Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Omassa QV:ssa 215/40-18 renkaat ja aiemmin oli alkuperäinen alusta joka korkea kuin katumaasturissa. Nyt alla -35mm jouset ja ajoon se ei ole ainakaan vaikuttanut oikein mitään..samanlainen kuin aiemminkin, ainakin vetelyn suhteen! D-asento kyllä korostaa ominaisuuksia.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Mulla 225/40-18 michelin pilot sport 3 , tehtaan sport alusta. Ei vetelyä ym. ylimääräistä hötkyilyä.
Makaroonia jo vuodesta -98

Rekam
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Syys 2015, 15:50
Car(s): Giulietta -10 2.0jtdm

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Rekam »

Tuli muuten mieleen, että onko kukaan muu asennellut madallusta Giuliettaan?
Itse laitoin tuon Eibachin prokitin joka madalsi edestä ja takaa noin 1-2cm, niin nyt raapii aivan alyttömän helposti pohjamuovi maahan.. Etupuskuri ei osu, mutta keskellä oleva oikeastaan eturenkaiden kohdalla oleva suoja on todella alhaalla. Onko siihen mitään lääkettä, muuta kun repiä se muovi pois?? On meinaan erittäin ärsyttävä ominaisuus.. Ajoltaan muuttui paremmaksi, eikä ole edes mikään kivireki, muuta tuo pohjan raapiminen...

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Tuo on Alfojen ominaisuus. Maavara on melko olematon. Kurkkasin myös tänään Giulietan alle. Ei tarvinne madaltaa, kun auto on paljon vaimon käytössä..

Eli pitää opetella varovaisempi ajotyyli tai kuunella raapimista. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Missäköhän te ajelette koska oma G sport alustalla ei ole raapinut mihinkään.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Eipä se tehtaalla asennettu sport-alusta taida niin paljoa madaltaakaan?

Niin, ei minulla raavi mihinkään. Ei edes 156, joka on matalampi. Hidastustöyssyt tulee vedettyä vaan rauhallisemmin.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
lerppu
Viestit: 5919
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Pääkaupunkiseudulla ajellessa kaikki 4 itsellä ollutta Alfaa raapineet, säännöllisesti. Käyttöautona täällä ensisijaisesti tarvitaan korkeaa maavaraa sekä "talvikunnossapidon" vuoksi nelivetoa. Mitäpä sitä silti ei tunnelman vuoksi kärsisi! Neljän suora muuttunee vielä tämän vuosikymmenen aikana viiden suoraksi. :roll:
(GT raapaisi kerran niin pahasti, että repesi pakoputken jousto-osa...)

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
:roll:
Mää en oo saanut ku yhden Alfan raapimaan pk-seudulla. Se oli täysin väsähtäneellä pohjalla ja alustalla varustettu 156... Ees tää nykynen JTD ei raavi, kun "osaa ajaa" :o
MISSÄ sää ajelet? tai, älä kerro. Kävisin kuitenkin kokeilemassa...

Avatar
lerppu
Viestit: 5919
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Giulietta pussailee Malmin aseman muuttuvissa olosuhteissa tienpinnan kanssa satunnaisesti. 166 pohjaamista ei tarvinnut kaukaa etsiä - kotipihan tien liittymiskulma kotikatuun oli autolle ylivoimaisen jyrkkä... MiTolla satunnaisia osumia, lähin paika Tapaninvainiossa ihan kotihoodeilla Kirkonkyläntien vauhtiesteissä sekä säännöllisesti toissakesänä Siltamäen liikuntapuiston tiellä. GT oli hiukan matala, sillä osui aamukasteeseen pohjan kanssa... Pakoputki repesi Tapanilassa, lähellä Mosahallia. Tervetuloa suburbiaan pärdäilemään!

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

puuha kirjoitti:Missäköhän te ajelette koska oma G sport alustalla ei ole raapinut mihinkään.
Sporttialusta ei tietääkseni vaikuta maavaraan, mutta QV on hitusen matalampi. Ulkomuistista maavara on jotain 13/13/12 cm –tyylistä (normi/sportti/QV).

Vakioalustalla pärjää suht hyvin, PAITSI, TIETENKIN, Helsingin asuinalueilla (esim. Töölöön ja Kallion kaltaiset syrjäseudut) lumisena talvena. Mutta madaltamaan en kyllä lähtisi. Bravossakin oli aika tarkalleen sama mitoitus ja sen kanssa tuli eteen mm.
  • - keulan alla oleva poikkilista halusi jäädä matkan varrelle kerran talvessa, kun piti risteyksessä puskea aurausvallin läpi (…eli olisi pitänyt jalkautua lapiohommiin)
    - kevyt pohjakosketus Porvoossa kirkonmäeltä alas lasketellessa (mukulakivikatu kovasti kuperalla pinnalla) ... oli muuten hieno fiilis, uusi auto alla vissiin toista päivää ja tuli mieleen, että joko pistin katalysaattorin tms. paskaksi 8)
    - pohja raapi ihan jatkuvasti, kun joku aamu ajelin auraamatonta Mannerheimintietä … jota oletettavasti oli jo muutama tuhat muuta autoa ”lanannut”
FTCF:n puolella joku kehui sitäkin, ettei lumisena päivänä edes päässyt rivitalon pihalta pois pari cm madalletulla Bravollaan...

Tosin Stilo oli siinä mielessä vielä jännempi, että vehje näytti päällepäin omaavansa traktorin maavaran, mutta silti sekin hinkkasi mahaansa Helsingin kaduilla lähes yhtä isolla innolla.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Rekam
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Syys 2015, 15:50
Car(s): Giulietta -10 2.0jtdm

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Rekam »

Juu siis tämäkin kulkine oli juuri sillä sport alustalla eikä oikeastasn sillon raapinut, ainakaan kovin helposti, mutta nyt kun tää siitä mataloitu edestä sen reilun sentin niin johan alkoi raapimaan. Tosin se pohjamuovi on kyllä aivan turhan matalalla, on varmaan kymmenen senttiä tilaa sen pohjamuovin päällä, ennenkuin osuu "oikeasti".. :-D

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Bravolla ei ollut vakiona ongelmia koskaan. Linealla sensijaan oli ongelmia jo koeajoilla, kun ei ollut tottunut sen pohjapanssareihin. Myöhemmin ei osannut ajaa tarpeeksi varovaisesti ja usein kolahti metalli kuin lekalla olisi lyönyt pohjaan. Ei niin matalaa kanttarin ylitystä, ettei olisi kolahtanut. Katsoin muutaman kerran pohjaa, mutta ei näkynyt mitään metallin muodonmuutosta. Sitten kerran tutulla nosturilla auton ollessa ylhäällä sanoin asentajalle, että otetaan tuosta metallipanssaria rälläkällä pois . Homma hoidettiin ja eipä sen jälkeen enää kolissut. Ihan turhan suuri panssari, ei mitään järkeä. Talvella kun oli keskipolannetta, niin Linea toimi polanneaurana ennen tuota modifikaatiota.
Karmea tunne, kun koeajolla jo kolisi, pelkäsi, että öljypohja kolisee ja kohta öljyt pihalla!
Ensi kerta, kun uudehkoa autoa joutui rälläkällä muotoilemaan, myöskin viimeinen kerta.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Vuosia sitten joutui 156:een laittamaan vakio jouset takaisin, kun vaimo jäi eräänä talvisena päivänä kolmesti kiinni pohjasta. :mrgreen:

Nykyisellään auto on taas omassa käytössä ja madallettu. Ei tuota ongelmia kun pitää vauhtia yllä, jos on enemmän satanut lunta. Naapuritkin osaa varmasti arvostaa aurauspalvelua.

Giulietan ulkonäölle tekisi madallus paljon, mutta antaahan olla..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

hagger16 kirjoitti:
Giulietan ulkonäölle tekisi madallus paljon, mutta antaahan olla..
Samma här, olishan se nätti jollain -50 satsilla. Mutta... taitaa ikä alkaa painamaan.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
lerppu
Viestit: 5919
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Äh, tommonen pömpylähän tää on - let's celebrate it! :mrgreen: (En halua dissata tontittajia - hienoja laitoksia syntyy oikein rakentelemalla!)

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Madallustahan tuo tosiaan kaipaisi, onneksi mustat vanteet aika hyvin visuaalisesti kadottaa auton korkeutta vaaleisiin vanteisiin verrattuna. Eibachin jouset olis halpa muutos, mutta jäi semmonen kammo niihin Bravoon asennuksen jälkeen ja ei nyt oikeen järki anna periksi laittaa iskareitakin uusiksi vielä näin tuoreeltaan. Muuten tuo kuitenkin on varsin mukavan sporttinen ajella.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

[quote="Stilo"] Muuten tuo kuitenkin on varsin mukavan sporttinen ajella.[/quote

Sen verran sporttinen, että tänään sain poliisilta kirjallisen huomautuksen 5km ylityksestä 80:n alueella.
Tuohan tapahtuu helposti, ei sitä koko ajan kyttää nopeusmittaria. Jos niin tekee, ajaa kolarin tai jonkun päälle.
Onneksi oli huomautus!
Vaimo kysyi, että mitä ihmettä poliisipostia sinulle tuli!

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Pujazuba kirjoitti: Järkyttävintä Giuliettassa on kun sitä vertaa 156:n kanssa varsinkin ajotuntuman alueella. Tuon koeajetun G:n ratti tuntui siltä ettei ollut kiinni eturenkaissa ja lähti vaeltaa itsestään ties minne. Kai siihen perinteiseen 'ajajan auton' ratin ja autosimulaattorin ratin eroon tottuu mutta joka tapauksessa se että 500X löi sen 'hauska ajaa' elementissä sai ainakin mun pään pyörimään.
Itse en ymmärrä miten eri mallin autoja voidaan edes verrata keskenään. 156 ja Giulietta ovat eri kokoluokkaa, vaikkakin samaa merkkiä, kun taas 500x on eri merkki ja eri kokoluokkaa olemalla katumaasturi. Se että konserni on sama, ei myöskään tee Alfasta Fiatia. Varsinkaan kun niissä ei juurikaan ole edes samoja osia.
Ja tosiaan, itse ajelen aina Dynamic modessa, joten ratti on jäykempi ja auto muutenkin kivempi ajaa. Sääli vain ettei D-modea saa oletusasetuksena.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Aqu vois tulla testaamaan paikalliset hidastetöyssyt. Tosin ei pojan 56 ottanu niissä kiinni yhdessäkään. :|

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

puuha kirjoitti:
Samma här, olishan se nätti jollain -50 satsilla. Mutta... taitaa ikä alkaa painamaan.
Painokoneet seis! Yleensähän teikäläisellä on mennyt madallukseen n. 2 tuntia uuden auton hankinnasta. Apparalla näytti kyllä matalalta oman kiesini rinnalla - johtui varmaan 18" pyöristä.

Edelliset autot - Delta, 156, 156 - ovat kaikki olleet madallettuja ja kyllä niillä pohjakosketuksia tuli. Delta oli erityisen paha pitkän keulaylityksensä vuoksi. Eiköhän tällä nykyisellä pärjätä Crosswagon-lookilla. Auto- tai autonvarustelukuumetta ei oikein enää tahdo tulla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

lagotto kirjoitti:Itse en ymmärrä miten eri mallin autoja voidaan edes verrata keskenään. 156 ja Giulietta ovat eri kokoluokkaa, vaikkakin samaa merkkiä, kun taas 500x on eri merkki ja eri kokoluokkaa olemalla katumaasturi.
Giulietta = C-segmentin perhekippo.
500X = C-segmentin kokoluokkaan rinnastettavissa oleva X-over, jossa on vissiin hieman levennytty versio Giulietan pohjalevystä (ml. erillisjousitus takana, mitä jossain lehdessä kovasti ihmeteltiin), etuvetoversioissa sama vaihteisto & moottorit (paitsi se vapari) kuin Giulietassa.

= ei vertailukelpoiset???

156 lie sekin C-segmenttiä, toki vanhempaa vuosikertaa = ei saa verrata syystä X???
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

En itsekään oikein ymmärtänyt tuota lagotton pointtia: vain keskenään identtisiä autoja pitäisi verrata toisiinsa?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^niin, kyllä 156 on D-segmentin pelilöinen (ylempi keskiluokka). Giulietta on , kuten sanoit, C- eli alempaa keskiluokkaa. Toki vuosien saatossa autojen koko pöhöttynyt, mutta alkuperäinen luokka säilyy.
"Euroopassa autot luokitellaan niiden pituuden ja ominaisuuksien mukaan"
Eli joku c- luokkanen voi olla suurempi kuin Dee, mutta on muuten *eekerimpi.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuostahan on joskus aiemminkin ollut juttua. Aikanaan 156 oli kokoluokassaan oman aikaisten C- ja D-ryhmän autojen välimaastossa, joskin materiaaleiltaan ja yleiseltä laatuvaikutelmaltaan sekä hinnaltaan D-segmentin Premiumosastoa. Kyllä sen hinta- ja luokkaeron yhä tänäkin päivänä huomaa, kun vertaa suunnilleen ehjiä yksilöitä eri ryhmistä. Velipojalla oli -99 Laguna ja kyllä sen vähän kulahtanutkin saman ikäinen 156 pesi kaikessa paitsi tiloissa ja bensan kulutuksessa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

156 tuntuu D-segmentiläiseksi erittäin ketterältä ajaa ja se on suurilta osin kiitos sen koolle. Autossa ei tule ikinä semmonen olo että missäköhän häntä tai nokka roikkuu vaan aina tuntuu kuin liikuttaisi omia kehon osia vaikka esim peilien näkyvyys onkin rajoitettu.
Kuva

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Vittorio Jano kirjoitti:En itsekään oikein ymmärtänyt tuota lagotton pointtia: vain keskenään identtisiä autoja pitäisi verrata toisiinsa?
Ei vaan samaa kokoluokkaa kannattaa verrata keskenään, muiden vertailu on mielestäni turhaa. Mielestäni 156 on isompaa kokoluokkaa ja 500 taas pienempää. Lisäksi tuo 500x on katumaasturi, eli sekään ei osu samaan segmenttiin.
Giuliettahan on samaa kokoluokkaa kuin Golf. Ei Golfiakaan verrata bemarin 500-sarjalaisiin, taikka Audi Q1:een.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

insinörtti kirjoitti:
lagotto kirjoitti:Itse en ymmärrä miten eri mallin autoja voidaan edes verrata keskenään. 156 ja Giulietta ovat eri kokoluokkaa, vaikkakin samaa merkkiä, kun taas 500x on eri merkki ja eri kokoluokkaa olemalla katumaasturi.
Giulietta = C-segmentin perhekippo.
500X = C-segmentin kokoluokkaan rinnastettavissa oleva X-over, jossa on vissiin hieman levennytty versio Giulietan pohjalevystä (ml. erillisjousitus takana, mitä jossain lehdessä kovasti ihmeteltiin), etuvetoversioissa sama vaihteisto & moottorit (paitsi se vapari) kuin Giulietassa.

= ei vertailukelpoiset???

156 lie sekin C-segmenttiä, toki vanhempaa vuosikertaa = ei saa verrata syystä X???

156:n korvasi 159, 147:n korvasi Giulietta = eri kokoluokka. 500X katumaasturi, Giulietta ei = eri kokoluokka. 500x taitaa sisustan puolesta olla Miton kokoluokkaa, mutta ei normaalia henkilöautoa ja katumaasturia kannata mielestäni keskenään vertailla. Eri asia sitten, jos Mitosta tehdään katumaasturiversio.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Jos tarkoitat sisätiloja niin 500X ei ole Miton luokkaa. Mito on 3 ovinen ja 500X 5. 500X:n sisätilat on ehkä samaa luokkaa kuin 156. Mito taas on ahtaammasta päästä.
Kuva

Avatar
lerppu
Viestit: 5919
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^MiTossa on kuskille paremmin tilaan kuin Giuliettassa. On myös mahdollista että olen omituisen mallinen ruumiiltani...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ja Giulietta on tilavampi kuin 156.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
lerppu
Viestit: 5919
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jotenkin tuntuu myös että vaikka Giulietta tietenkin pienempi kuin 166, tila jotenkin "käytettävämpää". - Tehoneliöt? 8)

Rekam
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Syys 2015, 15:50
Car(s): Giulietta -10 2.0jtdm

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Rekam »

Madalluksesta ja pohjan raapimisesta vielä sen verran, että tänään tuli otettua se alkuperäinen moottorin alusmuovi pois ja tutkittua vähän asiaa.. Oli jo rikki monesta kohtaa ja parsittu kasaan myös nippusiteitä käyttäen, tosin hyvin se vielä muodossaan oli.
Tein sitten sinne kokonaan uuden pohjasuojan alumiinista. Maavara lisääntyi 3-5 cm alimmasta kohdasta. Nyt ei raavi enää ihan niin helposti. Silti jäi vielä pari senttiä tilaa esim pakoputken kohdalle. Hyvä tuli. 8)

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Giulietta kävi tänään lähipajalla jakohihnan ja apulaitehihnan vaihdossa. Pakettiin kuului siis vesipumput ym.
Lisäksi asennettiin Calixin akkulaturi.
Koko paketti osineen ja töineen oli 700€. Tuosta 100€ oli jakohihnan vaihtoon tarvittavan työkalun vuokraa. Työkalu tuli ilmeisesti ketjun toisesta liikkeestä.

Asentaja sanoi huohottimen päällä olleesta vedestä? Oli tietysti putsannut ja totesi, että olisi voinut muuten jäätyä.
Tätä ihmeteltyäni hän epäili tämän johtuvan pätkäajosta.

Mitä, mitä? Mitäs tälle on tehtävissä ja onko muilla vastaavia kokemuksia?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

hagger16 kirjoitti: Asentaja sanoi huohottimen päällä olleesta vedestä? Oli tietysti putsannut ja totesi, että olisi voinut muuten jäätyä.
Tätä ihmeteltyäni hän epäili tämän johtuvan pätkäajosta.

Mitä, mitä? Mitäs tälle on tehtävissä ja onko muilla vastaavia kokemuksia?
Muutamasta MA:stahan näitä (mm. meidän ex) on oikeasti jäätynyt. Tai ainakin arviolta kun pakkasella on puhaltanyt öljyt tuntemattomasta saumasta ulos.

Selvä ohje vehkeen tarkistukseen/puhdistukseen olisi kyllä edelleen hieno olla jossain. Tiettyihin muihin malleihin noita on.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Onkos kukaan päivittänyt Giuliettan softaa, tuli tällainen asia esille?
Tekeekö sitä muut kuin Autokeskus pk-seudulla ja mitähän se maksaa ja kauanko kestää?

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

flapjack kirjoitti:
hagger16 kirjoitti: Asentaja sanoi huohottimen päällä olleesta vedestä? Oli tietysti putsannut ja totesi, että olisi voinut muuten jäätyä.
Tätä ihmeteltyäni hän epäili tämän johtuvan pätkäajosta.

Mitä, mitä? Mitäs tälle on tehtävissä ja onko muilla vastaavia kokemuksia?
Muutamasta MA:stahan näitä (mm. meidän ex) on oikeasti jäätynyt. Tai ainakin arviolta kun pakkasella on puhaltanyt öljyt tuntemattomasta saumasta ulos.

Selvä ohje vehkeen tarkistukseen/puhdistukseen olisi kyllä edelleen hieno olla jossain. Tiettyihin muihin malleihin noita on.

Kävin tänään hakemassa vielä vanteet renkaiden asennuksesta samalta pajalta. Kysyin samalla vielä tuosta huohottimesta, niin se sijaitsee siis siinä muovikopan alla moottorin päällä.
Asentaja oli irroittaessaan huomannut, että sehän on täynnä vettä.

Hänen mielestään tämä johtuu pätkäajosta ja kannattaisi öljyjen vaihdon yhteydessä tarkastaa/tyhjentää. Totesi, että sillä pärjää nyt talven yli.
"puuha" voisi tarkistaa tämän omastaan ja laittaa meille samalla kuvalliset ohjeet tänne. :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

No jotenkin arvasin tämän että mie päädyn koekaniiniksi :-D

Voinhan minä sitä vilkaista...
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Hyvä poeka! :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Manu »

Onkohan noita Giulietta automaatteja tuotu miten suomeen kun nettiautossa näyttää olevan niitä tosi vähän. Metsästän edelleen Giuliettaa 1.4t automaatilla koska Chryslerillä tottunu automaattiin. Kuumotus on erittäin kova Alfaan ja toivotaan myös että Alfa alkaa tuottamaan Fiatille ettei vaan käy huonosti

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Aika niukkaa on automaattitarjonta kyllä. Ei saa olla kiire.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

Vittorio Jano kirjoitti:Aika niukkaa on automaattitarjonta kyllä. Ei saa olla kiire.
Joo, aika kauan saa odottaa - 3 kk on ilmeisesti "normaali". Tosin mun kohdalle sattui elokuu - silloinhan lomaillaan ja tehtaalla ei taida tapahtua mitään.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jooja Manu taisi puhua käytetyistä, jos oikein ymmärsin. Pari TCT-esittelyautoahan on tällä hetkellä kaupan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Manu »

Joo käytetyistä koska uudemmat viel hinnoissaan. Pölvästi olin kun syyskuussa oli 1 kpl mutta jäin miettimään :D hieno viininpunainen oli vielä mutta mitoja näyttää pari kpl olevan.

Gusse
Viestit: 905
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^Giulietan kohdalla joutuu tällä hetkellä olemaan yllättävn nopea päättämään tai muuten jää ilman. Varsinkin jos on sportpackilla tai TCT:llä varustettu. Sen verta nopeasti tuntuvat katoavan myynnistä. Ei ollut omakaan kuin pari päivää myynnissä netissä.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jep, myös oma TCT homehtui noin neljä päivää myynnissä.
Senza cuore saremmo solo macchine

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja V6 »

http://www.autoedizione.nl/alfa-romeo-g ... trouwbaar/ 1.4 giulietta kolmas tossa listassa "The hatchback from Cassino is doing so well when it comes to reliability. The consumer magazine Que Choisir (of the eponymous institute) put the Giulietta 1.4 out an impressive third place"
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Jep, komppaan noita myyntiaikoja. QV malleja kun kyttäsin niin oikein hinnoitellut yksilöt kyllä aikas nopsaan tuntuivat häviävän myynnistä.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Miten ois nouto? Noita saanee euroopasta paljon paremmin.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Manu »

No olisha sekin vaihtoehto mut en tiedä viittiikö sieltä kuitenkaan.
Hitto kun kukaan ei taija olla vaihtamassa autoaan vaikka kuka nyt hyvää vaihtas pois :D

(Ilman sydäntä olisimme vain pelkkiä koneita)

Avatar
walla
Viestit: 19
Liittynyt: 12 Touko 2015, 15:31
Car(s): Giulietta (940)

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja walla »

24tkm Giulietassa etujarrut vinkuvat aika nätisti pienellä jarrukosketuksella. Kovemmalla voimalla vinkuminen loppuu. Herkemmin vielä ehkä vinkuminen N/A moodeilla, dynamicilla vähemmän (jarrut herkemmät?)

Liekö ominaisuus vai kannattaako käydä tarkistuttamassa?

Vastaa Viestiin