Keulakolaroitu 156, mitä rikki?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
beta
Viestit: 154
Liittynyt: 30 Maalis 2009, 17:10
Paikkakunta: Suomi

Keulakolaroitu 156, mitä rikki?

Viesti Kirjoittaja beta »

edit
Viimeksi muokannut beta, 04 Helmi 2012, 01:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

ilmastoinnin lauhdutin taitaa olla siinä hyvin ojolla flektin ja jäähdyttimen ohella.

Onko niinkin raju jälki, että moottoriin asti olisi osunnu?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

beta
Viestit: 154
Liittynyt: 30 Maalis 2009, 17:10
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja beta »

Okei. No kovasti toivotaan ettei ois, mutta syvin kohta taitaa olla kuitenki sellasen parikymmentä senttiä valojen etupinnasta taaksepäin, eikä nuo turvatyynytkään ole lauennu.

alfdats
Viestit: 152
Liittynyt: 11 Syys 2003, 06:08
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja alfdats »

beta kirjoitti:Okei. No kovasti toivotaan ettei ois, mutta syvin kohta taitaa olla kuitenki sellasen parikymmentä senttiä valojen etupinnasta taaksepäin, eikä nuo turvatyynytkään ole lauennu.
Se on käynyt vielä olennaisesti syvemmä se tolppa tms.
Nokkahan palautuu takaisinpäin kolarissa.
Kannattaa tarkkaan katsella konetta

Avatar
Java
Viestit: 291
Liittynyt: 03 Elo 2008, 10:34

Viesti Kirjoittaja Java »

Jos se on se punane avk:n JTS niin kyl se keula aika reippaasti oli lytyssä
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"

Avatar
Maunu
Viestit: 3487
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Pari 156:sta on tullut korjattua vastaavasta tilasta ajokuntoon. Jos kyseessä tuo AVK:lla ollut punainen JTS niin voisin veikata että koneeseen asti on isku tullut.

JTS:sän pakosarja hajoaa tosi helposti pienestäkin osumasta, koska kuskinpuoleisen katalysaattorin ja vaihdelaatikon kiinnityspultin välissä on normaalisti noin sentti tilaa. Pienikin vääntymä pakosarjassa vääntää pultin läpi keraamisen katin.

Vanhempi nokkainen auto on kyllä helppo korjata, koska käytännössä 98-03 autoon käyvät samat etupään osat. Eperistä kannattaa katsoa mitkä osat ovat samoja fiatin kanssa. Helpottaa huomattavasti kun saa tiivisteet tarvikeliikkeen hyllystä eikä tarvi hakea deltasta.

JTS:n flekti on uutena kallis ja käytettynä mahdoton löytää. Omaan autooni laitoin TS:n flektin, mutta otin rikkinäisestä JTS:n flektinmoottorista liitin/hiilipiirikortin, jolloin sähkösarjan johdoitusta ei tarvinnut muuttaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Vastaa Viestiin