Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Luigi yllätti kattoluukun toiminnalla. Eli, mites porukat joilla on sähköinen kattoluukku, miten sen kuuluisi toimia silleen sulavasti? Testasin omassani tuota, se kyllä aukesi mutta oli melkoinen tuska saada se kiinni ja manuaalin ohjeet olivat todella oudot.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Veikkaisin että näissä on kaikissa se sama tekniikka takana, mutta Evossani oli ongelma et siinä loppuvaiheessa se "ei jaksanut" painaa niitä "ohjureita" tms. alas. Herkistelin niitä ohjurikiskoja pikkaisen (suomeksi koskettelin niitä ohjurikiskoja ja painelin hieman alas) eikä ole ollut ongelmia enää sen jälkeen. Toiseksi on hyvä tarkistaa katsoa, että se koko koneisto on ns. hyvässä rasvassa. Varsinkin jos on pitkä aikoja ajeltu luukku kokonaan auki, tuo kuivuu melkoisen nopsaan.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Alfaan tehdyn TomTom live navigaattoriin on tullut päivitys, jonka pitäisi nopeuttaa satelliitin löytymistä. On jo aikakin tulla nopeutus tähäm pska-laitteeseen. Navilla kestää vaikka kuinka kauan käynnistyä. Raivostuttavaa käyttää minuutteja aikaa odotteluun ja käynnistää laitetta uudelleen ja uudelleen.
Toivottavasti nyt rupeaa toimimaan. Täytyypä tehdä pari testiajoa.
Laitteen hinta taisi olla 300€ luokkaa, kun auton ostettuani ostin navin. Ensin se alkoi toimia normaalinopeasti ja vaikutti olevan OK, sitten alkoi tuo matelu ja muut ongelmat.
Onko kellään muulla tuota navia, oletteko saaneet sitä toimimaan kohtuunopeasti? Suomenkielinen reittiselostuskaan ei pysy päällä.
Muuten hyvä, varoittaa noista peltipoliiseista, mutta tuonkin päivitys maksaa muistaakseni 30€, että kehtaavatkin ryöstää tuolla tavoin, vaikka laitteen hankintahinta jo pilvissä!
Joying-laitteessa minulla on tosin iGo navi, joka on muuten hyvä, mutta peltipoliisivaroitinta siinä ei ole.

e: oletteko muut tyytyväisiä Google Mapsiin?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

aaiitee kirjoitti:Alfaan tehdyn TomTom live navigaattoriin on tullut päivitys, jonka pitäisi nopeuttaa satelliitin löytymistä. On jo aikakin tulla nopeutus tähäm pska-laitteeseen. Navilla kestää vaikka kuinka kauan käynnistyä. Raivostuttavaa käyttää minuutteja aikaa odotteluun ja käynnistää laitetta uudelleen ja uudelleen.
Toivottavasti nyt rupeaa toimimaan. Täytyypä tehdä pari testiajoa.
Laitteen hinta taisi olla 300€ luokkaa, kun auton ostettuani ostin navin. Ensin se alkoi toimia normaalinopeasti ja vaikutti olevan OK, sitten alkoi tuo matelu ja muut ongelmat.
Onko kellään muulla tuota navia, oletteko saaneet sitä toimimaan kohtuunopeasti? Suomenkielinen reittiselostuskaan ei pysy päällä.
Muuten hyvä, varoittaa noista peltipoliiseista, mutta tuonkin päivitys maksaa muistaakseni 30€, että kehtaavatkin ryöstää tuolla tavoin, vaikka laitteen hankintahinta jo pilvissä!
Joying-laitteessa minulla on tosin iGo navi, joka on muuten hyvä, mutta peltipoliisivaroitinta siinä ei ole.

e: oletteko muut tyytyväisiä Google Mapsiin?
Tässä mun uudessa tulokkaassa on tuo Alfan TomTom ja tänään sitä testasin maakuntamatkalla kun vein eksän renkaat Lohjalle. Laite toimi mulla ihan instantisti ja selkeä selostus suomeksi. Peltipoliiseista tuo piippaa pauttiarallaa 250 metriä ennen pömpeliä.

hapankaali
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hapankaali »

jkk kirjoitti:Luigi yllätti kattoluukun toiminnalla. Eli, mites porukat joilla on sähköinen kattoluukku, miten sen kuuluisi toimia silleen sulavasti? Testasin omassani tuota, se kyllä aukesi mutta oli melkoinen tuska saada se kiinni ja manuaalin ohjeet olivat todella oudot.
Itsellä jumahti kattoluukku auki, eikä mennyt kiinni. Näillä keleillä vähän kehno ominaisuus. Silikonsprayta mekanismiin ja toimii taas kuin uusi.



Mites, mietin tässä Giuliettaan uutta radiota mahdollisesti. Android Auto olis kova sana. Tai ainakin olisi kiva saada Spotify soimaan autosta ilman mitään virityksiä... Kenelläkään ehdotuksia radioksi ja mahdollisesti tekijäksi? Ei itse jaksais millään ruveta väsäämään, kun en sähköistä tajua tuon taivaallista :?
Viimeksi muokannut hapankaali, 20 Marras 2017, 16:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

hapankaali kirjoitti:
jkk kirjoitti:Luigi yllätti kattoluukun toiminnalla. Eli, mites porukat joilla on sähköinen kattoluukku, miten sen kuuluisi toimia silleen sulavasti? Testasin omassani tuota, se kyllä aukesi mutta oli melkoinen tuska saada se kiinni ja manuaalin ohjeet olivat todella oudot.
Itsellä jumahti kattoluukku auki, eikä mennyt kiinni. Näillä keleillä vähän kehno ominaisuus. Silikonsprayta mekanismiin ja toimii taas kuin uusi.
Joo, mulle kävi tämä luigin källi eilen, onneksi tuli oltua valmiiksi psrkkihallissa. Nettiä tutkittuani vissiin varsin yleinen vaiva näissä.
Viimeksi muokannut jkk, 25 Marras 2017, 16:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

aaiitee kirjoitti:Alfaan tehdyn TomTom live navigaattoriin on tullut päivitys, jonka pitäisi nopeuttaa satelliitin löytymistä. On jo aikakin tulla nopeutus tähäm pska-laitteeseen. Navilla kestää vaikka kuinka kauan käynnistyä. Raivostuttavaa käyttää minuutteja aikaa odotteluun ja käynnistää laitetta uudelleen ja uudelleen.
Toivottavasti nyt rupeaa toimimaan. Täytyypä tehdä pari testiajoa.
Laitteen hinta taisi olla 300€ luokkaa, kun auton ostettuani ostin navin. Ensin se alkoi toimia normaalinopeasti ja vaikutti olevan OK, sitten alkoi tuo matelu ja muut ongelmat.
Onko kellään muulla tuota navia, oletteko saaneet sitä toimimaan kohtuunopeasti? Suomenkielinen reittiselostuskaan ei pysy päällä.
Muuten hyvä, varoittaa noista peltipoliiseista, mutta tuonkin päivitys maksaa muistaakseni 30€, että kehtaavatkin ryöstää tuolla tavoin, vaikka laitteen hankintahinta jo pilvissä!
Joying-laitteessa minulla on tosin iGo navi, joka on muuten hyvä, mutta peltipoliisivaroitinta siinä ei ole.

e: oletteko muut tyytyväisiä Google Mapsiin?

Mulla ei tullut auton mukana navin johtoa, joten on jäänyt päivittämättä koko laite. On se muutenkin sen verran ruma mötikkä, että saa jatkossakin viettää aikaansa takaluukussa.. iPhone tuuletusritilä telineessä hoitaa asian silloin kun sitä sattuu tarvitsemaan.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mites tuo Blue&Me tomppa päivittyy? Mulla on ilmeisen vanhaa softaa ja tuos on sellainen "kiva" ominaisuus, että se ei näytä sitä tietä, millä ajetaan just ny - siis se ei piirrä sitä. Sit ihan pikkuteillä näkyy ihan OK tuo... Ei siinä, olis kiva vaan joskus nähdä se itse tie ilman navigointia, kun navigoinnin kanssa tuo piirtää reitin "peltoon" kuitenkin.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

jkk kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:Alfaan tehdyn TomTom live navigaattoriin on tullut päivitys, jonka pitäisi nopeuttaa satelliitin löytymistä. On jo aikakin tulla nopeutus tähäm pska-laitteeseen. Navilla kestää vaikka kuinka kauan käynnistyä. Raivostuttavaa käyttää minuutteja aikaa odotteluun ja käynnistää laitetta uudelleen ja uudelleen.
Toivottavasti nyt rupeaa toimimaan. Täytyypä tehdä pari testiajoa.
Laitteen hinta taisi olla 300€ luokkaa, kun auton ostettuani ostin navin. Ensin se alkoi toimia normaalinopeasti ja vaikutti olevan OK, sitten alkoi tuo matelu ja muut ongelmat.
Onko kellään muulla tuota navia, oletteko saaneet sitä toimimaan kohtuunopeasti? Suomenkielinen reittiselostuskaan ei pysy päällä.
Muuten hyvä, varoittaa noista peltipoliiseista, mutta tuonkin päivitys maksaa muistaakseni 30€, että kehtaavatkin ryöstää tuolla tavoin, vaikka laitteen hankintahinta jo pilvissä!
Joying-laitteessa minulla on tosin iGo navi, joka on muuten hyvä, mutta peltipoliisivaroitinta siinä ei ole.

e: oletteko muut tyytyväisiä Google Mapsiin?



Tässä mun uudessa tulokkaassa on tuo Alfan TomTom ja tänään sitä testasin maakuntamatkalla kun vein eksän renkaat Lohjalle. Laite toimi mulla ihan instantisti ja selkeä selostus suomeksi. Peltipoliiseista tuo piippaa pauttiarallaa 250 metriä ennen pömpeliä.
Hyvä, että sinun navisi toimii.
Sinulla on ilmeisesti toinen malli. Minulla on tuo kojelaudan päällä olevaan liitäntään kytkettävä navi. Tiepäivitys maksaa muistaakseni 40€. Jätin sen tekemättä, en viitsi olla koko ajan TomTomin lypsylehmänä. Joissain heidän malleissaan on "ikuiset päivitykset", mutta tässä Alfan kalliissa mallissa ei ole.
Onneksi tuossa Joyingin laitteessa on tuo iG0 ja saa muitakin naveja(esim tuo GoogleMaps), ei tarvitse olla TomTomin "ikuinen lypsylehmä".
Joku muukin tällä foorumilla oli tyytymätön tähän Alfalle tehtyyn naviin. Ei niitä varmaan ole montaa myyty, eikä ihme.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

aaiitee kirjoitti:
jkk kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:Alfaan tehdyn TomTom live navigaattoriin on tullut päivitys, jonka pitäisi nopeuttaa satelliitin löytymistä. On jo aikakin tulla nopeutus tähäm pska-laitteeseen. Navilla kestää vaikka kuinka kauan käynnistyä. Raivostuttavaa käyttää minuutteja aikaa odotteluun ja käynnistää laitetta uudelleen ja uudelleen.
Toivottavasti nyt rupeaa toimimaan. Täytyypä tehdä pari testiajoa.
Laitteen hinta taisi olla 300€ luokkaa, kun auton ostettuani ostin navin. Ensin se alkoi toimia normaalinopeasti ja vaikutti olevan OK, sitten alkoi tuo matelu ja muut ongelmat.
Onko kellään muulla tuota navia, oletteko saaneet sitä toimimaan kohtuunopeasti? Suomenkielinen reittiselostuskaan ei pysy päällä.
Muuten hyvä, varoittaa noista peltipoliiseista, mutta tuonkin päivitys maksaa muistaakseni 30€, että kehtaavatkin ryöstää tuolla tavoin, vaikka laitteen hankintahinta jo pilvissä!
Joying-laitteessa minulla on tosin iGo navi, joka on muuten hyvä, mutta peltipoliisivaroitinta siinä ei ole.

e: oletteko muut tyytyväisiä Google Mapsiin?



Tässä mun uudessa tulokkaassa on tuo Alfan TomTom ja tänään sitä testasin maakuntamatkalla kun vein eksän renkaat Lohjalle. Laite toimi mulla ihan instantisti ja selkeä selostus suomeksi. Peltipoliiseista tuo piippaa pauttiarallaa 250 metriä ennen pömpeliä.
Hyvä, että sinun navisi toimii.
Sinulla on ilmeisesti toinen malli. Minulla on tuo kojelaudan päällä olevaan liitäntään kytkettävä navi. Tiepäivitys maksaa muistaakseni 40€. Jätin sen tekemättä, en viitsi olla koko ajan TomTomin lypsylehmänä. Joissain heidän malleissaan on "ikuiset päivitykset", mutta tässä Alfan kalliissa mallissa ei ole.
Onneksi tuossa Joyingin laitteessa on tuo iG0 ja saa muitakin naveja(esim tuo GoogleMaps), ei tarvitse olla TomTomin "ikuinen lypsylehmä".
Joku muukin tällä foorumilla oli tyytymätön tähän Alfalle tehtyyn naviin. Ei niitä varmaan ole montaa myyty, eikä ihme.
Tuo kojelaudan pistokkeeseen tuleva möhkömalli mullakin on.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

Onkohan tämä oikea johto möhkömalliin?

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... SB-kaapeli

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Mulle on kelvannut Google maps vaikka siinä on vähän heikkouksia ja suomalaisten nimien lausunta on aika huvittavaa. Openstreetmap on nykyään jo paljon parempi kartta mutta sen (ulkoiset) reittihaut ei ole niin käteviä. On kyllä käynyt kans mielessä että ois fiksuinta vain olla joku Android tms toimiva käyttis vain autossakin. Ehkä joskus tulee viritettyä jos innostuu.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

_rico kirjoitti:Onkohan tämä oikea johto möhkömalliin?

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... SB-kaapeli
Näyttää samalta kuin tuo meikäläisen.

atte iluig
Viestit: 22
Liittynyt: 08 Heinä 2016, 13:50
Car(s): Giulietta MA -13, Giulietta QV -15

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja atte iluig »

Minäkin kuulun möhkömallin "onnellisiin" omistajiin. Pelittää kyllä ilman ongelmia, mutta kieltämättä rasittavaa tuo päivityksistä rahastaminen.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

jkk kirjoitti:
_rico kirjoitti:Onkohan tämä oikea johto möhkömalliin?

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... SB-kaapeli
Näyttää samalta kuin tuo meikäläisen.
Mulla on koodi 4CQ0.001.06, mutta näyttää tosiaan samalta. Möhkö pelaa aika hyvin, mutta kestää pari minuuttia käynnistyksestä vaihtaa esimerkiksi yö tai päivätila oikeaksi. Enemmän on ongelmaa saada se TomTomin nettipalvelu toimimaan että sinne voisi haaskata rahansa.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

jkk kirjoitti:
_rico kirjoitti:Onkohan tämä oikea johto möhkömalliin?

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... SB-kaapeli
Näyttää samalta kuin tuo meikäläisen.
Juu, samalta näyttää. Pysyy hiivatin huonosti navissa kiinni, lähtee irti jos vähänkin koskee johtoon tai naviin.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

aaiitee kirjoitti:Alfaan tehdyn TomTom live navigaattoriin on tullut päivitys, jonka pitäisi nopeuttaa satelliitin löytymistä.
Parin TomTomin kokemuksella - ei kannata pidättää hengitystä ns. nopeutetun käynnistyksen suhteen.

Jep, kyllä laite on valmiina palvelukseen huomattavasti nopeammin, mutta vain sillä reunaehdolla, että se on täsmälleen samassa pisteessa kuin sammutettaessa. Temppu perustuu sijainnin tallennukseen. Kun navi tietää (siis olettaa) sijaintinsa jo valmiiksi, se pystyy aloittamaan reitityksen ennen kuin navigointi on oikeasti 100 % iskussa.

Vaan jos autoa on välillä siirretty.... sitten satelliittien löytyminen kestää, kestää ja kestää. Vielä pahempi on käynnistää laite vasta sen jälkeen kun autolla on lähdetty liikkeelle. Voi mennä 3+ minuuttia satelliittien löytymiseen tai vehje ei ikinä lähde toimimaan. Itseasiassa kuvaamasi oireilu voisi johtua just tästä, jos nopeutettu käynnistys on jo ennestään ollut päällä ja sinulla on tapana lähteä liikkeelle ennen kuin navi on täysin tolkuissaan. Mm. 500X integroitu navi rankaisee moisesta ankarasti!
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Jos joku muuten jolta puuttuu tomtomi tai arvostaa orggisvarusteita kokee kiinnostusta laitetta kohtaan, niin tuo voisi irrota sopuhintaan. Itsellä ei tarvetta laitteelle, PM:ää vaan.

Friulano
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Loka 2015, 08:45

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Friulano »

hapankaali kirjoitti:
jkk kirjoitti:Luigi yllätti kattoluukun toiminnalla. Eli, mites porukat joilla on sähköinen kattoluukku, miten sen kuuluisi toimia silleen sulavasti? Testasin omassani tuota, se kyllä aukesi mutta oli melkoinen tuska saada se kiinni ja manuaalin ohjeet olivat todella oudot.
Itsellä jumahti kattoluukku auki, eikä mennyt kiinni. Näillä keleillä vähän kehno ominaisuus. Silikonsprayta mekanismiin ja toimii taas kuin uusi.



Mites, mietin tässä Giuliettaan uutta radiota mahdollisesti. Android Auto olis kova sana. Tai ainakin olisi kiva saada Spotify soimaan autosta ilman mitään virityksiä... Kenelläkään ehdotuksia radioksi ja mahdollisesti tekijäksi? Ei itse jaksais millään ruveta väsäämään, kun en sähköistä tajua tuon taivaallista :?
Itsellä samanvuotinen G. Tässä mallissa siis usb hanskalokerossa ja ei aux:a. Spotify ei ole missään vaiheessa toiminut ja oletin että ei ole tukea. Mutta muutama päivä sitten koitin ihan piruuttani laittaa iphone 7 kiinni usbiin ja alkoi spotify soimaan. Mitään päivityksiä en ole tehnyt paitsi ostettaessa blue&m päivitys. Todella mystistä. Kannattaa ehkä vielä sunkin kokeilla jos spotify alkaisi soimaan kuin taivaan lahjana...

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^ Tuo tuntuu olevan kovin yksilöstä kiinni ja ohjelmistoversiosta. Omassa vanhassa Giulietassa tuo spotify toimi myös saumattomasti iphone 5s/6/6s kanssa ja myös niin että näytti auton näytöllä soivien kappaleiden nimet ja artistit ja kappaleita pystyi myös vaihtelemaan rattinapeilla.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Toisilla puhelimilla toimii, toisilla ei.
Mulla on sentään niin vanha, että on AUX ja USB molemmat :D

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Aquatica kirjoitti:^
Toisilla puhelimilla toimii, toisilla ei.
Mulla on sentään niin vanha, että on AUX ja USB molemmat :D
14 vuoden mallissa on mulla molemmat myös. Porttien sijoittaminen hanskalokeroon oli varmaan suunnittelupöydän lahjakkaimman idea :lol:

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Ohoh! Oletkin vaihtanut Jeepin taas Alfaan. Ihmettelinkin, että miten tuo TomTomin navi toimii Jeepissä.
Onneksi olkoon paluusta! Onko tuo automaatti mieleinen, aika uusi vuosimalli?

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

insinörtti kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:Alfaan tehdyn TomTom live navigaattoriin on tullut päivitys, jonka pitäisi nopeuttaa satelliitin löytymistä.
Parin TomTomin kokemuksella - ei kannata pidättää hengitystä ns. nopeutetun käynnistyksen suhteen.

Jep, kyllä laite on valmiina palvelukseen huomattavasti nopeammin, mutta vain sillä reunaehdolla, että se on täsmälleen samassa pisteessa kuin sammutettaessa. Temppu perustuu sijainnin tallennukseen. Kun navi tietää (siis olettaa) sijaintinsa jo valmiiksi, se pystyy aloittamaan reitityksen ennen kuin navigointi on oikeasti 100 % iskussa.

Vaan jos autoa on välillä siirretty.... sitten satelliittien löytyminen kestää, kestää ja kestää. Vielä pahempi on käynnistää laite vasta sen jälkeen kun autolla on lähdetty liikkeelle. Voi mennä 3+ minuuttia satelliittien löytymiseen tai vehje ei ikinä lähde toimimaan. Itseasiassa kuvaamasi oireilu voisi johtua just tästä, jos nopeutettu käynnistys on jo ennestään ollut päällä ja sinulla on tapana lähteä liikkeelle ennen kuin navi on täysin tolkuissaan. Mm. 500X integroitu navi rankaisee moisesta ankarasti!
Minulla on auto ollut samalla parkkipaikalla ja yhtä tökkivää on navin käyttö ollut. Aina käynnistyksen jälkeen olen yrittänyt antaa määränpään naville.

hapankaali
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hapankaali »

Friulano kirjoitti:
hapankaali kirjoitti:
jkk kirjoitti:Luigi yllätti kattoluukun toiminnalla. Eli, mites porukat joilla on sähköinen kattoluukku, miten sen kuuluisi toimia silleen sulavasti? Testasin omassani tuota, se kyllä aukesi mutta oli melkoinen tuska saada se kiinni ja manuaalin ohjeet olivat todella oudot.
Itsellä jumahti kattoluukku auki, eikä mennyt kiinni. Näillä keleillä vähän kehno ominaisuus. Silikonsprayta mekanismiin ja toimii taas kuin uusi.



Mites, mietin tässä Giuliettaan uutta radiota mahdollisesti. Android Auto olis kova sana. Tai ainakin olisi kiva saada Spotify soimaan autosta ilman mitään virityksiä... Kenelläkään ehdotuksia radioksi ja mahdollisesti tekijäksi? Ei itse jaksais millään ruveta väsäämään, kun en sähköistä tajua tuon taivaallista :?
Itsellä samanvuotinen G. Tässä mallissa siis usb hanskalokerossa ja ei aux:a. Spotify ei ole missään vaiheessa toiminut ja oletin että ei ole tukea. Mutta muutama päivä sitten koitin ihan piruuttani laittaa iphone 7 kiinni usbiin ja alkoi spotify soimaan. Mitään päivityksiä en ole tehnyt paitsi ostettaessa blue&m päivitys. Todella mystistä. Kannattaa ehkä vielä sunkin kokeilla jos spotify alkaisi soimaan kuin taivaan lahjana...
Blue&Me tukee nimenomaan iPhonea (iOS). iPodiltakin musaa saa soimaan. Androidilta ei sitten ole toivoakaan... Mietin, että asennanko uuden radion vai hommaanko iPod Touchin auton viihdejärjestelmäksi. iPodista vaan ei saa navigaattoria tarpeen vaatiessa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

aaiitee kirjoitti:Ohoh! Oletkin vaihtanut Jeepin taas Alfaan. Ihmettelinkin, että miten tuo TomTomin navi toimii Jeepissä.
Onneksi olkoon paluusta! Onko tuo automaatti mieleinen, aika uusi vuosimalli?
Joo, näinhän tässä kävi 8) automaatti on erittäin miellyttävä, pitkään kerkesin moista kaivata, ensimmäisen autoni selespeedi jätti lähtemättömän vaikutuksen niin hyvässä kuin pahassakin :lol:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

hapankaali kirjoitti:
Blue&Me tukee nimenomaan iPhonea (iOS). iPodiltakin musaa saa soimaan. Androidilta ei sitten ole toivoakaan... Mietin, että asennanko uuden radion vai hommaanko iPod Touchin auton viihdejärjestelmäksi. iPodista vaan ei saa navigaattoria tarpeen vaatiessa.
Hommaa mediajärjestelmä.

hapankaali
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hapankaali »

^Varmaan pitäisi. Olen yhtä Sonya katsellut, mutta niillä mokomilla on hintaa ihan turkasesti ja asennuskin maksaa jonkun markan...

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

hapankaali kirjoitti:^Varmaan pitäisi. Olen yhtä Sonya katsellut, mutta niillä mokomilla on hintaa ihan turkasesti ja asennuskin maksaa jonkun markan...
https://www.carjoying.de/joying-single- ... -link.html
Tuolla näyttää olevan hyvä BF-tarjous tuosta Joying'ista, mikä minulla on @jkk:n entinen.
Olen ollut hyvin tyytyväinen tuohon;toimii puhelujen HF, navigointi, musiikin striimaus Tidalista, radio ym.
Alfaan saa tuollaiselle 1din kojelautapaneelinkin. Tuohan on nyt todella edullinen tarjous, kannattaa käyttää hyväksi!

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Testasin äsken navin toimintaa ja ainakin nyt se löysi satelliitin nopeasti, 3-5 sekuntia. Laite toimi niin kuin kuuluukin(suomen kieltä en edes yrittänyt). Tuon kanssahan voi vaikka elää, jos tuo auvo jatkuu...

hapankaali
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hapankaali »

aaiitee kirjoitti:
hapankaali kirjoitti:^Varmaan pitäisi. Olen yhtä Sonya katsellut, mutta niillä mokomilla on hintaa ihan turkasesti ja asennuskin maksaa jonkun markan...
https://www.carjoying.de/joying-single- ... -link.html
Tuolla näyttää olevan hyvä BF-tarjous tuosta Joying'ista, mikä minulla on @jkk:n entinen.
Olen ollut hyvin tyytyväinen tuohon;toimii puhelujen HF, navigointi, musiikin striimaus Tidalista, radio ym.
Alfaan saa tuollaiselle 1din kojelautapaneelinkin. Tuohan on nyt todella edullinen tarjous, kannattaa käyttää hyväksi!
I'm interested. Oliskohan mahdollista saada kuvaa sinulta, miten istuu autoon?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

hapankaali kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:
hapankaali kirjoitti:^Varmaan pitäisi. Olen yhtä Sonya katsellut, mutta niillä mokomilla on hintaa ihan turkasesti ja asennuskin maksaa jonkun markan...
https://www.carjoying.de/joying-single- ... -link.html
Tuolla näyttää olevan hyvä BF-tarjous tuosta Joying'ista, mikä minulla on @jkk:n entinen.
Olen ollut hyvin tyytyväinen tuohon;toimii puhelujen HF, navigointi, musiikin striimaus Tidalista, radio ym.
Alfaan saa tuollaiselle 1din kojelautapaneelinkin. Tuohan on nyt todella edullinen tarjous, kannattaa käyttää hyväksi!
I'm interested. Oliskohan mahdollista saada kuvaa sinulta, miten istuu autoon?
Täällä on projektikuvia mun puuhastelua silloiseen giuliettaan ja myöhemmin asensin saman systeemin @aaiitee:een autoon, saatiin istumaan vieläkin paremmin ja ilman fyysisiä muutoksia kojelaudan rakenteisiin toisin kuin omaani. 2 DIN soitin vaatii välttämättä radion aukon suurentamista kojelaudan sisältä.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=27761

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

matti_vuorio kirjoitti:
jkk kirjoitti:
_rico kirjoitti:Onkohan tämä oikea johto möhkömalliin?

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... SB-kaapeli
Näyttää samalta kuin tuo meikäläisen.
Mulla on koodi 4CQ0.001.06, mutta näyttää tosiaan samalta. Möhkö pelaa aika hyvin, mutta kestää pari minuuttia käynnistyksestä vaihtaa esimerkiksi yö tai päivätila oikeaksi. Enemmän on ongelmaa saada se TomTomin nettipalvelu toimimaan että sinne voisi haaskata rahansa.
Se(nettipalvelu) on aika hankala. Kannattaa ottaa yhteys suomenkieliseen puhelinneuvontaan, niin sujuu. Tuo viimeinen gps-päivitys kyllä onnistui aika hyvin ja oli jopa ilmainen...

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Sorry.. Ajatusta nopeammat sormet.. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

hapankaali kirjoitti:
jkk kirjoitti:Luigi yllätti kattoluukun toiminnalla. Eli, mites porukat joilla on sähköinen kattoluukku, miten sen kuuluisi toimia silleen sulavasti? Testasin omassani tuota, se kyllä aukesi mutta oli melkoinen tuska saada se kiinni ja manuaalin ohjeet olivat todella oudot.
Itsellä jumahti kattoluukku auki, eikä mennyt kiinni. Näillä keleillä vähän kehno ominaisuus. Silikonsprayta mekanismiin ja toimii taas kuin uusi.


Tänään fiksattu tämä vaiva suihkuttelemalla mekanismin kiskot CRC Multilube Pro:lla, toimii kuin unelma nyt.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tuleva talvi kokeillaan kuvan mukaisella setillä konehuoneessa.
Kuva
Ehdin asentamaan tuon tenan jo kuukausi takaperin, mutta se piti vaihtaa tänään puhtaaseen. Ajelin nuo ensimmäiset -20C -pakkaset ilman yläviimasuojaa ja heti nakkasi tikun ylös. Tällä virityksellä se öljy ei vaan pääse sotkemaan paikkoja. Uutena tälle talvelle on tuo huohotinputken eristäminen ajoviimalta.

Tästäkin muuten paukahti tuon öljykorkin räikkämekanismi viime huollossa rikki, joten se lienee mekaanisesti aika heikko esitys. Sain uuden korkin tilalle.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Kerrohan talvikokemukset, sitten jahka talvi ensin koittaa.
matti_vuorio kirjoitti:Sain uuden korkin tilalle.
Sait? Minä pulitin tuosta painonsa verran.. olikohan 30-40€
...avautumista alkuperäisestä navigaattorista...
Nyt parin käyttökerran jälkeen omat kokemukset:
-alkuperäinen teline istuu alkuperäisessä kolossa! ++++
-muotoilu herättää luottamusta! Nyt mennään jämäkästi perille! ++++
-navigaattorin käynnistäessä ruutuun tulee Alfan logo! Ihquu! +++++
-Ruudulla seikkailee valkoinen Giulietta! Miulla on kans valkoinen Giulietta! Ihquu! +++++
-illalla taivaanrantaa koristaa ruudulla tähtitaivas! Ihquu! ++++

Oliko navigaattorille vielä jotain muita tärkeitä ominaisuuksia? Miehet keskittyy aivan epäolennaisiin.
Ai niin, en minä vielä ole kokeillut ajaa sillä mihinkään osoitteeseen..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Mites porukka on tykännyt käyttää start/stop toimintoa? Saako sillä jotain merkittävää polttoainesäästöä vai onko vain riesa? Tähän mennessä olen aina kytkenyt sen pois ja tässä nykyisessä giuliettassa se pysyykin pois päältä..

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

^Eipä tule käytettyä. Eikös Dynamic-asennossa pysy pois pelistä? Ainakin meillä.
Kai se jossain olosuhteissa säästää polttoainetta lusikallisen , mutta ei starttimoottoria. :shock:

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^^ Ei vaikuttanut dynamic, vaikka aika looginen veto tuo olisi ollutkin.

Oma peritaatteeni – aina pois, mutta tökkään S&S:n päälle, jos eteen tulee tilanne, missä on odotettavissa parin minuutin pysähdys ja olosuhteet muutoinkin otolliset. Jatkuvasti päällä ollessaan S&S saattaa lyödä koneen seis, kun jono pysähtyy pariksi sekunniksi tai annan tietä liikenneympyrässä ajavalle. Joo, tiedän, ettei sammu, jos jarrua painaa kevyesti, mutta Giulietassa jarrun annostelu oli tehty ihan liian haastavaksi, 500X vähän helpompi, mutta vahinkolaukauksia tulee silläkin.

Stoppailulla saa ajoluulokoneen lukemista tiristettyä ehkä jonkun 0,3 l/100 km pois. Sekin vaatii melko lailla optimisuorituksen. Suurimman säästön saa, kun on
  • - lämmin eli +15..+20 keli, ei kuitenkaan niin kuuma, että kuski saa lämpöhalvauksen ilman kylmästöintiä
    - tulee pitkähkö (pari minuuttia) liikennevalopysähdys heti matkan alussa, jolloin kone ei vielä ole normaalissa käyntilämmössä -> kulutus on kova, myös tyhmäkäynnillä seistessä
Lauha keli tarvitaan, koska viileällä säällä kone ei suostu sammumaan ennen kuin on kunnolla lämmennyt. Pakkasilla turha yrittääkään – saattaa sammua, mutta lähtee melkein heti uudelleen käyntiin. Tai ikkunat huurtuu/kuski jäätyy.

Kun kone on saatu täyteen käyntilämpöön, ei parin minuutin tyhmäkäynnillä enää ole yhtä murhaavaa vaikutusta koko matkan kulutukseen. Säästö loppuu myös lyhyeen keskustan liikennehelvetissä – joku 5 stoppia peräkanaa ja sitten ei enää sammuilla, kun akun varaus on päässyt liian alas.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

SS toiminnosta, eli juuri niinkuin olen ajatellut siitä on enemmän riesaa. Mun autossa pois kytkettäessä pysyy poissa ajotilasta riippumatta.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Käytin ja käytän sen tarkoitetun idean mukaisesti ellei huonoksi oikeasti todisteta. En usko että kukaan random yksilö näkee eroa kulutuksessa koska siihen vaadittaisiin aika merkittävä otanta mittauksia. Saapahan veroalennusta päästöistä kun se on olemassa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
TCT
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TCT »

Raportoinpa kuinka kävi aiemmin kertomani kuskin puoleisen lämmitysongelman kanssa. Vikakoodien B1905 - B1911 luvun jälkeen haeskelin paikkaa jossa korjauksen (vasemman läpän venttiili tai moottori) voisi teettää.

Autokeskus Tampere, Vaunula Raisio ja Filaro Raisio olivat hyvin nihkeitä (ei kuulemma kokemusta vastaavasta hommasta) ja karsiutuivat. Selkeästi edukseen erottui F40 Nokia, joten sinne näyttämään autoa. Tarkistivat lämmityslaitteen säätöläpät testerillä ja samalla kurkkasivat jalkatilasta kojetaulun taakse. Sieltä jopa näkyi molempien puolien säätöläpät joissa toisessa ei liikettä. Toisen olisi pystynyt vaihtamaan ilman kojelaudan purkua. Valitettavasti rikkonainen oli se taaempi joka vaatii kojelaudan purun. Tutkimus kustansi 40e.

Auto sitten seuraavana maanantaina sinne jossa purkaminen alkoi (kojelauta ja kojelaudan vahvikepalkki irti). Havaittu että lämmönsäätöläpän moottorin akseli kääntynyt yli rajan. Säätömoottorin ja läppäakselin väliin tuleva muoviosa hajonnut ja sorvannut liitosta. Samainen muoviosa myös apumiehen puolella jo kulunut merkittävästi joten sekin olisi hajonnut todennäköisesti lähitulevaisuudessa.

Etukäteen olimme tilanneet vikaa herjaavan kuskin (+apumies) säätömoottorit (2x50e). Kävi kuitenkin ilmi että tarvitaan järjestelmän kaikki neljä säätömoottoria + rikkoutuneet muovikilkkeet jotka tilattiin. Viikon odotuksen jälkeen osat tulivat mutta kävi ilmi että auton valmistenumero antoi väärät osat (välys liian iso). Lieneekö muutos osunut vuosimallimuutoksen kohtaan tai mikä lie ollut mutta selvittelyn jälkeen oikeat osat tilaukseen (toisen viikon odotus). Lopulta osat tulivat ja he saivat auton kasaan kahdessa päivässä.

Loppulaskuna osat 350e ja työ 870e joten olen kyllä tyytyväinen F40 toimintaan. Sillehän he eivät mahtaneet mitään että varaosakirja tarjosi vääriä osia ja aikaa meni odotteluun. Homma oli sen verran vaativa rasti että olisivat harkinneet toisenkin kerran ottavatko autoa työlle jos etukäteen olisivat tienneet millainen homma kyseessä. Onneksi ottivat että kiitoksia vaan todella ammattimaisesta toiminasta jos tätä luette :)
Liitteet
Kojetaulu purettuna
Kojetaulu purettuna
Kojetaulu.JPG (57.88 KiB) Katsottu 7899 kertaa
Säätömoottorin ja läpän välinen muoviosa
Säätömoottorin ja läpän välinen muoviosa
Muoviosa.JPG (17.06 KiB) Katsottu 7899 kertaa

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Giulietalla on ajettu nyt 85 tkm ja kolinaa alkaa löytymään edestä. Mikäs siellä yleensä aiheuttaa kolinan? Voisi tilata jo valmiiksi tarvittavia kilkkeitä..
Sparetolla on näköjään irrallisia puslia/helojakin myynnissä. Tekisiköhän noilla mitään..
https://spareto.fi/t/vehicles/alfa-rome ... n-ripustus
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

^ Eikös tässä ketjussa ollut jossain kohtaa vastaava tapaus?
Silloinkin veikkasin koiranluita, ja niinhän ne olikin.
Vaikka tangosta käsin tunnustellen ei mitään välystä tuntuisikaan, niin irrallaan voi tilanne olla eri.
Niistä lähtisin nytkin liikkeelle.
Halvin ja helpoin vika korjata. Halvinta koiranluuta sensijaan ei kannata laittaa..

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Ok, kiitoksia. Koiranluut voisi tilata valmiiksi. Matti on tehnyt alla olevan hyvän listauksen. Pariin otteeseen on näköjään vaihdettu "ylätukia" eteen. Mitähän tuo tarkoittaa?
matti_vuorio kirjoitti:Neljännesmiljoona täynnä. Kesällä oli hyvää aikaa pysähtyä pohtimaan mitä tuolle nyt tekisi. Vaihdanko verekseen vai ajanko lähemmäksi Kuusakosken liittymää. Vaihto olisi pitänyt tehdä jo aikaa sitten, jos tuosta haluaisi järkevän hyvityshinnan. Päädyin jälkimmäiseen vaihtoehtoon.

Vikalista so far:
245 Venttiilikopan ja tulpanreikien tiivisteet 77€
244 Pohjamaali, väri, lakka 30€
240 Koiranluu, takaoikea 33€
235 Xenon valonsäätötanko 44€
233 Ylätuet eteen 124€
220 Pakkianturin liitin 15€
214 Ylimääräinen öljynvaihto 89€
210 Jakopään hammashihnapyörät 144€
209 Viankuittaus 20€
196 Takapyörien laakerit 400€
175 Uudet lemmarit jäähdytysjärjestelmään 10€
145 Ylätuet eteen 160€
130 Turbon jäähdytysputki 80€
120 Hukkaportin alipaineputki 20€
37 Ecu-päivitys 50€
25 Vaihdekepin nuppi (takuu)
10 Apurungon kiristys (takuu)

Todo:
-Takajarrupalat loppu
-Kesävanteiden maalautus
-Taka-akselin säätövarat käytetty

Kuva
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Iskareiden yläpään laakereita, oletan. Tyypillinen vikapaikka.
Näinköhän on samanlainen rakenne kuin MiTossa? Täysin suojaamaton laakeriviritys, mikä yllättäen ei mahdottomia kestä. (en ole yhtään tutkinut, niin en tosiaankaan tiedä).

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

^^^^ kallistuksenvakaajan pystytangot siellä kolisee. Kesällä tuota samaa ihmettelin useaan otteeseen ja missään ei välystä tuntunut. Kuitenkin vaihdettuani ylläolevat osat ongelma poistui.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Eli juurikin ne koiranluut. Vaihdellaan nuo ja katsotaan sitten. Kiitän!
Senza cuore saremmo solo macchine

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

^ periaatteesta en käytä koiranluu nimitystä kun ei ne niitä ole millään tavalla. Aiemmassa työssäni myös asiakkaita tuosta samasta sanomasta hieman ”opastin”.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vastaa Viestiin