Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Mistäköhän kyseistä autoa uskaltaa nostaa? Sen verran kurkistin alle, että helmat ei taida kestää. Lisäksi n. 10cm helmasta keskelle päin on koko helman pituinen "pokkaus", jota täytyy varmaan kanssa varoa.

Löytyisiköhän jostain vaikka peräti kuvaa nostokohdista? Hallitunkki meikäläiseltä löytyy ja tarvittaessa käytössä on kyllä oikein korjaamonosturikin. :evil: Käsikirja ilmoittaa informatiiviseen tyyliin, että jos autoa tarvitsee nostaa, aja se merkkikorjaamoon.

Avatar
Kekki
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)

Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)

Triumph Spitfire 1500

Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso)
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Kekki »

winorloose kirjoitti:Mistäköhän kyseistä autoa uskaltaa nostaa? Sen verran kurkistin alle, että helmat ei taida kestää. Lisäksi n. 10cm helmasta keskelle päin on koko helman pituinen "pokkaus", jota täytyy varmaan kanssa varoa.

Löytyisiköhän jostain vaikka peräti kuvaa nostokohdista? Hallitunkki meikäläiseltä löytyy ja tarvittaessa käytössä on kyllä oikein korjaamonosturikin. :evil: Käsikirja ilmoittaa informatiiviseen tyyliin, että jos autoa tarvitsee nostaa, aja se merkkikorjaamoon.
Kymmenisen senttiä etupyörän takapuolella on pohjassa paikat, joista nousee nätisti koko kylki kerrallaan hallitunkin ja patikanpätkän avulla. Selviää helposti, kun auton alle kurkkaa fikkarin kanssa, vaikka kohta vähän jemmassa onkin.
Ei surkutella vaan tehdään.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja winorloose »

:wink: Kiitoksia, tutkailen huomenna vähän lisää alustan anatomiaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

140 heppainen nokivasara tuli talouteen. Tuli koeajettua liuta Giuliettoja ja tuo diesel miellytti eniten. Multiairiin en saanut ollenkaan otetta, varsinkaan D-moodissa.

Olikos täällä kenelläkään muulla tuota pappadieseliä?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Tuolla rikotaan taloudellisuus enkkareita ja vääntöäkin löytyy varmaan tuonkokoiselle autolle. Mutta tuttava ainakin valitti siitä 1,6 litraisen vuokra-auton tehottomuudesta.
Kuva

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tuohan on toki kaksilitrainen.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Joo tiedän. 1,6 tulee pelkästään oliko 106 heppasena niin on ymmärrettävä ettei se ole tarpeeksi kaikille. Itse koeajoin tehokkaamman kakslitrasen ja vääntöä riitti mukavasti jopa kuudennella vaihteella 90 vauhdista ohittamiseen.
Kuva

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1524
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tutkin tänään kesärenkaiden kunnon. Ne on kuluneet jotenkin oudosti, eli kuskinpuoleinen eturengas on kulunu ulkoreunasta enemmän kuin sisäreunasta. Vänkärin puoleinen takarengas on taas kulunut tasaisesti, mutta paljon. Näissä molemmissa (VE ja OT) enää noin 1-2mm pintaa jäljellä. Sitten vastaavasti toinen pari (OE ja VT) on vielä noin 3-4mm pinnalla ja kuluminen on tasaista. Oisko tuossa nelipyöräsuuntauksen paikka?

Tuo oli vielä keväällä uusilla renkailla hyvä ajettava, mutta nyt viimeaikoina siitä on tullu uraherkkä ja tien kaltevuuden mukaan äkkipikainen ajettava.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kaikki viittaa pyöränkulmiin. Toki huono tasapainotuskin voi aiheuttaa paljon ongelmia, mutta tuskin sentään noin pahoja (ja se vielä yleisesti pitäisi ravistaakin aika kiivaasti).

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^siis renkaiden paikat ei ole vaihtuneet kertaakaan? Asiallinen nelipyöräsuuntaus, ei ole vissiin tehty ennen tuohon?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1524
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Ei oo tehty suuntausta, eli kaikki on tehtaan jäljiltä. Tuosta varmaan pitää aloittaa. Renkaita ei oo kierrätetty ristiin, mutta yleensä keväällä tulee valkattua paremmat taakse.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Ja eikun nuoriso ajamaan korttia...

http://www.lopenliikennekoulu.fi/index.php?id=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Garmund »

winorloose kirjoitti:Ja eikun nuoriso ajamaan korttia...

http://www.lopenliikennekoulu.fi/index.php?id=6" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja opettakaa samalla opettaja + oppilaat morottelemaan vastaantuleville alfoille :)

Emäntää yritin houkutella ajamaan kakkosvaiheen tuolla. Halusi mieluummin ajaa niin, että pääsi käymään liukasradalla "omalla" alfalla.
(Muistaakseni ainakin ennen Lopelta käyty Riihimäen liukasradalla, missä käytössä liukasradan omat yarikset.)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Kekki
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)

Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)

Triumph Spitfire 1500

Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso)
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kekki »

Muutaman kerran on tuota kouluauto-Giuliettaa tullut morjestettua, kun suoraan edestä ei autokoulun tarrat näy.
Hyvinkäällä puolestaan toimii Autokoulu Alfa, jossa pörrätään VAG-tuotteilla.
Ei surkutella vaan tehdään.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1524
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

matti_vuorio kirjoitti:Ei oo tehty suuntausta, eli kaikki on tehtaan jäljiltä. Tuosta varmaan pitää aloittaa. Renkaita ei oo kierrätetty ristiin, mutta yleensä keväällä tulee valkattua paremmat taakse.
Renkaat vaihdettu ja pyörät suunnattu, nyt kelpaa taas ajella. Oli aika iso työ saada suuntaus kuntoon tuossa autossa. Taka-akselilla pyöräntuenta on tosi herkkä, jopa sormella renkaasta painamalla saa pyöränkulmat sekaisin. Lisäksi Camber -säädön osalta säätövara loppui kesken, joten siinä piti tehdä kompromissi (-1,40). Etuakselin auraus näyttää olevan ajotuntuman kannalta paras mitä lähempänä nollaa se on. Aurauksella autosta katoaa suuntavakaus.

Suuntaus alussa:

Auraus mm:
VE: +0,70 OE: -0,40
VT: +0,70 OT: -0,10

Camber astetta:
VE: -0,24 OE: -1,32 (ei voi säätää)
VT: -1,33 OT: -2,30

Caster astetta:
VE: +4.00 OE: +3,85 (ei voi säätää)

Väsyykö nuo alustan puslat jotenkin? Ei siellä silleen väljää ole, mutta jotenkin jäi kuva, että puslien kumi antaa periksi. Mittarissa 76tkm.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Aina ne vähän väsyy ja kyllähän ne aika kovia iskuja ottaa välillä vatsaan kaivonkansina tms
Viimeksi muokannut DaViega, 09 Syys 2013, 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

:wink: Tällaiset on varmaan jokaisella jo tilauksessa, Autokeskus näyttää myyvän 319e satsi.


http://www.alfa-giulietta.net/forum-alf ... c3297.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Groucho
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Kesä 2012, 13:14
Car(s): Alfa Romeo Giulietta QV

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Groucho »

Morjens,

Auto Giulietta QV 2010, ongelma ärsyttävä sirinä joka vaikuttaisi tulevan ilmastointilaitteen tuulettimesta (ilmennyt ihan yllättäen, sirinä pahenee kun laittaa tuulettimen kierrokset kovemmalle). Ääni sen verran voimakas ja sen taajuinen ettei paljoa huvita musiikkia kuunnella

Onko hyviä ehdotuksia siitä, mikä tuon voisi aiheuttaa (laakerivika, roska väärässä paikassa?), ja voiko sitä itse jotenkin korjata?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

winorloose kirjoitti::wink: Tällaiset on varmaan jokaisella jo tilauksessa, Autokeskus näyttää myyvän 319e satsi.
Paljonkohan kevenee?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Riippuu maksaako kolikoilla vai seteleillä. Kortilla maksaessa ei kevene yhtään.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Groucho kirjoitti:Morjens,

Auto Giulietta QV 2010, ongelma ärsyttävä sirinä joka vaikuttaisi tulevan ilmastointilaitteen tuulettimesta (ilmennyt ihan yllättäen, sirinä pahenee kun laittaa tuulettimen kierrokset kovemmalle). Ääni sen verran voimakas ja sen taajuinen ettei paljoa huvita musiikkia kuunnella

Onko hyviä ehdotuksia siitä, mikä tuon voisi aiheuttaa (laakerivika, roska väärässä paikassa?), ja voiko sitä itse jotenkin korjata?
En tiedä, missä Giuliettan raitisilmasuodatin on, mutta jos se on heti puhallinmoottorin päällä on sieltä saattannut päästä lehti tms puhallin moottorin sekaan. jos se on taas laakeri vika, niin ehkä puhallinmoottoria voisi kokeilla irrotella ja vähän rasvata sen verran mitä pystyy
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

^ Raittari löytyy pelkääjän jalkatilasta vas puolelta 8)

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Tomlau kirjoitti:^ Raittari löytyy pelkääjän jalkatilasta vas puolelta 8)
Tuota jo jonkin aikaa sitten kysyin ja pengoin jalkatilaa hanskalokeron alta ja keskeltä ilma-aukon takaa, mutta en nähnyt mitään sopivaa. Löytyisikö tuohon parempaa selitystä tai kuvaa?
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

flapjack kirjoitti:
Tomlau kirjoitti:^ Raittari löytyy pelkääjän jalkatilasta vas puolelta 8)
Tuota jo jonkin aikaa sitten kysyin ja pengoin jalkatilaa hanskalokeron alta ja keskeltä ilma-aukon takaa, mutta en nähnyt mitään sopivaa. Löytyisikö tuohon parempaa selitystä tai kuvaa?
Kokeile tuota...

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... n-gqv.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Näyttää lähes identtiseltä ratkaisulta 156:n kanssa. Siinähän se on keskikonsolissa hanttarin jalkatilassa, vasemmalla puolella. Pystysuunnassa oleva kapea levy parilla ruuvilla kiinni ja sen avattaessa, saanee filtteri(t)n pihalle.

Ilario
Viestit: 19
Liittynyt: 02 Syys 2013, 17:04
Car(s): Giulietta MultiAir -13
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ilario »

Moi,

Ostin itse tuossa pari viikkoa sitten pari vuotta vanhan Giuliettan ja muuten on yhteistyö toiminut kivuttomasti, mitä nyt kuskin oven muovit narisee ärsyttävästi mutta se taitaa olla ominaisuus.
Ongelmana on radion mökkiradiomainen kuuluvuus....Onko muilla samaa ongelmaa vai pitääkö käydä näyttämässä Autokeskuksella?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1524
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Ainakin omassa Giulietassa on paras radiokuuluvuus aikaisempiin kulkineisiin verrattuna. Käy näyttämässä jos siitä antennista löytyy jotain vikaa.

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Siis mikä radiossa tarkalleen ottaen mättää?
  • 1) ei löydä kanavia
    2) kuuluu huonosti
    3) kuulostaa huonolta
Ykköskohtaan on joku asetus, mikä päällä haetaan vain voimakkaimpia asemia = paikallisradiot ja "tien päällä" vähän kaikki tuppaa jäämään löytymättä. Kakkonen voisi olla jotain antennihäikkää ... en omaanikaan voi huonoksi sanoa tässä suhteessa. Kolmoseen taas vaikuttaa mm. härvelin taajuuskorjain - joku vedellyt "nupit kaakkoon"? Tosin perussetti on kaukana huippuhifistä jopa minun peltikorvillani kuunneltuna.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

hSU
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hSU »

Ilario kirjoitti:mitä nyt kuskin oven muovit narisee ärsyttävästi mutta se taitaa olla ominaisuus.
Kuskin oven räminät on juu "ominaisuus", mutta muutaman kerran Autokeskuksella rampattuani saivat vian korjattua (ymmärsin että ongelma oli jo myönnetty tehtaallakin).
Ilario kirjoitti:Ongelmana on radion mökkiradiomainen kuuluvuus....Onko muilla samaa ongelmaa vai pitääkö käydä näyttämässä Autokeskuksella?
On minustakin aika heikko kuuluvuus - ylen kanavat nyt vielä kuuluu, mutta varsinkin muilla kanavilla esiintyy häiriötä paljon enemmän kuin monessa muussa autossa. 156:een verrattuna kylläkin parannusta on tapahtunut..

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Pitäisi tässä jossakin vaiheessa teettää 35tkm huolto. Oletteko ottaneet sitä jarrujen herkistelyä pakettiin mukaan?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

peksu
Viestit: 621
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja peksu »

Otin omaani talvella ja jotakin oikeasti tehtiinkin, koska liikennevaloihin pysähtyessä alkoi valumaan melkein tasaisellakin johonkin päin. Aiemmin piti pienen kahinan jarruissa alle kävelyvauhdissa. Samalla vaihdatin jarrunesteet, vaikka AK:n huollon vastaanottajan mielestä olisi kuulunut vasta 3-vuotishuoltoon tuo homma. Se oli myös tällaisena pakettina halvempi kuin erikseen tehtynä.

Ilario
Viestit: 19
Liittynyt: 02 Syys 2013, 17:04
Car(s): Giulietta MultiAir -13
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ilario »

insinörtti kirjoitti:Siis mikä radiossa tarkalleen ottaen mättää?
  • 1) ei löydä kanavia
    2) kuuluu huonosti

    3) kuulostaa huonolta
Ykköskohtaan on joku asetus, mikä päällä haetaan vain voimakkaimpia asemia = paikallisradiot ja "tien päällä" vähän kaikki tuppaa jäämään löytymättä. Kakkonen voisi olla jotain antennihäikkää ... en omaanikaan voi huonoksi sanoa tässä suhteessa. Kolmoseen taas vaikuttaa mm. härvelin taajuuskorjain - joku vedellyt "nupit kaakkoon"? Tosin perussetti on kaukana huippuhifistä jopa minun peltikorvillani kuunneltuna.
Pitääkin tutustua radioon mikä asetus pitää olla toisin että löytää kanavia koska juuri tuossa viime viikolla pikkasen ihmetytti Tre-Hki välillä kun hain ajaessa kanavia ja pyöri vaan jatkuvalla syötöllä ympäri.
Tosiaan kuuluvuus on huono.
Ylet ei rätise mutta tosiaan noi kaupalliset radiokanavat saattaa aina välillä kohista ihan ihmistenkin ilmoilla.
Onneksi se usb-liitinpalikka on laitettu helposti irrotettavaksi sinne hansikaslokeroon koska kyllähän minun puhelimeni piuha jäi sinne heti neitsytmatkalla kunnolla jumiin ja sai irrottaa koko liitinpalikan että sai johdon irti. :-D
hSU kirjoitti:
Ilario kirjoitti:mitä nyt kuskin oven muovit narisee ärsyttävästi mutta se taitaa olla ominaisuus.
Kuskin oven räminät on juu "ominaisuus", mutta muutaman kerran Autokeskuksella rampattuani saivat vian korjattua (ymmärsin että ongelma oli jo myönnetty tehtaallakin).
Pitää itsekkin käydä valittamassa jos niille kerran saatetaan jotain oikein tehdä.

Kiitos neuvoista.

Avatar
ORBITA
Viestit: 222
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Onkohan kukaan foorumilaisista asennuttanut webastoa Giuliettaansa? Firma joka Audiini ko. lämppärin asensi, ei suostu
koskemaan Alffaan. Tulee kuulemma halvemmaksi kummallekin osapuolelle :crazyeyes: Luulisi, ettei tuo ainakaan Fiatista niin paljoa eroa, etteikö onnistuisi.
Jos jokutietää Porin alueelta firman, joka tekee asennuksia myös Alffoihin olisin kiitollinen tiedoista.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Itse laitatan tässä syksyllä säteilylämmittimen. On kuitenkin hinnaltaan jotain 1/5 Webastosta ja itselläni on piuhapaikka kotona ja töissä. Luulisi kyllä, että sen saisi Alfaan siinä missä Audiinkin. Tämä on taas tätä.

Mikä on halvin hinta, mitä olette Ricambi Originali -taakkatelineelle nähneet? Autokeskus ei liene vastaus.

Ja vänkärin istuingrilli ei mene päälle. Kohta mennään hinurilla...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

hSU
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hSU »

Vittorio Jano kirjoitti:Mikä on halvin hinta, mitä olette Ricambi Originali -taakkatelineelle nähneet? Autokeskus ei liene vastaus.
Autokeskus näyttää 410€ (http://www.autokeskus.fi/alfaromeo/lisa ... ALFA+ROMEO)

Partsuno.de 239€ (http://www.partsuno.de/index.php?route= ... ct_id=6009)
Ei kokemusta ko. kaupasta, mutta tuolta olen itse ajatellut tilata tässä jossain vaiheessa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Saksasta pantu pakettia tulemaan. Voi sitten cruisailla koko talven boksi katolla ja NMT-korvalla ihan niinkuin isä silloin joskus.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Vittorio Jano kirjoitti:Itse laitatan tässä syksyllä säteilylämmittimen. On kuitenkin hinnaltaan jotain 1/5 Webastosta ja itselläni on piuhapaikka kotona ja töissä. Luulisi kyllä, että sen saisi Alfaan siinä missä Audiinkin.
Joo, hinta on 1/5-osa webaston hinnasta ja teho 1/100-osa webaston tehosta -> hinta/laatu -suhde on paljon huonompi. Ex ex autossa oli 600 W letkulämppäri, minkä käyttö nopeutti selvästi moottorin lämpenemistä ja pienensi kulutusta. Mutta ex auton eli T-Jet Bravon kanssa tulikin sitten tutustuttua olikosenyt 300 W pintakiinnityslämmittimeen (säteilylämmitin essonbaarin kielellä), jolla ei 1-2 h lämmitysajoilla ollut havaittavaa vaikutusta. Toki sen ohella autoon tuli myös sisätilanlämmitin, jonka ansiosta ei tarvinnut yrittää heti käynnistyksen jälkeen tiristää moottorista lämpöä huurteiden puhalteluun tuulilasista -> tätä kautta hyötyä moottorin lämpenemisnopeuteen & kulutukseen. Mutta öbaut samaan olisi päässyt pelkällä sisätilanlämppärillä!

Tuollainen pintalämppäri vaatisi 3-4 h lämmitysajan ollakseen hyödyksi (joskus tämäkin testattu), mutku ei laiska mies jaksa herätä viideltä käydäkseen kääntämässä tolppaan toisen 2 h jakson päälle...

Itselläni on ihan sama tilanne eli tolppapaikka tarjolla sekä kotona että töissä. Pisti vaan sapettamaan se, että oli tullut lelusta maksettua hinta, jolla luulisi jotain toimivaakin jo saavan, niin oli pakko kiusata toissa keväänä automyyjää aika perusteellisesti. Pitkällisen väännön jälkeen oli MultiAir Giuliettaan tarjolla seuraavat vaihtoehdot
  • a) peruspaketti eli pintalämppäri + sisätilanlämmitin (hinta tyyliin 550 €)
    b) letkulämppäri + sisätilanlämmitin
    c) letkulämppäri pumppukierrolla + sisätilanlämppäri + akkulaturi (pumppu toimii 12 V jännitteellä)
    d) webasto, hinta 2000-2500 € varustelusta (kauko-ohjaus & akkulaturi) riippuen
Webastosta myyjä sanoi ihan suoraan, että AK teettää kuitenkin asennuksen alihankintana ja härvelin saa paljon halvemmalla (tyyliin 1600 € kakella höystettynä), jos asennuksen tilaa suoraan niitä tekevästä liikkeestä. Elikkä kyllä näitä liikkeitä pitäisi löytyä ... ei vain tullut esiin, että mikä kyseinen "hovihankkija" oli.

b ja c siis custom made = ei löydy mistään hinnastoista eikä ole valmiita asennusohjeita. Ideaali olisi tietysti ollut tehokas (tyyliin 1000 W) letkulämmitin + pumppukierto, niin olisi kait pärjännyt tunninkin lämmitysajoilla. Vaan tuollaista ei pöytään tullut ainakaan ensimmäisellä kierroksella ja aikaa paloi niin, että olisi auton toimituskin jäänyt tuosta hinkkaamaan, joten tyydyin myyjän suosituksesta vaihtoehtoon b, mutta akkulaturilla ryyditettynä. Jos hyviä puolia pitää etsiä, niin tämä ei ollut paljoa perussettiä kalliimpi, nesteet ovat pysyneet sisällä eikä lämppäri ole aiheuttanut käynnistysongelmiakaan. Huonoihin puoliin taas kuuluu teho - ei tämä ole käytännössä ollut yhtään pintalämppäriä kummempi. :(

Watteja uupuu tästäkin ... kävin justiinsa koeponnistamassa laitetta tehomittarin kanssa. Tolpasta ryystettiin 470 W heti johdon kytkemisen jälkeen ja muutamaa minuuttia myöhemmin lukema oli hiipunut 410 W tasolle. Tuossa on mukana akkulaturinkin ottoteho, joten taitaa olla 400-500 W haarukassa letkulämppärin ottoteho. Lämmitin on asennettu alavesiletkuun eli tässäkin menee osa wateista harakoille.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tuohon rinnalle se vesikierto olisi voinut tehdä ns. ihmeitä.
Webaston sivuilta olisi ainakin näitä löytynyt, toki myös letkulämmittimen valmistajan jälleenmyyjiltä on hyvä kysyä - tosin jos homma on jo tehty, ei ehkä enää kannata?

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ Liian vähän ruutia lämmittimessä & väärä asennuspaikka - tässähän vesi kiertää vissiin jäähdyttimen kautta.

Jos joku haluaa yrittää kehitellä tästä evoluutiomallia, niin oikea(?) asennuspaikka olisi lämmityslaitteen kennon ja moottorin välissä. Ainakin tuohon asennetaan letkulämppäri + kiertopumppu olikosen nyt erään tuntemattoman italialaisvalmistajan 3,2 l moottorissa, johon ei muunlaista vaihtoehtoa olekaan.

Eikös webastokin tule tuollaviisiin? Eli pitäisi saada ruudikas = 1-2 kW sähkökattila + kiertopumppu ja akkularuri, niin kasassa olisi "köyhän miehen webasto".
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tiedän kyllä, että Webasto olisi parempi, taloudelliset realiteetit vaan painavat päälle. Ostimme juuri kahden tonnin sohvan, enkä nyt ajatellut investoida samaa summaa lämppäriin. Tärkeintä minulle on, että saan sisätilat kohtuullisen kuumiksi ennen starttia.

Kotona saan ajastettua lämppärin päälle vaikka kuusi tuntia ennen lähtöä.

Pahoittelut Esso-termien käytöstä. Olen humanisti, en insinööri.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Polforea
Viestit: 11218
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Mä viime talvena lämmittelin kaksnelkkua säteilylätkällä yleensä 3-3,5h aamuisin, sillä ajalla vaikutus on jo huomattava. Valitsin myös pienitehoisemman (1200W) sisälämppärin, jotta se toimii kivasti yhteen pidempien lämmitysaikojen kanssa. Ei ole kaduttanut.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Sittenhän ongelmaa ei tosiaan ole, jos sähköä saa enemmän kuin max 2 h kerrallaan.

Tuo "säteilylämmitin" taasen on aivan yleisessä käytössä... mistä lie tämä tartunta tullut. Jos en ihan väärin muista, jopa HS on joskus kirjoitellut näistä "öljypohjan alle asennettavista säteilylämmittimistä, jotka eivät ole aivan yhtä tehokkaita kuin lohkolämmitin" tjsp. Muuten hyvä, mutta ainakin Defan ja Calixin katalogit tuntevat ainoastaan lohko&letkulämmittimet ynnä lohkon kylkeen kiinnitettävän mokkulan nimeltä pintakiinnityslämmitin. Tosin tehokkaammat letkujen väliin tulevat voivat kulkea myös nimellä yleislämmitin. Pilkun viilaus siis siltä varalta, että joku haluaa kaivella tietoa näistä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
ORBITA
Viestit: 222
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Löysin asentajan joka lupasi yrittää asennusta Giuliettaan. Hänellä on kumminkin yli 20v kokemus asennuksista.
Asennusohje hänen mukaan löytyy webastolta dieseliin ja 1.4l bensiini moottoriin, mutta QV: moottoria ei webasto tunne.
Meinasi että voisi olla sen verran marginaalinen moottori variantti, ettei siihen vain ole vaivauduttu tekemmään webaston toimesta omaa ohjetta.
Uskoi kyllä asennuksen onnistuvan.

Webasto/johtolämppäri keskusteluun sen verran, että onhan se kallis, mutta suurempi ongelma kuin kaukosäädöttömyys ja johdollisuus johtolämppärissä on, ettei se lämmitä moottoria kunnolla ja tästä seuraa se, että vaikka auto olisi sisätilanlämmittimen jäljiltä lämmin, niin kylmäähän sieltä suuttimista puskee.
Ja sekös harmittaa kuin jääkarhua kesällä :bad-words:

Asiansa kumpikin ajaa, mutta vihaan vaan kylmää aivan tautisesti. Syntynyt väärään maahan varmaankin :silly:

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Ilario kirjoitti:Moi,

Ostin itse tuossa pari viikkoa sitten pari vuotta vanhan Giuliettan ja muuten on yhteistyö toiminut kivuttomasti, mitä nyt kuskin oven muovit narisee ärsyttävästi mutta se taitaa olla ominaisuus.
Tuohon olemassa 'oviverhoilun korjaussarja'. Itse olen tämän narinan kanssa tapellut vapusta 2011 ja sitä on useampaan kertaan korjailtu. Konalan Autokeskuksella laittoivat oviverhoiluihin 3 vkoa sitten noi korjaussarjat ja on huomattavasti parempi. Tehtiin määräaikaishuollon yhteydessä takuuseen.
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Omassa narisee hattuhylly. Ovistakin kuuluu särinää välillä, mutta ei jatkuvasti. Nariseeko Ilariolla koko ajan, kaikilla pinnoilla?

Kattotelineet tulivat Partsunolta. Hienot on.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1524
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

HopeinenQ kirjoitti:
Ilario kirjoitti:Moi,

Ostin itse tuossa pari viikkoa sitten pari vuotta vanhan Giuliettan ja muuten on yhteistyö toiminut kivuttomasti, mitä nyt kuskin oven muovit narisee ärsyttävästi mutta se taitaa olla ominaisuus.
Tuohon olemassa 'oviverhoilun korjaussarja'. Itse olen tämän narinan kanssa tapellut vapusta 2011 ja sitä on useampaan kertaan korjailtu. Konalan Autokeskuksella laittoivat oviverhoiluihin 3 vkoa sitten noi korjaussarjat ja on huomattavasti parempi. Tehtiin määräaikaishuollon yhteydessä takuuseen.
Mulla on rekisteröity 05/2011 Wetterin toimesta ja oon ollu siinä käsityksessä, että tämä on vaan 2v takuulla. Menikö tuo takuun päättymisestä huolimatta takuuseen vai mitenkä? Onko näitä ollu myynnissä 2v ja 3v takuulla?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Eikös takuu ole 2/3 vuotta tai 100tkm, riippuen siitä kumpi täyttyy ekana.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Omani ostin keväällä Wetteriltä, lupailtiin 3v takuuta.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Laku »

Onko kellekään tuttu BOO-843 2.0 JTDm

Tyttärelle oon tyrkyttänyt 2.0 TDi Seatin tilalle.

Mitä pitäis tutkia Giulietasta?
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Laku kirjoitti:Onko kellekään tuttu BOO-843 2.0 JTDm
Säikähdin, että olet meidän autoa ostamassa kun on samat kirjaimet kilvessä.

Ei kai noissa sen ihmeempää tutkittavaa ole, kun aika uusia ovatten. Brittifoorumin mukaan laatikkovikoja on ollut, ovipahvin särisevät ja EGR vihoittelee.

Itse olen kyllä tykännyt. Kaikin tavoin jämäkämpi vehje kuin Lancia, vaatii mielestäni SportPackin, jossa Competizione-verhoilu (nahat toki vielä parempi) ja sivuhelmat & hopeanharmaat peilinkuoret. Kulkupuoli riittää ikäiselleni sedälle, oma on siis se 140hv astmaversio.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Vastaa Viestiin