Aquatica kirjoitti:Yleensä testerillä vaan ohjelmoidaan suuttimessa lukeva koodisarja eculle...
Kyl, mutku suuttimien sisuskalut on vaihdettu ja se koodisarja on se sama vanha joka siinä on ollut ennen sisuskalujen vaihtoa.
Ei mahda ne vanhan koodin sisältämät korjausarvot pitää ihan paikkaansa uusilla sisuskaluilla? Ton koodin perusteella se ecu mun käsittääkseni säätää suuttimien aukioloaikoja. Ei oikein ole kokemusta eikä tietoa miten paljon toi numerosarja loppupelissä vaikuttaa, mut käyntiääni muuttui ainakin aika paljon nakuttavammaksi. Näyttäis myös savuttavan aavistuksen joten ei varmaan auta muu kuin laittaa vanhat suuttimet takaisin.
Noilla korjausarvoilla voi hyvinkin eroa olla toimivan ja toimimattoman välillä. Ymmärtääkseni sisuskalut kun vaihtaa pitää suuttimet mitata penkissä ja sen mukaan laittaa uudet koodit
Raja-arvot jos ovat tarpeeksi kaukana, se ei saa sitä kohdilleen. Tai sitten ne suuttimet pitää "unohduttaa". Toisaalta tehtaalta asti ne tulee tietyillä arvoilla, jotka niihin on koodattu ja ECU korjaa sen sitä kautta. Koulussa sanottiin, että pelkästään kahden suuttimen laittaminen ristiin pitää huolen toimimattomuudesta.
Kannattaisikohan kysäistä joltain noihin erikoistuneelta pajalta vaikka? Malmilla Diesel-Asennus käsitykseni mukaan ainakin tietää, mitä noille tulee tehdä milloinkin...
Ehkä, tai ehkäpä joku on jo kysäissyt, tai tietää muuten, ja voisi jakaa tietoa täällä? Seuraako suuttimen koodien mukana joku kalibrointikäyrä, vai onko se vain ja ainoastaan prosentuaalinen korjauskerroin sille, paljonko suuttimesta menee tavaraa läpi millisekuntia kohden verraten referenssiin?
Jahka mä saan skannattua noi mun suutinten testiraportit, ni joku viisaampi voinee tulkita ne. Nois oli käsittääkseni osakuormalla ohivuoto (tms) yli speksin. Kun auto käynnistyy hyvin eikä kärytä, ni meinasivat et anna mennä vaan. Uusia koodeja ei tullut.
Uudelleenrakennetuissa käsittääkseni pitäisi olla uudet koodit, jotta atk tietäisi lähtötilanteen. Ja eikös atk kompensoi suutinten ikääntymistä?