Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Pele kirjoitti: No juu, äsken ehdin kurkata lyhtyjä, niin perus halogeenithan siellä sitten oli,eikä kuten myyntilapussa luki... :? :(

Täytyy tulevalla viikolla käydä polttimokaupoilla.
Nuo Osramin Night Breakeritko sitten edustaa tämän hetken parasta tehoa H7:sta?
Itsellä ei ole kokemusta kyseisestä polttimosta.
Muistaakseni 147:n laitoin Philipsin jotkut X-tremet tms....Oli varsin tehokkaan oloiset. Tosin niin siihen hintaan on suotavaakin..
Käyttöikä oli sitä luokkaa että syksyn pimetessä kun uusin, niin keväällä sai taas jo vaihtaa..Kesän voikin sitten mennä halpiksilla, ja syksyllä laittaa taas paremmat. :)
En ole saanut omaani vielä "power-polttimoita" vaihdettua, mites siellä?

En tiedä pitäisikö käydä tarkistuttamassa vielä valojen suuntaus, sen verran vaatimattomilta varsinkin pitkät vaikuttaa. Osaako joku muuten sanoa, säädetäänkö lyhyet ja pitkät erikseen, vai muuttuvatko molemmat kun säädetään? Vakiohalogeeneissahan on kabiinissa myös 0...3 asentoinen säätö, mutta se on meikäläisellä asetettu 0:aan, joten sen ylemmäksi niitä ei sillä saa.

peksu
Viestit: 621
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja peksu »

Omassani on edelleen alkuperäiset polttimot ja kyllä tuon G:n valot ovat mielestäni halogeenilampuiksi ihan kohtuullisen hyvät, pitkät valot ovat oikeastaan varsin hyvätkin.
Onko polttimot asennettu oikein, paljon näkee väärässä asennossa olevia polttimoita ihmiosten kulkineissa ja häikäisevät vain muita, mutta itse ei näe mitään.

Tuon meidän 147:n lyhyistä valoista ei kyllä kannata laulua tehdä... :roll:

Avatar
dawasd
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Joulu 2013, 22:44
Car(s): Alfa Romeo GQV '11
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja dawasd »

Tossa sain vähän tietoa, että paljon Calix säteilylämmittimen asennus sisätilapistokkeen kanssa, osineen päivineen maksaisi. 540€ näyttäis olevan annettu hinta. Missäs ootte lämppärinne jälkiasentanu? Entä onko se kovin vaikea operaatio Giuliettaan. Varmaan toki 1750TBi koneessa eroja multiairiin homman suhteen...

En muistanut kysyä, että minkälainen osuus tosta menee varsinaiseen työhön. Kuulostaa vaan äkkiseltään melko isolta summalta, varsinkin kun samassa yhteydessä vaihdetaan mm. jakopäähina. Mutta mistä minä tietäisin, niin jos on vinkkejä edullisista ja hyvistä pajoista, niin antaa tulla vaan. :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Oliko pelkkä asennus vai myös osat? Jos osineen, tuo on jopa edullinen. Käytännössä säteilylämmittimen asennus vie "vierasmerkkiseen" vähintään sen tunti-pari. Jos tuttu, niin kyllä kai se tuntiinkin tiettyihin laitteisiin voi onnistua, ilman sisähaaraa. Niin autosta kiinni, onko homma iso vai pieni vai valtava.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

winorloose kirjoitti:
Pele kirjoitti: No juu, äsken ehdin kurkata lyhtyjä, niin perus halogeenithan siellä sitten oli,eikä kuten myyntilapussa luki... :? :(

Täytyy tulevalla viikolla käydä polttimokaupoilla.
Nuo Osramin Night Breakeritko sitten edustaa tämän hetken parasta tehoa H7:sta?
Itsellä ei ole kokemusta kyseisestä polttimosta.
Muistaakseni 147:n laitoin Philipsin jotkut X-tremet tms....Oli varsin tehokkaan oloiset. Tosin niin siihen hintaan on suotavaakin..
Käyttöikä oli sitä luokkaa että syksyn pimetessä kun uusin, niin keväällä sai taas jo vaihtaa..Kesän voikin sitten mennä halpiksilla, ja syksyllä laittaa taas paremmat. :)
En ole saanut omaani vielä "power-polttimoita" vaihdettua, mites siellä?

En tiedä pitäisikö käydä tarkistuttamassa vielä valojen suuntaus, sen verran vaatimattomilta varsinkin pitkät vaikuttaa. Osaako joku muuten sanoa, säädetäänkö lyhyet ja pitkät erikseen, vai muuttuvatko molemmat kun säädetään? Vakiohalogeeneissahan on kabiinissa myös 0...3 asentoinen säätö, mutta se on meikäläisellä asetettu 0:aan, joten sen ylemmäksi niitä ei sillä saa.
Joo, puolikkaiksi tuli nuo 147.ssakin hyviksi todetut Philipsin extremet, ja pitkiksi hmm...vähän paremma Philipsit :wink:
Kyllähän nuo parani merkittävästi,muttei ne vieläkään ole 147:n veroiset.
Täytyy nyt vaan tyytyä toistaiseksi noihin.
Metkaa miten tämä ajovalojen kehitys on"kehittynyt"... Umpiot on kyllä kooltaan ämpärin kokoisia, mutta valoteho ei lähellekään sitä mitä ulkonäkö edellyttäisi. :?

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

peksu kirjoitti:Omassani on edelleen alkuperäiset polttimot ja kyllä tuon G:n valot ovat mielestäni halogeenilampuiksi ihan kohtuullisen hyvät, pitkät valot ovat oikeastaan varsin hyvätkin.
Onko polttimot asennettu oikein, paljon näkee väärässä asennossa olevia polttimoita ihmiosten kulkineissa ja häikäisevät vain muita, mutta itse ei näe mitään.

Tuon meidän 147:n lyhyistä valoista ei kyllä kannata laulua tehdä... :roll:
Mulla on kanssa vielä originaalit Luigin asentamat polttimot. Toki on se nähty, että kyllä nekin voi olla päin prinkkalaa. Täytyy varmaan tarkistuttaa suuntaus ja heittää jotkut "extreme polttimot" kiinni.

Avatar
SaLexi
Viestit: 550
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Giulietta on kyllä toiminut tähän asti hienosti, mukava ajella vähän luotettavammalla autolla varttikutosen jälkeen :roll:

Mutta pari pientä ongelmaakin on toki tullut esiin, koskee lähinnä radiota:

- Soitin hukkaa välillä usb-tikun, mutta löytää sen taas kun irroittaa ja laittaa tikun takaisin. Ärsyttävää vaan kurotella hanskalokeroon...

- Radion kuuluvuus on romahtanut. Enää ei jostain syystä kuulu kuin Radio Rock ja Nostalgia, nekin huonolla signaalilla. Tarkastin jo että antenni on kunnolla kiinni. Tämä menisi varmasti myyjäliikkeen piikkiin, mutta ajattelin josko asiaan olisikin joku yksinkertainen huoltotoimenpide, niin voisihan sen itsekin...

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

SaLexi kirjoitti:Tarkastin jo että antenni on kunnolla kiinni. Tämä menisi varmasti myyjäliikkeen piikkiin, mutta ajattelin josko asiaan olisikin joku yksinkertainen huoltotoimenpide, niin voisihan sen itsekin...
Tuossa jotenkin kiteytyy ero Alfistin ja jonkun harmaan Corollan kuljettajan ero :mrgreen:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^^ Antennin jalka ja antennivahvistin ovat molemmat epäilyksen alaisia (molempia lie takuuseen uusittu).

Tikutusta kannattaa puolestaan kokeilla toisella yksilöllä. G saattaa olla näiden suhteen hieman kranttu - ainakin Blue&Me:n kanssa tuli esiin, että yhdellä tikulla päivitys kestää 1/2 h...ikuisuuden ja jollain toisella vain muutamia minuutteja.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Tänään pätkähti telkkariin "Check Engine" ynnä "Start&Stop Unavailable". Moottori tarkastettu (yhä paikallaan konepellin alla) mutta mikäs juttu tää nyt ylipäätään on? Vika ei katoa uudelleen käynnistämällä, mutta kaikki tuntuu pelaavan ihan normaalisti pl. dynamic tilaa ei saa päälle ja tuo em. S&S on myös pois pelistä... Haulla löytyi Flapjackin satunnaisen ilmo, mutten jaksanut kahlata kaikkia kymmenia sivuja läpi.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^Akku. Tuota osastoa tutkisin ensimmäisenä, jos muuten käy & kukkuu, eikä ole muita vikailmoja.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Ok, meillä valitti ilmeisesti siitä MAP:sta (imupuolen paineet tai anturi tai sen kontaktit?) ja myöhemmin vaihteiston anturista. Vikakoodin luku varmaan valottaisi mikä moottorilla on hätänä. Jäävaivat menee mahdollisesti "itsekseen" ohi, mutta muulle pitäisi varmaan tehdä jotain.

edit: positiivista kuitenkin jos kaikki pelaa normaalisti. S/S ja DNA tosiaan lähinnä lähtee. Villi veikkaus voisi olla tuo vaihteiston anturi joka on jollain toisillakin valittanut. Ilman sitä S/S tietysti ei voi toimia. Vikana on ilmeisesti johdot.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Kivijärvi kirjoitti: Tossa Turismossa on kyllä todella tomppeleita varustepuutteita, kuten esim. takamatkustajien ainoan ilmasuuttimen torppaus jollain mustalla tötsällä. Mm. Lanciassa on säädettävä suulake samassa kohtaa, kuten paremmin varustelluissa malleissa Giuliettassa.
Mulla on toi sama juttu ja se on kyllä oikein järjen riemuvoitto. Sopiskohan siihen suulake jostain toisesta Alfa-mallista ja pelittääköhän ilmakanava, jos tuon tötsän vaan vaihtaa normisuulakkeeseen? Toki osan varmaan saa tilattua myös esim. AK:sta, hinta vaan saattaa olla tähtitieteellinen?

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

winorloose kirjoitti:
peksu kirjoitti:Omassani on edelleen alkuperäiset polttimot ja kyllä tuon G:n valot ovat mielestäni halogeenilampuiksi ihan kohtuullisen hyvät, pitkät valot ovat oikeastaan varsin hyvätkin.
Onko polttimot asennettu oikein, paljon näkee väärässä asennossa olevia polttimoita ihmiosten kulkineissa ja häikäisevät vain muita, mutta itse ei näe mitään.

Tuon meidän 147:n lyhyistä valoista ei kyllä kannata laulua tehdä... :roll:
Mulla on kanssa vielä originaalit Luigin asentamat polttimot. Toki on se nähty, että kyllä nekin voi olla päin prinkkalaa. Täytyy varmaan tarkistuttaa suuntaus ja heittää jotkut "extreme polttimot" kiinni.
Nyt on keulalla "koko setti" (lyhyet/pitkät) Osramin Night Breakereita ja valoillahan alkaa ihan oikeasti näkemäänkin jotain. Aika sitten näyttää mikä on polttimoiden kestoikä? Koska kuitenkin itse käytän "päiväajovaloja" aina kun mahdollista, niin eiköhän nuo nyt sen vuoden päivät kestä?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kehtaan epäillä. Itsellä normikäytössä Night Breakerit kestäneet vaihtelevasti 1vk-3kk... :roll: 156:ssa, 207 pösössä...

Nyt on varmaankin Würthin halpispolttimo-longlifeä 156n keulilla. Sai testeissä kehuja, että ovat erittäin tasalaatuisia. Eipä nuo niin kirkkaat ole, mutta kyllä niilläkin nyt näkee. Vartan kirkkaat sinivalot ajattelin jossain vaiheessa kokeilla.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Aquatica kirjoitti:^
Kehtaan epäillä. Itsellä normikäytössä Night Breakerit kestäneet vaihtelevasti 1vk-3kk... :roll: 156:ssa, 207 pösössä...

Nyt on varmaankin Würthin halpispolttimo-longlifeä 156n keulilla. Sai testeissä kehuja, että ovat erittäin tasalaatuisia. Eipä nuo niin kirkkaat ole, mutta kyllä niilläkin nyt näkee. Vartan kirkkaat sinivalot ajattelin jossain vaiheessa kokeilla.
:shock: 1vk.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Osramin omien datalehtien mukaan Night Breakereiden kestoikä olisi noin puolet Osramin vakiopolttimoiden kestoiästä. Loppupeleissä se riippuu varmaan automerkistä/umpiosta, latausjännitteestä, starttaileeko valot päällä ja ties mistä.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Aquatica kirjoitti:^
Kehtaan epäillä. Itsellä normikäytössä Night Breakerit kestäneet vaihtelevasti 1vk-3kk... :roll: 156:ssa, 207 pösössä...

Nyt on varmaankin Würthin halpispolttimo-longlifeä 156n keulilla. Sai testeissä kehuja, että ovat erittäin tasalaatuisia. Eipä nuo niin kirkkaat ole, mutta kyllä niilläkin nyt näkee. Vartan kirkkaat sinivalot ajattelin jossain vaiheessa kokeilla.
Näppituntumalla sanoisin, että automerkki jossa näkee eniten palaneita polttimoita tien päällä on juurikin Peugeot.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

307:ssa pimeni Nightbreakerit alle 2kk ja kaiken lisäksi parin päivän sisällä toisistaan niin, etten ollut edes saanut vielä aikaiseksi sitä pimeääkään vaihtaa. Sitten oli helmikuisena iltana -10 pakkasessa ABC:n parkkipaikalla pakko vaihtaa. Onni onnettomuudessa oli se, että pimeni juuri siinä ABC:n pihassa, niin korvaavat tuikut pystyi sisältä heti hakemaan.

Olivat siis ainakin tasalaatuiset polttimot keskenään, mutta tasan viimeiset Nightbreakerit, joihin itse eurojani tuhlaan. Ainakin siihen asti, että uteliaisuus voittaa kokeilemaan, olisiko kehitystä tapahtunut.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

peksu
Viestit: 621
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja peksu »

En ole vielä ehtinyt itse kokeilemaan vaihdettuja polttimoita, mutta naisväen kertomana valot on nyt oikein hyvät :shock: . Täytyy käydä omin silmin toteamassa huomenna illalla, jos auto sattuisi olemaan saatavilla...

Laitetut polttimot on nämä:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/431932/B ... olttimo12V

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^×10

Akku oli itsellänikin epäilyksen alla, kun S&S toiminta on hiipunut aika satunnaiseksi ....mutta näin on ollut viimeiset 1½ vuotta! Mutta osuihan pe iltaan jo ensimmäinen "kunnon" pakkanen, joten kaipa oli vaan paikka X jäässä / kosteutta jossain liittimessä. Temppuilua edelsi 170 km rykäisy pääosin moottoritietä, mutta tätä ennen on tullut usempi viikko kontattua pätkä/ruuhka-ajoa (ja TCT on taas oppinut jurnuttamaan 1200-1400 rpm kierroksin, ...kele).

Vika oli kuitenkin itsekseen ohi menevää sorttia eli sunnuntaina taas kaikki pelasi normaalisti.

Noista polttimoista ... Bravossa tuli yönsärkijöitä käytettyä ja kyllä ne just yhden vuoden 16 tkm ajolla kesti. Käyttötunteja luokkaa 350 h (keskinopeus vajaat 50). Alkuun vaihdoin valoisimmaksi kesäajaksi takasin ne orkkis/long life polttimot, mutta joku vuosi tämä jäi väliin ja silti NB:t kesti. Eli luusisi G:n päiväajovalojen kanssa pärjäävän vuoden, vaikka kilometrejä tulisi vähän enemmänkin.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Ilario
Viestit: 19
Liittynyt: 02 Syys 2013, 17:04
Car(s): Giulietta MultiAir -13
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ilario »

Jaahas, sitä olis sitten "Engine Check" valo ruudussa ja kolmen käynnistyksen jälkeen kun nollaantuu niin ei aikaakaan kun ilmestyy takaisin eli ei muuta kun huomenna Autokeskukseen ihmettelemään.
Autolla rullattu nyt 51tkm.....

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Ilario: Mitäs havaittiin?

Ilario
Viestit: 19
Liittynyt: 02 Syys 2013, 17:04
Car(s): Giulietta MultiAir -13
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ilario »

Tänään pääsi auto vasta syynäykseen.
Vikakoodi:
P1850 Speed neutral gear sensor.

Osa meni tilaukseen kun ei ole kuulma aikaisemmin törmätty vastaavaan vikaan Tampereen AK.
Vikakoodien lukeminen+osa+työ 315,20€......Kai sitä voi ajatella että olisi sieltä isompikin lasku voinut tulla mutta olisi tuonkin rahan voinut laittaa muuhunkin.

Huomasin että jollain tässä topicissa mennyt sama osa takuun aikana.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Meinasin pistää veikkauksen just tuosta. :)

Sitten voi seurata toistuuko. Olisi kiinnostavaa selvittää onko vika osassa vai johdoissa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Lampunpesurin suojamuovi on näköjään jäänyt matkan varrelle. Tuossa jokin aikaa sitten huomasin, ettei istu nätisti käytön jälkeen ja nyt on sitten läpyskä kokonaan irronnut. Taitaa olla kolarikorjauksen peruja. AK:n vastausta odottelen. Toivottavasti ei tarvitse puolta autoa uusia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
SaLexi
Viestit: 550
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

60tkm huolto (öljyt, suodatin, sytytystulpat, ilmansuodattimet jne...) tehty ja samaan syssyyn vielä täysi jakopääremontti, kun neljä vuotta olisi tullut täyteen pian. Tämä kaikki tuli osineen maksamaan 580€. Sanomattakin lienee selvää, ettei homma tapahtunut Autokeskuksella :roll:

Radio ei ole vieläkään lähtenyt itsestään kuulumaan. Eiköhän tuo myyjäliikkeen piikkiin menisi, jos jaksaisi joskus vaan ottaa yhteyttä... Itsehän kuuntelen vain mp3:ia, mutta vaimo haluaisi saada radionkin kuuluviin :lol:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Vähällä selvisit!
Kuva

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Onko joku asentanut itse sisähaaroitusta?
Mistäpäin lähden hakemaan/purkamaan läpivientiä varten?

Avatar
Flying Elmer
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Joulu 2013, 08:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Flying Elmer »

En tiedä teistä mutta itse olen ollut todella tyytyväinen auton lämpenemiseen näinä ensimmäisinä kylminä aamuina. Tuulilasin sulatus toimii hienosti, ei ole tarvinnut hirveästi raaputella lasia. Olin huolissani kun viime talvena oli vielä autotalli mutta nyt rakas Giulietta joutuu viettämään yöt kadulla kylmässä mutta toistaiseksi ei mitään ongelmia. :-D

Nastat ja 18" vanteet on hieman äänekkäät kaupungissa mutta tyyli ja turvallisuus ennen kaikkea? Onko kellään antaa kokemuksia kitkoista 18" vanteilla talvella? Onko mitään pitoa?

Referenssinä vaan ettei ole muuten yhtään ikävä edellistä autoa Golfia. Giulietta ei pyytele lisäämään öljyä eikä ole pelkoa "ikuisesti" kestävän jakoketjun venähtämisestä. Golfissa sitä oli jokaisena kylmänä aamuna korva höröllä että rallattaako ketju, vai kuulenko omiani.... :?

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Nyt voi miettiä haiseeko oma öljy vai tuleeko se ulkoa ja milloin tulee VDC not available. :wink:

On muuten ikävä :(
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
ORBITA
Viestit: 222
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

^^

Michelin X-ice 18" alla toista talvea, eikä ongelmia.
Olen toki kitkoilla ajanut yli 15-vuotta, joten voin olla hieman jäävi...

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Mullon vaan kansanmallikokoiset 17" kiekot. Hakkapeliitan R taitaa olla kitkamallina, ihan hyvin niillä Tampereen eteläpuolella on pärjännyt. Cromalla harjoittelin pari vuotta vaiko yhden talven, lähinnä ennakointia ja kaarrenopeuksia.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Vittorio Jano kirjoitti:Lampunpesurin suojamuovi on näköjään jäänyt matkan varrelle. Tuossa jokin aikaa sitten huomasin, ettei istu nätisti käytön jälkeen ja nyt on sitten läpyskä kokonaan irronnut. Taitaa olla kolarikorjauksen peruja. AK:n vastausta odottelen. Toivottavasti ei tarvitse puolta autoa uusia.
Uusi muovinpala asennettu.

Onko muilla ollut tällaista ongelmaa: takalasinpesin ruikkii vähän nestettä myös etulasille. Onko vika vai ominaisuus?

(Tuntuu muuten ihan valtavalta tämä G, kun päivän ajelin isäukon 156:lla..)
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Flying Elmer
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Joulu 2013, 08:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Flying Elmer »

ORBITA kirjoitti:^^
Michelin X-ice 18" alla toista talvea, eikä ongelmia.
Olen toki kitkoilla ajanut yli 15-vuotta, joten voin olla hieman jäävi...
h_lauri kirjoitti:^^
Mullon vaan kansanmallikokoiset 17" kiekot. Hakkapeliitan R taitaa olla kitkamallina, ihan hyvin niillä Tampereen eteläpuolella on pärjännyt. Cromalla harjoittelin pari vuotta vaiko yhden talven, lähinnä ennakointia ja kaarrenopeuksia
Kiitos kommenteista! Olen itsekin kitkojen kannattaja, nastat tuli vaan kaupassa mukana joten niillä mennään nyt. Ajoin edellisessä elämässä Megane Renaultsporttia 18" kitkoilla ja siinä oli ongelmia varsinkin sohjossa saada otetta tiehen joten siksi halusin kuulla miten Giuliettan kanssa pärjää. Giulietan eduksi tässä kohtaa vähemmän(!) tehoa ja sekin tulee tasaisemmin.

Taika-Jim
Viestit: 42
Liittynyt: 22 Touko 2012, 19:00
Car(s): Giulietta MA
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Vittorio Jano kirjoitti: Onko muilla ollut tällaista ongelmaa: takalasinpesin ruikkii vähän nestettä myös etulasille. Onko vika vai ominaisuus?
Olisiko vika. Oma ruikkii veden oikeaan paikkaan.

vto
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Maalis 2011, 16:55
Car(s): Giulietta JTDm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja vto »

@VJ, tällä viikolla huomasin saman, että ruiskii ujosti edestä kun pesee takalasia. Kuitenkin hyvin ujosti, < 5 ml spruittaukset. Kyseessä siis ominaisuus.

Jatkokysymyksenä koskien ajovalojen ruiskintaa, spruittaako teillä tuulilasin pesun yhteydessä joka kerralla myös valoille?
Mietin, että onkohan pissapojan säiliössä pintaraja, että säiliön ollessa täysi pesee valot jokaisen tuulilasin pesun yhteydessä.

Kitkarenkaisiin, olen ollut tyytyväinen Nokia Hakkapeliitta R (?) 18" kitkoihin. Omasta kokemuksesta paremmat kuin GT:n alla olleet 16" Michelin X-Ice 2 -renkaat. 16" Michelinit oli hieman "löysät" mutkissa verrattuna nykyisiin 18" Nokioihin.

hSU
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hSU »

vto kirjoitti:Jatkokysymyksenä koskien ajovalojen ruiskintaa, spruittaako teillä tuulilasin pesun yhteydessä joka kerralla myös valoille?
Mietin, että onkohan pissapojan säiliössä pintaraja, että säiliön ollessa täysi pesee valot jokaisen tuulilasin pesun yhteydessä.
Minun käsityksen mukaan lamppuja kastellaan aina silloin, kun varsinaiset ajovalot ovat päällä, mutta ei päiväajovaloilla.

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JustXL »

Vittorio Jano kirjoitti:Lampunpesurin suojamuovi on näköjään jäänyt matkan varrelle. Tuossa jokin aikaa sitten huomasin, ettei istu nätisti käytön jälkeen ja nyt on sitten läpyskä kokonaan irronnut. Taitaa olla kolarikorjauksen peruja. AK:n vastausta odottelen. Toivottavasti ei tarvitse puolta autoa uusia.
Sama vika! Lampunpesurin läpyskä lähtenyt...tuliko uusiminen kalliiksi??
Oliko uusi valmiiksi maalattu vai pitikö se vielä maalauttaa? (Puhelintiedusteluuni, että onko osa valmiiksi maalattu, AK:ssa vastattiin, että "Sen näkee sitten" :crazyeyes: )
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

vto kirjoitti:@VJ, tällä viikolla huomasin saman, että ruiskii ujosti edestä kun pesee takalasia. Kuitenkin hyvin ujosti, < 5 ml spruittaukset. Kyseessä siis ominaisuus.
Taika-Jim kirjoitti:Olisiko vika. Oma ruikkii veden oikeaan paikkaan.
No niin, kiitti :roll:

Hyvin pienestä nestemäärästä on omassakin kyse. Muistaakseni ei kyllä ole aina tuota tehnyt. Takalasillekin vodaa tulee kyllä ihan riittämiin. Toivottavasti ei ole oire mistään vakavammasta. Lupasivat AK:lla selvitellä.
JustXL kirjoitti:Sama vika! Lampunpesurin läpyskä lähtenyt...tuliko uusiminen kalliiksi??
Oliko uusi valmiiksi maalattu vai pitikö se vielä maalauttaa? (Puhelintiedusteluuni, että onko osa valmiiksi maalattu, AK:ssa vastattiin, että "Sen näkee sitten"
Takuuseen meni, joten en tiedä hintaa. Paikan päällä käsittääkseni sävytettiin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Peugeot-merkkisessä autossa meni ko. ominaisuuden vallitessa uusiksi koko pesuripumppu. Joku kuulaventtiili (kuulemma) jumissa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Tuli pieni sylkäsy muistaakseni etusuuttimistakin. Pidin ominaisuutena.

Ja kuten jossain aiheen alkupäässä on varmaan mainittu niin valojen pesu tosiaan lopetetaan kun nesteen pinta vajuu johonkin asti. Aika omituinen ominaisuus, mutta saapahan varoituksen ajoissa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

peksu
Viestit: 621
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja peksu »

Ei tuo mikään omituinen ominaisuus ole, vaan hyvin ajateltu meitä rapakeleillä ajelevia suomalaisiakin :shock: .
Vaikka lamput ei enää saakaan vettä, niin sitä riittää vielä jonkin aikaa tuulilasille, kun ei sitä lisäainetta välttämättä ole mukana lisättäväksi.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Tuo on oikeastaan aika yleinen tapa hoitaa homma... Ranskalaiset nyt ainakin hallitsee. Taisipa VAG-konsernistakin löytyä laitteita, joissa ratkaisu on ollut tuo?

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Eli ongelmana on radion surkeaksi muuttunut kuuluvuus. Ennen toosa soi ihan mukiinmenevästi, mutta nykyään kuuluu hädin tuskin jossain "kukkulan laella". Tästä on ollut täällä aiemminkin juttua, mutta en nyt muista mitä korjaavia toimenpiteitä autoille tehtiin ja tehosivatko ne? Takuuukorjausta nyt ilmeisesti pukkaa, mutta olisko jollain jotain "täsmädiagnoosia"?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Antennin "jalka" vaihtoon.

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JustXL »

JustXL kirjoitti:Sama vika! Lampunpesurin läpyskä lähtenyt...tuliko uusiminen kalliiksi??
Oliko uusi valmiiksi maalattu vai pitikö se vielä maalauttaa? (Puhelintiedusteluuni, että onko osa valmiiksi maalattu, AK:ssa vastattiin, että "Sen näkee sitten"
Vittorio Jano kirjoitti:Takuuseen meni, joten en tiedä hintaa. Paikan päällä käsittääkseni sävytettiin.
No sain kuin sainkin AK:n hyllystä yhden Giulietan läpyskän eli peitelevyn. Kooltaan tämä muovinpala on ehkä n. 5x8 cm ja hintaa kohtuulliset 86€ :crazyeyes:. On varmaan laadukasta muovia... Maalaus maksaisi AK:ssa enää 150€ lisää :roll: .
Siis - nytpä kelpaisi vinkki uusimaalaisesta maalarista, joka voisi maalata tuon mustan muovipalan Alfan valkoiseksi ... hmm .. kohtuullisempaan hintaan?!
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...

Avatar
stikkaaj
Viestit: 107
Liittynyt: 12 Marras 2012, 18:26
Car(s): Ducati S2R1000 ex: 147 2.0 Facelift
Paikkakunta: JKL

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja stikkaaj »

Eikö spray-maalaus tule kysymykseen? Eli käyt ostamassa automaaliliikkeestä sävytetyn pullon alfasi väriin ja sutaiset itse, saat varmasti vinkkejä samasta paikasta miten homma onnistuu parhaiten. Tai jos epävarmalta tuntuu niin eiköhän nuo suihkaise puolestasi noin pienen läpyskän.

Avatar
Eero
Viestit: 2846
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Eero »

Onko tietoa, mitä maksaa Kiulun orkkis-helmalevikkeet? Onko laadukasta tarviketta saatavilla?
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^^Maalasin ihan ite tuon 156:n vastaavan lätkän kilikalilla. Pieni sävyero toki jäi, koska grigio sterling ei ole helpoin väri. Oli se jossain vaiheessa lakkausta samankin sävyinen. :lol:
Onnistuu kuitenkin hyvin. Siinä on varmaankin valmis pohjustus, itse vedin kuitenkin muovipohjusteen myös. Tommonen pieni lätkä on kuitenkin helppo färjätä, kun siinä ei näy peilaukset ja helppo suojella kärpäsiltä yms.

Vastaa Viestiin