Sähköongelmia?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
PPT
Viestit: 245
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!

Sähköongelmia?

Viesti Kirjoittaja PPT »

Tervex Alfa Romeo suku!
Siis una problemo! Virta häviää akusta. Laturi on ok lataa 14-15 amp ulos! Ei jää lamput palamaa(tarkistettu).Onko kellään ollut vastaavaa 164 Alfan kanssa!Akku on vaidettu,mutta virta hissukseen häviää!!Jokin liitoskohta? Keskuslukitus?

Muuten auto on fantastinen 100%! (Rahaa on kyllä palanut)!
:mrgreen:
Toiminta on taikasana!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No, onneksi sitä rahaa saa kaikista hyvinvarustetuista pankkiautomaateista :mrgreen:

Mullakin näyttää 164:ssa virta hissukseen häviävän johonkin. Montaa viikkoa ei viitsi seisottaa ajamatta, muuten voipi käydä niin ettei jaksakaan lähteä käyntiin. Itse epäilen virtarosvoksi sisätilatutkalla varustettua varashälytintä, mutta jos keksit jonkun itse auton rakenteisiin kuuluvan virtasyöpön niin kerro ihmeessä!
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Jostain syystä 164 kuluttaa virtaa hissuksiin, joten kahta viikkoa kauempaa ei kannata seisotella. Jos virta häviää nopeammin, on jossain vikaa.

Mahdollinen syy on keskuslukitus, joka jatkuvalla virralla tutkii lukkojen asentoa (olipa sitten lukko auki tai kiinni). Syitä voi olla muitakin.

Flex
Viestit: 60
Liittynyt: 24 Joulu 2003, 03:20
Paikkakunta: Rauma, Lappi

Viesti Kirjoittaja Flex »

Voihan :crazyeyes:
Aamulla pakkasta -15 ja meinasin lähteä alfan kanssa hupiajelulle. Virrat hukassa ja akusta 1kpl kenno jäässä...eilen latasin akun täyteen :shock: .

Noh tuollaisen virtahävikin löytäminen on varmaan helpompaa vain ottamalla sulakkeita pois ja karsia vaihtoehdot. Voisi varmaan kokeilla pidemmälläkin aikavälillä ns. turhilla laitteilla ainakin. Sitten jos virtaa kuuluu eikä vikaa löydy niin asentaa päävirtakytkimen. Näin ainakin itse ajattelin aloittaa vikaa korjaamaan huomenissa :)

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Eräs korjaamo rikkoi aikanaan radioni (istuinlämmittimen korjauksen yhteydessä :shock: ) ja sain neuvoteltua lisähinnalla uuden toosan. Onnettomat kytkivät erillisen vahvistimen jatkuvaan virtaan ja kahden viikon välein oli akku tyhjä. No toisen akun jälkeen ongelma ratkaistiin toisessa korjaamossa.

Tarkista jossain mittarilla, kuinka paljon virtahävikkiä tapahtuu, joka saattaa auttaa ongelman ratkaisussa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

2TS kirjoitti:Eräs korjaamo rikkoi aikanaan radioni (istuinlämmittimen korjauksen yhteydessä :shock: ) ja sain neuvoteltua lisähinnalla uuden toosan. Onnettomat kytkivät erillisen vahvistimen jatkuvaan virtaan ja kahden viikon välein oli akku tyhjä. No toisen akun jälkeen ongelma ratkaistiin toisessa korjaamossa.
No on sinulla ollut tuuria noiden korjaamoiden kanssa... Tällaisia juttuja kun lueskelee niin tuntuu entistä vahvemmin siltä, etten päästä ketään muuta kopeloimaan omaa autoani ellei ole ihan pakko. Uskomattomia tunareita.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin