Nollasta sataan 156 JTS:llä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Nollasta sataan 156 JTS:llä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Olisin lisännyt tämän siihen taannoiseen JTS:n tehohävikki -ketjuun, mutten jostain syystä saanut auki (vilkuttaa ja antoi sitten jonkun virheilmoituksen). Tosin sisältönsä puolesta sopisi varmaan myös avautumisten joukkoon :roll:

No joka tapauksessa, päivitin tänään RaceChronon ja kävin sitten sitä vähän kokeilemassa. Kiihdytin kuusi kertaa nollasta sataan ja parhaat kolme aikaa osuivat välille 10,3 ja 10,5 s. Jos tuosta vielä laittaa puoli sekkaa ajotaidottomuuteni piikkiin niin lopputulos n. 10 s on sekin vielä aika h%&¤tin kaukana valmistajan ilmoittamasta 8,2:sta.

Mainittakoon tähän nyt vielä tekniikkapuolesta se että laitteena oli Nokia N95 TomTomin ulkoisella GPS-mokkulalla. Autossa olin yksin, ei ylimääräisiä romuja kyydissä ja tankissa n. neljännes bensaa. Sinä aikana kun auto on minulla ollut siihen on aina laitettu Selenia Racing -öljyä ja ennen minua se oli huollettu Deltalla ja ajettu n. 45 tkm, joten ihan kauheita vaurioita ei pitäisi olla missään vaiheessa tuotettu. Lisäksi olen siinä käsityksessä että nuo JTS:n tekniikkamurheet ovat koskeneet enimmäkseen 2002-2003 -malleja.

Joten onko kyse nyt siitä että:

a) painan kaasua väärin, enkä muutenkaan osaa ajaa suoraan
b) RaceChrono on epätarkka
c) Alfasta puuttuu öbaut 50 hv

Mitenkään vajaatehoiselta kärry ei vaikuta. Jos jossain ahdistaa niin liikkeellelähdössä, vauhdista kiihdytys vaikuttaa ihan ripeältä.

Onko kukaan muu testaillut JTS:nsä samanlaisella persaukisen dynolla? Niille, jotka eivät tiedä niin racechronon voi ladata ilmaiseksi osoitteesta www.racechrono.com. Toimii monenlaisissa uudehkoissa puhelimissa ja on tosi helppokäyttöinen.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Mittaa kiihtyvyys lentävänä 80-120km/h, täällä on aiheesta ketju ja aika paljon tuloksia. Moni 156 V6 kiihtyi luokkaa 4.5sec. Eli sinun vehkeesi tulisi kiihtyä n. 5.5sec.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^juuri näin. 0-100 kiihdytyksessä on niin paljon epävarmuus tekijöitä. Racechronon 80-120 aikoja, suoralla tiellä, samalla painolla, samalla vaihteistolla, ja samalla vaihteella. Sitten voi jo vähän vertailla.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Kiitos vinkistä, täytyypä huomenna käydä mittailemassa uudestaan ja nostaa tuo vanha ketju ylös.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Mä voisin osallistua tähän. Multa ainakin puuttuu todistetusti se 25 heppaa. Jos vaan tuo racecrono toimii luotettavasti, pitääpä tutustua.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Jatketaan nyt sitten tässä ketjussa kuitenkin jos pysytään tuossa JTS-teemassa. Kävin tuossa jokaisen takapihalta luonnollisesti löytyvällä suljetulla alueella kokeilemassa 80-120 -kiihdytystä. Menetelmä oli sellainen että ajoin kolmosella noin 70 km/h ja iskin kaasun pohjaan. Kokeilin pari kertaa myös sellaista kiihdytystä että ajoin kakkosella n. 95 km/h ja vaihdoin vasta sitten kolmoselle, mutta sillä ei näyttänyt olevan suurempaa merkitystä.

Niin, se tulos: Paras veto oli 6,5 s ja sen ja 6,8 s:n sisään osuivat kaikki. Ei siis kovin valoisalta näytä. :(

Täytyypä hakea koeajoon uudehko V6 jostain ja katsoa onko vika mittauslaitteessa vai autossa.

edit: ...vai kuskissa :roll:

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Racecrono toimi hienosti. N97 ja LD-4W GPS. Normaali olosuhteet, melkein tyhjä tankki ja kyydissä vain pari (tyhjää) lastenistuinta. Autohan on alitehoinen vakiokampe perus 15" 205/55 rengastuksella. Tein useampia vetoja, alla parhaat:

80-120 lentävä 3. vaihde 6.8s.
80-120 lentävä 4. vaihde 9.4s.

0-100 10.7s. mutta märällä tienpinnalla eikä racecronokaan oikein pitänyt nollaa paikallaanollessa, joten tuon sais varmaan alle ysin.

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Racechronosta ei oo kokemusta mutta tempes gt on todettu tarkaksi ainakin varttimailin aikoja mittailtaessa. Heitti alle 0.1 sekuntia viralliseen mittaukseen ja sekin oli periaatteessa pyöristetty tulos virallisesta ajasta joka oli sadasosien tarkkuudella.
No ei se varmaan aina ole noin tarkka mutta kun useamman vedon ajaa niin aika luotettavan tuloksen saa.

Avatar
90
Viestit: 8048
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

äsken tuli kokeiltua tuo 80-120 km/h veto 164 superilla racechronoa hyödyntäen, eka veto 5.4s, toinen veto 4.9s ja kolmas veto 4.3s .

lisäksi myös useampi 0-100km veto...

eka 9.2s
toka 8.5s
kolmas 8.1s
neljäs 8.7s
viides sekä paras 7.4s renkaat lakua asfalttiin piirtäen.. :)

tosi se on että aika vaikea päästä noihin valmistajien lukemiin mutta onneksi viimmeisellä vedolla meni reilusti paremmaksi..

sitten sai alfan rääkkääminen riittää tältä erää..

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

90 kirjoitti:äsken tuli kokeiltua tuo 80-120 km/h veto 164 superilla racechronoa hyödyntäen, eka veto 5.4s, toinen veto 4.9s ja kolmas veto 4.3s .
Aika isoja heittoja. Ajoitko samassa paikassa ja samalla vaihteella? Sekunti on nimittäin paljon tässä leikissä.
Kimmo

Avatar
90
Viestit: 8048
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

samassa kohtaa ja samlla vaihteella kaikki kolme vetoa..
eka nyt meni hieman reisille, kaksi viimmeistä mielestäni juuri samnalla lailla mutta siltikin melkoinen ero.. olisiko tuulen suunta vaihdellut kesken kaiken.. :wink:

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Välillä italialaiset on olleet aika optimistisia noissa suoritusarvoissa, vaikka ainakin eri testien perusteella ovatkin notkistuneet pikkasen ajettuina. Onhan nuo JTS:n luvatut 0-100 arvot kovat kun kyllä se vessa suhteellisen paljon kuitenkin painaa, ja ei tuon kokoisella vaparilla ihmeitä vielä tehdä. Miettiin että vaikka 130TC Ritmossa luvattiin kasi aikaa sataseen - ilmoitettua tehoa pikkasen vähemmän mutta pirun laajatehoalueinen kone, vällärit pirun tiheät ja omapainoa tonnin verran. Ja tuohan meni eri testeissä pääasiassa joko kympin-kaks alle tai päälle sen kasin.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Tänä aamuna kokeilin tuolla N97 sisäisellä GPS:llä racecronoa. Näyttäisi kyllä toimivan huonommin kuin ulkoista GPS palikkaa käyttämällä, juuri niin kuin racecronon sivuilla sanotaankin. Ulkoisella palikalla oli 9 satelliittia kiinni, kun sisäisellä näytti 5 löytyvän keskimäärin. Lisäksi sisäinen palikka on helpompi vaikka nakata takaikkunalle tai johonkin missä saa varmaan paremman signaalin kuin etupenkiltä puhelimen sisäinen.

Käsittääkseni tuo tarkkuus riippuu käytännössä paljon juuri tuosta satelliittien löytymisestä. Ulkoisen palikan kanssa luottaisin kuitenkin racecronon tuloksiin paljon enemmän kuin mihinkään käsisekkarilla nopeusmittarista arpomalla otettuihin. Käsipelillä kun saattaa helposti lipsahtaa jokunen tosi kova aika joukkoon joilla tulee sitten helposti leveiltyä kaikenmaailman foorumeilla...

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

JiiTeeÄssä kirjoitti:0-100 10.7s. mutta märällä tienpinnalla eikä racecronokaan oikein pitänyt nollaa paikallaanollessa, joten tuon sais varmaan alle ysin.
Ja tämänhän piti lukea "alle kympin". Ehkä alle ysin jopa jos olisi kaikki tehot.

zarre
Viestit: 119
Liittynyt: 17 Kesä 2003, 14:47
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja zarre »

Racecrono+HP ipaq 614c ja 5 hertzin Qstarz. Olosuhteet "möksynsuora" korkeus merenpinnasta 155m, ilmanpaine 995hpa, tyyntä, lämpötila +17c.

Oma 156SW jts

80-120 km/h 10 vetoa josta 3viimeistä.

veto
8. 6,9s
9. 6,7s
10. 6,6s

0-100 km/h paras aika sutimalla.

useita yrityksiä 10,0-9,9s ja yks lievään alamäkeen 9,1s ;) oli pakko pelastaa v6 miehen päivä.

Samoilla laitteilla, samaanaikaan, samalla "möksynsuoralla"
aantin 156 v6 (ajoi itse)

80-120 km/h 15 vetoa

Useita 5,6-5,2s yksi ja paras 5,0s


0-100 km/h

1. 10,9
2. 9,5
2. 9,4
4. 9,8
5. 10,3
6. 9,7
7. 10,0
8. 10,2
9. 9,5

80-120 km/h Aikoihin vaikutta kohtuulisesti lyökö lämänlattiaan 60-70 vai 80. Mittauksethan on tehty niin,että tasanen 80km/h nopeus ja lämälattiaan.
AUTO on kaunis kun se VOITTAA

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

JiiTeeÄssä kirjoitti:Käsittääkseni tuo tarkkuus riippuu käytännössä paljon juuri tuosta satelliittien löytymisestä.

Varsin ratkaisevasti siitä, mutta myös muutamista muista jutuista. Kannattaa aina pitää mielessä sellainen fakta, ettei GPS ole mitenkään absoluuttisen tarkka laite. Ei varsinkaan sellainen GPS, joka löytyy sisäänrakennettuna kännykästä tai on liitettävissä USB:n kautta läppäriin ja maksaa kaupassa sen 50 €.

Ne ovat toki ihan soivia pelejä niin kauan kuin paikkatiedon ei tarvitse olla oikeasti tarkkaa ja taatusti luotettavaa. Tavallinen GPS signaali voi helposti heittää ilmakehän häiriöiden ym. (käytännön elämästä pirun kaukana olevien) juttujen takia helposti 15 metriä oletetusta paikasta mihin suuntaan tahansa. Ei se niin paljoa kokoajan heitä, mutta se on kuitenkin hyvä pitää mielessä. Hyvä käytännön esimerkki on laittaa 2 GPS:ää vierekkäin ja verrata, niiden paikkatieto heittää keskenään aina joitakin metrejä.

Kun ympyrän säde on 15 metriä, sen pinta-alaksi tulee noin 95 neliömetriä. Jos siis ajetaan vaikka varttimailia jollain mittaamattomalla tienpätkällä ja mittaukset tehdään tällaisella perus GPS:llä, ei kannata silloin tuijottaa niitä tuloksia kuin piru raamattua konsanaan. Karrikoidusti voi siis ajatella, että pahimmillaan pelkän perus GPS:n kanssa tielle voitaisiin lähtö- ja maaliviivojen sijasta kuvitella vajaan 100 neliön lähtö- ja tuloalueet, joiden sisällä ne oikeat viivat kokoajan jossain vaihtavat paikkaa.

Ennen kuin joku tästä vallan hermiostuu, niin sanotaan nyt vielä toisen kerran ettei GPS jatkuvasti heitä noin paljoa. Mutta se voi heittää tuon verran koska tahansa, ja tuollainen heitto vaikuttaa jo noihin kiihdytysaikoihin. Normaalisti tuollaisen perus GPS:n tarkkuus pyörii siinä 5-7 metrin paikkeilla, mikä on minusta ihan saatanan hyvin ottaen huomioon sen, että ne satelliitit joista se paikkatieto lasketaan kiertävät maata noin 40 000 km päässä.

Tarkempaa paikannustietoa saa hankkimalla diferentiaalivastaanottimella varustetun GPS:n, eli DGPS:n. Maksaa toki enemmän, muttei kuitenkaan älyttömiä. Tällöin paikkatiedon virhe putoaa jonnekin 2-3 metrin luokkaan.

Lisäksi on olemassa muutama muu juttu mitkä vaikuttaa GPS:n tarkkuuteen mutta se ei taida enää kuulua tähän...
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Grendel
Viestit: 596
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

En tiedä miten race chrono mittaa mutta oikeat GPS mittalaitteet (vbox, drifbox, DL1, jne) eivät mittaa nopeutta laskemalla paikasta vaan päinvastoin.
Ketä kiinnostaa GPS toiminta voi lukea tästä alasivuineen:
http://www.race-technology.com/wiki/ind ... Background
Sekä:
http://www.racelogic.co.uk/?show=VBOX-Misc-About_GPS

Olen kokeillut racechronoa N95 ja E66 sisäisellä gepsillä ja ne eivät kelpaa mihinkään järkevään. Heittoja voi tulla niin paljon että kaikki tulokset on otettava varauksella. Selittänee tuollaiset yli sekunnin heitot.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Ei taida E66:n gps olla 5hz sirulla?

ja edittiä sen verran että racechronon sivuilla oli noottia ettei edes suositella käytettävän noita sisäisiä gpssiä..

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

TMssähän noi oli testissä aika tarkkoja väittivät olevan
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Re: Nollasta sataan 156 JTS:llä

Viesti Kirjoittaja veskuk »

oletteko huomanneet, että oletuksena racechronossa on 0,2 G suurimmaksi kiihtyvyydeksi. Se tekee 40km/h lisäykselle pienimmäksi mahdolliseksi ajaksi 5,66 sec. Siis vaikka kiihtyvyys olisi tasaista 0,2 G. Kannattaa varmaan muuttaa oletus ainakin kokeeksi.
vesku

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Nollasta sataan 156 JTS:llä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

veskuk kirjoitti:oletteko huomanneet, että oletuksena racechronossa on 0,2 G suurimmaksi kiihtyvyydeksi. Se tekee 40km/h lisäykselle pienimmäksi mahdolliseksi ajaksi 5,66 sec. Siis vaikka kiihtyvyys olisi tasaista 0,2 G. Kannattaa varmaan muuttaa oletus ainakin kokeeksi.
Eipä tuolla taida olla tekemistä itse kiihtyvyysmittuksen kanssa, ylläolevan mukaan tuolla 0.2G vakioasetuksella ei voisi alle 14s 0-100km/h aikoja saada.
http://www.smartconversion.com/unit_cal ... lator.aspx

Se mihin se sitten vaikuttaa onkin toinen asia, en tiedä. Pitäs vissiin alentua lukemaan joku manuaali... :roll:

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Mielikuva on että TM mittasi JTS arvoksi n 9,3 0-100km/h. Twinspark 2.0 155hp samaa luokkaa n 9s, vähän parempi kuitenkin.

Samoin 155 16V 9.0s ja 8V n 9,3s.

Oma perstuntumani vahvistaa nämä, yksi uunituore JTS jota kerran kiihdyttelin tuntui aika lailla laiskemmalta kuin ex katiton 164 TS...

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

V6 kirjoitti:TMssähän noi oli testissä aika tarkkoja väittivät olevan
Suhteessa TM:n "viralliseen" mittariin RC näytti 0-100 kiihdytyksissä 0.15 s liian vähän. Heitot mittauksissa johtunevat enimmäkseen kuljettajan olotilan ja tien ominaisuuksien vaihtelusta.

"Ehkä suurimman ihmetyksen aiheen meille tuottivat Temper ja Race Chrono. Erittäin edullisen ja jopa ilmaisen ohjelman avulla voidaan mitata auton suorituskyky ällistyttävän tarkasti. On ihme ellei jokainen sopivan puhelimen omistava autoharrastaja käy lataamassa ohjelmaa itselleen internetistä" TM 12/09 s. 122

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Kävinpä minäkin sitten kokeilemassa. Speksit: 02 JTS 92tkm. Tulpat Denso ja tankissa vähän 95e. Yksin liikkeellä, ei kamaa. RaceChrono perusasetuksilla.

Eka ajo 0-100:
1. 11.3
2. 13.6
3. 10.1
4. 10.1
5. 16.2
6. 10.6
7. 11.5
av. 12.6

Toinen 80-120. Kolmosella n. 60kmh ja sitten kiihdytys:
1. 6.6
2. 7.8
3. 4.3
4. 7.3

Ja viimeinen 0-100:
1. 13.6
2. 10.8
3. 11.9
4. 13.3
av. 12.4

Eli 0-100 keskimäärin 12.5sek. Koko touhu ihan uutta mulle joten helposti voi 2 sek tuosta nipistää, mutta silti ei lukemat oikein hyviltä näytä. Miksi muuten RaceChronossa on aikana koko ajan 2sek kun ollaan lähdössä liikkeelle? Eihän tuo vaan tarkoita että joka ajassa on 2sek "ekstraa" (viimeinen oljenkorsi...)?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^en ole ainakaan itselläni tuommoista ennen huomannut. Kyllä se nollasta lähtee, tai sitten siihen jää edellinen aika (jos ei ole tullut vedettyä loppuun asti, vaan jää laskemaan) ensin näkyviin ja nollautuu kun raja-arvo ylittyy.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Mulla oli tosiaan paikalla ollessa ruudulla alimmaisena arvona 2sek, eli siis Current kohdassa. Yläpuolella erikseen Previous ja Best. Kun auto nytkähti niin tuo 2sek alkoi kasvaa ja kun taas pysähdyin niin palautui 2 sekuntiin. Softa pyörii siis HTC:n Touch Prossa WM6.1 käyttiksellä. Onko kukaan muu kokeillut WM pohjaisilla laitteilla?

zarre
Viestit: 119
Liittynyt: 17 Kesä 2003, 14:47
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja zarre »

HP ipaq:issa on wm6.1 professional.
Lähtee mittaan nollasta.> ei pohjanäyttöä.
AUTO on kaunis kun se VOITTAA

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Mulla oli sama juttu noissa 0-100 ajoissa, joskus satunnaisesti piti nollan hetken aikaa, muuten n. 2sek oli näytössä. Liittynee juuri systeemin (puhelin & GPS kombinaatio) epätarkkuuteen. Liikkeellelähtö liipaisuhan pitääkin olla herkällä, ja jos paikka/nopeustieto vaeltaa, niin kiihdytysmittaus laukeaa koko ajan.
Kuitenkin nuo 80-120 vedot sain melkein aina muutaman kymmenyksen sisään, joten hieman on hajontaa noissa Antijapen tuloksissa, eli ei vaikuta kovin tarkalta muutenkaan tuon laitteen käyttö.

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Muutama kiihdytys JTS:llä:

10.2s ja 9.8s 0-100km/h.

Kahden hengen kuormalla, tankki täynnä, bensa 95E, irto kamaa takaluukussa ja vetokoukku painona. Renkaat 225/45-17. Keli aurinkoinen. Niihin tekarin 9,2s aikoihin sillä on mahdollista päästä mutta 8,2s tuolla ECU ohjelmalla ei ikinä. Niin ja Tempes ulkoisella GPS-mokkulalla oli kyseessä.
Ps. Kytkintähän ei noihin aikoihin ehdi pohjaan painaa. Se kun menee melkein konehuoneeseen saakka :wink:

Juza
Viestit: 79
Liittynyt: 07 Kesä 2004, 01:32
Car(s): 986.2 Boxster
E39 528i
E46 M3
G07 X7
Paikkakunta: DC

Viesti Kirjoittaja Juza »

Omat kokemukset RaceChronosta entisellä työsuhde 159 3.2 Q4 automaatilla parhaillaan 8,3s 0-100km/h. Lähtöjä otettiin 15 kertaa. Ei siis tunnu tehtaan lukemiin pääsevän.

Edit: E90 omalla gps:llä.

Avatar
Alfisti felice
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45

Viesti Kirjoittaja Alfisti felice »

Juza kirjoitti:Omat kokemukset RaceChronosta entisellä työsuhde 159 3.2 Q4 automaatilla parhaillaan 8,3s 0-100km/h. Lähtöjä otettiin 15 kertaa. Ei siis tunnu tehtaan lukemiin pääsevän.
Itse pääsin kyllä ihan ok diesel automaatilla, paras aika 8.3s. Mittausten keskiarvo 8.6s. Mitattu ulkoisella GPS:llä tosin yksin ja reilulla 1/2 tankilla. Vaati luistoneston poiston ja hieman sutimista lämpimillä renkailla.

Luvattu 8.6s farkulle.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Antijape kirjoitti:Toinen 80-120. Kolmosella n. 60kmh ja sitten kiihdytys:
1. 6.6
2. 7.8
3. 4.3
4. 7.3
Tässä taas lisää esimerkkiä racechronon luotettavuudesta. Kolmas veto on haamuaika, jonka tietenkin monet mieluiten ilmoittavat. Noin suurta virhettä ei tee edes sekuntikellolla. Syynä voi olla satelliittien vähyys.
Kimmo

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Referenssiksi voi mitata 0-100km/h ja 80-120km/h aikoja vaikkapa AlfaDiagilla tms. OBD-softalla - sieltähän saa myös nopeuden ja kuluneen ajan ulos. AlfaDiag mittaa suoraan noita suoritusarvojakin.

Oma Euro2 1.8TS kiihtyy 10.2-11.5s 0-100km/h ja 80-120km/h ajat pyörivät 7.4-7.8s välillä lentävällä lähdöllä ja vain 3-vaihdetta käyttäen. En ole kyllä mitään tusinaa toistoa ottanut joten nuo ovat suuntaa-antavia korkeintaan. RaceChrono ja AlfaDiag antoivat puolen sekunnin sisään tuloksia.

Kuten kterkkila sanoo, vaatii RaceChrono itsekuria hylätä nuo houkuttelevan hyvät tulokset - ne kun eivät ole totta. Itse totesin tuon radalla, mutta sopivalla "tuloshygienialla" varmaan ihan käyttökelpoinen. :)

EDIT: typo

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Niin, tässä se tm:n juttu noista mittausvehkeistä: http://www.tekniikanmaailma.fi/s/f/edit ... 12_128.pdf

Ja tuolta halvalla 10hz sirulla varustettu gps, tarkkuus lienee riittävä ulkoisen antennin kanssa.

Edit: Sori, ei tuo olekaan aito 10hz vaan oikeasti 4hz ja interpoloi.. prkleen mainospuheet! :-D

Vastaa Viestiin