33 16 v suuttimet?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pantse
Viestit: 217
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:31
Paikkakunta: Joensuu

33 16 v suuttimet?

Viesti Kirjoittaja pantse »

En ole saanu tuota auton pätkimistä kuriin vielä, kun on niin vähä tullu ajeltuuki, kun ei oo mikään talviauto :wink: , mutta olisin kysyny noista ruiskun suuttimista, kun koneessa oli kolme oranssia ja yksi musta, niin onko tuo musta joku tarvikemalli, vai mikä? Välillä auto tuntuu pelittävän, mutta välillä menee tukkoon, ainakin sillon kun hiljentää nopeutta.

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Pätkiminen

Viesti Kirjoittaja Giri »

Kyllä sen pitäisi talvellakin käydä hyvin. 33 16V:ssä joskus aiheuttaa pätkimistä (jopa sammumista) kampikammion huohotusputken tukkeutuminen. Ota putki irti ja putsaa kunnolla. Jos öljypinta on liian korkealla niin putki tukkeutuu majoneesinnäköisestä öljy/kondenssivesitöhkästä helposti varsinkin kovemmilla pakkasilla tai jos autolla ajetaan vain lyhkästä matkaa ja kone ei pääse lämpiämään kunnolla. Tietysti normaalit jutut kuten tulpanjohdot (jotka asentajat helposti rikkovat kun tulpat ovat niin hankalassa paikassa) ja virranjakajan kansi ym. kannattaa tsekata. Polttoainesuodatin "unohtuu" myös usein vaihtaa huollossa. Tietty suuttimistakin voi johtua, mutta ainakin omani on rullannut jo 210tkm ilman mitään ruiskutussuutinongelmia. Pitää tsekata toi väri illemmalla.

KHN
Viestit: 53
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 22:58
Car(s): Barchetta, X1/9, 850 Sport Coupe, Coupe 20VT, Testarossa
Paikkakunta: Merikaarto

Viesti Kirjoittaja KHN »

Mullakin 33 16v pätkii ja rykii aina talvella kun on oikein kostea keli ja kuivallakin talvikelillä kun on ajanut n. 200-250 km putkeen. Muutaman kerran ollut korjaamolla ja lompakko tyhjentynyt, mutta vikaa ei ole löytynyt. Vaihdettu mm. bensapumppu kolme kertaa, sytytysjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä, sytytyspuola, ruiskutussuuttimet (vanhassa rahassa lähemmäs tonnin kappale) ja paljon muuta pikkurojua, ei jaksa luetella kaikkea mitä on tehty. Vaan ei ole auttanut; aina korjaamolla kehrää kuin kissa ja muutaman kuukauden sen jälkeen. Koskapa koskaan en ole nykimisen takia jäänyt tien päälle, olen alistunut tilanteeseen annan sen moottorin rykiä (se on sitä italialaista tulista luonnetta :-D )

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Väittäisin, että nimenomaan tuo huohotinputken jäätyminen aiheuttaa ongelmia, mm. nykimistä silloin kun ajaa talvikelillä pitkiä matkoja maantiellä. Varsinkin jos on just vaihtanut öljyt tai ajanut paljon lyhkäsiä ajoja kaupungissa. Tällöin sinne kaupunkiajossa sinne kertynyt majoneesi jäätyy.

Omassani avarrettiin öljyn täyttöputken päässä olevaa öljynerotinta ottamalla joku sihti pois ja laitettiin automilanossa "modifierung" = käärittiin jäähdytysveden paluuletku muutaman kiepin huohotinputken ympärille (ei auttanut).

Jossain vaiheessa kuulin joltain, että talvella kannattaa pitää öljytaso puolessa välissä min-max välillä sekä irrottaa ilmamäärämittarin muovikansi, ruiskuttaa kontaktikiskolle elektroniikkapuhdistusspräyta ja silikoonata kansi huolella kiinni, jottei kosteus pääse vaivaamaan. Olin huomaavinani parannusta auton talvikäytöksessä. Varsinkin tuo öljytason pitäminen puolessavälissä kuulostaa järkeenkäypältä.

Ongelman ydin taitaa olla ohut metallinen holkki siellä huohotinputken ilmi-päässä, joka jäätyy. Auttaisikohan sen korvaaminen muovisella putkenpätkällä?

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Huohotus

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Moikka

Lääkkeeksi hommaan: Laittakaa tulenkestävää (se musta laatu) putkieristettä huohotinputken päälle niin että se lämpiää koneen lämmetessä. Ja korkkiin ketjukiinnitys ettei häviä jos lentää pois paikoiltaan.

Se majoneesin putsaus ensin tietysti..

TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Originali kirjoitti:Väittäisin, että nimenomaan tuo huohotinputken jäätyminen aiheuttaa ongelmia, mm. nykimistä silloin kun ajaa talvikelillä pitkiä matkoja maantiellä.
Kuullostaa tutulta. Mulla alkoi nykimään ja pelleilemään oikeen urakalla kun olin Turusta tulossa, aina kun pysähtyi n. 15 minutiksi niin taas pystyi ajamaan nykimättä jonkin aikaa. Pakkasta oli reilut 10 astetta jos oikein muistan.

Joko auto veti herneet siitä että joutui Turussa käymään tai sitten oli tuo huohotin mutta laitoin seisontaan ja keväällä toimi taas kuin ei mitään 8)

Avatar
Georgios Terziakis
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Georgios Terziakis »

Ei muuta kun ruiskut mäkeen ja kunnon kaasarit tilalle!
Oma auto -87 1.5 ti on kaasarivehe ja kyllä toimii, ei o nykimistä eikä muita onkelmia ollut kovillakaan pakkasilla, eikä nollakelillä.

pantse
Viestit: 217
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:31
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pantse »

joo, pitää tsekata noi putket sun muut, vaikka aika tarkkaan on katottuki. Yks päivä oli joku paikka vähä jäässä, vedot poissa. Pakko oli luistattaa kytkintä, että sai auton mäen päälle. Alamäessä sain sitten autoon kierroksia ja yhtäkkiä auto alkoi pelata. Eli joku paikka jäätyy. Noista kaasuttimista sen verran, että voishan sitä kokeilla. Nurkissa pyörii yhdet 40 dellortot (36 sisäkurkut), riittäsköhän ne 16 venaseen ja minkäslainen homma se olis, joutusko tekee imusarjat sun muut. Toi tallikin kun on 300 km päässä, niin on hankalaa saada auto kuntoon. Katsastuskin oli hoidettava puolisokeella katsastusmiehellä, että sai auton leimalle, kun puuttu vielä puolet osista. :oops:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

pantse kirjoitti:Noista kaasuttimista sen verran, että voishan sitä kokeilla. Nurkissa pyörii yhdet 40 dellortot (36 sisäkurkut), riittäsköhän ne 16 venaseen ja minkäslainen homma se olis
Onnea katsastukseen :lol:

Vastaa Viestiin