Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Huh. :-D

Täällä on kadonnut ilmeisesti yksi kumitulppa takaluukusta ja takalasin reunatiiviste myös irtoaa joskus kun se on vain kitkalla kiinni. Menee myös paikalleen painamalla eikä kai pääse siitä mihinkään häviämään. Vuosihuolto on varattu johonkin lähipäivään ja katsotaan sanovatko mitään valoista. Jarruihin tarjottiin vanhaa lasittumisselitystä. Yleensä natisija tai helisijä on joku laukku tms irtotavara tai parkkikiekko lokerossa tms. Jossain välissä on tainnut kuulua jotain taustapeilin muovista ja ratin seutuvilta.

Ajovalojen pesurit toimii vain kun nestettä on yli tietyn rajan. Laseja pesee normaalisti senkin jälkeen. Tämä tuli ainakin minulle yllätyksenä :)
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Petteri
Viestit: 132
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
exiä: 147, Giulietta, PoloGTI
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Nyt olen muutaman kuukauden ajanut vuoden vanhalla Giulietalla. Aivan upea auto. Napakka nopeudessa kuin nopeudessa ja tosi hiljainen. Ja ne ajo-ominaisuudet. Positiivisesti olen myös yllättynyt miten helppo valkoinen on pitää puhtaana. :-D
"I’m too old to drive boring cars"

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Vajaan kuukauden koeajot pk-seudun ruuhkissa takana MultiAir + TCT -yhdistelmällä.
  • + TCT ei kaduta pätkääkään, se tekee kaupunkipyörityksestäkin lähestulkoon siedettävää

    +/- automaatilla OK, käsin ei viitsi vaihdella, koska välitykset ei oikein passaa kaupunkiajoon, esim. 40 km/h rajoitusalueella 3. vaihde turhan lyhyt ja 4. liian pitkä, kuudessa kympissä sama 4./5. vaihteiden kanssa ts. koko ajan pitäisi rassata

    + ulkonäkö erittäin jees eikä sisältäkään ihan masentava (2 edellistä autoa umpimustia sisältä)

    +/- kulutuksesta en vielä osaa sanoa

    + laatu toistaiseksi OK, korjattu ainoastaan takapenkin keskivyö, joka oli kierteellä

    - melun suhteen pieni pettymys - ovissa tuhdimmat tiivisteet kuin Bravossa, eikä tässä tuuli suhisekaan A-pilarin/kuljettajan peilin kohdalla, mutta rengasmelua piisaa ihan yhtä paljon - saa nähdä, saisiko ruostesuojauksella mitään parannusta tähän

    - turbon tuhinat on saatu eristettyä kokonaan pois ohjaamosta :evil: ja tilalle on tuotu pakoääniä .... eli ohjaamoon kantautuu lähinnä rasittavaa jurinaa, kun auto puskee isolla vaihteella ylämäkeen

    + ulospäin nuo pakoäänet ilmeisesti toimii paljon paremmin (naapuri kyseli, että onko isokin kone, kun on noin muhkeat äänet :-D )

    - takapuskurin päällä, luukun reunan alla seisoo aina sateen ja pesun jälkeen vesi = ongelmia tiedossa talvella?

    - kumimatot täysin turha ostos, koska ovat lähes sileät läpyskät = lumien sulamisvedet pääsevät kätevästi valumaan maton alle

    - vakionopeussäädin suuripiirteinen, vipu sinällään fiksumpi kuin Fiateissa oleva nippeli, mutta nopeutta saa muutettua vain 2-3 km/h portain (Bravossa sama vika), mutta Fiateista poiketen tämä päästää nopeuden vaeltelemaan; ihan olemattomassakin ylämäessä nopeus tippuu 2-3 km/h ja pysyy siinä koko nousun, mutta tasaiselle/alamäkeen päästyään auto paikkaa tilanteen ajamalla seuraavan ½ km 2-3 km/h asetettua nopeutta nopeammin, jyrkissä mäissä auto hyytyy ihan totaalisesti, koska TCT kieltäytyy itsepäisesti vaihtamasta alaspäin, jos vakkari on päällä :evil:

    Edit: jaha. Vika ei olekaan TCT:n, vaan vakkari on yksinkertaisesti paska. TM käyttötestissä se päästi manuaalivaiheisen auton nopeuden soutamaan 10 km/h haarukassa.

    Edit 2: hurraa, nyt tämäkin ihme on nähty. Kun nopeus hiipuu vaivaiset 9 km/h asetuksen alle TCT vaihtaa alaspäin.

    - tästä mut varmaan lynkataan ... mutta ajettavuuskaan ei ole Bravoa kummempi - mukavuus on röykyissä vähän parempi (vs. Bravon sporttialusta), mutta tuntuma tiehen jää vähän etäiseksi eikä ohjaus ole yhtään tunnokkaampi kuin Bravossa (Bravon sporttiasento päällä, normaalina Bravon ohjaus on pleikkaritasoa), toisin kuin Bravossa, Nysväys->Dynamic ei vähennä tehostusta = lisää tuntumaa, vaan tuo ainoastaan keinotekoista jäykkyyttä

    ? voisiko bensakoneenkin kaverina olla sähkövastus lämmityslaitteessa - nimittäin kylmällä kelillä kojelaudassa naksuttelee joku rele samoihin aikoihin, kun lämpömittari alkaa nousta

    + taittuvista peileistä näköjään sekin hyöty, ettei ne huurru
Viimeksi muokannut insinörtti, 10 Heinä 2012, 23:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja flapjack »

insinörtti kirjoitti:Vajaan kuukauden koeajot pk-seudun ruuhkissa takana MultiAir + TCT -yhdistelmällä.
...
  • + laatu toistaiseksi OK, korjattu ainoastaan takapenkin keskivyö, joka oli kierteellä

    - melun suhteen pieni pettymys - ovissa tuhdimmat tiivisteet kuin Bravossa, eikä tässä tuuli suhisekaan A-pilarin/kuljettajan peilin kohdalla, mutta rengasmelua piisaa ihan yhtä paljon - saa nähdä, saisiko ruostesuojauksella mitään parannusta tähän

    - turbon tuhinat on saatu eristettyä kokonaan pois ohjaamosta :evil: ja tilalle on tuotu pakoääniä .... eli ohjaamoon kantautuu lähinnä rasittavaa jurinaa, kun auto puskee isolla vaihteella ylämäkeen

    + ulospäin nuo pakoäänet ilmeisesti toimii paljon paremmin (naapuri kyseli, että onko isokin kone, kun on noin muhkeat äänet :-D )

    - takapuskurin päällä, luukun reunan alla seisoo aina sateen ja pesun jälkeen vesi = ongelmia tiedossa talvella?

    - kumimatot täysin turha ostos, koska ovat lähes sileät läpyskät = lumien sulamisvedet pääsevät kätevästi valumaan maton alle
Vaihdekepin nuppi kestänee vielä jonkun kuukauden. TM:kin oli näköjään saanut sen tuossa käyttötestissä hajalle pariin kertaan :)

Sisälle tosiaan tuntuu kuuluvan kaikki paitsi se mitä omasta koneesta kuulisi ulkopuolella. Totta sekin että se käyntiääni on jännän syvä ja matala varsinkin tyhjällä tai vähällä kaasulla.

Kumimatot on olleet meillä alusta asti peräkontissa. Kangas on ollut mukava ja jotenkin siihen ei jäänyt talvellakaan sellaista vesi- ja jääpalakerrosta mitä muissa kumiin on yleensä kertynyt. Ehkä vesi haihtuu paremmin. Tai sitten käyttö on ollut muuten siistimpää. Saa nähdä miten nuo kuluu.

Takapuskurille kertyy tosiaan kerros jäätä ja likaa. Ei siitä tainnut olla varsinaista haittaa talvella edes tuon urpon avaustavan kanssa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

QVssa jäi tänään vaihdekepin yläosan kuoriosa käteen... Näköjään tosiaan normivika... Ei löydy maasta vaan tilattu Italiasta, tosin luulisi olevan Autokeskuksella muutama hyllyssä kun usein menee.....

phnts
Viestit: 202
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja phnts »

^ Voisko niitä tilata vaikka 300 varastoon? Täällä katkesi muovirimpulan tartunnat myös tänään, eli nyt toista kertaa.

Mittarissa muuten 56tkm ja jos TM:n Multiair käyttötestiä miettii, niin dieselissä ei vakionopeudensäädin vaella juuri lainkaan. Jyrkemmässä alamäessä toki vauhti kiihtyy.

Petteri
Viestit: 132
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulia Veloce Ti -2022
exiä: 147, Giulietta, PoloGTI
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Ai niin meinasin unohtaa tuon. Menihän minultakin tuo vaihdekepin kuoriosa vaihtoon. Harmittava pikkujuttu muuten hienossa autossa. Ei muuten vakionopeussäädin vaella minulla yhtään.

Jos jotain parannettavaa hakee niin jarrut ovat vähän turhan tehostetut.
"I’m too old to drive boring cars"

peksu
Viestit: 621
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

Tuon talvella kylmän nupin voisi korvata jollakin tyylikkäällä nahkanupilla, kun siitä aika jättää :roll: . Eilen ajelin Alfalla pitkästä aikaa, niin piti oikein keskittyä tuon nupin tuntumaan...ettei vain jää käteen.

Näytti muuten olevan Konalan AK:n pihalla tuo TM:n ajama G. ilman konetta. Sen näki Vihdintielle asti, kun maavaraa edessä oli kuin maastoautossa :mrgreen:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kylläpä oli myönteinen kestotestiraportti. Kohta alkaa AK:n ovi käydä, kun volkkarikansa lähtee vaihtokaupoille.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rauta
Viestit: 432
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Hyundai Kona Electric ja Peugeot e2008 (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Noniin, Giulietta kävi n. 13 000km kohdalla huollossa. Öljyt vaihdettiin, kun tuo 30 000km tuntuu turhan pitkältä väliltä ensimmäiseen huoltoon. Takaovista saatiin räminät kuriin, matkustajan oveen eteen vaihdettiin kaiutin ja kiristeltiin paneeleja, mutta räminäähän tuo pitää edelleen. Bensatankin luukkua voideltu, pelaa ihan ok kuten useimmiten kesäaikana, talvea odotellessa... Maaliviasta etu- ja takapuskurissa ei tullut oikein mitään kommenttia, "katsellaan..." Ehkä sitten olen vain turhan tarkka näiden suhteen, mutta jos tuosta vielä pahenee niin jotainhan tuolle täytyy tehdä. USB-tikku vituilee musiikin suhteen edelleen, huollossa ei vituillut eikä ollut mitään vikakoodeja vaikka kuulemma pitäisi jotain jäädä jos on vikaa ollut. No katsellaan nyt näitä sahkövikojakin sitten vielä jonkin aikaa.

Ainiin, sivupeilit tärisevät edelleen maantienopeudessa.

PLÄÄH. Kiitos, PP-auto :mrgreen:

Edittiä: Miten tuo vaihdekepin päällipuoli muka voi irrota? Kynsilläkö sieltä välistä pitää repiä vaihteita vaihdellessa? Noh, katsotaan nyt, ei viitsi kamalasti vittuilla. Jos tuo irtoaa niin sitten ollaan todella hiljaista poikaa :silly:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Veikkaan, että se yläpää irtoaa siitä kun keppiä veivataan ja kämmen hankaa sitä reunaa. Jos siellä on pienen pienikin ilmatasku, tuo liike voi aiheuttaa just riittävästi rasitusta liimapintaan, että se ajanmyötä murtuu. Sehän ei paljoa vaadi, että liima pettää jos siellä on ilmaa päässyt vähääkään sekaan.

phnts
Viestit: 202
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja phnts »

^ Niin siis tuo muovikuori on kiinni kolmella muovihakasella, jotka on valettu siihen kuoreen kiinni ja murtuvat vain yksinkertaisesti irti ja poikki. Kepin puolella on 3 koloa vähän pehmeämmässä muovissa, johon kuori lukittuu. Liimaa ei ole tuossa asennuksessa käytetty.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja tmv »

Sain tänään asennettua tuoreen Blue&Me v6.0 päivityksen Giuliettaan. Ja täytyy sanoa että hyvä että tuli tehtyä: puhelin tunnistuu nyt oikein ja jopa omalla nimellään, puheluiden äänenlaatua B&M kautta parannettu ja vaikuttaisi siltä että päivitys kajosi myös Bose-systeemin asetuksiin (?). Jotenkin bassot nyt napakammat tai sitten mun korvista on poistunut vaikkua :mrgreen:.

Suomensin nopeasti ohjeet halukkaille ja asennus tietty omalla vastuulla:

OSA I – päivityksen lataaminen ja siirto USB-tikulle
- Mene B&M sivuille http://www.blueandme.net/blueandme/inde ... =en#/home/
- Klikkaa Support & Download, valitse auton malli valikosta (esim. Giulietta). Valitse B&M versio (pitää olla Second Generation jossa tuo USB-portti ja stereoliitin vierekkäin hanskalokerossa) – vanhemmille malleille uusin päivitys on v5.6
- Valitse joko pelkkä B&M tai sitten TomTom / TomTom2:n kanssa päivitettävä
- Valitse kieli (Englanti), Klikkaa alareunasta sinistä painiketta ”Download v. 6.0 update”
- Pura lataamasi zip-paketti esimerkiksi Windowsin työpöydälle omaan kansioon. Paketissa on useita tiedostoja (perusversiossa 9 erillistä tiedostoa, joista yksi on PDF-ohje)
- Laita USB-tikku tietokoneen USB-porttiin ja formatoi eli alusta USB-tikku FAT32 –tiedostomuotoon
- Kopioi kaikki tiedostot lataamastasi kansiosta USB-tikun päävalikkoon (eivät saa olla omassa kansiossa vaan suoraan tikun päävalikossa pelkkinä tiedostoina)
- USB-tikulla ei saa olla muita tiedostoja tai kansioita, ainoastaan päivityksen tiedostot

OSA II – päivityksen asentaminen auton Blue&Me –järjestelmään
- Autossa: Pidä huolta että kännykän bluetooth jne eivät ole päällä sillä päivitys ei onnistu jos bluetooth-lisälaitteet ovat liitettynä ennen asennuksen aloittamista. Otin itse myös Navin pois päivityksen ajaksi. Helpointa on joko sammuttaa kännykkä ennen päivitystä tai sitten sammuttaa kännykästä kaikki yhteydet (sis. bluetooth).
- Auto sammutettuna aseta päivitystiedostot sisältävä USB-tikku hansikaslokeron USB-porttiin
- Päivitystikku paikoillaan käännä auton virta-avain ON eli MAR-asentoon. Älä kuitenkaan käynnistä autoa, vaan laita ainoastaan virrat päälle.
- Auton inforuudun pitäisi nyt ilmoittaa asennuksen käynnistyvän. Sama viesti tulee myös kaiuttimien kautta äänellä.
- Odota niin kauan että ruutuun tulee tieto asennuksen onnistumisesta (kestää parista minuutista 10 minuuttiin)
- Mahdollisia virheilmoituksia: ”USB update error 10” tai ”update error” tai ”USB data configuration error”. Mikäli näin käy voit kokeilla toista USB-tikkua. Varsinkin suurien 8, 16, 32 GB tikkujen kanssa on ilmeisesti ollut ongelmia. Omassa tapauksessani Kingstonin 4 GB tikku ei toiminut (em. virheilmoitus) mutta MicroMemoryn 1 GB tikku toimi ja asennus hoitui sillä kahdessa minuutissa.
- Kun näyttöruutu ilmoittaa asennuksen olevan valmis, voit kääntää virta-avaimen OFF-asentoon. Bluetooth-laitteet (puhelin, navigaattori tms) on asennuksen jälkeen paritettava auton ohjeiden mukaan uudelleen Blue&Me –järjestelmän kanssa.

Ja kuin taikaiskusta: SininenJaMä on päivitetty ja kas kummaa - sehän toimii!
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Xehpuk
Viestit: 791
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Orggisvaihdekepinnuppiin ei ole pakko tyytyä: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 5_412.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Vaan kaipa noita takuuajan puitteissa uusitaan ja uusitaan ja uusitaan ja uusitaan..

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1524
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Rauta kirjoitti:Noniin, Giulietta kävi n. 13 000km kohdalla huollossa. Öljyt vaihdettiin, kun tuo 30 000km tuntuu turhan pitkältä väliltä ensimmäiseen huoltoon. Takaovista saatiin räminät kuriin, matkustajan oveen eteen vaihdettiin kaiutin ja kiristeltiin paneeleja, mutta räminäähän tuo pitää edelleen. Bensatankin luukkua voideltu, pelaa ihan ok kuten useimmiten kesäaikana, talvea odotellessa... Maaliviasta etu- ja takapuskurissa ei tullut oikein mitään kommenttia, "katsellaan..." Ehkä sitten olen vain turhan tarkka näiden suhteen, mutta jos tuosta vielä pahenee niin jotainhan tuolle täytyy tehdä. USB-tikku vituilee musiikin suhteen edelleen, huollossa ei vituillut eikä ollut mitään vikakoodeja vaikka kuulemma pitäisi jotain jäädä jos on vikaa ollut. No katsellaan nyt näitä sahkövikojakin sitten vielä jonkin aikaa.

Ainiin, sivupeilit tärisevät edelleen maantienopeudessa.

PLÄÄH. Kiitos, PP-auto :mrgreen:

Edittiä: Miten tuo vaihdekepin päällipuoli muka voi irrota? Kynsilläkö sieltä välistä pitää repiä vaihteita vaihdellessa? Noh, katsotaan nyt, ei viitsi kamalasti vittuilla. Jos tuo irtoaa niin sitten ollaan todella hiljaista poikaa :silly:
Näin se irtoaa. Tänään katkesi toinen klipsi ja nuppi heiluu enää yhden klipsin varassa.

Edit: Eli kirkas osa nupin päällysosa käännettynä.
Liitteet
Nuppi.JPG
Nuppi.JPG (48.72 KiB) Katsottu 10031 kertaa
Nuppi2.JPG
Nuppi2.JPG (50.39 KiB) Katsottu 10029 kertaa

Taika-Jim
Viestit: 42
Liittynyt: 22 Touko 2012, 19:00
Car(s): Giulietta MA
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Jatkossa liimalla muovikuppi kiinni ilman klipsejä, jollei valmistaja muuta muovityyppiä kestävämpään.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja DaViega »

mul on ainakin sellanen kutina, että liimailevat jo :mrgreen:
Ainakin mä laittaisin tipan ettei vika toistu
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

phnts
Viestit: 202
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja phnts »

^ Mulla myös. :mrgreen: SikaBondia väliin, jotta löytyy hieman elastisuutta. Hyvin pysyy! Joku tuleva tai nykyinen foorumilainen sitten kiroilee aikanaan, kun pitäisi nuppi syystä tai toisesta irroittaa - olettaen että auto on päätynyt vaihtoon. :-D

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Kävinpä ajamassa G:tä sisään pörräämällä 2,8 tkm napapiirin tienoilla. Melko harvaa tuntuu Alfakanta olevan Suomineidon navan korkeutta ylempänä. Bensaa paloi 6,6 l/100 km tahtiin 83 km/h keskinopeudella. Yllätys oli moottoritiekulutus - 7,5 l/100 km 110 keskinopeudella. Tämän perusteella olisin odottanut matalampia lukemia 80/100 nopeuksilla, mutta alle 6,5 ei tahtonut päästä. Toki tunturimaasto ja jokunen jarruttelu tiellä toikkaroivien porojen vuoksi vaativat veronsa ... mutku T-Jet Bravolla pääsi ihan samoihin lukemiin. Melkolailla ehtaa huuhaata ovat siis TCT Giuliettan normikulutukset.

Pitkillä suorilla rupesi Dynamicin reippaampi ohjauksen keksityskin tuntumaan lopulta ihan luontevalta. Lisäksi tuli puolivahingossa bongattua yksi mahdollinen resonanssiäänten lähde. Omassa autossani oli oikeasta etuovesta kuulunut karkeilla tienpinnoilla vaimeaa pärinää, mutta myös vasen ovi rupesi pörisemään yllättäen. Ääni loppui verhoilua painamalla ... silti onnistuin jotenkin kekkaamaan/muistamaan, että hieman aikaisemmin olin nykinyt ikkunoiden katkaisimia varmistaakseni, että kaikki luukut ovat kiinni. Siispä ikkunoita vähän auki ja uusiksi kiinni - ja ihme tapahtui - pärinät loppuivat! Eli pörinät voivat jotenkin liittyä ikkunanostimiin ... etenkin jos/kun ikkunoita "kiristetään" liikaa käskemällä jo suljettuja laseja ylös.

Rengasmelu vaan ei anna edelleenkään armoa - ainakaan Tampereen eteläpuolesta puhuttaessa. Pohjoisesta sentään löytyi sellaistakin asfalttia, jolla G muuttui mukavan hiljaiseksi autoksi. No, saahan tuosta siis nauttia 1 viikon vuodessa...

Edit: niijoo, tankkauksista laskettu kulutus on 2 % pienempi kuin ajotietokoneen ilmoittama, toisaalta tietsikka taitaa liioitella ajokilometrejä juuri tuon 2 %, mikä huomioituna tietsikan lupaama kulutus on täsmälleen oikea.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ OT: Kun ei bongausketjuun tullut vastausta, niin olitko insinörtti pe. 13. pvä (muistaakseni) parkissa Korkeasaaren edustalla? Pysäköitiin täysin identtisen G:n viereen. Tuskin noita samanlaisia ihan mahdottomasti on. :)
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^Oikeaan osuit. Jäi vaan foorumin selaaminen, kun huitelin koko tuon jälkeen viikon Lapissa kokeilemassa, miten hyttyset kestävät G-voimaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4333
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ ^^^ maku- ja tyyliasioita kaikki tyynni, mutta Alfa on ottanut taka-askeleita vaihdenupeissa ja rateissa viime aikoina , ainakin old-school - miehen näkökulmasta. Kovin on plastiikan makuista ja kertakäyttöinen oloista Giuliettan ja 159:nkin ruorit ja nupit :shock:

156 sentään vielä ennen faceliftiä tarjosi tyyliä, puuta ja nahkaa , ja kestävyyttäkin enemmän.

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Se ratti kyllä taisi olla samaa ekopuuta jota Volvo käytti.

-Tazio

Avatar
Jiitee
Viestit: 4333
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Tazio kirjoitti:^
Se ratti kyllä taisi olla samaa ekopuuta jota Volvo käytti.

-Tazio

OK, asia selvä.
JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja V6 »

Tazio kirjoitti:^
Se ratti kyllä taisi olla samaa ekopuuta jota Volvo käytti.

-Tazio
ai 56sen ratti?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Tazio »

V6 kirjoitti:
Tazio kirjoitti:^
Se ratti kyllä taisi olla samaa ekopuuta jota Volvo käytti.
ai 56sen ratti?
Niin.

-Tazio

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja V6 »

kyllä sitä ainakin Momon mahonkisena myytiin ja mainostettiin. Jonkun ratin (puu vai normi? ) sisus on magnesiumia painon säästämiseksi.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Tazio »

V6 kirjoitti:kyllä sitä ainakin Momon mahonkisena myytiin ja mainostettiin. Jonkun ratin (puu vai normi? ) sisus on magnesiumia painon säästämiseksi.
Täytyisi penkoa arkistoja, mutta se peruspyörä oli kyllä muistaakseni puujäljitelmää. Oisko tuo Momo ollut lisävarustelistalla?

EDIT: kysyin kuukkelilta ja löysin tämän:

http://www.octane.ie/guide/car.php?id=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos Octane on oikeassa, ei vakiopyörä ollut puuta.

-Tazio

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja V6 »

ei taida olla kyllä oikeassa toi sivu, keskikonsoli on kyllä ihan muovia, mutta ratti ja vaihdekepin nuppi kyllä näyttää ja tuntuu ihan puulta, joku vois sahaa halki sen ratin niin ei tarttis aina tästäkään vääntää...

"That means upholstery in ribbed velour (embellished with an embroidered Alfa logo), wooden steering wheel and gear lever knob; a deep printed mahogany-effect strip on the central console; adjustable lumbar support on the driver's seat; foglights and tailpipe in polished stainless steel."
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Tazio »

V6 kirjoitti:ei taida olla kyllä oikeassa toi sivu, keskikonsoli on kyllä ihan muovia, mutta ratti ja vaihdekepin nuppi kyllä näyttää ja tuntuu ihan puulta, joku vois sahaa halki sen ratin niin ei tarttis aina tästäkään vääntää...

"That means upholstery in ribbed velour (embellished with an embroidered Alfa logo), wooden steering wheel and gear lever knob; a deep printed mahogany-effect strip on the central console; adjustable lumbar support on the driver's seat; foglights and tailpipe in polished stainless steel."
Oisko vapaaehtoisia? :) Tieteen nimissä? Miten se muuten oli - ei vaan muista - oliko TS:ssä ja V6:ssa sama pyörä vakiona?

Keinopuu muuten parhaimmillaan on yllättävän aidon oloista, voi olla lähes mahdotonta erottaa.

-Tazio

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eikai se nyt oikeata puuta ole, kolariturvallisuus jne?

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

No onko tää nyt kuitenkaan niin paha verrattuna saman kokoluokan kilpailijoiden runsaaseen norsumuovin käyttöön. G on kuitenkin tarkoitettu "syömähampaaksi" millä pitäisi houkutella uusia asiakkaita merkille, joten kovin eksoottisia ratkaisuja on vältetty. Kovastihan on musta + alumiini muotia ... onneksi ei ole lähdetty kovin suuressä määrin peittelemään keskikonsolia sillä "metallin näköisellä" muovilla.

Siitä olen kyllä edellisten kirjoittajien kanssa samaa mieltä, että nahkajakkaroiden kylkiäisinä saisi oviverhouksiinkin tulla pala lehmää ja ratti on varsin muovinmakuinen. Valitettavasti viimeeksimainitun tapauksessa syynä on juurikin kestävyys. Bravossa ratti oli selvästi pehmeämpää ja pinnaltaan elävämmin kuvioitua nahkaa, mutta sehän rupesikin rispaatumaan jo muutaman vuoden ja kymmenen tkm ajolla ja niitä vaihdeltiin takuuna samalaiseen "muovirattiin" kuin mitä Giuliettassa on ollut alusta alkaen. :(

Hlökohtaisesti en pidä sisustusta pahana. Onhan se muovia, mutta se on rehellisesti muovia. Muovin naamiointi toiseksi materiaaliksi tuppaa epäonnistumaan usein ... siis tarkoitan näitä "alumiinisia" keskikonsoleita, mahd. vielä räikeän sinisellä led-valaistuksella ryyditettynä. Toki ilottelua Fiat 500 tyyliin olisi voinut olla enemmänkin. Siinä on muuten esimerkki, miten ihan rehellisesti esille pantu muovikin voi näyttää hyvältä.
Liitteet
giulietta_2149scia_bianca_rid.jpg
giulietta_2149scia_bianca_rid.jpg (73.09 KiB) Katsottu 9137 kertaa
2008-BMW-1-Series-Coupe-Dashboard-755x566.jpg
2008-BMW-1-Series-Coupe-Dashboard-755x566.jpg (81.96 KiB) Katsottu 9137 kertaa
1506724 small.jpg
1506724 small.jpg (51 KiB) Katsottu 9137 kertaa
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Kuva

Korjaus edelliseen, että tuorein 3-sarjalainen (F30) näyttää tältä. Kuvan autossa ymmärtääkseni sport-varustelu, joten nuo punaiset koristeet eivät löydy jokaisesta 3-sarjalaisesta.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Tiedä noista nyt sitten... maku asioita. Eihän 159 ole ollut tarjolla mitän "jalopuu" sisustoja? muita kun niitä jälkiasennuksia? ei kävisi sitten ollenkaan tuohon autoon. Puurattien (sama koskee jäljitelmiä) aika meni jo.

Giulietta ei tarvitsisi kuin ne klassiset "lisämittarit" mallia kaikki muut edelliset Alfat :mrgreen: En tosin antaisi tuon puutoksen itseäni häiritä...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Tazio »

DaViega kirjoitti:Puurattien (sama koskee jäljitelmiä) aika meni jo.
...
Makuasioita, mutta mielestäni aitojen materiaalien aika ei 'mene' koskaan. Vastaavasti jäljitelmien aika ei koskaan 'tulekaan'

-Tazio

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Samaa mieltä Tazion kanssa. Puuratti <3
Aquatica kirjoitti:Eikai se nyt oikeata puuta ole, kolariturvallisuus jne?
156:n puisen ratin aitoudesta en minä(kään) päätäni löisi pantiksi, mutta kyllähän nyt yleisesti aitoja puuratteja on ollut iät ja ajat. Muistikuvani mukaan Alfankin ruori olisi kyllä ehtaa tavaraa. Autojen kolariturvallisuuteen vaikuttavista asioista ratin materiaali ei välttämättä ole se merkittävin.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Jep, kyllä jaggessa ainakin puu on puuta..... ja hyvältä tuntuu käteen :-D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tazio kirjoitti:Makuasioita, mutta mielestäni aitojen materiaalien aika ei 'mene' koskaan. Vastaavasti jäljitelmien aika ei koskaan 'tulekaan'
Minusta tämä ei ole edes makuasia vaan se on just näin. Ja koskee kaikkea muutakin materiaa kuin autoja.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ Juurikin näin.

petrolhead
Viestit: 120
Liittynyt: 22 Touko 2010, 08:12
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Turbo
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja petrolhead »

Kylläpä varsinkin tuo Bemarin 100-sarjalaisen kojelauta näyttää todella harmaalta ja ankealta verraten Giuliettaan. Ihan siedettävä tuo uuden 300-sarjalaisen vastaava.
Hieman hymyilyttää, kun kuvittelee mitä Bemari-"mies" ajattelee, kun näkee vaikkapa Giuliettan kojelaudan ja vertaa tätä bemarin vastaavaan :)
Kyllä on Toyotan jälkeen Alfalla ajaminen nautinnollista puuhaa!

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja V6 »

kannattaa kattoa toi Supertehtaat ja siitä Rolls Royce jakso, miten puuhommia tehdään, ikävää että Alfakin on ajautunut tuollaiseen saksalaistyyppiseen sisustaan, eli musta/hopeaan tai pelkkään mustaan.

http://www.youtube.com/watch?v=u1v9ufbo ... ge#t=1560s" onclick="window.open(this.href);return false;
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

tmv kirjoitti:Ja kuin taikaiskusta: SininenJaMä on päivitetty ja kas kummaa - sehän toimii!
Eh..? Ja puhuu edelleen englantia?

Nimittäin mulla vaihtui kieleksi italia. Näinkö sen on tarkoitus mennä? Ladattu "UK" paketti, valikot edelleen englanniksi, mutta auto osaa puhua ja ilmeisesti ymmärtääkin ainoastaan italiaa. :silly:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja tmv »

insinörtti kirjoitti:Eh..? Ja puhuu edelleen englantia?

Nimittäin mulla vaihtui kieleksi italia. Näinkö sen on tarkoitus mennä? Ladattu "UK" paketti, valikot edelleen englanniksi, mutta auto osaa puhua ja ilmeisesti ymmärtääkin ainoastaan italiaa. :silly:
Maltoitko odottaa siihen saakka että inforuutu ilmoitti päivityksen olevan valmis? Mulla teki toisella muistitikulla niin että päivitys kesti ihmeen kauan eikä mennyt kunnolla loppuun, ja silloin kieli vaihtui nimenomaan italiaksi puheohjauksen osalta. Toisella muistitikulla homma hoitui parissa minuutissa ja kieli palasi englanniksi.

Kannattaa siis kokeilla erimerkkisiä muistitikkuja, auton järjestelmä taitaa olla italialaisittain suunniteltu yhteensopivuuden osalta...
Alfa Romeo - immagine di bellezza

insinörtti
Viestit: 2638
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

tmv kirjoitti:Maltoitko odottaa siihen saakka että inforuutu ilmoitti päivityksen olevan valmis?
Enpä tietenkään. :oops: Kun "päivitys käynnissä" viesti hävisi ruudulta, odottelin vielä viitisen minuuttia ja päättelin sitten, että "valmis" viesti oli vaan mennyt ohi korvien, kun häsväsin siinä ajankuluksi jotain muuta.

Nyt kokeilin eri muistitikulla ja homma meni tuubiin, jopa paljon nopeammin (kaikkiaan ~4 minuuttia). Näköjään tuo "päivitys käynnissä" teksti katoaa ja palaa takaisin ruudulle pariin otteeseen ... eli ehkä se olisi ekallakin tikulla hoitunut, jos olisin ymmärtänyt odotella vielä puoli tuntia tjsp.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja tmv »

insinörtti kirjoitti:ehkä se olisi ekallakin tikulla hoitunut, jos olisin ymmärtänyt odotella vielä puoli tuntia tjsp.
Luulen että ei olisi, mulla ekalla tikulla 15 minsan jälkeenkään ei tullut ilmoitusta että homma olisi valmis. Hippasen voisivat toki suunnitella tuota päivityksestä infoamista, on tosiaan hölmöä että teksti katoaa ruudulta ja näyttää siltä että mitään ei tapahdu vaikka päivitys on edelleen kesken. Pääasia kuitenkin että sait onnistuneen päivityksen tehtyä, toivottavasti uusi versio toimii entistä paremmin :mrgreen:.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kävin tänään sairasloman ajankuluksi koeajamassa Multiair TCT:n sportpack 2 varusteilla. Kyllähän tuo laatikko sujuvasti pelaa ja vaihtaa mukavasti ja oikeissa kohdissa aina tilanteen mukaan. Ainoa hieman häiritsevä asia oli ripeämmän kiihdytyksen jälkeen hetkeksi aikaa pienellä vaihteella ylös jäävät kierrokset. Rattiläpysköin varustetulla versiolla tuo ei olisi mikään ongelma, kun voisi vain napauttaa itse isomman, mutta nyt ilman läpsyköitä piti vain odottaa, että tietokone päättää laittaa isommalle ja siinä tuntui hetken kestävän. Sportpack 2 alusta antoi melko rivakasti ottaa moottoritien poistumisrampin, eikä ollut ongelma runtata rampin mutkaan hieman vauhdikaammin ja auton puolesta olisi ollut varaa enemmänkin, mutta kuski ei uskaltanut.

Maantiellä ihan tarkoituksella kokeilemalla kokeilin 110 mittarivauhdilla tasamaalla pitää vauhdin ja paljonko tietokone väittäisi kulutukseksi. Kyllä tuo alle viiden litran jaksoi vauhtia pitää ja pieneen myötäiseen meni jo alle neljällä litralla. Pieneen noussun halusi sitten 7 litraa, mutta rauhallisella ajotavalla pitkässä siivussa en pidä mitenkään mahdottomana, kun tuolla kulutusosastolla menee multiairilla alle seitsemän litran sadalla. Nopealla lenkillä kokeiltuna väittäisin, ettei alle seiskan lukemiin tarvitsisi edes yrittää ja pitkä siivu menisi kuuden allekin. Siis kaasujalassa vika, jos ei MA:lla pääse alle 7 kulutuksiin.

Melutaso oli mielestäni ihan kohtuullinen, enkä ymmärrä miksi tuota meluisaksi joku moittii. Toki, suoraan verrokkina ajosta oma pösö on hiljaisempi, mutta en minä Giuliettaakaan äänekkääksi sanoisi edes noilla isoilla ja matalilla renkailla.

Nyt jos noita ihmiset paljon ostelevat, niin tuostahan voisi hyvinkin kuvitella itselleen seuraavaa autoa parin vuoden päähän, kun köyhälläkin olisi varaa. Myyjä onneksi sanoi, että suuri osa MA-koneisista menee tällä hetkellä naisväelle ja nimenomaan TCT-laatikolla. Dieselit onkin sitten edelleen harvinaisempaa kauraa, mutta joitain niitäkin myydään. Parin vuoden päähän kun ei taas tiedä, kummalla polttoaineella sitä "kannattaisi" ajaa, niin katsotaan silloin sen hetkistä tarjontaa, kun nykyiset ostajat luopuvat omistaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja alfista »

Tazio kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Puurattien (sama koskee jäljitelmiä) aika meni jo.
...
Makuasioita, mutta mielestäni aitojen materiaalien aika ei 'mene' koskaan. Vastaavasti jäljitelmien aika ei koskaan 'tulekaan'

-Tazio
Jep,

Mulla on hankittuna useita pareja erisävyisiä nahkaisia ajohanskoja, ne odottavat oikeaa puurattista autoa. Puu tulee jälleen muotiin vääjäämättä, ehkä kierrätyspuu tällä kerralla.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Farina »

alfista kirjoitti:
Jep,

Mulla on hankittuna useita pareja erisävyisiä nahkaisia ajohanskoja, ne odottavat oikeaa puurattista autoa. Puu tulee jälleen muotiin vääjäämättä, ehkä kierrätyspuu tällä kerralla.
Eikös Fisker Karmassa olekin jotain kierrätyspuuta kojelaudassa somisteena?

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^^ Sama täällä, löytyy sekä mustat että punaiset nahkaiset ajohanskat. :mrgreen: On tosin kaksi nardin puuratilla varustettua autoakin.

Kierrätyspuuta... no miksikäs ei. Onhan Alfa käyttänyt kierrätysmuovia.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4333
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

EBITDA kirjoitti:^^ Sama täällä, löytyy sekä mustat että punaiset nahkaiset ajohanskat. :mrgreen: On tosin kaksi nardin puuratilla varustettua autoakin.

Kierrätyspuuta... no miksikäs ei. Onhan Alfa käyttänyt kierrätysmuovia.
Kyllä ainakin Suomessa neitseellistä 8) puuta riittää moneen käyttöön, sillä käytämme rapian puolet metsien
kasvusta vuosittain jatkojalostukseen ja energiaksi. Miten olisi komea kaksivärinen aito leppä - visakoivu-viiluratti Alfaan :wink:

JT
Viimeksi muokannut Jiitee, 07 Elo 2012, 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Vastaa Viestiin