159 2.4 JTD Q4 kulutus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: 159 2.4 JTD Q4 kulutus

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Aquatica kirjoitti:Yleensä testerillä vaan ohjelmoidaan suuttimessa lukeva koodisarja eculle...
Kyl, mutku suuttimien sisuskalut on vaihdettu ja se koodisarja on se sama vanha joka siinä on ollut ennen sisuskalujen vaihtoa.
Ei mahda ne vanhan koodin sisältämät korjausarvot pitää ihan paikkaansa uusilla sisuskaluilla? Ton koodin perusteella se ecu mun käsittääkseni säätää suuttimien aukioloaikoja. Ei oikein ole kokemusta eikä tietoa miten paljon toi numerosarja loppupelissä vaikuttaa, mut käyntiääni muuttui ainakin aika paljon nakuttavammaksi. Näyttäis myös savuttavan aavistuksen joten ei varmaan auta muu kuin laittaa vanhat suuttimet takaisin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 159 2.4 JTD Q4 kulutus

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Noilla korjausarvoilla voi hyvinkin eroa olla toimivan ja toimimattoman välillä. Ymmärtääkseni sisuskalut kun vaihtaa pitää suuttimet mitata penkissä ja sen mukaan laittaa uudet koodit

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 159 2.4 JTD Q4 kulutus

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Mitenköhän paljon tuota suutinkohtaista asetusta oikeasti tarvitsee, kun systeemi kuitenkin tekee suutinkohtaiset kompensaatiot käynnin perusteella?
Kimmo

Avatar
Aquatica
Viestit: 15031
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 159 2.4 JTD Q4 kulutus

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Raja-arvot jos ovat tarpeeksi kaukana, se ei saa sitä kohdilleen. Tai sitten ne suuttimet pitää "unohduttaa". Toisaalta tehtaalta asti ne tulee tietyillä arvoilla, jotka niihin on koodattu ja ECU korjaa sen sitä kautta. Koulussa sanottiin, että pelkästään kahden suuttimen laittaminen ristiin pitää huolen toimimattomuudesta.

Kannattaisikohan kysäistä joltain noihin erikoistuneelta pajalta vaikka? Malmilla Diesel-Asennus käsitykseni mukaan ainakin tietää, mitä noille tulee tehdä milloinkin...

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 159 2.4 JTD Q4 kulutus

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Ehkä, tai ehkäpä joku on jo kysäissyt, tai tietää muuten, ja voisi jakaa tietoa täällä? Seuraako suuttimen koodien mukana joku kalibrointikäyrä, vai onko se vain ja ainoastaan prosentuaalinen korjauskerroin sille, paljonko suuttimesta menee tavaraa läpi millisekuntia kohden verraten referenssiin?
Kimmo

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: 159 2.4 JTD Q4 kulutus

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Jahka mä saan skannattua noi mun suutinten testiraportit, ni joku viisaampi voinee tulkita ne. Nois oli käsittääkseni osakuormalla ohivuoto (tms) yli speksin. Kun auto käynnistyy hyvin eikä kärytä, ni meinasivat et anna mennä vaan. Uusia koodeja ei tullut.
Uudelleenrakennetuissa käsittääkseni pitäisi olla uudet koodit, jotta atk tietäisi lähtötilanteen. Ja eikös atk kompensoi suutinten ikääntymistä?

Vastaa Viestiin