Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Uno Alfa
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Helmi 2019, 23:46
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 Multiair 170 hv (2011) ja pari saksalaista

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Uno Alfa »

Morjens,

tuli hankittua ensimmäinen Alfa pitkän haaveilun jälkeen, Giulietta 1.4 Multiair 170 hv, manuaali vuosimallia 2011.
Saa nähdä osoittautuuko unelmaksi vai painajaiseksi :lol:

Pirteältä tuntuu, ehkä hiukan kovempi ääni sisällä kun mitä uskoinkaan (nasta renkaat), polkimet hiukan liian pienet/lähellä toisiaan. Fiilis on hyvä!

Mutta...uskoin että tuo Blue & Me mahdollistaisi musiikin streamauksen puhelimesta.
- Onko olemassa joku uusi versio tästä softasta tai jotain muuta vippaskonstia tähän vai onko AUX se ainut vaihtoehto?

Entäs millä vetää nuo jarrusatulat punaisiksi? :mrgreen:

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

lerppu kirjoitti:Joo - siirrytään nyt sitten tähän ketjuun, trailblazed by jäsen sataviisysi, validated by jäsen sanctus and now copied by jäsen minä... :mrgreen:
Onnea hankinnasta!

Mulla on nyt takana reilut 600 kilometriä kolmessa viikossa ja meno tuntuu edelleen hyvässä ja pahassa aikuisemmalta kuin MiTossa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Uno Alfa kirjoitti:Morjens,

tuli hankittua ensimmäinen Alfa pitkän haaveilun jälkeen, Giulietta 1.4 Multiair 170 hv, manuaali vuosimallia 2011.
Saa nähdä osoittautuuko unelmaksi vai painajaiseksi :lol:

Pirteältä tuntuu, ehkä hiukan kovempi ääni sisällä kun mitä uskoinkaan (nasta renkaat), polkimet hiukan liian pienet/lähellä toisiaan. Fiilis on hyvä!

Mutta...uskoin että tuo Blue & Me mahdollistaisi musiikin streamauksen puhelimesta.
- Onko olemassa joku uusi versio tästä softasta tai jotain muuta vippaskonstia tähän vai onko AUX se ainut vaihtoehto?

Entäs millä vetää nuo jarrusatulat punaisiksi? :mrgreen:
Hertsikan Saka?

Onnea hankinnasta!

Näissähän on sitten joissakin hansikaslokerossa USB/AUX-liittimet. Vilkase sieltä. Mulla oli se AUX-liitin vaan surkeassa kuosissa, eli väljä.

Uno Alfa
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Helmi 2019, 23:46
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 Multiair 170 hv (2011) ja pari saksalaista

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Uno Alfa »

Aquatica kirjoitti:
Uno Alfa kirjoitti:Morjens,

tuli hankittua ensimmäinen Alfa pitkän haaveilun jälkeen, Giulietta 1.4 Multiair 170 hv, manuaali vuosimallia 2011.
Saa nähdä osoittautuuko unelmaksi vai painajaiseksi :lol:

Pirteältä tuntuu, ehkä hiukan kovempi ääni sisällä kun mitä uskoinkaan (nasta renkaat), polkimet hiukan liian pienet/lähellä toisiaan. Fiilis on hyvä!

Mutta...uskoin että tuo Blue & Me mahdollistaisi musiikin streamauksen puhelimesta.
- Onko olemassa joku uusi versio tästä softasta tai jotain muuta vippaskonstia tähän vai onko AUX se ainut vaihtoehto?

Entäs millä vetää nuo jarrusatulat punaisiksi? :mrgreen:
Hertsikan Saka?

Onnea hankinnasta!

Näissähän on sitten joissakin hansikaslokerossa USB/AUX-liittimet. Vilkase sieltä. Mulla oli se AUX-liitin vaan surkeassa kuosissa, eli väljä.
Kiitos!
Ei ole Hertsikan Saka. Hain auton Ruotsin puolelta. Onko järkeä vai ei, niin en tiedä.
USB/AUX löytyy ja löytyyhän tuolla maailmalla näitä USB pohjaisia bluetooth vastaanottajia, mistä sitten piuhalla kiinni AUX:iin.
Tämä tietenkin yksi tie, mutta ajattelin jos Alfalla joku päivitys/muu oma käytäntö?

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Uno Alfa kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:
Uno Alfa kirjoitti:Morjens,

tuli hankittua ensimmäinen Alfa pitkän haaveilun jälkeen, Giulietta 1.4 Multiair 170 hv, manuaali vuosimallia 2011.
Saa nähdä osoittautuuko unelmaksi vai painajaiseksi :lol:

Pirteältä tuntuu, ehkä hiukan kovempi ääni sisällä kun mitä uskoinkaan (nasta renkaat), polkimet hiukan liian pienet/lähellä toisiaan. Fiilis on hyvä!

Mutta...uskoin että tuo Blue & Me mahdollistaisi musiikin streamauksen puhelimesta.
- Onko olemassa joku uusi versio tästä softasta tai jotain muuta vippaskonstia tähän vai onko AUX se ainut vaihtoehto?

Entäs millä vetää nuo jarrusatulat punaisiksi? :mrgreen:
Hertsikan Saka?

Onnea hankinnasta!

Näissähän on sitten joissakin hansikaslokerossa USB/AUX-liittimet. Vilkase sieltä. Mulla oli se AUX-liitin vaan surkeassa kuosissa, eli väljä.
Kiitos!
Ei ole Hertsikan Saka. Hain auton Ruotsin puolelta. Onko järkeä vai ei, niin en tiedä.
USB/AUX löytyy ja löytyyhän tuolla maailmalla näitä USB pohjaisia bluetooth vastaanottajia, mistä sitten piuhalla kiinni AUX:iin.
Tämä tietenkin yksi tie, mutta ajattelin jos Alfalla joku päivitys/muu oma käytäntö?
Mun ymmärtääkseni Blue&Me ei tue A2DP-profiilia, eli tota BT-audiostreamaamista ei saa toimimaan edes päivityksellä. Eli varmaan BT-audiota varten AUX-liittimen kiinni jokin härpäke.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Ei se tue A2DB yhteyksiä missään versiossa. Osasta Giuliettoista puuttuu lisäksi se 3,5mm aux-portti, eli hanskalokerossa on pelkkä usb. Näissä versiossa lisämokkulat pitää patentoida suoraan mankan takana oleviin liittimiin. Siihen kaivelin joskus esille tällaisen laitteen, mutta jätin sitten tilaamatta. Tuo parin pinnin oikosulku saa mankan luulemaan, että siihen on liitetty cd-vaihtaja ja sellainen ilmestyy media-valikkoon. Tämäkään morkula ei tuo sitä A2DB toimintoa, mutta se tuo sen puuttuvan 3,5mm portin, johon saa sitten taas lisälaitteen lisälaitteen lisälaitteen kautta A2DB:n :silly:

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00 ... UTF8&psc=1

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Ihan mielipide kysymyksenä kuinka moneen lämpö asteeseen asti plussan puolella väki pitää viimasuojaa. Jos sattuu olemaan päivällä +5C ja jokin matka pääosin taajamaa + ruuhkaa ei tuo täysmaski taida kuulua keulaan.

Aiheesta toiseen. Olisiko neuvoja palaneen kilpivalon vaihtoon ettei tule kylmässä kovettuneita muoveja rasitettu liikaa?
Kuva

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Pujazuba kirjoitti:Ihan mielipide kysymyksenä kuinka moneen lämpö asteeseen asti plussan puolella väki pitää viimasuojaa. Jos sattuu olemaan päivällä +5C ja jokin matka pääosin taajamaa + ruuhkaa ei tuo täysmaski taida kuulua keulaan.
Tarkkaile moottorin lämpötilaa. Niin kauan kun se pysyy aisoissa, ei viimasuojasta ole juuri haittaa. Kun lämmöt pysyy kurissa, niin mitä nopeammin moottori pääsee käyntilämpötilaan, sitä parempi. Toki välijäähdyttimen ollessa peitossa voi imulämmöt nousta ja sitä myöten huipputehot vähän laskea, mutta tuskin on näillä keleillä perusmallin kaupunkinylkytyksessä siitäkään ongelmaksi asti.
Pujazuba kirjoitti:Aiheesta toiseen. Olisiko neuvoja palaneen kilpivalon vaihtoon ettei tule kylmässä kovettuneita muoveja rasitettu liikaa?
Jos ei tallia ole tarjolla, niin mites parkkihalli? Pariksi tunniksi syömään ja kauppoja kiertelemään, Toki noissa on korjaustoiminta yleisesti kiellettyä, mutta tuskin kukaan kehtaa ulista nopeasta polttimonvaihdosta. Jos löytää hallin johon pääsee ~suoraan pesukoneesta, niin harjaton pikapesu kuivauksella lämmittää koria jonnin verran ulkopuolelta etukäteen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pujazuba kirjoitti:Ihan mielipide kysymyksenä kuinka moneen lämpö asteeseen asti plussan puolella väki pitää viimasuojaa. Jos sattuu olemaan päivällä +5C ja jokin matka pääosin taajamaa + ruuhkaa ei tuo täysmaski taida kuulua keulaan.
Mä pidin 170hp MA:ssa viimasuojat about +10c aamulämpöön asti. Ei edes 15 asteen hujakoilla ainakaan kaupungissa lämmöt nousseet, flekti kyllä jo alkoi käymään vähän useammin päällä. Eli en stressaisi - jos yöllä on pakkasta, niin anna olla suojat vaan.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^^ & ^ Kiitos neuvoista. Lämmöt eivät ole mulla nousseet yli ihanteellisen. Mutta flektin ääntä olen epäillyt kuulleeni autoa sammuttaessa.
Kuva

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

^ Dieselissä lämmöntuotto on myös alhaisempaa kuin bensakoneessa.

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No nuo nykyiset lämpömittarit ovat kovin viitteellisiä... En tiiä mikä mahtaa olla haarukka sille keskiasennolle. JTDm Deltassa ei ole voinut pitää keulaa ummeessa kun flekti käy ajon aikana (vaikka 20 pakkasta, ja maantieajossa), huomasi hyvin valoista milloin pärähtää käymään kun aavistuksen himmeni. Sitä aloin ihmettelemään ja tosiaan pelkkään keulan ummessa olemisesta johtui. Ja kyse ei ollut loukun poltosta. Puskurista kun on ilmanotto auki niin käy samaan tahtiin kuin kesällä, kuten pitää ollakin. Ja saa coolerikin ratista ilmaa.

Edit: Kävi n. viiden minsan välein motarilla :crazyeyes: . Ja lämpömittari luonnollisesti vaakasuorassa eli "90"

Jos flekti käy kun keula ummessa niin kannattaa avata osaksi. Kun ei sitä dieselissä huohottimenkaan takia tarvi ummessa pitää. Ja tarviiko bensassakaan sen vuoksikokonaa ummessa olla?

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Juuri siksi "Tarkkaile moottorin lämpötilaa" eikä "tarkkaile lämpömittaria", se viisari kun ei mikään tarkkuusinstrumentti ole. Olisin toki voinut tuosta spesifisempikin olla.

OBD:sta saa parempaa tietoa. Miten mahtaa Deltassa ja Giuliettassa olla flektin ohjausperusteet? Mitä se käyminen oikeastaan kertoo?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Samaa mietein, mutta ei tullut silloin Multiecuscania lätkittyä kiinni. Ottaako myös konehuoneen lämpötilan huomioon? :? Mutta kun pohjamuovi on suht tiivis, niin kyllähän kokonaa keulan umpeen laittamalla saa ilmankierron aika totaalisesti torpattua.

Mutta tarkennus on erittäin hyvä, toista se ennen oli kun lämpömittari oli muutakin kuin viitteellinen instrumentti. On palattu vanhaan Fiattien keittovalo-linjaan :mrgreen:

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

24 vuotta autoilua ja 33 autoa (toki vain 21 suomalaista talvea autolla). - ei ole ollut yhdessäkään autossa viimasuojia keulilla, eikä niiden puutteesta johtuvia ongelmia. Onko nyt siis Giuliettalla tulossa tähän muutos? Uskon kun näen.

Ei tarkoitus vähätellä kenenkään näkemyksiä tai kokemuksia. Käyttötavat ja olosuhteet vaihtelevat ja totuudet voivat olla subjektiivisia. Aihe vain kovasti hämmentää, talvesta toiseen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Noh, mulla ei G:ssä huohotin jäätynyt mun aikanani.

Mutta viimasuojien kanssa lämpeni *selvästi* nopeammin - ylipäänsä lämpeni, siis. Kovalla pakkasella ilman viimasuojia? Juuei. Nyt dieseli ilmeisesti ilman lämmityselementtiä tosissaan kaipaa kaiken lämmön, mitä kylmällä irtoaa...

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

-HH- kirjoitti:Samaa mietein, mutta ei tullut silloin Multiecuscania lätkittyä kiinni. Ottaako myös konehuoneen lämpötilan huomioon? :?
Tuskin, kun konetilan lämmölle tuskin on anturia. Mutta todennäköisesti huomioi jäähdytysnesteen lämpötilan sekä eri kennojen jäähdytyksenkaipuun, eli ilmastointi (ei tosin pyöri pakkasella, mutta on parametrina mukana kuitenkin) sekä ehkä myös ahtoilman lämpötila vaikuttaa. Voi myös olla että ECU tarkkailee moottorin lämpötilan muutosta lyhyellä ajalla ja tarvittaessa starttailee flektiä proaktiivisesti.
lerppu kirjoitti:24 vuotta autoilua ja 33 autoa (toki vain 21 suomalaista talvea autolla). - ei ole ollut yhdessäkään autossa viimasuojia keulilla, eikä niiden puutteesta johtuvia ongelmia.
Harvassa autossa niiden puutteesta tulee ongelmia. Yhä suuremmassa osassa autoja niistä on kuitenkin hyötyä, koska mitä nopeammin moottori voiteluaineineen on optimilämmöissä ja mitä paremmin se siellä pysyy, sitä parempi se sille tekniikalle on. Mikäs siinä jonkun isojötsin kanssa, kun bensaa poltetaan lämmöksi enemmän kuin omakotitalo tarttee lämmitystä samassa ulkolämmössä, mutta järkevät ja bensapihit tekniikat ei välttämättä lämpee ihan yhtä kivasti. Ja se on ihan puhtaasti niiden bensapihimpien ja järkevämpien vehkeiden selkeitä plussapuolia - vaikka hukkalämpö helpottaa ehkä hitusen elämää talvella, niin 99-prosenttisesti se on vain haitta ja ongelma.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Kyllä viimasuojia tulee käytettyä jos lämpötila on muutaman asteen pakkasella. Nolla- tai plussa -kelillä niitä ei ilkeä laittaa paikoilleen, koska moottori saattaa kuumentua liikaa. Vielä -15C kelissä huomaa miten viimasuojat blokkaa jäähdytystä, kun paisarin korkin ympärillä on merkkejä vuotaneesta jäähdytinnesteestä. Tätä ei normi ajossa tapahdu, mutta heti loiskahtaa jos ottaa muutaman 0-140km/h kiihdytyksen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
0-140kmh kiihdytys ei ole normaalia ajoa, joten...
Esim. tuo parjattu Giulietta ei tehnyt edes tuota, vaikka lämpötila oli +10 (ja siis multiair) kun kiskasin Järvenpään rampilta motarille melkein nollista sen ~125kmh, kesärajoitukset oli siis saapuneet ja halus kokeilla. Jälkikäteen vilkas ni ihan rutikuivaa oli paisarinkin ympäristö?

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Jos auto ei ole käynnissä, niin ajotietokoneen näytöllä näkyvä ulkolämpötila on ihan mitä sattuu. Sitten kun auton käynnistää, niin lukema on järkevä. Tämän huomaa, kun aamulla menee autoon ja starttaa, niin lämpötila saattaa muuttua jopa 10 astetta. Muut huomanneet vastaavaa?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^On satunnaisesti. Lämpötila voi olla mitä vaan, mutta heitto on kuitenkin aina ylöspäin. Virtojen kytkemisen jälkeen lämpötila palautuu oikeaksi jos anturi on kunnossa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Aquatica kirjoitti:^
0-140kmh kiihdytys ei ole normaalia ajoa, joten...
Esim. tuo parjattu Giulietta ei tehnyt edes tuota, vaikka lämpötila oli +10 (ja siis multiair) kun kiskasin Järvenpään rampilta motarille melkein nollista sen ~125kmh, kesärajoitukset oli siis saapuneet ja halus kokeilla. Jälkikäteen vilkas ni ihan rutikuivaa oli paisarinkin ympäristö?
No ei kait se höröstelemällä kuumene, :silly: mutta pointti kuitenkin että kone (ja konehuone) käy merkittävästi kuumempana suojien kanssa ja todennäköisesti jotain ikävää sattuu jos pitkään ajaa läppä lattiassa.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Tietysti kompromissina voi peittää keulan vain osittain kun tilanne sitä suosii kuten silloin kun ei ole kovia pakkasia tai viettää merkittävän osan matkoista kävelyvauhti liikenteessä.
Esim. vain scudetto / vain ala-aukot peitettynä. Nyt herää kysymys siitä että kumman jättää auki. Pikaisesti katsottuna suora ilmavirta yhteys kuuluu:
Scudetto -> syyläri
Ala-aukot -> a/c jäähdytin

Tarkentakaa jos olen väärässä.
Kuva

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1019
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Puskurin alareiät johtaa välijäähdyttimelle. Kuva

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

moottorin vikavaloa pukkaa, syynä vaihdekepin asentoanturi. Onko kokemuksia, mitä tehdä? Onko iso homma vaihtaa? saako mahdollisia varaosia helposti.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Aika monesti tuota on täällä kyselty. Haulla löytynee aiempia keskusteluja kuvineen.

Alakautta käsiksi. Pakoputki ja lämpösuoja pois. Kepin muovikotelo auki ja anturi vaihtoon. Tai jos korjaamisesta tykkää, niin voi sen anturin katkenneen johtimenkin korjata, kun johto sieltä poikki on kuitenkin. Kannattaa kyllä uusia ja hiukan pidentää kaikkia kolmea piuhaa samalla.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Oikean puoleinen takaluukussa oleva valo elementti meni eilen pimeäksi.
Tänään aamutuimaan otin luukun yläkulmassa olevan läpiviennin auki. Johtojahan sieltä oli poikki ihan urakalla.
Nyt pelittää taas.
Mysteeriksi jäi mikä on se musta koaksiaali kaapeli joka sieltä kulkee? Tuskin radioantennin johtoa nyt takaluukun kautta kierrätetään. :roll:
Varmaan vasen puoli pyytää seuraavaksi samaa operaatiota. Alkua siellä jo lienee koska takalasin lämmitys ei ole hetkeen toiminut.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^Oletko varma, että kyseessä on koaksaali? Tulipa vain mieleen, että jostakinhan takalasin pesurille on vedet mentävä.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

JiiPee kirjoitti:^Oletko varma, että kyseessä on koaksaali? Tulipa vain mieleen, että jostakinhan takalasin pesurille on vedet mentävä.
Juu, kyllä tuo oli kaapelia. Oli meinaan myös poikki. :|

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Kaapeli menee FM2 antennille / antennivahvistimelle.

The aerials P025a (FM1 stylus on the roof) and P025b (FM2 built into the heated rear screen) are connected to the radio by means of coaxial cables.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Okei! Pitäiskö tuon katkoksella olla mihin vaikutusta? Radioon? On kyllä kuulunut ihan hyvin.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Pele kirjoitti:Juu, kyllä tuo oli kaapelia. Oli meinaan myös poikki. :|
Oukkei, erehdyin. :wink:

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Muisti pätkii sen verran, että varmaksi en uskalla nyt väittää, mutta hattuvakiona heittäisin, että tuota takalasiantennia ja takaluukun ylämuovin alla olevaa antennivahvistinta ei ollut kaikissa versioissa.

Johtosarjassa se koaksiaali on aina.


Edit: Hämärä muistijälki saattaa olla, että jos on kattoantenni niin silloin ei ole takalasissa mitään.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Jarsan kirjoitti:Muisti pätkii sen verran, että varmaksi en uskalla nyt väittää, mutta hattuvakiona heittäisin, että tuota takalasiantennia ja takaluukun ylämuovin alla olevaa antennivahvistinta ei ollut kaikissa versioissa.

Johtosarjassa se koaksiaali on aina.
Ok. Kiitos tiedosta. :)

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dam »

Olisiko teillä hetki aikaa puhua huohottimesta?

Perjantaiaamulla loivassa alamäessä, -5C° SS pois päältä ja jotain muuta samalla kun vikavalo syttyi. Muutaman käynnistyksen jälkeen valo hävisi. Tehot pysyi tallella. Lauantaina ei ajamista ollenkaan. Sunnuntaina loivassa alamäessä kaasua pois kun motarilta piti mennä liittymästä pois ja taas sama juttu. Lämpöä -2C°. Maanantai-aamulla jalka pois kaasulta ja valumista liikennevaloihin ja *pim ja kaikki pois, tehot mukaanlukien. Muutamia käynnistyksiä taas ja takaisin liikenteeseen. Koska tiedossa oli kuitenkin että pitää lähteä viikoksi pidemmälle matkalle, päätin tarkistella vähän tarkemmin mikä homma on repiä huohotin irti mutta jäi tekemättä kun ei minulla siihen hätään ollut mitään millä olisin saanut kiristettyä letkut takaisin. Rautalanka ei ollut kovin hyvä vaihtoehto kuitenkaan joten Autokeskukseen pikahuoltoon. Ensin soitto sinne ja eivät ole kuulleetkaan että huohottimessa voisi edes olla jotain ongelmia. Siinä vaiheessa tuntui jo aivan turhalta mennä sinne mutta vaihtoehdot vähissä ja niillä sentään oikeat työkalut saada se huohotin takaisin toimivana paikoilleen.

Ensin vikakoodit, joku moottorin vuoto-ongelma mitä en muista ja unknown problem P023D mikä taas on MAP anturiin liittyvä. Tietty huoltomies ensimmäisenä alkaa ropaamaan imupuolen letkuja ja totetaa että koodien perusteella todennäköisintä on että siellä on joku vuoto ja letkut pitäisi vaihtaa. Pienen jankkaamisen jälkeen kiireeseen vedoten pyysin että lopettaa niiden letkujen ropaamisen ja molempien ajan tuhlauksen ja tyhjentäisi huohottimen ja mahdollisesti puhdistaisi sen, pistäisi kasaan ja katsotaan sitten joskus toiste onko siinä sitten jotain imuvuotoja tms. Paikalle pöllähti vanhempi huoltomies eikä hänkään ole kuullut että joku olisi huohottimen takia tullut huoltoon. Ja suurella mielenkiinnolla katsoimmekin kaikki yhdessä kun sieltä lorotettiin reilu desi vettä ulos. Majoneesia löytyi myös mutta todella vähän, ehkä muutama ml. Pikainen pesu, palikat paikoilleen ja kassan kautta matkaan vajaa 1000 km myöhemmin ei yhtään mitään ongelmaa.

Luonnollisesti tiketti tehty asiasta ja se otetaan tarkempaan tutkintaan seuraavassa huollossa reilun viikon päästä. Tällä hetkellä lähinnä huolestuttaa se ettei heillä ole muka aikaisempaa kokemusta huohottimen ongelmista. Jos aikaisemmin on itsepäisesti vain vaihdettu antureita ja letkuja koodien perusteella ja se varsinainen ongelman aiheuttaja on jätetty täysin koskemattomaksi. Auto sulaa hallissa, vaihdetaan anturi turhaan ja päästetään matkaan ja taas tovin päästä sama ongelma ja samat ratkaisut. Jos takuun alainen auto niin ei se niinkään harmita kustannusten takia mutta vitutus voi kyllä kasvaa melkoiseksi. Vaunulassa tuosta ainakin huoltomies tiesi jo aikaisemmin mutta kun eivät enää huolla FCA:n tuotteita niin ei siitä enää mitään apua ole minkään tikettien suhteen. Toivottavasti tämä huohotinjuttu alkaa nyt viimein selviämään FCA:lle sen verran että ainoasta auton varsinaisesta ongelmanaiheuttajasta päästäisiin viimein eroon. Takaluukun johtosarja taitaakin olla se toinen tyyppivika minkä kanssa nyt pystyy elämään huomattavasti paremmin...

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ valitettavasti kun Pohjolan markkina muutaman sadan myydyn
Alfan osalta on niin marginaalinen FCA:lle niin luulen, että asialle ei
tehdä mitään virallisen organisation puitteissa.

Sitten kun takuu on loppunut
niin huohottimen mahdolliseen sähkövastukseen ja eristämiseen löytyy
kyllä osaamista vaikka AD- huoltoasemilta. Ilmajoella sijaitsevaa
ko. ketjun liikettä voi esim. suositella. He ovat tehneet mm. Psa- riisseleihin
ko. modauksia. Omaan 156:eenkin olisin saanut tuolla tehdyksi sähkövastus-
version, mutta eristyksen 100% peitto huohottimen ja letkun ympärille riitti.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^^Toki, käy peremmälle ja hae jääkaapista kalja. Jiitee tiivisti asian aika hyvin, eli apuja ei ole tulossa valmistajan tai maahantuojan toimesta. Vaatisi koko huohotusjärjestelmän uudelleensuunnittelun, jotta viasta pääsisi eroon. Poistuvaan moottorimalliin tuskin tällaista on tulossa. Omassa ropposessa vaihdoin ne click-r lemmarit tavalliseen ja nakkasin 10mm listalenkin hanskalokeroon. Kahdella huohotinpöntöllä homma näyttäisi toimivan aika hyvin, eli vaihtotyö tuolla pakkasessa vie sen 5min ja likaisen pöntön voi sitten pestä paremmalla ajalla valmiiksi seuraavaan vaihtoon.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Dam kirjoitti:Olisiko teillä hetki aikaa puhua huohottimesta?
Jiitee kirjoitti:niin huohottimen mahdolliseen sähkövastukseen ja eristämiseen löytyy
kyllä osaamista vaikka AD- huoltoasemilta.
Puhetta huohottimesta on jo ollut riittämiin.. Minä haluan seuraavaksi nähdä postauksen missä joku (Dam) on vienyt auton paikalliselle monimerkkikorjaamolle ja sanonut, että laittakaa kuntoon.

Minä olisin jo vienyt, mutta kun omassa käytössä ei huohottimen kanssa ole ollut mitään ongelmaa..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Onko kenelläkään jotain pahaa sanottavaa Castrol Magnatec 5W-40 C3 -öljystä MultiAir-koneeseen? Ajattelin Seleniat vaihtaa tuohon, kun tuota saa tuosta lähikaupasta.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Vaikka olisikin pahaa sanottavaa, jos öljyt täyttää autosi vaatimat valmistajan speksit sekä viskositeetin, niin meidän mielipiteet on yhtä arvokkaita kuin vuosisatojen takainen noitatiede ellei kokemus perustu kattavaan käyttötestiin sinun saappaissasi.
Hanki huoletta jos se on oikea öljy.
Kuva

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Cloverleaf kirjoitti:Onko kenelläkään jotain pahaa sanottavaa Castrol Magnatec 5W-40 C3 -öljystä MultiAir-koneeseen? Ajattelin Seleniat vaihtaa tuohon, kun tuota saa tuosta lähikaupasta.
Minulla on tuota juuri parasta aikaa koneessa.
Monta vuotta tullut jo ajettua Castrolilla samasta syystä..

En ole huomannut mitään miksi ei olisi pitänyt.
Senza cuore saremmo solo macchine

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

hagger16 kirjoitti:
Cloverleaf kirjoitti:Onko kenelläkään jotain pahaa sanottavaa Castrol Magnatec 5W-40 C3 -öljystä MultiAir-koneeseen? Ajattelin Seleniat vaihtaa tuohon, kun tuota saa tuosta lähikaupasta.
Minulla on tuota juuri parasta aikaa koneessa.
Monta vuotta tullut jo ajettua Castrolilla samasta syystä..

En ole huomannut mitään miksi ei olisi pitänyt.
Motonetissähän on tolle tuotteelle tällainen huomio:
Sopivuudet: Bensamoottorit Fiat 9.55535-S2 Castrol Magnatec 5W-40 4L (Huom! Ei Multi-Air/Twin-Air)
https://m.motonet.fi/fi/tuote/590004?ajoneuvo=1772

Mikä sinänsä aiheutti jännitystä, kun kolme-neljä vuotta sitten MiTon 99 kw:een MultiAiriin laitettiin Auto Milanossa just noi Castrolit koneeseen. Epäilen että Motonetin sivulla on virhe.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Speksit myös muuttuu silloin tällöin. Omaan autoon laitettiin viimeisen öljynvaihdon yhteydessä pajalla oikeat Fiat vaatimukset täyttävää kamaa kun samaan aikaan saman öljyn uusimmat tiedot valmistajalta eivät mainitse kyseistä ominaisuutta.
Kuva

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Olen ollut tietoinen tuosta Motonetin teksitistä. Motonetistä öljyt hain.. :-D

Päissäni mietin kuitenkin, että jos ohjekirjasta ja purkin kyljestä löytyy samat speksit, niin tuskin se kauhean metsään voi mennä.

Enkä tosiaan ole mitään ihmeellistä havainnut. Eikös uudempiin vaihtunut öljyn speksit?
Senza cuore saremmo solo macchine

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dam »

matti_vuorio kirjoitti:^^Toki, käy peremmälle ja hae jääkaapista kalja.
:mrgreen:
hagger16 kirjoitti:
Dam kirjoitti:Olisiko teillä hetki aikaa puhua huohottimesta?
Jiitee kirjoitti:niin huohottimen mahdolliseen sähkövastukseen ja eristämiseen löytyy
kyllä osaamista vaikka AD- huoltoasemilta.
Puhetta huohottimesta on jo ollut riittämiin.. Minä haluan seuraavaksi nähdä postauksen missä joku (Dam) on vienyt auton paikalliselle monimerkkikorjaamolle ja sanonut, että laittakaa kuntoon.

Minä olisin jo vienyt, mutta kun omassa käytössä ei huohottimen kanssa ole ollut mitään ongelmaa..
Mulla on nyt sellainen lapsenmielinen ajatus että tulisi joku takaisinkutsu tehtaan toimesta. Yritin heille ehdotella että tekisin alumiinista turbon jäähdytysveden kanssa lämmitettävän aromipesän sille että saisi ne vedet haihtumaan mutta ei käynyt. Täytyy laittaa sinne vielä ennen huoltoa viestiä ja vähän selventää ongelmaa. Ei tuo vielä mikään poistuva moottorimalli ole kuitenkaan kun 500 X ja uusi Renegade taitaa käyttää ihan samaa moottoria. Tuon voisi teoriassa kait saada korjattua pelkällä ruttuputkella, ei pääse vesi kertymään sinne huohottimeen asti vaan tiputelisi ne tihkuvat vedet jo turbon putkeen? Vai mistä se vesi alkaa sinne sikiintymään?

Ei ole enää kauaa mun ongelma kun auto vaihtuu kun Giuliettaa ei uutena enää saa mutta en haluaisi ihan näinkään kesken jättää tätä juttua...

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Dam kirjoitti:Mulla on nyt sellainen lapsenmielinen ajatus että tulisi joku takaisinkutsu tehtaan toimesta.
Onnea sen kanssa. Saisikohan Räikkösen lahjottua lonkerolla, että möläyttäisi jossain haastattelussa jotenkin näin:
"aina kun käyn Suomessa, niin siiviili-Alfani huohotin jäätyy..kesälläkin."

:mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tuulilasin korjauksen yhteydessä pyysin katsomaan huohottimen. Oli niin möhnässä että vaihdettiin uusi. 50tkm ajettu. Ajattelin että hyvä tarkistaa kun ei ole ollut omassa ajossa kuin pari viikkoa... Kerhossa siis ollaan! :lol:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Naita 1.4 MA koneita on Dodge Darteissa, Abartheissa, 500X:ssa ja varmaan muissakin jotka ovat pohjois amerikan markkinoilla jossa on kieltamatta kireat pakkaset talvisin. Ellei ongelma ole puhtaasti Giuliettan joka ilmenee pohjoismaissa (pieni maara autoja) niin itse sanoisin etta valmistajan on tehtava asialle jotakin.
Kuva

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Pujazuba kirjoitti:Naita 1.4 MA koneita on Dodge Darteissa, Abartheissa, 500X:ssa ja varmaan muissakin jotka ovat pohjois amerikan markkinoilla jossa on kieltamatta kireat pakkaset talvisin. Ellei ongelma ole puhtaasti Giuliettan joka ilmenee pohjoismaissa (pieni maara autoja) niin itse sanoisin etta valmistajan on tehtava asialle jotakin.
Eivätpä ole ainakaan kahdeksaan vuoteen tuolle löytäneet toimivaa korjausta tai milloin nyt ensimmäiset Giulietat tuli suomeen ja taisivat ensimmäisillä alkaa ongelmat jo heti ensimmäisenä talvena :drinking:

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Ongelmat ON ratkaistu. Giuliettaa ei enää myydä. 500X ja Renegaden omistajat voivat käydä hakemassa FireFly -päivityksen palvelevasta autoliikkeestä (hinnat alk. 23 799 €). Luotto uuteen moottoriin on korkealla, minkä vuoksi esittelyautoissa on akku tyhjänä ja kesärenkaat alla.
:eggface:

Koska olen hidas, vasta monen viikon pähkimisen jälkeen kekkasin, mikä (ehkä) on se oleellinen ero MA ja T-jet välillä. MA on ns. kaasuläpätön moottori, jonka imusarjassa ei taida kummoista alipainetta olla missään tilanteessa -> ei jaksa ryystää räkäpönttöään tyhjäksi, kuten T-Jet moottorijarrutuksen/tyhmäkäynnin aikana?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Vastaa Viestiin