156:n code- ja ruiskuvalo palavat eikä käynnisty

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Aranai
Viestit: 45
Liittynyt: 24 Heinä 2008, 15:44
Paikkakunta: Satakunta

156:n code- ja ruiskuvalo palavat eikä käynnisty

Viesti Kirjoittaja Aranai »

Niin, yllättäen auto ei käynnistynyt, vaikka startti hyvin pyörikin.
Kun ei auto käynnistynyt, niin kiinnitin huomiota code- ja ruiskuvaloihin koska eivät sammuneet.

Otin akun vähäksi aikaa irti, kuittasin polttoainepumpun penkin alta ja toivoin parasta, mutta ei auttanut. Onko vinkkejä, mitä seuraavaksi ja voiko vielä itse kokeilla jotakin?

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Eikös tuo kuulosta avaimen ajoneston ongelmalta? Voisi kokeilla toisella avaimella tai avainta edestakaisin. Foorumilta löytyy varmaan parempiakin ohjeita.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

niin sammuko se code valo vai ei? jos se palaa ei se kyllä mihinkää käynnisty, ja onko se inertia switchi nyt siinä asennossa että bensaa tulee?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Aranai
Viestit: 45
Liittynyt: 24 Heinä 2008, 15:44
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja Aranai »

^^Toinen avain olisi kyllä jos vaan olisi.

Code-valo ei sammu lainkaan.

Ja miten tuon inertia switchin tietää olevan oikeassa asennossa? Kysyy tumpelo.

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ilmeisesti ei ole ajoneston ohituskoodiakaan? Vai? Jos Suomeen uutena tuotu, niin sen saa toivon mukaan Deltasta. Vikaahan se tuskin poistaa, mutta autolla pystyy ajamaan aina yhden starttauksen syöttämällä koodin laitteeseen.

Aranai
Viestit: 45
Liittynyt: 24 Heinä 2008, 15:44
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja Aranai »

Selasin ohjekirjaa ja siinä luki, ettei ohituskoodikaan auta, jos polttoaineruiskun valokin palaa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Aranai kirjoitti:
Ja miten tuon inertia switchin tietää olevan oikeassa asennossa? Kysyy tumpelo.
ei nyt muista miten se oli,, joku viisaampi varmaa osaa kertoa.. oliko se on/off tyyppinen ja riittikö että se oli pohjaan painettu vai miten..
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Vuonna kivi ja hakku minun 156:ssa oli vastaavanlainen ongelma. Ei lähtenyt käyntiin kirveelläkään, sillä virtalukossa oleva ajonestolaitteen antenni oli särki. Vaihtoivat sen DA:ssa, ihme kyllä ei ollut hirveän suuri kustannus. Sen vian pystyi ohittamaan koodilla.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Toki sen ruiskun merkkivalon pitääkin palaa, juuri sen avulla syötetään koodi. Pelkkä ajoneston merkkivalon palaminen voi merkitä muutakin vikaa, kuten GTV:ssä pa-pumpun relevikaa.

Aranai
Viestit: 45
Liittynyt: 24 Heinä 2008, 15:44
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja Aranai »

Ookoo, pitääpä kysellä Deltasta lisää, jos vaikka saisi sieltä apua.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Aranai kirjoitti:Ookoo, pitääpä kysellä Deltasta lisää, jos vaikka saisi sieltä apua.
:shock:
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
ari.aa
Viestit: 67
Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
Car(s): Tonale, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat
145 ja 147, Giulietta
Paikkakunta: Tuusula

Re: 156:n code- ja ruiskuvalo palavat eikä käynnisty

Viesti Kirjoittaja ari.aa »

Minun 145 alfaan tuli sama vika kun akku oli irti akun napojen puhdistusta varten 5 min.
Ohituskoodilla auto käyntiin ja huoltoon, jossa ilmoittivat, että akku pitää olla irti vähintään 20 - 30 min, niin kaikki herätevirrat ym häipyvät, eikä järjestelmä luule, että joku autoasi varastaa. Eli tällä systeemillä ko vika korjaantui, eikä ole palannut.
terv ari

Aranai
Viestit: 45
Liittynyt: 24 Heinä 2008, 15:44
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja Aranai »

Pitää varmaan ottaa akun navat vielä uudelleen irti ja odottaa riittävän kauan.

Tuosta Deltasta, niin tuntuvat pitävän asiakasta vähän tyhmänä esimerkiksi air-bagin varoitusvaloon liittyen. Luovat asiakkaalle kuvan, kuinka valon palamiseen Alfassa liittyisi jokin syvempi asia kuin vain virhekoodin kuittaus ylijännitevaroituksen jäljiltä. Tämä siis tarkoittaa sitä, että hommaan menee aikaa ja se maksaa.

Onneksi olen saanut hyviä vinkkejä hyvästä ja edullisesta korjaamosta, jossa auton korjaaminen ei ole salatiedettä.

Leon
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 12:02

Viesti Kirjoittaja Leon »

Terve!

Sama ongelma oli muutama kuukausi sitten. Ensin epäilin myös ajoneston antennia, mutta aina välillä lähti kuitenkin käyntiin. Moottori tilasta löytyvä (ajonestotunnistimen) kiinnike oli kuitenkin löystynyt ja se vaihdettiin uuteen.

Sanoivat että oli suhteellisen heikossa kunnossa ja että yksi johto oli jo hiertynyt osaksi puhki. Hintaakaan ei tullut kovin paljoa. ( Niin ja jos on antennissa, niin sekään ei ole kovin kallis).

UHREG
Viestit: 45
Liittynyt: 06 Marras 2008, 15:30

Viesti Kirjoittaja UHREG »

Minulla tekee tätä samaa pakkasilla.
Olin jo aivan unohtanut, mutta nyt aamulla -14 pakkasta eikä code valo sammu millään.

Onkos muilla ollut tämmöistä ongelmaa?
Itse veikkaan että ongelma on virtalukossa siinä laitteessa, joka lukee avaimen (Ajoneston antenni?)

Pienemmillä pakkasilla olen onnistunut ohittamaan tämän pitämällä virrat päällä noin 5 minuuttia, jonka jälkeen code valo on sammunut.

Nyt ei enää isoilla pakkasilla näytä toimivan.

Mitä teen?

UHREG
Viestit: 45
Liittynyt: 06 Marras 2008, 15:30

Viesti Kirjoittaja UHREG »

Muistelinkin että olin vuosi sitten samaa ongelmaa täälä itkenyt, oli aivan unohtanut kun tosiaan tuon kikkakonstin keksin :)
Eipä enää toiminu

Täytyypi purkaa ja kattella kun on tuota kokemusta tullu lisää näiden autojen kanssa
hagger16 kirjoitti:Jep. Se antenni tai liitinjohto toisessa päässä oireilee. Omassani oli sama vika aikoinaan ja syyllinen oli ollut juurikin tuon antennin liittimen hapettumisessa? Delta huollossa vian etsintä ja korjaus 40€. Ei paha..

tanetsu
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Maalis 2010, 15:40

Viesti Kirjoittaja tanetsu »

Miten sulla Aranai kävi ongelman kanssa? Minulla on samanlainen tilanne nyt päällä... :twisted:

Leon
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 12:02

Viesti Kirjoittaja Leon »

Yleisin syy autosähköhuoltamon mukaan on konehuoneesta löytyvän tunnistinliittimen heikko kunto. Itsellä pieni töyssy irroitti liittimen ja toimi satunnaisesti 3 vkon ajan. Aina kun piti huoltoon lähteä ongelma oli 2 päivää täysin poissa. Vaihtoivat liittimen ja uusivat pienetpätkät johtoja ja homma toimi sen jälkeen loistavasti.

Itse korjaus ei maksanut juuri mitään, mutta vian etsinnästä tuli muutaman tunnin työ.

tanetsu
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Maalis 2010, 15:40

Viesti Kirjoittaja tanetsu »

Ei vaan huvita mennä Delta-autoon odottamaan että ne löytävät vian. Viimeksi kun kävin siellä mutkat, sain 200€ laskun yhden liittimen vaihdosta! Airbagin valo paloi kun sen sinne vein, lukivat vian ja vaihtoivat rikkinäisen liittimen. Aikaa taisi mennä 15 min ja tunsin itseni ryöstetyksi... :(

metkuli
Viestit: 45
Liittynyt: 07 Syys 2016, 21:14
Car(s): 156 2.0TS vm.2002

Re: 156:n code- ja ruiskuvalo palavat eikä käynnisty

Viesti Kirjoittaja metkuli »

Samaa vikaa on tällähetkellä täälläkin... Toista antennia kokeiltu, akku vaihdettu, liittimiä käyty läpi, yms... mutta kertoisiko joku missä tämä ajonestotunnistimen kiinnike sijaitsee?

Vastaa Viestiin