Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Oispa tuo esite sähköisessä muodossa, mutta tässä perunalla otetut kuvat esitteestä vuodelta 2011.

Mankka:
Kuva
Varustetasot:
Kuva
Sisävarusteet:
Kuva
Turvallisuus:
Kuva
Ulkovarusteet:
Kuva
Värit:
Kuva

Eli Suomeen tuotiin silloin alussa Tourismo -tasolla karvalakkia, Giulietta -tasolla ns. Lusso -varustetasoa, mitä pystyi päivittämään Pack Sport -paketilla ulkonäön ja alustan osalta. Lisäksi sitten QV erikseen omilla varusteillaan.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

hattoori kirjoitti:Mitäs nuo sportiva badget etulokasuojissa tarkoittaa? Omassa sellaiset on, mutten oikein löytänyt tietoa. Vai onko ne jälkiasenteiset koristeet? :-D

Bi-Xenonit, peruutustutka, sadetutka, puolinahat, tumma tuulilasin yläreuna, tumma katto, alupedaalit, helmat, hopeiset peilit, tummentuva taustapeili, 18" turbinat, mutta ilmeisesti ei kääntyviä peilejä. Sport pack 3? Pack premium? Ei näistä pääse kärryille :o:
Olisko toi se QV line? ( en muista oliko se varustepaketti vai oma mallinsa)

Gusse
Viestit: 887
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

fahlsjy kirjoitti:
hattoori kirjoitti:Mitäs nuo sportiva badget etulokasuojissa tarkoittaa? Omassa sellaiset on, mutten oikein löytänyt tietoa. Vai onko ne jälkiasenteiset koristeet? :-D

Bi-Xenonit, peruutustutka, sadetutka, puolinahat, tumma tuulilasin yläreuna, tumma katto, alupedaalit, helmat, hopeiset peilit, tummentuva taustapeili, 18" turbinat, mutta ilmeisesti ei kääntyviä peilejä. Sport pack 3? Pack premium? Ei näistä pääse kärryille :o:
Olisko toi se QV line? ( en muista oliko se varustepaketti vai oma mallinsa)
Jos on 2012 mallia, niin taitaa olla jälkiasenteiset koristeet :-D . Eikös QV line tullut vasta faceliftin yhteydessä. Nuo merkit kun oli pikaisella katsomisella 2012 ulospäin melkeinpä ainoat erot QV ja normi sport pack mallin välillä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Noin minäkin veikkaisin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

Gusse kirjoitti:
fahlsjy kirjoitti:
hattoori kirjoitti:Mitäs nuo sportiva badget etulokasuojissa tarkoittaa? Omassa sellaiset on, mutten oikein löytänyt tietoa. Vai onko ne jälkiasenteiset koristeet? :-D

Bi-Xenonit, peruutustutka, sadetutka, puolinahat, tumma tuulilasin yläreuna, tumma katto, alupedaalit, helmat, hopeiset peilit, tummentuva taustapeili, 18" turbinat, mutta ilmeisesti ei kääntyviä peilejä. Sport pack 3? Pack premium? Ei näistä pääse kärryille :o:
Olisko toi se QV line? ( en muista oliko se varustepaketti vai oma mallinsa)
Jos on 2012 mallia, niin taitaa olla jälkiasenteiset koristeet :-D . Eikös QV line tullut vasta faceliftin yhteydessä. Nuo merkit kun oli pikaisella katsomisella 2012 ulospäin melkeinpä ainoat erot QV ja normi sport pack mallin välillä.
Sportiva oli oma varustelupaketti tai malli, jota ainakin Autokeskus myi jonkin aikaa. En muista mitä varusteita tms. siinä oli ja QV line tuli vasta 2014 FL:ssä. Sportiva oli jo aikaisemmin. Niin ja ne hopeiset pelikuoret kuului Pack Sport pakettiin, tosin ne sai myös erikseen. Kojelaudan alumiinilista oli oma lisävarusteensa, se ei mun mielestä kuulunut mihinkään pakettiin.

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

juhani kirjoitti:Kojelaudan alumiinilista oli oma lisävarusteensa, se ei mun mielestä kuulunut mihinkään pakettiin.
  • Turismo: kiiltävä hopeanharmaa
    Giuliatta: magnesiumharmaa, optiona tumma & harjattu alumiini sekä ghiaccio valkoinen
    QV ja kaikki sporttipaketit: tummaa, harjattua alumiinia

    Prkl. Vuorio kaipasi esitettä, mutta tiedosto on liian iso tähän liitettäväksi.

    Kun hämmennys on jatkunut, niin laitan vielä täydellisen listan sporttipakettien sisällöstä:
    • - 17" tai 18" vanteet
      - urheilullinen alusta
      - sivuhelmat
      - tummennetut ajovalojen taustat
      - tumma sisäkattoverhoilu
      - tumma alumiinipaneeli kojetaulussa
      - puolinahkapenkit punaisin tikkauksin, optiona punainen tai musta nahka
      - nahkainen ohjauspyörä punaisin tikkauksin
      - alumiinipintaiset polkimet
QV:ssä lisäksi tummennetut takalasit, satiinipintaiset peilinkuoret ja madallettu alusta.

Mutta pakettien sisällöthän ovat saattaneet vaihdella eikä kaikkea esitteissä ollutta tavaraa/yhdistelmiä ole oikeasti ollut saatavana. Esim. valkoinen auto + punaiset (ei sport) jakkarat...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Mulla ei ole akuuttia tarvetta esitteelle, kun löytyy laatikosta se alkuperäinen 44-sivun versio. Lähinnä se oli pointtina, että olisi kaiken kansan ihmeteltävänä tai ladattavana jostain. Voisihan niitä mallikohtaisia materiaaleja kerätä foorumille jonnekin faq tms. osioon, mikäli modet pystyy ohittamaan nuo kokorajoitukset?

jmi
Viestit: 1481
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Vihdoin uusi Giulietta saapui :-D
Liitteet
IMG_3668 (800x533).jpg
IMG_3668 (800x533).jpg (344.05 KiB) Katsottu 10072 kertaa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Veloce-paketilla?

Hieno on!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

jmi
Viestit: 1481
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Vittorio Jano kirjoitti:Veloce-paketilla?

Hieno on!
Kiitos, Veloce-paketilla ja Velocen penkeillä. Xenonit aivan käsittämättömän hyvät, en ole missään muussa autossa tällaisia nähnyt.
Onko xenoneissa autom. korkeuden säätö, ohjekirjan mukaista säätöä ei löydy?
Ahtopainemittariakaan ei tule esiin Dynamicilla.

Ohjekirjan sai vain englanninkielisenä, ei paineta Suomeksi kun näitä myydään niin vähän. :shock:

On muuten ohjaus paljon parempi kuin ensimmäisissä Giulietoissa, todella tunnokas jo normal-asetuksella.

Voiko Giuliettaa nostaa mistään muualta kuin näistä helman kohdista?

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Automaattisäätö on (pakollinen täystehoisissa xenoneissa).

Dynamic -tilassa ajotietokoneen "aloitussivu", jossa on päivämäärä, korvataan ahtopainemittarilla. Telkkarissa väärä kanava päällä?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

jmi
Viestit: 1481
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

"Kanavan" vaihdolla tuli esiin, kiitos!

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Onpas hienon näköinen Giulietta. Ollakseen kuitenkin jo vanha malli, tuo näyttää vieläkin tuoreelta ja pikkuiset faceliftaukset ovat kieltämättä pitäneet tämän freesinä. Peukkua uudelle autolle ja omistajalle!

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Kieltämättä Giulietassa on muotoilu ollut sen verran onnistunutta, että autoa ei pysty juurikaan esteettisesti parantelemaan.

Tossa kun kävin koeajamassa toista vm:n 2016 TCT-Giuliettaa, oon kyllä melko vakuuttunut siitä, että jos polttomoottorisen auton vielä ostan, se on mitä todennäköisimmin juuri G mm. muotosyistä.

jmi
Viestit: 1481
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Vielä kun saa kesävanteet alle... :-D
Miten pitkään muuten tulee ajaa vain normal-asetuksella?
Ohjekirjassa ei suositeltu dynamic-asetusta uudessa autossa.

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Ei ohjekirja tunne käsitettä "sisäänajo" eikä myöskään "ensihuolto", puhumattakaan tietyllä laatumerkillä ajavien "työstölastunpoistohuollosta" (1. öljynvaihto). Taitaa olla essonbaarin perinnetietoa nämä. En tarkoita, että uutta autoa ehdoin tahdoin kannattaisi revitellä säälittä, mutta se toinenkin vaihtoehto eli ylenpalttinen hissuttelu voi olla haitallista sekin.

Joskus bongasin sivuston, missä esiteltiin hissuttelun tuloksia. Suoritusvalineenä oli kylläkin ratamoottoripyörä, mutta bensalla nekin toimii. Noihin vehkeisiin suositus oli, että tehdään dynossa pari vetoa, missä kaasu on lähes auki ja nopeutta/kierroksia lisätään pikku hiljaa. Operaatio kestää muutaman minuutin ja sen jälkeen sisäänajo suoritettu ja vehje on valmis ratarääkkiin! Autolla lähin vastaava voisi olla ohituskiihtyvyyden testaus isolla vaihteella?

Tuossa nimittäin oli ideana, että pitää saada kunnolla painetta sylinteriin, jotta männänrenkaat puristuvat sylinterin seiniä vasten ja hioutuvat täsmälleen niiden pinnan muotoon. Jos näin ei tapahdu ihan alussa, niin sylinteristä kerkiääkin kulumaan (tarkoituksella tehdyt) työstänaarmut pois -> männänrenkaiden "sisäänajo" jää tekemättä ja tuloksena on öljyä syövä moottori.

Jos tuntuu uskomattomalta, ettei ensimmäiset 5 tkm pidä hissutella, niin miksei sitten samanlaista ohjeistusta olisi myös kaikenmaailman työkoneille, generaattoreille, lentokoneille...? "Sori matkustajat, tämä lento New Yorkiin kestää 2 h normaalia enemmän, koska lentokoneen sisäänajo on kesken!"
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

_rico kirjoitti:Itse olen kyllä todella tyytyväinen autoni uutena ostaneen henkilön ruksailuihin.
Löytyy:
- Sport Pack II
- Business/ Pack Premium
- Visibility Pack

Ainoat mitä "puuttuu" on kattoikkuna/lasikatto sekä TCT, mutta rajallisella budjetilla ei kaikkea haluamaansa voinut saada. Kaikki muu mahdollinen, navia myöten, tästä löytyykin.
Olikohan tuosta Business-versiosta esitettä olemassa?

Minulla Giuliettassa on tuo paketti ja ePerin perusteella muitakin varusteita, mutta niiden varustekoodien perusteella en tiedä mitkä paketit on valittu. Lasikatto luukulla, kaksoisksenonit, parkkitutka takana, Boset, TomTom ja TCT. Omassa käytössä en ole huomannut kaipaavani muita varusteita, paitsi etututka olisi kiva ahtaissa parkkihalleissa :wink:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Tuossa taitaa olla siitä sisäänajosta se juttu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

jmi
Viestit: 1481
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

insinörtti kirjoitti:Ei ohjekirja tunne käsitettä "sisäänajo" eikä myöskään "ensihuolto", puhumattakaan tietyllä laatumerkillä ajavien "työstölastunpoistohuollosta" (1. öljynvaihto). Taitaa olla essonbaarin perinnetietoa nämä. En tarkoita, että uutta autoa ehdoin tahdoin kannattaisi revitellä säälittä, mutta se toinenkin vaihtoehto eli ylenpalttinen hissuttelu voi olla haitallista sekin.

Joskus bongasin sivuston, missä esiteltiin hissuttelun tuloksia. Suoritusvalineenä oli kylläkin ratamoottoripyörä, mutta bensalla nekin toimii. Noihin vehkeisiin suositus oli, että tehdään dynossa pari vetoa, missä kaasu on lähes auki ja nopeutta/kierroksia lisätään pikku hiljaa. Operaatio kestää muutaman minuutin ja sen jälkeen sisäänajo suoritettu ja vehje on valmis ratarääkkiin! Autolla lähin vastaava voisi olla ohituskiihtyvyyden testaus isolla vaihteella?

Tuossa nimittäin oli ideana, että pitää saada kunnolla painetta sylinteriin, jotta männänrenkaat puristuvat sylinterin seiniä vasten ja hioutuvat täsmälleen niiden pinnan muotoon. Jos näin ei tapahdu ihan alussa, niin sylinteristä kerkiääkin kulumaan (tarkoituksella tehdyt) työstänaarmut pois -> männänrenkaiden "sisäänajo" jää tekemättä ja tuloksena on öljyä syövä moottori.

Jos tuntuu uskomattomalta, ettei ensimmäiset 5 tkm pidä hissutella, niin miksei sitten samanlaista ohjeistusta olisi myös kaikenmaailman työkoneille, generaattoreille, lentokoneille...? "Sori matkustajat, tämä lento New Yorkiin kestää 2 h normaalia enemmän, koska lentokoneen sisäänajo on kesken!"
Sivu 32:


VAROITUS
9) "NOPEA" VERSIO: Ottaen huomioon
ajoneuvon huomattava suorituskyky,
mekaanisten osien riittävän sisäänajon
takaamiseksi suositellaan olemaan
käyttämättä "Dynamic" -tilaa ajoneuvon
ensimmäisten ajokilometrien aikana.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^^^Lentokoneiden käyttäminen vertauksena tässä on erittäin huono, sillä käyttöolosuhteet ja muutenkin koko toimintapetiaate on ihan erilainen. Eiköhän koekäytöt yms tehdä ennen asiakkaalle luovuttamista.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

AlfaTom kirjoitti:
_rico kirjoitti:Itse olen kyllä todella tyytyväinen autoni uutena ostaneen henkilön ruksailuihin.
Löytyy:
- Sport Pack II
- Business/ Pack Premium
- Visibility Pack

Ainoat mitä "puuttuu" on kattoikkuna/lasikatto sekä TCT, mutta rajallisella budjetilla ei kaikkea haluamaansa voinut saada. Kaikki muu mahdollinen, navia myöten, tästä löytyykin.
Olikohan tuosta Business-versiosta esitettä olemassa?

Minulla Giuliettassa on tuo paketti ja ePerin perusteella muitakin varusteita, mutta niiden varustekoodien perusteella en tiedä mitkä paketit on valittu. Lasikatto luukulla, kaksoisksenonit, parkkitutka takana, Boset, TomTom ja TCT. Omassa käytössä en ole huomannut kaipaavani muita varusteita, paitsi etututka olisi kiva ahtaissa parkkihalleissa :wink:
Ei valitettavasti löydy mitään esitettä. Auton ensimmäinen omistaja ei löytänyt kuittia, eikä muitakaan dokumentteja autosta kun soitin hänelle pian oston jälkeen.

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

jkk kirjoitti:^^^^Lentokoneiden käyttäminen vertauksena tässä on erittäin huono, sillä käyttöolosuhteet ja muutenkin koko toimintapetiaate on ihan erilainen. Eiköhän koekäytöt yms tehdä ennen asiakkaalle luovuttamista.
Pointti oli juuri se, että eksoottisemmille vehkeille tehdään koekäyttö, mikä käytännössä hoitaa sisäänajonkin. Eli se sisäänajo on lopulta aika nopea operaatio, korkeintaan parista tunnista puhutaan. Ei siis missään tapauksessa mikään 3 kk/5 tkm suoritus, jonka aikana ei saa ylittää 4000 rpm eikä painaa kaasua yli puolivälin.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Paikalla
seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja seppo »

Fiatin käyttöohjekirjoissa on aina suositeltu sisäänajoa, mm. öljynkulutuksen johdosta. Esimerkki yhdestä Multiair-koneisen mallin käyttöohjekirjasta; "Moottori sisään ajetaan auton ensimmäisen käyttöjakson? aikana. Moottorin öljynkulutus voi siksi laskea vasta ensimmäisten 5000-6000 km ajokilometrin jälkeen". Tätä samaa sanamuotoa on käytetty käyttöohjekirjoissa niin kauan kuin minä niitä olen lukenut ja kääntänyt, siis jo '90 luvun alusta. Öljynkulutusarvot on ainoastaan muuttuneet :)

Avatar
lerppu
Viestit: 5883
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Käyttöohjekirja? Tarkoitatteko valmistajan mielipidettä?

Paikalla
seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja seppo »

Kaikenlaisille tumpeloille on ohjeita annettava, jo oikeusturvan kannalta :)

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

seppo kirjoitti:Fiatin käyttöohjekirjoissa on aina suositeltu sisäänajoa, mm. öljynkulutuksen johdosta. Esimerkki yhdestä Multiair-koneisen mallin käyttöohjekirjasta; "Moottori sisään ajetaan auton ensimmäisen käyttöjakson? aikana. Moottorin öljynkulutus voi siksi laskea vasta ensimmäisten 5000-6000 km ajokilometrin jälkeen".
Melkein jo säikähdin, koska tuo oli mennyt ohi. Mutta eihän siinä sisäänajosta oikeasti puhuta. Lause on irroitettu asiayhteydestään. Palataan tähän kohta.

Jos sisäänajo olisi tärkeä juttu, niin sen tarpeesta kait mainittaisiin ihan ohjekirjan alussa, esim. sivulla, jossa uuden auton omistajaa onnitellaan. Tai tämä taikasana edes löytyisi hakemistosta? Tai edes kiellettäisiin raskaan perävaunun veto sisäänajon aikana? Eipä löydy mitään näistä ainakaan Fiat Croman, 500, MiTon eikä Giuliettan ohjekirjoista. Eikä Bravonkaan osalta sisäänajosta puhuttu, peräkärryasiaa en nyt saa tarkistettua.

Croman käyttöohjekirjasta onnistuin löytämään kattavimmat speksit sisäänajolle. Jarruja koskevia mainintoja löytyy muualtakin, mm. MiTon ohjekirja.

Ensimmäinen maininta Croman ohjekirjassa sivulla 47: ”TÄRKEÄÄ! Saadaksesi jarrujärjestelmästä parhaan mahdollisen hyödyn, on tarpeellista suorittaa noin 500 km:n sisäänajojakso (uudella autolla tai jarrupalojen/levyjen vaihtamisen jälkeen): tämän jakson aikana tulisi mahdollisuuksien mukaan välttää äkillisiä, toistuvia ja jatkuvia jarrutuksia."

Ihan loogista, koska kyseessä ovat kuluvat kitkapinnat. Ennen kuin palat ja levyt ovat hinkkautuneet saumattomiksi pareiksi, on sekä poljintuntuma outo että jarrutusteho heikko. Asiaa tuli testattua viime kesänä, kun Giuliettaan laitettiin uudet laikat joka nurkkaan.

Vaan moottorin sisuskalut… ei lie tarkoitus, että pintakäsitellyt osat (karkaisut, kitkaa alentavat pinnoitteet) ”muotoutuu” eli kuluu merkittävästi jo ensimmäisten 5 tkm aikana?

Croman ohjekirjasta löytyvät myös nämä maininnat:

Sivu 65: ”Suosittelemme, ettet auton sisäänajon aikana käyttäisi sitä täydellä suorituskyvyllä (esim. liiallisia kiihdytyksiä, pitkiä matkoja kovalla nopeudella, kovia jarrutuksia jne.).”

Sivu 66: ”Älä aja autolla täydellä suorituskyvyllä sen sisäänajon aikana. Odota, kunnes jäähdytysnesteen lämpömittari alkaa liikkua.”

Tämän perusteella sisäänajoon riittää 1 km :-D No, käykööt esimerkkinä siitä, miten ohjekirjoihinkin pujahtelee käännös- ym. virheitä. Kylmää moottoriahan tuossa tarkoitetaan (asia korjattu muihin ohjekirjoihin).

Sivu 102: ” Moottorin suurin öljynkulutus voi olla 400g / 1000km. Auton ollessa uusi moottorille on suoritettava sisäänajo. Tämän vuoksi moottorin öljynkulutus tasaantuu vasta n. 5000-6000 km:n ajon jälkeen.”
seppo kirjoitti:Tätä samaa sanamuotoa on käytetty käyttöohjekirjoissa niin kauan kuin minä niitä olen lukenut ja kääntänyt, siis jo '90 luvun alusta.
Eli sanamuoto on hyväksytetty konsernin lakimieosastolla 90-luvun alussa ja tällä mennään (lue: sanaakaan ei saa muuttaa). Tällä voidaan tarvittaessa torpata korjaus/korvausvaatimuksia. Onhan nuo öljynkulutuksetkin määritetty aika turvallisiksi valmistajan kannalta. Kaikki on OK ellei reilun 3 l öljytilavuuden omaavaan moottoriin tarvitse huoltovälin aikana tankata yli 15 l öljyä!

Sivu 116: ”Auton huippunopeus sisäänajokauden jälkeen (km/h).” (taulukko, jossa eri moottorivaihtoehtojen huippunopeudet).

Ainoastaan jarrujen osalta on selkeästi määritelty sekä tarve, menettelytapa että sisäänajon kesto (500 km). Nuo muut ovat aika irrallisia ja huonosti määriteltyjä = pakolliset vastuuvapauslausekkeet?

Pysyn kannassani; sisäänajo ei ole sitä, että ensimmäiset 5000 km pitää ajaa tiiliskivi polkimen alla. Ihan ensimmäisten tuntien aikana ei kannata ajaa riuhtoen eikä käyttää kovia kierroksia, mutta siinä ne niksit onkin. Tavallinen ajo on ihan OK ja kierroksia on hyvä käyttää vaihtelevasti - paras tapa sisäänajoon ei ole jurnuttaa ekat 500 km tasanopeudella maantiellä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Polforea
Viestit: 11176
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Eräs huhu kertoo, että tehtaalla kootut moottorit pyörisivät tarvitsemansa sisäänajosyklin jo siellä, eikä siis asiakkaan tekemisillä olisi enää niinkään väliä ja että tilanne olisi eri moottoriremontin jälkeen.

Jos asiakkaan ensimetrien ajotapa olisi kovinkin merkittävä, niin sen suorittaisivat oikeasti tehtaan, kuljetusyhtiöiden ja autoliikkeiden henkilökunta. Henkilökohtaisesti uskon mieluummin tehtaan suorittamaan sisäänajosykliin kuin siihen, että homma jätettäisiin tälle kolmikolle.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Ei niitä kokoonpanolinjalla taideta pyörittää eikä tavisautoja dynotetakaan (kuten telkkaridokumenttien mukaan tehdään ainakin paremman luokan moottoripyörille ja osalle luksus/urheiluautojakin). Mutta moottorit saanevat ihan riittävän annoksen sisäänajoa (lue: sikaa) rahtauksen aikana (lastaus laivaan jne.). Huhujen mukaan ei ole aina ihan kevyt kaasujalka tätä työtä tekevillä :wink:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tässä on taas päinvastainen näkemys sisäänajosta. Varovasti, vaihtelevalla kuormalla ja pitkään: http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=1128783

Oma G on ollu liikkeen koeajoautona ensimmäiset 4000km, joten varmasti on saanu sikaa heti ensikilometreistä lähtien.

Paikalla
seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja seppo »

Ja juuri tuon takia ei esittelyautoja kannata ostaa :? Hiukan lisäystä edellisiin, kaikki moottorit koekäytetään tietyllä kuormalla jonkiin aikaa valmistajasta riippuen, mm. tehon ym arvojen mittaamiseksi ja mahdollisten vuotojen paikallistamiseksi. Samoin kokoonpanolinjan lopussa on yleensä jarrujen ja alustan ravistustarkastus "irtonaisten" osien havaitsemiseksi. Vaihdelaatikkotehtaissa ja (voimansiirto-) en ole käynyt, mutta luulisi heillä olevan vastaavat laaduntarkastustoimenpiteet. Alfan 2.0 JTS on tyypillinen tuote, johon sisäänajo oli kaiken a ja o :(
Eli sisäänajo on tärkeä (mielestäni) edelleen, niin kuin se on ollut aina :-D

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

seppo kirjoitti: Alfan 2.0 JTS on tyypillinen tuote, johon sisäänajo oli kaiken a ja o :(
Eli sisäänajo on tärkeä (mielestäni) edelleen, niin kuin se on ollut aina :-D
Juuri näin. Vieläku tohon jtässään ei oltaisi laitettu tehdasöljyjen jälkeen ensmäisessä vaihdossa jotain 5w-40 munkkirasvaa :-D
"puhun niin totta kuin osaan"

Gusse
Viestit: 887
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

seppo kirjoitti:Ja juuri tuon takia ei esittelyautoja kannata ostaa :? Hiukan lisäystä edellisiin, kaikki moottorit koekäytetään tietyllä kuormalla jonkiin aikaa valmistajasta riippuen, mm. tehon ym arvojen mittaamiseksi ja mahdollisten vuotojen paikallistamiseksi. Samoin kokoonpanolinjan lopussa on yleensä jarrujen ja alustan ravistustarkastus "irtonaisten" osien havaitsemiseksi. Vaihdelaatikkotehtaissa ja (voimansiirto-) en ole käynyt, mutta luulisi heillä olevan vastaavat laaduntarkastustoimenpiteet. Alfan 2.0 JTS on tyypillinen tuote, johon sisäänajo oli kaiken a ja o :(
Eli sisäänajo on tärkeä (mielestäni) edelleen, niin kuin se on ollut aina :-D
Eiköhän tuo matti_vuorion Giulietta taida kuulua foorumin eniten ajettuihin multiair malleihin ja sillä on päästy 200 tuhatta ilman mitään multiair huolia ja muitakaan moottori huolia, joten ei se esittelyautona olo välttämättä mitään merkitse tai rauhallinen sisäänajo.

Paikalla
seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja seppo »

Joo, ei se mikään yleistys ole, puoleksi huumorilla...Monesti kuulee puhetta juuri toisinpäin kun joku sanoo ostaneensa esittelyauton tai maahantuojan tai diilerin käytössä olleen työsuhdeauton ja pitää sitä hyvänä hankintana, voi sekin olla totta, )).

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Aiemmin kun kirjoittelin Gilun kaukon patterin purkautumisesta...
Mitä ilmeisemmin vaiva poistui kun avasin näppäinmaton ja vähän puhaltelin.
Nyt patteri on kestänyt jo ennätykselliset 3 viikkoa aiemman n. viikon sijaan. :-D

Juu ja esittelyautoista senverran, vaikka nyt ei Giuliettasta olekaan kyse...
Meidän 147 oli esittely auto. Moni silloinkin jo varoitteli, että nyt lykkäsit kätesi p...
Mittarissa oli silloin v. 2004 n. 5000km. Nyt 280tkm. Ei ongelmia. 8)

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Minullakin on tietääkseni entinen esittely/koeajoauto :)

Nyt alkaa olla vasta 60tkm mittarissa.

Ei mitään mainittavaa vikaa ole ollut autossa. Tosin tulee sen verran vähän kilsoja mulla, että tuskin ajan edes 100tkm täyteen. Riippuu vähän siitäkin, mihin tulee olemaan varaa sitten joskus. Ei ainakaan mihinkään uuteen. Muutaman vuoden ikäinen Stelvio kelpaisi, vaikka jollain mopomoottorilla :lol:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

OT: Tuo 500X on kanssa esittelyauto, ei pahaa sanottavaa. 140tkm kestänyt Punto oli sellainen kanssa, ei ongelmia siinäkään. Myin pikkuveljelle. Esson henki ja ABC:n kampaviineri on vahva esittelyautoja koskevissa myyteissä.

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Kiitokset näistä - esittelyautot ovat sittenkin ihan varteenotettavia vaihtoehtoja. Itselläni oli näihin hieman nuiva suhtautuminen, kun lähin kokemus asiasta oli isäni pikkuvolvo (olikosenyt 343) joka oli pommi. Tosin ei se tainnut esitelyautouteen liittyä, olipahan vaan maanantaikappale - kirjaimellisesti, koska auto halusi pitää huilitauon aamuruuhkassa Haagan paloaseman edessa joka maanantai. Merkkihuolto vaihteli osia randomina ja päätti lopulta, että bensatankki on ruosteessa ja pitää vaihtaa, vaikka jonkin älyboxin/piuhan kosteusongelmalta oireet enempi kuulosti. Bensatankki vaihtui ja samalla vaihtui kaikki muukin :roll:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Tänään taas ehkä pitäisi Giulietta saada "moottorinvaihtohuollosta" kotiin, onhan tuo jo kestänytkin 6 viikkoa :silent:

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

insinörtti kirjoitti:Kiitokset näistä - esittelyautot ovat sittenkin ihan varteenotettavia vaihtoehtoja. Itselläni oli näihin hieman nuiva suhtautuminen, kun lähin kokemus asiasta oli isäni pikkuvolvo (olikosenyt 343) joka oli pommi. Tosin ei se tainnut esitelyautouteen liittyä, olipahan vaan maanantaikappale - kirjaimellisesti, koska auto halusi pitää huilitauon aamuruuhkassa Haagan paloaseman edessa joka maanantai. Merkkihuolto vaihteli osia randomina ja päätti lopulta, että bensatankki on ruosteessa ja pitää vaihtaa, vaikka jonkin älyboxin/piuhan kosteusongelmalta oireet enempi kuulosti. Bensatankki vaihtui ja samalla vaihtui kaikki muukin :roll:
Minullakin oli aikanaan tuo sukkanauhavetoinen pommi. Ostin käytettynä ja jos Volvossa ei ollut kallista vikaa sukkanauhan ensiöpuolella, niin sitten toisiopuolella. Kaikkea muuta vikalisuketta löytyi vähän väliä. Kerran kytkimestäkin putosi ajaessa joku jousi tielle! Jossain autolehdessä oli kehuttu sukkanauhaa mainettaan paremmaksi ja menin uskomaan. Enpä enää usko tuollaisia lehtimiesten juttuja!
Fiiatteihin ja Alfoihin olen ollut tyytyväinen(3 Fiiua ja 1 Alfa).

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^juu en saa :agrue: taas jouduttu tilamaan jotain nippeleitä Italian päästä. Kyseinen asentaja on ensiviikon lomalla ja muut ei saa kasata moottoria :roll: joten menee viikon päähän tiistaille. No ajellaan Subarulla siihen asti, mikä on muuten ihan kelvollinen auto.

Eikö niitä osia voi tarkastaa heti kun tulevat, että kaikki tarvittavat löytyy?

Onkohan osia tilattu moottorin maahan tulon jälkeen ainakin kolmesti Esim.turbo, kun on huomattu että osat ei riitäkkään kasaamiseen... :evil:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Se on yllättävän vaikeaa jos autossa on takuu. Fiatin alakertaa laakeroitiin muistaakseni 7-9 viikkoa. Joku skenessä paremmin sisällä oleva voi korjata, mutta käsittääkseni jokainen nippeli pitää erikseen hyväksyttää vaihdettavaksi, ennenkuin sen saa tilata korjaamolle. Takuunalaiseen autoon ei saa tilata mitään ylimääräistä, mitä tehdas ei ole todennu rikkinäiseksi.

Edit: Onko millään muulla kuin makaroonien vehkeillä näin hidas varaosapalvelu? Ei taida Giulia paljon yleistyä jos osia odotellaan kuukausikaupalla.

Avatar
hattoori
Viestit: 245
Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hattoori »

Kuva
Kuva

Onko nämä Giulian vanteet? Vai mistähän suunnasta lähtis etsimään. :drinking:

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

En tiedä mutta törkeen hyvän näköset.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Äkkiä katsottuna näyttäisivät Giulia QV:n pyöriltä?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

^^^Ebay noita myy tietty :lol:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

Edit: Sori, väsyneet silmät 13h työpäivän päätteeksi :lol:

Hondamies
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hondamies »

Onkos kellään kokemuksia Giuliettansa optimoinnista ja pakoputken päivittämisestä? Itseäni himoittaisi vaihtaa putkistoa hieman paukkuvampaan/rätisevämpään versioon. Riittääkö takapöntön vaihto vai pitäisikö vaihtaa keskivaimennin suoraan putkeen?

Avatar
hattoori
Viestit: 245
Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hattoori »

Kaalipata kirjoitti:^^^Ebay noita myy tietty :lol:
Kiitos! Tutustaas aiheeseen lisää.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

105tkm huollon hinnoista näkemystä/muistikuvaa (hihnaa ei tarvetta vaihtaa))?

Jos tällä nykyisellä vielä hetken sinnittelisi...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Vittorio Jano kirjoitti:105tkm huollon hinnoista näkemystä/muistikuvaa (hihnaa ei tarvetta vaihtaa))?

Jos tällä nykyisellä vielä hetken sinnittelisi...
teetin viime kesänä huollon autofitillä ja lasku oli 395. Muistaakseni jakohihna ei tuohon 105 tkm huoltoon vielä kuulu...

Vastaa Viestiin