Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Käsittääkseni toi 0W30 muutos tuli vasta Euro6 moottoreihin, eli ei kaikkiin MY14 FL giuliettoihin. Ilmeisesti tuolla löysemmällä öljyllä on pyritty samaan kuin muissakin moottoreissa eli pienimpiin voiteluhäviöihin ja sitä kautta pienempiin päästöihin ja kulutukseen.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

jmi
Viestit: 1488
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Stilo kirjoitti:Käsittääkseni toi 0W30 muutos tuli vasta Euro6 moottoreihin, eli ei kaikkiin MY14 FL giuliettoihin. Ilmeisesti tuolla löysemmällä öljyllä on pyritty samaan kuin muissakin moottoreissa eli pienimpiin voiteluhäviöihin ja sitä kautta pienempiin päästöihin ja kulutukseen.
Onko autossasi tuota öljyä käytössä, onko syönyt tms.?
Toivottavasti on toimiva öljy myös Suomen vaativissa oloissa, että toimii sekä -30:ssä ja +30:ssä.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Kaivataan tietoa Diesel giuliettojen omistajista, joilla on käytössä Webasto.

Onko alkuperäinen akku kestänyt hyvin ja kuinka pitkä lämmitysaika riittää esim. -15 asteessa?

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

^ Suosittelen vahvasti akkulaturia tuon kanssa.
Ja varsinkin jos on lyhyempää ajoa lämmityksen jälkeen.
10A laturilla saat akkua ladattua myös kovilla pakkasilla.

Itsellä kyllä bensa G ja ilman pa-lämppäriä, mutta siihen tuli 4A laturi kuitenkin laitettua kun lueskelin kuinka herkkiä nää on alhaiselle akun varaukselle.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Josef Matula
Viestit: 146
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Stilo kirjoitti:Käsittääkseni toi 0W30 muutos tuli vasta Euro6 moottoreihin, eli ei kaikkiin MY14 FL giuliettoihin. Ilmeisesti tuolla löysemmällä öljyllä on pyritty samaan kuin muissakin moottoreissa eli pienimpiin voiteluhäviöihin ja sitä kautta pienempiin päästöihin ja kulutukseen.
Kyllä. Mulla on 14FL:ssä suositus ohjekirjassa 5W40. Sitä en sitten tiedä voisiko siinä käyttää myös tuota 0W30?

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

jmi kirjoitti:
Stilo kirjoitti:Käsittääkseni toi 0W30 muutos tuli vasta Euro6 moottoreihin, eli ei kaikkiin MY14 FL giuliettoihin. Ilmeisesti tuolla löysemmällä öljyllä on pyritty samaan kuin muissakin moottoreissa eli pienimpiin voiteluhäviöihin ja sitä kautta pienempiin päästöihin ja kulutukseen.
Onko autossasi tuota öljyä käytössä, onko syönyt tms.?
Toivottavasti on toimiva öljy myös Suomen vaativissa oloissa, että toimii sekä -30:ssä ja +30:ssä.
Mulla ei ole vienyt öljyä ja ainakin viime talvi meni hyvin, tosinhan liikun lähinnä pääkaupunkiseudulla eli kovan pakkasen kokemuksia on aika vähän.
MY14 ohjekirjassa sanotaan:
Liitteet
GiuliettaMY14Fluids&Lubricants.PNG
GiuliettaMY14Fluids&Lubricants.PNG (43.31 KiB) Katsottu 11989 kertaa

Avatar
Josef Matula
Viestit: 146
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Mulla lukee 6/14 painetussa ohjekirjassa tuota 5w40 turboon ja multiairiin myös. :shock: Facelift mallin kirja siis. Kirja on englanninkielinen, sain sitte mukaan tuon viimeisimmän faceliftin kirjan jossa multiairiin tuota 0w30. Tuo kirja painettu 12/15

Mistä sen muuten tietää onko auto euro 5 vai 6?

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

Josef Matula kirjoitti:Mulla lukee 6/14 painetussa ohjekirjassa tuota 5w40 turboon ja multiairiin myös. :shock: Facelift mallin kirja siis. Kirja on englanninkielinen, sain sitte mukaan tuon viimeisimmän faceliftin kirjan jossa multiairiin tuota 0w30. Tuo kirja painettu 12/15

Mistä sen muuten tietää onko auto euro 5 vai 6?
Joo, jossakin vaiheessa öljysuositus on muuttunut - autoon on varmaan Euro 6 myötä tullut hiukkassuodatin, muuta muutosta ei kai ole. Otin kuvakaappauksen netistä ladatusta 9/2015 manuaalista.

Auton päästöluokka selviää rekisteröintitodistuksesta. 1.9.2015 ja sen jälkeen ensirekisteröity pitää olla Euro 6.

Avatar
Josef Matula
Viestit: 146
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

juhani kirjoitti:Auton päästöluokka selviää rekisteröintitodistuksesta. 1.9.2015 ja sen jälkeen ensirekisteröity pitää olla Euro 6.
Tuo meidän on ensirekisteröity 4/2016 mutta on maahantuojan varastoauto eli valmistettu aikaisemmin. Meinaatko rekisteröintitodistuksella rekisteriotetta vai jotain muuta? Rek.otetta ei ole mutta tilasin sellaisen kun saa veloituksetta tilata Trafin sivuilta.

Jotenkin on tullut sellainen usko ettei merkkihuolto välttämättä osaa sinne laittaa oikeaa öljyä :roll:

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

Josef Matula kirjoitti:
juhani kirjoitti:Auton päästöluokka selviää rekisteröintitodistuksesta. 1.9.2015 ja sen jälkeen ensirekisteröity pitää olla Euro 6.
Tuo meidän on ensirekisteröity 4/2016 mutta on maahantuojan varastoauto eli valmistettu aikaisemmin. Meinaatko rekisteröintitodistuksella rekisteriotetta vai jotain muuta? Rek.otetta ei ole mutta tilasin sellaisen kun saa veloituksetta tilata Trafin sivuilta.

Jotenkin on tullut sellainen usko ettei merkkihuolto välttämättä osaa sinne laittaa oikeaa öljyä :roll:
Niin tosiaan, tarkoitin perinteistä rekisteriotetta ja sen I-osaa (tekininen osa), mutta paperisena sitähän ei ole tainnut uusissa autoissa olla marraskuun 2015 jälkeen. Katsastuksessa niitä kai edelleen tulostellaan ainakin ensi vuosi. Varmintahan olisi varmaan viedä omat öljyt, kun vie auton huoltoon. Vaihdatin omaani 15 tkm kohdalla öljyt Espoon Sports Car Centerissä ja laittoivat siihen Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40 öljyä - sanoivat sen täyttävän valmistajan vaatimukset ja ilmoittivat, että muuta heiltä ei saa kun yritin kysellä Seleniaa.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

pikasella googlauksella löytys tarpeeksi uusi netti-eperi ja sen mukaan euro5 ja euro6 moottorit ovat erilaiset. Selenian kataloogi puhuu multiair II moottorista, mikä ilmeiseesti on aina euro6? ja öljy siis 0w30. Eikö siellä pellin alla ole tyyppikilpi, missä lukee tuo tyyppihyväksyntä selvästi. Ainakin wanhassa raadossani on e3 merkitty heti ensmäiseksi. Saastevehkeet tarttee oikean öljynsä, mutta kyllä tuollainen öljyn muutos tarttee tyypillisesti muutoksia moottoriinkin.
"puhun niin totta kuin osaan"

jmi
Viestit: 1488
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

palkus kirjoitti:pikasella googlauksella löytys tarpeeksi uusi netti-eperi ja sen mukaan euro5 ja euro6 moottorit ovat erilaiset. Selenian kataloogi puhuu multiair II moottorista, mikä ilmeiseesti on aina euro6? ja öljy siis 0w30. Eikö siellä pellin alla ole tyyppikilpi, missä lukee tuo tyyppihyväksyntä selvästi. Ainakin wanhassa raadossani on e3 merkitty heti ensmäiseksi. Saastevehkeet tarttee oikean öljynsä, mutta kyllä tuollainen öljyn muutos tarttee tyypillisesti muutoksia moottoriinkin.
Laitatko linkkiä uudehkoon eperiin?

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Moi! Vääntö tehosta ja väännöstä senkun jatkuu!
Sovin palautuksesta Giuliettasta tuon tehoboxin suhteen, kun en havainnut mitään parantumista tehon ja väännön suhteen.
Alkaa mennä usko koko hommaan, mutta täytyy katsoa vielä tuo viimeinen kortti l. tietokonesäätö.
Saas nähdä milloin saan sen teetettyä, kun boksi poistetaan 7.11.16 ja sen jälkeen voi tietsikalla säätää. :shock:
e:perjantaina mitataan teho/vääntö ja katsotaan miten edetään...

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^en löytäny samaa enää :( Noi toimivat on muutenkin vähän lyhytaikaisia.
"puhun niin totta kuin osaan"

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

palkus kirjoitti:^^en löytäny samaa enää :( Noi toimivat on muutenkin vähän lyhytaikaisia.
Mihin tuo kommentti liittyi, voisitko täsmentää?

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Eperiin, siinä on kaksi ^-merkkiä alussa, niin silloin katsotaan kaksi viestiä taaksepäin :)
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Polforea kirjoitti:Eperiin, siinä on kaksi ^-merkkiä alussa, niin silloin katsotaan kaksi viestiä taaksepäin :)
Sitä meinasinkin ja meinasin editoida asian. Hyvä tietää tuo ^-merkki, en tiennyt ennen!

Avatar
tuvu
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Huhti 2014, 11:50
Car(s): ex Giulietta 1.4 T-jet -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tuvu »

Tiedoksi, koskeien päiväajovaloledit (DRL):
Edessä vasemmalla puolella pimeni ledinauha ja oikean puolen ledinauha vilkutti tämän jälkeen startatessa noin 3-5 kertaa, jonka jälkeen myös pimeni.
Toisin kuin jotkut merkkihuollot väittävät, molempia umpioita (á 390 e) ei tarvitse vaihtaa. Vilkutuksella umpio kertoo olevansa ok ja riittää, kun täysin pimeänä olevan umpion vaihtaa uuteen. Puskuri pitää irroittaa, muuten kai aika perushomma.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Onkos näiden pimeneminen viiden vuoden välein kovinkin yleistä?
Eli 800€ viiden vuoden välein? :roll:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Josef Matula
Viestit: 146
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

juhani kirjoitti:
Josef Matula kirjoitti:Mulla lukee 6/14 painetussa ohjekirjassa tuota 5w40 turboon ja multiairiin myös. :shock: Facelift mallin kirja siis. Kirja on englanninkielinen, sain sitte mukaan tuon viimeisimmän faceliftin kirjan jossa multiairiin tuota 0w30. Tuo kirja painettu 12/15

Mistä sen muuten tietää onko auto euro 5 vai 6?
Joo, jossakin vaiheessa öljysuositus on muuttunut - autoon on varmaan Euro 6 myötä tullut hiukkassuodatin, muuta muutosta ei kai ole. Otin kuvakaappauksen netistä ladatusta 9/2015 manuaalista.

Auton päästöluokka selviää rekisteröintitodistuksesta. 1.9.2015 ja sen jälkeen ensirekisteröity pitää olla Euro 6.

Rekisteriote saapui ja Euro 6 siellä lukee. Olipa hyvä että tuli puheeksi niin aikakin itse luulen nyt tietäväni mitä öljyä sinne pitää laittaa ;-)

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Onko kukaan vaihtanut Giuliettaan 100Ah akkua esim.Webaston takia.

Mietiskelen tässä alkuperäisen akun kestävyyttä Webaston kanssa.

Sippo
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Sippo »

Mikäs Giulietta 2.0 170hp jakohihnan vaihtoväli nyt on. Jotkut sanoo 50tkm jotkut 150tkm ja toisaalla 30tkm.

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

Ipi76 kirjoitti:Onko kukaan vaihtanut Giuliettaan 100Ah akkua esim.Webaston takia.

Mietiskelen tässä alkuperäisen akun kestävyyttä Webaston kanssa.
Mulla MiTossa ollut Webasto 6 vuotta ja alkuperäinen akku vielä toimi hyvin. Webasto käytän päivittäin talvella, lämmitän 30 min. Työmatka noin 45 min. Toki talvella laitan kerran viikossa akkulaturi (CTEK MSX 5.0 Polar).
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

Sippo kirjoitti:Mikäs Giulietta 2.0 170hp jakohihnan vaihtoväli nyt on. Jotkut sanoo 50tkm jotkut 150tkm ja toisaalla 30tkm.
Edellisessä, joka oli 2.0 170hp diesel, noudatin 4 vuoden välein ohjetta.
Ohjekirjassa sanotaan:
Liitteet
GiuliettaDieselJakohihnanvaihtoväli.png
GiuliettaDieselJakohihnanvaihtoväli.png (8.84 KiB) Katsottu 11055 kertaa

Avatar
Numb
Viestit: 31
Liittynyt: 08 Elo 2016, 11:14
Car(s): Giulietta MA -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Numb »

Jaha, takaluukku mykistyi. Ei aukea avaimests, ei aukea luukun painikkeesta. Vilkut kyllä välähtävät. Liekö se pahamaineinen johtosarja.

Huomenna pitää vielä renkaat nakella kyytin...
Kun itte tekee saa sellaisen kuin tulee.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Giuliettan tehon/väännön parissa tapahtunut:
pari päivää sitten, kun oli asvaltti märkä ajaessani, niin aika herkästi sutivat etupyörät kiihdytettäessä, ikäänkuin tehoa olisi tullut lisää ja vääntöä myös.
Siksi tänään dynolla mitattaessa en yllättynyt kuullessani, että teho oli noussut 178,6hp->185hp ja vääntö 264Nm-> 307Nm.
Teho ei siis ollut tehoboxin ansiosta noussut kuin 6-7hp, mutta vääntö oli noussut 43Nm.
Kokonaistulos ihan OK, joten tehoboxi saa jäädä Alfaan! Tuota tehonnousua en ollut niin huomannut, koska se oli tapahtunut ajan kanssa, eikä tullut kerralla.
Tilasin myös seuraavaan huoltoon 7.11.16 tehoilmansuotimen, joka myös lisää hieman tehoa.

Tietokoneoptimointia pidän kuitenkin parempana. Tehoa sillä saadaan ehkä paremmaksi.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

aaiitee kirjoitti:Giuliettan tehon/väännön parissa tapahtunut:
pari päivää sitten, kun oli asvaltti märkä ajaessani, niin aika herkästi sutivat etupyörät kiihdytettäessä, ikäänkuin tehoa olisi tullut lisää ja vääntöä myös.
Siksi tänään dynolla mitattaessa en yllättynyt kuullessani, että teho oli noussut 178,6hp->185hp ja vääntö 264Nm-> 307Nm.
Teho ei siis ollut tehoboxin ansiosta noussut kuin 6-7hp, mutta vääntö oli noussut 43Nm.
Kokonaistulos ihan OK, joten tehoboxi saa jäädä Alfaan! Tuota tehonnousua en ollut niin huomannut, koska se oli tapahtunut ajan kanssa, eikä tullut kerralla.
Tilasin myös seuraavaan huoltoon 7.11.16 tehoilmansuotimen, joka myös lisää hieman tehoa.

Tietokoneoptimointia pidän kuitenkin parempana. Tehoa sillä saadaan ehkä paremmaksi.
Todella kauas jäi luvatusta. Ja hintaakin tuli näyttävästi n.100€/hv. Eikö kannattaisi kysyä liikkeestä mikä on pielessä? Tuollaiset lukemathan saattaa muuttua ihan vaan säästä (ilman happipitoisuudesta) johtuen. Varsinkin kun et edes huomannut persdynolla mitään muutosta.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Joo, olet oikeassa. Nyt kun on miettinyt rauhassa, niin odotin tehonnousua ainaki 195:een ja siitä jäätiin 10hp:aa.
Vääntö nyt rupeaa olemaan jokseenki kuosissaan. Täytyy tosiaankin vielä keskustella tuosta heikosta tehonnoususta.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Autoni oli tänään huollossa;öljyt, ö-suod. ja r-ilmasuod.
Samalla poistettiin tehoboksi ja sain rahat siitä takaisin. Toivottavasti lähiaikoina tulee lämpimämpiä ilmoja, että saadaan tietokoneoptimointi suoritettua Motorbitissa ja vaadittavat taiat tehtyä.
e:Castroilin öljyt laittoivat.
Viimeksi muokannut aaiitee, 11 Marras 2016, 11:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jmi
Viestit: 1488
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Ensimmäistä uutta autoa eli Giuliettaa odotellaan tammikuussa saapuvaksi.
Tuli katseltua tuota huoltokirjaa ja huoltoväliksi ilmoitettu 1v/15tkm. Ensimmäisessä huollossa ei ole kuin tarkistuksia, mitä tällainen huolto on tullut maksamaan? Maalaisjärjellä ajateltuna 100€ pitäisi selvitä.

2v. huollossa onkin sitten jo suodattimet/moottoriöljy/tulpat. Aika lyhyt toiminta-aika sytytystulpilla.

Myyjäliikkeessä suosittelivat merkkikorjaamoa, jotta mahdolliset päivitykset saa autoon, onko sellaisia yleensä tullut?

Avatar
Josef Matula
Viestit: 146
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

15000 öljynvaihto on vapaaehtoinen mutta ajattelin kyllä käyttää tuota vaihtoväliä. Tampereen toisessa virallisessa huollossa Levorannassa tuon ekan huollon hinnaksi sanottiin reilu satanen. Tulee huomaamatta kilometrejä, enää kolme tonnia tuohon vaihtoon, huhtikuun lopussa käyttöönotettu. :oops:

jmi
Viestit: 1488
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Joo tarkoitus öljyt vaihtaa kerran vuodessa, mutta nuo vapaaehtoiset jutut ajattelin itse hoitaa.
Hyvä jos hinta siellä satasen lähellä pyörii, tuntuu tyhmältä maksaa jostain tarkastuksista vain.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

jmi kirjoitti:Joo tarkoitus öljyt vaihtaa kerran vuodessa, mutta nuo vapaaehtoiset jutut ajattelin itse hoitaa.
Hyvä jos hinta siellä satasen lähellä pyörii, tuntuu tyhmältä maksaa jostain tarkastuksista vain.
Aika pieniä kuluja uuden auton hintaan nähden kuitenkin?

jmi
Viestit: 1488
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

jkk kirjoitti:
jmi kirjoitti:Joo tarkoitus öljyt vaihtaa kerran vuodessa, mutta nuo vapaaehtoiset jutut ajattelin itse hoitaa.
Hyvä jos hinta siellä satasen lähellä pyörii, tuntuu tyhmältä maksaa jostain tarkastuksista vain.
Aika pieniä kuluja uuden auton hintaan nähden kuitenkin?
Mielelläni teen vaan asioita joita itse pystyn tekemään. Luottamus autokorjaamoita kohtaan on muutenkin heikkoa.

Avatar
Josef Matula
Viestit: 146
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Ipi kirjoitti:Takuu kun on voimassa vielä, niin odoteltiin muutama viikko pakkasten jälkeen huoltoon osia Italiasta. Giulietta kävi viime viikolla sitten takuukorjauksessa ja osia vaihdettiin. lupasivat vielä, että seuraavilla pakkasilla toimii. Ilmanottoaukkojen ollessa peitossa.
Kurkkasin pellin alle ja uusia osia näkyi: paineputki + anturi, turbon jäähdytinletku ( paisarilta turboon ), huohotinletku + eriste.
Pyysimme osien tiedot sähköpostiin ja tällainen lista tuli:
- 50516039 flex hose
- 50528796 flex sleeve
- 55253845 flex hose
- 55252601 protection
Osien hinta yhteensä maksaville asiakkaille 242€
Onkohan tämä yleisesti tiedossa merkkiliikkeissä? Ei ole tietoa onko omaani tuo päivitys tehty. Ensihuolto lähestyy ja siellä tuo tietysti saattaa selvitä mutta olisi kiva jos olisi jo etukäteen "kättä pidempää"

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1524
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Huohotin jäässä marraskuun 11 päivä. Olinko foorumin eka? :mrgreen:

Ei edes vituta, vaan pikemminkin naurattaa nämä pastanpurijoiden huohotinviritykset. Taisin kuitenkin löytää ongelman minulle poikkeavasta ajotyylistä. Nyt oli kiireen vuoksi 30min tolppaa, että saa ikkunat sulaksi. Sen jälkeen heti liikkeelle ja ajelin noin 8km matkan korjaamolle nelosella -> kierrokset yli 3000rpm, jotta saisi koneen mahdollisimman lämpimäksi. Korjaamolla sitten pelti auki, jolloin havaittiin tuore öljyvahinko konehuoneessa. Huohotinkotelo oli edelleen jääkylmä, vaikka muut moottorin osat olivat lämpimiä.

Nyt on tosiaan viime huollosta ollu moottorin pesu käynnissä. Ajelin noilla öljyillä vain 4000km ja nyt vaihdettiin taas uudet. Aika tummaksi ne ehti mennä tuossa ajassa, joten Selenian karstaa lähti ihan mukavasti pois. Seuraava vaihto olisi sitten 225000 kohdalla, ellei tuo ropponen vaihtele niitä omatoimisesti jo ennen sitä.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Lähteekö etupuskurista alaritilät irti ulospäin ihan vetämällä? Ei viitsinyt pakkasessa kokeilla. Jos saisi irti niin voisi laittaa hieman viimasuojaa keulalle.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1524
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Ne lähtee irti sisäänpäin työntämällä. Laita suosiolla ritilän päälle: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/5425/alf ... ietta-2010

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Sisäpuolella ei näytä ihan niin pahalta...
Mites toi keskiritilä? Onko sama suunta vai vaatiiko puskurin irrotuksen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

matti_vuorio kirjoitti:Huohotin jäässä marraskuun 11 päivä. Olinko foorumin eka? :mrgreen:

Ei edes vituta, vaan pikemminkin naurattaa nämä pastanpurijoiden huohotinviritykset. Taisin kuitenkin löytää ongelman minulle poikkeavasta ajotyylistä. Nyt oli kiireen vuoksi 30min tolppaa, että saa ikkunat sulaksi. Sen jälkeen heti liikkeelle ja ajelin noin 8km matkan korjaamolle nelosella -> kierrokset yli 3000rpm, jotta saisi koneen mahdollisimman lämpimäksi. Korjaamolla sitten pelti auki, jolloin havaittiin tuore öljyvahinko konehuoneessa. Huohotinkotelo oli edelleen jääkylmä, vaikka muut moottorin osat olivat lämpimiä.

Nyt on tosiaan viime huollosta ollu moottorin pesu käynnissä. Ajelin noilla öljyillä vain 4000km ja nyt vaihdettiin taas uudet. Aika tummaksi ne ehti mennä tuossa ajassa, joten Selenian karstaa lähti ihan mukavasti pois. Seuraava vaihto olisi sitten 225000 kohdalla, ellei tuo ropponen vaihtele niitä omatoimisesti jo ennen sitä.
Et ollut ensimmäinen. Mulla jäätyi vuosi sitten.

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi »

Josef Matula kirjoitti:
Ipi kirjoitti:Takuu kun on voimassa vielä, niin odoteltiin muutama viikko pakkasten jälkeen huoltoon osia Italiasta. Giulietta kävi viime viikolla sitten takuukorjauksessa ja osia vaihdettiin. lupasivat vielä, että seuraavilla pakkasilla toimii. Ilmanottoaukkojen ollessa peitossa.
Kurkkasin pellin alle ja uusia osia näkyi: paineputki + anturi, turbon jäähdytinletku ( paisarilta turboon ), huohotinletku + eriste.
Pyysimme osien tiedot sähköpostiin ja tällainen lista tuli:
- 50516039 flex hose
- 50528796 flex sleeve
- 55253845 flex hose
- 55252601 protection
Osien hinta yhteensä maksaville asiakkaille 242€
Onkohan tämä yleisesti tiedossa merkkiliikkeissä? Ei ole tietoa onko omaani tuo päivitys tehty. Ensihuolto lähestyy ja siellä tuo tietysti saattaa selvitä mutta olisi kiva jos olisi jo etukäteen "kättä pidempää"

Tämä oli Joensuun liike, jossa tämä päivitys tehtiin. Muista liikkeistä en tiedä. Mutta uskoisin, että muitakin tapauksia on ollut.
Sellainen muistikuva on jäänyt, että jo 2015 olisi jo uudet olleet näillä varusteilla.
Autotalo Hartikainen Joensuussa ja huoltopäällikkö Mika Rissanen, sieltä saa asiallista palvelua ja tietoa enemmän.

Gusse
Viestit: 905
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

lagotto kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Huohotin jäässä marraskuun 11 päivä. Olinko foorumin eka? :mrgreen:

Ei edes vituta, vaan pikemminkin naurattaa nämä pastanpurijoiden huohotinviritykset. Taisin kuitenkin löytää ongelman minulle poikkeavasta ajotyylistä. Nyt oli kiireen vuoksi 30min tolppaa, että saa ikkunat sulaksi. Sen jälkeen heti liikkeelle ja ajelin noin 8km matkan korjaamolle nelosella -> kierrokset yli 3000rpm, jotta saisi koneen mahdollisimman lämpimäksi. Korjaamolla sitten pelti auki, jolloin havaittiin tuore öljyvahinko konehuoneessa. Huohotinkotelo oli edelleen jääkylmä, vaikka muut moottorin osat olivat lämpimiä.

Nyt on tosiaan viime huollosta ollu moottorin pesu käynnissä. Ajelin noilla öljyillä vain 4000km ja nyt vaihdettiin taas uudet. Aika tummaksi ne ehti mennä tuossa ajassa, joten Selenian karstaa lähti ihan mukavasti pois. Seuraava vaihto olisi sitten 225000 kohdalla, ellei tuo ropponen vaihtele niitä omatoimisesti jo ennen sitä.
Et ollut ensimmäinen. Mulla jäätyi vuosi sitten.
Eiköhän tässä viitattu tähän talveen ja aikaiseen kuukauteen :roll:

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Nyt pelottaa milloin oman 500X:n multiairi jäätyy. Ohan mulla tosin keulassa kumit suojana...

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Meillä Giulietta ehti jäätyä kolme kertaa yhdessä talvessa ja 500X viime talvena kerran :mrgreen: Mito on ainut meidän multiair-koneisista jossa ei ollut talvella ongelmia.

jmi
Viestit: 1488
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Meneekö siis se huohotinboksi siinä koneen päällä ihan tukkoon?
Auttaisiko siihen puhdistus määräajoin vai pelkästään suojat eteen?

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Onko dieseli Giulietan huohotin yhtä herkkä jäätymään, vai vielä herkempi?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

En tiedä mikä on Giulietta omistajien huohotin/jäätyminen ongelma prosentteina mutta jos se on liiankin todennäköinen, niin että se tapahtuu jossain vaiheessa talven aikana niin itse ainakin haastaisin maahantuojaa joko korjaamaan asian tavalla tai toisella esim. takaisinkutsun yhteydessä tai tarjoamalla maskisuojan jos se kerran auttaisi. :shock:
Kuva

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Itse ostin muotoontehdyn maskisuojan klipsuineen ja se maksoi 500X:ään 50€. Mielestäni kohtalaisen pieni panostus rauhallisella mielellä ajamiseen, kun miettii koko auton hankinhintaa. Sitä vaan ihmettelen miksei näissä tule mukana maskisuojaa tyyliin pökötit ja kaverit?

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Kavereilla flekti syylärin etupuolella.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mistä olette noita maskinsuojia hankkineet? Nopea/luotettava toimitus kiinnostaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Vastaa Viestiin