Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Ainakin Porsche on tuupannut venttiahtimen kipinäsytytteiseen, mutta en varmaksi muista työnsikö tuotantoon asti vai jäikö protoiluksi.

^Kyllä tuossa kuvassa ainakin kovasti hukkaportilta näyttää. Jos se alkaa aukeilla pakopaineilla niin kiristysjousen kanssa kannattaa pitää kevyt maltti mielessä, kovat pakopaineet eivät ole turboautossakaan ystävällinen asia.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Minä tästä(kään) asiasta paljon ymmärrä, mutta kai sitä aina vähän viisastuu, kun ensin tyhmyytensä todistaa. Ihan kaikki ei opi sittenkään :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ai niin, avataanpas tätäkin:
Alfissimo kirjoitti:enkä dumppiin ihan heti osaa uskoa.
Dumpilla - tai yleisemmin käytössä olevalla by-passilla - ei säädetä ahtopaineita, vaan päästetään ahtoputkistosta ulos paineaalto, joka syntyy kun kaasuläppä isketään kiinni, ettei se iskisi ahtimen siipiä vastapalloon. Dumppi/by-passi siis aukeaa kun kaasuläppä sulkeutuu. Dumpin ja by-passin erona on se, että dumppi päästää ahtoilman suoraan ulos (josta syntyy kuuluisa dumpin sylkevä ääni), kun taas by-pass ohjaa sen imuputkistoon ahtimen kompressorin etupuolelle. Ilmamäärä- ja -massaohjatuissa toteutuksissa by-pass toimii lähtökohtaisesti paremmin, kun ahtoputkistossa oleva ilma on jo mitattu ja laskettu mukaan polttoaineen syöttöön. Tälläisessä toteutuksessa dumpin käyttäminen saa koneen yleensä hetkeksi rikkaalle kaasun noston yhteydessä.

Perinteisissä turboahtimissa ahtopaineita säädellään hukkaportilla, joka yksinkertaisesti päästää "ylimääräiset" pakokaasut ahtimen turbiinin ohi. Kun osa käyttövoimasta päästetään turbiinista ohi, syntyy luonnollisesti vähemmän pumppausta kompurapuolella ja ahtopaineet pysyvät kurissa. Myös pakopaineet pysyvät kurissa, kun pakokaasu pääsee liikkumaan eikä ruuhkaudu turbiinin sisäänmenoon.

Muissa (ei turbo-) mekaanisissa ahtimissa (yleensä "remmiahdin", "mekaaninen ahdin" (onhan se turbokin mekaaninen...) tai englanniksi "supercharger") ainakin joissain toteutuksissa käytetään ahtopaineen rajoittamiseen ns. blow-off -venttiiliä, jolla päästetään yksinkertaisesti ylimääräinen ahtoilma ulkoilmaan. Syy tähän on se, että kiinteällä linkillä voimanlähteeseen yhdistetyn kompressorin pyörintää on haastava hillitä samaan tapaan kuin turboa hukkaportilla tai venttisiivillä.

Venttisiipiin (VNT) en minäkään ole vielä kovin syvällisesti tutustunut, joten niiden sielunelämästä saa avata joku joka ne jo tuntee. Käytännössä niillä ymmärtääkseni tehdään samaa kuin hukkaportilla, eli ohjataan pakokaasuja hallitusti ohi turbiinista ja hallitaan näin ahtopaineita.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

MikaT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Kyllä mulla semmone tsupsuttelu kuuluu, kun kaasupolkimen höllää. Ja ääni tulee kuulemma juuri hukkaportista, eikä kovin vaarallista.. Piti käydä kysymässä ja tarkistamassa asia.

Edit: Juu, minä en asiasta mitään tiedä. Noin minulle liikkeessä sanottiin. :shock:
Viimeksi muokannut MikaT, 07 Syys 2016, 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Ei tule ääni hukkaportista, jos et ole tehny modausta ulkoinen hukkaportti ja screampipe. Silloinkaan ääni ei tule kaasua nostettaessa, vaan kaasua painaessa ja turbon herätessä. Ai mistäkö tiedän? ;)
Ääni tulee by-bass tai dump venttiilistä, jottei paine riko ahdinta. Kaasuläpän suljeuduttuahan turbo pyörii vielä tehden painetta kaasuläppää vasten. Tämän paineen ehkäisyyn käytetään edellä mainittuja venttiilejä.

mobiililaitteella tökitty...

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jepni. By-passistakin kuuluu tosiaan pieni suhahdus, mutta huomattavasti vaimeampi kuin dumpin sylkäisy.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Sattuuko joku tietämään avaimista? Autoni mukana tuli 2 x avaimia, toinen kaukosäätimellinen, toinen sellainen vanhanaikainen mutta orkkis kuitenkin. Ajatuksena olisi hankkia toinenkin avain jossa on kaukosäädin ja bongasin ebaysta pari orkkis avainta jotka kuuluvat johonkin toiseen giuliettaan. Näihin pitäisi toki vaihtaa tuo avaimen terä, mutta niitä blank teriä koteloineen ebaykin on täyn. Varsinainen kysymys onkin, että saako toiseen autoon kuuluvan avaimen rfid sirun koodattua uudelleen toimimaan omassa autossani?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Ihan 100% faktaa ei ole valitettavasti tarjota, mutta näkemykseni/kokemukseni mukaan ei saa. Siru on jollakin tapaa esikoodattu auton VIN:in mukaan. Törmännyt tähän koodausongelmaan pari kertaa töissä - avain on kyllä oikeanlainen, mutta koodaus ei onnistu ja testeri herjaa avainta kelpaamattomaksi.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ok, täytyy sitten ottaa plan b ja "go To dealer"

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Polforea kirjoitti:Venttisiipiin (VNT) en minäkään ole vielä kovin syvällisesti tutustunut, joten niiden sielunelämästä saa avata joku joka ne jo tuntee. Käytännössä niillä ymmärtääkseni tehdään samaa kuin hukkaportilla, eli ohjataan pakokaasuja hallitusti ohi turbiinista ja hallitaan näin ahtopaineita.
Johtosiipisäätö = turbiinin imumaukon ympärille ryhmitellyt, kääntyvät, johtosiivet. Johtosiipien juju on, että ilmalle voidaan antaa vaihtelevassa määrin "jenkaa" eli ilma joko laitetaan pyörimään turbiinin siipien suuntaisesti tai ei. Puhaltimissa tällä tempulla saadaan säädeltyä paineentuottoa ilmavirran ja pyörimisnopeuden pysyessä vakiona. Autoissa taas kaasuvirta vaihtelee kovasti moottorin pyörimisnopeudesta riippuen, joten tavoitteena onkin pitää kierrosnopeus ynnä ahtimen paineentuotto ~vakiona, vaikka pakokaasuvirta vaihtelee.

Johtosiipisäätö on siis selkeästi se parempi, mutta myös tekniikaltaan monimutkaisempi ratkaisu, kuin hukkaportti. Bensakoneissa johtosiipisäätö on äärimmäisen harvinainen ja syyksi on mainittu bensakoneen kuumemmat pakokaasut.

Johtosiipisäädöllä saadaan siis turbo pelaamaan paremmin jo moottorin pienillä kierrosnopeuksilla. Bensakoneissa homma on ilmeisesti ratkaistu (nykyään) alikokoisella turbolla, joka ottaa jenkaa jo matalalla käyntinopeuksilla & osakaasulla, mutta rupeaa ahdistamaan hengitystä korkeilla kierroksilla. Bensaturbothan antavat jo kaikkensa 5000-5500 rpm.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

jkk kirjoitti:Sattuuko joku tietämään avaimista? Autoni mukana tuli 2 x avaimia, toinen kaukosäätimellinen, toinen sellainen vanhanaikainen mutta orkkis kuitenkin. Ajatuksena olisi hankkia toinenkin avain jossa on kaukosäädin ja bongasin ebaysta pari orkkis avainta jotka kuuluvat johonkin toiseen giuliettaan. Näihin pitäisi toki vaihtaa tuo avaimen terä, mutta niitä blank teriä koteloineen ebaykin on täyn. Varsinainen kysymys onkin, että saako toiseen autoon kuuluvan avaimen rfid sirun koodattua uudelleen toimimaan omassa autossani?
Toisaalta, ei tuo ebay:n kautta ostettu "toimimaton " avain nyt niin paljoa maksa etteikö se olisi vaivan arvoista koittaa.
MES kanssa pitäisi pystyä koodailemaan siruja, huom pitäisi en anna 100% takuuta. Mutta jos tätä proseduuri onnistuu, jää kustannukset murto-osaan verrattuna marmoritiskin hinnasta.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

puuha kirjoitti:
jkk kirjoitti:Sattuuko joku tietämään avaimista? Autoni mukana tuli 2 x avaimia, toinen kaukosäätimellinen, toinen sellainen vanhanaikainen mutta orkkis kuitenkin. Ajatuksena olisi hankkia toinenkin avain jossa on kaukosäädin ja bongasin ebaysta pari orkkis avainta jotka kuuluvat johonkin toiseen giuliettaan. Näihin pitäisi toki vaihtaa tuo avaimen terä, mutta niitä blank teriä koteloineen ebaykin on täyn. Varsinainen kysymys onkin, että saako toiseen autoon kuuluvan avaimen rfid sirun koodattua uudelleen toimimaan omassa autossani?
Toisaalta, ei tuo ebay:n kautta ostettu "toimimaton " avain nyt niin paljoa maksa etteikö se olisi vaivan arvoista koittaa.
MES kanssa pitäisi pystyä koodailemaan siruja, huom pitäisi en anna 100% takuuta. Mutta jos tätä proseduuri onnistuu, jää kustannukset murto-osaan verrattuna marmoritiskin hinnasta.
Näin minäkin laskeskelin. Löysin kuitenkin vaihtoehdon joka on jo huomattavasti helpompi. Tuolta saa tilattus koko remotekikkareen rf id transponderilla avainterä jyrsittynä alle satasella. Jäisi vain koodaus Suomessa tehtäväksi. Jyrsivät avaimia auton codella tai vinin mukaan. Vinin mukaan jyrsittäessä tuo firma haluaa valokopion ajokortista ja itse en tästä taas hirveesti innostu. Saa myös tilattua ihan blank terällä.

http://www.car-keys-online.com/product/ ... i-bsi.html

Gusse
Viestit: 905
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^ Onhan tuo ihan ymmärrettävää että haluavat jonkinlaisen todisteen tilaajasta. Muutenhan kuka vain voisi tilata avaimen tuolta VIN-numerolla ja mennä sen avulla toisen autoon sisään. Auton VIN numeron saaminen kun ei ole kuitenkaan niin vaikeata. Avaimien code:n tietää taas useinmiten vain auton omistaja, jos sattuu avaimien koodi lappu olemaan tallessa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^juu, tottakai, ymmärrettävää. Mietittää vain tietosuoja ulkomailla.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Suutari jyrsii blankon avaimen mallista ilman VIN ym koodeja. Ja maksaa taatusti alle satkun !
Makaroonia jo vuodesta -98

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Elokuun 3. lähtien odotin tietoa Giuliettan tehoboxista. Nyt näyttää siltä, että se tulisi 4 päivän kuluttua ja 5. pvä olisi sitten asennus. Toivottavasti näin myöskin menee.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^juu avain homma klaari.

Seuraava mietinnän aihe: millaista on talvi ollut giuliettan kanssa, etenkin diesel kokemukset kiinnostas, millaisia varusteita? Hyytyykö tai lähteekö nää edes käyntiin oikeilla pakkasilla? Mulla kun on usein työmatkan aloitus 02-04 välissä aamuisin ja kotimatka 00-03 välissä niin hirveästi ei kiinnostais jäädä hankeen tai myöhästyä yllätysten takia. Aikaisemmat bensavehkeet on ollut luotettavia.

Tutkailin oman diesel g:een konehuooneeseen ja näyttäis olevan Calix merkkinen paket laitettuna. Sisäpistoke ja säteilylämmitin(olettaisin) kun joku calix johto menee koneen alle. Onko ylläpitolaturi tarpeellista hankkia? Katselin calixilla olevan kahta kiinteäksi järjestelmään asennettavaa laturia. Toinen olisi 2 A ja toinen 5A lataukselta.

phnts
Viestit: 202
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja phnts »

^ Kolme talvea -11-14 ongelmitta kadunvarsiparkista käyntiin Sörnäisissä, ja tietty ilman mitään esilämmityksiä. -37C lähti Vuokatin keikalla käyntiin apuvirralla ja esilämmitystä oli takana koko yö. :lol: Kyllähän se akku varmaan kriittisin, jos "nurkissa pyöritään".

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

jkk kirjoitti:^^juu avain homma klaari.

Seuraava mietinnän aihe: millaista on talvi ollut giuliettan kanssa, etenkin diesel kokemukset kiinnostas, millaisia varusteita? Hyytyykö tai lähteekö nää edes käyntiin oikeilla pakkasilla? Mulla kun on usein työmatkan aloitus 02-04 välissä aamuisin ja kotimatka 00-03 välissä niin hirveästi ei kiinnostais jäädä hankeen tai myöhästyä yllätysten takia. Aikaisemmat bensavehkeet on ollut luotettavia.

Tutkailin oman diesel g:een konehuooneeseen ja näyttäis olevan Calix merkkinen paket laitettuna. Sisäpistoke ja säteilylämmitin(olettaisin) kun joku calix johto menee koneen alle. Onko ylläpitolaturi tarpeellista hankkia? Katselin calixilla olevan kahta kiinteäksi järjestelmään asennettavaa laturia. Toinen olisi 2 A ja toinen 5A lataukselta.
Mulla oli edellinen Giulietta diesel eikä ollut mitään ongelmia, aina lähti käyntiin oli tolpassa kiinni tai ei. Ajelin sillä, tosin lähinnä pääkaupunkiseudulla, melkein kolme vuotta ja noin 84000 km. Mulla oli tuo sama Calix säteilylämmitin ilman mitään latureja ja kotona tolpassa on ajastinkello, joka on maks. kaksi tuntia päällä - sehän on hiukan lyhyesti tuolle muutaman sadan watin lämmittimelle, mutta silti lähti aina käyntiin, kuten jo totesin. Lähti myös käyntiin lentokentältä vaikka oli seissyt talvella pari viikkoa, tosin auto ei ollut ulkona vaan P3-pysäköintihallissa, mutta eihän sekään lämmin ole vaan siellä on varmaan lähes yhtä kylmä kuin ulkona. Sitä "normaalia" moottorin kannatinkumien kovettumisesta johtuvaa jyristystä oli kentällä seisomisen jälkeen, mutta se meni ohi kun ajeli moottorin rauhallisesti lämpimäksi, sammutti sen sitten ja antoi seistä vähän aikaa.

Avatar
Levriero
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Touko 2012, 16:01
Car(s): Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT Super -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Levriero »

Onko kellään kokemusta koiraverkosta Giuliettaan? Onko niitä olemassa mallikohtaisena lisävarusteena ja jos ei niin sopiiko joku säädettävä versio siihen? Tarkoitan siis sellaista, joka tulee takaistuimen ja takakontin väliin.

AVe
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 15:37
Car(s): GT 2.0 JTS 2005
Paikkakunta: Lahti

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AVe »

Kokemusta ei Giuliettan verkosta ole, mutta noissa ainakin ihan hyvä istuvuus. Ja näyttää olevan mallikohtainen G:hen saatavilla.

Kuva


Sent from my iPhone using Tapatalk

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Tänään sitten sain piiitkän odotuksen(yli 7vk) jälkeen tehoboxin Giuliettaani. Minulle sanottiin, että auto oppii ajan mittaan käyttäjän mukaan tuon tehon ja väännön lisäyksen? Näin ymmärsin asian. Ainakaan aluksi en huomannut mitään erikoista, kun ajoin kotiin. Tietokoneohjelmoinnin jälkeen olin tottunut, että kaikki on "kotona" heti, kun starttasin auton, ei mitään totuttelua autolla.
Kuulemma jokin kuoppa väännössä jossain 5000krs:n alueella. Katsoin vuosi sitten dynamometrilla tietokoneella tulostettua graafista kuvaajaa, en löytänyt mitään erikoista kuoppaa.
Olivat kuulemma boxin sisältämällä trimmillä oikoneet kuoppaa jonkin verran?
No, sain neuvoteltua alun alkaen kirjallisen 3 viikon takuun ja palautusoikeuden, jos en ole tyytyväinen.

Kuvittelin tosiaan, että tuolla boxilla saavutetaan heti samat ominaisuudet, kuin tietokoneohjelmoinnilla optimoiden.
Mites muilla on käynyt tuon Novitecin boxin kanssa, onko ollut samanlaista?
Ehkä pitää mittauttaa Motorbitissa lähiaikoina. Menee todella kinkkiseksi...

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^kuullostaa aika huuhaalta. Well spent 500? :roll:

Juu varasin itse huoltoajan heinäkuun puolivälissä, odottelen vieläkin...Tai no en odottele, näytöt on annettu ja massit sai joku muu.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Oudolta tosiaan kuullostaa tuo selitys. Juuri tuollaisten selityksien varalta vaadin tuon kirjallisen tyytyväisyystakuun. Taitaa tulla käyttöä tuolle!

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jos se hämää anturiarvoja, niin periaatteessa se voisi hakea konfiguraationsa hitaasti ja antaa auton adaptoitua jatkuvasti sen sijaan, että vetäisi kertarysäyksellä anturiarvot ns. tappiinsa. Koeta nyt kuitenkin ajaa paljon ja reippaasti "testikaudella", jotta se ehtii itsensä sopeuttaa jos se jotain sellaista tekee.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Mitä lueskelin joskus alfaownerin foorumilta niin kyllä siellä jollain ainakin tuntu heti suorituskyky. Tais olla diesel kikotin tosin.

Eikös nuo valmiit boxit aina "huijaa" anturiarvoja, tai siis olen ymmärtänyt että se on se noiden toimintaperiaate..?

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Kävin illalla jo muutaman kymmenen kilometrin lenkillä vähän isommilla teillä vauhdikkaalla ajolla. Täytyy vaan varoa noita peltipoliiseja. Voihan tuossa totuttelussa olla ajatusta, tuntuu vain oudolta, kun ei kukaan ole tuollaisesta maininnut.

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Melkein pakkohan boksi on anturiarvoja huijaamalla tehdä, jos/kun softaan ei kosketa, mutta voi olla etten minäkään ole tajunnut kaikkia mahdollisuuksia huomioida joten pitää jättää sille pelivara.

Voin kuvitella että adaptaatiojakson avulla voisi päästä parempaan yhteistoimintaan auton kanssa ja sillä sen mahdollisuus mieleeni tuli. Voi hyvin myös olla että meno ei parane ajamallakaan pseudoefektiä enempää, mutta sen tietää lähinnä kokeilemalla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Saako Giulietan DNA kytkintä pois käytöstä jollain ohjelmoinnilla, niin että se olisi aina Dynamic. Ajaako joku jollain muulla asennolla? Itse en koskaan käytä muuta kuin D asentoa, muissa asennoissa on auto kuin laiska kuminauha, eikä talvella saa ajaa vaan jatkuvasti hakkaa luistonesto päälle.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Auto Milanossa minulle sanottiin, että ei saa D-asentoa toimimaan koko aikaa, kun kerroin, että käytän sitä yleensä ajossa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

lagotto kirjoitti:Saako Giulietan DNA kytkintä pois käytöstä jollain ohjelmoinnilla, niin että se olisi aina Dynamic. Ajaako joku jollain muulla asennolla? Itse en koskaan käytä muuta kuin D asentoa, muissa asennoissa on auto kuin laiska kuminauha, eikä talvella saa ajaa vaan jatkuvasti hakkaa luistonesto päälle.
Samaa mäkin mietin. N mooodilla on ajo kuin luumulla rullais. Outoa että a modin saa pysymään päällä mutta ei d:tä. Luulis että olisi ohjelmoitavissa? Myös start stop ärsyttää kun ei se edes toimi kunnolla kun se vaatii tietyn akun varauksen. Saako sitä pois muutakuin napista?

Avatar
Josef Matula
Viestit: 146
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

jkk kirjoitti:Outoa että a modin saa pysymään päällä mutta ei d:tä. Luulis että olisi ohjelmoitavissa? Myös start stop ärsyttää kun ei se edes toimi kunnolla kun se vaatii tietyn akun varauksen. Saako sitä pois muutakuin napista?
2014 pikkufaceliftin jälkeisesssä mallissa jää sekä Dynamic että Star&stop asetus muistiin.

Avatar
Numb
Viestit: 31
Liittynyt: 08 Elo 2016, 11:14
Car(s): Giulietta MA -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Numb »

lagotto kirjoitti:Saako Giulietan DNA kytkintä pois käytöstä jollain ohjelmoinnilla, niin että se olisi aina Dynamic. Ajaako joku jollain muulla asennolla? Itse en koskaan käytä muuta kuin D asentoa, muissa asennoissa on auto kuin laiska kuminauha, eikä talvella saa ajaa vaan jatkuvasti hakkaa luistonesto päälle.
Ajelen mää kaupunkiajelut leppoisasti N:llä. Taajmien ulkopuolella aina D.
Kun itte tekee saa sellaisen kuin tulee.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Samoin. Maantiellä ei kannata lähteä ohituksiin TCT:llä, mikäli N on valittuna.. D:llä sujuukin sitten mallikkaasti täydelläkin kuormalla.

Vaimo ei ole tainnut koko kytkimen olemassaoloa edes tiedostaa.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

^täällä päin muija ei uskalla kokeilla D:tä :lol: kerran onnistuin napauttaa sen salaa päälle kun istuin vänkärin paikalla ja riitahan siitä tuli :lol:

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

aaiitee kirjoitti:Auto Milanossa minulle sanottiin, että ei saa D-asentoa toimimaan koko aikaa, kun kerroin, että käytän sitä yleensä ajossa.
Eikös tuo kuitenkin marmotiskin eteen polvistumalla onnistuisi? AutoMilanolla ei vaan taida olla kykyä ohjelmistojen päivityksiin.

Mutta S&S:n kyllä saavat pois käytöstä, ihan pyytämättäkin. Vaihdatin kesällä varmuuden vuoksi akun ja vaihdon jälkeen S&S löy lopullisesti hanskat naulaan. Uusi akku ei lie syönyt kaikkia järjestelmän toiminnan kannalta oleellisia lyhenteitä (AMG tjsp.). :|
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Tyhmä kysymys:

Mistä kohdin giuliettaa voi nostaa hallitunkilla? Toinen, kuuluuko pohjassa eturenkaan takana suurinpiirtein, olla vedenpoistoaukko vai kuuluuko siihen joku kumi/tulppa vai onko siellä "aukko" ihan paljaana normaalistikin?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1524
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Yritä löytää jostain kumityyny missä on sopiva ura saumapellille. Ei siinä tietääkseni ole parempaa paikkaa jos on pelkästään hallitunkki käytettävissä.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1524
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Minä en tykkää pakkasesta, eikä Alfa. Keskiviikkoaamuna oli noin viisi pakkasastetta ja lasit jäässä. Laitoin auton käyntiin ja jätin tyhjäkäynnille pariksi minuutiksi. Hetken päästä se heitti tauluun "Far controllare motore" ja "Start & Stop non disponibile" -herjat. Auto kuitenkin toimi normaalisti, joten ajelin loppupäivän ongelmitta. Kuudennella startilla herja jäi sitten pois.

Tuosta jäi kuitenkin vikakoodi P1061 muistiin, mikä tarkoittaa 1 sylinterin Multiair -yksikön ongelmaa. Pysyisi nyt kasassa vielä viikon, jolloin pääsee vaihtamaan öljyt koneeseen. :?

jmi
Viestit: 1488
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Onko kellään Nero Etna-väristä giuliettaa, muistikuvani mukaan taittaa tietyssä valossa hieman ruskeaan? Tämä siis metallimusta.

Mitä tarkoittaa näissä uusissa urheilullinen alusta, madaltaako vai jäykistääkö vain alustaa?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

jmi kirjoitti:Onko kellään Nero Etna-väristä giuliettaa, muistikuvani mukaan taittaa tietyssä valossa hieman ruskeaan? Tämä siis metallimusta.

Mitä tarkoittaa näissä uusissa urheilullinen alusta, madaltaako vai jäykistääkö vain alustaa?
Mulla on nero etna. Juu jossain epäsuorassa auringonvalossa rusehtava. Ikään kuin ois kevyesti pölyinen.

Lisävarustepaketin tietojen mukaan autossani on "urheilullinen alusta" on tuossa nokassa jo maavara varmaan 20 cm 18"turbina vanteilla

jmi
Viestit: 1488
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Eikö Velocessa ole madallettu alusta, ainakin renkaan ja lokarin väli näyttää pienemmältä? Nuo perusmallit näyttää hölmön korkeilta.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

jkk kirjoitti:
jmi kirjoitti:Onko kellään Nero Etna-väristä giuliettaa, muistikuvani mukaan taittaa tietyssä valossa hieman ruskeaan? Tämä siis metallimusta.

Mitä tarkoittaa näissä uusissa urheilullinen alusta, madaltaako vai jäykistääkö vain alustaa?
Mulla on nero etna. Juu jossain epäsuorassa auringonvalossa rusehtava. Ikään kuin ois kevyesti pölyinen.

Lisävarustepaketin tietojen mukaan autossani on "urheilullinen alusta" on tuossa nokassa jo maavara varmaan 20 cm 18"turbina vanteilla
Mullakin on Nero Etna. Vivahtaa tosiaan auringon valossa läheltä katsottuna metallinhohto ruskeaan. Ja myös "urheilullinen alusta" löytyy. Ei mitään hajua miten se eroaa normaalista alustasta.

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

_rico kirjoitti:
jkk kirjoitti:
jmi kirjoitti:Onko kellään Nero Etna-väristä giuliettaa, muistikuvani mukaan taittaa tietyssä valossa hieman ruskeaan? Tämä siis metallimusta.

Mitä tarkoittaa näissä uusissa urheilullinen alusta, madaltaako vai jäykistääkö vain alustaa?
Mulla on nero etna. Juu jossain epäsuorassa auringonvalossa rusehtava. Ikään kuin ois kevyesti pölyinen.

Lisävarustepaketin tietojen mukaan autossani on "urheilullinen alusta" on tuossa nokassa jo maavara varmaan 20 cm 18"turbina vanteilla
Mullakin on Nero Etna. Vivahtaa tosiaan auringon valossa läheltä katsottuna metallinhohto ruskeaan. Ja myös "urheilullinen alusta" löytyy. Ei mitään hajua miten se eroaa normaalista alustasta.

taitaa olla yleinenkin väri, itselläni on tämä väri myös :drinking: pimeässä ja vähänkään"epäsuorassa" valossa on musta. Yhdellä kaverilla meni reilu vuosi ennekuin tajus, että eihän toi ole musta vaan ruskea väri :-D

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1524
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Onkohan foorumilla tietäjiä tuon alustan osalta? Kuuluuko Sport Pack -varusteluun automaattisesti 377 -optio ja sen kautta, ovatko kaikki Sport Pack -autot jäykemmällä alustalla? Tarkistin oman auton tiedot ePER:in kautta ja siinä on tuo 377 (Sport suspension) mainittuna. Varaosaluettelon mukaan jouset, iskarit sekä muutama muu alustan osa poikkeaa vakiosta.

http://auto-kat.com/index.php?route=sal ... &group=443

Avatar
Josef Matula
Viestit: 146
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

matti_vuorio kirjoitti:Onkohan foorumilla tietäjiä tuon alustan osalta? Kuuluuko Sport Pack -varusteluun automaattisesti 377 -optio ja sen kautta, ovatko kaikki Sport Pack -autot jäykemmällä alustalla? Tarkistin oman auton tiedot ePER:in kautta ja siinä on tuo 377 (Sport suspension) mainittuna. Varaosaluettelon mukaan jouset, iskarit sekä muutama muu alustan osa poikkeaa vakiosta.

http://auto-kat.com/index.php?route=sal ... &group=443
PACK SPORT*

• Modanature interne Grigio scuro
• Calotte specchi retrovisori esterni con trattamento Cromo satinato
• Black interior
• Minigonne laterali
• Assetto sportivo
• Volante sportivo multifunzione in pelle con cuciture rosse
• Pedaliera sportiva in alluminio
• Cristalli posteriori oscurati
• Batticalcagno in alluminio
• Maniglie porte anteriori con trattamento Cromo satinato

Tässä on italiankielisestä esitteestä kopioitu teksti ,kääntäjän :oops: mukaan tuo urheilullinen jousitus kuuluu pakettiin

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Postaan hieman OT:tä, mutta mutta. Tuossa 500X:ssä on tuo 140 heppainen multiairi. Tykkään koneesta ja varsinkin race-moodilla se tuntuu kovin paljon napakkaammalta kuin 140 heppaa. Onko näissä mahdollisesti ollut enemmänkin? Muistelisin Bravon t-jetissä olleen reippaasti yli tuon 150 hummaa kun niitä dynoteltiin? Miten käytännössä eroaa multiair 140 ja 170 heposet? Eri ohjelma? Sama konehan noissa kaiketi on ellei jopa identtinen?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1524
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tuossa on hieman tarinaa tuosta 140hp versiosta. Turbo taitaa olla ainakin erilainen.

http://www.squadra-tuning.nl/autos/cate ... o/280.html

jmi
Viestit: 1488
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Eipä näytä käyrien mukaan multiair 170hv:ssa olevan ihan sitä luvattua 250nm vääntöä?

Oon hieman katsellut tuollaista TCT 170hv giuliettaa.
Mitä huonoja puolia tai teknisiä ongelmia on ilmennyt?
Bravoissa on ollut hieman vuoto-ongelmia vesipumpulta lähtevässä putken tiivisteessä, onko giulietassa erilainen rakenne?

On muuten moottorin soundit paljon paremmat tässä multiairissa kuin 1750 turbossa.

Gusse
Viestit: 905
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^ Mites niin ei ole luvattua 250nm? Ainakin tuolla squadran sivuilla olevien köyrien mukaan menee 170 heppainen D-moodissa 260nm. Tuo linkki kun oli tuohon 500x 140 heppaiseen.

Vastaa Viestiin