Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

Jos nyt olisi uusi auto hakusessa niin kyllä tuo olisi ykkös vaihtoehto. Se vain on niin komia ja jos ajettavuus on vielä hyvä niin :mrgreen:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1566
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Nyt pääsee kokeilemaan miltä näyttää Giulietta omassa kotipihassa. :mrgreen:

Kokeile!

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Tai Alfamiitissä Bravon edessä :mrgreen:

http://bit.ly/dnWm70
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Kuvien perusteella Giulietassa on käytössä perinteinen avain käynnistys. Miksihän noin kun 159:issä oli jo nappikäynnistys, ja onhan näitä langattomiakin järjestelmiä jo, joissa avain saa olla taskussa? Itse jouduin vaihtamaan edellisen auton jälkeen takaisin 156:sen tavalliseen avaimeen ja se tuntuu vähän köpöltä. Sporttisessa autossa pitää olla nappikäynnistys, näin se vaan on. Vai saakohan tuota optiona?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Broidin duuniauto Toyota Avensiksessa oli nappikäynnistys ja voi kiesus, että oli leluntuntuinen. Samoiten kässäri oli pienen pienessä vetokytkimessä. Todella sporttista.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

^Niin no, Toyota Avensis... :roll:
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jep, mutta ei se nappula ole mikään edellytys urheiluautolle, eikä auto ole urheiluauto, vaikka olisi nappi. :)

Avatar
Xehpuk
Viestit: 791
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Kunhan eivät tee yhtä typerää systeemiä, kuin avaruus-civicissä: on tavallinen avain, joka pitää tökätä virtalukkoon ja kääntää, mutta moottoria ei sillä saa käyntiin, ainoastaan virrat päälle. Moottorin käynnistämiseen on sitten punainen nappi ratin vasemmalla puolella. Sitä pitää painaa, kunnes moottori on käynnistynyt, yksi lyhyt painallus ei siis riitä.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Mulla riittäs 147/156 ajettavuus (tai siis parempi) ja kulkua riittävästi :mrgreen:

Nappivehkeen haluavan voi ostaa semmoisen :mrgreen:
Viimeksi muokannut Kirkinen, 05 Huhti 2010, 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

GTV2.0
Viestit: 38
Liittynyt: 14 Heinä 2003, 07:29
Paikkakunta: Hämeenlinna

Giulia 2010

Viesti Kirjoittaja GTV2.0 »

Onko tämä Giulia oikeesti tulossa, vai joko kokeiluversio

Näyttää jopa paremmalsta kuin tuo Giulietta

http://img530.imageshack.us/i/giulia1ae0.jpg/[/url]

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

toi on joku vanha photoshoppi, kai sieltä joku 159sin seuraaja joskus tulee
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

JiiTeeÄssä kirjoitti:Sporttisessa autossa pitää olla nappikäynnistys, näin se vaan on.
Mulle on ainakin aivan yksi hailee vaikka käynnistyis penkinlämmittimestä kunhan on hyvä ajaa :)
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11209
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Wile E. Coyote kirjoitti:
Mulle on ainakin aivan yksi hailee vaikka käynnistyis penkinlämmittimestä kunhan on hyvä ajaa
On tavallaan aikamoinen ihme, ettei Alfoissa ole vielä moista ratkaisua esitelty. Tuo namiskahan voitaisiin sijoittaa vaikkapa tavaratilaan.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Wile E. Coyote kirjoitti:
JiiTeeÄssä kirjoitti:Sporttisessa autossa pitää olla nappikäynnistys, näin se vaan on.
Mulle on ainakin aivan yksi hailee vaikka käynnistyis penkinlämmittimestä kunhan on hyvä ajaa :)
Minusta nappikäynnistys on jo vanha idea; Mersun kevyissä kuorma-autoissa oli nappistartti jo 60-luvulla, eikä PullaMese todellakaan ole urheiluauto, vaikka alusta onkin kova :mrgreen:

Uusissa autoissakin tuo on ohimenevä muotioikku, toivottavasti samoin käy keskelle kojelautaa sijoitetuille mittaristoille. Onneksi Alfalla on tyylitajua olla menemättä tähän typeryyteen mukaan.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

AlfaTom kirjoitti:
Wile E. Coyote kirjoitti:
JiiTeeÄssä kirjoitti:Sporttisessa autossa pitää olla nappikäynnistys, näin se vaan on.
Mulle on ainakin aivan yksi hailee vaikka käynnistyis penkinlämmittimestä kunhan on hyvä ajaa :)
Minusta nappikäynnistys on jo vanha idea; Mersun kevyissä kuorma-autoissa oli nappistartti jo 60-luvulla, eikä PullaMese todellakaan ole urheiluauto, vaikka alusta onkin kova :mrgreen:

Uusissa autoissakin tuo on ohimenevä muotioikku, toivottavasti samoin käy keskelle kojelautaa sijoitetuille mittaristoille. Onneksi Alfalla on tyylitajua olla menemättä tähän typeryyteen mukaan.
159:n nappistartti on ainakin täysin tarpeeton muotioikku. Renault Lagunan startissa on se idea, että auto käynnistyy kertapainalluksella, mutta Alfassa nappia pitää pitää pohjassa niin kauan, kunnes auto starttaa.

Aidosti urheilullista tai ainakin käytännöllistä olisi palata takaisin vasemmanpuoleiseen virtalukkoon. Siitä olisi iloa mm. autoa huollettaessa, kun voi virtaa laittaa päälle ja pois istahtamatta autoon sisälle.

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

AlfaTom kirjoitti:Onneksi Alfalla on tyylitajua olla menemättä tähän typeryyteen mukaan.
Kuva

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Vaikka OT onkin niin kyllä tuo nappi käynnistys toimii omasta mielestä JOS on ns. avaimeton käynnistys eli avain voi olla taskussa. Jagen XFssä tämä toimii hyvin omasta mielestä, lisäksi kun vaihteen voi pyörittää napin vierestä niin eikä tarvi kopeloida ympäri autoa liikkeelle lähtiessä.. Jos taas eka pitää avain laittaa johonkin ja sitten lisäksi napista painaa niin alkaa oleen turhan hankalaa ,varsinkin Civicissä jossa pitää tehdä kaikki tavat ennekun auto käynnistyy. 159ssä taas tuo toimii koska avain laitettaan napin viereen eikä tarvi kättä siirtää sen enempää tai käännellä avainta.

Onko muuten noista Giuliettan suoritusarvoista tietoja? Ei ole tainnut tulla vastaaan kuin teho lukemat mutta suoritusarvoja en muista nähneeni.

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Nojuu, Mercedes-Benz 508 -urheiluautossakin oli nappikäynnistys.

Ei vaan, ihan hienojahan nuo langattomat avainkorttisysteemit on. Silti henk. koht. aika sama, mikä se käynnistysmenetelmä on (miel. kuitenkin kehittyneempi kuin mäkilähtö, kaapelit tai veivikäynnistys), kunhan vaan käynnistyy. Sehän ei ole mikään itsestäänselvyys sekään.

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

tumbe kirjoitti:Vaikka OT onkin niin kyllä tuo nappi käynnistys toimii omasta mielestä JOS on ns. avaimeton käynnistys eli avain voi olla taskussa. Jagen XFssä tämä toimii hyvin omasta mielestä, lisäksi kun vaihteen voi pyörittää napin vierestä niin eikä tarvi kopeloida ympäri autoa liikkeelle lähtiessä.. Jos taas eka pitää avain laittaa johonkin ja sitten lisäksi napista painaa niin alkaa oleen turhan hankalaa ,varsinkin Civicissä jossa pitää tehdä kaikki tavat ennekun auto käynnistyy. 159ssä taas tuo toimii koska avain laitettaan napin viereen eikä tarvi kättä siirtää sen enempää tai käännellä avainta.
Täysin samaa mieltä. Lexusessakin toimii tosi hyvin kun sen avaimen voi pitää taskussa, auto avaa ovet kun menee lähelle ja sitten käynnistää napista. Ja mainitsemasi Civic on aivan vammanen kun tosiaan ensin virrat normaalisti avaimella ja sitten vasta pääsee painamaan nappia. Tälläsessa järjestelyssä siitä on vaan paljon enemmän haittaa kun hyötyä.
Eli summasummarum oikein toteutettuna nappikäynnistys ihan jees, mut noi köyhänmiehen tsydeemit missä sitä avainta pitää eka sohia johonki on täysin turhia.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

:oops: sössin tuon quoten...takkia päälle :crazyeyes: :lol:
Viimeksi muokannut AlfaTom, 06 Huhti 2010, 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Mattijus:

Tuon ratkaisun puolustamiseksi on sanottava, että sentään varvikello on parhaalla paikalla :mrgreen:

On ole vieläkään tottunut tuohon Alfettan "muotioikkuun".
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Jönsson kirjoitti:159:n nappistartti on ainakin täysin tarpeeton muotioikku. Renault Lagunan startissa on se idea, että auto käynnistyy kertapainalluksella, mutta Alfassa nappia pitää pitää pohjassa niin kauan, kunnes auto starttaa.
Eikös niissä tuoreemmissa 159:ssä startti pelaa kertapainaisulla, siis niissä missä takaluukkukin aukeaa logosta painamalla? Nappistartti on mahtava, tekee jostain niin arkisesta kuin auton käynnistäminen spektaakkelin! 8)

Mutta joo, Giulietta näyttää aivan upealta, jos Alfassa pysyn niin Giulietta on ykkösvaihtoehto (ellei sitten kohdalle satu priimakuntoinen 164 V6).

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Siitä se spektaakkeli alkaakin,kun nappia painaa ja ei tapahdukkaan mitään.Näitä spektaakkeleja sattui tänä talvena turhan usein.

Ex 159.
Ride on!

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

doublesix kirjoitti:Siitä se spektaakkeli alkaakin,kun nappia painaa ja ei tapahdukkaan mitään.Näitä spektaakkeleja sattui tänä talvena turhan usein.

Ex 159.
Niinpä, turhaa elektroniikkaa. :)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tumbe kirjoitti: Onko muuten noista Giuliettan suoritusarvoista tietoja? Ei ole tainnut tulla vastaaan kuin teho lukemat mutta suoritusarvoja en muista nähneeni.
http://alfagiulietta.de/media/share/Pre ... _FINAL.PDF
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^Tuo 0-100 km/h 6,8 s lukema on suhteellisen ok, mutta ohituskiihtyvyys luulisi olevan aika huikea 1900 r/min/340Nm 235 heppasessa versiossa.

Vai mitä on muut mieltä?

Jos vaikka verrokkina 3.2 V6 moottori.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

6,8 on ihan ok., mutta kuitenkin hitaampia laitteita (ainakin paperilla) nämä nykyiset kuin edeltäjänsä. :roll: 159:n kohdalla ei kai kannata odottaa enää versiota jolla ei aina olisi jaloissa, mutta toivottavasti Giuliettaan sellainen olisi joskus saatavilla. Kyllä tuo 235hp silti himottaa.. Toivottavasti edes äänimaailma olisi niin hyvä, kuin tuollaiseen koneeseen nyt ylipäätänsä on mahdollista taikoa. Olisi vielä jotain fiilistä kuusimukisen jälkeen..

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Cuore Sportivo kirjoitti:6,8 on ihan ok., mutta kuitenkin hitaampia laitteita (ainakin paperilla) nämä nykyiset kuin edeltäjänsä. :roll: 159:n kohdalla ei kai kannata odottaa enää versiota jolla ei aina olisi jaloissa, mutta toivottavasti Giuliettaan sellainen olisi joskus saatavilla. Kyllä tuo 235hp silti himottaa.. Toivottavasti edes äänimaailma olisi niin hyvä, kuin tuollaiseen koneeseen nyt ylipäätänsä on mahdollista taikoa. Olisi vielä jotain fiilistä kuusimukisen jälkeen..
Onhan sulla nytkin kutonen alla? Mites se Holden louskuttaa? :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ On, mutta jos se vaikka vaihtuisi Giuliettaan. Kyllä se louskuttaa Alfamaiseen sävyyn. :-D

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Jos Giulietta on yhtään sellainen (siis 235 hv) kuin kuvittelen, niin heti tulee kaupat kun niitä saa.

Vaimokin on samaa mieltä :mrgreen:

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Ipi76 kirjoitti:Jos Giulietta on yhtään sellainen (siis 235 hv) kuin kuvittelen, niin heti tulee kaupat kun niitä saa.

Vaimokin on samaa mieltä :mrgreen:
Tässä on oikeeta asennetta :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1566
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »


Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tuota ei tainnu nelivetona tulla vai miten se meni?

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^juu ei saa.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

The best Alfa in 25 years :-D

Autocar/Youtube
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

^jouluvalot edessä ja takana :crazyeyes:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Kaalipata kirjoitti:The best Alfa in 25 years :-D

Autocar/Youtube
engelsmannit on kyllä aika sekasin ....odotellaan arvioita muualta

"Have you driven an Alfa recently? I’m guessing not because while they’re often disappointing to drive, there are rarely letdowns when it comes to fit and finish these days"

http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Sea ... nt-block=1
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11209
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

evo:

What is it?
Alfa Romeo’s new 1-series, A3 and Golf rival, the Giulietta. It’s a big step forward from the Alfa 147 it effectively replaces, and promises to properly take the fight to its rivals, rather than simply being a stylish alternative. Here we’ve driven it in 168bhp 1.4 Multiair petrol form.

Technical highlights
It sits on a new platform, unexcitingly named ‘Compact’, that bears no relation to the Fiat Bravo, as rumoured during the car’s development. Instead the suspension boasts MacPherson struts up front and a Multi-link setup at the rear, and there’s an abundance of weight-focused materials – including high-strength steel – to make the Giulietta’s 1365kg kerbweight competitive.

Alfa’s Q2 diff comes as standard across the range, being made active by the Dynamic mode of the car’s DNA system.

What’s it like to drive?
Very good; its ride is supple and it handles with similar panache to a VW Golf, itself a benchmark in the hatchback class. And with the gutsy petrol-powered Multiair engine up front, you have plenty of power and torque available from low revs.

That DNA system is vastly improved, too; Normal mode is still a bit flat, and if you’re a keen driver you’ll need to flick into Dynamic each time you get going. As well as the activated diff, the car’s torque is upped 14lb ft and the steering is sharpened (while a natty pair of performance graphs appear on the sat nav screen); the result is a front end that’s easy to point into corners, and which pulls you out of them with ease thanks to Q2 and a really responsive throttle.

But - and it’s a big but for an Alfa Romeo - the sparkle’s missing. Previous generation Alfas have been flawed but undeniably characterful to drive. The Giulietta turns the brand’s personality on its head, dishing up a very impressive and competent driving experience that doesn’t really have you gagging to go back.

How does it compare?
To a Golf, very well indeed. It feels as well built nowadays and like we’ve said, driving the pair in close succession draws up surprising parallels. Stack the Giulietta up against any of its countless other foes – Megane, Focus, A3, 308 etc – and it’ll more than likely win you over. With prices set to start at around £17,000 (£19K with this engine), it’s very competitive in class.

Anything else I need to know?
You’ve a choice of Standard or Sport setups - the latter is best. Standard gets you marginally softer suspension and 16in wheels, and while it’s more compliant than the stiffer, 17in wheeled Sport, the differences are small and without the bigger wheels, darkened lights, side skirts and suchlike that Sport brings, the Giulietta’s a frumpy looking car. Oh, and we've driven the range-topping 232bhp Giulietta Cloverleaf here.


Linkki.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Viimeksi muokannut V6, 13 Huhti 2010, 20:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

No kerpele - olivat sitä mieltä, että kannattaa säästää rahat ja ottaa 1.4 multiair tb :shock: se siitä apilasta isolla lohkolla :shock:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Laba kirjoitti:^jouluvalot edessä ja takana :crazyeyes:
Siltähän ne näyttää videokameralla kuvattuna. :) Kameran kuvataajuus aiheuttaa hienot efektit kun ledivalot vilkkuu korkealla taajuudella mitä silmä ei näe.

Sitä en vain ymmärrä, miksi DRL:ien ja takavalojen ledien pitää vilkkua korkeahkolla taajuudella, (joku 100 hz?) miksi tasajännite ei kelpaa. Sama juttu ainakin volkkareissa.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

michael kirjoitti:miksi DRL:ien ja takavalojen ledien pitää vilkkua korkeahkolla taajuudella

Olisiko jonkinlainen kirkkaudensäätö hoidettu pulsittamalla ledejä - pidempi pulssi, kirkkaammat valot.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

HR kirjoitti:
michael kirjoitti:miksi DRL:ien ja takavalojen ledien pitää vilkkua korkeahkolla taajuudella

Olisiko jonkinlainen kirkkaudensäätö hoidettu pulsittamalla ledejä - pidempi pulssi, kirkkaammat valot.
Todennäköisesti noin. Mutta anyway ei tuota silmin näe. Videon frameen välillä sattuu sammunut näyte. Sama juttu jos kattoopi videota jossa on kuvattu esmes näyttöä tai kuvaputkitöllöä.
-Matti-

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Matti_S kirjoitti:
HR kirjoitti:
michael kirjoitti:miksi DRL:ien ja takavalojen ledien pitää vilkkua korkeahkolla taajuudella

Olisiko jonkinlainen kirkkaudensäätö hoidettu pulsittamalla ledejä - pidempi pulssi, kirkkaammat valot.
Todennäköisesti noin. Mutta anyway ei tuota silmin näe. Videon frameen välillä sattuu sammunut näyte. Sama juttu jos kattoopi videota jossa on kuvattu esmes näyttöä tai kuvaputkitöllöä.
Ei näy paljaalla silmällä ihan "luonnossa". kestävyys pitenee, virrankulutus laskee ja niinkuin edella jo sanottiinkin, kirkastuu.

Kun arvosteluja lukee, niin milloin viimeeksi uusi Alfa Romeo on saannut huonot arvostelut? eipä muistu mieleen ihan heti, arvostus vain tuppaa laskea iän myötä, vaikka siinäkin on ollut muutosta 155 - 156 - 159 akselilla
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

IlkkaL
Viestit: 217
Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19
Car(s): Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja IlkkaL »

Pakko kai se on kantaa tämä asiantunteva lausunto tähän kekoon: mulla on vaan ollut tässä viime vuosina sellainen olo tämän nykysuuntauksen kanssa että ei mene tällä menolla enää montaa vuotta niin näissä autoissa ei ole ikkunoita ollenkaan...ekaa kertaa tuli tällainen panssarivaunuolo GT:n kanssa eikä se tämän luomuksen keralla ainakaan vähenny...varsinkin tummaissa väreissä se mielestäni korostuu. Toki vähän samaa vikaa alkaa olla koko eurooppatuotannossa...In my humble opinion....

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

-Matti-

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Olipa hyvin kirjoitettu juttu!

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Asiaa!
Ride on!

Vastaa Viestiin