Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

itelläni oli t-jet ennen tota multiairia, maantiellä viiatin kulutus oli jotain 1-2 litraa / 100 km enemmän, kaupungissa kulutukset olleet aikaliki samoja.... :roll:

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Vaihteisto-ominaisuus tuli mieleen, kun 120 hp-versio T-jetistä on jo Bravossa ja Lineassa ja ties missä. Ja eikös noissa kaikissa ole probleemaa...? Että onko se vaihteisto sitten vaihdettu tuohon Giuliettaan kuitenkin.

Tarkoitin todellisia kulutuksia, että osa Giulietta-kuskeista pääsee 1.4 MA:lla vähällä, osalla ei mene ollenkaan vähän. TM:n ja Tuulilasin testeissä Bravossa ollut 120 hp T-jet on luokassaan kulutuksen suhteen "parhaassa" kolmanneksessa, ja pienen juopon maineessa. Sikäli tän T-jetin pitäis viedä enemmän kuin Giulietan 1.4 MA:n - todellisuus tässä kuitenkin kiinnostaa, kun bensan kulutuksella on mulla itsessään merkitystä. Ei pelkällä rahanmenolla itsessään. Toisaalta, Bravossa ollut 150hp versio T-jetistä on erityisen ansiokas kuluttamaan, mutta MiTossa oleva 155hp versio taas on TM:n testeissä litran/100km säästeliäämpi.

Tossa Turismossa on kyllä todella tomppeleita varustepuutteita, kuten esim. takamatkustajien ainoan ilmasuuttimen torppaus jollain mustalla tötsällä. Mm. Lanciassa on säädettävä suulake samassa kohtaa, kuten paremmin varustelluissa malleissa Giuliettassa. Onko jotain muuta vakavaa puutetta...?

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

T-Jet voi olla herkempi ajotyylille & liikenteen sujuvuudelle. Minulla T-Jetin kulutuslukemat olivat kuin haulikolla ammuttuja eli kaikkea löytyy 6,2 ja 10 väliltä. Giuliettalla on melkein kaikki tankkaukset 6,5 ja 8 välissä. Mutta keskikulutuksissa ei silti isosti eroa ole. Ainoa paikka, missä G on selvästi on etevämpi, on moottoritie. Varmaankin johtuen TCT:n aavikkovälityksistä & Bravon turhan lyhyestä 6. vaihteesta. Jos/kun G:ssä on aina eri laatikko, siinä on manuaalissakin vähän pitemmät välitykset (jotka voisivat jopa olla ihan nappiin, TCT:ssä porrastus on vähän kummallinen 4-6 vaihteiden osalta).

Tämä näkyy sitten näissä lehtien testeissäkin .... Bravolle Iltalehden tms. koeajoissa saatiin tahkottua jopa 9,5 l "maantieajon" kulutuslukema, "testilenkillä, joka ajetaan kaikilla autoilla samalla tavalla". Uskokoot ken tahtoo...

Eroja autoyksilöiden välillä saattaa selittää myös erot renkaissa - jopa litra ero lienee mahdollinen pelkästään kumeista johtuen?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Kivijärvi kirjoitti:Tervehdys Giulietta-omistajat!
Joku sitä kysyikin aiemmin, että mitä eroa Turismolla ja Giulietta varusteilla on. Eipä kukaan vastannut hänelle. Ilmeisesti Specialessa on Turismon hinnalla Giulietta-varusteet?
Tuota Specialea on myyty sekä 120hp että 170hp versiona. 120hp-versiota myytiin viime vuonna hintaan 20ke ja 170hp-versiota ainakin vielä alkuvuodesta hintaan 25ke. Siihen nähden Nettiautossa myynnissä olevien 2kpl vm. 2013 120hp-versioiden pyynnit ovat melko kovia, kun toisesta pyydetään 19990e ja toisesta 18900e.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^Jospa niiden Specialien hinnoissa on huomioitu vaihturi-italiaanon reilu vaihtohyvitys.. :-D

Miten muuten noiden tyyppivikojen suhteen, onko vuosimalleissa eroja niitä mietittäessä? Onhan noita täriseviä peilejä, päriseviä ovipahveja jne. ihan selkeästi kuitenkin olemassaan.

Onko noissa Giuliettoissa mennyt alustaosaa (puslia ym.) millä tavalla? Omassa Deltassa 130tkm täyttyy pian ja mitään ei ole alustasta vielä yhtä jousta lukuunottamatta vaihdettu. Sekin kuitenkin rikki ihan kuoppaan ajamalla. Pyöränlaakerit ja jarruosasto tuntuu pehmeimmältä / eniten kuluvalta so far.

Avatar
dawasd
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Joulu 2013, 22:44
Car(s): Alfa Romeo GQV '11
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja dawasd »

Flying Elmer kirjoitti:Yksinkertainen on tässäkin tehokasta, omassa pistoke pysyy kaikkein parhaiten keulan alareunan muoviritilässä, on kuin match made in heaven (=ei porausta).
Jos on tylsää ja raaskit nappasta kuvan mistä näkee selkeesti miten se on asennettu sulla ja missä kohtaa tarkalleen se pysyy parhaiten kiinni. Uskoisin, että ymmärtää kyllä ihan tosta tekstistäkin, mutta jos vie pajalle voi näyttää miten asentavat, ettei jää arvailun varaan. :agrue:

Toki niitä liittimiä on varmaan erilaisia, ettei kaikki siihen edes välttämättä mene ihan niin täydellisesti. :mrgreen:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1524
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^
Tuolta näyttää jos töpseli porataan puskuriin. Ei tuohon enää kiinnitä mitään huomiota ja varmasti pysyy kiinni.

^
^
Alustasta hankala sanoa, mutta 120tkm nurkilla ei ole vielä väljää osaa.

Kulutuksesta sen verran, että tankkauksella (n 55L) pääsee 680-900km maantieajoa riippuen kaasujalasta.
Liitteet
20140905_001 (797x599).jpg
20140905_001 (797x599).jpg (297.33 KiB) Katsottu 12506 kertaa

Avatar
Flying Elmer
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Joulu 2013, 08:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Flying Elmer »

dawasd kirjoitti: Jos on tylsää ja raaskit nappasta kuvan mistä näkee selkeesti miten se on asennettu sulla ja missä kohtaa tarkalleen se pysyy parhaiten kiinni. Uskoisin, että ymmärtää kyllä ihan tosta tekstistäkin, mutta jos vie pajalle voi näyttää miten asentavat, ettei jää arvailun varaan. :agrue:
Omassani olikin eturitilästä nirhaistu alunperin pieni pala pois, ja tuohon koloon on sitten kiilattu lohkolämmittimen johto kiinni. Myönnän ettei kovin professional mutta luova. :lol:
Liitteet
foto 1.JPG
foto 1.JPG (125.83 KiB) Katsottu 12365 kertaa
foto 2.JPG
foto 2.JPG (111.2 KiB) Katsottu 12365 kertaa

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Kolmas näkemys samasta aiheesta. Tökkeli on kiinni puskurissa ja johto tulee säleikön läpi.
Liitteet
pistorasia.jpg
pistorasia.jpg (67.71 KiB) Katsottu 12299 kertaa
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Omassa on samanmoinen ratkaisu kuin insinörtin autossa. Mielestäni paras nähdyistä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

hSU
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hSU »

^ sama täällä ja samaa mieltä. Pysyy hyvin kiinni mutta on kuitenkin huomaamaton.

Avatar
Tommi
Viestit: 640
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Itselläni on (oli) 159:ssä tuo pistoke kiinni vain siinä ristikossa.
Nyt siinä ristikossa on reikä ja pistoke roikkuu siinä reiässä.
Joten tuo yllä näytetty ratkaisu kuulostaa huomattavasti paremmalta.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja alfista »

Onko tietoa, saako uutta Giulietta QV:tä Suomesta? Tarkoitan tätä 2014 uudistettua pörisevämpää mallia.

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Tammikuusta 2015 alkaen pitäisi saada kun uusi maahantuonti lähtee pyörimään. Siihen asti ei taida olla kuin pari vielä autofennican varastossa olevaa multiair koneista yksilöä ostettavissa.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Millä saatte pysymään kuskinpuolen vakio kumimaton paikoillaan? Nyppii, kun se luisuu aina sinne polkimien alle.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Eipä ole kumimatto käynyt lattialla muuta kuin jos kangas on pesussa. :)

Ehkä siihen saisi liimattua samanlaista tarraa pohjaan kuin kangasmatossa?
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Kyllä mullakin kangasmatot löytyy ja pitäis varmaan itsekin vaihtaa niihin. Jotenkin vaan varsinkin syksyllä/talvella käy niitä vähän sääliks. Jotain "tarranauhaa" noihin kumimattoihinkin vois tosiaan kokeilla liimailla. Vähän samanlaista kun jossain vaatteissa, jalkineissa yms.

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Hyvin on meidän pirsissä pysyneet kumimatot lattialla. Pese hyvin ja pyyhi alapuoli jollain rasvanpoistoaineella jos ei muu auta. Lähtee liukkaus pois.
Meillä taas kangasmatot vaihtui välittömästi kumimattoihin kun auto hankittiin. Sateillahan noita sais jokapäivä kiikuttaa tupaan kuivumaan, jottei auto haise homeelle... :lol: Samoin kun pihapiisissä on koivuja ym. puita, roskia saisi olla alvariinsa nyppimässä irti. Kumimatolta ne lähtee huomattavasti helpommin. :)

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Jep, se alapuoli niissä kumimatoissa on tosi liukkaan olonen, oikein kiiltelee. Tuo vois auttaa jos niitä vähän käsittelis, täytyy kokeilla.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Kiitti vinkistä. Jos toi kasa on mulla kumimattokaudella, pitänee kokeilla. Yllättäen varttiysinkin kumimatot liukuu sinne tänne. Kangasmatoissahan mulla on SoftCaren terassikalustetekstiileihin tarkoitettua suojamömmöä. En ole huomannut niiden kostuvan. Oravaa pienemmät roskat lähtee niistä tamppauspiiskalla, mutta se sentään ei ole kesäisin mukana kuin lumiharja talvisin.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Kuva

Sattui lopulta peräkontin luukussa rapiseva osa (jota huolto ei löytänyt) lähelle tulppaa ja sain ulos. Luulisin että johtosarjan korjauksessa oli tippunut sisälle.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

vto
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Maalis 2011, 16:55
Car(s): Giulietta JTDm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja vto »

Löytyykö foorumilta kokemusta EGR-venttiilin puhdistuksesta / vaihtamisesta Giuliettaan 2.0 JTDm?

Omassa autossa tällä hetkellä EGR-venttiili jumissa ja kuulisin mielelläni kokemuksia puhdistuksen mahdollisuudesta.
Brittifoorumilta löytyy viestejä, että EGR olisi helpossa paikassa, jotta puhdistusta varten ei tarvisi purkaa koko autoa. Tästä helposta puhdistettavuudesta löytyy myös valitettavisti eriäviä mielipiteitä.

vto
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Maalis 2011, 16:55
Car(s): Giulietta JTDm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja vto »

vto kirjoitti:Löytyykö foorumilta kokemusta EGR-venttiilin puhdistuksesta / vaihtamisesta Giuliettaan 2.0 JTDm?

Omassa autossa tällä hetkellä EGR-venttiili jumissa ja kuulisin mielelläni kokemuksia puhdistuksen mahdollisuudesta.
Brittifoorumilta löytyy viestejä, että EGR olisi helpossa paikassa, jotta puhdistusta varten ei tarvisi purkaa koko autoa. Tästä helposta puhdistettavuudesta löytyy myös valitettavisti eriäviä mielipiteitä.
Vastaan omaan kysymykseen, jos jollekin tulee sama asia eteen.

Venttiili oli mekaanisesti mennyt jumiin -> ei korjattavissa. Autolla kilometrejä takana 82tkm.
Reilu tunti veloitettiin vaihtotyöstä ja uusi venttiili löytyi saman päivän aikana.

En tiedä valehteleeko persdyno, mutta kone vaikuttaa huomattavasti pirteämmältä venttiilin vaihdon jälkeen.
Kun lähdin korjaamon pihasta ajamaan, aloin ihmettelemään, että miten D-moodi voi olla päällä startatessa. Aikaisemmin kylmällä koneella N-moodi on ollut aika huono vääntämään (dieseliksi).

Oikeakin D-moodi vaikuttaa pirteämmältä mitä se on aikaisemmin ollut.

Avatar
Eero
Viestit: 2846
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Eero »

Eero kirjoitti: Meillä on käytössä T-Jet Giulu ja hyvin tuolla 120hv:lla pärjää. Itsekkin alkuun epäilin että miten voima riittää, mutta auto tuntuu numeroarvojaan pirteämmältä. Vaihteisto pelaa hyvin, mutta tasauspyörästö menee takuuseen kolinan takia. Kulutuksen voin tarkistaa ajotietokoneesta kun pääsen auton ääreen. Varusteista en tiedä enempää, kuin että oman Giulietta business varustelu on riittävä. Löytyy xenonit, automaattinen ilmastointi ja parkkitutka.
Keskikulutus viimeisen 5tkm ajalta on ajoluulokoneen mukaan 6,9l keskinopeuden ollessa 50 tuntumassa.
Tasauspyörästö meni tosiaan takuuseen ja hyvin on pelannut muilta osin. Koska auto on tuntunut ilmoitettua tehokkaammalta, mitattiin tehot dynamometrissä. Tulos oli 145hv ilmoitetun 120 sijaan. Tyytyväinen täytyy olla :-D
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Muistelisin lukeneeni tuosta jostain muualtakin (olisko ollut alfaowner-foorumi), että tehoa olisi enemmän kuin tuo luvattu 120hp.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Kohta pitäisi Kiulu viedä jakohihnan vaihtoon. Onkos Täällä kokemuksia minkä hintaista puuhaa tämä on pääkaupunkiseudulla?
Lisäksi pitäisi sivupeilin lasi vaihtaa, kun tällä hetkellä on teipillä kiinni, sen verran pahasti jo heiluu. Autokeskus ei osannut sanoa vaihtaako Alfa sen omaan piikkiinsä vai ei...
Niin ja onhan tuossa vielä yksi vika, elikkäs takaikkunan lämmitin ei tunnu toimivan. Onko tähän apuja tiedossa?

newport
Viestit: 76
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 18:51
Paikkakunta: helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja newport »

jos sulla on takuu autossas niin peilin lasi vois mennä takuuseen...takaläsin lämppäri vika vois johtua takaluukun johtosarja vialta...näihin kumpaakin löytyy autokeskuksesta huoltotiedotteet..ainakin autokeskus airport.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Fiat Part No: 71713687

http://www.ricambio.co.uk/2840-water-pu ... any-models


Jos ohje suosittelee tuollaista, niin kävisköhän tilalle esim. Sikaflex 221? Tarkoitus on käyttää massaa kiinnitykseen, ei esim. tiivistykseen.

http://motonet.fi/fi/tuote/609076/Sikaf ... usta-300ml

newport
Viestit: 76
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 18:51
Paikkakunta: helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja newport »


Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Millaisella aikataululla olette öljyjä nokivasaroihinne vaihtaneet/vaihdatelleet? Onko joku ajanut 35tkm samoilla muka?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Todennäköisesti ne, jotka ovat myös jotain rikkoneet.

Eikös tuossakin ole huoltoväli 35tkm, mutta öljyt sitten 17500/12kk?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4333
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Vittorio Jano kirjoitti:Millaisella aikataululla olette öljyjä nokivasaroihinne vaihtaneet/vaihdatelleet? Onko joku ajanut 35tkm samoilla muka?
1,9 JTDmjet 16 -> 10-15 tkm:n välein. On se sen verran hyvä moottori, että haluan pitää alfan pitkään kunnossa.
Juha
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

15tkm välein.

vto
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Maalis 2011, 16:55
Car(s): Giulietta JTDm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja vto »

2.0 nokivasaraan olen vaihtanut öljyt 15 tkm välein.
Jos on mainittu 35 tkm öljynvaihtoväli, niin ei taida olla suositeltavaa ainakaan täällä Pohjolassa.

Aihetta sivuten, Giulietan öljynvaihto-operaatio taitaa olla aikaa vievää verrattuna vanhempiin malleihin.
Näin ainakin minulle on kerrottu kahdesta eri osoitteesta.

AlfaWorksopista lainaus:

"
Now this is the bit you will love, this model does not need an annual service, however if your car engine operates in harsh conditions, see list below:-

Short repeated journeys less than 5 miles
Driving at sub-zero temperatures
Engine often idling
Driving long distances at low speed
Town driving
Long periods of idleness
Towing a caravan or trailer
Dusty roads
"

Vaihda V. Jano öljyt kerran vuodessa , jos vedät talvella karavaania Hämeenlinnan keskustan pölyisillä kaduilla.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

vto kirjoitti:
Vaihda V. Jano öljyt kerran vuodessa , jos vedät talvella karavaania Hämeenlinnan keskustan pölyisillä kaduilla.
Toki pysähdyn yhdistelmälläni aina valoihin - vihreisiinkin - nauttimaan JTDm:n työkonemaisista soundeista ja aina joskus ajelen 30 km/h vauhdilla Leville skimbaamaan. Välillä en taas käytä autoa lainkaan. Toisinaan tietysti huvittelen siirtelemällä Giulietta-asuntovaunuyhdistelmääni Tiiriön Prisman parkkiksella ruudusta toiseen.

Eli kai ne kannattaa vaihdattaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Viimeistään kerran vuodessa suosittelisin.
Kuva

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

"Hiilikuitusäleikkö"
Liitteet
original2.jpg
original2.jpg (135.07 KiB) Katsottu 10631 kertaa
carbon3.jpg
carbon3.jpg (145.94 KiB) Katsottu 10631 kertaa
carbon4.jpg
carbon4.jpg (144.56 KiB) Katsottu 10631 kertaa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Paljonko keveni?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Vittorio Jano kirjoitti:Paljonko keveni?
:-D En tiedä muusta mutta lompakko ainakin keveni.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Näyttääkö kauempaa miten erilaiselta kun muuttuu tuo alue kiiltävästä tummaksi?
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Vähän kauempaa.
Liitteet
original1.jpg
original1.jpg (95.65 KiB) Katsottu 10419 kertaa
carbon2.jpg
carbon2.jpg (101.94 KiB) Katsottu 10419 kertaa

vto
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Maalis 2011, 16:55
Car(s): Giulietta JTDm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja vto »

Vittorio Jano kirjoitti:
vto kirjoitti:
Vaihda V. Jano öljyt kerran vuodessa , jos vedät talvella karavaania Hämeenlinnan keskustan pölyisillä kaduilla.
Toki pysähdyn yhdistelmälläni aina valoihin - vihreisiinkin - nauttimaan JTDm:n työkonemaisista soundeista ja aina joskus ajelen 30 km/h vauhdilla Leville skimbaamaan. Välillä en taas käytä autoa lainkaan. Toisinaan tietysti huvittelen siirtelemällä Giulietta-asuntovaunuyhdistelmääni Tiiriön Prisman parkkiksella ruudusta toiseen.

Eli kai ne kannattaa vaihdattaa.
Täyttää juuri ja juuri "öljynvaihto 1 krt/v" suosituksen!

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Normi pyöränpultti Juliettassa on M12 x 1,25 x 22. Osaaks kukaan sanoa miten pitkän pultin sinne saa tungettua ilman että "pohjaa"? Meneeköhän 28mm?

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

^28mm liian pitkä. Onko vakiopultit hävinneet?

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Ei ole hävinneet, mutta mulla on talvirenkaat Momon vanteilla ja niille nuo vakiopultit on ehkä aavistuksen lyhyet. Joku 24mm vois olla optimi, mutta en ole sellaisiin oikein törmännyt. Vannetukussa olis vaan noita 28mm pultteja.

http://www.vannetukku.fi/paksuus-12mm-k ... _2052.html

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

^jaa, luulen sitten, että nuot 28mm pituset on oikeinkin sopivat. Tapauskohtaisia tietysti, mutta yleensä tarvikevanteissa on lisäpituustarve ~5mm. Laita orggispultti momosta läpi ja mittaa ulostulo.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Tommonen kioski näyttäis myyvän 26mm pitkiä pultteja. Toi vois olla aika buena.

http://www.polarautovaruste.com/shop/pr ... Dq3f_l_sUQ

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

^tod. näk optimaalinen. :-D

Avatar
dawasd
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Joulu 2013, 22:44
Car(s): Alfa Romeo GQV '11
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja dawasd »

Olis 4 vuotta kohta ikää Giulietalla ja 60tkm. Tässä aikeissa tehdä ainakin öljynvaihto ja asentaa lämppärit. Pomppas myös toi hihnan vaihto esille, koska tosiaan, on ton verran ikää jo silläkin, mutta kilometrejä olis vielä jäljellä vaikka muille jakaa.

Varmaan yleisesti noita vaihdetaan ihan kunnon mukaan näin "aikaisin", mutta mitäs ootte mieltä, että onko järkevää vaihtaa tässä kohtaa hihnaa? Mietin myös, että jos ens vuodelle menis toi vaihto, jos hihna ei näytä pahalta.

Pitänee myös vähän udella autokeskuksesta mitä tossa 50tkm huollossa on tehty, koska sehän ei QV:n 35tkm huoltovälin suhteen osu oikein kohdalleen (35tkm -> 70tkm jne.). Saa sitten vähän kartotettua, että mitä tossa huollossa menee vaihtoon. (tulpat, pumput jne..)

Öljyt on suunnitelmissa vaihtaa vuoden välein ja siinä sivussa jotain pikkuremppaa, jos sellasta sattuu tulemaan.


PS. Suuret kiitokset noista lämppärin ulkopistokkeen kuvista. Tuli näin vähän myöhässä :silly:

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

^ Jos tuut autoa pitämään vielä jonkin aikaa niin itse vaihdattaisin hihnan vaikka hieman etukäteen, vaihto on kuitenkin lähikuukausina edessä ja kestää todennäköisesti sen ajan mitä tuut QV:tä pitämään. Samalla alustan läpikäynti vähän tarkemmin, ainakin itsellä alakerta pitää jonkin verran ääntä hidastetöyssyissä ja muissa epätasaisuuksissa varsinkin kylmänä ja kilometrejä vasta 47tkm. Pärjäis varmaan ensi kevääseen kun omassa tulee 4v. täyteen mutta tulee varmaankin katsottua jo tuossa vuodenvaihteen tienoilla tai jopa aikaisemmin. Madallettuun alustaan paremmin sopivat iskaritkin tekis mieli laittaa mut niistä ei oo kokemusta että miten paljon kyyti paranee (pahenee?) vaikkapa Bilsteinin B8 vaimentimilla.

Takakontin luukussa on pari kumirullaa joiden tarkoitus on painaa hattuhyllyä alas, omat on muuttuneet kiveksi joten hylly kitisee holtittomasti, jollakin samaa oiretta ja varaosanumero heti mielessä? :)

Vastaa Viestiin