Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jmi
Viestit: 1481
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Hipster kirjoitti:
palkus kirjoitti:
jmi kirjoitti:Pistä siihen silmukkaan rasvaa
tämä :mrgreen: :silly:
Voin vain toivoa, ettei tämän yksilön kanssa tarvi alkaa silmukoita rasvaileen :)
En nyt oikein ymmärtänyt, mutta jatkossa jos tyhmiä kyselet niin joku muu voi vastailla.

Hipster
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11
Paikkakunta: Vaasa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hipster »

jmi kirjoitti:En nyt oikein ymmärtänyt, mutta jatkossa jos tyhmiä kyselet niin joku muu voi vastailla.
Kommenttini oli siis tuohon käyttäjän palkus kommenttiin, jonka tulkitsin omassa päässäni ehkä hieman kaksimielisesti :) Tarkoitus ei siis ollut dissata avuntarjoajaa. Pahoittelut, jos näin asian tulkitsit.

Joka tapauksessa sain rasvat oikeaan paikkaan, kun pääsin kunnolla selälleni kytkinpolkimen alle ja käsiksi sieltä kaikkein ylimpänä löytyvään kierrejouseen, joka narinan aiheutti :)

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Onko Giuliettan tulevaisuudesta miten vankkoja huhuja/tietoa? Oma kiesi menee vaihtoon varmaan vuoden sisällä. Nykygiulietta ei enää oikein innosta ja Giulia ei sovi oikein budjettiin. Toki maailma on automerkkejä pullollaan, mutta kokemukset ekasta Alfasta ovat olleet kuitenkin pääosin positiivisia.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11207
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Itseäkin kiinnostelee ja samoista syistä.

Jokohan 2018 voisi tulla?

AutoZeitung

Vahvasti kyllä epäilen, ettei tulevaa Giuliettaa vielä ensi kesänä saa...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Heittäisin, että malli esitellään 2019 näyttelyssä, tuotanto alkaa 2020 ja Suomesta sen saa 2021. Sitä ennen 940-mallin tuotanto ehditään lopettaa.

http://www.clubalfa.it/25140-alfa-romeo ... -2020.html

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11207
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Jep, tuollainen aikataulu lienee varsin lähellä realismia.

Olisi kyllä hieno ja ajanmukainen (pl. hybridit) mallisto kasassa, jos uusi Golf-luokan autokin saataisiin markkinoille.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Kungen
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Kesä 2017, 20:16

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kungen »

Noniin arvon alfabbs:n väki. Vihdoin koitti päivä jolloin on aika suunnitella kakkosauton päivitystä ja laittaa '99 Yaris seuraavalle onnekkaalle tuottamaan ilon ja onnen hetkiä.

Korvaaviksi vaihtoehdoiksi loppujen lopuksi jäi Mini Cooper S ja Alfa Romeo Giulietta. Tietenkin 156:n omistaneena tunsin suurta vetoa palata Alfojen pariin. Näitä koeajettuani en osannut päättää vaan vaimo päätti puolestani ja Giuliettaan päädyttiin muunmuassa 5-ovisuuden ja ulkonäön johdosta. Onhan toki muksujen helpompi kömpiä takapenkille takaovista kuin syntyä joka kerta uudestaan etuovien kautta.

Nyt kysyisinkin että mitä erityisesti tulisi ottaa huomioon autoja tarkastellessani? Onko mitään tyypillisiä oireita piilevistä vioista? Koeajo auto oli Turismo T-Jet 120hp ja tuo 170hp MultiAir olisi kyllä osuvampi. Oliko MAsta Turismo versiota ja jos oli mistä Turismon ja Giuliettan erottaa ulkonäöllisesti? Onko Turismoon ollut mahdollista saada esim kromattuja ikkunanpieliä? Tätä kyselen että tunnistaisin itse kun kauppiaatkaan ei tunnu tietävän mitä myyvät.

Kaikenlaiset vinkit ja vihjeet ovat arvokkaita, kiitos jo etukäteen. Paljonko tuo kuuluisa Alfa- hihnanvaihto kustantaa, noin?

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Aika vähillä vioilla on menty Giulietan kanssa. Takaluukun johtosarja on selkeä tyyppivika. Pakkasilla on huohottimia jäätynyt ja ilmennyt käyntihäiriöitä.

Turismo? Giulietta on omaan silmään paras Sport Pack varustein, jonka selvimmin erottaa helmoista.

Hihnan vaihtaminen MA-moottoriin on siinä 400€-500€ välillä.
Senza cuore saremmo solo macchine

jmi
Viestit: 1481
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

hagger16 kirjoitti:Aika vähillä vioilla on menty Giulietan kanssa. Takaluukun johtosarja on selkeä tyyppivika. Pakkasilla on huohottimia jäätynyt ja ilmennyt käyntihäiriöitä.

Turismo? Giulietta on omaan silmään paras Sport Pack varustein, jonka selvimmin erottaa helmoista.

Hihnan vaihtaminen MA-moottoriin on siinä 400€-500€ välillä.
Mä olen ajatellut hihnan vaihdon olevan siellä 200-300€ osineen. http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=11423
Siinähän on tilaa hyvin, yksi nokka-akseli vain...

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^^^ Alkup. esitteiden mukaan Turismon ulkoisia tuntomerkkejä ovat sumuvalojen, tuulilasin yläreunan tummennuksen ja ikkunoiden kromikehysten puute. Varoitus: varustelu on kyllä vuosien mittaan vaihdellut ja sitä sun tätä on välillä saanut rastittua lisävarusteina, joten yhteen ainoaan tuntomerkkiin ei kannata luottaa. Ei siis ihme, jos myyjätkin ovat varustetasoista kujalla eikä tilennetta helpottane, että malli ei ole hirveän yleinen plus se keskimmäinen varustetaso on etevästi nimetty Giuliettaksi 8)

Edin: no eipä tosiaan Turismoa saanut (ainakaan 2011/2012) kuin 120 hv T-Jetillä varustettuna.

Käytön kannalta Turismosta uupuu ajovalojen hämärätunnistinautomatiikka, tuulilasin alareunan lämmitys ja automaatti-ilmastointi. Eli mieluummin noita ylempiä tasoja. Xenonvalot ovat erittäin suositeltavat, jos tulee maantieajoa pimeällä.

Itse ajelin Giulietalla 5 v/104 tkm eikä tämä todellakaan ollut mikään taloudellinen itsemurha - edes arvonaleneman suhteen. Eihän auto nyt huoltokuluiltaan halvin ollut, mutten moista odottanutkaan. Marmorihinnat ovat kyllä aika suolaisia, esim. pelkkä öljynvaihto 170 €. Huom, MA vaatii eksoottisempaa öljyä = ei voi hyödyntää Pärnäsen pajan 45 € tarjouksia, 120 tkm huolto sisältäen kuminauhan vaihdon 1200 €, pienemmät huollot puoleen hintaan. Toki näitä saa vähän halvemmallakin teetettyä Milanossa tms.

Huohotin kannattaa puhdistuttaa joka vuosi. Minulla mokoma jäätyi 3. talvena. Tosin ei siitäkään seurannut kuin minuutin huilitauko tienposkessa - hinuriin ei ole vielä tarvinnut turvautua, vaikka italian ihmeillä olen liikkunut viimeiset 12 v/214 tkm. Sen takaluukun johtosarjan saa korjautettua parilla satasella -> ei kannata murehtia. MA yksikkö jos sanoo poks, niin hintaa tulee melkein 10X ja käsittääkseni TCT kytkinremppa on vielä tätäkin hinnakkaampi. Itse en moisiin joutunut tutustumaan. Takajarrulevyt tuntuu olevan kulutustavaraa ainakin osalla jengistä (riippunee, missä ajetaan). Minulla meni vaihtoon kaikki laikat 90 tkm kohdalla, mutta tässä taustalla huollon kämmi (edestä hukattu jarrusatulaa tukeva jousi). Koiranluitakin voi joutua vaihtelemaan, mutta sehän nyt ei kauhian kallista ole.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Kungen
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Kesä 2017, 20:16

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kungen »

Täältähän sai apuja jo mukavasti. Tosiaan tuota Giulietta-varustetasoa oon tavoitellutkin hämäräkytkimen, sadetunnistimen, automaatti imastoinnin sekä xenonien takia. Vähän käytetty oli ajatuksissa etsiskellä eli ei aivan bränikkää. Kaikkienhan käyttö maksaa joten se ei ollut päällimmäinen kriteeri kunhan pysytään kohtuudessa.

Sehän helpottaa huomattavasti jos Giulietta taso oli alin taso noissa MA-vehkeissä niin ainakaan mitään em. varusteista ei jää pois.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^^ Ei sen öljynvaihdon tarvitse olla niin kallista tai hankalaa. Jos vaan jaksaa:
1. Pyytelee tarjousta vaihdolle sisältäen vaikka suodattimen Autojerry:stä mainiten että tuo omat 'eksoottiset mehut'.
2. Hankkii 100% oikean öljyn joka täyttää valmistajan vaatimukset nettikaupoista.
Kuva

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11207
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

105tkm huolto teetetty, 310€ (sis. yhden rekkaripolttimon vaihdon, mutta ei hihnaa). Särmää palvelua Hml:n Atoylta. Cliolla sai vieläpä ajella Lidlin kautta kotiin ja auton valmistuttua takaisin pajalle.

Moottorin vikavaloa eivät saaneet kuitattua, mutta vikakoodit toki lypsettiin ulos:

P1850/P1851

Vaihdevivun asentotunnistin toivottavasti? Ei olisi töineen kuin reilut satakuusikymppiä.

Ja @Kungen rohkeasti vaan kaupoille: nämä ovat aika hyviä autoja.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Vittorio Jano kirjoitti:P1850/P1851

Vaihdevivun asentotunnistin toivottavasti?
Kyllä se se on, voisin pääni laittaa vaikka pantiksi. :lol: Tai anturihan itsessään on ehjä, mutta johtimet anturin juurelta poikki.

Yleinen näky kepin juurella.

absalom
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Kesä 2017, 12:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta -11
1.4 Multiair
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja absalom »

Hellurei!

Osaisiko joku auttaa? Mistä voisi saada räjäytyskuvia Giulietasta? Mulla on menossa Multiair-yksikkö vaihtoon, ja katselisin tarviiko sen yksikön vaihtaminen mitään erityistyökaluja? Vai osaako joku foorumilaisista kertoa?

Kiitos ja etukäteen!

Pentti
Viestit: 173
Liittynyt: 17 Tammi 2017, 17:42
Car(s): MiTo QV '11
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pentti »

absalom kirjoitti:Hellurei!

Osaisiko joku auttaa? Mistä voisi saada räjäytyskuvia Giulietasta? Mulla on menossa Multiair-yksikkö vaihtoon, ja katselisin tarviiko sen yksikön vaihtaminen mitään erityistyökaluja? Vai osaako joku foorumilaisista kertoa?

Kiitos ja etukäteen!
Jos kolmas kotimainen taipuu, niin tuosta löytynee ohjeentynkää projektiin. Multiair-yksikön syvempi tarkastelu lienee itselläkin tehtävälistalla, kun vaan ehtisi.

Tiivisteitä mukaan tarvitset kaiketi venttiilikopalle, multiair-yksikölle ja tulpanrei'ille. Nuo kaksi ensiksi mainittua ovat alle 20 € marmorillakin, tulpanrei'ille käsittääkseni hieman alta kympin kappaleelta.

absalom
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Kesä 2017, 12:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta -11
1.4 Multiair
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja absalom »

Pentti kirjoitti:
absalom kirjoitti:Hellurei!

Osaisiko joku auttaa? Mistä voisi saada räjäytyskuvia Giulietasta? Mulla on menossa Multiair-yksikkö vaihtoon, ja katselisin tarviiko sen yksikön vaihtaminen mitään erityistyökaluja? Vai osaako joku foorumilaisista kertoa?

Kiitos ja etukäteen!
Jos kolmas kotimainen taipuu, niin tuosta löytynee ohjeentynkää projektiin. Multiair-yksikön syvempi tarkastelu lienee itselläkin tehtävälistalla, kun vaan ehtisi.

Tiivisteitä mukaan tarvitset kaiketi venttiilikopalle, multiair-yksikölle ja tulpanrei'ille. Nuo kaksi ensiksi mainittua ovat alle 20 € marmorillakin, tulpanrei'ille käsittääkseni hieman alta kympin kappaleelta.

Mahtavaa! Kiitos!

Näköjään onnistuu ihan tavallisilla työvälineillä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11207
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jarsan kirjoitti: Kyllä se se on, voisin pääni laittaa vaikka pantiksi. :lol: Tai anturihan itsessään on ehjä, mutta johtimet anturin juurelta poikki.
Jeez, kiitti. Ehdin jo pelätä jotain DNA -moduulin 1500€:n remonttia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Kungen kirjoitti: Tosiaan tuota Giulietta-varustetasoa oon tavoitellutkin hämäräkytkimen, sadetunnistimen, automaatti imastoinnin sekä xenonien takia.
Xenonit eivät ole vakiona ainakaan Giuliettassa. Niiden kanssa saakin olla tarkkana, koska halogeenit ovat päällepäin ihan samannnäköiset ja foorumillakin on ollut esillä tapaus, missä auto on myyty xenoneilla varustettuna, vaikkei sellaisia siinä ollut. Lisäksi on ollut tapaus, missä on tungettu muunnossarja halogeeniumpioon. Tosin siinä taisi olla kyseessä Mito, mutta Giuliettassa voi tulla sama tilanne eteen. Orkkisxenonit ovat mallia kaksoisxenon + halogeeniapukaukovalo. Muunnossarjalla saa vain lähivaloxenonin (ja sekin laiton = katsastuksessa voi tulla ongelmia) + halogeenikaukovalon.

Helpot tuntomerkit: xenonit tekee käynnistettäessä "jumppaliikkeet" eikä ajotietokoneen näytöllä näy manuaalisen korkeussäädön asetusta.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Paikalla
Gusse
Viestit: 887
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

insinörtti kirjoitti:
Kungen kirjoitti: Tosiaan tuota Giulietta-varustetasoa oon tavoitellutkin hämäräkytkimen, sadetunnistimen, automaatti imastoinnin sekä xenonien takia.
Xenonit eivät ole vakiona ainakaan Giuliettassa. Niiden kanssa saakin olla tarkkana, koska halogeenit ovat päällepäin ihan samannnäköiset ja foorumillakin on ollut esillä tapaus, missä auto on myyty xenoneilla varustettuna, vaikkei sellaisia siinä ollut. Lisäksi on ollut tapaus, missä on tungettu muunnossarja halogeeniumpioon. Tosin siinä taisi olla kyseessä Mito, mutta Giuliettassa voi tulla sama tilanne eteen. Orkkisxenonit ovat mallia kaksoisxenon + halogeeniapukaukovalo. Muunnossarjalla saa vain lähivaloxenonin (ja sekin laiton = katsastuksessa voi tulla ongelmia) + halogeenikaukovalon.

Helpot tuntomerkit: xenonit tekee käynnistettäessä "jumppaliikkeet" eikä ajotietokoneen näytöllä näy manuaalisen korkeussäädön asetusta.
Xenon mallin tunnistaa myös sisältä keskirivistön napeista. Siinä kun on xenonien kääntymiseston nappi tai näin oli ainakin omassa. Tuntuu xenonit olevan harvinaisempi varuste.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^mulla sen saa pois ajotietokoneen kautta.

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

Ipi76 kirjoitti:^^mulla sen saa pois ajotietokoneen kautta.
Joo, 2014 lähtien ei ole ollut enää nappia kojelaudassa. 2014 sisustahan uusiutui hiukan muutenkin mm. radioon kosketusnäyttö. Jos on hankkimassa Giuliettaa niin suosittelen 2014-> mallia, mm. radio ja siinä oleva Uconnect on paljon parempia kuin edellisessä mallissa.

jalittam
Viestit: 1840
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jalittam »

On varmaan tässäki ketjussa mainittu, mut;
Giuliettassa xenoneilla varustettuna olleet valot parhaat TM:n mittauksissa/testeissä ikinä. 9-5 saabissa viimevuostuhannella myös sen vertaiset.

Sivuhuomautuksena...

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Onko noiden oviliittimien jatkuvaan katkomiseen mitään kunnon korjausta, vai kontaktisprayta ja herran haltuun?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

En oo kuullu tuosta katkomisesta aikaisemmin. Miten se ilmenee tai miten olet todennu, että kyse on juurikin siitä liittimestä eikä johtosarjasta?

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Kaiuttimet häviää. Palaa takaisin pistämällä voimakkuutta kovemmalle.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

JaRoDD kirjoitti:Kaiuttimet häviää. Palaa takaisin pistämällä voimakkuutta kovemmalle.
Meillä katosi toinen kerran. Liitin irti, vähän valoa ja takaisin paikoilleen huolella ja toimi loppuajan. Toki jos ne liittimet on huonot, löysät tai vikaa on johdoissa tms niin ei varmaan korjaudu lopullisesti.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Voihan se olla se oven liitin tietysti ja asian voisi todentaa sillä, että kun ääni katoaa, niin heiluttelee sitä oven liitintä. Mulla oli puolestaan mankan takana liitin irti, mikä aiheutti rätinää ääneen ja taisi se ääni lopulta katketa kokonaan.

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

JaRoDD kirjoitti:Kaiuttimet häviää. Palaa takaisin pistämällä voimakkuutta kovemmalle.

itelläni tuo tekee samaa, oli takuun alaisena 2 kertaa korjauksessa tuosta. Toisella kertaa vaihtoivat kaikki elementit uusiin(näin ainakin tilailivat osia), mutta toimi jonkun aikaa tämän jälkeen. Nyt taas kun takuusta on se ~reilu vuosi, vasemmalla puolella diskantti välillä häviää. Löytyy tosiaan kun volumea lisää"reilummin" ja kun palauttaa samalle tasolle, toimii kunnes auto taas sammuu... :drinking:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Kuullostaa joltain teho-ongelmalta nuo kaiuttimien pätkimiset jos kerta heräävät kun vääntää lisää volaa?

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Samaa ongelmaa täälläkin kuskin oven diskantin kanssa. Eli volaa lisäämällä herää ja toimii sammutukseen asti.


Sent from my iPhone using Tapatalk

art
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Tammi 2017, 08:53
Car(s): Giulietta multiair -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja art »

Miten giulietan etujouset vaihdetaan oikeaoppisesti? Purku onnistui ja uusi jousi on iskarissa kiinni. Mutta nyt on vaikeuksia saada iskaripakettia takaisin paikalleen. Kuuluuko se vetää jousipuristimella tarpeeksi kasaan vai onko jokin helpompikin tapa?

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Eiköhän ne jousihommat pääasiassa tehdä puristaminen kanssa. Ainakin turvallisuuden nimissä.
Madallussarjat sitten erikseen jotka useimmiten menee ilman puristelua.


Sent from my iPhone using Tapatalk

art
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Tammi 2017, 08:53
Car(s): Giulietta multiair -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja art »

Ei oikein meinaa sopia jousipuristimet lokarin sisään, että jousta saisi tarpeeksi kasaan (ainakaan Bilteman puristimella). Ahdasta :( Olisiko vinkkejä miten ongelman kotikonstein saisi ratkaistua?

Hipster
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11
Paikkakunta: Vaasa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hipster »

Vaihdatutin jakohihnan vasta hankkimaani 1.4 Multiairiin vesipumppuineen ja samalla vaihdatutin uudet öljyt. Noh, seuraavana aamuna ensimmäisen kylmäkäynnistyksen jälkeen kuulosti auto lähinnä Zetorilta. Sammutuksen jälkeen kuitenkin käynnistyi taas normaalisti. Matkalla töihin syttyi kuitenkin moottorin vikavalo ja kehoitus check engine. DNA poistui myös käytöstä. Takaisin korjaamolle, jossa kerrottiin, että oli heidän huolto-ohjeissaan lukenut, että jonkinsortin ECUn resetointi tehtävä tarvittaessa, mutta koska oli käynyt normaalisti operaation jälkeen ja koeajolla, ei tätä oltu tehty. Nyt tehtiin ja sen jälkeen vikavalo sammui ja kaikki toimi normaalisti. Seuraavana päivänä parisataa kilometriä mittariin ongelmitta, mutta seuraavana päivänä taas kylmäkäynnistyksen jälkeen syttyi vikavalo samoin kehoituksin. Jälleen DNA pois päältä. Kävi kuitenkin suht normaalisti mielestäni.

Annoin auton seistä pari päivää ja kun sen jälkeen piti lähteä ajamaan autoa takaisin huoltoon (taas parisataa kilometriä), ei vikavalo enää palanutkaan ja sain taittaa matkan ihan normaalisti. Kävivät sitten korjaamolla vielä kaikki läpi kaiken varalta, avasivat jakopään, tarkistivat ajoitukset yms., eikä mistään löytynyt mitään. Kyseessä ei siis ollut merkkihuolto ja aika lailla tässä kohtaa nostivat kädet pystyyn. Laittoivat lopuksi auton jonkinlaiseen "oppimistilaan", jonka johdosta moottorivalo vilkuttaa (check engineä ei lue) ja start/stop on pois käytöstä, mutta muuten auto toimii mielestäni ihan normaalisti (myös DNA käytössä). Olivat sitä mieltä, että tuon moodin pitäisi mennä itsestään pois päältä jossain kohtaa. Tässä kohtaa tieto vaikutti ehkä hieman enemmän mutu-tuntumalta...

Nyt kuitenkin ajellut rapiat 200 kilometriä päälle ja valo vilkuttaa aina vaan. Onko kenelläkään tietoa, pitäisikö tuon moodin tosiaan mennä pois päältä ihan itsestään vai pitäisikö tuo käyttää jossain merkkihuollossa skannerin nokassa? Jos raaskis laittaa Multiecuscanin, niin varmaan sillä ainakin hoituisi, mutta onko mitään virta-avaimella suoritettavaa on/off-sadetanssia, joka hoitaisi asian?

Multiair-yksikön hajoamista tässä toki pelkäilen, mutta tosiaan toiminta on ollut välillä ihan normaalia ja nyt tuon vilkkumisen ajan niinikään non-stop ihan normaalia, niin voiko kyseessä olla sekään? Tuota traktorimaista käyntiääntä ei ole kuulunut toistamiseen.

Avatar
Pepee
Viestit: 194
Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pepee »

Tungen tähän samaan syssyyn tämän.


Onko jotain muuta häirinnyt ovi kaiuttimien ritilät jotka pärisee niin prkleesti ku ovat sellaiset irtonaisen tuntuiset.
Ja onko joku irrotellu ovipahveja giulietasta ?
Ajattelin että pahvit pitää varmaan irrottaa ku ei ne muoviset säleiköt ilman väkivaltaa ja muovin palasia lähde irti siitä ovipahvista, jos sinne sais vaikka jotai väliin että se räminä loppuis??

Nopeesti katottuna ku niitä koittaa raottaa niinku siellä olisi joku kehikko takana missä nämä reikämuovit on "kiinni"..

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Hipster kirjoitti:Nyt kuitenkin ajellut rapiat 200 kilometriä päälle ja valo vilkuttaa aina vaan. Onko kenelläkään tietoa, pitäisikö tuon moodin tosiaan mennä pois päältä ihan itsestään vai pitäisikö tuo käyttää jossain merkkihuollossa skannerin nokassa?.
Vaikuttaisi vahvasti siltä, ettei ole sopeutettu "kampuran asentoa". On ihan perus työvaihe konsernin merkeissä. En jaksa kääntää lontoosta, mutta taittunee ohjeistus tuollakin kielellä?

- Turn the ignition key ON and start the engine.
- If the injection warning light in the instrument panel flashes, this means that the learning must still be carried out.
- With the engine running, wait until it warms up without pressing the accelerator pedal (coolant temperature more than or equal to 77 °C).
- With the gear lever in neutral, carry out at least three accelerations until the recommended speed of 6000 rpm is reached; after each acceleration release the accelerator pedal completely and wait for the revs to go down to the idle figure (1000 rpm).
- If the injection warning light continues to flash at the end of the operation, this means that the learning is not completed; continue with the acceleration following the methods described previously until the warning light goes out.
- Turn the ignition key to OFF position and wait for at least one minute for the information to be recorded in the permanent memory.

Hipster
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11
Paikkakunta: Vaasa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hipster »

Jarsan kirjoitti:
Hipster kirjoitti:Nyt kuitenkin ajellut rapiat 200 kilometriä päälle ja valo vilkuttaa aina vaan. Onko kenelläkään tietoa, pitäisikö tuon moodin tosiaan mennä pois päältä ihan itsestään vai pitäisikö tuo käyttää jossain merkkihuollossa skannerin nokassa?.
Vaikuttaisi vahvasti siltä, ettei ole sopeutettu "kampuran asentoa". On ihan perus työvaihe konsernin merkeissä. En jaksa kääntää lontoosta, mutta taittunee ohjeistus tuollakin kielellä?

- Turn the ignition key ON and start the engine.
- If the injection warning light in the instrument panel flashes, this means that the learning must still be carried out.
- With the engine running, wait until it warms up without pressing the accelerator pedal (coolant temperature more than or equal to 77 °C).
- With the gear lever in neutral, carry out at least three accelerations until the recommended speed of 6000 rpm is reached; after each acceleration release the accelerator pedal completely and wait for the revs to go down to the idle figure (1000 rpm).
- If the injection warning light continues to flash at the end of the operation, this means that the learning is not completed; continue with the acceleration following the methods described previously until the warning light goes out.
- Turn the ignition key to OFF position and wait for at least one minute for the information to be recorded in the permanent memory.
Kiitos! Pitääpä testata. En tosin ole varma, onko tässä ruiskutuksen varoitusvalo erikseen vai onko se nimenomaan se moottorin kuva. Mutta kokeillaan joka tapauksessa, olisi helppo fiksi...

Sent from my E6633 using Tapatalk

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Pepee kirjoitti:Onko jotain muuta häirinnyt ovi kaiuttimien ritilät jotka pärisee niin prkleesti ku ovat sellaiset irtonaisen tuntuiset.
Ja onko joku irrotellu ovipahveja giulietasta
On häirinny, mutta ei enää. Jokainen ovi on yksilö, joten kannattaa luukuttaa jotain mikä saa ne ritilät pärisemään ja lähteä siitä sitten tilkitsemään paikkoja kunnes ne hiljenee. Omassa projektissa ovia ei tarvinnu purkaa, vaan sain paikat tilkittyä 2mm paksuilla liimattavilla kumityynyillä.

-Kaiutinritilän ja oven välistä rakoa voi varovasti kammeta suuremmaksi ja työntää väliin kumityynyn 3-4 kantille. Ylimääräiset saa leikattua varovasti pois, joten lopputulos on ihan siisti ja ritilä ei enää rämise.

-Diskanttiritilä lähtee irti varovasti vääntämällä ja sen taakse voi kans liimata noita kumityynyjä, jotta ritilä asettuu tiiviisti paikalleen. Mulla piti lisäksi kiertää koko ritilä ikkunatiivisteellä, kun kumityynyjen paksuus ei paikoitellen riitä.

-Kelistä riippuen, ovipahvi saattaa rämistä tai resonoida oven runkoa vasten siitä saranapuolelta. Myös sinne väliin voi kammeta nuo kumityynyt, mitkä jää piiloon saranapuolelle.

-Kuskinpuoleinen koelaudan pääty lähtee irti ja siitä näkee koelaudan sisään. Siellä on joku koelaudan muovilepare, joka on käytännössä kiinni koelaudan metallirungossa. Siihen väliin saa myös kammettua kumityynyn, niin tämä lopettaa sen etunurkasta tulevan resonoinnin.

-Lisäksi kuulee usein, että sulakerasian kansi rämisee. Omassa ei ole tätä ominaisuutta, mutta sekin kannattaa kuunnella ja tarvittaessa laittaa joku ikkunatiiviste väliin.
Liitteet
3mtm-bumpontm-sjxx05-black.jpg
3mtm-bumpontm-sjxx05-black.jpg (4.64 KiB) Katsottu 8224 kertaa

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

matti_vuorio kirjoitti:
Pepee kirjoitti:Onko jotain muuta häirinnyt ovi kaiuttimien ritilät jotka pärisee niin prkleesti ku ovat sellaiset irtonaisen tuntuiset.
Ja onko joku irrotellu ovipahveja giulietasta
On häirinny, mutta ei enää. Jokainen ovi on yksilö, joten kannattaa luukuttaa jotain mikä saa ne ritilät pärisemään ja lähteä siitä sitten tilkitsemään paikkoja kunnes ne hiljenee. Omassa projektissa ovia ei tarvinnu purkaa, vaan sain paikat tilkittyä 2mm paksuilla liimattavilla kumityynyillä.

-Kaiutinritilän ja oven välistä rakoa voi varovasti kammeta suuremmaksi ja työntää väliin kumityynyn 3-4 kantille. Ylimääräiset saa leikattua varovasti pois, joten lopputulos on ihan siisti ja ritilä ei enää rämise.

-Diskanttiritilä lähtee irti varovasti vääntämällä ja sen taakse voi kans liimata noita kumityynyjä, jotta ritilä asettuu tiiviisti paikalleen. Mulla piti lisäksi kiertää koko ritilä ikkunatiivisteellä, kun kumityynyjen paksuus ei paikoitellen riitä.

-Kelistä riippuen, ovipahvi saattaa rämistä tai resonoida oven runkoa vasten siitä saranapuolelta. Myös sinne väliin voi kammeta nuo kumityynyt, mitkä jää piiloon saranapuolelle.

-Kuskinpuoleinen koelaudan pääty lähtee irti ja siitä näkee koelaudan sisään. Siellä on joku koelaudan muovilepare, joka on käytännössä kiinni koelaudan metallirungossa. Siihen väliin saa myös kammettua kumityynyn, niin tämä lopettaa sen etunurkasta tulevan resonoinnin.

-Lisäksi kuulee usein, että sulakerasian kansi rämisee. Omassa ei ole tätä ominaisuutta, mutta sekin kannattaa kuunnella ja tarvittaessa laittaa joku ikkunatiiviste väliin.
Näihin räminöihin ja resonointeihin auttaa kun purkaa pahvit pois ja äänieristää oven. Muutama siivu alubutyyli mattoa oven sisäään ulkopellille ja sitten ovipahvin vuoraus dynalinerilla tai .stp biplastilla. Maksaa jonkin verran, mutta lopputulos on hyvä. Kaiuttimen ympäristöön sopii laittaa myös alubutyylimattoa.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

Hipster kirjoitti:
Jarsan kirjoitti:
Hipster kirjoitti:Nyt kuitenkin ajellut rapiat 200 kilometriä päälle ja valo vilkuttaa aina vaan. Onko kenelläkään tietoa, pitäisikö tuon moodin tosiaan mennä pois päältä ihan itsestään vai pitäisikö tuo käyttää jossain merkkihuollossa skannerin nokassa?.
Vaikuttaisi vahvasti siltä, ettei ole sopeutettu "kampuran asentoa". On ihan perus työvaihe konsernin merkeissä. En jaksa kääntää lontoosta, mutta taittunee ohjeistus tuollakin kielellä?

- Turn the ignition key ON and start the engine.
- If the injection warning light in the instrument panel flashes, this means that the learning must still be carried out.
- With the engine running, wait until it warms up without pressing the accelerator pedal (coolant temperature more than or equal to 77 °C).
- With the gear lever in neutral, carry out at least three accelerations until the recommended speed of 6000 rpm is reached; after each acceleration release the accelerator pedal completely and wait for the revs to go down to the idle figure (1000 rpm).
- If the injection warning light continues to flash at the end of the operation, this means that the learning is not completed; continue with the acceleration following the methods described previously until the warning light goes out.
- Turn the ignition key to OFF position and wait for at least one minute for the information to be recorded in the permanent memory.
Kiitos! Pitääpä testata. En tosin ole varma, onko tässä ruiskutuksen varoitusvalo erikseen vai onko se nimenomaan se moottorin kuva. Mutta kokeillaan joka tapauksessa, olisi helppo fiksi...

Sent from my E6633 using Tapatalk
Kerro ihmeessä miten kävi. Mulla ollut samoja häiriöitä, mutta vikakoodi viittasi multiair yksikköön..

Hipster
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11
Paikkakunta: Vaasa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hipster »

_Jarsan kirjoitti:
Vaikuttaisi vahvasti siltä, ettei ole sopeutettu "kampuran asentoa". On ihan perus työvaihe konsernin merkeissä. En jaksa kääntää lontoosta, mutta taittunee ohjeistus tuollakin kielellä?

- Turn the ignition key ON and start the engine.
- If the injection warning light in the instrument panel flashes, this means that the learning must still be carried out.
- With the engine running, wait until it warms up without pressing the accelerator pedal (coolant temperature more than or equal to 77 °C).
- With the gear lever in neutral, carry out at least three accelerations until the recommended speed of 6000 rpm is reached; after each acceleration release the accelerator pedal completely and wait for the revs to go down to the idle figure (1000 rpm).
- If the injection warning light continues to flash at the end of the operation, this means that the learning is not completed; continue with the acceleration following the methods described previously until the warning light goes out.
- Turn the ignition key to OFF position and wait for at least one minute for the information to be recorded in the permanent memory.


Ainakin nuo ohjeet toimi tismalleen oikein tuon oppimismoodin sammutukseen, eikä käynnistyksen jälkeen ilmennyt vielä ongelmia ensimmäisen 30 kilometrin matkalla. Tarkkaillaan tilannetta ensimmäisen kylmäkäynnistyksen jälkeen...

Sent from my E6633 using Tapatalk
Viimeksi muokannut Hipster, 14 Kesä 2017, 07:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Hipster kirjoitti:En tosin ole varma, onko tässä ruiskutuksen varoitusvalo erikseen vai onko se nimenomaan se moottorin kuva. Mutta kokeillaan joka tapauksessa, olisi helppo fiksi...
Joo, se on tosiaan yksi ja sama valo. Vähän köppäsesti vain nimetty tuossa valmistajan ohjeistuksessa. :)
_rico kirjoitti:Mulla ollut samoja häiriöitä, mutta vikakoodi viittasi multiair yksikköön..
Jos tota "Phonic Wheel" -opetusta ei ole tehty, niin ainoa vikakoodi pitäisi olla silloin P1300. Siltä en tiedä antaako joku yleistesteri väärin koodin selityksen, joka kertoisi virheellisesti multiairista. P1xxx alkuiset koodit kun ovat valmistajakohtaisia, niin selityksissä voi olla joskus virheitä. Jos sulla on joku ihan muu koodi kuin P1300, niin silloin kyse on todennäköisesti ihan oikeasta viasta. Jos muistat mikä koodi sulla kummittelee, niin kerron kyllä, jos asia on ns. tuttu juttu. :-D

nikovirtala
Viestit: 31
Liittynyt: 24 Elo 2015, 23:32
Car(s): 159 TBi Sportwagon -10
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja nikovirtala »

Liekö Giulietasta menossa kaksoismassavauhtipyörä, kytkin vaiko kenties molemmat? Erityisesti pienillä vaihteilla 1-2-3 kiihdyttäessä kuuluu välillä outo klank-klank ääni metallisen kahinan säestämänä, joka ei aina, mutta toistuvasti tuntuu ihan polkimissa asti töksähdyksenä. Kun kytkimen painaa pohjaan ylimääräiset äänet häviävät ja taas toisaalta vaihteen ollessa vapaalla ja kytkimen ns. tuntumassa kuuluu pärinää / räpätystä. Vakionopeudensäätimen kanssa edetessä meno tuntuu paikoin vähän nykivältä.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja karila »

nikovirtala kirjoitti:Liekö Giulietasta menossa kaksoismassavauhtipyörä, kytkin vaiko kenties molemmat? Erityisesti pienillä vaihteilla 1-2-3 kiihdyttäessä kuuluu välillä outo klank-klank ääni metallisen kahinan säestämänä, joka ei aina, mutta toistuvasti tuntuu ihan polkimissa asti töksähdyksenä. Kun kytkimen painaa pohjaan ylimääräiset äänet häviävät ja taas toisaalta vaihteen ollessa vapaalla ja kytkimen ns. tuntumassa kuuluu pärinää / räpätystä. Vakionopeudensäätimen kanssa edetessä meno tuntuu paikoin vähän nykivältä.
Toivon olevani väärässä, mutta ekaksi tuli oireista mieleen vaihdelaatikko, paljonko on ajettu ?
- Kari

nikovirtala
Viestit: 31
Liittynyt: 24 Elo 2015, 23:32
Car(s): 159 TBi Sportwagon -10
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja nikovirtala »

vapsu kirjoitti:Toivon olevani väärässä, mutta ekaksi tuli oireista mieleen vaihdelaatikko, paljonko on ajettu ?
Toivon todella ettei ole vaihdelaatikko .. vajaa 160000 tuolla on nyt menty.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja karila »

nikovirtala kirjoitti:
vapsu kirjoitti:Toivon olevani väärässä, mutta ekaksi tuli oireista mieleen vaihdelaatikko, paljonko on ajettu ?
Toivon todella ettei ole vaihdelaatikko .. vajaa 160000 tuolla on nyt menty.
Niin, itsellä edellisessä 159:ssä meni kytkin vauhtipyörineen vaihtoon 180.000 km kohdilla, oireena oli ainoastaan luistaminen kun kierrokset nousi yli 2000 . Ei mitään kolinoita tai nykimisiä. Aiheuttajakin on tiedossa .... 18 v poikani joka kokeili muutaman liikennevalolähdön :=) tuoreen kortin innolla.

Tyttärellä - 12 Giulietta, johon just tehtiin huolto, ajettu 70.000 km ja suositeltiin vaihteistoöljyjen vaihtoa, kun noissa kait saattaa olla jotain moskaa.
Paremmin tietävät voivat korjata, mutta kannattaisiko vaihtaa vaihteistoöljyt, jos vaikka auttais.
- Kari

nikovirtala
Viestit: 31
Liittynyt: 24 Elo 2015, 23:32
Car(s): 159 TBi Sportwagon -10
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja nikovirtala »

vapsu kirjoitti:Niin, itsellä edellisessä 159:ssä meni kytkin vauhtipyörineen vaihtoon 180.000 km kohdilla, oireena oli ainoastaan luistaminen kun kierrokset nousi yli 2000 . Ei mitään kolinoita tai nykimisiä. Aiheuttajakin on tiedossa .... 18 v poikani joka kokeili muutaman liikennevalolähdön :=) tuoreen kortin innolla.

Tyttärellä - 12 Giulietta, johon just tehtiin huolto, ajettu 70.000 km ja suositeltiin vaihteistoöljyjen vaihtoa, kun noissa kait saattaa olla jotain moskaa.
Paremmin tietävät voivat korjata, mutta kannattaisiko vaihtaa vaihteistoöljyt, jos vaikka auttais.
Autolle on jo varattu 'huolto' ensi maanantaiksi, saavat antaa sitten tuomionsa, henkisesti olen jo varautunut kytkin/vauhtipyörä remonttiin. Jos sellaiseksi menee niin aivan varmasti vaihdatan samalla vaivalla laatikkoon öljyt, tiivisteet yms. , se kun ei ole paljoa lisää tuohon konkurssiin.

Luistava kytkin näkyy varmaan aika selvästi myös polttoaineen kulutuksessa? Nyt kun tarkistin, niin viimeisimmällä tankillisella ainetta on mennyt n. 0.4 litraa pitkäaikaista keskiarvoa enemmän, vaikka ajo / reitit olleet ihan samoja (koti-toimisto-koti) kuin yleensäkin. Täytyypä seurailla tuotakin tarkemmin.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

Jarsan kirjoitti:
Hipster kirjoitti:En tosin ole varma, onko tässä ruiskutuksen varoitusvalo erikseen vai onko se nimenomaan se moottorin kuva. Mutta kokeillaan joka tapauksessa, olisi helppo fiksi...
Joo, se on tosiaan yksi ja sama valo. Vähän köppäsesti vain nimetty tuossa valmistajan ohjeistuksessa. :)
_rico kirjoitti:Mulla ollut samoja häiriöitä, mutta vikakoodi viittasi multiair yksikköön..
Jos tota "Phonic Wheel" -opetusta ei ole tehty, niin ainoa vikakoodi pitäisi olla silloin P1300. Siltä en tiedä antaako joku yleistesteri väärin koodin selityksen, joka kertoisi virheellisesti multiairista. P1xxx alkuiset koodit kun ovat valmistajakohtaisia, niin selityksissä voi olla joskus virheitä. Jos sulla on joku ihan muu koodi kuin P1300, niin silloin kyse on todennäköisesti ihan oikeasta viasta. Jos muistat mikä koodi sulla kummittelee, niin kerron kyllä, jos asia on ns. tuttu juttu. :-D

Koodit:

P0300
P0302
P1062

Koodit luettiin Auto Milanossa.
Viimeksi muokannut _rico, 14 Kesä 2017, 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hipster
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11
Paikkakunta: Vaasa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hipster »

Jarsan kirjoitti:
Hipster kirjoitti:En tosin ole varma, onko tässä ruiskutuksen varoitusvalo erikseen vai onko se nimenomaan se moottorin kuva. Mutta kokeillaan joka tapauksessa, olisi helppo fiksi...
Joo, se on tosiaan yksi ja sama valo. Vähän köppäsesti vain nimetty tuossa valmistajan ohjeistuksessa. :)
_rico kirjoitti:Mulla ollut samoja häiriöitä, mutta vikakoodi viittasi multiair yksikköön..
Jos tota "Phonic Wheel" -opetusta ei ole tehty, niin ainoa vikakoodi pitäisi olla silloin P1300. Siltä en tiedä antaako joku yleistesteri väärin koodin selityksen, joka kertoisi virheellisesti multiairista. P1xxx alkuiset koodit kun ovat valmistajakohtaisia, niin selityksissä voi olla joskus virheitä. Jos sulla on joku ihan muu koodi kuin P1300, niin silloin kyse on todennäköisesti ihan oikeasta viasta. Jos muistat mikä koodi sulla kummittelee, niin kerron kyllä, jos asia on ns. tuttu juttu. :-D
Ei innostuta ennen aikojaan, mutta ainakin eilisten starttien ja tämän aamuisen jälkeen ei vikavaloja ole syttynyt vielä uudelleen ja toiminta normaalia. Tosiaan ne vikakoodit, mitä korjaamon nimenomaan yleistesteri antoi tuolloin ennen parametrien nollausta huollonjälkeisenä päivänä olivat:

P2299 Unknown fault code
P0301 Sytytys sylinter 1 virheellinen, katkonainen
P0300 Sytytyshäiriö, katkonainen
P1061 Sylinteri 1 UniAir-käyttölaitteen sähköventtiilin signaali, katkonainen

Vastaa Viestiin