Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 21 Syys 2019, 03:02



Vastaa viestiin  [ 5970 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 116, 117, 118, 119, 120
Giulietta 940 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Viestit: 169
Paikkakunta: Turku
Auto: käyttis G30 xdrive
Giulia 1600 Super Biscione -70
ex-159 2.0 JTDm 170
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
insinörtti kirjoitti:
T-Jet on vähän janoisampi kuin MA. Toisaalta huoltokuluissa tulee säästöä. T-Jet ei tarvitse kuukivistä puristettua öljyä eikä sen kanssa pelata venäläistä rulettia aiheesta "koska vilahtaa 2 touhutonnia MA yksikön uusimiseen".

T-Jetin kanssa huohottimen jäätyminenkin on huomattavasti harvinaisempi, joskaan ei täysin ennenkuulumaton ongelma.

Muutoin näissä on samat vaivat eli jakopään kuminauhaa pääsee vaihtelemaan noilla kilometreillä parin vuoden välein ja tulpat lie suht kalliit ja nekin pitää uusia usein (joka huollossa...?
Ajettavuudessa ei lie isoa eroa. Ainakin ennenwanhaan T-jetit olivat alakanttiin speksattuja, joten 120/135 tai 150/170 hv ero oli todellisuudessa pienempi kuin numerot väittävät. 150 hv T-jetistä jäi mieleen hieman on/off tyylinen luonne (luoteikkuus, ei vika) MA vehkeisiin verrattuna, mutta tätä vertailua sotkee, että T-Jet oli naitettuna lyhyemmillä välityksillä varustettuun Bravon manuaalilootaan, kun taas MA padat TCT:n jatkona - etenkin Giulietassa TCT on "aavikkovälityksillä".


Jaa, nyt ymmärrän kun tyttären - 12 / 120 hv t-jet tuntuu suht räväkältä verrattuna printattuun teholukemaan.
Tätä huohotinongelma ei ole t-jetissä ilmennyt 4 talven aikana. Lähtenyt myös yskimättä käyntiin talvellakin, vaikkei lämpötolppaa olekaan käytössä.

_________________
- Kari


12 Heinä 2019, 17:33
Profiili

Liittynyt: 18 Huhti 2015, 10:29
Viestit: 109
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Nälkä kasvaa syödessä. Mitesnkäs tuon 1,75tbi:n kestävyys? Onko tct-laatikon pitkäikäisyydestä tietoa? :-D


13 Heinä 2019, 09:23
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3363
Paikkakunta: Metsälä
Auto: BMW F34 LCI & E92 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^3 tct:tä ollut. Näissä vaihteiston takeltelu on liittynyt akun kuntoon. Ei mekaanisia murheita, eniten rullattu oli nähnyt asfalttia 86tkm. Lienee joku pidemmällekin vienyt, mutta maailmalta ei kauhutarinoita näistä kuulu. Siis naitettuna 1.4 MA:han, TBi:n kanssa suuri mysteeri - kiinnostaa itseäkin! Viisaammat valaiskoon.


13 Heinä 2019, 09:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Heinä 2003, 02:52
Viestit: 1868
Paikkakunta: Turku
Auto: Giulietta
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Tbi huohotin on ainakin erilainen kun MA:ssa. Ei pitäis olla yhtä herkkä jäätymään.

_________________
Makaroonia jo vuodesta -98


14 Heinä 2019, 07:48
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:23
Viestit: 1533
Paikkakunta: Järvenpää
Auto: Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
puuha kirjoitti:
Tbi huohotin on ainakin erilainen kun MA:ssa. Ei pitäis olla yhtä herkkä jäätymään.

Jep, ainakin mun yksilö ei ole onnistunut jäätymään kertaakaan.


14 Heinä 2019, 19:20
Profiili

Liittynyt: 21 Syys 2017, 13:09
Viestit: 33
Auto: Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Itsellä on 221tkm rullattu TBi alla, omassa ajossa noista tullut ehkä viitisenkymmentätuhatta. Neljä kappaletta bensasuuttimia vaihdettu, olivat marmorila 350 € kappale, eikä työtkään ihan halpoja olleet. (Huutista Konalan Autokeskukselle aivan käsittämättömän täydellisestä asiantuntemuksen ja asiakaspalveluhalukkuuden puutteesta sekä seitsemän viikon remontista. Suosittelen välttämään puljua kuin ruttoa.) No, muuta murhetta ei moottorissa ole sitten ollutkaan. Toiminut talvellakin kuin sveitsiläinen kello: kertaakaan ei ole jättänyt lähtemättä, eikä huohotin ole pukannut jäähän. Autosta katkennut yksi takajousi, jolloin laitettiin setti alle, mutta muuten ollut aika vähävikainen yksilö.


23 Heinä 2019, 23:19
Profiili

Liittynyt: 08 Syys 2010, 11:27
Viestit: 982
Auto: Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
hapankaali kirjoitti:
Itsellä on 221tkm rullattu TBi alla, omassa ajossa noista tullut ehkä viitisenkymmentätuhatta. Neljä kappaletta bensasuuttimia vaihdettu, olivat marmorila 350 € kappale, eikä työtkään ihan halpoja olleet. (Huutista Konalan Autokeskukselle aivan käsittämättömän täydellisestä asiantuntemuksen ja asiakaspalveluhalukkuuden puutteesta sekä seitsemän viikon remontista. Suosittelen välttämään puljua kuin ruttoa.) No, muuta murhetta ei moottorissa ole sitten ollutkaan. Toiminut talvellakin kuin sveitsiläinen kello: kertaakaan ei ole jättänyt lähtemättä, eikä huohotin ole pukannut jäähän. Autosta katkennut yksi takajousi, jolloin laitettiin setti alle, mutta muuten ollut aika vähävikainen yksilö.


Off topicin omaisesti tähän kommentti, että ilmeisesti PK-seudun/Uudenmaan Alfa Romeo -kuskien yksi virallisista tulikasteista on ensimmäinen ja viimeinen asiointi Konalan Autokeskuksen kanssa. Sama meno oli jo, kun toi AK oli AR:n virallinen maahantuoja.


24 Heinä 2019, 07:35
Profiili

Liittynyt: 04 Heinä 2015, 10:25
Viestit: 273
Paikkakunta: Helsinki
Auto: Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
sanctus kirjoitti:
hapankaali kirjoitti:
Itsellä on 221tkm rullattu TBi alla, omassa ajossa noista tullut ehkä viitisenkymmentätuhatta. Neljä kappaletta bensasuuttimia vaihdettu, olivat marmorila 350 € kappale, eikä työtkään ihan halpoja olleet. (Huutista Konalan Autokeskukselle aivan käsittämättömän täydellisestä asiantuntemuksen ja asiakaspalveluhalukkuuden puutteesta sekä seitsemän viikon remontista. Suosittelen välttämään puljua kuin ruttoa.) No, muuta murhetta ei moottorissa ole sitten ollutkaan. Toiminut talvellakin kuin sveitsiläinen kello: kertaakaan ei ole jättänyt lähtemättä, eikä huohotin ole pukannut jäähän. Autosta katkennut yksi takajousi, jolloin laitettiin setti alle, mutta muuten ollut aika vähävikainen yksilö.


Off topicin omaisesti tähän kommentti, että ilmeisesti PK-seudun/Uudenmaan Alfa Romeo -kuskien yksi virallisista tulikasteista on ensimmäinen ja viimeinen asiointi Konalan Autokeskuksen kanssa. Sama meno oli jo, kun toi AK oli AR:n virallinen maahantuoja.

Suosittelen Alfan huoltoon ja korjaukseen AutoMilanoa. Minulla on 4-5 vuoden hyvät kokemukset AM:sta. Osaava ja rehti liike.


24 Heinä 2019, 10:02
Profiili

Liittynyt: 21 Syys 2017, 13:09
Viestit: 33
Auto: Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Juu, tuon elämäni huonoimman asiakaspalvelukokemuksen jälkeen käytin AM:n palveluita ja olin huomattavasti tyytyväisempi :-D Tuolloin olin vielä uusi Alfisti enkä auton kyykätessä pihaan tiennyt muutakaan paikkaa, mihin hinauttaa...


24 Heinä 2019, 23:14
Profiili

Liittynyt: 06 Heinä 2010, 01:33
Viestit: 70
Auto: 156 V6, 159, Giulietta
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Jäähdytinnestettä on kadonnut hivuttaen aika-ajoin, mutta paikka ollut hakusessa (ei ollut EGR-kotelo). Nyt rupes katoamaan nopeammin ja löytyi syyllinenkin.
Oisko jollakulla tietoa mitä kokoa jäähdytysnesteen ilmausruuvi 2.0 jtdm:ssä on? Onko se kuvan esittämä, tuo löytyy siis moottorin takaa (ohjaamon&moottorin välistä).

Liitteet:
jäähdytysnesteen_vuoto.jpg
jäähdytysnesteen_vuoto.jpg [ 97.59 KiB | Katsottu 1300 kertaa ]


Kuvan oton jälkeen koskin kyseiseen sormiruuvin kaltaiseen ja pää tippui pois. (en vääntänyt). 159 2.4jtdm:n muovisen ruuvin vaihdoin joskus, mutta se oli eri puolella kulkupeliä.


31 Heinä 2019, 11:02
Profiili

Liittynyt: 06 Heinä 2010, 01:33
Viestit: 70
Auto: 156 V6, 159, Giulietta
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Edelliseen täydennystä, on ilmausta varten, ei oo hajua mitä kokoa oli, on jopa paskempi ratkaisu kun 159:n muovinen "ruuvi" metallissa, kun on muovia muovissa. Kannattanee tarkastaa "ruuvin" kannan vointi 2.0 jtdm Giuliettassakin.

Kotiin pääsi jesari-pullonkorkki-nippusidevirityksellä, ei vuotanut yhtään "paikkauksen" jälkeen. Vähän pysyvämpi korjaus tuohon onnistuu joko vaihtamalla koko letku liittimineen tai:

1) Valitse sopivan isokantainen ruuvi ja prikka, jotka peittävät ilmausruuvin kannan kokoisen alan
1) Käynnistä ajoneuvon moottori, ni tulee painetta järjestelmään ja vettä ilmaushärvelistä eikä porausputu mene vesikiertoon. Poraa pienellä terällä valitsemallesi ruuville sopiva reikä
3) Varmista, että kumitiiviste on paikalla ja lisää uusi, jos ei.
4) Väännä ruuvi paikalleen ja ihaile työn tulosta
5) varmista tarvittaessa liimalla, nippu-,terveys-,tms. siteillä, jos epäilyttää, että muovi on liian haperoa

Liitteet:
korjattu.jpg
korjattu.jpg [ 87.5 KiB | Katsottu 1234 kertaa ]


01 Elo 2019, 13:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 884
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Tässä koettanut tutkia mikä on vikana, kun auto ei meinaa jaksaa käydä tyhjäkäyntiä. Tai sanotaanko, että toteutunut tyhjäkäynti on noin 770rpm, mikä on myös pyydetty tyhjäkäynti. Ongelmana on vaan, että auto kuulostaa korvakuulolta käyvän 2-3 sylinterillä tyhjäkäyntiä. Yli 1000rpm nopeuksilla käynti on korvakuulolta normaali ja sitä suuremmilla kierroksilla myös normaali. Tietenkään ei ole mitään vikakoodeja tai vikavaloja aiheesta. Kesti pitkään saada vehkeet millä pääsee autoon kiinni ja tutkimaan käppyröitä. Osaisiko joku sanoa, että onko tuo alla oleva lihavoitu rivi sama kuin mitä MES:issä "UniAir oil temperature" -parametri? Tuo data on siis luettu AlfaOBD:llä. Voiko Multiair yksikössä olla viallinen lämpöanturi ja sen kautta se luulee öljyn lämpötilaksi -40 astetta?

Odometer: 313703,00 km
Odometer at last rewrite: 37433,00 km
Number of rewrites: 1
Number of overrevs: 0
Maximum engine speed: 0 rpm
Maximum engine speed counter: 0,00 msec
Last overrev odometer: 0,00 km
Functioning time (eeprom): 260201 min
Time since Key-On (eeprom): 885 sec
Key On Counter (EEPROM): 12216
ECU Time first DTC detection (EEPROM): 0 min
ECU Time Stamps from KeyOn first DTC detection (EEPROM): 0 sec
Key-On counter alignment: 18
ECU Time Stamps (RAM): 260204 min
ECU Time Stamps From Key On (RAM): 165 sec
Immobilizer Status:
Injection control unit: Programmed
Engine startup: Allowed
Universal code: Not enabled
Electronic key: Not enabled
Error memory: Errors not present
Failure warning lamp: Flashing <-jos tarkoittaa moottorin vikavaloa, niin ei vilku.
Vehicle status: Still
Status of Self-Learnt functions:
Type of cruise present: Cruise control
Climate control/conditioner: Learnt
Brake node (NFR): Learnt
Electric fan mode: On/Off
Key position: MAR
Cut-off status: Not active
Engine Running: Yes
Warm up completed in the last driving cycle: No
Warm up completed in current driving cycle: No
Warm up not completed in current driving cycle: Yes
Clutch pedal: Released
Accelerator potentiometer track 1: Not used
Accelerator potentiometer track 2: Used
Clutch pedal extended: Released
Brake pedal: Pressed
Brake contact 2: Released
Accelerator Pedal Recovery: None
Accelerator pedal supervisor recovery active: Not active
Accelerator pedal supervisor recovery 1 active: No
Accelerator pedal supervisor idle position recovery: No
Throttle position learning: Not requested
Throttle learn results: Completed
Throttle learn phase: 12
Motorized throttle (recovery): Active
Motorized throttle drive by wire supervisor recovery active: Yes
Motorized throttle drive by wire supervisor recovery 1 active: No
Motorized throttle drive by wire supervisor recovery 2 active: No
Motorized throttle drive by wire supervisor recovery 3 (cut-off) active: No
Cruise switch: On
Cruise restore button (RCL): Released
Set cruise deceleration (-): Not requested
Set cruise acceleration (+): Not requested
Irreversible cruise error status: No error
Fan speed: Off
Engine oil pressure: Low
Type of gearbox present: Mechanical
Gear engaged: No
Phonic wheel synchronization status: Synchronized
Camshaft level: Low
Phase variator: Learnt
Climate control/conditioner: Startup wait
Conditioner compressor: Not activated
Turbo actuator command: Not active
Turbo vacuum valve: Not active
Fuel pump relay: Active
Main relay: Open
Main relay command: Off
Main relay congruence: No
Lambda 1 status above catalyzer: Closed loop
Lambda probe upstream status:
Cranking active: No
Lambda probe Title Lean: No
Lambda probe transition to rich: Yes
Lambda probe title rich: No
Lambda probe transition to lean: Yes
Fault for lambda probe title rich present: No
Fault for lambda probe title lean present: No
Lambda 1 status below catalyzer: Closed loop
Lambda probe downstream status:
Cranking active: No
Lambda probe Title Lean: Yes
Lambda probe transition to rich: No
Lambda probe title rich: No
Lambda probe transition to lean: No
Fault for lambda probe title rich present: No
Fault for lambda probe title lean present: No
Variable valve timing (VVT) position learnt 1: 106,13
Variable valve timing (VVT) position learnt 2: 230,56
Variable valve timing (VVT) position learnt 3: 286,00
Variable valve timing (VVT) position learnt 4: 410,31
Variable valve timing (VVT) position learnt 5: 466,13
Variable valve timing (VVT) position learnt 6: 640,31
Engine status (error): 1
Valve Variator Actuator (VVA) UniAir Unit Working Mode Flag: All Mode
UniAir electro valve actuator mode: Late opening - active
Valve Variator Actuator (VVA) Peak Phase Solenoid Valve Diagnosis Status:
Cylinder 1: SV 1 OK
Cylinder 2: SV 2 OK
Cylinder 3: SV 3 OK
Cylinder 4: SV 4 OK
Valve Variator Actuator (VVA) Tail Phase Solenoid Valve Diagnosis Status:
Cylinder 1: Default Value
Cylinder 2: Default Value
Cylinder 3: Default Value
Cylinder 4: Default Value
Valve Variator Actuator (VVA) Coherence Code for 2nd Actuation Commands: Command OK
Valve Variator Actuator (VVA) Coherence Code for 1st Actuation Commands: Command OK
Valve Variator Actuator (VVA) freeze wrong request: No request
Engine speed: 0,00 rpm
Valve Variator Actuator (VVA) filtered mean oil temperature: -40,00 Deg.C
Odometer: 0,00 km
Neutral position stored in memory: 40,00 %
Neutral position: 45,10 %
Stop&Start function: Off
Engine Stop&Start status: On
Stop&Start function request: On
Stop&Start enable from NBC: Off
Gear lever position: In neutral
Counter of automatic stop by Stop&Start function: 261
Counter of automatic start performed by Engine Control Module by Stop&Start function: 108
Counter of first cranking by key: 922
Counter of automatic engine stop duration by Stop&Start function: 187 sec
Startup relay: Off
Starter motor signal: Low
Stop&Start function irreversible deactivation:
Stop&Start deactivation for fault on Engine Control Module: No
Stop&Start deactivation for max number of allowed cranking reached: No
Stop&Start deactivation for timeout in engine stop condition: No
Stop&Start deactivation for auto crank status disabled by Body Control Module: No
Stop&Start deactivation for auto crank without driver request: No
Stop&Start deactivation for cranking abort due to safety reasons: No
Stop&Start deactivation for engine stop requested by Transmission Control Module: No
Stop&Start deactivation for limphome condition by Transmission Control Module: No
Stop&Start temporary disable state: Clutch pedal not pressed
Number of failed automatic cranking by Stop&Start: 0
Cumulative counter of engine start: 1030
Identification tooth wheel: 107
Performance limiting function: Not active
'Performance limiting' procedure: Not performed
Counter of trip for power limitation deactivation function: 0
Countdown of km for power limitation deactivation (1st threshold): 0 km
Countdown of km for power limitation deactivation (2nd Threshold): 0 km
Safety Fuel Shut off snapshot event 1:
None
Safety Fuel Shut off snapshot event 2:
None
Safety Fuel Shut off snapshot event 3:
None


20 Elo 2019, 20:01
Profiili

Liittynyt: 29 Elo 2004, 06:42
Viestit: 74
Paikkakunta: Oulu
Auto: 159 2.0 JTDm sportwagon -11
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
zamuel kirjoitti:
Edelliseen täydennystä, on ilmausta varten, ei oo hajua mitä kokoa oli, on jopa paskempi ratkaisu kun 159:n muovinen "ruuvi" metallissa, kun on muovia muovissa. Kannattanee tarkastaa "ruuvin" kannan vointi 2.0 jtdm Giuliettassakin.

Kotiin pääsi jesari-pullonkorkki-nippusidevirityksellä, ei vuotanut yhtään "paikkauksen" jälkeen. Vähän pysyvämpi korjaus tuohon onnistuu joko vaihtamalla koko letku liittimineen tai:

1) Valitse sopivan isokantainen ruuvi ja prikka, jotka peittävät ilmausruuvin kannan kokoisen alan
1) Käynnistä ajoneuvon moottori, ni tulee painetta järjestelmään ja vettä ilmaushärvelistä eikä porausputu mene vesikiertoon. Poraa pienellä terällä valitsemallesi ruuville sopiva reikä
3) Varmista, että kumitiiviste on paikalla ja lisää uusi, jos ei.
4) Väännä ruuvi paikalleen ja ihaile työn tulosta
5) varmista tarvittaessa liimalla, nippu-,terveys-,tms. siteillä, jos epäilyttää, että muovi on liian haperoa



Mulla kävi sama homma tt-thermon asennuksen yhteydessä. Pultin kanta jäi vääntimeen. Suhteellisen hankala ilmattava kun ottaa huomioon dieselin tärinän. :-D
Porasin ohuella poranterällä katkenneen pultin keskeltä läpi ja vastapäivään pyörittäessä sen saikin nätisti kokonaisena irti ja kierteet säilyivät ehjinä.
Laitoin tilalle metallipultin (muistaakseni 10mm kannalla) ja kannan juureen varmistukseksi pari kierrosta putkimiehen lankaa.
Ei ole vuotanut sen jälkeen.


21 Elo 2019, 10:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 884
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^^Eipä sittenkään mitään. Luin samalla taktiikalla MiTo QV:n ja siellä oli myös tuo -40C lämpötila mainittu. Ilmeisesti tuo on joku parametri mikä ei ole käytössä.

Kävipä mielessä, että joko tuosta on tullu horo:

Engine Running: Yes
Engine oil pressure: Low
Fuel pump relay: Active


21 Elo 2019, 18:50
Profiili

Liittynyt: 27 Elo 2019, 00:36
Viestit: 3
Auto: Giulietta
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Mistä löytyis giuliettan räjäytyskuvia, tai oisko tietoa konepellin kumistopparin osanumerosta, onko sama myös takaluukussa?


29 Elo 2019, 13:49
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Viestit: 1990
Auto: Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
^Tasta saattaa löytya. Sivu on aika pop-up -raskas.
http://www.pekidi.com/navi?COMM_MODEL=GIU&SBMK=R&COUNTRY=1&DRIVE=S&MAKE=R&LANGUAGE=3&ALL_FIG=0&RMODE=DEFAULT&KEY=VERSION&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=3&ALL_LIST_PART=0&PRINT_MODE=0&PREVIOUS_KEY=HOME&SB_CODE=-1&WINDOW_ID=1

EDIT: Prempi aloittaa tasta: http://www.pekidi.com/navi?MOD_COD=191&COMM_MODEL=GIU&SBMK=R&COUNTRY=1&DRIVE=S&MAKE=R&CAT_COD=X7&GRP_COD=701&LANGUAGE=3&ALL_FIG=0&RMODE=DEFAULT&KEY=SUBGROUP&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=3&ALL_LIST_PART=0&PRINT_MODE=0&PREVIOUS_KEY=GROUP&SB_CODE=-1&WINDOW_ID=1
Konepellin padi, osanumero: 7787498.
Takakontilla nayttaa olevan eri osat.

_________________
Kuva


29 Elo 2019, 17:45
Profiili

Liittynyt: 27 Elo 2019, 00:36
Viestit: 3
Auto: Giulietta
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Kiitos ja tässä myös sivusto johon törmäsin

www.fiatdalys.lt varmaan monille tuttu ja sellainen jota etsinkin kun ekan alfan kanssa puuhastelen


29 Elo 2019, 22:11
Profiili

Liittynyt: 08 Heinä 2016, 12:50
Viestit: 7
Auto: Giulietta MA -13
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Vähän polttelisi päivittää nykyinen Multiair vähän tuoreempaan 1750 TBi QV:hen. Kamux näyttää innostuneen tuomaan Ruotsista niitä myyntiin. Onko jotakin erityistä mitä noissa 1750 TBi koneissa tai tekniikassa pitäisi ottaa huomioon koeajolla tai muussa käytössä?


31 Elo 2019, 09:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Heinä 2004, 23:37
Viestit: 778
Paikkakunta: Kyröskoski
Auto: GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Uudemmat ovat 240 heppaisia 4c:n koneella, ja ainakin paperilla suorituskykyisempi kuin vanhat 235 heppaiset. Ajelin yhden kesän

tuolla 240 heppaisella ja automaatti ja tehot toimovat erittäin hyvin yhteen. Voisipa jopa sanoa että kulkee ja kiihtyy pirusti :-D

Käsittääkseni pitkälti sama kone kuin 159:n keulalla oleva 200hv Tbi.


31 Elo 2019, 10:52
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 884
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Giulietta 940
Giulietan ongelmat jatkuu. Sain bookattua ajan öljynpaineen mittaukseen, mutta kyse ei ole näemmä tästäkään. Tyhjäkäynnillä öljynpaine on noin 2bar kun moottorin ohjearvon mukaan minimi on 0,7bar. Seuraavaksi pitänee tutkia puristukset ja ohivuodot onko niissä sanomista. Oireena on siis huonolta kuulostava tyhjäkäynti. Minkään yksittäisen suuttimen johdon irroitus ei vaikuta käyntiin siinä määrin, että voisi 100% sanoa vian olevan jossain tietyssä sylinterissä. Löytyykö tuohon moottoriin jotain tehdasarvoja lambdan jännitteiden tai muiden komponenttien osalta, mitä ne pitäisi olla tyhjäkäynnillä? Voisin koettaa lokittaa niitä ulos.

Pari kenttätestiä tuli suoritettua, kun oli epäilyksenä vuotaako tuo legendaarinen huohotin jostain suunnasta hieman liikaa höyryjä imusarjaan. Otin siis sen imusarjalle menevän putken irti huohottimen päästä ja teippasin tukkoon. Laitoin auton käyntiin ja käynnissä ei ollu havaittavaa eroa. Huohottimen putkesta tuli jonkinverran näkyvää höyryä, mutta hankala sanoa mikä on liikaa. Sellainen huomio tuli tehtyä, että jos tuon huohottimen putken painaa sormella kiinni, niin kampikammioon muodostuu heti ylipaine. Yllättävän huonosti se turbon imuputki saa tuota höyryä otettua vastaan, joten selvästi tämä on rakennettu niin, että huohotinhöyryt ohjataan lähes poikkeuksetta imusarjaan. En voinut vastustaa kiusausta tehdä sitä jäätynyttä huohotinta simuloivaa testiä tässä samalla. Otin lennosta sen teipin pois, jolloin parin sekunnin käynnin jälkeen tuli se karkea tyhjäkäynti, kaikki mahdolliset vikavalot tauluun ja moottorinohjaimeen P0101 -vikakoodi. Ei pitäisi olla jatkossa epäselvää, miksi tuo koodi tulee. Imusarjaan tulee ylimääräistä ilmaa, mitä sensorit eivät tunnista.

Sitä mitä en ymmärrä, niin ennen tuota huohotintestiä luin vikakoodit ja siellä oli historiassa vain P0520 Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit Malfunction -vika, ilmeisesti tuosta painemittauksesta. Tuon kiusanteon jälkeen siellä oli P0101 -koodin kaverina P0059 HO2S Heater Resistance (Bank 2 Sensor 1) -koodi. Sattumaako, vai onko tässä vihje siitä missä se vika lopulta on, ettei auto käy kunnolla tyhjäkäyntiä.


07 Syys 2019, 11:39
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 5970 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 116, 117, 118, 119, 120

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com