156 Crosswagon

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

156 Crosswagon

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Päädyin tuossa katselemaan neliveto 156:sia.

Onko niin että tuota Crosswagonia ei ole tehty kuin 1.9 JTD:nä. Miksi ei 2.4, tai bensa V6:sta?

Minkähän painoista kärryä tuolla saa vetää? Hevoskärryä?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Wikipedia sanoi että nelivetoja on tehty vain 1.9JTD koneella :?

Ihme juttu, no sinällää kyllä moottori riittää hevoskopinkin vetämiseen, mutta riittääkö auton ominaisuudet muuten.

Kopilla voi olla kuitenkin painoa hevosen kanssa 1500kg, ja korkeutta on melko paljon.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Tämän mukaan on tehty vain 1.9 JTDm:llä.

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Nelivetoista 156 mallia tehtiin kahta eri versiota, korotettua Crosswagon Q4 ja normaalia Sportwagon Q4. Auto oli suunniteltu 159 Q4 nelivetotekniikan sisäänajoa ja tutkimista varten vain yhdelle moottorille. Myöhemmin tämä nelivetotekniikka hiukan muuttuikin ennen kuin se sovitettiin 159 malliin.

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Hiukan kyllä tuntuu hullulta hommalta nuinkin pienellä kopilla lähtä meetwurstia vetämään, ainakin pidempiä matkoja :shock: .

Ps. kohtuu raskas perä ja pitkä akseliväli on A ja O hevoskärryä vedettäessä, nimittäin hevonen kun on liikkuva kapistus ja saattaa paino yhtäkkiä siirtyä perälle yllättävässä tilanteessa--> auton perä kevenee ja hups. Viimeksi kävi lähipiirissä keväällä näin.

Toinen asia on kulutus, pikkumoottorisella ei kannata hevosvaunua vetää. Volvo V70 TDI vs. MB E320CDI, kulutus sama mutta hevoskärry perässä liki 5 litran ero Mersun hyväksi.

Njoo, ja nämä siis minun mietteitä, ei herneitä eikä merkkien välistä sotaa, kiitos. :)
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tällä hetkellä on vetoautona käytössä neliveto Mitsu L200. Aivan passeli tuohon hommaan, mutta ongelmana syntyy kun autossa on vain kaksi penkkiä.

Käyttöauto pitäisi kuitenkin ostaa, jolla olisi mukava matkustaa ja ajella parin kilsan työmatkaa, ja perhe ja koirat mahtuis (156 on toki koonsa puolesta hieman ongelmallinen). Koppia kun vedellään muutama kerta vuodessa lyhyitä matkoja niin tuntuu vähän hassulta pitää extra autoa vain sitä tarkoitusta varten.

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja evilpet »

Meillä vedetään 1-2 konia monta tonnia vuodessa 406:sella farmari pösöllä 2 litrasella bensakoneella.
Ei ole mitään ongelmaa ilmaantunut vielä tähän päivään mennessä....

Asenteesta se kiinni vaan on :lol:

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Epezi kirjoitti:Tällä hetkellä on vetoautona käytössä neliveto Mitsu L200. Aivan passeli tuohon hommaan, mutta ongelmana syntyy kun autossa on vain kaksi penkkiä.

Käyttöauto pitäisi kuitenkin ostaa, jolla olisi mukava matkustaa ja ajella parin kilsan työmatkaa, ja perhe ja koirat mahtuis (156 on toki koonsa puolesta hieman ongelmallinen). Koppia kun vedellään muutama kerta vuodessa lyhyitä matkoja niin tuntuu vähän hassulta pitää extra autoa vain sitä tarkoitusta varten.
Pakko ehdottaa Grand Voyager AWD:tä. Iso muunneltava auto, mahtuu koirat, lapset ja tavarat. Neliveto, mukava ajaa ja matkustaa. Ei työkalu, niinkuin neliveto pic-upit tai pakut.

Harrasteautot sitten erikseen :)

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^tuo on kieltämättä varmaan ihan fiksu auto. Täytyy ottaa harkintaan.

Avatar
azorblade
Viestit: 453
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): ex:
75 ts, 156 v6 x2 ja jts, 159 2.4, gt jts
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Onkohan 156 Crosswagoneja tuotu paljon Suomeen? Tulisin mielelläni koeajolle :) Hyvin mielenkiintoinen malli.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^Maahantuojan toimesta ei yhtään, joku on tietääkseni tuonut / tuottanut ulkomailta.

Avatar
azorblade
Viestit: 453
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): ex:
75 ts, 156 v6 x2 ja jts, 159 2.4, gt jts
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

juurikin näitä yksityisten henkilöiden hankkimia meinailin.
taitaa varaosatkin olla hinnoissaan, vai mitenkähän paljon on yhteistä perus 156:n kanssa?

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Itsekin näitä katsonut. Luulin että niitä saisi jo halvemmalla Saksasta, mutta perus 156:seen verrattuna pitänyt hintaa aika hyvin.

Avatar
raktori112
Viestit: 210
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
Car(s): Ex. 75,155
Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja raktori112 »

On kyllä auto miellyttänyt silmää, kun on avokin naapurissa pari viikkoa ollut latvian kilvissä oleva crosswagon, sieltä vois käydä kysäseen koeajoa.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Lämmitelläänpä tätäkin aihetta taas...katselin Tullin tilastoja ja ainakin yksi Crosswagon tuotu tänä vuonna...ei kai foorumilaiselle? :wink:

Edelleenkin pidän Crosswagonia käytännöllisimpänä Alfana Suomen oloihin. Tuo yksittäiskappale on saatu kilpiin noin 3700 € veroilla.
Jos Saksasta saa Crossin vaikka alle 10000€:lla niin hinta asettuu samoihin kuin tavallinen 156 SW Jtd Suomessa. Ei paha.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
azorblade
Viestit: 453
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): ex:
75 ts, 156 v6 x2 ja jts, 159 2.4, gt jts
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

ei hullummin.
valitettavasti ei ainakaan omaan pihaan ole ilmestyny :)

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Mielenkiintoinen tieto. Vähän samantyyppistä pohdintaa olen itsekin harrastanut. Tosin sillä erotuksella, että Crosswagon löytyy jo tallista täällä Hollannissa. Olemme muuttamassa takaisin Suomeen kesällä ja tuomassa ainakin '91 Spiderin, mutta todennäköisesti myös Crosswagonin. Crosswagon on ollut meillä vasta hieman reilut pari kuukautta, eikä 6 kuukautta tule täyttymään, joten muuttoautona sitä ei voi maahantuoda. Toisaalta ei tuo vero tosiaan ylivoimaiselta tunnu.

Yleisesti voin kyllä kehua Crosswagonia, tosin vain parin kuukauden käyttökokemuksella. Ajo- ja käyttöominaisuudet tyypillistä Alfaa. Suurin miinus on pienehkö polttoainetankki (50 litraa...). Kun sen yhdistää etuvetoa jonkin verran korkeampaan kulutukseen, saa mittarilla ainakin Hollannin ruuhkissa ajaessa poiketa tiuhaan.

AlfaTom kirjoitti:Lämmitelläänpä tätäkin aihetta taas...katselin Tullin tilastoja ja ainakin yksi Crosswagon tuotu tänä vuonna...ei kai foorumilaiselle? :wink:

Edelleenkin pidän Crosswagonia käytännöllisimpänä Alfana Suomen oloihin. Tuo yksittäiskappale on saatu kilpiin noin 3700 € veroilla.
Jos Saksasta saa Crossin vaikka alle 10000€:lla niin hinta asettuu samoihin kuin tavallinen 156 SW Jtd Suomessa. Ei paha.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Hauska kuulla, että olet tuomassa Crosswagoninkin Suomeen.
Onko minkä vuotinen? Eroa ei kai ole vuosimalleissa 2004-2006?

Kannattaa ehkä hommata joitakin Crosswagonin osia samalla mukaan, Suomestahan ei varmasti löydy muuten kuin tilaamalla ulkomailta.

Alustanosat on varmaan erilaisia kuin normaalissa 156:ssa?
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

ainakin yksi Crosswagon tuotu tänä vuonna...ei kai foorumilaiselle?
Järvenpäässä olen yhden bongaiilut pari kertaa, eka kerran tarrakilvilla ja toisen kerran normikilvillä, oliskohan juuri tuo..?

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Huvikseni kysyin Alfan Centro Documentazionesta 156 Crosswagonin ja 156 SW Q4:n tuotantomäärät...tai paremminkin myyntimäärät, lienevät melko samat.

Crosswagon 7032 kpl
SW Q4 530 kpl

Tuo SW Q4 on se harvinaisempi malli, lisäksi molemmista on eri versioita, Distinctive ja Progression. Lisäksi SW Q4:stä näyttäisi olevan myyty 5 kpl Italian Polizia Stradalelle, omana versionaan.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Ilmeisesti vanhakorista 156:sta ei ole nelivetoisena tehty? Semmonen Sportwagon kutos koneella :) olisi hieno peli, en siitä faceliftistä pahemmin perusta..
Joona Karimaa
____________

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Tuossa nelikko-Alfan tapauksessa ei mulle keulan muotoilulla ole enää suurta merkitystä. Kaikki hauskuus on kuitenkin penkin ja ratin välissä koettavissa ;)

Alkuperäinen 156 SW oli ainoastaan etuvetoinen.

Entäs tämä; 164 Q4 SW 8) siinä olisi unelma-nelikkoAlfa
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

lato
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Maalis 2008, 23:37

Viesti Kirjoittaja lato »

Mobile .de sivuilta löytyy 3 kpl.
Musta (antrasiitti) Vuosimalli -04. 72.000 km. H. 12750 €.
Nahkat, tutkat ym.
Myyjä yksityishenkilö Andreas Schneider Puh. +49(0)7141251736
71642 Ludwigsburg
( Stuttgartin naapurissa)
Air Baltic vie sinne halvalla (H:ki. tai L:ranta), paluu 715 km. omalla Alfalla Travemundeen, ei hassumpi reissu, kuka ehtii ensin.
t. Lasse
ps. Mahdollisista vioista tai "ominaisuuksista" en ota mitään vastuuta, koeajo olisi kyllä poikaa, jos joku sen sieltä pois hakee.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

kaatuuko muuten 156 farmareissa takapenkit?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Kaatuu kyllä.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Nostetaampa vanhaa topikkia ylöspäin. Onko kellään faktatietoa esim. pyöränripustuksen eroista normi 156:een?
Alfaholismia vuodesta 2001

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Kaikki on erilaista, edessä alumiininen apurunko, paksumpi vakaaja (GTA), GTA:n jarrut, olkatuki 26 mm korkeampi, jouset jäykemmät, iskarit 26 mm pidemmät ja eri säädöillä Gross/Sport, takapää rakennettu teräsrungolle, renkaat 225/55-17 .

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Jotakin tuollaista osasin aavistellakin. Mikähän mahtaa olla varaosien saatavuus nykyiseltä maahantuojalta. Tietysti Saksasta / Englannista saa varmaan osia muutamassa päivässä.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Varaosien saatavuus Suomessa kiinnostaa täälläkin. Eipä silti, osia on kyllä hyvin saatavilla Keski-Euroopasta, kuten KJS tuossa yllä epäilikin. Vielä en itse ole tosin joutunut mitään isompaa tekemään. Takajarrulevyt jouduin vaihtamaan heti auton hankittuani, muutoin toiminut loistavasti.

mob
Viestit: 6
Liittynyt: 20 Touko 2010, 22:21
Paikkakunta: Tuusula-Jokela

Viesti Kirjoittaja mob »

Vuosi sitten tuonut vm2007 60tuh ajettun Crosswagonin Eestistä,verot 4500ekea.Ihan hyvä peli.

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Nostellaanpa tätä otsikkoa, koska Crosswagonin autoveropäätös tipahti postiluukusta. Meikäläisen tapauksessa oli kyse muuttoautosta, joten asialla ei ollut sen kummempaa merkitystä, mutta ihan mielenkiintoista oli lukaista autoveropäätös.

Verotusarvoksi olivat 160tkm ajetulle vuoden 2005 Crosswagonille määrittäneet 8944 eur. Verrokkina olivat päätyneet käyttämään 150-heppaista 156 1.9 JTD Sportwagonia. Laskelman pohjaksi olivat nettiauto.comista ja autotalli.comista bonganeet kolme '05 Sportwagonia.

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

EBITDA kirjoitti: Verotusarvoksi olivat 160tkm ajetulle vuoden 2005 Crosswagonille määrittäneet 8944 eur. Verrokkina olivat päätyneet käyttämään 150-heppaista 156 1.9 JTD Sportwagonia. Laskelman pohjaksi olivat nettiauto.comista ja autotalli.comista bonganeet kolme '05 Sportwagonia.
:shock:
eli veroprosentiksi tulisi sitten jotain reilut 100% tms. jos moisen hairahtaisi hankkimaan. No onpahan moinenkin sitten rastitettu yli mahdolliselta ostoslistalta :?

(Ajan PNV:llä kunnes kuskin penkki putoaa lattian läpi)
VMP

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Tuo 8944 ecua on verottajan arvio auton arvosta. Veroa menisi suunnilleen 2500 eur. En sitten tiedä, kannattiko moisen takia tuoda auto muuttoautona. No, onpahan sekin vähä kotiin päin ja toisaalta tarkoitus olisi ajella tällä pidempään.
mattijus kirjoitti:
EBITDA kirjoitti: Verotusarvoksi olivat 160tkm ajetulle vuoden 2005 Crosswagonille määrittäneet 8944 eur. Verrokkina olivat päätyneet käyttämään 150-heppaista 156 1.9 JTD Sportwagonia. Laskelman pohjaksi olivat nettiauto.comista ja autotalli.comista bonganeet kolme '05 Sportwagonia.
:shock:
eli veroprosentiksi tulisi sitten jotain reilut 100% tms. jos moisen hairahtaisi hankkimaan. No onpahan moinenkin sitten rastitettu yli mahdolliselta ostoslistalta :?

(Ajan PNV:llä kunnes kuskin penkki putoaa lattian läpi)

Jiiällä
Viestit: 166
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jiiällä »

mattijus kirjoitti: :shock:
eli veroprosentiksi tulisi sitten jotain reilut 100% tms. jos moisen hairahtaisi hankkimaan. No onpahan moinenkin sitten rastitettu yli mahdolliselta ostoslistalta :?
Eihän noihin nyt niin mahdottomat verot tulisi, karkeesti siis 2500e saa laskea veroja päälle jos Crosswagonia halajaa esim. Saksanmaalta.
 

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

pistän harhakäsitykseni perjantain piikkin :oops:

Luullun ymmärtäminen on aina ollut vahvoja osa-alueitani
VMP

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Vero % kai määräytyy päästöjen mukaan,
mutta eiköhän tuo 2500€ ole aika lähellä.

Jos nyt sattuu asumaan ulkomailla ja omistavansa auton, kannattaahan se muuttoautona suomeen tuoda muuton yhteydessä.

Tietysti jos olet auton juuri ostanut on asia mutkikkaampi.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Onko kellään faktatietoa Crosswagonin vetokyvystä? Siis paljonko saa vetää jarrullista massaa?

Kiinnostaa vaan todella kun tulee nykyisellään vedeltyä aika paljon tuota venettä perässä vetouisteluharrastuksen takia. Nykyinen HT-vene (600-700kg varusteineen) nousee vielä kohtuudella hyvältä luiskalta etuvetoisella 156 SW:llä, mutta huonot luiskat varsinkin syksyllä tuottaa ongelmia, joten nelikko olis hyvä.

Mielessä on myös pyörinyt veneen päivitys kokoluokkaa suurempaa, jolloin 156 SW:n vetokyky ei enää riitä. Merkkiä en vaihda, joten vaihtoehdot on hommata uusi käyttöauto jolla saa vedettyä isompaa kuormaa tai sitten erikseen kunnon vetoauto ja Alfa käyttöautoksi...

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Rekisteriotteessa 1450kg on suurin sallittu jarrullinen massa.

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

EBITDA kirjoitti:Rekisteriotteessa 1450kg on suurin sallittu jarrullinen massa.
Kiitos!

Taitaa siis olla turhan vähän esim. Yamarin 59c + täysi uisteluvarustus + traileri paketin vetämiseen. Pitänee sitten hommata erikseen vetoauto ja pitää nykyinen muuten käyttöautona. Kunhan nyt ensin joskus vaihtaa edes sen veneen...

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Kyllähän tuollakin varmaan pärjää, mutta jos paljon vedät, kannattanee kunnon vetoautoon satsata. Omasta autosta koukku löytyy, mutta fillareita kummempaa ei sillä koskaan ole kuskattu.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: 156 Crosswagon

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Mikähän lienee nykyään, ja muutaman vuoden päästä osien saatavuus Crosswagoniin?

Näyttäisi myydään palstalla taas yksi olevan..

Itsella joku ihme perverssi halu kyseistä autoa kohtaan ollut jo 10 vuotta, mutta tällä hetkellä ei ole tilaa missä pitää kun kaksi Alfaa on pihalla ja yksi tallissa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 156 Crosswagon

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Normi 156 osat käy hyvinkin pitkälti.

Jotain erikoisempaa osaa joutunut metsästämään vähän enemmän. mm. moottorin kannake oli vähän hankalampi löytää.

Takaiskarit on ilmeisesti jo nyt ”loppu” ... marginaali merkin marginaali malliin ei hirveetä tunku jälkimarkkinoilla ole.

Tulevaisuudessa varmaan noi nelivedon komponentit yms taitaa olla aika vaikeesti saatavilla.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: 156 Crosswagon

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^Joo niin se taitaa olla, nyt kannattaisi haalia hyllyt täyteen osia mitä vielä saa. Osat tekee varmaan kauppansa 5-10 vuoden päästä.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: 156 Crosswagon

Viesti Kirjoittaja Vode »

Ipi76 kirjoitti:^Joo niin se taitaa olla, nyt kannattaisi haalia hyllyt täyteen osia mitä vielä saa. Osat tekee varmaan kauppansa 5-10 vuoden päästä.
Voi olla että diiselillä ei saa edes ajaa enää 5-10v päästä :mrgreen:

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 156 Crosswagon

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tokkopa diisselikielto noin lähellä on.... 5-10v päästä voi olla ettei diisseleitä saa enää valmistaa... ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vastaa Viestiin