V6 koneiden imuputket

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

V6 koneiden imuputket

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuli turbo GTV:stä irroitettua moottori, ja ajatuksena oli että laittaa nyt samalla sitten kuntoon muutaman muunkin häiritsevän asian. Ja suurin ongelma on noi imuputket, jotka on menty maalaamaan hopeisiksi :shock:

Jos tuohon lähtisi "uusia"käytettyjä hakemaan niin minkä koneiden putket pitäisi sopia? Ja onko noissa halkaisijoissa eroa, samallahan siihen vaihtaisi isommat?

Jos oikein ymmärsin Muukkoselta niin 164:sen 24V koneessa on putken alapäät erilaisella kiinnityksellä, kiinnityspultit eivät ole linjassa putken keskikohdan kanssa, niinkuin ne näyttäisi tuossa 12V turbossa olevan. Halkaisija oli sama.

Sopiiko tuohon vain 12V koneen putket? Sopiiko vaparin?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

164 12v:ssä, 155 v6:ssa ja lancia thema 3.0 v6:ssa ainakin on samat putket. Kaikki on saman kokoisiakin, pieniä.

Mahtaisiko olla peräti kaikissa poikittain asennetuissa 12V koneissa samalla halkaisijalla??? (mutu)

Vaparin putket sopii, omassa juurikin 164:n putket kun omat oli vähän saaneet korroosiota itseensä.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

^^kimmolta saattais löytyä varastosta purettuna.. :wink:
..ammattina autoslalom..

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Okei. Eli isompia on vähän turha haaveilla... Katotaan jos yrittäisi tinnerillä liuottaa tuota maalia pois, että mitä sen alta löytyykään.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Varmaan ruostuneet ja hiotut pinnat? Eikös ne voi kromauttaa uudelleen jos vain pinnan saa siistiksi ja sileäksi? Putiikkkeja luulisi löytyvän.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
90
Viestit: 8048
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

taitaapi kaikissa 12v myllyissä olla samat imuputket eli olikos se halkaisija nyt jotain 36-39mm luokkaa muistini mukaan, 24 - tappisissa kolmea halkaisijaa eli 39mm, 42mm ja 45mm, harmi vain etteivät ole suoraan vaihdettavia keskenään.

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Kävisikö nämä esim.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=15501

Edit. eihän noi sopinutkaan siihen vanhempaan koneeseen, jos vaikka lukisi koko jutun ennen kuin rupee vastailee :roll: :mrgreen:
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Joo, jotain 38mm siitä itse mittasin. Venttiilikopat oli ainakin maalattu paukkupullolla, maalit lähti tinnerillä irti. Jospa imuputkien kanssa kävisi sama säkä.

Kyllähän ne kromattua saa, mutta ei taida mitään halpaa huvia olla.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Epezi kirjoitti:Jospa imuputkien kanssa kävisi sama säkä.

Kyllähän ne kromattua saa, mutta ei taida mitään halpaa huvia olla.
Mahtaako kannattaa nähdä vaivaa, kyseisen pelin imuputket oli jo vuonna 2004 melko rupiset kun autoa ostattelin :roll:

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

aijjaa, no hö.

Täytyy niille jokatapauksessa jotain tehdä, ei voi noinkaan jättää.

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Maalaa ne punaiseksi, jos ei uusia/käytettyjä kromisia tee mieli ostaa. Jossain olen nähnyt punaiseksi maalattuja ja näytti ihan nätiltä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ehei. :-D

Kyllä ne pitää kromia olla. Venakopista ja painekotelosta tulee mustat :P

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Epezi kirjoitti:Ehei. :-D

Kyllä ne pitää kromia olla. Venakopista ja painekotelosta tulee mustat :P
Kuulostaa asialliselta :P Just kuin omassa :-D

tuolta "uudet" torvet:

http://cgi.ebay.de/6x-Ansaugrohr-3-0i-A ... 240%3A1318

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

^Näyttäisivät olevan 24V:n imuputket, ja eivät kuitenkaan QV:n putket moottorinumeron perusteella.
Kimmo

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

kterkkila kirjoitti:^Näyttäisivät olevan 24V:n imuputket, ja eivät kuitenkaan QV:n putket moottorinumeron perusteella.
No niinhän siinä luki ihan selkeesti.. prkl:een puusilmä :oops:

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Opastava threadi

Sama juttu käynyt myös minun mielessäni, eli isompien imuputkien vaihto (sitten joskus, ehkä)

Onkos kellään noita imuputkia vierekkäin, eli sekä 12V ja 24V:n putkia. Ovatko putket saman pituiset, eli muuten menisi, mutta laippojen pulttien väli on eri? Onko missään tarkkaa mitoitusta, eli mahtuuko edes 24V putkien laippoihin koneistamaan uudet reiät?

No sitten vielä härskeimpänä off-topicina. Kuinka 24V (Esim 2,5) kansi istuu 2.0 Turbokoneen lohkon päällä?
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

2.5 24V kansien laittamista tuli pohdittua jossain vaiheessa, mutta en kuitenkaan tutkinut hommaa loppuun asti. Sen verran kuitenkin että pyysin mattijus:a ottamaan kuvat 2.5 kannesta, jonka perusteella arvioin että venttiilit ehkä sopisivat toimimaan myös 2.0 putkien kanssa ja että tiivistyskin varmaan onnistuisi.

Mietin tuon 2.0:n kanssa josko olisin laittanut siihen 2.5 putket. Siitä olisi tullut kätevästi 2.4-litrainen ja puristuksetkin muistaakseni sopivasti 8.5:n paikkeille. Juttelin asiasta myös yhden Norskin kanssa, kun hän oli tehnyt 3.0 putkien, mäntien ja kansien kanssa omastansta 2.7-litraisen ja ajeli jollain 1,5 barin paineilla. Rutut tuossa versiossa jäävät kylläkin vähän turhan alas, alle seiskaan..

Siinä vähän päänvaivaa.
Kimmo

Avatar
mattijus
Viestit: 5261
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kuvat saattaisi olla vielä tallessakin, koitan illalla vilkaista ja laittaa albumiin. Miksei tietysti romukansikin joutaisi tarvittaessa lainaksi sovittelua varten.
VMP

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Eli jos Garrettia alkaa oikein kiinnostamaan, niin ei muuta kuin Matilta kansi lainaan ja sitten Lohjalla vertailemaan 2.0:n osia vasten, kun kone on vielä tällä haavaa auki.
Kimmo

Vastaa Viestiin