Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

jeQQ kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Eihän Giuliettan kilpailijoista mikään yllä samalle tasolle, jos ulkonäöstä puhutaan.
No samaa mieltä kun pääsi paikanpäällä ihmettelemään. Ei kait ihmiset nyt ole liian pikkutarkkoja muotoilun kanssa, mun mielestä ainakin tosi upea laitos!
On se kyllä nätti, mutta ainakin ittiä pikkusen häirittee tuo epäsporttimaisen kapea keulahabitus. Auto näyttää ehdottomasti parhaalta etuviistosta tai takaa. Sama tosin vaivaa mitoakin. Suoraan edestä se näyttää pikkasen tila-autolta.

Voi kun tuon 159:sin sais alle 180g/km nelikolla niin ei tarttis arpoa.
-Matti-

Avatar
jeQQ
Viestit: 4337
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Mun mielestä parhaat kulmat tuli etu tai takaviistosta, perä on kyllä suhteellisen maukas. Uutta alfaahan mito ja giulietta onkin, haetaan uusia linjoja jne..

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

takaviistosta...

Pimeällä...

Valot päällä...

Mustana...

:wink:

Giulietta on niin hyvännäköinen sisältä ja ulkoa, että pitkään kuolaamani 159 sai tosi kovan kilpailijan, Tosin Giuliettat on vielä ihan uusia ja budjettia saisi venyttää/säätää pidempään
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hyvännäköistä menoa; Giulietta vetää M-Bemareita, Possuja ja evoja aamiaiseksi. R-Megane olikin sitten liikaa kaikille. Mukavan kuumana kävi AR-kuski koko ajan.

Tuo kojelaudan keskeltä erektoituva naviruutu (€2000 ja rapiat) peittää muuten näkyvyyttä aika komeasti. Onneksi eivät ole tehneet rumaa kyhmyä muutamien BMW-mallien tyyliin.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Jep, noinhan ne Francescot ja Lorenzot huitoo liikenteenkin seassa. On ne niin ässiä!
Ride on!

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

Vittorio Jano kirjoitti:Hyvännäköistä menoa; Giulietta vetää M-Bemareita, Possuja ja evoja aamiaiseksi. R-Megane olikin sitten liikaa kaikille. Mukavan kuumana kävi AR-kuski koko ajan.

Tuo kojelaudan keskeltä erektoituva naviruutu (€2000 ja rapiat) peittää muuten näkyvyyttä aika komeasti. Onneksi eivät ole tehneet rumaa kyhmyä muutamien BMW-mallien tyyliin.
Vaikka meno lujaa olikin, niin ei se giulietta porschesta tai M3sesta ohi tainnut mennä? Ja saattaa olla ko. autojen puikoissa ollut jotain toistaitoista porukkaa?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

V-tyyli kirjoitti:
Vaikka meno lujaa olikin, niin ei se giulietta porschesta tai M3sesta ohi tainnut mennä?
Enhän minä niin kirjoittanutkaan. :wink:

Mutta nähdäkseni Ajassa 3:07 kuitataan M3 (E36) ja sitten kohdalla 7:34 se pitkään kuvissa roikkunut Porsche.

G ei tietenkään ole näitä nopeampi, mutta oikeissa käsissä varsin käyttökelpoinen tuote jopa tuossa ympäristössä.

Avatar
JuhaT.
Viestit: 79
Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
Paikkakunta: Hamina

Giulietta koeajettu, vihdoinkin

Viesti Kirjoittaja JuhaT. »

Lopulta tuli tilaisuus koeajoon Kouvolassa. Auto oli yllättävän tukevan tuntuinen - ison auton tuntua ajossa.

Pakkasta oli yli 20 astetta, johtuikohan siitä kun DNA-nappulassa ainoastaan D-asento tuntui ajoon sopivalta, muiden kohdalla kaasupoljin tuntui kuminauhavälitteiseltä. Samaa kumimaisuutta oli vaihteensiirrossakin. Kytkin otti todella alhaalta ja jarrut olivat turhan herkät.

Polkimet tuntuivat liikkuvan pakettiautomaisesti ylhäältä alas; ajoasento vaikutti vanhan ISA-standardin mukaan hahmotellulta. Näkyvyys taka- ja etuviistoon oli melko heikko. Penkinlämmitin oli sen sijaan tehokkaan tuntuinen ja istuin lämpeni laajalta alalta. Valkoinen auto on oikein hyvän näköinen, ainoastaan etuvalojen muotoilu vaatii totuttelua.

Avatar
Muftak
Viestit: 48
Liittynyt: 05 Marras 2007, 14:22

Viesti Kirjoittaja Muftak »

Jaahas. 159 eri versiot testattu, Mito ja nyt Giulietta Multiairilla. Jotenkin tuntuu vaan, että taitaa merkki vaihtua jos tuleva Giulia ei tule miellyttämään. Nämä uudet Alfat todellakin näyttävät oikeilta, mutta jotenkin niistä on Alfan henki poissa. Tuntuu siltä, että ajelee ihan millä tahansa uudella autolla, jos ei huomaisi ratin keskiössä olevaa logoa. Giulietasta jäi mieleen kojelaudan ja vaihdekepin muovisuus, ja edelleen eivät ole saaneet niitä kitinöitä pois. Itse Multiair on ihan ok teknisesti, mutta tuntuu jopa tuo oma JTS potkivat paremmin. Itse ostan auton täysin tunnepohjalla, en järjellä, ja tämä Giulietta ei yllättänyt positiivisesti vaan neutraalisti, joten saa jäädä tuulipukujen ostettavaksi (jonka asiakaskuntaa sille ilmeisesti haetaan).

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

:shock:

Yhtään en voi yhtyä, mutta en rupea makuasioista kiistelemään vaikka ero kilpailijoihin onkin huomattava :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Täälläkin viimein Giulietta koeajettu. 1.4 MultiAir siis kyseessä.

Ensituntemukset:
- Keulan ilme ei livenä niin "aggressiivinen" kuin olisin toivonut, mutta ok. Ainakin ulkosalla auto oli isomman näköinen kuin odotin. Sisätilat taasen odotusten mukaiset.
- Penkin tuntuma parempi kuin mitä ennakkoon kuvittelin. Nahkajakkarat oli koeajopelissä. Oma pituus 182cm ja itsellä oli ratin takana ihan mukava olla ja ajoasento löytyi luontevasti.
- Kojelaudan design pettymys. Itse tykkään enemmän 156 ja 159 lookista. Muovinen ja "mikä tahansa auto" -fiilis jäi vaivaamaan.
- Ajettaessa todellakin isomman auton tuntua ja liukkaalla kelilläkin auto tuntui todella hyvältä ajettavalta - vakaa kuin mikä ja kovassakaan jarrutuksessa ei paljon huojunut. Kone vastasi kaasuun pirteästi, mutta D-asetus taitaa olla ainoa käyttökelpoinen :). Harmi ettei luistonestoa saanut mistään ainakaan manuaalin mukaan pois.

Täytyy odotella että pääsee QV:n puikkoihin jossain vaiheessa. Ihan mielenkiintoinen uutuus tämä, varsinkin ajettavuudeltaan. Ja 1.4 MultiAir tuntui koneena varsin ärhäkkäältä.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
jeQQ
Viestit: 4337
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Mun mielestä kyllä noilla liukkailla oli melkeenpä parempi ajaa n tai a moodilla. Tosin tuli ajettua vaan QV:lla, mikä vaikuttanee asiaan..

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

jeQQ kirjoitti:Mun mielestä kyllä noilla liukkailla oli melkeenpä parempi ajaa n tai a moodilla. Tosin tuli ajettua vaan QV:lla, mikä vaikuttanee asiaan..
Voi olla että QV:n tehot vaikuttaa. Jotenkin toi 1.4 tuntui olevan kuin tervassa ilman D-asentoa.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

170 HV ainakin suto joka lähdössä D:llä paljon ja N sen normi sutasun, mutta A oli kyllä todella tehokas leikkaamaan sudinnat pois, eikä se normaali ajossa tapa auton menoa ihan täysin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

DaViega kirjoitti:170 HV ainakin suto joka lähdössä D:llä paljon ja N sen normi sutasun, mutta A oli kyllä todella tehokas leikkaamaan sudinnat pois, eikä se normaali ajossa tapa auton menoa ihan täysin
Juu, leikkaahan tuo 159:kin sutimiset pois kun luistonesto on päällä mutta ilman pääsee paljon paremmin liikkeelle kun on kitkat ja jäinen tie yhdistelmä :mrgreen:.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Stormi
Viestit: 32
Liittynyt: 28 Joulu 2010, 20:14
Paikkakunta: Naantali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stormi »

Pari viikkoa sitten tuli Raision Autokeskuksessa koeajettua Giulietta
ja QV- malli. Keli oli luminen ja - 12 C. Auto vaikutti todella hienolta
ajaa ja meno oli tanakkaa, Dynamic Mode päällä.

Sivusta paljon samaa kuin Uudessa Bravossa. Takavaloissa aluksi
hieman saksalaista fiilistä, mutta nyt ajan kanssa istuu kokonaisuuteen
mielestäni hienosti. Myös etuosa paranee koko ajan, ajan kuluessa.

Sisusta on myös oikein tyylikäs, joskin kojelauta hakee tottumista.

Tammikuussa olisi tarkoitus vielä testata Giulietta 170 Bensa.
- Alfa Romeo 147 120 02´ Alfa Rosso & Vespa Sprint 67´ Piaggio Rosso -

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Nyt myös Giulietta 170 MultiAir on koeajettu kohtuullisen perusteellisella lenkillä. Kun sain vaimonkin paikan päälle niin päästiin molemmat kokeilemaan tuota MultiAiria. Koeajokeli oli tälläkin kertaa hankala kun lunta on tullut päivän aikana varsin paljon.

Koeajoauto oli siis mallia 170 MA, lisävarusteena lähinnä 17"-vanteet, ei kuitenkaan mitään Sport Packia. Väri valkoinen.

Kommentteja:
- 170 heppaa tuntui ihan passelilta eli ei tuo miltään onnettoman alitehoiselta mopolta tuntunut esim. 235 hv QV:hen verrattuna.
- Kaikkia DNA-kytkimen asentoja tuli koitettua ja kuten QV:ssakin niin myös MA:ssa D- ja N-asentojen ero oli erittäin selkeä. D-asennossa peli tuntui selvästi hyökkäävämmältä. N- ja A-asentojen ero ei kovin selkeältä tuntunut.
- Hankalan kelin talviominaisuudet tuntuivat hyviltä. Auto vaikutti jämäkältä ja turvalliselta vaikeissa olosuhteissa. Ei paha.
- Takanäkyvyys on melko heikko.
- Kaiken kaikkiaan QV:n ja MA:n ero tuntuu paljon pienemmältä kun esim. 147 GTA:n ja 2-litraisen 147:n.

Lahden Mega-Autossa oli myös antrasiitin-harmaa yksilö takapihalla, jossa alkaisi olla jo värikin kohdillaan - tuo valkoinen tai esim. musta kun ei minulle oikein nappaa.

Kokonaisuutena täytyy todeta, että tuossa 170 MA:ssa on kyllä tuote ja sen ominaisuudet suhteessa hintaan erittäin hyvin kohdillaan. Tuotteesta ja hinnasta ei jää myyntimenestys kiinni. Valitettavasti vaan vanha maine ja ennakkoluulot aiheuttanevat sen, että kovin moni tuon kokoluokan auton ostaja ei pidä Alfa Romeota edes vaihtoehtona.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^komppaan 170 hv -osiota, mutta ilman QV-kommentteja, kun en o moista koettanut.

Tarjous tuommoisesta tulossa s-postiin, mutta kun pikkuhilut taitaa menna aahvatin korjuuseen stn. eikä isompia o tulossa.

#¤%&! Olis se ny kestäny vielä vähän aikaa ja siilumeetrejä...

Werneri
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Siis eikö ketään ole kiusannut tuo Giuliettan ohjaus? Kun jotenkin tuntu niin keinotekoiselta. Samaan syssyyn ajettuna Golf ja uusi C4 antoivat luonnollisemman ohjaus vasteen. Enkä nyt mainosta Vw:tä tai Citikkaa.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Werneri kirjoitti:Siis eikö ketään ole kiusannut tuo Giuliettan ohjaus? ...
Ei ole kiusannut talviolosuhteissa. Minusta ohjaus on tuntunut ainakin D-asennossa tunnokkaammalta kuin esim. Mito QV:n ohjaus. Eipä nuo sähköhydraulisesti tehostetut ohjaukset taida pärjätä vanhemman tyylisille tehostimille, mutta kyllä noistakin ihan käypäsiä ohjauksia taitaa saada aikaan.

Uusinta Golf VI:ta en ole ajanut, mutta Golf V:n ohjaus ei ole jäänyt mitenkään positiivisesti mieleen. Vaimon Focuksessa sen sijaan tuo ohjaustuntuma on aika passeli.

Täytyisi päästä ajelemaan kesäisemmissä oloissa, jotta lopullisen arvosanan voisi antaa G:n ohjaukselle.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Kylmätyypit otettu valkoisesta QV:stä. Ulkomuoto ei livenäkään suuremmin hetkauta, on se nyt kuitenkin paremman näköinen kuin Mito. Sisustasta ja tulenjohtokeskuksesta taasen tykkäsin, ajoasento tuntui luontevalta vaikka se etupenkin sivuttaistuki onneton olikin. Takapenkin tila tuntui pienemmältä kuin 156:ssa ja pää oli katossa tällaisella alle keskimittaisellakin.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

Muftak kirjoitti: Tuntuu siltä, että ajelee ihan millä tahansa uudella autolla, jos ei huomaisi ratin keskiössä olevaa logoa. Giulietasta jäi mieleen kojelaudan ja vaihdekepin muovisuus
tuo 156 faceliftin kojelauta + muu sisustus asettaa kyllä ainakin itselläni riman niin korkealle että esim 159 kojelauta oli pettymys. vähän samaa mieltä olen kuin eräs herrasmies jonka autonvaihto 156->159 tökkäs ensin juuri tuohon lautaan jota kommentoi "kuin ivecon kojelauta" (rekkamies) myöhemmin kyllä vaihtoi sitten 159 3.2 versioon.

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Viesti Kirjoittaja kurppa »

En ole vielä koeajanut koska en ole ostamassa tai vaihtamassa mutta,
nykyisen TV mainoksen perusteella lähtisin heti jos tuo Uma lähtis kartturiksi, niin voitais heittää vähän pidempikin lenkki. :lol:

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Ilman muuta kaikille Giuliettan miesostajille tulee 1 Uma kaupan päälle

Hieno mainos ja autokin. :-D
MP

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

Kylmät tyypit käyty kokeilemassa tänään Konalassa. On se ällistyttävän kaunis niin ulkoa kuin sisältäkin. Omasta mielestä etu- ja takatilat on G:ssa isommat kuin omassa sw:ssä. Pittee ottoo koeajoon hetimiten kun vaimo suuttui kun kerroin käyneeni katsomassa ja en kertonut sille... Ja se ei edes ole kiinnostunut autoista... Mutta...

Eipä ollut G se suurin sytyttäjä tuossa autohallissa... sen tittelin vei punainen vihaisen näköinen 159 TI...

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

Mulle myyjä vakuutteli että Giulietassa on 2cm enemmän jalkatilaa takapenkillä kuin 159:ssä..

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

^ Ihanko 2cm? taitaa olla ennen myynnyt saksalaisia-autoja :lol:

Noh, varpaat ei jää tuolin alle missään tilanteessa, mahtuu heiluttelemaan...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Wario
Viestit: 172
Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
Car(s): Brera 1750 tbi
Paikkakunta: Helsinki/Finland

Viesti Kirjoittaja Wario »

Yo
Kävin koeajamassa Giulettaa ja petyin.
Kilpa-automaisuus on poissa ja tilalla on Skodamaista asiallisuutta (lue ankeutta). Lainatakseni topgearia
"parempi auto kuin 147 mutta huonompi alfa"
Mitossa sentään on rokkenrollia.
I mean how hard could it be.

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

QV:stä otettu ensituntumaa lumituiskussa.

Ajoasennossa on edelleen jäänteitä ISA standardista, eli ei istu minun anatomiaani mitenkään loistavasti. Edelleen moni säätö pitää vetää ensin tappiin ja sitten ruvetaan ihmettelemään miten tätä nyt sitten enää hienosäätäisi. No kyllä tässä kohtuullisen asennon sentään sai, vaikka penkki tuntuu jotenkin pieneltä ja reisituki on olematon 183 cm ukolle.

Polkimet, ahdasta on 45-46 talvimonolle. Kytkinjalka takertuu milloin mihinkin ja kaasujalka taasen ei löydä tukea oikein mistään.

No ajoon, Dynamic valintaan ja vehje lähtee pontevasti liikkeelle. Voimasta ei saa täyttä käsitystä, sillä sitä on näille keleille riittävästi, paitsi silloin jos silmässä on isohko vaihde ja turbossa ei ole painetta. Ei lähde kuten bussone, no jostain sen CO vähennyksen on tietenkin tultava.

Ja sitten ne Alfa Romeo äänet, niitä ei ole, ei sitten minkäänlaisia.

Mutkatietä menoksi, kampe istuun käteen nopeasti ja on hallinnassa huonollakin kelillä, vaikka vauhtia on kohtuullisesti. Yliohjaa melkein kuin GTA, Normal tai All weather valintaan ja meneminen tyssää kyllä sitten siihen, mutta niin lienee tosin tarkoituskin. 18", 225/40 sarjan Hakka R:t pitävät yllättävän hyvin.

Näkyvyys taakse ja sivulle kuolleeseen kulmaan on huono. Takaoven lasi kun nousee vielä ylöspäin takaosastaan. Parkkitutka tähän on varmaan asiaa.

Cruisen säädöstä ei edelleenkään ole muuta fiidbäckkiä, kuin että nyt se on päällä. Autoissa joissa käyttöliittymiä on oikeasti pohdittu, niin mittarissa näkyy paljonko nopeutta on valittu, sekä myös muuttaminen näkyy online. Pitempään kun nojaa vipuun, niin säätää 10 km/h pykälissä, jne. Tästä vehkeestä en moista löytänyt, ehken osannut etsiä? Tutusti tahmeaan radion voimakkuuden säätöön sai nojata myös suht pitkään ennenkuin jotain tapahtui. Edelleen joissain muissa merkeissä on vipu jota nipsutella ylös/alas tahi rulla jota pyörittää... No joo, ajaahan tätä vissiin pitäisi, eikä cruisailla tahi räplätä radiota.

Mitä tästä nyt sitten summaisi, ajettavuus on hyvä, siitä löytää vielä jotain Alfamaista, mutta muuten auto ei hintaansa nähden tarjoa mitään extraa.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Vasta eilen näin ekan yksilön livenä; musta, tuli vastaan Turussa Uudenmaantiellä. Olipa pettymys. Mitäänsanomattomin Alfa aikoihin, ei vedä vertoja Mitolle. Toivottavasti Giulia on toista maata.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Monza kirjoitti: Ajoasennossa on edelleen jäänteitä ISA standardista, eli ei istu minun anatomiaani mitenkään loistavasti. Edelleen moni säätö pitää vetää ensin tappiin ja sitten ruvetaan ihmettelemään miten tätä nyt sitten enää hienosäätäisi. No kyllä tässä kohtuullisen asennon sentään sai, vaikka penkki tuntuu jotenkin pieneltä ja reisituki on olematon 183 cm ukolle.
Itsehän kävin pelkillä kylmillä tyypeillä AK:ssa. Giulusta löytyi miellyttävä ajoasento ja reisituki oli kohdallaan ilman että pää oli katossa. Myös oma mono tuntui mahtuvan, toki ko. talvijalkineet onkin ostettu varttikutosella kruisailua silmälläpitäen.

Samalla koeistuin myös 159:n (ensimmäistä kertaa!) - lanttu katossa jos reisitukea mieli tarpeeksi. Myös takapenkki Giulussa oli korkeampi ja jaloille paremmin tilaa. Varttikutoseen verrattuna samanoloinen asento ja näimpä Giulietta onkin vahvoilla seuraavaksi autoksi sitten joskus. Mittaahan tällä kyynärtuella on 178cm. Taisi olla ratkaisevat 5 senttiä

:lol:
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
il_dottore
Viestit: 116
Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)
Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)

Viesti Kirjoittaja il_dottore »

Ottimo kirjoitti:
Cloverleaf kirjoitti:Nyt on http://www.alfaromeo.fi sivustolla suomenkielinen versio tuosta Uma Thurmanin mainoksesta. Saa nähdä, eksyykö se vielä televisioon.
Vähän sama ongelma tuon naisen äänensävyn kanssa kuin ruotsinkielisessäkin versiossa, en pidä.
Jos tuo suomiversion äänensävy ei miellytä, viihdytä itseäsi tällä orginaaliversiolla http://www.youtube.com/watch?v=5y-1AYF8Ujg "Noi siamo fatti della stessa materia di cui sono fatti i sogni" - "Sensa cuore saremmo solo macchine"

Jumatsuikka kuinka tuo italian kieli soi kauniisti :lol: Jopa itse Willi-S kuullostaa paremmalta italiaksi! [OT: Hauskaa muuten, että italiaksi auto on "la macchina" eli naissukupuolen omaava kone :-D /OT]


Vähän googlasin ja onpa kiva vertailla tunnelmia noiden eri kieliversioiden välillä.

Franskalainenkin soundi menettelee, vai kuinka? http://www.youtube.com/watch?v=NYpN6vNHlFc "Nous sommes faits de la méme materié que les rêves" - "Sans coeur nous ne serions que des machines"

Espanjalainen on jo aavistuksen kovempi http://www.youtube.com/watch?v=4ynzLf7GW3A "Estamos hechos de la misma materia que los suenos" - "Sin corazón, solo seriamos máquinas"

Brittiläinen setti http://www.youtube.com/watch?v=cjZI_91zpK0 taas on "kuivan asiallisen" kuuloinen - tietysti! "We are such stuff as dreams are made on" - "Without heart we would be just mere machines"

Sen sijaan germaaniversio on ihan kerrassaan järkyttävä http://www.youtube.com/watch?v=eh74FT03NxY :crazyeyes: "Wir sind der Stoff, aus dem die Träume sind" - "Ohne Hertz wären wir nur Maschinen"


Vieraammista kielistä myös tuo venäjän kielen salaperäisen kuuloinen sointi sopii mun korvaan http://www.youtube.com/watch?v=uXc4A0vgvtg

Näin mennään kreikkalaisittain: http://www.youtube.com/watch?v=HXVC7CuaM34

.. ja romanialaisittain http://www.youtube.com/watch?v=msU_cPzYUgE “Suntem creati din aceeaasi materie din care sunt facute visele” - “Fara inima am fi doar masini”

Onkos tämä slovakialainen? http://www.youtube.com/watch?v=3mb7a6Db7uI

Ja tämä taas taitaa olla turkkilainen? http://www.youtube.com/watch?v=bzkaIJsXCio

(näihin loppuihin en edes yritä translitteraatioita :wink: )


... ja hei, hei, hei!!!! Löytyi vielä tällainen "perheenäitiversiokin" http://www.youtube.com/watch?v=oD5jcs1YBio


Mutta, ah, on se vaan niin hieno auto :-D
Maserati GranTurismo ('07)
Alfa-Romeo 159 STW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

maybetomorrow kirjoitti:
Itsehän kävin pelkillä kylmillä tyypeillä AK:ssa. Giulusta löytyi miellyttävä ajoasento ja reisituki oli kohdallaan ilman että pää oli katossa. Myös oma mono tuntui mahtuvan, toki ko. talvijalkineet onkin ostettu varttikutosella kruisailua silmälläpitäen.

Samalla koeistuin myös 159:n (ensimmäistä kertaa!) - lanttu katossa jos reisitukea mieli tarpeeksi. Myös takapenkki Giulussa oli korkeampi ja jaloille paremmin tilaa. Varttikutoseen verrattuna samanoloinen asento ja näimpä Giulietta onkin vahvoilla seuraavaksi autoksi sitten joskus. Mittaahan tällä kyynärtuella on 178cm. Taisi olla ratkaisevat 5 senttiä

:lol:
Dunno huomasko dudet että tuota penkin etureunaa voi nostaa ilman nostamatta koko penkkiä. Tällöin penkki voi olla ala-asennossa ja muutenkin istuimesta tulee kuppimaisempi. Ja itellä mittaa 180cm. Myös pikkuveli löysi hyvän asennon ja tällä on mittaa 196cm.

Takapenkkihäin noissa on molemmissa aika heikko esitys pidemmillä matkoilla.
-Matti-

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^ Kappas vika löytyi tälläkin erää käyttäjästä, vaikka tiesin jotain tuollaista haeskella! Vai löytyykö tuo kullanarvoinen etureunan nosto-ominaisuus vain nahkasisustaisesta? Taisin koeistua tekstiilisisustalla, jonka istuinosa näytti kyllä ihan yhdeltä möhkäleeltä. Kaisse on lähdettävä uusiksi autokeskukselle ;)

Myös tuo Zuliettan takaistuin. Eihän se taksilta tuntunut, mutta kohtuullinen ja korkeutensa ansiosta paremmin tukeva. 159 tuntui valitettavasti '09 Corollalta. Kyllä, olen joutunut siinäkin kerran istumaan.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

^Se on kaikissa kuskinpenkeissä vakiona (ainakin 08->), mutta etumatkustajan penkkiin lisävaruste. Tais säätyä siitä etummaisesta vivusta.
-Matti-

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Koeajettu MA tänään oulun ennekkotilaisuudessa ja koeistuttu QV. QV oli ihan kivannäköinen ja riittävän tilava. TAkakontin typerän upotus ei tosin meille hyvä. Ulospäin pitäisin G:tä ylivertaisina kilpailijoihin nähden, tosin tuli vaimon kans todettua 159:n olevan hienompi.

Sisädesignnista sen verran, että keskikonsoli sekava ja ruma. Mittarit hienot, mutta se välitila diginäyttöineen liian täynnä tavaraa.

Ajosta lyhyesti sen verran, että moottorille kiitosta itseltä ja vaimolta. Alustasta ja ohjauksesta vaikea näin liukkaalla sanoa mitään. Motarilla oli aivan liian äänekäs, liekö nastarenkaat vaikuttanut.

Eli kiitosta moottorista ja ulkonäöstä jouluvaloja muistuttavia ledejä lukuunottamatta. Miinusta äänekkyydestä, takakontista ja sisädesignista

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Tuli käytyä Konalassa Mitoa ihailemassa ja samalla koeistuin myös Giuliettan. Ilmeisesti kaikilla härpäkkeillä täyteenladattu punapenkkinen yksilö oli kyllä sisältä aika aistikas. Tosin pitää ollakin kun hintalapussa luki 49Keur. Onhan tuo G ihan jees ja kaunis mutta jotenkin se peräpää ei sytytä yhtään.
Miton uuden automaattiversion varasin koeajettavaksi nyt viikonloppuna. Rouva on ainakin jo pelkkien kuvien perusteella ihan myyty. Katsotaan muuttuuko mieli kun pääsee ratin taakse.

Avatar
Janne
Viestit: 2120
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Keskiviikkona tuli autoa ihmeteltyä Wetterillä. Koeajo jäi jonon vuoksi suorimatta ja tyydyin istumaan sisällä QV:ssä.
Sisustaltaan en kyllä ihan lämmennyt autolle. Penkkiin löytyi hyvin säädöt, mutta ratti ei ollut edes niin hyvä kuin omassa ikivanhassa viiskutosessa. Samoten keskikonsoli oli sekava kaikkine omituisine kytkimineen. Varmaan tottumiskysymys...kun on ajanut vuosia noin askeettisella vehkeellä ku itelläkin on:)
Kyyteihin en ota kantaa kun ei ole vielä kokemusta.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4337
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Juu mähän en osannut edes sitä radiota käyttää, jotain ahtopaineita se keskikonsolikin vaan näytti :oops:

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

il_dottore kirjoitti:
Vieraammista kielistä myös tuo venäjän kielen salaperäisen kuuloinen sointi sopii mun korvaan http://www.youtube.com/watch?v=uXc4A0vgvtg
Kuuntelin tuota, ja aloin epäillä sitä muuksi kuin venäjäksi. Vaimo kun puhuu täydellistä venäjää, niin varmistin vielä häneltä. Ei ole venäjää, taitaa olaa makedonialainen versio mainoksesta.

Avatar
il_dottore
Viestit: 116
Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)
Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)

Viesti Kirjoittaja il_dottore »

heme kirjoitti:
il_dottore kirjoitti:
Vieraammista kielistä myös tuo venäjän kielen salaperäisen kuuloinen sointi sopii mun korvaan http://www.youtube.com/watch?v=uXc4A0vgvtg
Kuuntelin tuota, ja aloin epäillä sitä muuksi kuin venäjäksi. Vaimo kun puhuu täydellistä venäjää, niin varmistin vielä häneltä. Ei ole venäjää, taitaa olaa makedonialainen versio mainoksesta.
Kiitos kun oikaisit! (slaavilaista kieltä kuitenkin...)
Maserati GranTurismo ('07)
Alfa-Romeo 159 STW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Tampereen Autokeskuksella olisi nyt viikonloppunäyttelyssä sunnuntaihin asti koeajettavissa QV ja 170 MA/170 diesel.

Itse en kyllä kerkee paikalle kun on uuden asunnon pintaremontti pahasti kesken.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

start @ nelonen giulietta nyt

Koeajossa Alfan kuuma uutuus Giuletta sekä Suzukin uusi Swift. Kotimainen autoiluohjelma.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^"Sillä pärjää Suomen talvessa".
Ride on!

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Sähkökatko juuri sopivaan aikaan.
Ei näkynyt kun renkaiden potkintaa minuutti alusta.
Tosin koko susukin esittely olisi näkynyt jos vain olisi kiinnostanut.
Pitääkö tuo tikiboksi laittaa upsin perään jatkossa?

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

doublesix kirjoitti:^"Sillä pärjää Suomen talvessa".
Huoh! Mitähän ne ovat sanoneet Golfista 1.4TSI:stä aikoinaan, kun ei kuulemma tahdo -10c pakkasilla kabiinissa lämpö riittää. Epäilen etteivät ole kiistäneet auton pärjäämistä Suomen talvessa juurikaan.

^Ruutu.fistä löytyy tod. näk. jossain vaiheessa.

edit 11:46: Startin koeajo oli aikasta asiallinen. Kehuja tuli kohtuu hyvin, vaikka aika vähän korostivat ko. auton olleen mallisarjan huipulta. Ja sitten se Giuliettan lausuminen suomalais-italialaisittain!

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1570
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

AutoExpossa tuli Giuliettaa ekan kerran ihailtua ja ulkonäköä pidin onnistuneena. Tänään kävin sitten Vaasan Wetterillä Giuliettan viikonloppunäyttelyssä. Sisällä oli punainen yksilö, joka on mielestäni paljon parempi väri kuin valkoinen. Koeajoautona oli kuitenkin likainen valkoinen yksilö 170 heppaisella koneella. Ihan hyvät kyydit sai, mutta silti jäi jotenkin vaisu fiilis. Pitää kesäisemmällä kelillä käydä vielä kokeilemassa, jos siitä saisi enemmän irti. Ihastuin kyllä eniten liikkeen pihassa olleeseen siniseen MiTo QV- malliin. Myyjä sanoi, ettei yhtään Giuliettaa ole myyty vielä siellä.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Jaahans, notta Vaasaankin saatu Giuliettoja ajoon. Täytyypä käydä testimässä.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Diesel (170 hv) koeajettu Konalassa, ihan positiivinen kuva jäi autosta, tehoa riittää aika hyvin, ohjaus ei aivan samaa tasoa kuin 156sessa. Näkyvyys ulos huonompi (=turvallisempi), hallintalaitteet ok. veto alle 1500 kierroksen voisi olla hiukan parempi isoilla vaihteilla. Auton start/stop pääsi jälleen yllättämään ennenkuin tajusi miksi tämä sammui.... Muotoilu aivan ok, värimaailma sisällä hiukan tumma, penkkien sivutuki juuri ja juuri riittävä. kyllä tämmöistä voisi harkita tulevaisuudessa. Ainiin mitenhän noi takaoven kahvat kestää vrt 156...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Nyt otettutyypit Giuliettasta. Koneena on toiminut 1.4 170hv bensa versio ja jätti yllättävän hyvän vaikutelman MiTo:n jälkeen.
Ainoa mahdollinen asento on D, kun muilla asetuksilla auto ei vasta kaasun ja ei kiihdyttää olenkaan. Mutta D:ll kuva muutuu täysin tosin kuin MiTossa.

+Ei kovain kaunis, mutta ainakin massasta erottuva nokka.
+varustelu ja lisävarusteiden hinnat.
+D asennolla kiva ääninen moottori.
+hyvä vaihteisto ja välitykset.
+D asennolla reagoi hyvin kaasuun.
+Nopea lämpimään.
+hienosti vääntävä moottori.
+turbopotku tuntuu.
+ erittäin pienikulutuksellinen auto matka-ajossa.
+kone.

-muotoilu on mitäänsanomatton sivusta ja takapäästä, joka on ISO miinus alfassa.
-reisituki puutu kokonaan kuskin penkissa. Istuin osan kaltevuuden säädön jäin kaipamaan.
-rumat sisätilat.
-aika kova hinta.
-ajettavuus
-monimutkainen ajotietokone.

Yhteenveto: Olen ajanut n. 20km lenkin lumisella tiellä niin ehkä kesä kelilla ajettavuus paranee.
Kaikki kaikkiaan hyvä paketti, mutta alfan sielu on jätetty kokonaan pois, eli jos peittää merkin niin voi helposti ajatella, että istuu Audi a3:ssa, BMW:ssa, Golfissa jne. Ei ole enää sitä jotain mitä me näin rakastamme alfoissa, vaikka paljon parempi tuo Giulietta on kuin MiTo, joka oli valtava pettymys.
Nothing beats cubic inch

Vastaa Viestiin