75 ei käynnisty ????

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Tessu
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Kesä 2009, 18:40
Paikkakunta: Kotka

75 ei käynnisty ????

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Elikkäs ongelman nimi on kuten otsikko sanoo eli ei käynnisty....kipinä tulee ja bensakin tuntuu haisevan mutta ei edes lupaa....kone puoliksi purettu ja uudelleen kasattu ja kaikki johdot ja letkut käyty läpi ja kaikki pitäisi olla kunnossa joten löytyisikö jollain ideoita mikähän voisi olla vikana...ja mallihan on 75 2.0 TC
Auto tykkää siitä että sillä ajetaan mutta Alfa nauttii siitä että sitä rassataan.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Jakaja 180 astetta pielessä?
Tulpanjohdot väärässä järjestyksessä?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
harold
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Heinä 2003, 18:59
Car(s): 147 ja 159
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja harold »

Minulla oli jakajasta alipainesäätimen vipu irti, jolloin sytkä niin pielessä ettei käynnistynyt, irtosi ajossa ja kone ns. kuoli siihen. Kesti tovin ennen kuin löysin vian.

Avatar
Tessu
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Kesä 2009, 18:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tessu »

harold kirjoitti:Minulla oli jakajasta alipainesäätimen vipu irti, jolloin sytkä niin pielessä ettei käynnistynyt, irtosi ajossa ja kone ns. kuoli siihen. Kesti tovin ennen kuin löysin vian.
Täytyypä tarkistaa tuo homma kun tuntus nyt olevan jakajasta kiinni...
Auto tykkää siitä että sillä ajetaan mutta Alfa nauttii siitä että sitä rassataan.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4860
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Laitetaan vielä sitten oma kokemus 75 turbosta. Nokissa on kaksi merkkiä jotka ovat 180 asteen välein. Alamerkki kohillaan, sytkä ykköseen niin ykkösen nokkien pitää näyttää kannesta ulospäin. Tuolla 180 asteen virheellä alkoivat venttiilit liikkua samaan aikaan. Eli puristukset oli normaalit, venttiilit eivät osuneet mihinkään jne. Itsellä tuli virhe kansipahvin vaihdon kasauksen yhteydessä. Eipä heti tullut huomattua mistä homma kusee....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Kaverilla oli kilpurissaan tuplakaasareissa toisen kaasarin neulaventtiili jumissa...kävi kahdella mukilla eikä ihan äkkiä meinannut vika löytyä.

Millaset tulpat on koneessa??

Avatar
Tessu
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Kesä 2009, 18:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Elikkäs jakaja ja johdot tarkistettu moneen kertaan kampuran merkkien mukaan ja on kohdillaan....siis koneesta on purettu tuo pääty koppa pois ja kasasattu...jako päähän ei ole koskettu eli nokat ja kaikki muu on kohdillaan....äsken avasin ilman putsarin niin bensan käry tuleepi sieltä koska lainehtii....startatessa satunnaisesti kuuluu pöts putkesta mutta ei edes yritä käynnistyä eli onko nyt sitten jotain kaasareista voinut mennä jumiin?
Viimeksi muokannut Tessu, 13 Elo 2009, 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto tykkää siitä että sillä ajetaan mutta Alfa nauttii siitä että sitä rassataan.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Ei taida kyllä tuo jumiutuminen vaikuttaa noin pahasti.

-jakaja 180 astetta pielessä
-puolan kaikki johdot kiinni
-puolan ja jakajan välinen johto kiinni?
-järjestys väärä tulpanjohdoissa

-pyöritä konetta esim. 2-vaihde päällä autoa tuuppien siten, että ykkösen mäntä (lähimpänä öljykorkkia) on ylhäällä. Jakajasta kansi irti jolloin pyörijän metallisen kärjen pitäisi olla ko. tulpanjohdon kohdalla. Jos näin niin sitten tarkastamaan järjestys. Jos järjestys ok, niin sitten yksi tulpan johto irti ja siihen irtotulppa kiinni - koneen päälle kyljeleen, pitäisi antaa kipinää startilla pyörittäessä..
..ammattina autoslalom..

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Bensapumpun lelkut väärinpäin?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Tessu
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Kesä 2009, 18:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tessu »

tankilta tuleva bensa letku meneepi ylempään (lähempänä konetta) ja kaasuttimille menevä letku alempaan putkeen....

-puolan ja jakajan välinen johto on kiinni
-pyörijän metalli kärki on ykkösen kohdalla kun kamppiakselin merkki on kohdallaan ja ykkönen on ylhäällä
-kipinä tulee ykkös tulpalle...päällä kokeiltu

mystistä on...
Auto tykkää siitä että sillä ajetaan mutta Alfa nauttii siitä että sitä rassataan.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Kaupasta purkki starttipilottia imusarjaan, pitäisi käydä ainakin hetken... :lol: ...bensaa ei sitten vissiin tule.
..ammattina autoslalom..

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Tessu kirjoitti: -pyörijän metalli kärki on ykkösen kohdalla kun kamppiakselin merkki on kohdallaan ja ykkönen on ylhäällä
-kipinä tulee ykkös tulpalle...päällä kokeiltu

mystistä on...
Silti sytkä voi olla kierroksen pielessä, jos et tarkistanut kummassa on puristus, ykkösessä vai nelosessa.
Kimmo

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

^ :oops: ...niin, olisinpa taas lukenut tonkin.
..ammattina autoslalom..

legza
Viestit: 896
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Ei lähtenyt käyntiin yhtäkkiä vai ton purkamisen jälkeen ei lähtenyt? :P Koska, jos auto on jätetty toimivana parkkiin niin mikään letku tai johto ei voi olla väärässä paikassa.

Mulle tuli mieleen, että jos bensa haisee vahvasti niin voi olla että neulaventtiili vuotaa, toisaalta sillon ilmanputsari kotelossa olisi raakaa bensaa. Kannattaa tulpanjohdot mitata, sekin sinänsä huono idea kun tuskin niitä kerralla menee kaikki rikki.

Itsellä kerran rupesi käymää pirun huonosti kun kaasuttimen karkeasuodattimet olivat aivan tukossa, tuokaan ei kyllä seisomisen aikana tapahdu.

Puola? Bensapumppu?

Avatar
Tessu
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Kesä 2009, 18:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tessu »

joo siis kaikkihan on ollut ihan toimivaa ja tämä purku projektihan käynnistyi siitä että lähti öljy korkin metalli clipsu irti korkista ja tippui suoraan tuonne jako rattaiden väliin ja koneesta purettu koneen pääty kappale öljypohja ja ventteiili koppa sekä apulaitteet....konetta ei voinut pyörittää mekkeihinsä kun metalli nippeli oli niin sopivasti rattaan välissä että ei pyörinyt kumpaankaan suuntaan joten kaikki pysyneet liikkumatta tämän purku kasaus projektin ajan...

sytytys puolella johdot, kansi ja pyörijä vaihdettu juuri ennen purkamista ja nyt viellä tulpat joten ei näissä luulisi olevan vikaa...

jakaja tarkistettu nyt useampaan kertaan että on kohdillaan ja johdotkin on oikeilla paikoillaan mutta muuta ei tapahdu kun tussahtelua putkessa.....tuo sytytys järjestyksessä 1-3-4-2 eli sekin on kohdallaansa
Auto tykkää siitä että sillä ajetaan mutta Alfa nauttii siitä että sitä rassataan.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kokeile piruuttaan vaihtaa johdot 4-2-1-3. (oma giuliakin käy tällä hetkellä ko. setupilla)
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tessu
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Kesä 2009, 18:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tessu »

no niin tilanne päivitystä eli vika on nyt jossain sytytys puolella kun kipinä tulee ja välillä jättää tulematta sekä välillä todella heikko kipinä

uutta on nyt puola, johdot, tulpat pyörijä ja kansi joten mikähän seuraava vaihto ehto voisi olla mistä kiikastaa???
Auto tykkää siitä että sillä ajetaan mutta Alfa nauttii siitä että sitä rassataan.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Kansi ja pyörijä eri paria? viistosti paikoillaan? joskus kävi näinkin touhuillessa.
..ammattina autoslalom..

Harrikka
Viestit: 152
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Ei kait vaan jotku silikoni/hiili sytkäjohdot oo noi uudet?

Avatar
Tessu
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Kesä 2009, 18:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tessu »

kumimuumi kirjoitti:Kansi ja pyörijä eri paria? viistosti paikoillaan? joskus kävi näinkin touhuillessa.
ennen tätä purku projektia oli justiinsa vaihdettu kaikki muu paitsi puola ja toimivat ja vaihdoin ne sen takia että auto kuoli yksi aamu ja kun vaihdoin nuo sytytys puolen hilpeet niin toimi taas moitteettomasti eli en tiedä onko nyt tuolla tapahtumalla yhtäläisyyksiä tähän tilanteeseen....tänään vaihdoin puolan kun törmäsin siihen että kipinöinti aaltoilee sekä myöskään täysin uudella tulpalla ei anna minkään näköistä kipinää mutta käytetyllä antaa vaihtelevasti hyvän kipinän tai huonon ja välillä ei ollenkaan eli 1:lle antaa hyvän kipinän mutta seuraavalle ei ollenkaan tai huonon josta johtuen nyt sitten poksuttelee putkessa mutta ei käynnisty ei edes startti pilotilla
Auto tykkää siitä että sillä ajetaan mutta Alfa nauttii siitä että sitä rassataan.

Avatar
Tessu
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Kesä 2009, 18:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Harrikka kirjoitti:Ei kait vaan jotku silikoni/hiili sytkäjohdot oo noi uudet?
joo johdoissa lukeepi high temperature double silicone....näistäkö homma nyt voisi olla kiinni?
Auto tykkää siitä että sillä ajetaan mutta Alfa nauttii siitä että sitä rassataan.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

^jep. Bertone ei käynyt noilla alkuunkaan.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Tessu
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Kesä 2009, 18:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tessu »

kumimuumi kirjoitti:^jep. Bertone ei käynyt noilla alkuunkaan.
no hitto...minkähänlaiset nyt sitten olisi hyvät tuohon?? taisi olla tuollaiset silikooni johdot ne edellisetkin
Auto tykkää siitä että sillä ajetaan mutta Alfa nauttii siitä että sitä rassataan.

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Alfassa pitää käyttää matalaresistenttisiä johtoja, vastus 1kilo ohmi. Myöskään tulpissa ei saa olla häiriösuojana käytettyä vastusta = ei saa olla merkintää R.

Tarvikeliikkeestä löytyi TC:hen ainakin aikaisemmin Boch:n valmistama merkkikohtainen sarja joka näytti aivan identtiseltä alkuperäisen Boch johtosarjan kanssa ja toimi niinkuin pitikin.

TS:n kanssa pihistelin ja osti Bogicordin merkkikohtaisen sarjan joka on aivan p....tä! Johtojen pituudet on ihan mitä sattuu. Pitää päivittää tuo vielä tuplahintaisella Boch:n tuotteella kun vain ehdin.
TPP

Avatar
Tessu
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Kesä 2009, 18:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tessu »

PP kirjoitti:Alfassa pitää käyttää matalaresistenttisiä johtoja, vastus 1kilo ohmi. Myöskään tulpissa ei saa olla häiriösuojana käytettyä vastusta = ei saa olla merkintää R.
no niin taas oppi uutta kiitosta vain....R tulpat todellakin koneessa kiinni oli ja tänään yritin käydä oikein sitten teltta autosta hakemassa tulpat mutta eipä tuosta mitään tullut kun olisi pitänyt olla alustanumero että osaa oikeat tulpat hyllystä ojentaa ja muutenkaan ei teltta auton järjestelmä tunne koko TC mallia joten kyllä yksinkertaisemmatkin osat joutuu muualta hankkimaan
Auto tykkää siitä että sillä ajetaan mutta Alfa nauttii siitä että sitä rassataan.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Tuskinpa tässä nyt ihan tulpista tai johdoista on kyse. Koititko mitä Hepa ehdotti järjestyksen muuttamisesta, eli 1 ja 4 ristiin + 2 ja 3 ristiin? Vai varmistitko ykkösen työtahdin venttiilien liikkeistä??
Kimmo

Avatar
Tessu
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Kesä 2009, 18:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tessu »

kterkkila kirjoitti:Tuskinpa tässä nyt ihan tulpista tai johdoista on kyse. Koititko mitä Hepa ehdotti järjestyksen muuttamisesta, eli 1 ja 4 ristiin + 2 ja 3 ristiin? Vai varmistitko ykkösen työtahdin venttiilien liikkeistä??

no kokeilin kyllä tuota ristiin vaihtamistakin mutta tulos on ihan sama kun kääntää jakajaa 180 eli on täysin mykkä...eli tolla 1-3-4-2 jaolla poksuttaa putkeen satunnaisesti ja tuon sytyn kattonut kun kampi akselin merkki on kohdallaan niin myös pyörijän metalli kärki on ykkösen kohdalla ja myös ykkösessä puristus joten kaikki pitäisi olla mielestäni kohdillaan mutta käyntiin ei lähde ei edes lupaa ei edes startti pilottiin reakoi putkeen poksutusta kummemmin

tuon kipinä jutun huomasin kun pyörittelin konetta pitemmän ajan ja tulppa kannen päällä niin tuo kipinän tulo aaltoilee välillä kunnon kipinä heikkoa kipinää tai ei ollenkaan...eli ensimmäinen kipinä hyvä seuraava jotain muuta...
Auto tykkää siitä että sillä ajetaan mutta Alfa nauttii siitä että sitä rassataan.

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Minustakin kuulostaisi oudolta ellei väärien tulpanjohtojen tai tulppien takia kävisi ollenkaan jos ne kuitenkin on ehjät.

Olet varmaan koittanut kääntää sytytystä/virranjakaajaa esim. 10 astetta pois siitä merkin kohdalta?

Ohan virranjakajan alipainesäätimen letku paikallaan ja letkussa takaiskuventtiili?

Katsoisin myös että puola saa varmasti kunnolla maata.
TPP

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4860
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Osassa virranjakajia on suuri vaara että virranjakajankannen ollessa pois paikaltaan, pääsee kannen kiinnityspanta kääntymään jakajan sisään (siis se yläkoukku joka loksahtaa kannen koloihin). Siellä panta osuu juuri ensiöpuolen sakaraan ja moottoria pyörittäessä ko.osa vääntyy tai kääntyy väärään asentoon.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Tessu
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Kesä 2009, 18:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tessu »

mittailin nyt sitten noita vastuksia johdoista ja seuraavia lukemia tuli

1-10,8
2-9,9
3-11,8
4-9,4
ja puola 9,4
Auto tykkää siitä että sillä ajetaan mutta Alfa nauttii siitä että sitä rassataan.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Ja ilmeisesti kilo-ohmeja. Kyllä se noilla käy. Parempi vähempi, mutta syy käynnistymättömyyteen ei ole noissa. Tuleeko puolella 12V toiseen napaan ja toiseen välillä maa ja välillä 12V kun konetta pyörittää? 12V tulee puolesta läpi silloin kun sytytysvahvistin ei maata, ja maa tulee silloin kun se maattaa..
Kimmo

Avatar
Tessu
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Kesä 2009, 18:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tessu »

kterkkila kirjoitti:Ja ilmeisesti kilo-ohmeja. Kyllä se noilla käy. Parempi vähempi, mutta syy käynnistymättömyyteen ei ole noissa. Tuleeko puolella 12V toiseen napaan ja toiseen välillä maa ja välillä 12V kun konetta pyörittää? 12V tulee puolesta läpi silloin kun sytytysvahvistin ei maata, ja maa tulee silloin kun se maattaa..
puolaan tulee joka napaan 12V kun kääntää virrat päälle ja pyörittäessä katkoo miinus napaa eli maadottaa....
Auto tykkää siitä että sillä ajetaan mutta Alfa nauttii siitä että sitä rassataan.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Onko bensapumpun letkut ollu irti? Itse olen yhden moottoriswapin jälkeen ihmetellyt kun laite ei käynnisty. Meni hetki ennen kun hoksasin, että bensapumppu pumppaakin kaasareilta tankkiin päin, siis letkut oli väärinpäin.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Tessu
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Kesä 2009, 18:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tessu »

jknracing kirjoitti:Onko bensapumpun letkut ollu irti? Itse olen yhden moottoriswapin jälkeen ihmetellyt kun laite ei käynnisty. Meni hetki ennen kun hoksasin, että bensapumppu pumppaakin kaasareilta tankkiin päin, siis letkut oli väärinpäin.
juu tästä ei kyse kun bensaa kertyy tuonne ilman putsarin koteloon joten bensaa tulee...
Auto tykkää siitä että sillä ajetaan mutta Alfa nauttii siitä että sitä rassataan.

olavi mäentaka
Viestit: 20
Liittynyt: 23 Elo 2009, 20:16
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja olavi mäentaka »

75 1.8-89,ei startannut,korjaamolle,epäilin starttia,ei ollut,vaan rele joka mulla on rintapellin lähellä pelkääjän puolella.korjaaja otti releen avas sen ja laitto takas autoon,nyt toimii!pyysi 5e annoin 20e ,kiitos autosähkö MÄÄTTÄNEN,sammonvaltatie 100,tre,ottaisin reeleen paikasta kuvia,mut auto on n.200km päässä säilössä

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

olavi mäentaka kirjoitti:75 1.8-89,ei startannut,korjaamolle,epäilin starttia,ei ollut,vaan rele joka mulla on rintapellin lähellä pelkääjän puolella.korjaaja otti releen avas sen ja laitto takas autoon,nyt toimii!pyysi 5e annoin 20e ,kiitos autosähkö MÄÄTTÄNEN,sammonvaltatie 100,tre,ottaisin reeleen paikasta kuvia,mut auto on n.200km päässä säilössä
tuttu tunne...itse joskus pesaisin alfan koneen...pesun jälkeen lähti käyntiin ihan normaalisti mutta ei lähtenyt sitten seuraavana päivänä tuli vaihdettua tulpat yms...sitten muistin tuon kyseisen releen..vaihdoin toimivaan releseen ja alfa lähti sen jälkeen käyntiin kuin palmun alta :lol:
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Älkää peskö niitä Alfojenne moottoreita, ei niitä ole tehty venekäyttöön :lol:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
kivirok
Viestit: 472
Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
Car(s): 156 V6 SW, 159 2.2
Paikkakunta: Lahti

Re: 75 ei käynnisty ????

Viesti Kirjoittaja kivirok »

Liityn tähän keskusteluun vuosien takaa samaisella haasteella,

Pakkasilla kuoli akku, vaihdoin uuden. Ei herännyt parinkympin pakkasilla siltikään, startti pyöritti ja bensa haisi, pari kertaa hörähti, muttei jaksanut hengissä. Nyt leudommalla sitten koetin, niin akku oli taas tyhjä. Päivän latingissa ja starttikaan ei enää pyöri.
Voisiko olla tuo yllä mainittu rele? Tai startti?

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: 75 ei käynnisty ????

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Jos on varmistettu että startti on kunnossa, niin virtalukon pohja antaa niin huonon kosketuksen, että ei jaksa vetää solenoidia päälle. Olen korjannut kolmeen 75:seen laittamalla releen startille, ja sillä on aina korjaantunut.

Werneri
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: 75 ei käynnisty ????

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Yritin tuosta saada tolkkua, mutta en saanut: eli vaihdoitko ne tulpat ilman R:ää oleviin? Jos on resistori tulpat ja resistori tulpan/puolan johdot, saattaa olla että kokonaisvastus on jo liian suuri ja kipinä hyppää minne helpommalla pääsee. Joskus vuonna miekka ja kilpi sattu itselle 75 TS:n kanssa tämä ongelma eteen. Nyt kun on vielä illalla pimeetä, vois toisen startatessa, toinen katsella onko hyppy kipinää tarjolla mihinkään suuntaan.

Vastaa Viestiin