Alfan nykiminen kylmäkäynnistyksen jälkeen/ohitustilanteessa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

Alfan nykiminen kylmäkäynnistyksen jälkeen/ohitustilanteessa

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

156:n 2.0 vm. 2000 Alfaan on ilmaantunut ominaisuus, jonka kuvittelen johtuvan polttoaineen syötöstä. Kun kylmäkäynnistän auton, auto käynnistyy ihan normalisti, mutta jos en anna moottorin lämmetä paria-kolmea minuuttia, en pysty nostamaan kierroksia, vaan moottori ikään kuin tukahtuu. Ilmiö on hankala, jos ajan liittymästä tielle ja pitäisi saada nopeus nostettua muun liikenteen tasolle. Auto etenee nykien ja jossain vaiheessa ampaisee liikkelle. Kun auto kuumenee ongelmaa ei enää havaitse, paitsi jos halua lähteä ohittamaan. Ohitustilanteessa ilmenee joskus samaa tukkoisuutta ja on tullut tuskanhiki otsaan, kun on ajanut ohitettavan auton rinnalla ja mutkan takaa tulee auto vastaan.

Polttoaineen suodatinta koetin etsiä konehuoneesta, mutta sellaista en onnistunut paikantamaan.

Missä vika?

:crazyeyes:

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Todennäköisesti ilmamäärämittari kiukuttelee.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Ja polttoainesuodatin ei ole vaihdettavaa mallia (asustaa jossain tankin uumenissa).

jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

KJS kirjoitti:Todennäköisesti ilmamäärämittari kiukuttelee.

Kyse on ilmeisti tuosta ILMI:stä, josta foorumista löytyykin mukavasti keskustelua. En löytänyt kuitenkaan toistaiseksi ohjeita sen vaihdosta. Ilmeisesti onnistunee ilman DA:n "apua" TeeSeItse tyyliin. Osaisiko joku valaista tällaiselle "sohvien miehelle", missä ao. ILMI sijaitsee ja vaatiiko vaihto erityisiä ponnisteluja?

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Se on ennen kaasuläppää imuputkessa , helppo vaihtaa . Miinuskaapeli vaan irti ennen vaihtoa että nollaa ruiskun .

jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

willez kirjoitti:Se on ennen kaasuläppää imuputkessa , helppo vaihtaa . Miinuskaapeli vaan irti ennen vaihtoa että nollaa ruiskun .
Kiitos tiedosta :-D

jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

jarir2 kirjoitti:
willez kirjoitti:Se on ennen kaasuläppää imuputkessa , helppo vaihtaa . Miinuskaapeli vaan irti ennen vaihtoa että nollaa ruiskun .
Kiitos tiedosta :-D
Heips, Vika korjaantui ILM:n ja ECun trimmauksella. On varmaan pitkään oireillut, mutta jatkossa olen viisaampi italialaisen oireiden suhteen. Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä :-D

Avatar
vruuum
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Syys 2008, 22:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja vruuum »

mistä hommasit? paljon köyhdyit? mulla rupes pari päivää sit tökkiin samanlailla...

jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

vruuum kirjoitti:mistä hommasit? paljon köyhdyit? mulla rupes pari päivää sit tökkiin samanlailla...
Motonetista hintaan 92 €. Ei toisin ollut mallia Bosh, mutta tuntuu pelittävän ihan OK.

Avatar
Ransu
Viestit: 51
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 09:24

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Moi!
itselläni sama ongelma,ei auttanut ilmin vaihtaminen.En tiedä mistä vika johtuu,mutta kun moottori on jossain lämpötilassa,niin kierrokset loppuu
rpm 2000-3000,kylmänä toimii,keli plus 20+.Joku sekoo
Omituista!

Avatar
Vesihiisi
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Mulla esiintyi v6 saman tyylistä nykimistä/hyytymistä+joskus jopa poksahtelua ja syynä oli reikä siinä haitari osassa ennen ilmiä.

Vastaa Viestiin