Gasolina kirjoitti:Katsotaan mitä tuolle tulee tehtyä, jahka auto menee talviseisontaan.
Täällä onkin jo jännityksellä odoteltu mitä tulee tapahtumaan
Gasolina kirjoitti:Onko Spider muuten 105 vai 115-srjaa? Eli onko siinä 105.48 nokat vaiko ne miedommat?
Tyyppi on 115.38. Joku oli vahvasti sitä mieltä että kakkossarjan 115-alkuiset autot ovat aina jenkkimalleja mutta omasta autostani en ole löytänyt mitään amerikkalaisuuteen viittaavaa. Luulisi että ainakin marker lightien paikat olisi vaikea häivyttää niin ettei takapuolellekaan jää mitään saumaa, Spiiderissä kun lokasuojatkin on hitsattu osaksi koria.
Käsittääkseni "laimennetuissa" amerikanmoottoreissa on miedompien nokkien lisäksi myös 4-1-pakosarjat, omassani näkyy olevan tavalliset euromallin 4-2-1:t. Voiko nokka-akseleiden tyyppiä todentaa esmes nostoa mittaamalla? Saksalainen rekisteriote ilmoittaa huipputehoksi 93 kW eli 126 hp mikä viittaisi kuristamattomaan malliin mutta en kovasti hämmästyisi jos paperiin olisi lipsahtanut rinnakkaismallin tiedot.
Gasolina kirjoitti:Luulisi tuosta nyt 150 hepoa irtoavan kohtuu vaivalla ja rahalla. Sitten, jos enemmän haluaa alkaa varmasti fyrkkaakin palamaan eri tahtiin.
Kyllä se 150 heppaa minun kiireisiini riittäisi, kyse kun olisi enemmän luonteesta ja äänistä kuin tarpeesta ehtiä Apparan ympäri sekuntia nopeammin. Mutta mitähän se tarvitsisi että koneen saisi kiertämään isommin kakistelematta vaikka 6500:aan? Liikaa toivottu pitkäiskuiselta kakstonniselta?
Gasolina kirjoitti:Sitten olisi TS:stä muokattu Gtam-replica. Olisi kivan näköinen paketti sillä vanhan tyylisellä venakopalla ja kansitöissäkin taitaisi päästä aika vähällä.
Tuommoista minäkin olen kuolannut, kaasareilla, kahdeksanjohtoisella jakajalla ja GTA-look-venakopalla. On vaan jo pelkkä koppakin aika arvokas, Alfaholics taisi pyytää 750 puntaa + ALV. Koneesta varmaan sitten saisi sen 200 heppaa katukäyttöön sopivassa muodossa.
Roadkill kirjoitti:Tuli mieleen että voisiko sylttytehdas löytyä sytytyksestä? Muistan jostain lukeneeni, että 90 % kaasariongelmista johtuu sytkästä.
Ai niin, kun otit puheeksi; Omaankin piti se jakaja päivittää kärjettömäksi. Tarttis tehrä jottain.
Kyllä nuo kuvailemasi oireet voisivat minusta johtua sytkästäkin. Väännättäessä sylinterissä on käsittääkseni kovempi paine kuin paikallaan kierrätellessä, ja jos kipinä on heikko, se ei ehkä jaksa sytyttää seosta suuremman paineen alla.
Sulla on muuten hyvännäköiset putsarit!
Tiige kirjoitti:Alfan vakio ilmanputsarinkoppa vaimentaa tehokkaasti tuplien hörinät, joten jos haluaa fiilistä lisää niin sitä muokkaamalla/vaihtamalla sitä saa.
Joo, näkyy omassakin olevan putsarin sisällä joku rei'itetty resonaattoriputki tms., täytynee koittaa mikä vaikutus sen poistamisella olisi.
Jostain syystä oman moottorin äänimaisema on "mekaanisempi" kuin muistelen vaikkapa 75 1.6:ssa olleen vaikka olisin kuvitellut imuäänien kuuluvan paremmin kun kattoa ei ole tiellä saundeja tärväämässä. Ja ainakin Kammteilin Spiderissä olikin paremmin imuääntä tarjolla kuin omassani.