Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Lumlum
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

Samat huomiot vakkarin vaeltelusta tein koeajaessani 2013- ja 2015 -mallisia yksilöitä. 2017-versio sen sijaan pitää nopeutensa just eikä melkein pl. alamäet, joissa mun mielestä vakkarin kuulukin antaanopeuden kiihtyä.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^joo, vm2012 vakkari oli kaikin puolin surkein koskaan vastaan tulleista. Nopeuden säätö toimi n. 2½ km/h portain ylös/alas ja ylämäissä vakkaria oli pakko auttaa ”käsikaasulla”. Muutoin nopeus ensin tippui 10-15 km/h, sitten vaihto 2 pykälää alas, kierrokset tapissa mäen laelle & ryntäys ylinopeuden puolelle.

17” kesärenkain mittarivirhettä +6 satasen vauhdissa, mutta virhettä piisasi vielä neljässä kympissäkin noin 4 km/h. Näistä extrapoloituna virhe 0 km/h vauhdissa olisi 2-3 km/h eli mittarilukemaan summataan tällainen vakioarvo prosentuaalisen virheen päälle. 16” talvirenkain virhettä tuntui oleva hitusen (max. 1 km/h) enemmän, vaikka edellä olevien kirjoitusten perusteella olisi pitänyt mennä toisinpäin. Renkaiden todelliset mitat vs. nimelliset mitat?

500 eksässä vm 2017 virhe tuntuu olevan 2-3 km/h haarukassa koko 40-100 nopeusvälin. Eli suhteellinen virhe aikalailla nollassa ja on vaan em. vakiotermi. Tarkka mittari on ollut hyvä apu marssinopeuden optimoinnissa. Nykyään vakioasetuksena rajoitus +5, millä keinoin herkemmäksi viritetyt peltipoliisit jo räpsyy (koska mäkisessä maastossa vakkari päästää nopeuden vaihtelemaan -3…+2 asetukseen nähden), mutta sakkoja ei toistaiseksi ole tullut.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Tänään tuli ekat häiriövalot tauluun puolentoistavuoden yhteisen taipaleen aikana. Tosin tuon toisen puoliskon ajamana.
Eli steerin connector unavailable, vdc unavailable ja siihen lisäksi check engine. Ja radion näytössä luki media player pause.
Tuosta radion näytöstä päättelin että taitaa olla akusta virrat vähissä. Siispä ajoa hieman enemmän ja viat poistui.
Nyt on auto sit ekaa kertaa tälle talvelle lohkarissa ja latauksessa.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lumlum
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

Eka "oikea" häiriö tuli tännekin pari viikkoa takaperin. Aamulla startatessa (webasto päällä, kuten marraskuun alusta alkaen joka aamu) moottorin häiriövalo jäi palamaan, ajotila vaihtui D:ltä N:lle ja samalla ilmoitukset "Start and Stop unavailable", "Dynamic mode unavailable" ja "All weather unavaileble".

Ajelin normaalisti duuniin, välissä käytin auton virrattomana noin 10 min, jolla ei vaikutusta. Normal mode toimi normaalisti ja kaikki muu niin kuin piti. Duunista lähdettäessä en poikkeuksellisesti käyttänyt webastoa, kahdeksan tunnin huilin ja kylmästartin (-7) jälkeen aamun oireet olivat kuitenkin tallella.

Saman päivän illalla oli vielä iltameno ja auto seisoi pari tuntia pakkasessa (-8) miettimässä tekosiaan. Illan viimeinen startti tuotti hymyn huulille - vikavalo ei syttynyt ja kaikki ajotilat toimivat normaalisti.

Tuon mystisen keskiviikon jälkeen yhteiselo on sujunut taas ilman murheita. Lämpöä piisaa ja G on ollut talviautona lähes aiemman Saabin veroinen.

Kerrottakoon vielä, että Webaston asennus aiheutti aikanaan "älä vaihda" -vikatilan, joka kuitenkin kuitattiin jo asennettaessa ihan virallisella testerillä. Mietin vain, mahtoiko tuo häiriö liittyä kuitenkin lisälämmittimeen, kun Euro6 -autoon on tuollaisen asentaminen muutenkin taidetta, ettei softa hyljeksi mokomaa päästelijää. Ja oli valtuutettu asennusliike takuineen päivineen.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Ei kuitenkaan vikakoodia? MA tukostelusta talvella on ollut juttua. Muistaakseni MAP sanoo häiriötä ja tulee noita lyhenne not available ilmoituksia ja ongelma katoaa sitten ajan kans itsekseen.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Lumlum
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

Koodit luettu ja kuitattu. Ainokaisena "ristiriitainen lämpöarvo moottorissa". Syynä webasto Euro 6 -bensakoneen yhteydessä yhdistettynä kipakkaan pakkassäähän. Toisin sanoen moottorin lämpötila noussut "liian" nopeasti suhteessa ulkolämpötilaan (ei mahdu normaaliarvojen sisälle). Seurauksena tietokone rajoittaa voimalinjan käyttöä ja tiputti tässä tapauksessa D- ja A- tilat ja jäähdytystehoa alentavan S/S:n pois käytöstä.

Koskee Euro 6 -bensa-autoja. Dieseleissä ei ongelmaa. FCA Finland ja webastoa tuova Kaha keräävät lisää tietoja vastaavista tapauksista saadakseen valmiiksi asennusohjeet polttoainekäyttöisille lisälämmittimille Alfa Romeon Euro 6 -bensakoneille. Omastakin autosta lähti tiedot molempiin suuntiin.

Joihinkin bensa-Bemareihin ei asennettu ollenkaan pa-lämmittimiä autojen täyspimenemisien pelossa yli vuoteen, ennen kuin valmistaja toi markkinoille "cold packin", jolla ohitetaan moottorin lämpötila-anturi, kunnes moottorin ja ulkoilman lämpötilat mahtuvat raja-arvojen sisälle. Moraalisesti siis webaston pistepäästö kuolettaa muutoin kylmäkäynnistyksestä syntyvät päästöt. Taitanee kelvata viranomaisillekin, kun järkeä käytetään.

Edelleen sain kuulla, että Alfalta on tulossa vastaava cold pack, ainakin isompien MA-koneiden yhteyteen. Kaha / asentajat Suomessa suunnittelevat jo vastaavaa järjestelyä pienempään MA-moottoriin. Keski-Euroopasta ei vissiin kannata moista pioneerityötä odotella, kun bensa-webasto -markkinat lienevät olemattomat.

Mukavaa sinänsä, että Alfalla pystyi ajamaan normaalisti häiriön ilmaantuessa. Asennusliikkeessä kun oli Audi Q7 e-tron webaston asennuksen jälkeen toipumassa, epäilivät pimenevän maanantaina liikkumattomaan tilaan.

Paljon opittua 10 minuutin töpselikäynnin aikana. 8)

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

_rico kirjoitti:Nyt kun MA-yksikkö on vaihdettu ja takaluukun johtosarjat korjattu, niin päästään sitten seuraavien ongelmien/puutteiden kimppuun...

Kone on kuulemma sisältä todella karstainen, joten öljyjä vaihdellaan toistaiseksi noin 5 tkm välein.
Tää on jo vähän vanhaan juttuun replyä, mut ei osunut ketjussa juttua lisää... Onko MultiAirin oma suodatin vaihdettu/puhdistettu?
Tässä linkki suoraan kuvaan tuosta MA feeder filtteristä, miten tukkoon saattaa mennä.... http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... st15934458

Hintaa osalle muutama kymppi, vaihto ei ilmeisesti paljoa vaadi: jakopään hihnan yläkoppa (2 pulttia/ruuvia) pois ja tuo on suoraan näkyvillä sitten. Lukitteella kiinni.
https://newalfaparts.co.uk/home/506-mul ... ainer.html

Mietin et tuo pitäs ite hoidella uusiksi.

Mutta nyt MA-tietäjät! Onko ongelma tuo repeämä? Huohotinkoppa tuli putsattua, syytä olikin. Ei se paha ollut, mutta ei se hyväkään sentään...
Kuva

Ja tässä ennen-kuvaa:
Kuva

Ja tässä jälkeen-kuvaa lähtöpuolien venttiileistä. Ne oli jumissa aluksi, nyt liikkuu....
Kuva

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dam »

Tänään tuli päivälleen vuosi täyteen Giuliettaa. Valitettavasti joudun juhlistamaan sitä ilman autoa, se on vieläkin Oulussa odottelemassa osia; jotain tiivistesarjaa kun huohotin meni jäätymään ja oksentamaan öljyä ulos tiivisteiden petettyä kun keräsi liikaa painetta. Ajossa tuntui ensin jotain pientä nykimistä jonka ajattelin olevan taas lambda-anturin. Haju taas tuli edessä ajavasta mersusta, se kun kääntyi pois niin kärykin hävisi nenästä. Myöhemmin tuli vikavalo näkyviin, bensan kulutus nousi tuplaten ja auto kuulosti jotain mopoautolta.

Muuta kestotestin aikana todettua ensimmäisinä viikkoina, -27C° ja vikakoodia näkyviin mikä jäi sinnikkäästi palamaan muutaman käynnistyksen jälkeen. Toimi kuitenkin ihan normaalisti ja kun kone lämpesi öljyineen uskalsi antaa hieman tossua että varmistuin siitä että voin jatkaa matkaa eikä mitään ongelmia sen suhteen. Myöhemmin huollossa ilmeni että vikakoodia tuli siitä että auto ei pitänyt ahtopainetta uskottavana. Myöhemmin melkein sammui risteykseen ja pääsin siitä nilkuttamalla pois. Uudelleenkäynnistys taas ja tyhjäkäynti seilaili; lambda vaihtoon myöhemmin.

Maaliskuussa oikean puolen valonpesurin kuori päätti lennähtää pois Kylmäkoskella. Sain siihen uuden ja senkin jälkeen vielä uuden kun ensimmäinen oli ihan eri sävyä kuin auto. Ne on kuulemma niin halpoja että tilasivat uuden, asiakkaalle tuo halpa hinta (74€) johtunee siitä ettei helpolla löydy maalaajaa ketä edes viitsii alkaa sekoittamaan oikeaa sävyä kun sitä maalia tarvitaan muutama ml. Vaihdettu lambda ja jotain imupaineanturia tjsp.

Sen jälkeen pelkkää perushuoltoa kunnes aloin hieman enemmän kiinnittämään huomiota siihen ettei ihan aina saa avaimia pois virtalukosta. Varsinkaan jos auton sammuttaa ja ei niitä avaimia ota samantien pois. Vastaavasti ei joka kerta käynnisty avaimesta, joku karmajuttu selkeästi.

Kunnes taas alkaa jotain pikkuvikaa pukkaamaan, DNA kytkimestä D:ltä A:lle, vikavaloa taas. Ilmeni että jotain imuvuotoa tällä kertaa mutta ei löytynyt vuotokohtaa. Ja sitten tuo ensimmäisenä mainittu, jäätynyt huohotin ja sen seuraukset. Hinuria piti sitten odottaa 70 minuuttia noin -25C° pakkasessa joten Prismaan lämmitelemään. En kuulemma ollut ainoa, jono oli jotain parin tunnin mittainen minun jälkeen. Ja kyllähän sen sitten liikenteessä näkikin että aika monta matkaa jatkunut hinurin kyydissä. Ja nyt ensimmäistä kertaa soittanut auton tiepalveluun mistä saanut uskomattoman hyvää palvelua ja ennenkaikkea ystävällistä ja ymmärtävää.

Jahka saavat Oulussa Wetterillä takaisin käyntikuntoiseksi, tuovat auton kotiin ja Vaunulaan korjattavaksi, oikean puolen peili menee vaihtoon kun näyttää ulkolämpötilaa tuossa pakkasessa olevan troopiset +27C° ja avaimen virtalukko-ongelmat saattaa olla jotain CAN-väylän häiriötä.

Ei nyt niin luotettava kuin omassa käytössä pitäisi olla joten töissä on ollut jo puhetta että auto menisi vaihtoon. Edellinen saksalainen tosin meni takaisin huoltoon samana päivänä kun sen avaimet sain. Oma arvio on että vielä ollaan reilusti plussalla kun arvioidaan ongelmia ja iloja. Tai ajettavuutta.

Laitoin jo toki viestiä FCA:lle, onko heillä tiedossa tuo huohottimen jäätyminen ja aikovatko tehdä jotain muutosta, ottavatko vaikka huolto-ohjelmaan vakiona sen puhdistuksen. Samaten tuosta hihnan vaihdosta myöskin, 60 vs 120 tkm.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^No onhan tuossa ongelma poikineen. Ostin omani neljä vuotiaana ja ainoat viat ovat olleet tähän mennessä:

-ensimmäisenä talvena auto meni matelu-tilaan pakkasilla. Pysähdys levikkeelle, sammutus, käynnistys ja auto toimi normaalisti. Ei ole toistunut sen jälkeen.
-takaluukun johtosarjan korjaus.

Mitään muuta ei ole ollut. Liekkö ensimmäisellä omistajalla sitten ongelmia ollut enemmänkin ja korjattu ennen siirtymistä minulle..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^avaimen lukkiutumiselle löytyy manuaalista vastaus. Ei oo vika.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Aquatica kirjoitti:Onko ongelma tuo repeämä?
Voit ajatella sen niin, että kone vetää siitä sisuksiin suodattamatonta ilmaa. Hieman sama asia kuin reikä ilmansuodattimen jälkeen.
jkk kirjoitti:avaimen lukkiutumiselle löytyy manuaalista vastaus. Ei oo vika.
En kyllä tällaista löytänyt. Liittykö tämä TCT-vaihteistoon?
Dam kirjoitti:jotain tiivistesarjaa kun huohotin meni jäätymään ja oksentamaan öljyä ulos tiivisteiden petettyä...vikakoodia tuli siitä että auto ei pitänyt ahtopainetta uskottavana...jotain imuvuotoa tällä kertaa mutta ei löytynyt vuotokohtaa
Jos tähän olisi viitsitty tehdä kunnollinen pakkasta kestävä huohotin, niin aika huolettomasti saisi ajella. Nythän nuo kaikki viat johtuu jäätyneistä läpistä siinä koteloissa jolloin ilmaa pääsee liikkumaan vääriin paikkoihin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

matti_vuorio kirjoitti: Voit ajatella sen niin, että kone vetää siitä sisuksiin suodattamatonta ilmaa. Hieman sama asia kuin reikä ilmansuodattimen jälkeen.
Sehän ei ole ongelma, mutta mites tuon pöntön alipaineelle käy tuossa? Kuitenkin luulisi tuolla normaalisti vallitsevan jatkuva alipaine - kun kerta venttiilitkin on molempiin lähtöihin laitettu, ettei pääsisi väärään suuntaan?

Eli siis imupuoli tekee alipaineen tuonne, jolloinka kampikammiosta "imetään" ylimääräiset möhjät imusarjaan tai turbolle (en tiedä, mikä tuossa oikeen on tuo rakenne oikeasti, toinen letku menee putkeen ennen turboa ja toinen näytti menevän imusarjaan)... Nyt siellä ei ole missään vaiheessa alipainetta (teoriani), kun tuo tiiviste vuotaa?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Mulla ei nyt oo manuaalia sylissä, mutta avain lukittuu virtalukkoon 30s jälkeen, jolloin se avautuu kääntämällä sitä mar asentoon tai vapauttamalla sieltä pienestä kolosta mikä on virtalukon alapuolella niissä muoveissa

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^^On siellä hieman alipainetta kun tuo kumissa oleva reikä voi imeä ilmaa ainoastaan sen pyöreän kannen päällä olevan reijän kautta. Olikohan se jotain 1-2mm halkaisijaltaan. Itse pitäisin ongelmana tuossa sitä reikää ilmansuodattimen jälkeen, mikä tarkoittaa että auto imee hiekat ja oravat sen kautta sylinteriin.

Dam
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Maalis 2017, 15:24
Car(s): Jeep Compass 4XE

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dam »

hagger16 kirjoitti:^No onhan tuossa ongelma poikineen. Ostin omani neljä vuotiaana ja ainoat viat ovat olleet tähän mennessä:

-ensimmäisenä talvena auto meni matelu-tilaan pakkasilla. Pysähdys levikkeelle, sammutus, käynnistys ja auto toimi normaalisti. Ei ole toistunut sen jälkeen.
-takaluukun johtosarjan korjaus.

Mitään muuta ei ole ollut. Liekkö ensimmäisellä omistajalla sitten ongelmia ollut enemmänkin ja korjattu ennen siirtymistä minulle..
Mulle tuo tuli myöskin käytettynä ja noin 37 tkm ajettuna, MY 2015, maaliskuussa viettää 3 vuotissynttäreitään joten takuu menee piakkoin umpeen. Ehkä siinä on ollut jotain vikaa aikaisemmalla omistajalla ja kyllästynyt tai joku muu tuntematon syy vaihtoon.
matti_vuorio kirjoitti:
Dam kirjoitti:jotain tiivistesarjaa kun huohotin meni jäätymään ja oksentamaan öljyä ulos tiivisteiden petettyä...vikakoodia tuli siitä että auto ei pitänyt ahtopainetta uskottavana...jotain imuvuotoa tällä kertaa mutta ei löytynyt vuotokohtaa
Jos tähän olisi viitsitty tehdä kunnollinen pakkasta kestävä huohotin, niin aika huolettomasti saisi ajella. Nythän nuo kaikki viat johtuu jäätyneistä läpistä siinä koteloissa jolloin ilmaa pääsee liikkumaan vääriin paikkoihin.
Niin, ei ilmeisesti ole mikään iso asia mikä aiheuttaa ongelman mutta tekee pahaa jälkeä. Marginaalinen ongelma kuitenkin, ei pohjoiseuroopassa näitä montakaan ole, Giuliettaa siis eikä ne kaikki tästä kärsi. Huollossa sanottiin ettei ole ennen tullut vastaan mutta ei se tarkoita sitä etteikö tätä muilla olisi tapahtunut. Ehkä huollossa on tunnettu ongelma mutta tieto ei ole kulkeutunut huollon vastaanottoon saakka. Nyt FCA tietää varmasti ja ehkä siihen tulee joku muutos. Parasta olisi tietenkin kehittää siihen toimiva korjaus ja lähettää kutsu kaikille autoilijoille korjauksesta tai viimeistään huollossa mainita siitä että on joku eristesukka kudottu ja laitetaan sellainen. Tulisi omistajille sellainen olo että heistä välitetään vähäisen myymisen jälkeenkin. Asian sivuuttaminen ja tiivisteiden vaihtaminen ei ole mikään kovin hyvä bisnesidea, varsinkaan kun pitäisi ennemmin antaa kuvaa luotettavasta autosta.
jkk kirjoitti:Mulla ei nyt oo manuaalia sylissä, mutta avain lukittuu virtalukkoon 30s jälkeen, jolloin se avautuu kääntämällä sitä mar asentoon tai vapauttamalla sieltä pienestä kolosta mikä on virtalukon alapuolella niissä muoveissa
Mun auton manuaali on 650 km päässä joten ei minullakaan ihan ns käsillä ole. En ole mitään pientä koloa nähnyt, en sen puoleen oikein etsinytkään. Tuo ongelma taas että avain jää virtalukkoon ei tapahdu aina eikä sitä saa pois muuten kuin käynnistämällä ja sammuttamalla auton. Se että laittaa vaan virrat päälle ei auta asiassa yhtään. Toisinaan kun taas autoa koittaa käynnistää, ei tapahdu mitään mutta seuraavalla kerralla käynnistyy taas normaalisti. Useimmiten eli lähes aina avaimen saa pois ihan helposti. Ei mikään vakava asia mutta koska takuuta vielä jäljellä niin saavat tutkia mikä ongelmana on.

dino
Viestit: 181
Liittynyt: 05 Marras 2003, 03:29

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja dino »

Mulla Mitossa avain jumittaa jos on jättänyt renkaat vinossa parkkiin, mutta hieman rattia liikuttamalla on lähtenyt pesästä.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja karila »

hagger16 kirjoitti:^No onhan tuossa ongelma poikineen. Ostin omani neljä vuotiaana ja ainoat viat ovat olleet tähän mennessä:

-ensimmäisenä talvena auto meni matelu-tilaan pakkasilla. Pysähdys levikkeelle, sammutus, käynnistys ja auto toimi normaalisti. Ei ole toistunut sen jälkeen.
-takaluukun johtosarjan korjaus.

Mitään muuta ei ole ollut. Liekkö ensimmäisellä omistajalla sitten ongelmia ollut enemmänkin ja korjattu ennen siirtymistä minulle..
Mitäs tuo takaluukun johtosarjan korjaus maksaa ? Vaihdettiinko joku osa johdotuksesta vai kuinka korjattiin ? Asia kiinnostaa kun tyttären autossa ei lisäjarruvalo pala ja epäillään juurikin näitä takaluukun johtoja. Meni kyllä viimeksi katsastuksesta läpi vaikkei lisäjarruvalo palanutkaan...
- Kari

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Koko johtosarja on ilmeisesti melko kallis vaihtaa.
Vaikka käytin auton merkkihuollossa, niin asentaja kertoi vaihtavansa vain tarvittavan pätkän johtosarjasta.
Tämä taisi kustantaa maltilliset 140€, jos oikein muistan.

Vaikka asun pienellä paikkakunnalla, jossa on omien laskujen mukaan kolme Giuliettaa, niin asentaja oli tehnyt näitä ennenkin.. :-D
Eli tiesi heti mitä pitää ja kannattaa tehdä.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Onko kellään tietoa miltä puolelta mikin johto kulkee?
Eli ei tarvitsisi turhaan lähteä rimpuilemaan vain löytääkseen ehjän nipun (epätodennäköistä, mutta kuitenkin).
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

vapsu kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:^No onhan tuossa ongelma poikineen. Ostin omani neljä vuotiaana ja ainoat viat ovat olleet tähän mennessä:

-ensimmäisenä talvena auto meni matelu-tilaan pakkasilla. Pysähdys levikkeelle, sammutus, käynnistys ja auto toimi normaalisti. Ei ole toistunut sen jälkeen.
-takaluukun johtosarjan korjaus.

Mitään muuta ei ole ollut. Liekkö ensimmäisellä omistajalla sitten ongelmia ollut enemmänkin ja korjattu ennen siirtymistä minulle..
Mitäs tuo takaluukun johtosarjan korjaus maksaa ? Vaihdettiinko joku osa johdotuksesta vai kuinka korjattiin ? Asia kiinnostaa kun tyttären autossa ei lisäjarruvalo pala ja epäillään juurikin näitä takaluukun johtoja. Meni kyllä viimeksi katsastuksesta läpi vaikkei lisäjarruvalo palanutkaan...

Auto Milano otti mun tapauksessa 160€ korjauksesta ja koko sarjan vaihto olisi ollut reilusti yli tontun.

Greymaniac
Viestit: 25
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
Car(s): 2012 Giulietta MA170
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Greymaniac »

Heippa!

Tuli keskustelu kahlattua läpi, mutten vastausta löytänyt niin ajattelin paremmin tietäviltä kysyä. :P
Melko tuoreelle alfistille löytyi kyllä jo hyvä määrä tietoa.

Mikähän mahtaa aiheuttaa kierrosnopeuden mukana kiihdyttäessä nousevan sirisevän äänen? Auton toiminnassa ei ole eikä tunnu olevan talvesta huolimatta mitään vikaa, mietityttää vain mikähän sieltä on kohta hajoamassa. Vai lieneekö ääni jopa ominaisuus?

Avatar
ORBITA
Viestit: 221
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Minulla se oli vesipumppu, joka sitten kyllä hajosi ja melkein aiheutti täystuhon. Kuvittelin itsekin että sirinä oli normaalia, kunnes...
Toki moottori on erillainen ja MA omistajat voivatkin tarkentaa moottoriensa äänimaailmaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Kuuluuko moottorin kierrosten mukaan vai onko ajonopeudella tai moottorin kuormalla väliä?

Ja onko ilmastoinnin kanssa vai ilman? Jos plussakelillä ja ilmastointi päällä ääni kuuluu, se johtunee kompurasta (voi olla liian vähän ainetta - tai liikaa - järjestelmässä). Tietty ääniä voi olla n+1 muitakin, mutta näistä on hyvä lähteä liikkeelle.

Ja vois tosiaan olla vaikka vesipumppu, eli ei olisi paha saada pajaa katsomaan jos ei muuten ala syyllistä löytyä...

Ja jos tosiaan vain kuormitettuna (vaihde päällä kiihdyttäessä), voisi jo sopiva imu/pakovuoto aiheuttaa hauskoja ääniä.... Lisäksi turbo?

EDIT:

Lisätään vielä yksi todella hämmästyttävän epätodennäköinen syyllinen: moottorin päällisuoja. Siinä oleva lämpökilpi jos irtoaa muovista, se voi resonoida vaikka mitenkä. Omasta 170hp MA:sta opittua 8)

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Greymaniac kirjoitti:Heippa!

Tuli keskustelu kahlattua läpi, mutten vastausta löytänyt niin ajattelin paremmin tietäviltä kysyä. :P
Melko tuoreelle alfistille löytyi kyllä jo hyvä määrä tietoa.

Mikähän mahtaa aiheuttaa kierrosnopeuden mukana kiihdyttäessä nousevan sirisevän äänen? Auton toiminnassa ei ole eikä tunnu olevan talvesta huolimatta mitään vikaa, mietityttää vain mikähän sieltä on kohta hajoamassa. Vai lieneekö ääni jopa ominaisuus?
Kannattaa varmaan pyytää joku polkemaan vähän kaasua, kun samalla itse kuuntelee pellin alta, niin saa selville kuuluuko ääni pellin alta vai jostain muualta.
Senza cuore saremmo solo macchine

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Rouva kävi kylillä meidän v. 2011 diesel giulietalla, takas tullessa lähellä kotipihaa syttyi öljyvalo ja tuli jokin viesti mitä ei perkele muista. Ei ole varma sammuiko auto itsestään vai sähläsikö sen itse sammuksiin. No, auton sammuttua ja sitten käynnistettyä valoa ei enää näkynyt ja ajoi kotiin muutaman sadan metrin matkan. Mikähän siinä voisi olla?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

gaylord kirjoitti:Rouva kävi kylillä meidän v. 2011 diesel giulietalla, takas tullessa lähellä kotipihaa syttyi öljyvalo ja tuli jokin viesti mitä ei perkele muista. Ei ole varma sammuiko auto itsestään vai sähläsikö sen itse sammuksiin. No, auton sammuttua ja sitten käynnistettyä valoa ei enää näkynyt ja ajoi kotiin muutaman sadan metrin matkan. Mikähän siinä voisi olla?
Onks manuaali? Stögäämällä saa sen öljynpainevalon syttymään hetkellisesti.

Greymaniac
Viestit: 25
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
Car(s): 2012 Giulietta MA170
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Greymaniac »

Aquatica kirjoitti:^^
Kuuluuko moottorin kierrosten mukaan vai onko ajonopeudella tai moottorin kuormalla väliä?

Ja onko ilmastoinnin kanssa vai ilman? Jos plussakelillä ja ilmastointi päällä ääni kuuluu, se johtunee kompurasta (voi olla liian vähän ainetta - tai liikaa - järjestelmässä). Tietty ääniä voi olla n+1 muitakin, mutta näistä on hyvä lähteä liikkeelle.

Ja vois tosiaan olla vaikka vesipumppu, eli ei olisi paha saada pajaa katsomaan jos ei muuten ala syyllistä löytyä...

Ja jos tosiaan vain kuormitettuna (vaihde päällä kiihdyttäessä), voisi jo sopiva imu/pakovuoto aiheuttaa hauskoja ääniä.... Lisäksi turbo?

EDIT:

Lisätään vielä yksi todella hämmästyttävän epätodennäköinen syyllinen: moottorin päällisuoja. Siinä oleva lämpökilpi jos irtoaa muovista, se voi resonoida vaikka mitenkä. Omasta 170hp MA:sta opittua 8)
Vika paikannettu 99% todennäköisyydellä oireilevaan (etu)pyörän laakeriin. Äänen laadun ja ilmenemisen + auton ajonopeuden mukaan muuttuvan korkeuden perusteella arvioi asioista tietävä kaveri näin. Ei muuta kuin laakerikauppaan :-D

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

jkk kirjoitti:
gaylord kirjoitti:Rouva kävi kylillä meidän v. 2011 diesel giulietalla, takas tullessa lähellä kotipihaa syttyi öljyvalo ja tuli jokin viesti mitä ei perkele muista. Ei ole varma sammuiko auto itsestään vai sähläsikö sen itse sammuksiin. No, auton sammuttua ja sitten käynnistettyä valoa ei enää näkynyt ja ajoi kotiin muutaman sadan metrin matkan. Mikähän siinä voisi olla?
Onks manuaali? Stögäämällä saa sen öljynpainevalon syttymään hetkellisesti.
On manuaali. Ei osaa sanoa, mitä tapahtui ja missä järjestyksessä. Toivottavasti vaan tosiaan stögäsi auton.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

gaylord kirjoitti:
jkk kirjoitti:
gaylord kirjoitti:Rouva kävi kylillä meidän v. 2011 diesel giulietalla, takas tullessa lähellä kotipihaa syttyi öljyvalo ja tuli jokin viesti mitä ei perkele muista. Ei ole varma sammuiko auto itsestään vai sähläsikö sen itse sammuksiin. No, auton sammuttua ja sitten käynnistettyä valoa ei enää näkynyt ja ajoi kotiin muutaman sadan metrin matkan. Mikähän siinä voisi olla?
Onks manuaali? Stögäämällä saa sen öljynpainevalon syttymään hetkellisesti.
On manuaali. Ei osaa sanoa, mitä tapahtui ja missä järjestyksessä. Toivottavasti vaan tosiaan stögäsi auton.
Mä tarkistaisin tikusta öljyt ja sen jälkeen toteaisin käyttäjäperäiseksi viaksi :lol:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Greymaniac kirjoitti:
Vika paikannettu 99% todennäköisyydellä oireilevaan (etu)pyörän laakeriin. Äänen laadun ja ilmenemisen + auton ajonopeuden mukaan muuttuvan korkeuden perusteella arvioi asioista tietävä kaveri näin. Ei muuta kuin laakerikauppaan :-D
Tuon takia just noita lisätietoja kyselin, kun ei pohjatiedoissa ollut tarpeeksi tarkasti. Jos ääni kuuluu vain liikkeessä, voidaan aika moni asia sulkea pois :)
Pyöränlaakerin jollotus muuten muuttuu myös silloin kun ajossa kaartaa oikealle tai vasemmalle, sen mukaan mikä laakeri menossa. Jos oikea etulaakeri on menossa, se melkein aina pitää kovempaa ääntä vasemmalle kaartaessa ja hiljenee oikealle kaartaessa (oikealle kaartaessa kuorma k.o pyörälle laskee merkittävästi).

Toisaalta *sirisevää* pyöränlaakeria en ole kuullut, laahaavaa jarrua kylläkin. Mutta netin välityksellä äänen kuvailu on hyvin hankalaa...

Greymaniac
Viestit: 25
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
Car(s): 2012 Giulietta MA170
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Greymaniac »

Myönnetään, kuvailu ei oikein onnistunut tällä kertaa :mrgreen:

Greymaniac
Viestit: 25
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
Car(s): 2012 Giulietta MA170
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Greymaniac »

Jaahas, seuraavassa oppitunti siitä, kuinka väärässä immeinen voi ollakkaan. Tulin juuri korjaamokäynniltä, eikä vika ollut siellä päinkään mitä ajateltiin. Koeajon jälkeen korjaamon työntekijäkin oli sitä mieltä, että ääni voisi olla pyöränlaakeri. No, nostettiin auto ilmaan tarkistusta varten, niin laakereista ei löytynytkään mitään vikaa. Ääniä kuului kyllä testattaessa toisaalta, nimittäin vaihdelaatikosta. Lienee joku laatikon pään osa antautunut, vanhojen öljyjen mukana tuli jonkin verran metallimujua. Uusilla öljyillä ääni tietysti sieveni, muttei kadonnut.

Onko näissä manuaaliaskeissakin ollut tämmöisiä ongelmia, jotenkin tuntuu uskomattomalta, että laatikko olisi menossa vain 65tkm ajojen jälkeen? Seuraavaksi pitänee olla yhteydessä myyjäliikkeeseen ja alkaa metsästämään askia tilalle.. Sentään oli vapaapäivä niin ei haitannut asian selvittelyyn kulunut aika.

:bad-words:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ei se muuta vaadi ku vähän huonoa tuuria. C635 on hyvä aski (manuaalissa ainakin tuo), mutta ei ongelmaton.
Eiköhän se uudelleenlaakeroinnilla mene aika ilosesti... Tuore hankinta ni myyjäliikkeen murhe.

samu_m
Viestit: 74
Liittynyt: 30 Tammi 2012, 18:53
Car(s): Giulia Super 2.0 -16
ex Giulietta 2.0 JTDm TCT -13
ex 159 2.4 JTDm Qtronic -07
Paikkakunta: Orimattila

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja samu_m »

Onkos joku jumpannut Giulietan TCT-lootaan kytkinrempan? Onkos tuollaisessa kaksoiskytkinhässäkässä jotain erityistä huomioitavaa? Pitäs jotain sille tehdä, kun on alkanut luistaa parillisten vaihteiden puoli silloin kun vähän pedaalia laittaa syvemmälle.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

samu_m kirjoitti:Onkos joku jumpannut Giulietan TCT-lootaan kytkinrempan? Onkos tuollaisessa kaksoiskytkinhässäkässä jotain erityistä huomioitavaa? Pitäs jotain sille tehdä, kun on alkanut luistaa parillisten vaihteiden puoli silloin kun vähän pedaalia laittaa syvemmälle.
Eikös jollain ollut vaihdettu tuo täällä, 4500€ muistin lukeneeni hinnaksi...paljo sun autolla on ajettu?

samu_m
Viestit: 74
Liittynyt: 30 Tammi 2012, 18:53
Car(s): Giulia Super 2.0 -16
ex Giulietta 2.0 JTDm TCT -13
ex 159 2.4 JTDm Qtronic -07
Paikkakunta: Orimattila

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja samu_m »

^
Onhan tolla jo parisataatuhatta kelattu. :) Merkkiliike tarjosi remppaa suunnilleen pariin tuhanteen, josta vähän alle puolet olis töitä. Pikkasen oon vielä kallistunut sille puolelle et ite tekis tuon.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Aquatica kirjoitti:^
C635 on hyvä aski (manuaalissa ainakin tuo), mutta ei ongelmaton.
Jep, kaikissa Giulietoissa mitä mulla ollu , kolmosvaihde takkuaa. Pitää huolella laittaa pykälä silmään. Täsät on Britti foorumeillakin juttua.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Greymaniac kirjoitti:Onko näissä manuaaliaskeissakin ollut tämmöisiä ongelmia, jotenkin tuntuu uskomattomalta, että laatikko olisi menossa vain 65tkm ajojen jälkeen?
Tuossa C635 -laatikossa ei pitäisi olla noita ongelmia laakeroinnin kanssa kuten edeltäjässä M32 -laatikossa oli. Tuossahan voi olla toki edellinen omistaja rikkonut laatikon joko synkrojen tai hampaiden osalta. Metallimuru öljyn seassa tuhoaa sitten laakeroinnin aika pian.

Toinen yleisempi vika tai ominaisuus on huono toiminta kylmillä öljyillä. Pitänee kaivella löytäisikö jostain sen listan missä oli tuotannossa tehdyt muutokset.

Edit: Ei löytynyt listaa tuotannossa tehdyistä muutoksista kun ei aikoinaan tullu laitettua sitä talteen. Se oli Italialaiselle foorumille tehty lista, missä oli päivämäärä muutokselle ja mitä komponenttia muutos koski. Ulkomuistista heitän, että pahimmat mokat laatikossa korjattiin 10/2010 ja olikohan 2011-2012 vielä joku muutos synkrojen osalta. Suomenkin Giulietoista suurin osa on vuodelta 2011 ja siten niissä kaikissa on ne huonosti toimivat synkrot.
Viimeksi muokannut matti_vuorio, 04 Helmi 2018, 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tällaiset löysin. Mistähän näitä voi kysellä, että koskeeko ongelma tiettyä runkonumeroa?

Takaisinkutsu A12/0416/17 (Giulietta 2016)
The Anti-lock Braking System (ABS) control unit is inadequate and can lead to the malfunction
of the ABS functions. As a result, the wheels might lock in unexpected situations.

Takaisinkutsu A12/0377/17 (Giulietta 2010-2015 ja MiTo 2010-2015)
Due to a fault in the airbag propellant system, the second stage airbag might not deploy
correctly or not deploy at all in the event of an accident.

Edit: Tämä selvä, jos autoa ei löydy Trafin takaisinkutsukampanjasta, niin turvallisuuteen liittyviä korjauksia ei ole tekemättä: https://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat
Viimeksi muokannut matti_vuorio, 04 Helmi 2018, 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

matti_vuorio kirjoitti: Tuossa C635 -laatikossa ei pitäisi olla noita ongelmia laakeroinnin kanssa kuten edeltäjässä M32 -laatikossa oli.
Ei varmaan ihan samassa mittakaavassa. Minun MiTo:ssa alkoi tasauspyörästön laakerit vollottamaan kilometreillä 94tkm. MiTo:n laatikko on C635.6.35.07.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tosiaan C635:stä on tunnettuja laakerivikoja useita, tämän myös laakerisarjoja tarjoavat lafkat muistaa mainita :)
Ei siis mikään pommi, kuten M32 - mutta ei kuitenkaan mikään oikeasti kestävä, kuten F40 (joita myöskin on joitakin hajonnut laakereistaan).

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^Vähän OT:tä, mutta ... Itse teetin laakeroinnin SCC:llä. Aquatica, tiedätkö onko pk-seudulla taikka lähistöllä yleensäkään yhtään firmaa, joka olisi spesialisoitunut (manuaali-)vaihdelaatikkojen korjauksiin? Mun auton laatikossa ovat mekaaniset vaihtoäänet hieman äänekkäitä (useinmiten), joten voisi ehkä olla tarvetta tiedolle. Voisi olla ihan hyvä tsekata laatikko vielä kerran sisuskalujen osalta. Ei haittaa ajoa, mutta on hmmm häritsevä muuten niin hyvin toimivassa autossa. Euroopassa ja Britetissä näitä firmoja näyttäisi netin mukaan olevan useita - toki volyymitkin ovat ihan toista luokkaa. Entä Kuis Baltian maat?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
On täällä pohjolassakin pari lafkaa, mutta en tiedä missä päin tai minkä nimisiä. Kolahtaako vaihde päälle? Itselläni nimittäin ihan samaa ja epäilys ollut, että siirtäjissä voisi olla hieman väljää... Näin ainakin toisenmerkkisessä joskus ollut :)
Eikä ole äänetön aski muutenkaan, mutta *koputtaa puuta* toistaiseksi toiminut. Onhan mulla jo yks M32 ollut, mikä hajos... :P

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja seppo »

Onko moni rakentanut puskurin ilmanotto-aukkoihin lumi ja viimasuojia? Ajattelin kun näyttää nuo aukot aika mittavilta? Säästäisi kennoja samalla suola-kylvyiltä.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Kyllä on rakennettu. http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=309225#p309225

Sittemmin siirryin Tammersin valmiisiin suojiin. En nyt vaan osaa sanoa muista moottoreista mikä niissä on tarve suojaukselle ja millä kelillä nuo suojat kärsii laittaa paikoilleen. Multiairissa keulan voi laittaa tukkoon jo muutaman pakkasasteen jälkeen.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Aquatica kirjoitti: Kolahtaako vaihde päälle? Itselläni nimittäin ihan samaa ja epäilys ollut, että siirtäjissä voisi olla hieman väljää...
Juuri näin, muutama vaihde kolahtelee (ykkönen, kakkonen ja kolmonen ...nämä nyt ainakin). Aivan kuin vaihtamistapahtuman loppuvaiheessa imaisisi vaihteen sisään ja "klonk". Kepukassa on tunnu mitään. Kylmällä laatikolla ei näitä ääniä kait kuulu - täytyypä kuulostella vielä. Yksi asentaja epäili samaa mahdollisuutta kuin mitä sinäkin uumoilit. Jännä juttu, kun tyttären melkein tuplasti rullatussa Stilossa laatikko on lähes äänetön.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Just tuo.

@seppo

Mulla on just tommoset kans, tosin mallia "Alfa Romeo Giulietta mallikohtainen" tjsp. Filaro kaiketi nuo myynyt - scudetton reunoilla on pienet aukot, joita ei peitetä, siis ne sen kromireunuksen ulkopuolella olevat.

Toisaalta nuo on vasta hetken ollut (nyt just kovemmat pakkaset), kun löysin ne vahingossa takaluukun alta jemmasta...

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

seppo kirjoitti:Onko moni rakentanut puskurin ilmanotto-aukkoihin lumi ja viimasuojia? Ajattelin kun näyttää nuo aukot aika mittavilta? Säästäisi kennoja samalla suola-kylvyiltä.
Motormarket näyttää myyvän Tammer-Suojan tekemiä:
http://www.motormarket.fi/maskisuoja-al ... 173-5.html
159 2.4 JTDm:ssä mulla oli aikanaan vastaavat ala-aukkojen suojat. Delta Auto tai silloinen maahantuoja ilmeisesti laittoi jossakin vaiheessa niitä autoihin mukaan. Itse en huomannut paljon eroa lämpimyydessä tms. oli suojat paikoillaan tai ei.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mulla on juurikin samanlaiset ku tuossa Motormarketin linkissä.
Hyvin toimii :)

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Noni, nyt teki sitten giuliettakin temput viideltä aamulla. Normaali käynnistys ja 1,5 h roikassa. Lähdin liikkeelle ja 100m ajon jälkeen check engine, steering connector error, ESC not available, ss not available, DNA not available...lappu lattiassa pääs 40 kmh teboilin pihaan. Annoin hetken lämmetä normaaliin käyntilämpötilaan ja muutama uudelleenstartin jälkeen rupes taas toimii...

Onko multiairin pakkasominaisuuksia vai vai??

Vastaa Viestiin