Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

juuuso kirjoitti:Mukavan matalan ja leveän oloinen.
Jep. Renkaiden ja lokasuojien väli on kuitenkin tässäkin hervoton vakioalustalla. Sitten kun tontitat välin siedettäväksi, niin eihän sillä pysty ajamaan talvella rikkomatta paikkoja. Tyypillistä Alfonsoille.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »


Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Se on varmaan miehessä vika mutta ei vaan sytytä :(
Näyttää vähän uudelta Astralta.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

No, erilaiselta se kuitenkin livenä näyttää. MiTokin tuntui olevan kuvissa aivan törkeä, mutta kyllä ihan pirteän ja hyvännäköinen auto, kun tulee tiellä vastaan. :)

Avatar
155156
Viestit: 2085
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

toolman kirjoitti:Näyttää vähän uudelta Astralta.
Ei taida kukaan enää keksiä 5-ovista hatchbackia uudestaan, varsikin jos takapenkeille täytyy mahtua aikuisia ihmisiä istumaan. Oikea coupé on sitten asia erikseen.

Omalla kohdalla Giulietta toimii kuvissa kohtuullisen hyvin. MiTo ei sen sijan sytytä vieläkään, vaikka haluaisin tykätä siitä.

tre
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Tammi 2010, 15:33

Viesti Kirjoittaja tre »

Mitähän hintaluokkaa tulee olemaan? Mielestäni ihan ok näköinen.

http://www.youtube.com/watch?v=gUwsMiOj ... re=related

Jos hintaluokka järkevä, niin veikkaan, että tätä tullaan myymään paljon.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

juuuso kirjoitti:Giulietta TV-spotti
Niin tuossahan se sanottiin, tämä on se Alfan "centenary model" kai nyt sitten ihan virallisestikkin.

Kyllä minä tykkään tästä uutuudesta, tuo mainoskin sai aikaan ihan jumalattomat omistushalut. Firman autopolitiikka vaan ei salli. Joutuuko tässä vielä omistusauton maksajaksi.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

HR kirjoitti:Kyllä minä tykkään tästä uutuudesta, tuo mainoskin sai aikaan ihan jumalattomat omistushalut.
Minunkin "Alfa Egoni" heräsi mainoksen myötä. Ei tarvitse enää mietiskellä, että mihin yksviisysi sitten joskus vaihtuu.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Blääh. :?
Ei viiksi värähdä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

juuuso kirjoitti:Giulietta TV-spotti
"Eì, è il pilota che è in te che parla"... "Sono il tuo Alfa Ego"
Hei, automies sisälläsi puhuu ... Olen sinun Alfaegosi

Ei huono mainos, vaikka Arlan "jokaisessa meissä asuu pieni lehmä" oli kyllä tietysti SE legendaarinen...

Autokin näyttää paremmalta kuin MiTo - mikä ei valitettavasti kyllä sinänsä ole paljon eikä todista mitään. Pitää nähdä vielä luonnossa.

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

silverine kirjoitti:Ei viiksi värähdä.
Siihen on kuulemma nykyään ihan hyvät lääkkeet. Ei kannata huolestua!


EDIT: Tykkään. Olisi kiva nähdä ihan oikeita valokuvia vaikka mustana ja punaisena, veikkaan näyttävän aika jäätävältä.

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Seuraava autoni.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

liekki kirjoitti:
silverine kirjoitti:Ei viiksi värähdä.
Siihen on kuulemma nykyään ihan hyvät lääkkeet. Ei kannata huolestua!
Kiitos tiedosta. Kuvastasi päätellen olet ihastuksissasi sitten
mennyt nielemään uuden keulijan karvoineen päivineen.
(joo tiedän, mun kuvasta voi päätellä vaikka mitä)

Ylläpito: kiits&antx
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

juuuso kirjoitti:Ei tarvitse enää mietiskellä, että mihin yksviisysi sitten joskus vaihtuu.
Kyllä jämpti on näin. En muista onko mikään Alfa tähän mennessä herättänyt näin suurta omistamisen halua ennen tapaamista livenä.

Kunpa tuohon saisi sitten jonkun moottorinkin..

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Cuore Sportivo kirjoitti:
juuuso kirjoitti:Ei tarvitse enää mietiskellä, että mihin yksviisysi sitten joskus vaihtuu.
Kyllä jämpti on näin. En muista onko mikään Alfa tähän mennessä herättänyt näin suurta omistamisen halua ennen tapaamista livenä.

Kunpa tuohon saisi sitten jonkun moottorinkin..
Ja pari vetävää pyörää lisää...

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

En muista olleeni näin innostunut uudesta Alfan mallista edes 156:n esittelyn jälkeen. Jotakin siinä Giuliettassa on...ehkä tuo nimi vaan on niin legenda. Hyvä päätös oli alkaa nimetä malleja nimillä eikä numeroilla.

Giulietta-saitilla voi jo rekisteröityä virtuaaliomistajaksi :wink:
Oikeasti kun ei tule olemaan varaa oikeasti omistaa tuollaista uutena.

http://www.alfagiulietta.com/

Mielenkiinnolla odotan myös ensimmäisiä koeajoselostuksia :-D

Ja tuo valkoinen/hopea väri on tosi tyylikäs.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Kyllä tuolla kelpaisi ajella!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Aika jäätävä toi ratti :shock:

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kukaan löytänyt kuvaa perus punaisena?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ratti on kyllä niinku sitikassa konsanaan. :lol: Muuten komia.

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja evilpet »

Eikös se Miton ratti ollu samanlainen mötti?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Tais olla. ehkä se ei siinä kuskinjakkaralla lymyillessä näytä noin kolholta.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Mikähän motti tossa kuvan autossa on? Mittari loppuu 260km/h ja rundit 6krpm?

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

^Varmaan 2.0 dieseli?

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Karmea ruorinkeskiö. Pumpattava Barbarako tuolta täyttyy syliin?
Ei tuo aiemmissa kuvissa muistaakseni moinen möykky ollut.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11201
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

AutoIltalia kertoo, että kojetaulu on mennyt vielä ihan loppumetreillä uusiksi joidenkin materiaalien epäsopivuuksien takia.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11201
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Näiden tuoreiden (?) kuvien perusteella näyttää samalta kuin ennenkin?

Kuva

Kuva

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

AlfaRomeoGiuliettaTecnica+%2831%29.jpg

kuvien perusteella Stilon/Bravon/Deltan pohjalevystä ei paljon ole jäljellä, eli melkolailla kokonaan uusi.

http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... ta/247385/
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Xehpuk
Viestit: 790
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

V6 kirjoitti:AlfaRomeoGiuliettaTecnica+%2831%29.jpg

kuvien perusteella Stilon/Bravon/Deltan pohjalevystä ei paljon ole jäljellä, eli melkolailla kokonaan uusi.

http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... ta/247385/
Nehän on ihan tosissaan :shock:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

En oikein lämpene DNA-nappuloille, mutta kait tuo arcade sukupolvi sellaisia vaatii..?

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

^Varmastikkin esim CO2 mittaukset tehdään DNA nappulan N asennossa joten sellainen järki ko nappulalla varmastikkin on. Käytön kannaltahan se on minunkin mielestäni täysin turha fiisööri kunhan katsoo vaan että se on "oikeassa" asennossa :-D

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

HR kirjoitti:^Varmastikkin esim CO2 mittaukset tehdään DNA nappulan N asennossa joten sellainen järki ko nappulalla varmastikkin on. Käytön kannaltahan se on minunkin mielestäni täysin turha fiisööri kunhan katsoo vaan että se on "oikeassa" asennossa :-D
Ja on mun mielestä ihan hyvä idea että autossa on myös "säästömoodi". Näin paljon ajavana tuollainen jerkyll/hyde -aspekti autossa on enemmän kuin kiva. Ajetaan pitkää matkaa tuolla tuhnulla moodilla ja kun haluaa huvitella niin väännetään namikat kaakkoon.
-Matti-

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mulla on siitä erikoinen auto, että kaasupolkimessa on useampi asento. Saa melko näppärästi vaihdettua ihan lennosta vauhtia ja polttoaineenkulutusta.

Ei se teho kuitenkaan tule ilmaiseksi oli DNA nappulaa tai ei. Mutta tuo CO2 selitys voi olla yksi tekijä, vaan vaikuttaako sekään siihen ajotapaan, jolla tuo mitataan. No samapa tuo, jännä vaan tää kehityssuunta: läskiä lisää ja kaikenlaista namiskuukkelia kuljettajalle.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 790
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Rolle kirjoitti:vaikuttaako sekään siihen ajotapaan, jolla tuo mitataan.
Varmasti vaikuttaa, kun auto käyttäytyy aivan eri tavalla.

Omasta mielestäni DNA-systeemi on ihan ok, on hyvä, että autosta saa (optimaalisesti) sopivan moniin eri tilanteisiin. Pakkohan sitä ei ole käyttää, tietenkään. Jos autolla ajaa joskus joku muukin, voi auto sopia useampaan makuun -> helpompi perustella ostopäätöstä ;) jne. Onko mitään syytä, miksi autossa ei saisi olla tällaista valitsinta?

Avatar
155156
Viestit: 2085
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Xehpuk kirjoitti:Onko mitään syytä, miksi autossa ei saisi olla tällaista valitsinta?
Yksi asia lisää menemään epäkuntoon.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Xehpuk kirjoitti:Onko mitään syytä, miksi autossa ei saisi olla tällaista valitsinta?
En ole väittänyt etteikö saisi olla, ikävä vaan, että trendi on mennyt tällaisten hilavitkuttimien kehittämiseen. Mielummin auto joka on tehty ajettavaksi ja jo alunperin sellaiseksi, kuin se halutaankin.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Syksyllähän näitä sitten kuulemma saa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Rolle kirjoitti:Mulla on siitä erikoinen auto, että kaasupolkimessa on useampi asento. Saa melko näppärästi vaihdettua ihan lennosta vauhtia ja polttoaineenkulutusta.

Ei se teho kuitenkaan tule ilmaiseksi oli DNA nappulaa tai ei. Mutta tuo CO2 selitys voi olla yksi tekijä, vaan vaikuttaako sekään siihen ajotapaan, jolla tuo mitataan. No samapa tuo, jännä vaan tää kehityssuunta: läskiä lisää ja kaikenlaista namiskuukkelia kuljettajalle.
Samaan syssyyn voi sanoa, että turha noita turboja on lastuttaa kun painaa vaan enemmän kaasua :). Eiku...

Tuollasella namiskalla vaan potentiaalisesti voidaan vaihtaa moottorinohjausta lennosta jolloin oikeasti saadaan pienempikulutuksellinen moodi. Ehkä vähemmän tehoja, mutta joskus tuollaisesta on hyötyä.

Ja sitten se huvittelumoodi, jossa kulutus tapissa ja fun-factor samoin :).
-Matti-

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Olen vähän skeptinen siihen että jollain namiskuukelilla voitaisiin vaikuttaa tasaisen nopeuden kulutukseen. Tietty matkanopeus vaatii tiettyä tehoa, ja se teho taas vaatii tiettyä määrää moottorissa poltettua ilman ja bensan seosta. Seoksen optimointiin on käytettävissä samat temput oli "ajomoodi" sitten mikä tahansa, ja sen vääntämisessä sivuun optimista taas ei ole mitään järkeä.

Kiihdyttelyt voi sitten olla eri juttu.

Ainakin MiTon DNA oli mielestäni sikäli pyllystä että se palasi aina N-asentoon kun virrat käänsi pois. Ja N-asennolla kärry ei kyllä käyttäydy siten kuin pikkusportille olisi suotavaa, eli turhaa nappulan hypistelyä olisi ohjelmassa aina ajoon lähdettäessä. Ellei sitten huolto pysty muuttamaan asetusta jostain.

Tuota painon ja nappeleiden lisääntymistä olen itsekin murehtinut ja leikkinyt ajatuksella modernista versiosta 105-sarjan Alfasta, vaikkapa 70-luvun Spiideristä. Siinä kun ei montaa osaa ole ja luulisi ettei rakentaminen nykyisillä konsteilla voisi olla kallista kunhan rakenteita vähän optimoitaisiin suursarjatuotantoon sopiviksi ja tietysti turvallisemmiksi. Eikö tuollaisella tosiaan olisi markkinoita kun ei niitä näytä oikein kukaan tekevän?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
mattijus
Viestit: 5254
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tulee tuollaisessa dna:ssa esim. se riemu, että osaava lastupaja osannee laittaa eri ohjelmat jokaisen kirjaimen taakse. Tiedä sitten saisiko sitä "aktiivi"alustaa muokattua myös ohjelmallisesti.

Harmi kieltämättä, ettei pirteää, pientä ja kevyttä takavetohenkilöautoa valmista kukaan, oli siinä kattoa tai ei. En minä tarvitse ilmastointia, en cruisea, enkä ajonestoa (ESC). Tasapainoinen lukolla varustettu putkivetovehje välttäisi oikein hyvin.
VMP

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

^Mazda valmistaa, tosin kaksipaikkaisena eli MX-5.

Avatar
mattijus
Viestit: 5254
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ja Hondakin taitaisi kriteerit täyttää jos takapenkkiä ei kaipaisi.

[EDIT]vai joko ne senkin mallin lopetti?
VMP

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Totta, Mazda pääsee lähimmäksi. Mutta kait siitäkin voisi heivata ilmastoinnit, sähköikkunat, ohjaustehostimen sun muun tauhkan ja jättää vain olennaisen.
- Epäkelpokeräilijä -

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Vielä sen verran offtopiccia että Toyota tuonee v. 2011 takavetoisen, nelipaikkaisen (?) ja kevyen auton markkinoille. Auto kulkee tässä vaiheessa nimellä FT-86.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Rolle kirjoitti:
Xehpuk kirjoitti:Onko mitään syytä, miksi autossa ei saisi olla tällaista valitsinta?
En ole väittänyt etteikö saisi olla, ikävä vaan, että trendi on mennyt tällaisten hilavitkuttimien kehittämiseen. Mielummin auto joka on tehty ajettavaksi ja jo alunperin sellaiseksi, kuin se halutaankin.
Saman trendin ilmentymiä, joittenkin mielestä lisää mukavuutta/turvallisuutta...eli parkkiassari :lol: ja kaistavahti :crazyeyes: joka myös ottaa ohjauksen hallintaan tarvittaessa :shock:

Toyotan ja muidenkin merkkien viimeaikaiset mokat ennakoi kivasti tulevaisuutta. Jos oikeasti haluaa harrastaa esim Alfaa niin paras pitäytyä vanhassa tekniikassa eli nyt eletään sitä muutosta jonka jälkeen ei harrasteautoja enää valmisteta.

Meni kauas aiheesta, mutta lisätään tähän, että http://www.alfagiulietta.com saitilla on jo vähän elonmerkkiä ;)
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Xehpuk
Viestit: 790
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

AlfaTom kirjoitti:
Rolle kirjoitti:
Xehpuk kirjoitti:Onko mitään syytä, miksi autossa ei saisi olla tällaista valitsinta?
En ole väittänyt etteikö saisi olla, ikävä vaan, että trendi on mennyt tällaisten hilavitkuttimien kehittämiseen. Mielummin auto joka on tehty ajettavaksi ja jo alunperin sellaiseksi, kuin se halutaankin.
Saman trendin ilmentymiä, joittenkin mielestä lisää mukavuutta/turvallisuutta...eli parkkiassari :lol: ja kaistavahti :crazyeyes: joka myös ottaa ohjauksen hallintaan tarvittaessa :shock:
Minä näen asian niin, että nyt voidaan tarjota kuljettajalle lisää vaihtoehtoja, eikä kyse ole suinkaan siitä, että kuskin tehtäviä vähennettäisiin tai helpotettaisiin tarpeettomasti. Eihän autoa tarvitse nykyään ostaa pelkästään mustana, eivätkä penkki ja ajoasento ole kiinteitä - kyse on siis IMHO aivan eri asiasta.
Jos oikeasti haluaa harrastaa esim Alfaa niin paras pitäytyä vanhassa tekniikassa eli nyt eletään sitä muutosta jonka jälkeen ei harrasteautoja enää valmisteta.
Tätä aikaa elettiin mm. myös, kun kaasarikoneet poistuivat ja tilalle tuli ruisku :mrgreen:

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Joo kulkee 159:kin paremmin ilman luistonestoo näillä keleillä, ei nyykähdä heti ja kaasulla voi säädellä raapimista - suosittelen kokeilemaan.

Täältä meidän umpilumiteiltä ei pääse ees lähteen, jos luistonesto on kytkettynä.

Jos ei pysy kaistalla ilman vahtia suosittelisin kyllä jotain muuta kuin autolla ajoa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

mattijus kirjoitti:
Harmi kieltämättä, ettei pirteää, pientä ja kevyttä takavetohenkilöautoa valmista kukaan, oli siinä kattoa tai ei. En minä tarvitse ilmastointia, en cruisea, enkä ajonestoa (ESC). Tasapainoinen lukolla varustettu putkivetovehje välttäisi oikein hyvin.
BMW:n 1-sarja? Ohan se helevetin ruma, mutta todella hieno ajettava. Se 135 olis joskus kiva saada leluksi.
-Matti-

Vastaa Viestiin