Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Itsellä on menossa toinen Giulietta M-A ja kaksi Mitoakin ollut, joista toinen M-A eikä ole koskaan ollut mitään viimasuojaa eikä ongelmaa yhdessäkään ja tänäänkin otin katoksesta kahden päivän seisonnan jäljiltä -19 eikä mitään kummempaa tapahtunut ja muutaman kilsan ajolla lämpiää sinne 90.

Ekassa G:ssä oli webasto jota en juurikaan käyttänyt kun oli niin lyhyttä siirtymää, nykyisessä ei ole mitään lämppäriä.

Toki maltillista kiihdyttelyä ja vaihtelen ite pykäliä alkuun ettei turhaan nosta kiekkoja. Huohotinta en ole koskaan purkanut - enkä varmaan osaisikaan kun olen ihan kädetön noissa hommissa. Katsoin sinne muovikannen alle päivänä eräänä ja ainakin omassa tuo huohotin on kyllä kohtuullisen paksujen vaahtomuovien tms. vuorausten keskellä eli en tiedä paljonko siihen suoranaisesti viimaa pääsee eli kai se moska on sitten jo pihassa jäätynyt sinne jos yleensä jäätyy.

En siis ole kommentoimassa viimasuojia vastaan, ihan vaan omaa kokemusta siis, ehkä nää on yksilöitä ja saa nähdä miten tää pakkasjakso menee kun kylmää tuntuu piisaavan.

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4306
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ VTT:n tutkimuksen mukaan yksi kylmäkäynnistys voi kuluttaa moottoria saman verran kuin 100 – 600 km ajomatkaa lämpimällä moottorilla, kulutus ja päästöt kylmällä moottorilla 20-30 l/100 km helposti viisi-kymmenen minuuttia yms. ... :roll:

Toki jos ei ole lämpöpaikkaa/ Webastoa niin sitten pitää mennä noin. Käytettynä ostaessa tosin vältän kaikkia yksilöitä merkistä riippumatta ilman moottorin esilämmittimiä...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11178
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Miltä vuodelta tutkimus? Meinaan vaan, että onko moista tehty uutta sen legendaarisen kaasarikauden tutkimuksen jälkeen, jossa tosiaan vaikutus oli tolkuton, mutta jonka jälkeen mm. ruisku-, sytytys- ja öljytekniikka on ihan sillai vähän kehittynyt. En siis itse ole kovin tuoretta tutkimusta bongannut, mutta jos moisia olisi linkattavaksi asti tarjolla, niin olisi mielenkiintoista lukea.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4306
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Polforea kirjoitti:^Miltä vuodelta tutkimus? Meinaan vaan, että onko moista tehty uutta sen legendaarisen kaasarikauden tutkimuksen jälkeen, jossa tosiaan vaikutus oli tolkuton, mutta jonka jälkeen mm. ruisku-, sytytys- ja öljytekniikka on ihan sillai vähän kehittynyt. En siis itse ole kovin tuoretta tutkimusta bongannut, mutta jos moisia olisi linkattavaksi asti tarjolla, niin olisi mielenkiintoista lukea.
Alkuperäistä lähdettä en nyt löytänyt... IS : https://www.is.fi/autot/art-2000000707269.html;
Ei kun löytyipä : https://www.motiva.fi/files/9247/Henkil ... 328-13.pdf
Rahallista kokonaissäästöä ei aina saavuteta esilämmityksellä ( riippuu sähkön ja neste-pa:n hintasuhteista ) , mutta päästöissä aina positiivinen vaikutus.

Metropolia-amk:n yksi opinnäytetyö aiheesta tässä : https://www.theseus.fi/bitstream/handle ... sequence=1

Oma kokemus Hybrid-Auriksen tarkan kulutusmittarin mukaan esim. eilen aamulla - 25 jopa esilämmitettynä 3 tuntia ekan kilometrin kulutus 22,5 l/ satakm , sitten seuraavan jo 12,5 litraa, sitten noin 4 kilometrin ajon jälkeen saavutettiin n. lämpimän moottorin taso alle 6 litraa/ 100km. Letkulämmitin vesikierrolla tai webasto olisi toki vielä parempi.
Viimeksi muokannut Jiitee, 21 Helmi 2018, 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11178
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jesh, kiitos. Etenkin jälkimmäisessä on mielenkiintoista iltalukemista luvassa :)
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Olisiko siitä tehty tuoreempikin tutkimus. Muistelen kuulleeni tänä talvena radiosta keskustelua uudesta tutkimuksesta. Siinä oli tutkittu myös vaikutusta laturiin ja akkuun. Johtopäätös oli, että osassa autoista laturi ei riitä lataamaan akkua täyteen ilman erillistä laturia tai tutkimuksen tilanneen Defan lämppäriin yhdistettävää laturia...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Moottorin esilämmittäminen on ehdottomasti hyvä juttu. Hyvä kuitenkin muistaa pari juttua, kun puhutaan moottorin monikymmenkertaisesta polttoaineen kulutuksesta tai kulumisesta; pari ensimmäistä kilometriä kulutuksella 20l/100km on vain ne pari ensimmäistä kilometriä. Kulutusta nostaa huomattavasti myös voimansiirron vastukset kylmänä, rakenteesta ja öljystä riippuen nämä. nostaa kulutusta enemmän kuin itse kylmä moottori.
Jos yksi kylmäkäynnistys kuluttaa moottoria saman verran kuin 100-500km ajoa sillä ei ole mitään merkitystä koska tuolla matkalla moottori ei havaittavasti kulu muutenkaan.
Giulia Super -69

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4306
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^Totta. Varsinkin apulaitteet kuten laturi, ohjaustehostin ovat tosi kovilla näillä keleillä.
Päästöt on tuo tärkein juttu esilämmityksessa, ja varsinkin NOXit dieselillä ja taajamissa. Pankaas merkille Ilmatieteen laitoksen ilman laadun mittarit kaupungeissa kovilla pakkasilla ja poudalla...
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Jiitee kirjoitti:^ VTT:n tutkimuksen mukaan yksi kylmäkäynnistys voi kuluttaa moottoria saman verran kuin 100 – 600 km ajomatkaa lämpimällä moottorilla, kulutus ja päästöt kylmällä moottorilla 20-30 l/100 km helposti viisi-kymmenen minuuttia yms. ... :roll:

Toki jos ei ole lämpöpaikkaa/ Webastoa niin sitten pitää mennä noin. Käytettynä ostaessa tosin vältän kaikkia yksilöitä merkistä riippumatta ilman moottorin esilämmittimiä...
Käynnistys/kylmäkäynnistys (hetkellinen kuivakäynti) kuluttaa tosiaan moottoria yhtä paljon kuin satoja kilometreja maantieajoa; on tuttu lause.
Se että moottorinlämmittimen myyjät (ja tekniikkalehdet) saattavat laittaa tuon moottorin kulumisen KYLMÄkäynnistyksen piikkiin on markkinointia kun se kuluu joka käynnistyksen yhteydessä.
Itse pidän moottorin esilämmitystä turhana ellei ole jatkuvasti ja pysyvästi kovia pakkasia.
Tietysti tuotteita on paljon erilaisia ja niiden tehot sekä hyödyt vaihtelee laajasti.
Kuva

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Takaisin jäätävälle linjalle...

T-Jet ei tietääkseni ole kovin herkkä jäätämään huohotintaan eikä MA MiTokaan lie yhtä vaivainen kuin alkupään Giulietat. Kun nyt sattuneesta syystä kävin tällä viikolla marmoritiskiin nojailemassa, niin huoltoneuvojan kanssa haastelusta jäi tällaisia mieleen
  • - MA Giulietta tosiaan poikkeuksellisen herkkä moiselle, mutta tehtaalta on tullut päivityspaketti (eriste?) jonka Espoon SCC on yhteen autoon asentanut (uudemmissa foorumin turinoiden perusteella vakiona)

    - Viagraviatiin ei vielä päivitystä (eli on pitänyt alkaa keksimään pyörää taas uudelleen...) eikä myöskään tehdastekoista viimasuojaa saatavana

    - samassa liikkeessä ollut jo toinenkin 500X (eli koko PKS autokanta? 8) ) hoivattavana samasta syystä, mutta sitä ei huoltoneuvoja enää muistanut, millä koneella (2 bensavaihtoehtoa + dieselit)

    - omassa autossani (140 hv MA) huohotinkotelo ja vissiin kaikki muutkin mahdolliset paikat täynnä kondenssivettä, vikakoodit pääasiassa paineantureihin liittyviä, mitään ei varsinaisesti rikki, joten putsausta ja (varmuuden vuoksi?) MultiAirin ilmaus

    - puheiden perusteella ymmärsin, että puuttuva eristys = jäätyy maantiellä, mutta ongelmat tuleekin vasta sulamisvaiheessa ... eli jäätyy palikat jumiin kuormituksen alla ajoon käypäisesti ja sitten käy kylmät, kun tulee tyhmäkäyntiä tms - tähän voisi huohotinolion sielunelämän vihkiytyneet ottaa kantaa

    - kovasti oli sitä mieltä, että rätti keulaan olisi ratkaisu (vaikka itse muistelen, ettei foorumin kokemusten perustella tämäkään satavarma keino ole)

    - viagraviatiin ei korjaussarjaa eikä tehdastekoista viimasuojaa saatavana (ehkä tulee, kunhan tehtaalle tarpeeksi monta vikaraporttia toimitetaan), ei myöskään ole ohjeistusta siitä, voisiko ajotapaa muuttamalla tms kikalla ongelmia välttää
Esilämmitys ei ainakaan ole oikotie onneen. Giulietan sain -27°C pakkasella jäähän, vaikka tarjosin 2-3 h esilämmitystä letkulämppärillä. 500X puolestaan jäätyi "kylmiltään". Eipähän tarvi pohtia TT-Thermon mahdollista osuutta ongelmaan, kun ko kikkare sopivasti poisti itsensä toiminnasta pari viikkoa sitten. :-D

Sinällään homma hoitui SCC:lla mallikkaasti. Alfan jälkeen aakkosissa seuraava kehonsiirrin alle maanantaina ja oma ajokki takaisin omiin käsiin tänään. Kestihän tämä, mutta jo alkuun varoittelivat huollon ruuhkautuneen, kun oli joku yksi huoltomies sairastunut. Kävi tuuri, kun koko eilinen meni kenttätyökeikalla eli en oikein olisi ehtinytkään autonvaihtoreissulle keskellä päivää.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Gusse
Viestit: 887
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Itse sain kyllä aikanaan myös T-jetin jäätymään ja ruiskimaan öljyt ympääriinsä ensimmäisillä kovemmilla pakkasilla, tosin oli Deltan keulalla ja sen jälkeen laitoin nokan tukkoon. MA Giulietalla taas ei ollut mitään ongelmia.

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dam »

Ipi76 kirjoitti:Kukaan ei tunnu varmasti tietävän mikä on oikea huoltoväli.
Nelivetopäivillä juttelin jälkimarkkinoinnin tyypin kanssa, 60 tkm on nykyään se virallinen oikea vastaus hihnan vaihtovälille.
Dam kirjoitti:
Ipi76 kirjoitti:^Saisivat laittaa Alfalla auton mukaan viimasuojat kun uusi auto luovutetaan asiakkaalle. appiukon Qashgaihin ja työkaverin uuteen Passattiin tuli mukana kun uutena autot ostivat.

Vielä ei ole. On siis heillä selvityksessä mitä asialle tehdään. Tuli siis puhelu tänään, tekniseltä osastolta pitää kysellä vielä jotain. Lähinnä ilmeisesti sitä mikä ratkaisu tähän olisi järkevin tai jotain vastaavaa..
Updatea tähän, jotain patenttia siellä on tekeillä, osia odotellessa. Tässä vaiheessa en muuta voi sanoa kuin että asia on käsittelyssä ja sille tehdään jotain mikä vaatii mekaanikon käsien likaamista.
Dam kirjoitti:
Tuo vakionopeuden säätimen putoaminen pois muistaakseni toimi niin että jarrua tai pienempää vaihdetta ellei halua siitä nupistä kääntää pois päältä. Lähinnä vain varmistusta että muistin oikein, nyt se ei nimittäin putoa pois päältä enää. Jotain outoa vaihteistossa muutenkin tuntuu olevan, ei vaihda enää niin nätisti kuin ennen. Ihankuin siellä olisi jotain säädettävää kireämmälle kytkimissä, nyt kun vakkaria koittaa ottaa pois päältä vaihtamalla pienemmälle, kierrokset heilahtaa hieman ja matka jatkuu samalla nopeudella kuin ennenkin. Kait ne huollossa sitten tutkii kunhan muistan ilmoittaa tuosta ongelmasta.
Bugi; reklamoitu. Päivitetty Oulussa sen enempää kyselemättä tai informoitu siitä. Soitin ja ei ollut oikein mitään selkeää syytä mutta sitten selvisi että joku "winter" päivitys. Vaunulassa sain sellaisen paperin käsiini luettavaksi missä olikin ihan järkevät perustelut miksi päivitys vikojen suhteen tehtäisiin ja se tehtiinkin. Jotain sellaista että voi käydä joissain olosuhteissa laihalla pääpiirteittäin. Nyt tuntuu että käy hieman rikkaalla välillä tai sitten misfireä, en osaa tarkemmin sanoa. Toimii kuitenkin ihan ok lyhyen ajelun jälkeen ja pääsin taas laina Mazdasta eroon. Piti alunperin saada Fiat 500 mutta annettiin CX-5:n avaimet. Olin jo odottanut innolla 500:lla ajelua mutta annettiinkin joku möhkö :bad-words: :bad-words:


Seuraavalla kerralla sitten saan 500:n päiväksi käyttöön, jakohihna vaihdetaan kohtapuoliin, kunhan nuo yhdet spessuosat tulee ja mekaanikolla on aikaa. Virtalukosta ei löytynyt mitään mielenkiintoista, jotain koodia oli jäänyt matalasta akun jännitteestä mikä sinänsä outoa kun syksyllä testattiin akku ja oli jotain 92-94% elinvoinen ja ajoa välillä tulee sen verran (kilometrejä ja tunteja) putkeen että pitäisi kyllä olla ladattu kunnolla.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

insinörtti kirjoitti: - omassa autossani (140 hv MA) huohotinkotelo ja vissiin kaikki muutkin mahdolliset paikat täynnä kondenssivettä, vikakoodit pääasiassa paineantureihin liittyviä, mitään ei varsinaisesti rikki, joten putsausta ja (varmuuden vuoksi?) MultiAirin ilmaus

- puheiden perusteella ymmärsin, että puuttuva eristys = jäätyy maantiellä, mutta ongelmat tuleekin vasta sulamisvaiheessa ... eli jäätyy palikat jumiin kuormituksen alla ajoon käypäisesti ja sitten käy kylmät, kun tulee tyhmäkäyntiä tms - tähän voisi huohotinolion sielunelämän vihkiytyneet ottaa kantaa
Tätä teoriaa olen eräänkin kerran pohtinut noita korpitaipaleita ajellessa. Voisin jopa asiaa testata tuossa kesällä jos ehtii, kun minulla on nyt 2kpl näitä huohottimia. Mutta sitä ennen se teoria. Maantieajossa auto menee pääosin turbon varassa, eli imusarjassa painetta, jolloin imusarjalta tuleva takaiskuventtiili on kiinni ja turbon imupuolelle menevä takaiskuventtiili on auki. Tilanteessa missä kaasu sitten nostetaan, läpät menee päinvastoin, että ilmavirta on huohottimesta imusarjaan ja ilmavirta turbon imupuolelta moottoriin estetään.

a.) Mikäli imusarjan takaiskuventtiili jäätyy kiinni, ei se aiheuta vikakoodia, mutta se aiheuttaa tyhjäkäynnillä paineen kampikammioon. Ahdolla toimii, koska turbo imee huohotinhöyryt pois.

b.) Mikäli turbolle menevä takaiskuventtiili jäätyy kiinni, auto toimii tyhjäkäynnillä, mutta ampuu öljytikun ylös jos kone käy ahtopaineella.

Kohdat a ja b eivät aiheuta vikakoodeja, koska ne eivät sotke ilmavirtoja. Ne vaan tahtovat aiheuttaa öljyvahinkoja sekä rikkoa tiivisteitä.

c.) Mikäli imusarjan takaiskuventtiili jäätyy auki, ei se aiheuta vikakoodia tyhjäkäynnillä, mutta se aiheuttaa vikakoodin ahtopaineella. Turbo ahtaa, ilmamassamittari mittaa välijäähdyttimeltä saapuvan ilmamäärän ennen imusarjaa, mutta MAP-anturin mukaan imusarjan paine ei nouse. Tästä voisi tulla täällä foorumillakin usein mainittu P0101 ilmamassamittarin ongelmasta. Tosin, tämän vikakoodin korjausohjeessa ensimmäinen vaihe on varmistaa, että imusarjan paine tyhjäkäynnillä on 300mbar ja toinen vaihe on tarkistaa, ettei imusarjassa ole vuotoja. No onhan siinä vuoto kun paine karkaa huohotinkoteloon...

d.) Mikäli turbolle menevä takaiskuventtiili jäätyy auki, se voi ehkä aiheuttaa vikakoodin tyhjäkäynnillä koska ilmavirta pääsee suoraan imusarjaan ohi ilmamassamittarin. Voi tietenkin olla, että tämä vaan sotkee seosta kun kone saa enemmän ilmaa kuin mitä ilmamassamittari mittaa, ellei sitten lambda korjaa seosta kuntoon. Ahdolla imusarjan takaiskuventtiili estää tämän ilmavirran ja kone toimii normaalisti.

Ja sitten kaikkien näiden läppien jäätymisien eri variantit.

Siihen testiin vielä, niin periaatteessa poraan reijän imusarjalle menevään takaiskuventtiiliin ja pyöritän siihen ruuvin, joka estää venttiilin sulkeutumisen. Tällä pitäisi saada teorian c, mukainen vikatilanne. Kenties myös tilanne d on lavastettavissa jos asennan myös siihen turbon takaiskuventtiiliin vastaavan ruuvin. Nähdäkseni jossain kesäisessä +10c asteen kelissä MAP-anturi ei voi myöskään jäätyä, kuten moni korjaamo heittää mahdolliseksi syyksi tuohon vikakoodiin.

Greymaniac
Viestit: 25
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
Car(s): 2012 Giulietta MA170
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Greymaniac »

Jaa, tuohon huohottimeen on siis saatavilla eristyssarja? Oma läpöttää ihan mustana itsenään moottorinsuojamuovin alla :-D

Sinällään todella helpon oloinen operaatio oli tuo puhdistus. Mistähän tuollaista eristettä kannattaisi kysellä?

jmi
Viestit: 1481
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Olen pari kertaa keskustellut maahantuojan edustajan kanssa ja mitään uutta päivitystä huohotusjärjestelmään ei ole tehtaalta tullut.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Greymaniac kirjoitti:Jaa, tuohon huohottimeen on siis saatavilla eristyssarja? Oma läpöttää ihan mustana itsenään moottorinsuojamuovin alla :-D

Sinällään todella helpon oloinen operaatio oli tuo puhdistus. Mistähän tuollaista eristettä kannattaisi kysellä?

Itellä tosiaan tuossa on eriste tai sellaiseksi sen ainakin tulkitsen kun ei muutakaan syytä voi olla. Suoraan huohottimen päällä suojamuovin alla ei ole mitään, mutta huohottimen ympärillä on usean sentin paksuiset vaahtomuovi tms. eristeet, eikä ne näytä miltään omilta virityksiltä eli veikkaan ihan tehdaskamaksi. Nuo luulisi blokkaavan ilmaviran vaikutukset kohtuu hyvin. Vuosimalli on 2015.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

insinörtti kirjoitti:Takaisin jäätävälle linjalle...

- Viagraviatiin ei vielä päivitystä (eli on pitänyt alkaa keksimään pyörää taas uudelleen...) eikä myöskään tehdastekoista viimasuojaa saatavana

- samassa liikkeessä ollut jo toinenkin 500X (eli koko PKS autokanta? 8) ) hoivattavana samasta syystä, mutta sitä ei huoltoneuvoja enää muistanut, millä koneella (2 bensavaihtoehtoa + dieselit)

- omassa autossani (140 hv MA) huohotinkotelo ja vissiin kaikki muutkin mahdolliset paikat täynnä kondenssivettä, vikakoodit pääasiassa paineantureihin liittyviä, mitään ei varsinaisesti rikki, joten putsausta ja (varmuuden vuoksi?) MultiAirin ilmaus
Meillä ollut viagrassa nyt keula ummessa siitä lähtien kun meni lähemmäs nollaa lämpötilat ja on ajettu lyhyttä siivua, pitkää siivua ja ties mitä. Huohotinkotelo ja muut osat pysyneet hyvinä. Filarossa Ari muistaa aina mainita erikseen, että MA-koneissa suosiolla se keula peittoon, niin välttyy ongelmilta. Näillä pakkasilla on tullut sen 100-160km per päivä ajettua viagramallilla ja siinä se kulkee.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Ei tuohon huohottimen jäätymiseen taida oikein selkeää reseptiä olla. Täällä ei ole jäätymistä ollut ja setuppi on seuraava:
-auto (2011) katoksessa.
-esilämmitystä ja akun latausta noin 1h. Työpaikan pihassa enemmän..
-pelkkää kaupunkiajoa päivässä 10-30km.
-ei viimasuojia.
-huohotin avattu viimeksi 1,5 vuotta sitten.

Mutta tuo, että uudemmissa malleissa on jotain eristettä, on mielenkiintoista. Onkohan niitä jäätynyt?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Nyt on neljäs MA-koneinen auto menossa ja yhteensä ajettuja kilometrejä takana noin 330tkm. Ensimmäisessä Mitossa ei käytetty viimasuojia edessä ja huohotin jäätyi -20 asteen pakkasessa kun Helsingistä tultiin Tampereelle noin 150 km jälkeen motarilla. Sitten olen käyttänyt aina viimasuojia ja ongelmia ei ole ollut.

Huohotinkoteloita ei ole putsattu kun vasta tässä nykyisessä Giulietassa viime syksynä, joka oli puolillaan moskaa. Ajo on pääsääntöisesti ollut matkaajoa.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Tänään aamulla minullakin paloi taas häiriövalo ja kaikki mahdolliset varoitustekstien taulussa. Hetki ajoa että lämpenee. Sammutus ja pim viat oli poissa. Eli jostain jääti pienen ajon jälkeen.
Viime talveen varauduin putsaamalla huohottimen ja laittamalla keulan tukkoon, nyt en ole jaksanut noita tehdä ja tässä tulos. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Jos vaihtaa oljyt 10-15 tkm välein niin veikkaan että on vähemmän huohotinongelmia kun ajaa sen 30 tkm öljyillä.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Molempia testattu ja ei sillä ole merkitystä. Korkeintaan vaikuttaa sen mustan karstan kertymiseen, mikä taas on eri asia kuin se äkillisesti kertyvä kylmälima. Onhan se uusi öljy aina "kuivaa" hetken, mutta kosteuden poisto öljystä on jatkuva prosessi, joka voi mennä ääriolosuhteissa pieleen jo muutaman kilometrin ajolla.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mulle ei muuten vieläkään ole selvinnyt, että paljonko tuo tiivisteen repeämä huohönössä vaikuttaa? Onko sillä oikeasti mitään merkitystä vai onko sillä nimenomaa merkitystä?

PS, tuli haettua nyt öljyksi nuo Total Quartz Ineo MC3 5W-40:t. Kunhan kerkiää vaihtelemaan, niin kahtotaan mitä ne syö.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Paljon puhetta uudempien mallien eristyksestä. Kuva kertoisi kuitenkin enemmän ...
Makaroonia jo vuodesta -98

jmi
Viestit: 1481
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Omassa vuoden 2017 mallissa ei ainakaan ole mitään eristettä.

Onko muuten normaalia että tct vaihtaa hitaammin isommalle vaihteelle kun on pakkasta esim. 10 astetta?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Nuo Giuliettan maskisuojat ovat 50€ luokkaa ja toimitusaika on min. 2 viikkoa jonka aikana kovat pakkaset saattaa mennä ohi jo. Niin ajattelin ostaa generiset osat ja rakentaa itse.
Osaako kokeneempi sanoa minkä kokoiset kiinnikkeet olisi sopivat kun niitä on paljon!

http://www.motonet.fi/fi/kategoria/1251 ... iinnikkeet
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/ ... maskisuoja
Kuva

Greymaniac
Viestit: 25
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
Car(s): 2012 Giulietta MA170
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Greymaniac »

^ meni Virtasenkaupasta tasan kaksi päivää omien suojien toimituksessa ja istuvat kiinnikkeineen hyvin.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Pujazuba kirjoitti:Nuo Giuliettan maskisuojat ovat 50€ luokkaa ja toimitusaika on min. 2 viikkoa jonka aikana kovat pakkaset saattaa mennä ohi jo. Niin ajattelin ostaa generiset osat ja rakentaa itse.
Osaako kokeneempi sanoa minkä kokoiset kiinnikkeet olisi sopivat kun niitä on paljon!

http://www.motonet.fi/fi/kategoria/1251 ... iinnikkeet
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/ ... maskisuoja
viikonloppuajelu saloon?

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Onko nesteen määrä riittävä? Auto pikkusen vasemmalle kallellaan.
Liitteet
IMG_2403.PNG
IMG_2403.PNG (325.49 KiB) Katsottu 8228 kertaa

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Minimissään ellei alle toi on. Oma auto tällä hetkellä huollossa, oli alkuperäinen vesipumppu alkanut hieman vuotamaan, ei kyllä paljoa kun en huomannut säiliössä merkittävästi muutosta

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^^Jos pakkaskestävyydestä on tuoretta tietoa niin tuohon lisäisin itse vettä Max kohtaan asti ja tarkkailisin sitä jatkossa, tosin riippuen siitä että missä taso on kun auto on tasasella paikalla.
Jostain syystä omat Alfat ovat tykänneet pitää tason Minissä.
Kuva

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Minusta siellä on ollut tuonverran jo hyvän aikaa, aloin tässä vaan miettimään pitäisikö sitä olla toiminnan kannalta enemmän, eli onko tuo riittävästi. Ei mitään tietoa kestävyydestä, ylipäänsä mitä siellä on ja koska laitettu/vaihdettu, onko koskaan.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Ohjekirja saattaa sanoa jotakin siitä että miten se tulisi tarkistaa, moottori lämpimänä/kylmänä, käydessä/sammuneena.
Tuo sun taso ei ole huolestuttava. Min/max välillä on ok.
Kuva

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

jkk kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:Nuo Giuliettan maskisuojat ovat 50€ luokkaa ja toimitusaika on min. 2 viikkoa jonka aikana kovat pakkaset saattaa mennä ohi jo. Niin ajattelin ostaa generiset osat ja rakentaa itse.
Osaako kokeneempi sanoa minkä kokoiset kiinnikkeet olisi sopivat kun niitä on paljon!

http://www.motonet.fi/fi/kategoria/1251 ... iinnikkeet
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/ ... maskisuoja
viikonloppuajelu saloon?
Nopein ratkaisu oli Puuilon kautta kotiin! :wink:
Ainoa haaste oli kitin sisältämät mustat nippusiteet jotka katkeilivat asennuksen aikana -10C asteessa. Jouduin turvautumaan omiin osiin.
Ja tuota materiaalia on tarpeeksi jäljellä vaikka alapuolen aukkojenkin peittämiseen tarvittaessa.
Liitteet
rsz_inkedwp_20180223_17_55_48_pro_li.jpg
rsz_inkedwp_20180223_17_55_48_pro_li.jpg (240.82 KiB) Katsottu 8119 kertaa
Kuva

Avatar
SaLexi
Viestit: 550
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Kuva

Nyt oli sitten täälläkin jäätynyt ekaa kertaa huohotinletku. Ensin katsoin että olisi sylkenyt vain tikusta öljyä pihalle, mutta sitten huomasin tämän :shock:

Lisäksi korkki tuntuu vaan pyörivän ympyrää, enkä saa sitä aukeamaan lisätäkseni öljyä (jota onneksi on koneeessa vielä ihan hyvin). Yritin toki nostaa ja painaa korkkia kiertäessäni, mutta ei auennut. Onko tuohon joku kikka.

Mistäköhän uuden öljykorkin saisi :roll:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Jotenkin en jaksa uskoa, että paine rikkoisi tuota osaa korkista. Tuo yläosa on kiinni korkin sisäisessä räikkämekanismissa, mutta kaikkihan on tietysti mahdollista. Irroitukseen liittyen, niin ota tuo moottorin suoja pois, sitten korkki tiukkaan otteeseen nyrkin sisälle. Kiilaa sitä korkkia kohtisuoraan ulkokehälle päin ja pyöritä vastapäivään. Jossain kohtaa tai jonnekin ilmansuuntaan väännätettynä pitäisi löytyä räikkämekanismista ehjä hammas jota vasten koettaa avata korkin kierrettä. Lämpimällä moottorilla avautuu hieman helpommin.

Korkin saa marmorilta tai nettikaupasta. Ei maksa montaa kymppiä.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Netin ihmeellisestä maailmasta termillä 'oil cap' pitäisi löytyä.
Kuva

Avatar
SaLexi
Viestit: 550
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Juuh, tarkemmin ajatellen taitaa olla epätodennäköistä, että paine tuon olisi hajottanut, koska se olisi vaatinut painetta jo sen verta, että öljyä olisi puskenut vähän muualtakin ulos :lol:

Varaosakaupat eivät tunteneet korkkia, paitsi muutama brittiläinen, josta tulee postikuluja taas sen verta, että halvemmalla saanee marmoritiskiltä. Laitoin Autokeskukselle kyselyä.

Askartelin samantien myös ne viimasuojatkin. Aiempina vuosina ei ole ollut mitään ongelmia, mutta työmatka lyheni niin reilusti, ettei kone edes ehdi kunnolla lämmetä näillä pakkasilla, siitähän tämä varmaan johtuu.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

SaLexi kirjoitti:Kuva

Nyt oli sitten täälläkin jäätynyt ekaa kertaa huohotinletku. Ensin katsoin että olisi sylkenyt vain tikusta öljyä pihalle, mutta sitten huomasin tämän :shock:

Lisäksi korkki tuntuu vaan pyörivän ympyrää, enkä saa sitä aukeamaan lisätäkseni öljyä (jota onneksi on koneeessa vielä ihan hyvin). Yritin toki nostaa ja painaa korkkia kiertäessäni, mutta ei auennut. Onko tuohon joku kikka.

Mistäköhän uuden öljykorkin saisi :roll:

Mulla meni samalla lailla rikki öljynvaihdon yhteydessä noin vuosi sitten. En viitsinyt sijoittaa viittäkymppiä uuteen korkkiin.

Avatar
SaLexi
Viestit: 550
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Juuh, näköjään tuo on tosiaan kaksiosainen korkki, eli eihän tuota kautta öljyä ole ulos päässyt :lol:

Koitin avata Matin neuvojen mukaan, mutta ei lähtenyt auki, korkin pääliosa kyllä napsahti irti. Täytyy ajaa kone lämpimäksi ja kokeilla uusiksi. Kyllähän tuon varmasti väkivalloin auki saa, mutta siinä vaiheessa on syytä olla uusi korkki varastossa.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

SaLexi kirjoitti:Lisäksi korkki tuntuu vaan pyörivän ympyrää, enkä saa sitä aukeamaan lisätäkseni öljyä (jota onneksi on koneeessa vielä ihan hyvin). Yritin toki nostaa ja painaa korkkia kiertäessäni, mutta ei auennut. Onko tuohon joku kikka.

Mistäköhän uuden öljykorkin saisi
Uuden korkin saa marmorilta. Maksoikohan 40€, eli yllättäin ihan hintava käikäle.
Saat avattua rikkinäisen korkin painamalla ruuvimeisselillä korkin reiästä korkin sisällä olevaa räikkää/kielekettä/jousta..ei ihan tarkkaan muista enää. Samalla avaat normaalisti vastapäivään.

Juu, tuota kautta ei öljyt ole tulleet..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Onkohan kellään Foorumilaisella Jäätynyt Giulietan huohotin kun on ollut viimasuojat?

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

No niin, päästiin kanssa "kerhoon". 8)
Menneellä viikolla yhtenä aamuna oli tunkenut tikkua sentin verran ylös, eli huohotin oli jäätynyt.
Auto oli aamulla 2h esilämmityksessä ennen liikkeelle lähtöä. Emännällä työmatkaa 30km.
Pakkasta oli auton mittararin mukaan -26C.
Askartelin pikaratkaisun muovipintaisesta pahvista, ja suihkaisin vähän mattamustaa pintaan.
Seuraavana aamuna samat rutiinit ja matka. Pakkasta oli -28C. Ei ongelmia, eikä sitä seuraavinakaan päivinä. Eli kyllä siitä apua on.
Niin, auto 2011 MA. Mittarissa 128tkm. Huohotin ei ole ollut kertaakaan auki. 8)
Liitteet
WP_20180220_20_32_37_Pro.jpg
WP_20180220_20_32_37_Pro.jpg (95.45 KiB) Katsottu 7815 kertaa

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Ipi76 kirjoitti:Onkohan kellään Foorumilaisella Jäätynyt Giulietan huohotin kun on ollut viimasuojat?
Ei ajossa enää, mutta se voi olla jo lähtökohtaisesti jäässä siinä parkkipaikalla ennen käynnistystä. Muistelen, että jos heti matkan ensikilometrillä on kiihdyttänyt kovemmin, niin tikku on ollu matkan päätteeksi ylhäällä vaikkei muuten matkanteossa ole ollu ongelmia. Olen nyt viimeviikot käyttänyt autoa tyhjäkäynnillä kunnes vedet lämpenee noin 60C tuntumaan ja vasta sitten lähtenyt liikkeelle. Paikoitellen on lämmitysmahdollisuus ja paikoitellen ei.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Kannattaa ehkä avata se huohotin ja ottaa paineella vettä möykyn läpi, sieltä tulee sitä mujua "hieman"... Näin ainakin itselläni. Toki paineilmalla kuivasin sen sitten kanssa, ettei sinne jää uutta vettä jäätymään :D

Öljynkäryt on ainakin loppuneet tuohon operaatioon... *kopkop*

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

^Onhan tuo ollut mielessä.. Piti jo syksyllä ottaa ihan uteliaisuudesta auki, kun siitä niin kovasti puhutaan.
Toistaiseksi jäänyt, koska muutenkin on pelittänyt. :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kyllä se saattaapi kannattaa :P

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=590233#p590233

Tuo on paremmasta päästä olevia, noita on ollut netistä kaivetuissa kuvissa aivan kamalia. Ja tuollakin oli sitä mujua pitkin koteloa ihan kunnolla, vaikka tuo on joskus jo puhdistettu huollon toimesta Filarossa... Kuitenkin vasta 147tkm mittarissa.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Näköjään. :lol:
Toisaalta mielessä on ollut ostaa ihan uusikin pömpeli, jos tuon kohtuu hintaan saa?
Vanhan voisi sitten laittaa hyllyyn putsattuna, ja vaihtaa taas 100tkm kuluttua. :lol:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

n.100€ taitanee tässä maassa hinta pyöriä, muistaakseni 96€ sanoi Mäkelän Koneessa. Pelkkää tiivistettä tuohon ei saa (harmi, koska se mulla on rikki ainoastaan...) ja ulkomailtakin jotain 60€ nurkilla hinta 3-4vko toimitusajalla, kun vähän kaivelin.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Vielä tuosta Pelen mainitsemasta "kerhosta", niin foorumilta tänän vuonna poimitut ongelmat huohottimen tai vikakoodien kanssa:

matti_vuorio
Dam
jkk ?
Greymaniac
insinörtti (MA, mutta ei G)
AVe
SaLexi
Pele

Puuttuuko joku? Sinänsä mukava huomata, etten ole ongelman kanssa yksin, mutta toisaalta onhan tuo MA luvattoman huono toimimaan talvikelissä. Saisi maahantuoja kehitellä joitain ratkaisua asiaan.

Vastaa Viestiin