Mikä kultaani vaivaa? (lämmöt nousee)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Wile E. Coyote kirjoitti:Murphyn laki kai...
Näin taitaa olla.. :(

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Maunu, kiitos tiedosta, olenpahan taas hiukan viisaampi :wink:

Edelleen kyllä vähän ihmettelen miksei tuota samaa asiaa ajeta perinteisillä merkeillä. Ehkä lukituspalojen kanssa on vaikeampi tupeksia? Luulisi, että alakerta olisi kuitenkin edelleen helpohko pyörittää väärään asentoon jos yläkuolokohta katsotaan heittokellolla.
Joo, tuntuu tyhmältä poistaa noi ajoitusmerkit. Yksi hyvä puoli toki on se että nokat ei pyri pyörähtämään kun hihna on irroitettu (no ne voi toki lukita muilla konstein) Pitää laittaa nokkatyökalut tilaukseen jossain vaiheessa.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Maunu
Viestit: 3486
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Työkalusarjan ohjeissa muuten kielletään nokka akselien lukitseminen hihnan irroituksen ajaksi. En tiedä mikähän siinäkin on, mutta luultavasti kone pysähtyy aina puristuksien takia väärään asentoon ja jättää venttiilien vielä venttiilit auki jolloin nokka-akseliin kohdistuu vielä jousien takia liikaa voimaa. Eli taisin puhua vähän paskaa kun sanoin työkalusarjan osia lukoiksi. :oops:
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Nyt veto hiipuu jo ennen viittätonnia, eli ILMIhän se taitaa taas temppuilla. Tilaankin niitä samantien pari kappaletta, että riittää 200tkm saakka. Odotellaan nyt kuitenkin keskiviikkoon asti, niin saa testerin kautta vielä varmuuden..
Toki tuon voisi putsata, mutta mahtaakohan siitä olla pitkä ilo?
Ihan hyvä ajoitus silti, saan nakittaa Rasviksen hommiin kolmen viikon kuluttua. :mrgreen:

Tuli siirrettyä katsastustakin eteenpäin, joka olisi ollut tänään.. Turhaan sinne olisi mennyt nolaamaan itseään.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Cuore Sportivo kirjoitti:Nyt veto hiipuu jo ennen viittätonnia, eli ILMIhän se taitaa taas temppuilla. Tilaankin niitä samantien pari kappaletta, että riittää 200tkm saakka.
Yks kaveri puhu että Pierburgilla olis korvaava tuote tuohon Ilmamäärämittarin paikalle joka olis parempi ku kymmenen jänistä. Sitä porukalla ihmeteltiinkin kun mun ILMI oli kesällä paskana. vaan oltiin sen verran laiskoja että ei jaksettu Alfaan kokeilla. Paskatista kuitenkin hyvät tulokset. Antaa hieman suuremmat virtauslukemat kun vast. uusi Bosch, joten rikastaa seosta kierroksilla vähän enemmän. Aikaisemmin tehty koeajo kyllä tukikin sitä, tuntui meinaan pirteämmältä :crazyeyes:
Harmi kyllä olin jo Boschilta kerennyt tilata uuden mittarin niin ei tullut vaikutusta italian hevosiin kokeiltua... Mutta seuraavaksi sitten pierupurkin mittari :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Cuore Sportivo kirjoitti:Ihan hyvä ajoitus silti, saan nakittaa Rasviksen hommiin kolmen viikon kuluttua. :mrgreen:
Et taida saada saunaa lämpimäksi siihen mennessä kun ILMI on vaihdettu :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Ihan hyvä ajoitus silti, saan nakittaa Rasviksen hommiin kolmen viikon kuluttua. :mrgreen:
Et taida saada saunaa lämpimäksi siihen mennessä kun ILMI on vaihdettu :wink:
eikö tuon voinut puhdistaa jotenkin?

"I have a 156 V6 and have fitted the air mass sensor from the 1.6 156 and has
worked fine since last november. The sensor's are the same, but the housings
aint all you have to do is put the new sensor into the old housing take no
more than 5 min's. Air mass sensor for the V6 £150 +VAT for the 1.6 £50ish"


mitenköhän toi ylläoleva juttu toimii?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

V6 kirjoitti: I have a 156 V6 and have fitted the air mass sensor from the 1.6 156 and has
worked fine since last november. The sensor's are the same, but the housings
aint all you have to do is put the new sensor into the old housing take no
more than 5 min's. Air mass sensor for the V6 £150 +VAT for the 1.6 £50ish"


mitenköhän toi ylläoleva juttu toimii?
Itse anturiosa on kaikissa koneissa sama, vain putken halkaisija muuttuu jossa anturi on kiinni ja sen mukana myös virtausnopeus. Eli TS-koneissa on sama ILMI kuin kutvosessa, vaan eri putkella. Suomen maassa ne on kaikkiin saman hintaisia, ilmeisesti näin ei ole joka paikassa??

Avatar
Maunu
Viestit: 3486
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Jos jollain on ylimääräisiä rikkinäisiä ilmiksiä niin voisin ihan kokeilu mielellä ostaa muutaman ja tutkia voiko sellaisen korjata kotikonstein kun toi kolvi nyt pysyy kuitenkin aika hyvin kädessä ja tietotaitoakin on elektroniikasta tullut hankittua jonkin verran. Saadut tiedot tietysti julkaistaan kaikille forumin käyttäjille kuvilla varustettuna ja selkeillä korjaus ohjella. Kyseessä kuitenkin aika kallis osa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Maunu kirjoitti:Jos jollain on ylimääräisiä rikkinäisiä ilmiksiä niin voisin ihan kokeilu mielellä ostaa muutaman ja tutkia voiko sellaisen korjata kotikonstein kun toi kolvi nyt pysyy kuitenkin aika hyvin kädessä ja tietotaitoakin on elektroniikasta tullut hankittua jonkin verran. Saadut tiedot tietysti julkaistaan kaikille forumin käyttäjille kuvilla varustettuna ja selkeillä korjaus ohjella. Kyseessä kuitenkin aika kallis osa.
Pistä osoite vaikka PM:nä niin voin lähettää ton rikkinäisen sulle. Sitä on jo purettu sen verran että se luukku sieltä päästä on avattu. Toimii muuten mutta se perinteinen "ahdistus" vaivaa ja loppuajasta sytytti sen MIL-valon ja antoi vikakoodiksi ILMI:n

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Et taida saada saunaa lämpimäksi siihen mennessä kun ILMI on vaihdettu :wink:
Luulenpa, ettei Rasviskaan pärjää Harvian Aina Valmiille, vaikka kova jätkä onkin. :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Cuore Sportivo kirjoitti:Luulenpa, ettei Rasviskaan pärjää Harvian Aina Valmiille, vaikka kova jätkä onkin. :mrgreen:
Totta puhuen en ole koskaan edes nähnyt tuollaista kuumalankamittaria livenä :oops: mutta sehän ei tietenkään estä uhoamista.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Maunu kirjoitti:Jos jollain on ylimääräisiä rikkinäisiä ilmiksiä niin voisin ihan kokeilu mielellä ostaa muutaman ja tutkia voiko sellaisen korjata kotikonstein kun toi kolvi nyt pysyy kuitenkin aika hyvin kädessä ja tietotaitoakin on elektroniikasta tullut hankittua jonkin verran. Saadut tiedot tietysti julkaistaan kaikille forumin käyttäjille kuvilla varustettuna ja selkeillä korjaus ohjella. Kyseessä kuitenkin aika kallis osa.
Pistä osoite vaikka PM:nä niin voin lähettää ton rikkinäisen sulle. Sitä on jo purettu sen verran että se luukku sieltä päästä on avattu. Toimii muuten mutta se perinteinen "ahdistus" vaivaa ja loppuajasta sytytti sen MIL-valon ja antoi vikakoodiksi ILMI:n

onkos Wile E. Coyotella vielä ne kuvat puretusta ilmistä? niitä ei sitten koskaan ilmaantunut näkyville :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Lähetin kuvat avatusta mittarista jollekin vakio jäsenelle joka "lupasi" laittaa kuvat esille kun itsellä ei ole kotisivuja minne linkittää, eikä albumiakaan viitsisi sen takia tyhjentää. Jostain syystä kuvista ei sitten koskaan kuulunut :? (En muista kuka, haluaako joku tunnustaa) Ajattelin että ei ilmeisesti kiinnosta(?) ja sitten unohdin koko jutun. Kuvat kyllä löytyy kovalevyltä jos jollain on kiinnostusta pistää näkyville, kertokoon e-mailinsä vaikka privana niin laitan tulemaan.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Wile E. Coyote kirjoitti:Lähetin kuvat avatusta mittarista jollekin vakio jäsenelle joka "lupasi" laittaa kuvat esille kun itsellä ei ole kotisivuja minne linkittää, eikä albumiakaan viitsisi sen takia tyhjentää. Jostain syystä kuvista ei sitten koskaan kuulunut :? (En muista kuka, haluaako joku tunnustaa) Ajattelin että ei ilmeisesti kiinnosta(?) ja sitten unohdin koko jutun. Kuvat kyllä löytyy kovalevyltä jos jollain on kiinnostusta pistää näkyville, kertokoon e-mailinsä vaikka privana niin laitan tulemaan.
Pökkää mulle mailiin kuvat niin laitetaan näkyviin 8)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

alfa 156 v6 kirjoitti:Yks kaveri puhu että Pierburgilla olis korvaava tuote tuohon Ilmamäärämittarin paikalle joka olis parempi ku kymmenen jänistä. Sitä porukalla ihmeteltiinkin kun mun ILMI oli kesällä paskana. vaan oltiin sen verran laiskoja että ei jaksettu Alfaan kokeilla. Paskatista kuitenkin hyvät tulokset. Antaa hieman suuremmat virtauslukemat kun vast. uusi Bosch, joten rikastaa seosta kierroksilla vähän enemmän. Aikaisemmin tehty koeajo kyllä tukikin sitä, tuntui meinaan pirteämmältä
Harmi kyllä olin jo Boschilta kerennyt tilata uuden mittarin niin ei tullut vaikutusta italian hevosiin kokeiltua... Mutta seuraavaksi sitten pierupurkin mittari
Missäs tuollaisia myydään ja onko tietoa hinnasta?

Tänään vien pienokaiseni klo. 10.30 lääkäriin varmistamaan, että vika on ILMIssä.. Mahtaakohan löytyä vielä jotain muutakin. :roll:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Cuore Sportivo kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Yks kaveri puhu että Pierburgilla olis korvaava tuote tuohon Ilmamäärämittarin paikalle joka olis parempi ku kymmenen jänistä. Sitä porukalla ihmeteltiinkin kun mun ILMI oli kesällä paskana. vaan oltiin sen verran laiskoja että ei jaksettu Alfaan kokeilla. Paskatista kuitenkin hyvät tulokset. Antaa hieman suuremmat virtauslukemat kun vast. uusi Bosch, joten rikastaa seosta kierroksilla vähän enemmän. Aikaisemmin tehty koeajo kyllä tukikin sitä, tuntui meinaan pirteämmältä
Harmi kyllä olin jo Boschilta kerennyt tilata uuden mittarin niin ei tullut vaikutusta italian hevosiin kokeiltua... Mutta seuraavaksi sitten pierupurkin mittari
Missäs tuollaisia myydään ja onko tietoa hinnasta?

Tänään vien pienokaiseni klo. 10.30 lääkäriin varmistamaan, että vika on ILMIssä.. Mahtaakohan löytyä vielä jotain muutakin. :roll:
Yritän ottaa selvää ja ilimoottelen tässä kohtsillään.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

No niin. Testerin mukaan Alfassa ei ole mitään vikaa. Eli ILMI vaihtoon.
Noh, ei siinä mitään. Kysäisin sitten, että eikö äijällä ole tosiaankaan mitään hajua, mikä niitä lämpöjä voisi nostaa. Vastaus kuului: Kyl se vika termarissa taitaa olla.. Vastaavia tapauksia on ollu ennenkin. Hetken hiljaisuuden jälkeen sanoin, että viikko sitten minulle kerrottiin tiskillä, että termari tarkastettiin ja se on täysin kunnossa. Jaa.. En mä ole sitä kattonut.
Voi saatana, olen nähnyt painajaisia ja miettinyt pääni puhki, että mikä helvetti autossa on vikana.. Ja nyt sitten kerrotaan, ettei vikaa edes sen kummemmin tutkittu. Vitun hienoa, että siinä laitoksessa hommat toimii perkele.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Nyt alko homma selkiintymään. Ero Pierburgin ja Boschin välillä on se, että Pierburg luottaa edelleen perinteiseen Kuumalankamittaukseen, boschin mittarissa on joku "kuumafilmi" tms. systeemi käytössä ja siinä on ongelmia.

Eroa on myös hinnassa. Pierburg ~100-140€ (varmistuu vielä) ja bosch about kolminkertainen.

Liitin näyttäisi pierburgissa olevan erilainen (pisempi, ei yletä alfan plugi pohjaan. 15mm pois päästä niin käy.)

volkkareissa on samaa ongelmaa ja tämmöinen löyty netistä joka pätee myös alfaan, siinä puhutaan myös tosta liittimen pätkäsystä ja erilaisesta kalibroinnista joka aiheuttaa tän "lisärikastuksen" kierroksilla.

Hinta ei kyllä ole paha, tekisi mieli kokeilla :?



Pierburg MAF for A4 chassis VWs (98+ New Beetle, 99.5+ Jetta/Golf)


NOTE: This is not a 100% compatible MAF sensor. The calibration of this sensor is slightly different from the VW/Bosch sensor.
Many people have been pleased with the results and I would not be selling it if I thought it was inappropriate for our cars, but you
accept use of this part at your own risk.


In order to remove your old MAF, you will need to unplug the electrical connector, and remove the screws holding the MAF element to the MAF tube.
These screws will be either a 6 point security torx T20, or a special 5 point "security torx plus" screw.
You have the option of dremeling a slot in the screw head so you can remove it with a regular screwdriver.
I am working on sourcing new screws and the appropriate bits to remove the old screws. If you are totally stuck, I will lend you my bits so you can remove your screws, email me if this is the case. Of course, local buyers are welcome to stop by for a free install by appointment.


Also please note that to mate the connector to the MAF you will need to do one of the following:

A) Cut off the tabs on the new part, so that the VW connector will fit over the new MAF. This is the simplest option, but the connector will be only a friction fit, so you may want to put a piece of electrical tape around the mated connector for safety.
B) Modify the VW connector by drilling a small hole on each side where the new tabs will sit

C) Replace the VW connector with a Mercedes connector. The part costs only $5 or so, and I am working on sourcing these, but you will need a special tool (Lisle 56500) to switch the wires over. The lowest price I've seen online is around $15 shipped. ( Note - I do not recommend this method. The VW wires will not fit the Mercedes connector and you will need special connector ends, cut off the old VW connectors and splice the new ones on. This is a pain at best, and in my opinion not worth the effort. If you insist on being a purist and going this route, I can supply you with the part numbers needed.)



Että semmosta tällä kertaa.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Wile E. Coyote kirjoitti:Lähetin kuvat avatusta mittarista jollekin vakio jäsenelle joka "lupasi" laittaa kuvat esille kun itsellä ei ole kotisivuja minne linkittää, eikä albumiakaan viitsisi sen takia tyhjentää. Jostain syystä kuvista ei sitten koskaan kuulunut :? (En muista kuka, haluaako joku tunnustaa) Ajattelin että ei ilmeisesti kiinnosta(?) ja sitten unohdin koko jutun. Kuvat kyllä löytyy kovalevyltä jos jollain on kiinnostusta pistää näkyville, kertokoon e-mailinsä vaikka privana niin laitan tulemaan.

Tässäpä linkit kuviin.
Kuka tarvii kuvat niin ottaa talteen ennekuin poistan ne.

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 08154.jpeg

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 39927.jpeg

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 98347.jpeg

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 22319.jpeg

Miksiköhän tuo punainen mutiainen tuossa ekassa kuvassa on tehtaalla jätetty noin sopivasi tyrkylle ? Olis helppo vaihtaaa ?
Viimeksi muokannut HOTA, 04 Helmi 2004, 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4867
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Opeleissa vaihdettiin varsinkin dieseleihin ku tupakkaa.Purin useamman tuollaisen myös bensavehkeistä ja olivat prikulleen saman näköisiä,lukuun ottamatta just tuota punaista "vastusta" tosin se näyttää olevan enemmän diodin näköinen.Tech2:lla (Opelin oma testeri) näki että useimmin anturi alkoi antamaan liian hitaasti tietoa,seuraava askel oli että ei antanut ihan max ja min arvoja.Osassa kävi että vaikka hyytyi täysin yhteen asentoon,niin tod.näk ei "palanut" täysin poikki koska ei sytyttänyt merkkivaloa,eli mitään vikaa ei keskusyksikkö havainnut.Jos meni täysin mykäksi merkkivalo syttyi ja vikakoodi tallentui.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

juike
Viestit: 15
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 14:03
Paikkakunta: tuusula

Viesti Kirjoittaja juike »

häh? ainakin kun mulle vaihettiin hihna 164 24v 3.0 .nokista löyty merkit
joten jako saatiin kohille ilman mitään ihme vempaimia, :crazyeyes: (luultiin aluks ettei löydy, mut kysästiin "asiantuntijoilta" niin kyllähän ne siellä oli )

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Wile E. Coyote kirjoitti:(En muista kuka, haluaako joku tunnustaa)
Saattaa hyvin olla että laitoit mulle, kone nimittäin hajosi tossa alkutalvesta joten sinne meni jos oli mulle tullut..

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Toimii muuten mutta se perinteinen "ahdistus" vaivaa ja loppuajasta sytytti sen MIL-valon ja antoi vikakoodiksi ILMI:n
Mulla on kiusannut viimeaikoina ruiskutuksen merkkivalo kovasti vedätettäessä. Merkkivalo syttyy ennen ahdistusta, joten onkohan oireet samat? Ja ahdistus on sitten aika totaalinen, katkaisee syötön tms.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Jannu
Viestit: 65
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 22:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jannu »

Toi punainen mutiainen noissa kuvissa näyttäs vakiovirtadiodilta. Johtaa vain toiseen suuntaan kuten normaali diodi mut läpi menee kokoajan vakion suuruinenvirta.
Mikäli osuin oikeaan niin tolle pitäs tulla jonkinmoinen jännite ja virtaakin pitäs kulkea läpi tietyn verran eli se toimittaa jonkin näköistä vakiovirtalähteen virkaa.
No tää oli vaa muistikuvaani perustuvaa tietoa/veikkausta mut tolta se kapistus ainakin näytti...

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

alfa 156 v6 kirjoitti:... ja tämmöinen löyty netistä joka pätee myös alfaan, siinä puhutaan myös tosta liittimen pätkäsystä ja erilaisesta kalibroinnista joka aiheuttaa tän "lisärikastuksen" kierroksilla.

Hinta ei kyllä ole paha, tekisi mieli kokeilla :?
Ihan turha huomio ehkä, mutta:

Jos innostut kokeilemaan ja käytössäsi ei ole muita testereitä, niin tuolta (toisessa threadissä vaahtoamastani :wink: ) OBD liittimestä saa suoraan ulos MAFin ilmoittamat ilmamassan virtauslukemat ja fuel trimmin. Kun pohjaksi ottaa muutamat vertailulukemat alkuperäisellä MAFilla niin pitäisi olla aika varmalla pohjalla. Jostain muistan ihan vast'ikään lukeneeni että MAFin ilmoittama ilmamäärälukeman maximi g/s (täyskaasukiihdytys tappiin saakka esim kakkosella/kolmosella) tulisi olla noin 0.8 kertaa max koneteho.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

GTA kirjoitti: Jos innostut kokeilemaan ja käytössäsi ei ole muita testereitä, niin tuolta (toisessa threadissä vaahtoamastani :wink: ) OBD liittimestä saa suoraan ulos MAFin ilmoittamat ilmamassan virtauslukemat ja fuel trimmin. Kun pohjaksi ottaa muutamat vertailulukemat alkuperäisellä MAFilla niin pitäisi olla aika varmalla pohjalla. Jostain muistan ihan vast'ikään lukeneeni että MAFin ilmoittama ilmamäärälukeman maximi g/s (täyskaasukiihdytys tappiin saakka esim kakkosella/kolmosella) tulisi olla noin 0.8 kertaa max koneteho.
Testeri on kyllä käytössä tarvittaessa ja luulen ettei toi OBD-testeri toimi näin vanhassa :oops:

Ainakaan Boschin OBD-laite ei sano mitään.

Toi maksimilukema täytyykin koittaa :wink:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Rolle kirjoitti:
Wile E. Coyote kirjoitti:(En muista kuka, haluaako joku tunnustaa)
Saattaa hyvin olla että laitoit mulle, kone nimittäin hajosi tossa alkutalvesta joten sinne meni jos oli mulle tullut..
OK, OK. Selitys hyväksytty :wink:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

No niin. Pettersson soitteli, ja kertoi, että ensi viikkoon menee. :cry:
Nooh, ei se mitään, sillä lämpöongelmiin löytyi vika. Vesipumppu on valmis.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti:No niin. Pettersson soitteli, ja kertoi, että ensi viikkoon menee. :cry:
Nooh, ei se mitään, sillä lämpöongelmiin löytyi vika. Vesipumppu on valmis.
no tuleepahan sitten kerralla kuntoon.... :)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

90 kirjoitti:no tuleepahan sitten kerralla kuntoon....
Totta turiset. Se vasta olisikin vituttanut, jos olisi Muukkoselta lähtiessä huomannut, että lämmöthän nousee edelleen.

Äkkiä se viikonloppu menee :drinking: ja sitten hakemaan kultaa.. :-D

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Eli surullisen kuuluisa ILMI vaihtoon ja se vesipumppu, ei muuta? Paljonko pumppu kustantaa?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Nooh.. Uusi kytkinpaketti, jakohihnan vaihto, jarrulevyt, 100 000km huolto, termostaatti, ILMI, vesipumppu, alustasarjan asennus, moottorin pesu. Ei muuta tällä kertaa. :roll:

Ei muistanut Muukkonen puhelimessa pumpun tarkkaa hintaa. Kuulemma siinä satasen paikkeilla.

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Cuore Sportivo kirjoitti:Nooh.. Uusi kytkinpaketti, jakohihnan vaihto, jarrulevyt, 100 000km huolto, termostaatti, ILMI, vesipumppu, alustasarjan asennus, moottorin pesu. Ei muuta tällä kertaa. :roll:

Ei muistanut Muukkonen puhelimessa pumpun tarkkaa hintaa. Kuulemma siinä satasen paikkeilla.
Hui :shock:

No, onneksi "se on vain Alfa". Kyllä se sen ansaitsee... :wink:

Missä se oli kun joku julisti, että alfistit on huumoriporukkaa kun kaikki suuret korjaukset maksetaan mukisematta ja silti hymyillen jatketaan ajoa alfalla...

Moni olisi varmaan jo vaihtanut merkkiä noilla vioilla...
Ammattina autokauppa

Avatar
jamppa
Viestit: 99
Liittynyt: 16 Syys 2003, 17:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Cuore Sportivo kirjoitti:Nooh.. Uusi kytkinpaketti, jakohihnan vaihto, jarrulevyt, 100 000km huolto, termostaatti, ILMI, vesipumppu, alustasarjan asennus, moottorin pesu. Ei muuta tällä kertaa. :roll:

Ei muistanut Muukkonen puhelimessa pumpun tarkkaa hintaa. Kuulemma siinä satasen paikkeilla.
Mikä alusta sulle laitetaan? Paljonko moinen kustantaa? Taitaa itselläkin olla pian edessä... :?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

niki kirjoitti:Moni olisi varmaan jo vaihtanut merkkiä noilla vioilla...
Kai nyt autoa täytyy huoltaa, ja ei se sen kalliimmaksi tule että tekee kaiken kerrallaan kuin että vie viikon välein huoltoon.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

jamppa kirjoitti:Mikä alusta sulle laitetaan? Paljonko moinen kustantaa? Taitaa itselläkin olla pian edessä...
KW Variant 2, korkeus (- 35-65mm) + jäykkyyssäädettävä. Hintaa 156:n on 1340€.
Rolle kirjoitti:Kai nyt autoa täytyy huoltaa, ja ei se sen kalliimmaksi tule että tekee kaiken kerrallaan kuin että vie viikon välein huoltoon.
Juu. 100tkm. huolto olisi ollut edessä 2500km kuluttua, ja hihnan vaihtoon olisi ollut kymmenisen tuhatta.
Parempi se on nyt teettää kaikki, ei ainakaan tarvi sitten kesällä vaivata päätä huoltojen kanssa. 8)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Cuore Sportivo kirjoitti:Nooh.. Uusi kytkinpaketti, jakohihnan vaihto, jarrulevyt, 100 000km huolto, termostaatti, ILMI, vesipumppu, alustasarjan asennus, moottorin pesu. Ei muuta tällä kertaa. :roll:

Ei muistanut Muukkonen puhelimessa pumpun tarkkaa hintaa. Kuulemma siinä satasen paikkeilla.
oliko se termostaattikin sitten viallinen,vai muuten vain vaihdetaan?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

No, onneksi "se on vain Alfa". Kyllä se sen ansaitsee...

Missä se oli kun joku julisti, että alfistit on huumoriporukkaa kun kaikki suuret korjaukset maksetaan mukisematta ja silti hymyillen jatketaan ajoa alfalla...

Moni olisi varmaan jo vaihtanut merkkiä noilla vioilla...
Monet vaihtavat heti merkkiä kun vähänkään pahempia vikoja ilmenee..oli edellinen sit alfa, audi, volvo tms...vähän kuin ojasta allikkoon.

tuntuu että merkistä riippumatta autoissa on hyvin samanlaisia vikoja esim jakopäät(hihnoilla), tukivarret(etu), kaksimassavauhtipyörät, MAFit, abs valon vilkkumiset, öljynkulutus pitkän vaihtovälin öljyillä..yms

Alfa miehet/naiset silti varmaan nauttivat autollaan ajamisesta enemmän...kuin vaikka volvoilijat... :)

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

jiiässä kirjoitti:tuntuu että merkistä riippumatta autoissa on hyvin samanlaisia vikoja esim jakopäät(hihnoilla), tukivarret(etu), kaksimassavauhtipyörät, MAFit, abs valon vilkkumiset, öljynkulutus pitkän vaihtovälin öljyillä..yms
Insinööritieteitä lukemattomana tässä vaan pohdin että eikö noita osia vain osata tehdä toimiviksi/kestäviksi vai onko se vain rahasta kiinni?
Viimeksi muokannut tv, 20 Helmi 2004, 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Insinööritieteitä lukemattomana tässä vaan pohdin että eikö noita osia vain osata tehdä toimiviksi/kestäviksi vai onko se vain rahasta kiinni?

Se on juuri siitä rahasta kiinni, autot on tasan niin hyviä kuinka hyvistä osista ne tehdään. lukekaas uusin TM jossa opel vectran kestotesti ja Haljenneet venttiilit 60000 km kohdilla!! En ymmärrä, oli kilpailutettu valmistajia ja valittu halvin ja surkein, joitain uusia venttiilejä oli tarkisteltu tehtaalla ja olivat jo valmiiks murtuneet...faasiraja auennut...Nyt meni vähän insinöörikieleksi.. :-D

Esim noi Alfan ts-koneen jakopään muovikiristimet ja on jonkun kanadalaisen tehtaan tuotteita: vag:lla, fordilla, opelilla ongelmia aiheuttavat muovirullat ovat myös kanadalaisia...

Avatar
jamppa
Viestit: 99
Liittynyt: 16 Syys 2003, 17:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Cuore Sportivo kirjoitti:
jamppa kirjoitti:Mikä alusta sulle laitetaan? Paljonko moinen kustantaa? Taitaa itselläkin olla pian edessä...
KW Variant 2, korkeus (- 35-65mm) + jäykkyyssäädettävä. Hintaa 156:n on 1340€.

Laitatko kokemuksiasi palstalle kunhan ehdit hiukan saada tuntumaa autoon...? :roll:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

jamppa kirjoitti:Laitatko kokemuksiasi palstalle kunhan ehdit hiukan saada tuntumaa autoon...?
Joo, näin teen.

Jos ja kun meinaat alustasarjan hankkia, niin suosittelen lämpimästi Kiiltovaunua. Asiallinen ja asiantunteva firma.

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

jiiässä kirjoitti: En ymmärrä, oli kilpailutettu valmistajia ja valittu halvin ja surkein, joitain uusia venttiilejä oli tarkisteltu tehtaalla ja olivat jo valmiiks murtuneet...faasiraja auennut...Nyt meni vähän insinöörikieleksi.. :-D
Kai se voiton maksimointi on pienestä kiinni.

Luulisi että Alfa Romeon kaltaisten semi-prestiisimerkkien edes imagosyistä kannattaisi valita hieman kalliimmat ja toimivammat osat. Ei luulisi että jakopään kiristimen valmistaminen kestäväksi maksaisi montaa lisäeuroa.
Esim noi Alfan ts-koneen jakopään muovikiristimet ja on jonkun kanadalaisen tehtaan tuotteita: vag:lla, fordilla, opelilla ongelmia aiheuttavat muovirullat ovat myös kanadalaisia...
"Blame Canada, blame Canada, they're not even a real country anyway" kuten South Parkissa laulettiin.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ja minä olen muka "King Off Topic". :wink:

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Cuore Sportivo kirjoitti:Ja minä olen muka "King Off Topic". :wink:
Off-topicin ylenmääräinen kommentointi on off-topiccia 8)
Jatketaan laatukeskustelua uudessa threadissa jos aihetta vielä on.
Viimeksi muokannut tv, 20 Helmi 2004, 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Ja minä olen muka "King Off Topic".
Tuskin kovin kauaa ainakaan olet, nää jutut mullakin aika paljon menee aiheen sivuun... :lol:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

tv kirjoitti:Off-topicin ylenmääräinen kommentointi on off-topiccia
Kuten myös Off-Topicin huomauttelusta huomautteleminen. :wink:

Vastaa Viestiin