164 lämppärinmoottori???

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

164 lämppärinmoottori???

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Aiheesta on jo käyty keskustelua, mutta päätin avata uuden.
Puhallin lakkasi pelaamasta ja paikallinen ad-huolto ei oikein tiedä mitä pitäis tehdä.
Meinaavat hommata puhaltimen Italkonilta (maksaa sikana), sen lisäksi meinaavat, että pitäis vaihtaa esivastus (Italkonilla maksaa monta sikaa!!!). Tarvitseeko koko vastusta edes vaihtaa???

Onko kokemuksia, jos, niin onko vastuksissa eroa eri mallien kesken??? Omani on varustettu automaatti-ilmastoinnilla vm -89, eli painonappikytkimillä. Kaikki tieto kokeneemmilta auttaa.

Tiedot kelpaisi, koska motonet tarjoaa ilmastoituun malliin marellin puhallinta, muissa bosch, puhaltimien kesken hinta ei ole ratkaiseva vaan sopivuus. Myös vastus löytyy (halpa ku saippua), mutta käykö omaani.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Moottori näyttäisi olevan sama, mutta minusta osalistausten perusteella ilmastointiautomatiikalla varustetussa vehkeessä on etuvastuksen tilalla joku hienompi elektroninen säätö. Tiedä sitten hänestä, mutta voithan koittaa ensin ohittaa (mahdollisen) etuvastuksen ruokkimalla moottoria suoraan 12 voltilla.

Ääntelikö moottori ennen mykistymistään? Nimittäin, vikaahan voi olla myös siinä kojelaudan kontrolli-ihmeessä. Mulla ko. purkki tuli vähin erin hulluksi lopettamalla ensin sumareiden ohjaamisen ja alkaen sitten myöhemmin puhaltelemaan ilmaa miten sattuu ja minne sattuu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Puhallin hyytyi joulun jälkeen pitkän matkan ajossa ollessaan hitaalla nopeudella. Kun oli pysähtyneenä, ei enää lähteny pyörimään vaikka laittoi nopeutta kovemmalle.
Seuraavana aamuna päätti taas toimia, mutta piti vikinää ja muuttui sitten ujellukseksi, päättääkseen taas sammua kun puhallusta vähensi.
Lopulta pyöri vaan nelosella ujelluksen säestämänä.

Keskusyksikkö tuntuisi pelaavan, koska säätää suuntaa ja nopeuttakin yrittää vaihtaa, mutta puhallin ei reagoi.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Asiaa sivuten onko puhallin hajoamassa kun välillä kitisee jos on puhallus alle puolessa välissä. Useimmiten alkaa kun on ajanut pitempään ja kun jarruttaa :lol: Vai ottaako jostain vaan hieman kiinni?

Kuuluu siis satunnaisesti joka kolmas ajokerta ehkä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nyt helpotti vähän kun löyty moottori, nyt se pitäis vielä saada paikalleen.
Siltasen (paikallinen piirimyyjä) huollossa veikkasivat ettei vastusta tarviskaan vaihtaa.
Se tosiaan on ilmastointiautomatiikan yhteydessä eri ku manuaalisessa.
Manuaalisessa n. 25 e, automaattisessa 450 e, EI KIITOS :shock: .

Onko muuten kuinka suuri työ vaihtaa? Ilman ilmastointia näyttää väliseinän ja imusarjan purkamista lukuun ottamatta melko helpolta, MUTTA..., miten ilmastoinnin kanssa asian laita?

Kaikki tieto auttaa, KIITOS! Vaikka kuvia kyseisestä operaatiosta???

Avatar
ARPerformance
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
Paikkakunta: Lpr

Puhkuja puhallin...

Viesti Kirjoittaja ARPerformance »

En tiedä tarkkaan mikä on ongelmasi, kuulostaisi että puhallin olisi kaput... itselläni on ilmastoimaton, tietääkseni puhallin on sama...? scuderia rasvis varmaan, ossa kertoa...? mutta, vaihdoin omaani hiilet, jotka maksoi 4e yht ja puhallin on toiminut hienosti viimeiset 9000km/2kk se samainen puhallin löytyy saab 9000...! omassanikin oli saabin leimat, ja maksaa tarvikkeena n.90e tai purkaamolta 20e koska saabeja löytyy sieltä...
Se väliseinä ennen imusarjaa pitää purkaa pois jotta puhallin mahtuu tulemaan, pää virta piuhat irti, 4kpl pultteja ja 6 tai 8 ruuvia niin väliseinän saa nostettua, puhaltimen takaisin kasaus on hieman inhottavampi operaatio, ainiin puhallin on hain parilla klipsillä alasivuiltaan kiinni.
Jos kojelauta tarvitsee irroittaa (käsittääkseni kaikki ilmastointi elekroniikka on siellä sisällä) niin se ei ole kovin vaikeaa rintapellistä tuulettimen molemmilta puolilta löytyy.. 12 tai 14 mm kannalla olevat pultit n.20cm lämppärin moottorista. ja konepellin avauskahvan yläpuolelta (jalkatilasta) sekä hanskalokeron alakulmalta vastaavasta kohdasta, samaiset pultit, niin kojelauta on irti... :wink:

tätä ennen on tietty purettava keskikonsoli irti. palaan siihen myöhemmin jos on tarvis, mutta itse irroitin kojelaudan n.1 tunnissa ,ja lämppärin moottorin irroitus n.45min asennus n.1h30min ja autossani ei ollut ilmastointia.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle, yleensä se moottori alkaa kai ääntämään siinä vaiheessa kun laakerit ovat kuluneet väljiksi ja joko ankkuri pääsee ottamaan runkoon kiinni tai siipi osuu koteloon. En tiedä kumpi 164:ssa ekaksi tulee vastaan. Ääni voi periaatteessa tulla kuivista laakereistakin, mutta silloin tuskin ääntäisi vaan jarrutettaessa. Jos ankkuri ottaa kuoreen kiinni niin se syö itsensä pian särki, eli tuhon tiellä ollaan. Nyt voisi vielä päästä halvalla jos löytäisi jostain pelkät laakerihelat ja hiilet, mutta kohta on varmaan laitettava koko moottori.

Puhaltimen moottorin esiin kaivaminen on ilmeisesti tarkoitettu tehtäväksi niin, että konehuoneen väliseinä irrotetaan ensin. Hommassa on vaan sellainen ongelma, että seinää ei taida saada pois purkamatta ilmastointia? Ilmastoinnin purkaminen taas vaatii järjestelmän uusintatäytön ja uuden kuivaimen, jotka eivät ole ihan halpoja. Toisaalta, onhan tuo huoltotoimenpide kumminkin hyvä joskus tehdä. Muistaakseni täällä joku/jotkut olivat purkaneet tuon puhaltimen veks irrottamatta väliseinää, silloin ilmastoinninkin voinee jättää rauhaan? En ota hommaan sen enempää kantaa, mun ei ole onneksi koskaan tarvinnut purkaa 164:n lämppärin moottoria. Kaikenlaista muuta pientä kylläkin...

Ja kuten tuossa aikaisemmin kirjoittelin, puhaltimien pitäisi olla sama manuaalisessa ja sähköisesti ohjatussa lämppärissä. Ilmastoinnin kennon lisääminen kumpaan tahansa sydeemiin tuskin muuttaa fööniä miksikään. Kumma että Motonet kauppaa kahta erilaista mosaa, tosin eipä niilläkään aina kirjat pidä paikkaansa. Mutta kun hintaero on noin pieni niin suosittelisin ottamaan sen ilmastoinnilliseen tarjotun. Saabiin taas oli tarjolla vain yhtä puhallinta, samaa mitä ilmastoimattomaan 164:ään, mutta eikös Tonnareissa ole kaikissa Alfan tyyppinen sähköinen ilmastointi-ihme? Kummalta tuntuisi, että vain manuaalisella lämppärillä varustetun Alfan moottori kävisi automatiikalla varustettuun Saabiin, ilmastointisydeemithän ovat saman tiimin käsialaa ja pyrkivät varmaan hyödyntämään mahdollisimman paljon yhteisiä osia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ARPerformance
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja ARPerformance »

Tarkistin asiaa... kaverilla on nimittäin saab 9000 tbo, ilmastoinnilla, ainakin äkkiseltään vaikuttaisi olevan koottu samoista komponenteista (kys om auto on osina, niin oli aika helppo katsoa) Vertasin sitä lähinnä purku kuviiv alfan ilmastoinnista... yhtettä näyttäisi olevan. On kuulemma saabin pojat suunnitellu tipo 4 projektissa autojen ilmastointi/lämmitysjärjestelmän.

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Luin eilen sattumalta vanhaa TM:ää, jossa verrattiin kaikkia "Tipo nelosia" keskenään.. Suora lainaus menee jotenkin näin: "Saab taas vuorostaan toi pottiin ylivoimaisen osaamisensa lämmitys- ja tuuletuslaitteistojen osalta, joten kaikissa neljässä autossa on - ainakin teoriassa - joko samanlainen automaattisesti ohjattu lämmityslaitteisto tai automaattisesti ohjattu täydellinen ilmastointi." Eli kuullostaisi aika yhtenevältä kuten ARPerformance sanoi..

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Wille kirjoitti:Luin eilen sattumalta vanhaa TM:ää, jossa verrattiin kaikkia "Tipo nelosia" keskenään.. Suora lainaus menee jotenkin näin: "Saab taas vuorostaan toi pottiin ylivoimaisen osaamisensa lämmitys- ja tuuletuslaitteistojen osalta, joten kaikissa neljässä autossa on - ainakin teoriassa - joko samanlainen automaattisesti ohjattu lämmityslaitteisto tai automaattisesti ohjattu täydellinen ilmastointi." Eli kuullostaisi aika yhtenevältä kuten ARPerformance sanoi..
jeps koneisto on aika pitkälti sama...ainoat isommat erot ovat näppäin paneelissa....

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

ARPerformance kirjoitti: On kuulemma saabin pojat suunnitellu tipo 4 projektissa autojen ilmastointi/lämmitysjärjestelmän.
No ilmankos sen kanssa piti jatkuvasti Cromassa taistella jos meinas saada lämpöö koppiin ja vielä oikeasta suunnasta :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

alfa 156 v6 kirjoitti:No ilmankos sen kanssa piti jatkuvasti Cromassa taistella jos meinas saada lämpöö koppiin ja vielä oikeasta suunnasta :wink:
Jaa? Kyllä minusta tuo 164:n aparaatti hoitaa homman kotiin ihan fiksusti.

Eikös Vauhdin Maailma tms. kirjoittanut Theman/Croman himmelistä, että se on lähinnä huono vitsi verrattuna Saabin automatiikkaan? Eivät ne vehkeet ihan yhteneviä taida olla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:No ilmankos sen kanssa piti jatkuvasti Cromassa taistella jos meinas saada lämpöö koppiin ja vielä oikeasta suunnasta :wink:
Jaa? Kyllä minusta tuo 164:n aparaatti hoitaa homman kotiin ihan fiksusti.

Eikös Vauhdin Maailma tms. kirjoittanut Theman/Croman himmelistä, että se on lähinnä huono vitsi verrattuna Saabin automatiikkaan? Eivät ne vehkeet ihan yhteneviä taida olla.
Mä kans veikkaan ettei ne ihan yks yhteen ole :lol: Vaikka joka nutikassa Bosch lukeekin (tai ehkäpä juuri siksi :wink: ) homma ei oikeen toiminut. Ja sama homma joka ikisessa Cromassa mikä mulla kerkis olla. Itsediagnostiikalle oli kovasti käyttöä ja melkein oppi ne kooditkin jo ulkoa muistamaan :?

pee
Viestit: 448
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

alfa 156 v6 kirjoitti:Mä kans veikkaan ettei ne ihan yks yhteen ole :lol: Vaikka joka nutikassa Bosch lukeekin (tai ehkäpä juuri siksi :wink: ) homma ei oikeen toiminut. Ja sama homma joka ikisessa Cromassa mikä mulla kerkis olla. Itsediagnostiikalle oli kovasti käyttöä ja melkein oppi ne kooditkin jo ulkoa muistamaan :?
En tiedä kuka on valmistanut 164:n tai 9000:n lämppärisysteemin ohjauksen, mutta tuossa Croman lämmönsäätöyksikön piirilevyllä lukee: "Veglia", joten saksalaisia lienee turha syyttää tällä kertaa :-) Tämä nyt menee ilmeisestikin hieman tämän keskustelufoorumin varsinaisen aiheen eli Alfojen ohi, mutta osaisitko sanoa mistä löytyisivät Croman lämppärin diagnostiikkakoodit ja ohjeet laitteen saamiseksi siihen tilaan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

pee kirjoitti:En tiedä kuka on valmistanut 164:n tai 9000:n lämppärisysteemin ohjauksen, mutta tuossa Croman lämmönsäätöyksikön piirilevyllä lukee: "Veglia", joten saksalaisia lienee turha syyttää tällä kertaa :-)
164:n purkissa lukee BOSCH Made in France, eli siihen suuntaan sopii kiviä nakella. Siis jos ei toimi, toimivana tuo on ihan hyvä peli. Liekö huonoa tuuria vai mitä, mutta olen joutunut vaihtamaan himmelin jo kahteen kertaan värkkien tultua hulluiksi. Nyt on onneksi toimiva yksilö kiinni.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: 164:n purkissa lukee BOSCH Made in France, eli siihen suuntaan sopii kiviä nakella.
Kuin myös luki cromassa ?!?! tai siis lukee vieläkin kun noita laatikoita on rikkinäisiä tossa pari zipaletta :lol:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

pee kirjoitti: osaisitko sanoa mistä löytyisivät Croman lämppärin diagnostiikkakoodit ja ohjeet laitteen saamiseksi siihen tilaan.
Multa löytyy tehtaan kansio jossa aiheesta jonkinverran, lisäks löytyy tosta lämppäristä ihan omansa suomenkielellä :wink: (tosin Themasta)

Lämppärin saa itsediagnostiikkatilaan kun pidät AUTOMATIC nappia pohjassa samalla kun käännät avaimen MAR asentoon (eli virrat päälle tarkoittanee italialainen :wink: ).

Voin etsiä koodit ja pistää vaikka PM:nä tuossa kun kotopuolessa menen käymään.

Periaate on kuitenkin se, että aina kun painat tota automaattinappia niin se laite menee seuraavaan tilaan ja sillä voi testata kaikki anturit, puhaltimen, läppien kääntökulmat ja liikeradan sekä polttimot.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jos kukaan tietää tai tunnustaa itse kuuluvansa joukkoon harvinaiseen???

Onko Lahden seudulla ketään joka osaisi tehdä tuon puhaltimen vaihdon ilmastoituun yksilöön? Hynynen on tullut nimenä esiin, onko muita?

Ei innosta viedä merkkihuoltoon, maksaa törkeän paljon.
Itseltä puuttuu tallin lisäksi myös aikaa vaikka remontti tarvittaessa todennäköisesti onnistuisi omatoimisestikin, apu ei tosin olisi pahitteksi :) .

Paikallinen AD: kaan ei enää jaksa puhaltimen osalta vakuuttaa, muuten hommat on toiminu ihan OK.

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

alfa 156 v6 kirjoitti: Lämppärin saa itsediagnostiikkatilaan kun pidät AUTOMATIC nappia pohjassa samalla kun käännät avaimen MAR asentoon (eli virrat päälle tarkoittanee italialainen :wink: ).
Näyttäisi toimivan myös tossa 155:n automaattisessa lämmityslaitteessa tai ainakin johonkin ihmetilaan se meni :roll: . Täytyy tutkia lisää.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

pee
Viestit: 448
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: 164:n purkissa lukee BOSCH Made in France, eli siihen suuntaan sopii kiviä nakella.
Kuin myös luki cromassa ?!?! tai siis lukee vieläkin kun noita laatikoita on rikkinäisiä tossa pari zipaletta :lol:
Lieneekö tuo sinun Cromasi uudempaa viistokeulaista mallia? Tuo mulla hyllyssä majaileva purkki on kaiketi 87 vuosimallin autosta ja muistelen sen olevan aivan samanlaisen kuin autossa(vm. 89) paikallaan olevan.

Yritin tuota kerran saada diagnostiikkamoodiin juuri tuolla tavoin. Puhallusmäärää ilmaiseva näyttö sytytti joka toisen tolppansa ja lämpötilanäyttö pysyi pimeänä. Tuosta en enää osannut jatkaa eteenpäin, jos siinä mitään jatkettavaa olisi ollutkaan... Siis, lieneekö tuossa diagnostiikkaa ollenkaan?

Kaipa nuo diagnostiikkakoodit voisi tännekin laittaa kaiken kansan ihmeteltäviksi sikäli kun ne ilmeisesti ovat samat kuin ainakin 155:ssa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

pee kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: 164:n purkissa lukee BOSCH Made in France, eli siihen suuntaan sopii kiviä nakella.
Kuin myös luki cromassa ?!?! tai siis lukee vieläkin kun noita laatikoita on rikkinäisiä tossa pari zipaletta :lol:
Lieneekö tuo sinun Cromasi uudempaa viistokeulaista mallia. Puhallusmäärää ilmaiseva näyttö sytytti joka toisen tolppansa ja lämpötilanäyttö pysyi pimeänä. Tuosta en enää osannut jatkaa eteenpäin, jos siinä mitään jatkettavaa olisi ollutkaan... Siis, lieneekö tuossa diagnostiikkaa ollenkaan?

Kaipa nuo diagnostiikkakoodit voisi tännekin laittaa kaiken kansan ihmeteltäviksi sikäli kun ne ilmeisesti ovat samat kuin ainakin 155:ssa.
Jep.. uudempinenäisestä noi laatikot on, mutta mielestäni vanhemmissa oli samanlainen? niitäkin oli useempia aikanaan..

Just noin se diagnostiikka alkaa, kun kuvasit. Painat vaan useemman kerran sitä AUTOMATIC nappia.

Täytyy kattella ne koodit ja laittaa näkyville.

pee
Viestit: 448
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

alfa 156 v6 kirjoitti:Just noin se diagnostiikka alkaa, kun kuvasit. Painat vaan useemman kerran sitä AUTOMATIC nappia.

Täytyy kattella ne koodit ja laittaa näkyville.
Ok, kiitokset tiedoista. Pitänee taas koettaa kunhan pääsen autoon käsiksi. Yksi talvi meni jo velipojalla kärvistellessä lämmönsuuntauksen kanssa, jota ohjausyksikkö ei suostunut muuttamaan(ilmaa ei tullut oikein mistään reiästä, mutta mitäpä se tuolla Helsingin lämmössä haittaa :-)). Tuossa joitain viikkoja sitten mittailtiin säätömoottoria ja lämmönsäätöyksikköä joista ei kummastakaan löytynyt vikaa. Lopuksi pakkosyötettiin säätömoottoriin suoraan sähköä ja ajeltiin se pariin kertaan säätöalueensa päihin, jonka jälkeen se alkoikin toimia. Ja yllätykseksi purkkikaan ei ollut ottanut itseensä vaikka moottori olikin jumissa. Siis nyt se systeemi taas jotenkin toimii(vaikkakin purkki tuntuu aina välillä unohtavan lämmönsuuntauksen kalibroinnin), mutta luultavasti tuosta diagnostiikasta olisi ollut apua. Noo, ensi kerralla sitten!

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

pee kirjoitti:
Lopuksi pakkosyötettiin säätömoottoriin suoraan sähköä ja ajeltiin se pariin kertaan säätöalueensa päihin, jonka jälkeen se alkoikin toimia.
Mulla auttoi sama konsti moneen otteeseen... Noita läppiä voi tosiaan ihan sillä diagnostiikan kautta käännellä laidasta laitaan ja samalla näkee lämpötilanäytöstä kääntökulman.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nyt se toimii!!!

Motonetin tarvikepuhallin, huomattavasti hiljaisempi ku vanha enkä ole puhalluksessa juuri eroa huomannut.

Vaihto-operaatio ilmastoituun versioon oli, kuten odotettua, melko työläs juttu. Itse en sitä tehnyt, mutta näin asentaja sanoi.
Ilmastoinnin laitteet piti kuulemma purkaa sieltä kaukalosta, ja väliseinäkään ei voinut olla paikallaan.
Imusarjastakin piti jotain letkuja nyppiä irti, en muista mitä :-D .

Kunnossa on ja pahin pelkokaan ei onneksi toteutunut, säätövastus kaikin puolin ehjä.

Vastaa Viestiin