Käy kolmella..?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Käy kolmella..?

Viesti Kirjoittaja Wille »

Mitenkäs tuo on helpointa tarkistaa, eilen taas yksi "asiantuntija" kysyi että käyks toi kolmella ku panin Alfan käyntiin.. :? Käyhän se pikkasen epätasasesti, mutta eikös toi oo ominaisuus :) Sitä paitsi liikkuu paremmin ku esim 2-litranen Vectra :wink: , niin ei kai yks pytty ihan kuollu voi olla?? Revinkö tulpanjohdot vaan yks kerrallaan irti.. :silly:

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

En usko, että käy kolmella pytyllä jos kysyt sitä. Mullekkin on joskus sanottu et käy tosi epätasaisesti ja oon sen vaan kuitannu sanomalla, et se on boxeri.

Voithan sä sen koittaa miltä se kuulostaa sillo ku se käy kolmella pytyllä. Otat vaa virranjakajasta yhden niistä tulpille menevistä johdoista irti käydessä. Ei tosin kannata pitkiä aikoja käyttää kolmella pytyllä jos sulla on katalysaattori. Se bensa tekee tietääkseni hallaa sille.

Mulla ittelläni on ollu jo jonkin aikaa ongelmana et lohkolämppärillä lämmitettynä, mutta kylmänä se käy satunnaisesti hetken aikaa kolmella pytyllä. Sen kyllä kuulee sillä se ääni on silloi ERITTÄIN epätasainen bräm-bräm-bräm ääni. Ja lisäks se ei meinaa kestää käynnissä. Pitäispä joskus tuotakin ihmetellä, kunhan vaan jaksaa. Laiskuus on hieno lahja ;)
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Sitä mieltä mäkin oon..sillon kun ostin ton niin kosteella ilmalla kävi huonosti (kolmella?), ja kun anto enemmän kaasuu ni oikeen nykäs ja alko vetää paremmin. Mutta tulppien vaihdon jälkeen on pelannu ihan hyvin. Autolla on muuten ajettu 230tkm, ja oon miettiny että joskos toi kone kaipais vähän "säätämistä", mitä mieltä ootte? Lähinnä venttiilit jne

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Meillä jos 33:sta lämmittää alle tunnin, on käyntiinlähtö vaikeaa, tai oikeastaan se käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä. Saa kaasun avulla yrittää narrata jokaisen käynnistysyrityksen kanssa. Nykyisin jos lämmitämme, pidämme yli puolitoistatuntia lämmityksessa. Pikkupakkasilla emme enää lämmitä lainkaan.

Sama "ongelma" on nyt 164 Superin kanssa.

Edellisessä 164 Twin Sparkissa ei ollut mitään ongelmaa, lämmitti pitkään tai lyhyen hetken. Eikä "ongelmaa" ole myöskään GTA:ssa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

2TS kirjoitti:Sama "ongelma" on nyt 164 Superin kanssa.
Kyllä mulla käy tyhjää kelillä kuin kelillä, lämmityksestä riippumatta. Tosin joissakin oloissa tyhjäkäynti ensin heijaa, mutta koska tuosta ei ole sen kummempaa haittaa en ole noita ongelmaolosuhteitakaan pannut merkille.

Voipi olla, että tuon vaeltamisen saisi veks yksinkertaisesti putsaamalla lisäilmaluistin. Vaan enpä ole viitsinyt, ulkona on kylmää ja märkää...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kyllä mulla käy tyhjää kelillä kuin kelillä, lämmityksestä riippumatta.
Tarkennus: Tyhjäkäynti 164:ssä OK, mutta tarvitsee pienen lohkolämmityksen jälkeen kolmesta viiteen käynnistysyritystä. Ilman lämmitystä 15 asteen pakkasessa käynnistyi heti, kun avainta vain "näytti". 33:ssa on taas sellainen ranttatantta-meininki hetken aikaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Oma jää kyllä ihan laakista käymään. Tosin sitä saa käytännössä aina sahata muutaman sekunnin, ilmeisesti bensapumpun takaiskuventtiili vuotaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

2TS kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kyllä mulla käy tyhjää kelillä kuin kelillä, lämmityksestä riippumatta.
Tarkennus: Tyhjäkäynti 164:ssä OK, mutta tarvitsee pienen lohkolämmityksen jälkeen kolmesta viiteen käynnistysyritystä. Ilman lämmitystä 15 asteen pakkasessa käynnistyi heti, kun avainta vain "näytti". 33:ssa on taas sellainen ranttatantta-meininki hetken aikaa.
Jos kylmä ja kuuma napsahtaa käyntiin nätisti niin lämpötilatunnistin valehtelee aivoille. Tämmönen tuli mieleen :roll:
Voisko olla kahdessa Alfassa sama vika samalla tontilla :)

Jannu
Viestit: 65
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 22:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jannu »

jaa...Ton meidän 33:n alfan edeltävän omistajan mukaan boxerin pitäs käydä tasaisesti, paljon tasaisemmin kuin esim. rivi-kone.
Kävihän toi tasaisesti ennen katsastusta. Kävi tarkastuttamassa päästöt, ei olleet kohillaan joten ne säätivät ne oikeiks.
Sen jälkeen se kävi epätasaisesti mut ei sentäs niin pahasti et kuulostas kolmella pytyllä käyväksi.
Ei toi kuulemma vieläkään käy tarpeeksi tasaisesti :wink: mut kaikkihan on suhteellista.
Tais olla pääkaupunkiseutu, mistä löyty kaasareihin perehtynyt yritys missä sai nämä säädettyä kohilleen ja auton käymään paremmin. Tässäkin tapauksessa vois auttaa toi kaasareiden ultra-pesu. Sitä ei oo vielä tehty mut kaikki muu sit on jo tehty...

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Jannu kirjoitti:Kävi tarkastuttamassa päästöt, ei olleet kohillaan joten ne säätivät ne oikeiks.
Sen jälkeen se kävi epätasaisesti mut ei sentäs niin pahasti et kuulostas kolmella pytyllä käyväksi.
Heh, meillä sama juttu. Motti kävi aikas hyvin ennen katsastusta ja ylisuuria päästöjä. Seurauksena säätöjen muutos, ja käynti on selvästi epätasaisempi.

Lohkolämmittimen käyttö on tosin vaikuttanut käynnistyvyyden heikkouteen alusta alkaen.

Jannu
Viestit: 65
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 22:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jannu »

Ei oo sit ainut.... Tosin toi lähtee kyllä aikalailla hyvin käyntiin.... Lohkolämmittimessähän toi on melkein aina kiinni mut ei siin oo kyllä koskaan tarvinu ryyppyä avuks.... :-D
Viime katsastuksessa oltii sitte viisaampia, auto sisään laitteet kiinni ja liikaahan noita päästöjä oli ja reilusti. Ei muuta ku jokaista seos ruuvia 3-kierrosta pienemmälle, leima paperiin ja ulos, seos ruuveja takasin päin 3-kierrosta ja menoks.....

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

HOTAKAINEN kirjoitti:
2TS kirjoitti: Tarkennus: Tyhjäkäynti 164:ssä OK, mutta tarvitsee pienen lohkolämmityksen jälkeen kolmesta viiteen käynnistysyritystä. Ilman lämmitystä 15 asteen pakkasessa käynnistyi heti, kun avainta vain "näytti". 33:ssa on taas sellainen ranttatantta-meininki hetken aikaa.
Jos kylmä ja kuuma napsahtaa käyntiin nätisti niin lämpötilatunnistin valehtelee aivoille. Tämmönen tuli mieleen :roll:
Voisko olla kahdessa Alfassa sama vika samalla tontilla :)
kutosissa helpostikkin koska tuo mainitsemasi anturi sijaitsee termostaattikotelossa....

eikös tästä ole muuten ollut polemiikiä ennenkin....vai onko...

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Lohkolämmittimen käyttö on tosin vaikuttanut käynnistyvyyden heikkouteen alusta alkaen
Onko kutosissa millanen lämppäri? letkulämppäri alaletkussa vai...

VAG merkeissä on uusissa vähän samankaltasia vaivoja ja siks esim uusi 2.0 130heppanen saa lämppärikseen säteilylämppärin öljypohjaan...

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jiiässä kirjoitti:
Lohkolämmittimen käyttö on tosin vaikuttanut käynnistyvyyden heikkouteen alusta alkaen
Onko kutosissa millanen lämppäri? letkulämppäri alaletkussa vai...

VAG merkeissä on uusissa vähän samankaltasia vaivoja ja siks esim uusi 2.0 130heppanen saa lämppärikseen säteilylämppärin öljypohjaan...
kutvoseen saa juuri mainitsemasi vastuksen alavesiletkuun taikka sitten virallisen letkulämppärin....tällöin nesteet otetaan lohkon kyljestä olevasta reiästä ulos ja kierrätetään vastuksen kautta alavesiletkuun jolloin tulee selvä kierto systeemiin ja moottori lämpenee kunnolla... :)

Vastaa Viestiin