Vakionopeudensäädin 156;seen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
farkku roomeo
Viestit: 33
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 21:57
Paikkakunta: kajaani

Vakionopeudensäädin 156;seen

Viesti Kirjoittaja farkku roomeo »

Mistä saatavana jälkiasennussäädin järki hintaan asennettuna. Onko kokemuksia toiminnasta, kun asennettu jo pikkaisen vanhempaan vuosimalliin?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11230
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Isäni JTS:ssä on muistaakseni Deltassa jäliasennettu cruise. Voin kysellä myöhemmin lisäinfoa.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Rekkari tai valmistenumero Heikalle, niin Heikka kertoo mitä on saatavilla. Uudempiin joissa on sähköinen kaasuvaijeri, cruisen saa helposti. Ruuvataan viiksi paikalleen ja tökätään liitin kiinni.

Avatar
Janne
Viestit: 2120
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Minua kiinnostais tämä sama myös. Liekkö ihan iisisti tuollaseen -01 tessuun edes saatavilla?

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Alkuperäisen cruisen saa vain 2002 FL-mallista alkaen, vanhempiin pitää ostaa tarvikekaupasta. Näihin uusiinkin ei pelkkää vipua ole saatavana, vaan on ostettava koko vipukatkaisia hässäkkä.

farkku roomeo
Viestit: 33
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 21:57
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja farkku roomeo »

Soitin just Henkalle. 01 ja vanhemmat, jälkiasennus hässäkkä hommattava kokonaisuudessaan, eli viiksellä ei tule viisaammaksi.
On näköjään vaikea löytää koko pakettina, tarjontaa ei oikein löydy. Yksi löytyi Vantaalta, noin 690 € asennuksineen.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

farkku roomeo kirjoitti:Soitin just Henkalle. 01 ja vanhemmat, jälkiasennus hässäkkä hommattava kokonaisuudessaan, eli viiksellä ei tule viisaammaksi.
On näköjään vaikea löytää koko pakettina, tarjontaa ei oikein löydy. Yksi löytyi Vantaalta, noin 690 € asennuksineen.
Mitä maksaa 2002 FL-malliiin tuo pelkkä vipu?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Eikö saa Selellä varustettuihinkaan tota pelkkää potikkaa? kun siinä on kuitenkin tuo poljin sähköinen.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

alfista kirjoitti:Mitä maksaa 2002 FL-malliiin tuo pelkkä vipu?
Pyysin tuon erikseen kun autoa aikanaan Deltasta ostin ja silloin veloittivat viiksestä+työstä 250€. Mutta oli tosiaan auton oston yhteydessä, joten en tiedä onko vähän vai sainko vain sellaisen mielikuvan...

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Pelkkä viiksi maksoi 147:aan Heikalla jotain 70-80 euroa.

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Sähkötoimisen vakionopeussäätimen saa 250-400 e hintaan, riippuen mallista. Kalliimmissa esivalittavia nopeuksia. Asennus kannattaa tehdä suoraan kaasupolkimen vivustoon ja servo keskikonsoliin. Tosin VDO ainakin on aika äänekäs, mutta frigette oli hiljainen. Itsellä kun oli -98 mallinen 156 niin tein kaasuläpän akselille oman vivun mihin liitin vaijerin, mutta aika paljon ylimääräistä työtä. Asennus meni harrastuksen piikkiin ja asennusohjeethan tulee mukaan.

Avatar
Maunu
Viestit: 3487
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

-98 V6:seen laitoin joskus Rostra merkkisen cruisen. Hyvin pelitti vaikka joutuikin asentamaan suoraan kaasupolkimeen. Nykyään WAECO taitaa tehdä jotain systeemiä kaasupotikan johtojen väliin, joka matkii polkimen painamista elektronisesti. Taisi olla Ebayssa jotain 140e.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

VDO jouten

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Tallin hyllyllä on sähköinen VDO säädin viiksikytkimellä, sellainen kuin Mersuissa. On jouten jos jotakuta kiinnostaa. Lähtee tarvittaessa hintaan 100€+tk.

On ollut yhden kesän kiinni BMW K 1100 LT -mopossa.

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Nostetaas vähän tätäkin aihetta.

Jostain syystä tuossa v6:ssa ei ole vakkaria koskaan ollutkaan, ja suunnitelmissa on auton hankinnasta asti ollut kikkareen hommaaminen heikalta 80€ hintaan.
Nyt kun sitten kesäkiireiltäni meinasin tilata viiksen, olinkin lentää perssiilleni. Viiksen hinta on noussut vaatimattomat 212,5 prosenttia, ollen nyt 170 euroa. :shock:
Näytti muutenkin osa Heikan hinnoista nousseen melkoisen paljon. Itseäänhän tässä toki saa syyttää - nopeat syövät hitaat - mutta silti...

Pitänee käydä marmoritiskiltä kysymässä mitä viiksi heillä maksaa, jos niitä/mitään ylipäätään enää pystyvät toimittamaan.

Tai jos joku foorumilainen on törmännyt ulkomaiseen verkkokauppaan josta tuon saa vielä kohtuuhinnalla, niin sekin tieto otetaan kiitollisena vastaan. Itse kävin parit kaupat läpi, mutta ei ainakaan vielä onnistanut.

Avatar
kelso
Viestit: 17
Liittynyt: 14 Elo 2009, 08:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kelso »

Itse olisin myös vakkaria vailla. Oletko löytäny jo jotain infoa mistä tuon voisi saada?

farkku roomeo
Viestit: 33
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 21:57
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja farkku roomeo »

kelso kirjoitti:Itse olisin myös vakkaria vailla. Oletko löytäny jo jotain infoa mistä tuon voisi saada?
Asennutin Vantaalla. Omani on vm. 2001, eli pelkällä viiksen asennuksella ei selvinnyt. hinta oli asennuksineen muistaakseni n. 560€.
Vakkarissa on kolmeen nopeuteen pikaasennus( 3 painonappia), todella kätevä maantieajossa. Ollut 3 kk käytössä, takana 25 000 hemmetin tyytyväistä kilometriä. Mikäli kiinnosataa, voin kaivella jostain firman yhteys tiedot.

Avatar
jiibee
Viestit: 117
Liittynyt: 09 Loka 2003, 02:40
Car(s): 156 JTS 2.0 -03, Sprint QV 1.5 -87, Fiat Croma ie 20 -90
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja jiibee »

^^ Ostin teltta-autosta aikanaan (Heikaltakin voi löytyä) alkuper. varaosavakkarin -03:seen JTS:ssään. Ohjauspylvään muovikuoret pois, valmis johdostus löytyy vas. puolelta, vakkari parilla ruuvilla kiinni. Muovikuoreen tarvittava reikä tai ostaa uudet muovikuoret, muuta ei tarvinnut tehdä kuin ottaa käyttöön, helppo homma eikä mene kuin hetken. Vakkarissa ei kuitenkaan ollut pikanappeja eri nopeuksille, no ei se nyt paljoakaan käytössä haittaa.

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

^ Varaosavakkarin hinta on Deltassa tällä hetkellä 212 escudoo. Ulkomailta ei ole vielä löytynyt ainakaan verkkokauppojen perusvalikoimista.

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

oliko kellään hajua siitä että saako vakkarin vanhempaan sele askilla varustettuun pelkällä viiksen hankinnalla.....(vakkari ainoa varuste mitä edellisestä autosta kaipaan=)

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Rupesi kiinnostamaan myös tämä vakkari, mutta täytyy tarkistaa, että löytyykö autosta se liitin, sen ohjauspyörän muovikuoren alta, niin lähtisi pelittämään muitta mutkitta. Muuten tulee hommalle lisähintaa ainakin se viisi satkua enemmän.

Täältä näyttäs löytyvän paketti:

http://ricambi.alfisti.net/product_info ... -932-.html
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Maunu
Viestit: 3487
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Facelift mallissa oli ainakin mulla. Auto oli 12/2002 rekisteröity JTS sw. Ja alkoi toimimaan pelkällä viiksen kytkemisellä. Tosin tilasin viiksen Heikalta noin 80 eurolla. Pelkkä viiksi siis, jouduin leikkaamaan ratin ympärysmuoviin itse kolon.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tuollahan se lukee aiemmin missä versiossa on se plugi..

eli pitää olla 2002 malli missä facelift sisusta
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Karkka
Viestit: 22
Liittynyt: 26 Heinä 2009, 13:10
Car(s): Alfa GT, Alfa 147, Jeep Grand Cherokee WH, Jeep Cherokee KJ Renegade (projekti) + 2 x vene ex:Alfa 159 1.9 JTDM, Alfa 156 1.8TS SW facelift
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Karkka »

Itsellä 1.8 TS SW 2004 Facelift, johon tilasin Heikalta vakkarin kun piti sopia, mutta se pahuksen liitin sieltä rattiakselin alapuolelta puuttuu etsinnöistä huolimatta.
Asiasta joskus foorumilta kyselinkin, mutta tilanne ei ainakaan itselle selvinnyt.

Oisko niin, että JTS:ssä liitin on, muttei TS:ssä??

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

onko tossa 1.8sissa VDC ajonvakautus? brittifoorumilla joku epäili että myös se pitää olla.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Karkka kirjoitti:Itsellä 1.8 TS SW 2004 Facelift, johon tilasin Heikalta vakkarin kun piti sopia, mutta se pahuksen liitin sieltä rattiakselin alapuolelta puuttuu etsinnöistä huolimatta.
Jäikö sinulle sen johdosta vakkarivipu tarpeettomaksi "hyllyyn"?
Olisin kiinnostunut jos näin on..
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

V6 kirjoitti:tuollahan se lukee aiemmin missä versiossa on se plugi..

eli pitää olla 2002 malli missä facelift sisusta
Ja siis ainakaan niissä, joissa on kaasuvaijeri, ei pelkkä viiksi tietenkään riitä, jos ei joku sitä jo ymmärtänyt.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Kyllä se vain näin oli, että eipä löytynyt pistoketta tästä tessusta valitettavasti, olisi se niin helppo ollut napsauttaa kiinni. Ei sitä heti usko ennen kuin itse tarkistaa asian, jos tehtaalla olisi tullutkin vahinko sen vakkarin valmiuden suhteen.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Vakionopeudensäädin 156;seen

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Ei mennyt kuin melkein kolme vuotta, että vakkari ilmestyi autoon. Missään hirmu aktiivisessa haussa tuo ei ole ollut, mutta nyt 156:n viiksi oli taas Heikan valikoimissa. Hinta oli nyt 130 euroa, mikä sisälsi pelkän viiksen. Ulkomailta olisi saanut viiksen ja uuden suojan n. 150:een euroon, mutta tällä kertaa tuettiin kotimaata.

Asennus oli lastenleikkiä. Suojus irti, liitin kiinni, viiksi kahdella ruuvilla kiinni ja suojaan dremelillä sopiva aukko ja menoksi. Ensiyrityksellä cruise ei lähtenyt toimimaan ja alfaownerista selvisi, että jos kytkimen pääsyltty on vaihdettu, pitää kytkinpolkimen katkaisijaa vilkaista. Katkaisijan tappi olikin pohjassa, ja se piti vetää ulos niin, että se ottaa taas polkimeen kiinni.

Homma vaati vähän akrobatiaa, mutta muutamassa minuutissa tuokin oli ähelletty kuntoon.

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4334
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Vakionopeudensäädin 156;seen

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Moro

Vakkari on nyt hankittu ( ei vielä asennettu) , mutta ihan vaan varmistukseksi onko vakkari pelannut FL- 156:ssa luotettavasti ?
Milano by Night on kiitettävästi pysytellyt poissa , ja jotenkin ei vielä ole kauheasti kertynyt luottoa Alfan sähköosaamiseen...

Tiedän kyllä, että FL:n sähköt on paremmin toteutettu kuin alkupään 156:ten ( ja 159:t vielä paremmin,
mutta niissä onkin toisaalta jo enemmän sähkövempeleitä), mutta suomalainen ei kai usko ennen
kuin itse näkee :wink:


JT
Viimeksi muokannut Jiitee, 28 Maalis 2012, 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Vakionopeudensäädin 156;seen

Viesti Kirjoittaja Streider »

Minulla -02 varttikutosessa toiminut vakkari moitteetta, ei ole FL ja en tiedä kenen toimesta on asennettu, mutta hyvin pelaa. Mitä nyt viime torstaina katkaisin sen viiksen.. :drinking:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vakionopeudensäädin 156;seen

Viesti Kirjoittaja V6 »

Jiitee kirjoitti:Moro

Vakkari on nyt hankittu ( ei vielä asennettu) , mutta ihan vaan varmistukseksi onko vakkari pelannut FL- 156:ssa luotettavasti ?

JT
on kuten kaikki sähkövehkeet 13 vuoden kokemuksella
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4334
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Vakionopeudensäädin 156;seen

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Jiitee kirjoitti:Moro

Vakkari on nyt hankittu ( ei vielä asennettu) , mutta ihan vaan varmistukseksi onko vakkari pelannut FL- 156:ssa luotettavasti ?
Milano by Night on kiitettävästi pysytellyt poissa , ja jotenkin ei vielä ole kauheasti kertynyt luottoa Alfan sähköosaamiseen...

Tiedän kyllä, että FL:n sähköt on paremmin toteutettu kuin alkupään 156:ten ( ja 159:t vielä paremmin,
mutta niissä onkin toisaalta jo enemmän sähkövempeleitä), mutta suomalainen ei kai usko ennen
kuin itse näkee :wink:


JT
Noh niin, asennusta aloittelin, mutta sitä valkoista urosplugia ei löydy mistään ohjausakselin alaosasta tai tulevan vakkarin paikan lähettyviltä .
Brittifoorumeilla joku oli löytänyt sen kierrosluku- ja nopeusmittarin välistä asti :?
Heikalta varmistin valmistenumeron mukaan sopivuuden , ja
kyse siis vm. 03 FL JTD 16 v -M-Jet -riisselistä. Saksasta alun perin tuotu, ja olikohan Progression-varusteilla ?
Mittaristossakin näkyy hämärästi valmis symboli, ja polkimista löytyy katkaisijat .....

Kuinka paljon puran vielä :lol: ?

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4334
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Vakionopeudensäädin 156;seen

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Mysteeri tämä cc-plugin jemmaaminen. Etsintää hidastaa se, että lähellä olevia airbagin piuhoja ei kovin hanakasti hiplaa.

En ole vielä löytänyt maailmalta tapausta, jossa FL-varttikuutosessa olisi plugi ja johdotus puuttunut.
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... ?TID=59624
Isosti ei huvita Eculle uutta johdotusta tehdä...


Onko CC-johdotus -Luigilla ollut vain sorvin ääressä huono päivä :drinking: -putken jälkeen :wink:

Hyvät vinkit tarpeen.
Juha
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4334
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Vakionopeudensäädin 156;seen

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Moro
Nyt vaikuttaa vahvasti siltä, että FL M-jet JTD:ssa ei ole vakkaripiuhaa valmiina vaikka muu valmius näyttää olevan.
Onko kukaan löytynyt sitä valkoista urosplugia omastaan ?

Juha
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Helkku
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Vakionopeudensäädin 156;seen

Viesti Kirjoittaja Helkku »

Itse tilailin omaani muutama viikko sitten viiksen. Kiinni en vielä laittanut kun en löytänyt paikkaa mihin laittaa. Voisiko hieman vihjaista, onko siellä jokin kohta mihin se olis hyvä lykätä kiinni vai pitäskö se laittaa vähän summa mutikassa johonkin kiinni.

Koitin brittien sivuilta asiaa googlailla, mutta eipä tulosta tuottanut.
---
Helkku

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4334
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Vakionopeudensäädin 156;seen

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Helkku kirjoitti:Itse tilailin omaani muutama viikko sitten viiksen. Kiinni en vielä laittanut kun en löytänyt paikkaa mihin laittaa. Voisiko hieman vihjaista, onko siellä jokin kohta mihin se olis hyvä lykätä kiinni vai pitäskö se laittaa vähän summa mutikassa johonkin kiinni.

Koitin brittien sivuilta asiaa googlailla, mutta eipä tulosta tuottanut.
Moi

Kuva
ja tuossa säikeessä
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... PN=2&TPN=5
parhaat löytämäni kuvat. Ei tosiaan löydy piuhaa ECUlta mulla :?

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Vakionopeudensäädin 156;seen

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Alfan vakkari ei toteutukseltaan ole ihan kätevimmästä päästä, mutta on ainakin Crossissa toiminut ilman mitään ongelmia. Pitää myös säädetyn nopeuden kohtuullisen hyvin ylä- ja alamäissä.
Jiitee kirjoitti:Vakkari on nyt hankittu ( ei vielä asennettu) , mutta ihan vaan varmistukseksi onko vakkari pelannut FL- 156:ssa luotettavasti ?

Helkku
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Vakionopeudensäädin 156;seen

Viesti Kirjoittaja Helkku »

^^ Kiitos Jiitee.

Uskosin, että jopa minä saan asennettua noilla ohjeilla.
---
Helkku

Paikalla
Avatar
Jiitee
Viestit: 4334
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Vakionopeudensäädin 156;seen

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Moi

Tiedoksi, että esim. 156 Face-Lift 03´JTD m-jet SW-mallissa ei ole vakkarin johdotusta ECUlta valmiina, nyt minä ja Heikkakin tiedämme sen. Pelkkä valmistenumero ei kerro vielä kaikkea vaan kannattaa tsekata , löytyykö Eculta valkoinen joutava plugi ohjausakselin alta.

Yksi retrofit-vakkari palautui Heikalle takaisin.

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Vakionopeudensäädin 156;seen

Viesti Kirjoittaja palkus »

^sehän on rieseli :silly:

marski
Viestit: 16
Liittynyt: 09 Joulu 2003, 20:28
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Vakionopeudensäädin 156;seen

Viesti Kirjoittaja marski »

En tiedä, onko tää oikea ketju tälle tarinalle, mut lukekaa loppuun ja päättäkää sitten.

Vaimo on ajellut alfalla, viime ajat, kun ittellä on tuo raksa-auto myös työmatkailussa. toissa päivänä hän rupesi kyselemään, mikä mahtaa pitää outoa naputusta epämääräisesti nopeuden mukaan, varsinki loivassa mutkassa. No ensimmäisenä tuli mieleen vetari ja kauhukuvana laatikko. Ekana tietty tarkistin pöyränmutterit, ettei olisi jäänyt löysälle talvirenkaita vaihtaessa. Ei ollut. Sitten koelenkille; kauppareissulla ääni kuului selvästi vedättäessä mutkassa ja myös moottorijarrutuksessa. ääni oli paljon vaimeampi, kuin vetarin aiheuttama. Laatikkopelko kasvoi ja soittelin kaverille nosturiaikaa 30 km päästä. lähdin ajelemaan nosturille ja moottoritiellä satasen vauhdissa tuntui pientä tärinää ratissa asti.
Nosturilla sitten ihmeteltiin kun ei mitään välystä tunnu missää, eikä hirveästi pitäisi olla, kun autolla ajettu 98tkm. Sitten huomasin kuskinpuolen etupyörän abs- anturijohdon olevan tuen kohdalta poikki :shock: Tinasin johdon nippuun ja tein vähän tukea liitoksen kohtaan. ja koelenkillä todettuna ääni hävisi. Kamun kanssa pähkäiltiin, ettei ääni, ja ratin tärinä, voinut olla muuta, kuin VDC koetti korjata eturenkaiden nopeuseroa jarruttamalla toista etupyörää????
Jaa mien tää liittyy vakkariin? Auto siis on 2003 1.8 SW, jolla ajettu 98tkm. Vakiona tässä oli ASR, ABS ja VDC, Ja lisäsin vakkarin ostamalla marmoritiskiltä viiksen ja tyrkkäämällä liittimen paikoilleen. Mitään softapäivitystä ei asennuksen yhteydessä tehty. Auto on ollut mulla uudesta, eikä mitään mällejä eikä korjauksia tai softapäivityksiä tehty, jos ei katsastuksen ODB-lukua noteerata.
Voisiko vakkari sotkea ABS/VDC toiminnat vika tilanteessa; absit toimi viimeksi kokeillessa, ja vakautus samoin. Ja eikös ABS:n merkkivalon pitäisi syttyä jonkun anturitiedon puuttuessa? valo ei syttynyt missään vaiheessa muuten, kuin startessa merkkilamppukoestuksessa.
Jaksoikohan kukaan lukea loppuun:)

t: Markku

ps Missäs kannattaisi pirkanmaalla nokkahihna nykyään vaihdattaa, nokian autotaloon en tällä kertaa ajatellut viedä

Vastaa Viestiin