WOW! - 156 V6 2.5

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

WOW! - 156 V6 2.5

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Ajelin tuossa viime yön V6:lla ja olipas mielyttävä kokemus.

Moottori nyt jäi päälimmäiseksi mieleen. Siinä oli todellakin luonnetta ja vääntöä. Siittä huolimatta kone oli älyttömän kierrosherkkä. Olihan se tehokas, mutta ei nyt mikään mahoton tykki. Kuitenkin Suomen oloihin enemmän kuin riittävä.

Jos vaikka vertaa muiden valmistajien V6:iin, niin hoh hoijaa mikä ero. Muiden V6:t käy miten sattuu ja tuntuu todellakin hieman hämäriltä. Yhtäkkisiä tehopiikkejä ja laihoja alueita, tyhjäkäynti ongelmia. Vaikka valmistaja lupaa joillekkin 6:lle reilut 200 heppaa, niin kyllä Alfan 192 heppa on melkoisia oreja!

Oli se niin mellevä ajella 5-vaihteella paikassa kuin paikassa ja koneella ei ollut mitään ongelmia. Etenkin se nykäisy täyskiihdytyksessä 4-vaihteella, se pisti huulen pyöreäksi.

Murinoista tulee varmaankin aika mahtavat, jos nakkaa katin taakse vaikka CSC-rööriä.

Mulla ainakin nousi respecti Alfan V6:sta kohtaan. Mahtava kone!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: WOW! - 156 V6 2.5

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Skyhorse kirjoitti:Murinoista tulee varmaankin aika mahtavat, jos nakkaa katin taakse vaikka CSC-rööriä.
Itse olen ollut vain kyydissä mutta voin kertoa että Novitecin putkella niin aij aij ne äänet.. Respect! 0X :lol:

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: WOW! - 156 V6 2.5

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Skyhorse kirjoitti:Ajelin tuossa viime yön V6:lla ja olipas mielyttävä kokemus.
...
Hyvä ettei enään ole aprillipäivä, ja että tiedämme että olet ollut moista koeajoon ottamassa, muuten voisi tulla väärä käsitys. Vrt. "ajoin viime yönä Le Mansissa" - unessani... ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Ajelin tuossa viime yön V6:lla ja olipas mielyttävä kokemus
Niin se V6:nen on muuten vieläkin myymättä siellä Ooppeliliikkeessä, ja hintakin on tainnut laskea näin kevättä kohden.

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Tahtoo 3.2 V6

Pittää viel pari tuntia kuites duunata ylitöitä...

Tarkalleen ottaen 1667 tuntia, niin voipi kävässä Deltassa lyömässä taskurahat tiskiin ja napsassa uuden ykkösauton avaimet.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

No pari vuotta kun tekee muutaman tunnin pidempää päivää niin siinähän se.... :wink:

Luulenpa että omalla kohdalla seuraavassakin autossa on silti twinsparkki. Tietekin jos olisi tilaa aikaa ja rahaa niin joku vanhempi Alfa olisi nastaa ihan noin harrastusmielessä. Ei niin että rupeaisin sellaista entistämään, mutta kesällä olisi kiva ajella.

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

No periaatteessa pitää olla tyytyväinen siihen mitä on.

Eipä tässä valittamista vaan pidellä nyt tota omaa pirssiä vaan terässä. Laittaa ne huippuvanteet, pestä, vahata ja maalailla kiveniskut, laitella roiskeläppiä, poikkitukea, massaa pohjaan.

Välillä vaan ihmetyttää noi hommelit kuten esim. toi startin käsähtely, talvella öljyt mäkeen, BOSE unehtui asennuksessa. Siis tääl maailmassa tapahtuu aivan ihmeellisiä asioita ja monasti odotukset ylittää realiteetin.

On niitä toisenlaisiakin esim. autoiluun liittyen. Mulla oli se aikaisempi japsi johon nakkelin halppisöljyä ja aina painatin lurtta pohjassa. En säästänyt autoa pätkän vertaa. Tulpatkin ennemmin harjasin kuin vaihdoin. Siis tein näin 50 000 km verran ja auto ei muuttunut miksikään... tuntu vaan tehostuneen ja kelaskin 1.6 motilla reilut todelliset 180 koska vaan.

Nyt sit uusi pirssi on telakalla syystä kuin syystä!

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

No tuo Bose menee kyllä toimitusepätarkkuuden piikkiin. Muuten kyllä jo toinen vika noilla kilometreillä tuntuu olevan vähän epätavallisen paljon, mutta kaksi voi vielä olla tietenkin sattumaakin. Itse olen ajanut nyt edellisen omistajan 100 tkm:n päälle 35 tkm ja tuolle matkalle on sattunut "vain" yksi kansiremontti, siis yksi vika vähemmän :?

Vastaa Viestiin