarvike liikkeestä sopivat. Taakse tilasin alkuperäiset, alle puolen hinnan mitä vantaan autokeskus airportista.
Mutta ne ovat hieman liian isot. Neljän ihmisen kuormalla ne raapivat töyssyissä. Ja hiekkatiellä sillointällöin.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Alkuperäisiä läppiä ei ole, mutta joku tarvike saattaa olla likimain sopiva. Toinen vaihtoehto rakentaa joko kumista tai muovista läpät eteen.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=444593#p444593

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

MikaT kirjoitti:Antennia EI saa pyörittää liian tiukalle. Toisen vaihdoin itse, ja yritin laittaa jotain tiivistettä väliin ettei kosteus pääse väliin.
Niin, kuten me jo tiedämme, on se antennin kierreosa 1-2mm liian pitkä. Sen kun kiertää loppuun asti niin oikein tuntee miten antennijalassa pohja napsahtaa jolloin vesi pääsee jalkaan sisälle suoraan piirikortille.
Tosimies sahaa sen 1-2mm pois ja kiertelee sen jälkeen hymyssäsuin antennin paikoilleen.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Häh O_O
Onpas.

Mulla kans heikko kuuluvuus, jalkatilausta ootellessa. Mulla olis tossa honkkarista ostettu antenni, mut ei tadia sopia vaan kierteille... No, tutkitaan asiaa sit kun se on ajankohtaista:p

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Ei hätää. Täysin sama ongelma on 500X:ssä.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Pari vuotta sitten vaihdoin kans antennin jalan, kun lakkasi kuulumasta. Silloin töräytyin kaikki mahdolliset paikat täyteen Wurthin tiivistemassaa. Vielä on toiminut. :)

Gilu kävi eilen 130tkm huollossa luottopaikassaan Loimaalla.
Aiemmin tuossa diagnosoitiinkin että pakosarjan tiiviste supattaa hiukan.
Se vaihdettiin nyt myös. Palahan siitä oli irronnut ihan kunnolla!
Ja tietty uusittiin kaikki muutkin tiivisteet joita purku edellytti.
Tuo MA:n pakosarjan tiiviste ei olekaan ihan mikään perus pahvin pala. :lol:
Liitteet
WP_20180424_20_42_28_Pro.jpg
WP_20180424_20_42_28_Pro.jpg (140.35 KiB) Katsottu 8379 kertaa

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

Pele kirjoitti: Aiemmin tuossa diagnosoitiinkin että pakosarjan tiiviste supattaa hiukan
Mitkä oireet olivat, tai miten diagnoosi tehtiin?
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Oireena oli säksättävä ääni joka kuului parhaiten kun paikallaan paineli kaasua ja kuunteli ovi auki.
(kuuluu siinä vaiheessa kun kierrokset nousevat)
Kylmänä voimakkaampi, sillä kuumetessaan välykset varmaan hiukan pienenivät ja ei päässyt niin paljoa puhaltamaan.
Tuo on sellainen paikka ettei pääse kunnolla näkemään. Huoltomies oli kuitenkin aiemmin peilin kanssa jostain välistä onnistunut toteamaan mustumista laipassa.
Pelättiin pahinta, että äänen aiheuttaisi pakosarjan murtuma.
Onneksi pääsi pelkällä tiivisterempalla.

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

Pele kirjoitti:Oireena oli säksättävä ääni joka kuului parhaiten kun paikallaan paineli kaasua ja kuunteli ovi auki.
(kuuluu siinä vaiheessa kun kierrokset nousevat)
Kylmänä voimakkaampi, sillä kuumetessaan välykset varmaan hiukan pienenivät ja ei päässyt niin paljoa puhaltamaan.
Kiitos paljon vastauksesta!
Omassa MiTossa on ihan sama oireet (ja km).
Saanko kysyä paljonko remppaa maksoi ja butiikin yhteystiedot? Myös yksityisviestinä jos sulle parempi.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

^Juu, noita vastaavia löytyi kuulemma maailman forumeilta muutama, kun olivat googletelleet "esitutkintaa" tehdessään.
Eipä nämä tietääkseni mitään salaista tietoa ole, ja hyvä vain jos on jollekin hyödyksi.
Pakosarjan tiivisteen vaihdon hintaa en pysty tarkalleen kertomaan, koska kokonaisuus sisälsi myös muun huollon ja siihen kuluneet tarvikkeet.
Kokonaishinta oli 622,00€. Täyden päivän sai tehdä töitä.
Täällä on huollettu meidän Alfat: http://autosahkopiste.fi/
Yrittäjät Heikki ja Jussi ovat pitkän linjan Italo-harrastajia. Samoin luottohuoltomiehemme Janek joka toimi aiemmin n. 20v valtuutetun Fiat-Lancia-Alfa huollon mekaanikkona.
Voin suositella. Nopea, luotettava ja asiakasystävällinen paikka. :)

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

puuha kirjoitti:Niin, kuten me jo tiedämme, on se antennin kierreosa 1-2mm liian pitkä. Sen kun kiertää loppuun asti niin oikein tuntee miten antennijalassa pohja napsahtaa jolloin vesi pääsee jalkaan sisälle suoraan piirikortille.
Tuosta kuvauksesta tulee mieleen että siitä välistä puuttuisi joku tiiviste tms pala jota varten nuo lisämillit on, mutta voihan se olla myös virhe suunnittelussa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

4LF4
Viestit: 48
Liittynyt: 24 Touko 2005, 15:36
Car(s): ex 156 2.5 V6 -99
Giulietta Multiair 170 TCT -12

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja 4LF4 »

Multiair ongelmasta..
matti_vuorio kirjoitti:Dispersion correction kalibroi Multiairin uudelle öljylle ja parametrien nollaus aloittaa tutustumisen uuteen öljyyn puhtaalta pöydältä. Ne tuossa nyt kannattaa ensin kokeilla ennenkuin lähtee yksikköä vaihtamaan.

-Oil Change
-Replacement of Uniair Module
-Uniair actuator dispersion correction
-Self-adaption parameters reset
Ostin MES 4.0 ja kaapelin. Saan tehtyä sillä Oil Changen ja Self-adaption parameters resetin.
Näistä ei ollut apua.
Uniair actuator dispersion correction herjaa "FAILED TO EXECUTE, unsupported function error"
-Replacement of Uniair Module herjaa "FAILED TO EXECUTE, request out of range"
Tein sen ohjeen mukaan, auto lämmin, käynnissä eikä virheitä.
Pitääköhän se nyt sitten olla tuollainen modifioitu kaapeli, mitä olisi ebayssä suoraan ollut niitäkin..
Tarviiko lähtee aukaseen ja kolvaileen..

https://www.ebay.com/itm/Interface-Vali ... 2749.l2649

http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?=5&t=1493

Kolmospytty on välillä kokonaan pois pelistä, ei eroa käyntiin vaikka nappaa johdon irti puolasta.
Vian ollessa päällä, se katoaa välittömästi kun vikakoodit nollaa ja kolmospytty nousee henkiin siis nappia painamalla. Eihän siellä voi silloin olla mitään mekaanista vikaa?
Tulpat on uudet ja puola vaihdettu päikseen kakkospytyn kanssa ja ehjä.

3. coil charge time jää muista aina 0,1 - 0,2 ms ajosta riippumatta.
https://www.dropbox.com/s/veqykmnkoqhw0 ... s.jpg?dl=0
La Meccanica delle emozioni

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Riippuu Multiairin versiosta mitä toimintoja voi käyttää. Muistelen, että jotkut noista liittyy alkupään malleihin joissa öljyn laadun heikkenemistä ei seurata vaan staattisesti aina nollataan tietyt parametrit. Uudempaan ja viisaampaan versioon voi siis ajaa vähemmän toimintoja.

Kuinka herkässä se vika nyt on tai miten usein se pomppaa päälle? Onko sinulla muuten se Giulietan lähes 400-sivun mittainen pdf, missä on nuo vikakoodit ja korjausprosessit selitetty?

4LF4
Viestit: 48
Liittynyt: 24 Touko 2005, 15:36
Car(s): ex 156 2.5 V6 -99
Giulietta Multiair 170 TCT -12

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja 4LF4 »

Auto on 2012, valmistettu 2011 loppuvuodesta.
https://www.ebay.com/itm/OFFICIAL-WORKS ... 2749.l2649
Tämä löytyy, on vaan vähän vaikeaselkoinen kun Dutch..

Vika on nyt päivittäistä, yleensä (ei aina) aamulla kylmänä startatessa käy kolmella kunnes hetken tyhjäkäynnin jälkeen korjaa itsensä.
Joskus ei korjaa ennen kun auton sammuttaa ja starttaa. Myös koodin nollaamalla loppuu vika.
Töihin ajaessa vika alkaa aina samassa kohdassa motaria n. 10km ajon jälkeen kun kone jo suht lämmin. 3.pytty ei ole mukana kunnolla, tehot katoaa hetkeksi..
Nyt olen ajellut koko illan testaillessa ilman mitään ongelmia.

Multiair suodatin putsattiin bensalla uudelleen, öljynsuodatin vaihdettiin erimerkkiseen ja Castrolit takaisin koneeseen tuossa 350km sitten.
Kuuluuko sen suodattimen pyöriä siellä "pultin" sisällä? Meinaan pyörii. Pitää varmaan tilata uusi, se O-rengas on myös aika lättänä verrattuna kuviin netistä uusista.
50€ osa..

Vika alkoi tosiaan öljynvaihdossa, jossa myös tuo suti puhdistettiin myös. Ei ole ollut aiemmin irti.


Auto oli muuten talvella valohoidossa HML Autokeskuksessa, jossa katsottiin, että softapäivityksiä ei ole.
Siellä oli kuulemma koodi P0101, jonka sanoi viittaavan imuvuotoon. Vuotoa ei ole löytynyt, eikä tuota koodia ole koskaan tullut kun itse niitä lukenut.
La Meccanica delle emozioni

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Laitoin viestinä linkin siihen dokkariin. Sähköpuolen voi mitata, koska siinä ohjeessa on mainittu mikä ohmi-lukema siinä solenoidissa pitää olla. Kovin paljon muuta sille ei voi tehdä ellei sitten jostain syystä tuo Multiairin suodatin ole rikki tai huonosti virtaava. Jos sinne sisään on päässy jotain roskaa (irroituksessa?) mikä tukkii öljynkiertoa tai jumittaa paikkoja, niin saattaa mennä yksikkö vaihtoon.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

4LF4 kirjoitti:Auto on 2012, valmistettu 2011 loppuvuodesta.
https://www.ebay.com/itm/OFFICIAL-WORKS ... 2749.l2649
Tämä löytyy, on vaan vähän vaikeaselkoinen kun Dutch..

Vika on nyt päivittäistä, yleensä (ei aina) aamulla kylmänä startatessa käy kolmella kunnes hetken tyhjäkäynnin jälkeen korjaa itsensä.
Joskus ei korjaa ennen kun auton sammuttaa ja starttaa. Myös koodin nollaamalla loppuu vika.
Töihin ajaessa vika alkaa aina samassa kohdassa motaria n. 10km ajon jälkeen kun kone jo suht lämmin. 3.pytty ei ole mukana kunnolla, tehot katoaa hetkeksi..
Nyt olen ajellut koko illan testaillessa ilman mitään ongelmia.

Multiair suodatin putsattiin bensalla uudelleen, öljynsuodatin vaihdettiin erimerkkiseen ja Castrolit takaisin koneeseen tuossa 350km sitten.
Kuuluuko sen suodattimen pyöriä siellä "pultin" sisällä? Meinaan pyörii. Pitää varmaan tilata uusi, se O-rengas on myös aika lättänä verrattuna kuviin netistä uusista.
50€ osa..

Vika alkoi tosiaan öljynvaihdossa, jossa myös tuo suti puhdistettiin myös. Ei ole ollut aiemmin irti.


Auto oli muuten talvella valohoidossa HML Autokeskuksessa, jossa katsottiin, että softapäivityksiä ei ole.
Siellä oli kuulemma koodi P0101, jonka sanoi viittaavan imuvuotoon. Vuotoa ei ole löytynyt, eikä tuota koodia ole koskaan tullut kun itse niitä lukenut.


Samat oireet oli mullakin ja poistuivat kun koko yksikkö vaihdettiin uuteen. Ainoa eroavuus oli, että kolmospytty tippui pois pelistä yleensä noin kilometrin ajon jälkeen. Auto tien sivuun, sammutus, uudelleen käynnistys ja kolmos pytty oli taas pelissä mukana.

4LF4
Viestit: 48
Liittynyt: 24 Touko 2005, 15:36
Car(s): ex 156 2.5 V6 -99
Giulietta Multiair 170 TCT -12

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja 4LF4 »

_rico kirjoitti:
4LF4 kirjoitti: Samat oireet oli mullakin ja poistuivat kun koko yksikkö vaihdettiin uuteen. Ainoa eroavuus oli, että kolmospytty tippui pois pelistä yleensä noin kilometrin ajon jälkeen. Auto tien sivuun, sammutus, uudelleen käynnistys ja kolmos pytty oli taas pelissä mukana.
Vaihdoitko itse vai jossain pajalla, merkkihuollossa? Maksoiko miljuunia? Nämä osat olis 700€ +rahti..
Näkikö siitä yksiköstä, mikä siitä oli rikki? Varmaan puretaan tuo ja vilkastaan, ennenkun lähtee kalliita osia tilaileen.
Liitteet
2018-04-26 10_15_34-Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir (170 Bhp) Camshaft Components.png
2018-04-26 10_15_34-Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir (170 Bhp) Camshaft Components.png (168.42 KiB) Katsottu 8072 kertaa
La Meccanica delle emozioni

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Jos meinaat purkaa ennen osien tilausta, niin nimimerkin Pentti takaa löytyy aika hyvä selostus mikä hommassa voi mennä pieleen. Käsittääkseni se erikoistyökalu ois aika kova sana ettei mene nuo venttiilit mutkalle.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=34021

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Uusi antennijalka saapui ja pitihän se heti asentaa. Nyt toimii radio ja gps.
Tälläistä löytyy vanhasta epäkurantista jalasta kun sen avaa.
Tuossa ensimmäisessä kuvassa näkee hyvin miten se antennin kierreosa on murjonut jalan pohjaa.
Toisessa taas yleiskuva hapettumisen määrästä.

Kuva

Kuva
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

4LF4 kirjoitti:
_rico kirjoitti:
4LF4 kirjoitti: Samat oireet oli mullakin ja poistuivat kun koko yksikkö vaihdettiin uuteen. Ainoa eroavuus oli, että kolmospytty tippui pois pelistä yleensä noin kilometrin ajon jälkeen. Auto tien sivuun, sammutus, uudelleen käynnistys ja kolmos pytty oli taas pelissä mukana.
Vaihdoitko itse vai jossain pajalla, merkkihuollossa? Maksoiko miljuunia? Nämä osat olis 700€ +rahti..
Näkikö siitä yksiköstä, mikä siitä oli rikki? Varmaan puretaan tuo ja vilkastaan, ennenkun lähtee kalliita osia tilaileen.

Auto Milano hoiti homman. En parkkipaikalla viitsinyt alkaa itse ahertamaan :-D Tais olla 1400€ koko roska sisältäen osat, nesteet, työt ym.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

puuha kirjoitti:Uusi antennijalka saapui ja pitihän se heti asentaa. Nyt toimii radio ja gps.
Pitikö purkaa katon verhoiluja vai saako sen vaihdettua tuosta takapenkin kattovalon kohdalta?

MikaT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Onnistuu vaihtaa kattovalon kolosta. On ahdasta!!!
Ja se oli aika iso avain mitä tarvitsi, olikohan 22 mm lenkki mitä käytin.

Vastaa Viestiin